Ja gibās platas riepas uz lieliem diskiem
|
|
Zem platām riepām mēs parasti saprotam riepas platākas par 225 un diskus 17”, un lielākus. Jāatceras, ka šādi izmēri ir paredzēti sporta piekarēm. Tātad cietām sēdinātām atsperēm un attiecīgiem gāzes amortizātoriem. Piemēram, spota amortizātoriem “KONI ”, aiskrūvētiem līdz galam. Nevajadzētu aizmirst ka, spota piekarēm ir pavisam savādi, ne kā parasti, riteņu sagāzes leņķi.
Tas nebūtu nekas Eiropas ceļiem, bet ne Latvijas. Šī foto ir nedaudz “pielabota” lai būtu labāk redzams ceļa profils. Tādu ceļu pie mums diemžēl pa pilnam. Jo platāka riepa, jo jūtīgāka mašīna pret ceļa nelīdzenumiem un auto vadīšana paliek smagāka. Mašīna sāk uzvestīes kaprīzi.
Uz platām riepām mašīnas vadīšanu apgrūtina vissīkākie ritošās daļas defekti, kuri agrāk ar standarta riepām nebija pamanāmi un jūtami.
Katrs priekšējās piekares “pirksts”, kuram ir pat ļoti grūti pamanāma lufte, katra izdilusī bukse, atstāj milzīgi negatīvu iespaidu uz braukšanu. Varētu ieteikt mainīt aizdomīgus mezglus.
To pašu var teikt arī par aizmugurējo piekari, kur liela uzmanība ir jāvelta lielajām tilta buksēm. Tām ir ļoti liela nozīme mašīnas stabilitātē uz ceļa.
Ja priekšējie diski ir šaurāki par aizmugurējiem , tad arī riepām jābūt attīecīgi platākām aizmugurē. Šādu riepu kombināciju ir jāievēro arī vienāda platuma diskiem. Ne lieki būtu atgadināt, ka pirms lielo riteņu iegādes, vajadzētu savest kārtībā arī stūres pastiprinātāju .
Tikai tad, kad visi šie mezgli ir pilnīgā kārtībā, varat droši sēsties pie stūres automašīnai ar platām riepām.
Yur