BMW jaunās ēras pirmais elektromobilis

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • BMWPower.lv / DELFI Auto,
    19-09-2025

    BMW prezentējis “Neue Klasse” (jaunā klase – vācu val.) elektroauto platformu un sava vislabāk pārdotā apvidnieka “X3” jauno elektrisko modifikāciju “iX3”.


    BMW oriģinālie “Neue Klasse” automobiļi 60. un 70. gados radīja zīmolu, kādu mēs to pazīstam šodien. Protams, BMW automobiļus ražo jau kopš 20. gadsimta 20. gadu beigām, taču BMW par BMW kļuva tikai ar “1500” sedanu 1962. gadā un ikonisko “2002” modeli 1969. gadā. Ja reiz Bavārijas motoru rūpnīca atdzīvina tik nozīmīgu nosaukumu, ir skaidrs, ka tas ir liels notikums.


    “BMW iX3” ir pirmais no daudzajiem modeļiem, kas tiks veidots uz “Neue Klasse” EV platformas. Šis “iX3” markas piedāvājumā dzīvos līdzās pašreizējam “X3” apvidniekam ar iekšdedzes dzinējiem.


    Jau no šī rudens pieejamajam “BMW iX3 50 xDrive” sniedzamība būs 679 km, un divi elektromotori nodrošinās 469 zirgspēku jaudu.


    “Neue Klasse” automobiļi ir veidoti, izmantojot BMW pirmo 800 voltu arhitektūru, kas nodrošina ļoti ātru uzlādi. “iX3” var uzlādēt ar jaudu līdz pat 400 kilovatiem, kas nozīmē aptuveni 370 km sniedzamību 10 minūšu laikā.


    Salīdzinot ar jau pazīstamo “X3”, elektriskajam “iX3” ir nedaudz lielāka riteņu bāzē un kopējais garums, bet mazāks lielākajā daļā pārējo gabarītu. Dizains ir iedvesmojies gan no “Neue Klasse” un “Neue Klasse X” konceptauto, gan, protams, no oriģinālajiem 60. gadu sedaniem un kupejām. Četri priekšējie lukturi ir sen BMW raksturīga iezīme, un augstās, slaidās “nieru” režģa restes ir tādas pašas kā oriģinālajiem “Neue Klasse” automobiļiem.

    Salonā tradicionālā mērinstrumentu paneļa vietā ir plāns un plats displejs vējstikla apakšdaļā, kas rāda braukšanas ātrumu un citu svarīgu informāciju.


    “iX3” izmanto BMW pašu izstrādātos motorus. Šie jaunie motori ir par 40% efektīvāki nekā to priekšgājēji, turklāt tie ir par 10% vieglāki un par 20% lētāki. Arī gaitas akumulators ir par 20% energoefektīvāks nekā BMW pašreizējās baterijas.

    Svara sadalījums pa riteņu asīm ir 48,6% priekšā un 51,4% aizmugurē, lai gan BMW pagaidām nenorāda automobiļa kopējo masu. Tiek apgalvots, ka no 0 līdz 100 km/h tas paātrinās 4,9 sekundēs un maksimāli sasniedz 210 km/h. Standarta riteņu izmērs ir 20 collas, bet “M Sport” pakotnes ietvaros pēc izvēles ir pieejami gan 21, gan 22 collu riteņi.

    “BMW iX3” modeli ražos markas jaunajā rūpnīcā Ungārijā, kā arī ASV.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties