Raimonds Kisiels izmēģina 650 ZS jaudīgo 'BMW XM'

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • BMWPower.lv / DELFI Auto,
    06-08-2025

    “BMW XM” ir šī bavāriešu zīmola vēsturē tikai otrais modelis kopš leģendārā “M1”, kura izstrāde pilnībā tika uzticēta “BMW M” sporta nodaļai. Tas ir vienīgais šobrīd ražošanā esošais BMW, kuram jaudīgākajā versijā “Label” zem motora pārsega 4,4 litru V8 biturbo benzīna dzinējs sajūgts ar pārnesumkārbā integrētu elektromotoru, kas šo 2,7 tonnas smago “apvidnieku ar sacīkšu dvēseli” līdz 100 km/h spēj iekustināt nieka 3,8 sekundēs.



    Un kā testa pilots studijas “RJ76 Films” raidījumam “Tavs Auto TV” šoreiz pievienojies latviešu uzņēmējs Raimonds Kisiels – viņš ir arī Latvijas Automobiļu federācijas prezidents un kaislīgs autobraucējs. Latvijas rallija čempionātā braucis daudzas sezonas, tajā skaitā ar dažādu marku R5 un WRC automašīnām. Un sacīkstes garu Raimonds uztur dzīvu, jo autosports joprojām ir viens no viņa vaļaspriekiem.


    “BMW XM” ir pirmais "M" sērijas modelis ar lādējamā hibrīda piedziņu. Atkarībā no versijas tas ir aprīkots ar sešu vai astoņu cilindru benzīna dzinēju, kas sajūgts ar 197 ZS jaudīgu elektromotoru (sistēmas kopējā jauda atkarībā no versijas ir attiecīgi 650 vai 748 ZS).

    Elektriskajā režīmā šis auto spēj veikt aptuveni 80 km, un ikdienas lietošanā tas palīdz būtiski samazināt degvielas patēriņu. Pēc tehniskajiem datiem šī iespaidīgā paskata SUV apetīte ir vien 2,3 litri uz 100 km. Protams, kad akumulators būs tukšs, patēriņš pieaugs, taču arī tad, pēc WLTP datiem, tas ir tikai 12,8 litri uz 100 km.


    “XM” milzīgās “nāsis”, zelta vai bronzas akcenti un divstāvīgi lukturi. Masīvais izskats nenoliedzami piesaista apkārtējo skatienus. Jā, iespējams, tas ir teju pat nepieklājīgi kliedzošs, bet gan jau tieši tādam arī jāizskatās automobilim, kura cena bez piepūles sasniedz 200 tūkstošu atzīmi.

    “BMW XM” tiek ražots Spartanburgas rūpnīcā Dienvidkarolīnā, ASV. Tā ir tā pati rūpnīca, kur top arī “X5”, “X6” un “X7” modeļi. Šī ir BMW lielākā rūpnīca pasaulē pēc ražošanas apjoma. Interesanti, ka šī rūpnīca iekārtu darbināšanai izmantoto saules enerģiju, tādējādi samazinot kaitīgos izmešus, kas rodas ne tikai lietošanas, bet arī ražošanas procesā.


    Viens no iemesliem, kāpēc šis auto tik labi brauc un turas pie ceļa, ir tas, ka “XM” ir pirmais BMW ar arhitektūru, kas no paša sākuma paredzēta “plug-in” hibrīda modeļiem – platforma nav pielāgota no kāda cita modeļa. Lai padarītu šo auto vieglāku, vienlaicīgi nezaudējot struktūras stingrību, tajā izmantots augstas stiprības tērauds, alumīnijs un kompozītmateriāli.

    Varbūt kāds teiks, ka “XM” ir tāds kā auto "zīmuļiem" – spēkrats kā statusa apliecinājums, ar ko nepārprotami vēstīt apkārtējiem par savu piederību augstākajai klasei... varbūt. Bet tajā pašā laikā, izbraucot kaut nelielu apli ar šo auto, uzreiz saproti, kāpēc “BMW M” nozīmē "The Ultimate Driving Machine".


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties