BMW priekšnieks: pāreja tikai uz elektroauto ved uz strupceļu

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • BMWPower.lv / DELFI Auto,
    21-05-2025

    Iepriekš BMW ir kritizēts par pārāk lēnu pāreju uz elektrifikāciju tā modeļu piedāvājumā. BMW bija arī viens no nedaudzajiem lielajiem autoražotājiem, kas nebija noteicis konkrētu datumu, kad tas sāks pārdot tikai un vienīgi elektromobiļus. Tagad, kad daži konkurenti atkāpjas no saviem solījumiem ražot tikai elektromobiļus, Bavārijā bāzētā autoražotāja piesardzīgāka pieeja, šķiet, ir atmaksājusies.

    Vācu zīmols jau sen ir uzskatījis, ka ir nepieciešams plašs spēka piedziņas tehnoloģiju klāsts, un pagājušajā nedēļā notikušajā ikgadējā sanāksmē tā vadītājs Olivers Cipše (attēlā) vēlreiz apstiprināja šo pieeju. Līdz ar to BMW turpinās ražot un pārdot benzīna, dīzeļdegvielas, hibrīda un arī ūdeņraža automobiļus līdztekus virknei jaunu elektromobiļu, kas jau ir izstrādes stadijā.

    "Mēs nopietni uztveram ambiciozus politiskus mērķus, taču mēs neticam tehniski vienpusīgiem noteikumiem, kas ierobežo piedāvājumu," sacīja Cipše. "Tas pats princips attiecas uz aprites ekonomiku. Arī šajā jomā tikai visaptveroša pieeja var dot iespēju un stimulēt ieguldījumus. Jo kā atsevišķa tehnoloģija e-mobilitāte ved strupceļā – tas tagad ir skaidrs. Atšķirības ir pārāk lielas, pat tikai Eiropā."

    Cipše minēja Beļģijas un Itālijas piemērus. Beļģijā dāsnu stimulu rezultātā elektromobiļu un hibrīda automobiļu tirgus daļa pagājušajā gadā sasniedza vairāk nekā 60%. Salīdzinājumam: Itālijā tie veidoja tikai 4% no jaunu auto pārdošanas apjoma. Viņš piebilda, ka vissvarīgākais jautājums ir par to, kā efektīvi samazināt CO2 emisijas, un ka atbilde nav meklējama, "domājot melnbalti".

    "Kamēr citi ražotāji maina kursu vai koriģē savu stratēģiju, mēs esam uz pareizā ceļa," Cipše teica akcionāriem. "Pat politikas veidotāji sāk to saprast: Vācijas jaunā federālā valdība atbalsta plašu pieeju tehnoloģijām, savukārt Eiropas Komisija cenšas padarīt Eiropu konkurētspējīgāku."

    Pieprasījums pēc BMW elektrificētajiem modeļiem pieaug. Pirmajā ceturksnī elektrificētie automobiļi veidoja vairāk nekā 25% no visiem pārdotajiem jaunajiem automobiļiem, bet gandrīz piektā daļa no tiem bija pilnībā elektriskie. 2028. gadā BMW sadarbībā ar "Toyota" izlaidīs savu pirmo ūdeņraža sērijveida transportlīdzekli.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties