BMW Festivāls 2002
|
|
Kā jau liela daļa no jums atceras, bija liela jautājuma zīme sakarā ar šī pasākuma veiksmīgas norises priekšnoteikumiem – vai būs piemēroti laika apstākļi, jo prognozes bija visai pretrunīgas.Bet pērkoņtēvs laikam neko nespēja likt pretim sauklim „BMW rulz” un dabūja piekāpties. Laiks bija lielisks un pirmo tāda mēroga BMW pasākumu Latvijā negatīvi neietekmēja.
Pirms norunātā laika pie ieejas Biķernieku sporta bāzē sestās sērijas īpašnieki bija norunājuši satikties nedaudz ātrāk pie netālu esošā lielveikala „Sky”. Tur piebrauca ne tikai E24, bet piemēram ‘Marco’, parādījās arī ‘Martini’ ar savu balto M3, ņemot līkumus ar „power-slides” :). Kad tika sagaidīts pēdējais E24 (Ģirta Timrota), tad visi rindiņā brauca uz norunāto tikšanās vietu pie ieejas Biķernieku sporta kompleksā.
Uzreiz varēja manīt, ka šis pasākums būs labi apmeklēts un arī dalībnieku skaits bija jo kupls, un jebkuram interesentam bija ko redzēt, izejot cauri stāvvietai. Piemēram, tika manīts E39 M5, divi vecie, labie E21, no kuriem viens bija „manāmi” pārbūvēts, pievēršot katra garāmgājēja uzmanību. Dzinējam (2.0 ar karburatoru) gan nekas nav darīts, tādēļ izpalika panākumi dragreisā. Tiesa, nākotnē no šī aparāta būs jāuzmanās, jo tajā tiks ievietots 3.5 litru motors.. Otrs E21 bija Baur tjūnēts kabriolets ar 1.8 litru dzinēju. Edzulis atzina, ka šis auto ir kā tikko no konveijera. Prieks par šādiem auto.
Prieks arī par to, ka pēc neliela pārtraukuma pa ielām vizinās kāds īsts E30 M3 ar īstu 2.3 litru četru cilindru ///M dzinēju, kuram esot 195 zs, un šis auto uzvarēja klasiskajā dragreisā vidējā klasē. Protams, bija arī citi ievērības cienīgi auto, sākot ar ///M automašīnām un beidzot ar dažnedažādi tjūnētiem E30 un E36 trešās sērijas bembjiem, bet rakstīt sīkāk par katru no tiem neceļas roka...
Pēc miniatūra ‘tusa’ pie ieejas visi devās trases virzienā. Vēl nedaudz tika ‘pabazarēts’ pie pašas uzbraukšanas uz trases, Biķernieku sporta kompleksa teritorijā. Bija aplūkojami visi E24, kuri bija smuki novietojušies vienkopus rindiņā. Vēl daži brīži, un ‘sportisti’ dodas trasē...
Jautrību pasākuma gaitai centās piedot Ābols-Crazy. Bija cilvēki, kuriem pret viņu izveidojās dalītas jūtas, un jāsaka, ka dažas frāzes tiešām varēja arī neizskanēt, tomē jābilst, ka jābūt iekšās, lai novadītu šādu pasākumu. Pasākuma gaitā arī tapa pāris dziesmiņas, piemēram par „Ketčupu un majonēzi” un „Asiņaino miesnieku marcipānu”.
Dragreiss notika astotdaļjūdzes, tātad īsajā, distancē. Šeit, protams, dominēja mazie un ātrie trešās sērijas BMW. Tie arī uzvarēja 3 no 4 kategorijām. Tiesa, pēc sacensībām gan nācās dzirdēt mazu kritiku no dalībnieku puses, ka lai arī „it kā” bembji tiek visai godīgi sadalīti klasēs pēc motora tilpuma, sanāk visai paradoksālas situācijas dēļ atšķirīgām jaudas/masas attiecībām. Un īsajā distancē tās ir liktenīgas...
Par statistiku runājot. „Handicap” dragā uzvarēja Pēteris Krustiņš ar BMW 318i, kurš finālā pamanījās pieveikt Mārci Kaktiņu ar 325i. Klasiskajā dragreisā A klasē uzvarēja Oskars Ļemeševskis ar e30 320i, B klasē uzvarēja Mārtiņš Grigorjevs ar balto E30 M3. Savukārt lielajā C klasē laurus plūca Lauris Līcis ar savu violeto E34 M5 (3.8). Skatītāju balvu pārliecinoši sev nodrošināja Antra Bārbale ar oranžo BMW 327i.
Jāsaka, ka ar šiem braucieniem vēl nekas nebija beidzies. Daži teiks: „Tieši tad sākās pats interesantākais”... Sanāca tā, ka visiem pēkšņi atgriezās azarts noskaidrot attiecības trasē, un it īpaši tas jāmin par Gvido Elksni un Antru Bārbeli. Antra, šķiet, bija nolēmusi atspēlēties ‘visiem’ par mazo neveiksmi klasiskajā dragreisā, un jāatzīst, ka viņai tas ar uzviju izdevās. Tika izpogāti pat krietni nopietnāki autiņi, un atstāt trasi Antra varēja paceltu galvu (un balvām rokās). Notika arī visai principiāli dueļi, kuri bija īpaši interesanti – piemēram, Dambergs ar savu E30, kurā ir E34 M5 3.6 litru motors, pret īstu M5 ar 3.8 litriem, kā arī konfrontācijas starp dažādu modeļu M3 autiņiem, arī uzskatāmas sacensības starp 535i un 735i... interesanti bija redzēt sacensības starp lietuviešu un latviešu tjūnētiem 325iX, kā arī starp leišu kluba prezidenta 730i E32 pret Yura līdzīgu 735i (jābilst, ka mūsu broļukas zaudēja pilnīgi visos dueļos, kuros vien piedalījās).
Vārdu sakot – bija ko redzēt, un šaubos vai kāds no tiem, kuri palika līdz beigām, to nožēloja. Pēc apbalvošanas skatītājus vēl izklaidēja dalībnieki ar iespaidīgu „parakstīšanos” uz trases asfalta, un dūmu mākulis galu galā izdevās iespaidīgs. Par kritiski noskaņotajiem cilvēkiem – tas viss ir saprotams, ka daudziem skatītājiem nepatika palielā gaidīšana šad tad (piem. pirms rezultātu paziņošanas) utt., taču BMW klubs mācīsies no savām kļūdām un lūdzam neņemt ļaunā šādus tādus kaitinošus brīžus, jo nekļūdās tikai tie, kas neko nedara. Tika darīts viss, kas bija kluba spēkos (un ko ļāva finansiālās iespējas), un, ja kāds gudrs viesis šeit komentāros vēlas, tad visi labprāt dzirdētu kādu recepti kā to visu noorganizēt daudz veiksmīgāk.
Tātad, pēc pasākuma tika nolemts 21.00 satikties pie tankštelles „Liepiņš”, aiz Salaspils. Kad visi bija savākušies, lielais bars devās uz tusiņam norīkoto vietu pie Ogres upes. Vieta tiešām bija laba, bija vietas ij iekuram, ij kur automašīnas novietot. Pēc nelielas ‘iesildīšanās’ (kā nu kurš to darīja, tas lai paliek uz katra paša sirdsapziņas) visi devās ievērtēt viens otra braucamos. Beidzot izdevās kārtīgāk aplūkot arī leišu meistardarbu – E30 325iX, kurš tiešām bija notjūnēts ļoti gaumīgi un astāja pabeigta darba iespaidu.
Hameleona krāsa, jauns baltas ādas salons, oriģināls risinājums aizmugures gaismekļiem, 1000W audiosistēma... mega rulz :). Darkman laikam šeit saskatīja pienācīgu konkurentu viņa skaņas sistēmai, tādēļ viņš nepalaida garām iespēju pieripināt blakus un ‘salīdzināt’.
Pēc kāda laika pienāca laiks Gvido šovam. Tas tiešām bija skaisti, un tad iestājās tusa otrā fāze – visi devās draudzīgi ieraut, cept desas un visu pārējo, kas pienākas. Tautu izklaidēja kāds pilnīgi brrriesmīgs aparāts – BMW 735i 85’ uz GAZ 66 bāzes!
Tas bija iespaidīgi... pēc kāda laika, prombraucot, šis auto vienkārši uzbrauca pa blaksus esošo visai stāvo uzkalnu, tā teikt, „tā bija tuvāk”. Tika vērots arī kino, pareizāk sakot „Fast And Furious” Antras DVD iekārtas izpildījumā. Un tā, pļāpājot, ieķerot kādu promilīti, sildoties pie ugunskura, un vēl visu kas piederās darot, tika pavadīts vakars un daļa nakts... un visi viens pēc otra lūza nost. :)
No rīta tika mazliet pasportots. Daži veica rīta peldi blakus esošajā upē, tad pienāca kārta volejbolam, un pēc tam tika rīkotas sacensības ar BMW motora galvas mešanu. Vistālāk to aizsvieda kāds BMW kluba pārstāvis, kuram to izdevās raidīt 11 metru tālumā. Pēc tam vispēdīgais bembists devās prom, jo neticami, bet pat BMW īpašnieks tomēr nav visspēcīgs - nogurums darīja savu.
Mazliet žēl, ka internacionalitāti pasākumam piedeva tikai daži leišu BMW. Baltkrievijas BMW klubs atsūtija vēstuli, kurā atvainojās, taču sakarā ar lielajām brauciena izmaksām, kuras 4 reizes pārsniedz vidējo darba algu Baltkrievijā, ierasties nevarēs. Vēl arī pieminēja to, ka nevēlas riskēt laika apstākļu dēl. Arī Lietuvas BMW klubs bija ieradies šaurā pulciņā dēļ lietus. Jāsaka gan, ka atbraukušajiem pasākums patika, kas liecina par to, ka nākamreiz viņi ieradīsies kuplākā skaitā. Pie kam Lietuvas BMW klubs uzaicināja Latvijas BMW klubu piedalīties rudenī plānotajā braucienā apkārt Lietuvai.
Prieks, ka vienas auto markas īpašnieki spēj vienoties šādiem pasākumiem. Nu ko, atliek vien ticēt, ka katrs nākamais būs labāks un labāks...
Liels paldies par atbalstu LZ grupai un K&B
Foto galerija ir šeit!
Vēl bildes no pasākuma:
No Vadika 1
No Vadika 2
Tauriņa bildes
Lietuviešu bildes
Prfctyon