BMW restaurējis Preslija '507' rodsteru
|
|
||
Kompānija BMW restaurējusi 1957. gada izlaiduma rodsteru “BMW 507”, kas piederējis rokenrola karalim Elvisam Preslijam. Vērienīgā restaurācija ilgusi divus gadus – kopš 2014. gada pavasara.
Preslijs šo “BMW 507” rodsteru iegādājās 1958. gadā, kad dienēja Vācijā. 1960. gadā viņš demobilizējās kā seržants un atgriezās ASV, šo skaisto spēkratu paņemot līdzi. Tomēr pēc diviem gadiem mūziķis to iemainīja “Chrysler” dīlercentrā pret citu auto, bet pēc tam šis automobilis nonāca Alabamas štatā, kur tika pielāgots braukšanai sacīkstēs.
Nākamais īpašnieks šim “BMW 507” rodsteram nomainīja vairākas komponentes, un visbūtiskāk tas ietekmēja dzinēju – oriģinālais 3,2 litru V8 motors tika aizstāts ar V8 agregātu no “Chevrolet”.
Interesanti, ka laikā, kad šis rodsters vēl piederēja Preslijam, tas no balta virsbūves toņa tika pārkrāsots sarkanā. Šāds lēmums tika skaidrots ar to, lai mūziķa grūpijas vairs ar lūpukrāsu uz virsbūves nezīmētu savus mīlestības apliecinājumus.
Uz BMW muzeju šo rodsteru atsūtījis amerikāņu kolekcionārs Džeks Kastors, kuram šis spēkrats pieder no 1968. gada. Rūpīgi izpētot vēsturi un uzzinot tā vērtību, viņš nolēma to restaurēt sākotnējā izpildījumā. Kastors cītīgi uzpirka oriģinālās detaļas un sapņoja pašrocīgi to restaurēt.
Rezultātā pēc ilgām sarunām ar BMW kompāniju, Kastors nolēma rodsteru pārdot BMW muzejam. Diemžēl Kastors tā arī nesagaidīja iespēju gala rezultātu ieraudzīt paša acīm – viņš nomira 2014. gada novembrī 77 gadu vecumā.
BMW inženieri restaurēja Preslija “BMW 507” rodsteru tā sākotnējā stāvoklī. Tam ir uzstādīts oriģinālais motors, kā arī novērstas citas iepriekšējo īpašnieku pārbūves sekas, kā arī virsbūves krāsas tonis ir oriģinālais – baltais.
Plašākai sabiedrībai restaurētais “BMW 507” pirmo reizi tiks parādīts 21. augustā Peblbīčā, ASV, kur autoražotājs veltīs arī piemiņas pasākumu kolekcionāram Kastoram.
“BMW 507” tika ražots periodā no 1956. līdz 1959. gadam speciāli Ziemeļamerikas tirgum pēc vietējā importētāja lūguma, lai aizpildītu nišu starp dārgo “Mercedes-Benz 300SL” un lētajiem britu “Triumph” un MG rodsteriem.
Ņemot vērā, ka automobilis izrādījās pārāk dārgs, netika realizēts autoražotāja plāns to pārdot tūkstošos vienību katru gadu. Rezultātā četru gadu laikā tas tika izgatavots tikai 252 vienībās, radot BMW milzīgus zaudējumus. Mūsdienās pilnībā restaurēts “BMW 507” maksā vairāk nekā miljonu eiro.