BMW dzinēji – atkal labākie!
|
|
Tradicionāli, katru gadu neatkarīgais „Engine Technology International” žurnāls piešķir dažādas balvas labākajiem automobiļu dzinējiem. Tikpat tradicionāli, ka liela daļa no šīm balvām aiziet BMW pūrā. Šogad tiek ievērotas tradīcijas – gada labākā dzinēja godu ir saņēmis jaunais 4.4 litru V8 Valvetronic dzinējs, kuru patlaban uzstāda jaunajā E65 745i modelī. Pērn labākais bija 3.2 litru S54 dzinējs no E46 M3.
Šīs prestižās nominācijas īpašniekus nosaka 40 pasaules autoritatīvākie autožurnālisti no 18 valstīm, ieskaitot ASV, Lielbritāniju un Vāciju. Šogad BMW ir kopvērtējuma līderis (pēc balvu kopskaita) jau otro gadu pēc kārtas, iegūstot piecas balvas.
Grahams Džonsons (Graham Johnson), „Engine Technology International” redaktors, teic: „Šis BMW dzinējs [4.4 litru Valvetronic] ir jauns tehnoloģiskās izsmalcinātības un augstākā izpildījuma standarts automobiļu pasaulē”.
BMW 4.4 litru V8 Valvetronic

Būdams labākais divās kategorijās („Labākais 2002. gada dzinējs” un „Labākais dzinējs tilpumā virs 4 litriem”), šis dzinējs ieguva arī kopvērtējuma uzvaru. Bez tradicionālajām uzslavām par lieliskajiem veikumiem (333 zs pie 6100 apgr. min., 450 Nm griezes moments pie 3600 apgr. min. un akselerācija 0-100 km/h 6,3 sekundēs, neskatoties uz smago modeli, kurā to patlaban uzstāda), tas arī noliek konkurentus uz lāpstiņām taupīguma ziņā – 10,9 litri uz 100 km (vidējais patēriņš) ir apbrīnojams bavāriešu inženieru meistardarbs.
Šis 4398 cm3 dzinējs tika uzteikts ne tikai par teicamiem veikumiem un draudzīgumu videi, bet arī par tā ievērojamām tehniskajām novitātēm, kā piemēram, unikālā sešu pārnesumu transmisija, Double Vanos un state-of-the-art Valvetronic sistēma.

Tika ievēroti arī lieliskie tehnoloģiskie risinājumi ārpus motortelpas – aktīvā, elektroniski kontrolētā „Dynamic Drive” piekares sistēma un „iDrive” kontroles centrs, par kuru, šķiet, diskutējis ir vai katrs automīlis. Autoritatīvie autospeciālisti atzina to kā „iespaidīgu augstāko tehnoloģiju iesaistīšanu starp greznību un spēku”.
Gribētos norādīt uz tuvāko sāncenšu veiksmēm cīņā par šo prestižo balvu par labāko motoru klasē virs 4 litru tilpuma. Šis BMW dzinējs uzvarot saņēma 176 punktus, otrajā vietā atstājot Mercedes-Benz/AMG 5.4 litru V8 (AMG SL55 modelī) ar 110 punktiem. Trešais bija BMW 4.9 litrāžas V8 motors, kuru uzstāda M5 un Z8 modeļiem - tas guva 95 punktus. Pēc tam ierindojas Ferrari 5.75 litru V12 (uzstāda modelī 575M) ar 86 punktiem, un tad - jā, un tikai tad ierindojās topošā 760i/Li V12 Valvetronic viens no konkurentiem - Audi W12 6.0 dzinējs ar 76 punktiem. Secinājumus izdariet paši.
BMW 3.2 litru R6 - (M3, M Roadster, M Coupe)

S54/1 dzinējs, kurš pērngad iegva gada labākā dzinēja balvu, arī šogad lika par sevi runāt, ierādot vietu dažam labam konkurentam kā Porsche un Ferrari. Par šo BMW Motorsport izstrādāto 343 zs dzinēju viens no žūrijas locekļiem izteicās šādi: „satriecoši atsaucīgs un elastīgs dzinējs, kurš ik brīdi nepielūdzami drāžas pret 8000 apgr. min. ierobežotāju – tas liek jums justies kā ieslodzītam spārnotā raķetē!” Šis dzinējs šogad atkal uzvarēja konkurencē ar tilpumu starp 3 un 4 litriem...
Apskatīsim pārējos rezultātus šajā grupā. Tātad, pirmais ir BMW 3.2 litru dzinējs ar 186 punktiem, tad seko Porsche 3.6 litru turbodzinējs (uzstāda 911 Turbo un GT2) un Ferrari 3.6 litru V8 (montē iekš 360 Modena/Spider) ar attiecīgi 162 un 103 punktiem, kuriem savukārt ar 85 punktiem pūrā seko Mercedes-Benz četrlitru V8 dīzelis (uzstāda S-Class un ML). Taču tad redzama visai nepatīkama aina - Volkswagen W8 ar 4.0 tilpumu (no Passat) ar 73 punktiem apsteidz BMW 3.6 litru Valvetronic dzinēju (52 punkti), kuru pazīstam no 735i modeļa. Šis arī, šķiet, ir vienīgais negatīvais moments šī gada rezultātos.
BMW 3 litru R6 - (Z3, 330i, 530i, X5)

Šis dzinējs uzvarēja kategorijā starp 2.5 un 3.0 litrāžas motoriem. Šajā kategorijā pilnībā dominēja BMW, un šoreiz 3.0 beznīna dzinējs ar minimālu starpību apsteidza BMW 2.9 litru dīzeli. Abi dzinēji pārliecinoši pārspēj tā tuvākos konkrentus. BMW 3.0 benzīnnieks guva 162 punktus, savukārt 2.9 dīzeļdzinējs atzīmējās ar 149. Tuvākais sekotājs bija Mercedes-Benz 2.7 litru dīzelis (montē iekš C-Class, E-Class, ML) ar nieka 85 punktiem. Mercedes 2.6 litru benzīnnieks vispār netika sešiniekā, nemaz nerunājot par kādu no Audi motoriem... Kā atzina pats „Engine Technology International”, šis ir kārtējais faktiskais pierādījums tam, ka bavārieši būvē pasaulē labākos biznesa klases dzinējus”. Par šo M54 dzinēju sīkāku aprakstu varat lasīt, nospiežot šeit.
Prfctyon