Online
Pašreiz BMWPower skatās 33 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: CO2 emisiju tests
Autors | Ziņojums |
squeakyclean | | Kopš: 30. Apr 2025
Ziņojumi: 0
Braucu ar: ragaviņām
| Runājot par importētiem auto no ASV, te pie sertificēšanas piefiksēju, ka mūsējie CSDD ierakstījuši krietni lielākas emisijas nekā tiek minēts auto dzimtajās zemēs.
Papildus tam no CSDD puses arī izskanēja fakts, ka emisijas iespējams arī pārbaudīt/testēt neatkarīgās iestādēs, esot reāla iespēja dabūt mazākus emisiju ciparus. Teikts, ka pie mums gan tādu laboratoriju nav, bet Polijā, piemēram, esot.
Jautājums vai kāds ar to ir saskāries un varbūt var ieteikt konkrētas vietas, kur var aizdzīt autiņu un uztaisīt CO2 testu? | Offline | | |
fxquadro | | Kopš: 09. Dec 2018
Ziņojumi: 172
Braucu ar: Honda Accord X USA ver. / Tesla M3 Performance, USA ver.
| Jā, diezgan stulbi. Pat ja modelim pieejama informācija, ka CO ir 2x mazāk, nekā csdd rakstā.
| Offline | | |
zebra | |  Kopš: 13. Aug 2009
Ziņojumi: 2026
Braucu ar: tavu mammu
| Piekrītu. Šim nav nekādas loģikas.
Mēs runājam, piemēram par Eiropā ražotu 2017.g ASV tirgum paredzētu BMW, kam visa CO2 informācija ir pieejama no ražotāja, bet LV pēkšņi plāta rokas un tēlo idiotus, ka neko nesaprot un nezina un izrēķinās pēc motora tilpuma un jaudas.
Interesanti, kā tad to zina, varbūt, ka nav tomēr arī tāds tilpums un kw. 
Neviens vairs šajos gados Eiropā neražoja auto arī priekš citiem tirgiem, nereportējot konkrētā auto CO2 izmešus.
Ceru, ka kāds tur kaut kad nāks pie prāta un šo atrisinās.[ Šo ziņu laboja zebra, 06 May 2025, 15:18:34 ] | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6803
Braucu ar:
|
06 May 2025, 15:18:11 @zebra rakstīja:
Piekrītu. Šim nav nekādas loģikas.
Mēs runājam, piemēram par Eiropā ražotu 2017.g ASV tirgum paredzētu BMW, kam visa CO2 informācija ir pieejama no ražotāja, bet LV pēkšņi plāta rokas un tēlo idiotus, ka neko nesaprot un nezina un izrēķinās pēc motora tilpuma un jaudas.
Interesanti, kā tad to zina, varbūt, ka nav tomēr arī tāds tilpums un kw. 
Neviens vairs šajos gados Eiropā neražoja auto arī priekš citiem tirgiem, nereportējot konkrētā auto CO2 izmešus.
Ceru, ka kāds tur kaut kad nāks pie prāta un šo atrisinās.
Mūsējie te nebūs pie vainas. Tā ir vispārēja politika pa pasaules reģioniem. ASV ir sava metodoloģija kā to visi noteikt, Eiropai ir sava, viena puse otras neatzīst un otrādi. Līdz ar to attiecīgos papīrīšus lai kādas gudrības tur nebūtu sarakstītas var uzspraust uz nagliņas. Ir būts MBGTC — kā viņi teica Eiropas lielākajā šrotā, kad pieder Mercedes-Benz. Tur vienā zonā bija izvietotas pilnīgi jaunas automašīnas, kam kaut kādas kļūdas ar šo dokumentāciju. Viņiem lētāk bija jaunu mašīnu izjaukt detaļās, kā kārtot ASV/ES dokumentāciju. Plus ja vēl Tramps vēl izdarīs kādu muļķību un nograus pat esošo kārtību: vienkārši pasludinās, ka nekādas ārvalstīs bāzētas sertifikācijas nebūs nekam spēkā un nevarēs cerēt, ka vismaz kaut kur kaut kas tiek atzīts par derīgu un jāveic varbūt tikai pāris testi. | Offline | | |
elbruss  | |  Kopš: 12. May 2006
Ziņojumi: 1077
Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes
| Testi/papīri ir tikai formalitāte, lai ierobežotu preču (šajā gadījumā automašīnu) pirkšanu/pārdošanu starp reģioniem.
Tehniski vienkāršākais ir muitas tarifi/nodokļi, bet tas "slikti izskatās", tāpēc sava tirgus "aizsargāšanai" tiek izmantotas arī citas metodes. | Offline | | |
zebra | |  Kopš: 13. Aug 2009
Ziņojumi: 2026
Braucu ar: tavu mammu
| ko nozīmē "slikti izskatās"?
Eiropas dolbajobi jau sen piemēro 10% ievedmuitu + 21% pvn auto no asv, t.i., vairāk kā 33% tarifu.
Tagad, kad ASV pasaka, ka viņiem zb un arī būs tarifi, pēkšņi visi piņņā.
Un runa ir par Eiropā ražotu auto (!!!), kas aizgājis uz ASV tirgu un tagad Eiropa saka, ka nezina tam auto CO2, kaut labi zinām, ka tas nevarēja tikt saražots bez CO2 dokumentācijas.[ Šo ziņu laboja zebra, 07 May 2025, 08:40:34 ] | Offline | | |
protams  | |  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5867
Braucu ar: NS7
| Tarifi būs/ir jauniem uz ASV aizvestiem EU auto, 10+21% ir par slīkoņiem u.c. tādiem..
Un ar kādu pamatojumu CSDD iezīmeja lielāku CO2?[ Šo ziņu laboja protams, 07 May 2025, 09:20:42 ]
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7035
Braucu ar: E34
| Tak par piekabēm tā slaukšana pastāv kopš iestāšanās ES. Jaunu, fričos ražotu piekabi CSDD klerks mēra ar collštoku, vispirms jābrauc uz 3.puses iestādi, kurai ir sertificēti svari. Dzelzs kaste ar 2 riteņiem un visiem ES sertifikātiem. Runā, ka preces vērtība sadārdzinās par 1/4 Pats klerks sakot, ka, lai friču pārdevējs piereģistrē uz sevi un pie reizes pārreģistrē uz latvieti. Izmaksas sastāda pusi, ko LV prasa.
CO2 tak tēma nr1 un prasa NASA technoloģijas. Brīvs fantāziju lidojums, kādu ciparu paprasīt, lai pārietu doma nodarboties ar pašdarbību  | Offline | | |
|
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6803
Braucu ar:
| Tiem, kas nezina, pat vietēji mums ir dažādas CO2 izmešu aprēķināšanas metodoloģijas tiem, kam A/B kategoriju piesārņojošo darbību atļaujas Valsts Vides dienstā saskaņotas. Un rezultāti pēc tām formulām sanāk atšķirīgi! Tā ka nav jābrīnās, ka starp dažādām ekonomiskajām zonām ir dažādi noteikumi un aprēķinus neatzīst, ja vienā valstī nav vienas apstiprinātas formulas! Es ceru, ka tas tiek Latvijā sakārtots, bet vēl nesen nebija. | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6803
Braucu ar:
|
07 May 2025, 08:39:41 @zebra rakstīja:
Un runa ir par Eiropā ražotu auto (!!!), kas aizgājis uz ASV tirgu un tagad Eiropa saka, ka nezina tam auto CO2, kaut labi zinām, ka tas nevarēja tikt saražots bez CO2 dokumentācijas.
Neticēsi, bet var un ražo bez šādas dokumentācijas. | Offline | | |
zebra | |  Kopš: 13. Aug 2009
Ziņojumi: 2026
Braucu ar: tavu mammu
| piekritīsi, ka neatbilstošs realitātei ir CSDD piemērotais aprēķins, pēc kā sanāk, ka EU ražotam priekš ASV M5 F10 CO2 ir par 54% lielāki (357) kā tam pašam modelim ar to pašu motoru, bet kas pārdots tepat EU (EU F10 M5 CO2 ir 232).
Saprotu, ka iespējams CO2 varētu minimāli atšķirties dēļ izplūdes sistēmas, ja tās atšķiras vai ECU konfigurācijas, bet ne jau par vairāk kā pusi!!! Tas vienkārši nav iespējams pat pēc fizikas pamatiem 2 vienādiem motoriem.
kā rezultātā CSDD iekasē gandrīz 2x lielāku tr.ekspl. nodokli par šo pašu Eiropā ražoto auto, bet kas aizbraucis uz ASV un atbraucis atpakaļ.
varētu kāds uztaisīt precedentu ar CSDD par šo.[ Šo ziņu laboja zebra, 07 May 2025, 12:31:01 ] | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6803
Braucu ar:
|
07 May 2025, 12:28:40 @zebra rakstīja:
piekritīsi, ka neatbilstošs realitātei ir CSDD piemērotais aprēķins, pēc kā sanāk, ka EU ražotam priekš ASV M5 F10 CO2 ir par 54% lielāki (357) kā tam pašam modelim ar to pašu motoru, bet kas pārdots tepat EU (EU F10 M5 CO2 ir 232).
Saprotu, ka iespējams CO2 varētu minimāli atšķirties dēļ izplūdes sistēmas, ja tās atšķiras vai ECU konfigurācijas, bet ne jau par vairāk kā pusi!!! Tas vienkārši nav iespējams pat pēc fizikas pamatiem 2 vienādiem motoriem.
kā rezultātā CSDD iekasē gandrīz 2x lielāku tr.ekspl. nodokli par šo pašu Eiropā ražoto auto, bet kas aizbraucis uz ASV un atbraucis atpakaļ.
varētu kāds uztaisīt precedentu ar CSDD par šo.
Mierīgi var būt atšķirības pat par 2/3. Tas ir reāli! Šī gada DPF video parāda cik ļoti var atšķirties tas, kas nāk pa izpūtēju ārā dažādās situācijās. Tev tikai izskatās, ka tie auto ir vienādi. Ja auto ražotājam ir izdevīgāk jaunu auto ar kļūdainu dokumentu utilizēt nevis "sataisīt papīrus" tad tas zina, ka parametri ir pārāk atšķirīgi un neko tur vienkārši nepārtaisīt — sanācis brāķis un jāmet ārā. | Offline | | |
protams  | |  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5867
Braucu ar: NS7
| https://www.bmwpower.lv/forum_topic.php?topic=10624&start=220
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
AigarsV | | Kopš: 26. May 2003
Ziņojumi: 499
Braucu ar:
|
07 May 2025, 12:52:21 @Mizx rakstīja:
07 May 2025, 12:28:40 @zebra rakstīja:
piekritīsi, ka neatbilstošs realitātei ir CSDD piemērotais aprēķins, pēc kā sanāk, ka EU ražotam priekš ASV M5 F10 CO2 ir par 54% lielāki (357) kā tam pašam modelim ar to pašu motoru, bet kas pārdots tepat EU (EU F10 M5 CO2 ir 232).
Saprotu, ka iespējams CO2 varētu minimāli atšķirties dēļ izplūdes sistēmas, ja tās atšķiras vai ECU konfigurācijas, bet ne jau par vairāk kā pusi!!! Tas vienkārši nav iespējams pat pēc fizikas pamatiem 2 vienādiem motoriem.
kā rezultātā CSDD iekasē gandrīz 2x lielāku tr.ekspl. nodokli par šo pašu Eiropā ražoto auto, bet kas aizbraucis uz ASV un atbraucis atpakaļ.
varētu kāds uztaisīt precedentu ar CSDD par šo.
Mierīgi var būt atšķirības pat par 2/3. Tas ir reāli! Šī gada DPF video parāda cik ļoti var atšķirties tas, kas nāk pa izpūtēju ārā dažādās situācijās. Tev tikai izskatās, ka tie auto ir vienādi. Ja auto ražotājam ir izdevīgāk jaunu auto ar kļūdainu dokumentu utilizēt nevis "sataisīt papīrus" tad tas zina, ka parametri ir pārāk atšķirīgi un neko tur vienkārši nepārtaisīt — sanācis brāķis un jāmet ārā.
Es pat nezinu, ko šeit var komentēt...
Sadedzinot 1kg degvielas - rodas X apjoms CO2. Izskatās, ka Tu pilnā pārliecībā apgalvo, ka uz ASV aizbraucis auto var tērēt 50% vairāk degvielas uz nobraukto km?[ Šo ziņu laboja AigarsV, 07 May 2025, 13:15:40 ] | Offline | | |
kkas | |  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9736
Braucu ar: Alfu
| es pareizi saprotu, ka CSDD vnk vizinās pa trasi un tā dabū co?
50% nav nekāds tāds. viens ir metožu atšķirība, kur nu vēl ja mēra labaratorijas apstākļos vs random uz ceļa, otrs ražotāji stabili krāpjas, lai tik cipari būtu zemāki. imho pat ne tik sen NEDC metodikā nebija pat riepu spiediens definēts vai kkas tāds. | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6803
Braucu ar:
|
07 May 2025, 13:15:09 @AigarsV rakstīja:
07 May 2025, 12:52:21 @Mizx rakstīja:
07 May 2025, 12:28:40 @zebra rakstīja:
piekritīsi, ka neatbilstošs realitātei ir CSDD piemērotais aprēķins, pēc kā sanāk, ka EU ražotam priekš ASV M5 F10 CO2 ir par 54% lielāki (357) kā tam pašam modelim ar to pašu motoru, bet kas pārdots tepat EU (EU F10 M5 CO2 ir 232).
Saprotu, ka iespējams CO2 varētu minimāli atšķirties dēļ izplūdes sistēmas, ja tās atšķiras vai ECU konfigurācijas, bet ne jau par vairāk kā pusi!!! Tas vienkārši nav iespējams pat pēc fizikas pamatiem 2 vienādiem motoriem.
kā rezultātā CSDD iekasē gandrīz 2x lielāku tr.ekspl. nodokli par šo pašu Eiropā ražoto auto, bet kas aizbraucis uz ASV un atbraucis atpakaļ.
varētu kāds uztaisīt precedentu ar CSDD par šo.
Mierīgi var būt atšķirības pat par 2/3. Tas ir reāli! Šī gada DPF video parāda cik ļoti var atšķirties tas, kas nāk pa izpūtēju ārā dažādās situācijās. Tev tikai izskatās, ka tie auto ir vienādi. Ja auto ražotājam ir izdevīgāk jaunu auto ar kļūdainu dokumentu utilizēt nevis "sataisīt papīrus" tad tas zina, ka parametri ir pārāk atšķirīgi un neko tur vienkārši nepārtaisīt — sanācis brāķis un jāmet ārā.
Es pat nezinu, ko šeit var komentēt...
Sadedzinot 1kg degvielas - rodas X apjoms CO2. Izskatās, ka Tu pilnā pārliecībā apgalvo, ka uz ASV aizbraucis auto var tērēt 50% vairāk degvielas uz nobraukto km?
Ja vienādas sadedzināšanas iekārtas vienādā režīmā strādājot, bez izpūtējiem, tad Tev ir taisnība. Bet šajā gadījumā "ekoloģijas" atšķiras un testu metodes atšķiras, aprēķini atšķiras, kas noved pie būtiski atšķirīgiem rezultātiem. Cik atceros te bija labs skaidrojums kāpēc šie dati pa reģioniem atšķiras.
Edit: Dīzeļgeita tieši balstījās uz testu apčakarēšanu un tajā tieši parādījās atšķirības, ka dažiem nobīdes bija milzīgas, bet citiem simboliskas vai tomēr spēja iekļauties prasībās. Nebija tā, ka visi auto tika atsaukti, bet tikai daļa.[ Šo ziņu laboja Mizx, 07 May 2025, 15:11:32 ] | Offline | | |
|
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo
|