Online

Pašreiz BMWPower skatās 54 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 3. sērija » E30 (1983-1991)

Tēma: E30 lamda zondes pievienošana

AutorsZiņojums
djmax
11. May 2009, 15:03 #1

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30

šis štekers tā noprotu ir domāts lamda zondei (jo cita, parasti skruvejama, man pie pravodkas neatradās)

kā tad īsti viņu slēgt klāt, tur ir 4 kontakti kuri ir kuri pēc krāsām?! zem tā štekera apvalka konstatēju tikai 3 vadus, 2vus tievākus un 1 biezāku?! =>


kā tad īsti man slēgt to labda zondi klāt?!

p.s. Pati zonde man ir ar apaļo skrūvējamo štekeri.

[ Šo ziņu laboja djmax, 11 May 2009, 15:03:45 ]

Offline
Kashelz
11. May 2009, 15:09 #2

Kopš: 09. Sep 2005

No: Kuldīga

Ziņojumi: 2178

Braucu ar: E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E

Kas tev tas par dzineeju iekshaa? Visu laiku brauci bez lambda zondes vai kaa?
Offline
JZ
11. May 2009, 15:09 #3

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

brūnais vads - zeme
krāsainais - +12 apsilde
pelēkais resnais ir ekranēts vads ar signāla vadu iekšā
Offline
JZ
11. May 2009, 15:15 #4

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

ar kādu domu Tu gribēto to zondi vienot nost?
Offline
JZ
11. May 2009, 15:25 #5

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

kādi pigori tieši? kāds motors/gads?

atvienošana jau neko īpašu neizteiks, vienkārši ECU automātā sāks pārliet motoru (trekns maisījums) un vispār jau lambdu ir elementāri pārbaudīt ar analogo testeri, webs ir pilns ar manuāļiem kā to izdarīt...
Offline
matrixxxx
11. May 2009, 15:32 #6

Kopš: 29. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 8446

Braucu ar: 106 zirgiem


11 May 2009, 15:25:45 JZ rakstīja:
kādi pigori tieši? kāds motors/gads?

atvienošana jau neko īpašu neizteiks, vienkārši ECU automātā sāks pārliet motoru (trekns maisījums) un vispār jau lambdu ir elementāri pārbaudīt ar analogo testeri, webs ir pilns ar manuāļiem kā to izdarīt...


Man domaat, ka kaads pateiks, ka ar analogo testeri zondi korekti nevar ntesteet.
Driver tuuliit piedaavaas ar oscilu testeet
Offline
JZ
11. May 2009, 15:34 #7

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

"no augšas" jātiek klāt pie ECU, uzguuglē pinoutu un mēri to vadu, atvienošana ir diezgan kreisa un neprecīza diagnostikas metode...
Offline
JZ
11. May 2009, 15:35 #8

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

korekti nē, bet iegūt diezgan ticamu info vai tā vispār strādā - var


11 May 2009, 15:32:50 matrixxxx rakstīja:

11 May 2009, 15:25:45 JZ rakstīja:
kādi pigori tieši? kāds motors/gads?

atvienošana jau neko īpašu neizteiks, vienkārši ECU automātā sāks pārliet motoru (trekns maisījums) un vispār jau lambdu ir elementāri pārbaudīt ar analogo testeri, webs ir pilns ar manuāļiem kā to izdarīt...


Man domaat, ka kaads pateiks, ka ar analogo testeri zondi korekti nevar ntesteet.
Driver tuuliit piedaavaas ar oscilu testeet
Offline
djmax
11. May 2009, 15:41 #9

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30


11 May 2009, 15:09:53 JZ rakstīja:
brūnais vads - zeme
krāsainais - +12 apsilde
pelēkais resnais ir ekranēts vads ar signāla vadu iekšā


Tātad: štekrs attiecīgi pret zondi =>
Brūno pie melna
Palēko pie pelēkā
Bet kā ir ar to krāsaino apsildes vadu - L-zondei tak ir 2 balti uz apsildi?! tad sanāk krāsaino pie viena baltā, otru balto un masas?!
Offline
djmax
11. May 2009, 15:42 #10

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30


11 May 2009, 15:09:06 Kashelz rakstīja:
Kas tev tas par dzineeju iekshaa? Visu laiku brauci bez lambda zondes vai kaa?


Dzinejs ielikts m20b25, m20b20 vietā un tam uzlikts M1.3, tik šim kaut kāds dīvains tas štekers, netieku gudrs kā vienot klāt pie 4-tru vadu zondes...
Offline
JZ
11. May 2009, 15:46 #11

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

kaut kāds uz ātro uzgūglēts m42 dme pinouts
Offline
JZ
11. May 2009, 15:51 #12

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


11 May 2009, 15:41:14 djmax rakstīja:

11 May 2009, 15:09:53 JZ rakstīja:
brūnais vads - zeme
krāsainais - +12 apsilde
pelēkais resnais ir ekranēts vads ar signāla vadu iekšā


Tātad: štekrs attiecīgi pret zondi =>
Brūno pie melna
Palēko pie pelēkā
Bet kā ir ar to krāsaino apsildes vadu - L-zondei tak ir 2 balti uz apsildi?! tad sanāk krāsaino pie viena baltā, otru balto un masas?!


gadus 3 atpakaļ ar šito bakstijos, neatceros vairs no galvas precīzus pinoutus, jāpagūglē, bet ja pareizi atceros, tad abi baltie bija apsildes spirāle un jā - vienu pie masas otru pie krāsainā
Offline
JZ
11. May 2009, 15:52 #13

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

google images "oxygen sensor pinout"



attiecīgi:

baltais1 - brūnais
baltais2 - krāsainais
pelēkais - resnā pelēkā vada "zeķe"
melnais - tas vads, kas ir iekšā ekrānā

[ Šo ziņu laboja JZ, 11 May 2009, 15:54:29 ]

Offline
djmax
11. May 2009, 15:53 #14

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30


11 May 2009, 15:51:39 JZ rakstīja:

11 May 2009, 15:41:14 djmax rakstīja:

11 May 2009, 15:09:53 JZ rakstīja:
brūnais vads - zeme
krāsainais - +12 apsilde
pelēkais resnais ir ekranēts vads ar signāla vadu iekšā


Tātad: štekrs attiecīgi pret zondi =>
Brūno pie melna
Palēko pie pelēkā
Bet kā ir ar to krāsaino apsildes vadu - L-zondei tak ir 2 balti uz apsildi?! tad sanāk krāsaino pie viena baltā, otru balto un masas?!


gadus 3 atpakaļ ar šito bakstijos, neatceros vairs no galvas precīzus pinoutus, jāpagūglē, bet ja pareizi atceros, tad abi baltie bija apsildes spirāle un jā - vienu pie masas otru pie krāsainā


Ok, thanks alot!
Mēģināšu piedabūt darboties, ja gadījumā atceries kā tur īsti bij, padod ziņu...

Vēl tāds jautājums pievienojot lamda zondi atšķirībai jā'but momentālai jeb kādu laiku dzinējam padarbojoties?!
Offline
JZ
11. May 2009, 15:55 #15

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

parasti ECU apsildāmās zondes rādijumu sāk ņemt vērā apmēram minūti pēc auksta dzinēja piedarbināšanas

neapsildāmās laikam bija 3-5 minūtes
Offline
Kashelz
11. May 2009, 15:56 #16

Kopš: 09. Sep 2005

No: Kuldīga

Ziņojumi: 2178

Braucu ar: E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E

Vislabaak ir noresetot motora vadiibas bloku, kad pieliec zondi, tas ir, akjiiti nonjem nost uz paaris minuteem
Offline
djmax
11. May 2009, 15:57 #17

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30


11 May 2009, 15:56:28 Kashelz rakstīja:
Vislabaak ir noresetot motora vadiibas bloku, kad pieliec zondi, tas ir, akjiiti nonjem nost uz paaris minuteem


Ok, darīšu tā, paldies par padomu..
Offline
Driver
12. May 2009, 11:26 #18

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


11 May 2009, 15:32:50 matrixxxx rakstīja:

11 May 2009, 15:25:45 JZ rakstīja:
kādi pigori tieši? kāds motors/gads?

atvienošana jau neko īpašu neizteiks, vienkārši ECU automātā sāks pārliet motoru (trekns maisījums) un vispār jau lambdu ir elementāri pārbaudīt ar analogo testeri, webs ir pilns ar manuāļiem kā to izdarīt...


Man domaat, ka kaads pateiks, ka ar analogo testeri zondi korekti nevar ntesteet.
Driver tuuliit piedaavaas ar oscilu testeet

nu patiesiba ar testeri var izzvanit zondi. tikai ar testeri var izzvanit apsildes elementu, bet ja ir vesela kaudze ar citiem paligisnitrumentiem tad ari var parbaudit vai zonde strada un vai nak no vinjas signals.
bet pec pieredzes vieglak ir ieskruvet vinju izputeja un tad merit uz rucosha auto, neka taisit mini labaratoriju.

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
JZ
12. May 2009, 17:12 #19

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

"zvanīt" var tikai apsildes elementu - spirāli, uz devēja "karstā" gala mēra voltus, tur ir jābūt pulsācijām no ~0,2-0,9V, normāls rādījums bija ~0,5V laikam, atvieno kādu vakuma trubu ieplūdes kolektorā un voltimetra rādījums nokritīs līdz 0,2-0,3 un tad uzkāps atpakaļ līdz 0,5, iepūt ēteri pa atvienoto trubu - uzleks līdz 0,9 un tad atkal atjaunosies 0,4-0,5, tā tad arī ir visa diagnostika, kas pateiks vai lambda pietiekami ātri spēj reaģēt uz izmaiņām un vai ECU ņem to mērījumu vērā un ievieš korekcijas

un par cik tas signāls uz tā vada ir impulsi - nederēs digitālais voltimetrs, jo viņa rādījums visu laiku ļoti lēkās, kaut ko saprast varēs, bet ar analogo viss izskatās smukāk




12 May 2009, 11:26:10 Driver rakstīja:

11 May 2009, 15:32:50 matrixxxx rakstīja:

11 May 2009, 15:25:45 JZ rakstīja:
kādi pigori tieši? kāds motors/gads?

atvienošana jau neko īpašu neizteiks, vienkārši ECU automātā sāks pārliet motoru (trekns maisījums) un vispār jau lambdu ir elementāri pārbaudīt ar analogo testeri, webs ir pilns ar manuāļiem kā to izdarīt...


Man domaat, ka kaads pateiks, ka ar analogo testeri zondi korekti nevar ntesteet.
Driver tuuliit piedaavaas ar oscilu testeet

nu patiesiba ar testeri var izzvanit zondi. tikai ar testeri var izzvanit apsildes elementu, bet ja ir vesela kaudze ar citiem paligisnitrumentiem tad ari var parbaudit vai zonde strada un vai nak no vinjas signals.
bet pec pieredzes vieglak ir ieskruvet vinju izputeja un tad merit uz rucosha auto, neka taisit mini labaratoriju.
Offline
djmax
13. May 2009, 11:58 #20

Kopš: 07. Jun 2007

No: Ogre

Ziņojumi: 638

Braucu ar: e30


11 May 2009, 15:52:50 JZ rakstīja:
google images "oxygen sensor pinout"



attiecīgi:

baltais1 - brūnais
baltais2 - krāsainais
pelēkais - resnā pelēkā vada "zeķe"
melnais - tas vads, kas ir iekšā ekrānā



Tātad lai kādam nav kļudīga info, pastāstīšu kā isti tur ir.

Tajā resnajā pelēkajā vadā ir vēl 2 vadi kuriem apkart ekrāns (melns un brūns), un tie attiecīgi jāvieno pie zondes melnā un pelēkā, bet ārējais brūnai un krāsainais jāvieno pie baltajiem.

Es izdaŗiju vienkāršāk, paņemu oriģinālo, bet skrūvejamo, štekeri tur viss sapas pēc krāsām - pielodēju un vis darbojās.

[ Šo ziņu laboja djmax, 13 May 2009, 11:59:17 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, DoubleD, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, kolhozs, linda, marihuans, noisex, smudo