Online

Pašreiz BMWPower skatās 98 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: 0-100'000 km. Pieredze ar jauniem auto

AutorsZiņojums
GirtzB
17. Sep 2025, 17:15 #8741

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22380

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Žilbina jau nepareizi noregulēti lukturi tā kā tur nav svarīgi cik augstu sēdi, arī kravas auto vadītāju žilbinās...

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
kexxx
17. Sep 2025, 19:51 #8742

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13685

Braucu ar:


17 Sep 2025, 16:56:31 @7977 rakstīja:

17 Sep 2025, 16:50:58 @subaru rakstīja:
Ja visi brauks ar SUViem, tad visiem būs augstākas sēdpozīcijas un arī lukturu novietojums un atkal būs pa nullēm
Nākamais solis tad amurikāņu trucki


Īste nē, jo - jo augstāka auto, jo lielāks gaismas lenķis pret ceļu. Tas protams, relevanti pie ideāliem apstākļiem.



nebija gadījumā 1,2% leņķis visiem? nu, vismaz Eiropā
Offline
b1te
17. Sep 2025, 23:01 #8743

Kopš: 14. Mar 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1977

Braucu ar: das auto


17 Sep 2025, 16:55:13 @7977 rakstīja:
Līdz vw Tayronam nevar to budžetu aizvilkt? Šķiet, ka “iečekotu visus boxus”


cilvēks prasa padomus budžetā ap 30k, a tu piedāvā no 43 sākot, nu gluži nav tas pats

+tayrons bez ekii nav interesants. un ja vēl viņiem samainīs no oktobra to izmešu aprēķina metodiku, tad pat ja ekii nākošgad piešķirs, šie visi plug-in tur jau vairs netrāpīs.
Offline
968-jk
17. Sep 2025, 23:11 #8744

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 14002

Braucu ar: 30niekiem


17 Sep 2025, 23:01:18 @b1te rakstīja:

17 Sep 2025, 16:55:13 @7977 rakstīja:
Līdz vw Tayronam nevar to budžetu aizvilkt? Šķiet, ka “iečekotu visus boxus”


cilvēks prasa padomus budžetā ap 30k, a tu piedāvā no 43 sākot, nu gluži nav tas pats

+tayrons bez ekii nav interesants. un ja vēl viņiem samainīs no oktobra to izmešu aprēķina metodiku, tad pat ja ekii nākošgad piešķirs, šie visi plug-in tur jau vairs netrāpīs.

Tayrons gadījumā nav pretīgākā dizaina laureāts savā klasē. Vienalga ar kādu pakotni, no aizmugures/sāna viņš izskatās lā Multipla no priekšas.

Par tēmu. Sunim nevajag bagāžniekā kvadrātmetrus kur lieki šļūkāt braukšanas laikā, bet piecelties kājās taisnu muguru gan ir svarīgi.
Offline
Mizx
18. Sep 2025, 00:19 #8745

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


17 Sep 2025, 10:56:49 @MU99 rakstīja:
Paldies par viedokļiem!
Tātad suns ir (16-17kg) lielāks par taksi,bet mazliet mazāks par standarta vācu aitas suni, tā saucamā laika. Pašlaik pārvietojas F46 2 serijas Gran tourer ar lielo bagažnieku kur viņai daudz vietas, tāpēc uz X2 bagāžnieku kas principa ir Golfveidīgs negribētos bāzt suni, lai var kad vajag piecelties kājās un visi citi slīpie aizmugurējie jumti neder, ja tik nav apjoms.
Hyundai Tucson varētu būt opcija bet neesmu braucis, protams, ikdienas vajadzībām universālis būtu solution, bet ne es,ne sieva baigi negrib.
Viena lieta, kas ieteikumos trūkst — neaizmirsti suni vadāt būrī. Mīkstie "mantu sieti" īsti neatbilst prasībām. Un būris ir variants kā ielikt suni suņa vietā un blakus tad var kraut mantas kaut līdz jumtam, jo tās sunim nekritīs virsū.
Bet SUVā tam sunim būs grūti tikt iekšā, jo īpaši ja būs kārtīgi izskrējies pa mežu un saguris. Pat 2x lielāki suņi mēdz gaidīt palīdzību, lai tiktu iekšā Sprinterī. Var jau domāt tam risinājumu, taisa visādus trapus, bet vienkāršāk ir paņemt auto ar bagāžnieku ar zemākām durvīm. SUVi un džipi — šad un tad būs jāceļ vismaz pakaļkājas pašam iekšā.
Offline
Mizx
18. Sep 2025, 00:24 #8746

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


17 Sep 2025, 17:15:37 @GirtzB rakstīja:
Žilbina jau nepareizi noregulēti lukturi tā kā tur nav svarīgi cik augstu sēdi, arī kravas auto vadītāju žilbinās...
+1
Saregulēti lukturi un izslēgti tālie nežilbinās dažādi dažāda augstuma sēdpozīcijās, jo to stars jebkurā gadījumā būs zemāks vismaz par motora pārsegu.
Protams, psiholoģiski var likties visādi tāpat kā stāsti, ka ļoti būtiskā priekšrocība esot no SUVa varot labāk pārredzēt ceļu. Praksē ir tikai 2 varianti — vai nu ceļš tukšs un redzamības atšķirībai nav nozīmes, vai ceļš pilns, kur tāpat kravenieki, busi un visādi džipveidīgie, kuri neviens nav caurspīdīgi, koku puķupodi ielās no Pilsēta Stabiņiem, reklāmas plakāti, kas visi aizsedz skatu utt.
Offline
Vienpatis
18. Sep 2025, 08:03 #8747

Kopš: 27. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 461

Braucu ar: BMW 535xd (f10)

Vienam māte, otram meita, bet trešam kleita. Katram savs - liekas ļoti nepareizi, ka viens vai otrs virsbūves tips tiek vispārināti nolikts. Katram ir savas vajadzības, intereses un iekšējās sajūtas. Pirms 20 gadiem prātā bija tikai benzīns, manuālis un nekādas kūtiņas. Pēc tam dīzelis jau bija ok un automāts arī. Tagad jau SUV liekas way to go dēļ dažādiem iemesliem. EV arī vairs neliekas tikai sadzīves tehnika. Bet visi, kas bļauj, kas SUV ir tikai modes lietas, kas nesniedz nevienu priekšrocību pār universāli runā pārāk subjektīvi un vispārināti un tikai no sava skatu punkta noliekot citus viedokļus.

Par gaismām no savas subjektīvās pieredzes - braucot par Liepājas šoseju diennakts tumšajā laikā ar SUV vai zemāku auto redzu, ka apžilbināšanās ir mazāka sēžot nedaudz augstāk - varbūt psiholoģiski, bet ja tas liek justies labāk, tad kāpēc nepieminēt. Un par suņiem - mans labradors pirms pastaigas ielec gan suv, gan vieglajā, bet pēc pastaigas abos divos grib, lai pakaļkājas ieceļu es
Offline
kkas
18. Sep 2025, 08:46 #8748

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 10056

Braucu ar: Alfu

pircēji savi izvēli ir izdarījuši. ASV pirmie atklāja SUV prakstiskumu. padumjo laiku civēkiem nebija izvēles, SUV bija sapnis, skaudības un propagandas noniecināta lieta. brīnos kā vēl joprojām bērnu bērni atkārto visus šos mītus par gaismām utml.
Offline
GirtzB
18. Sep 2025, 09:20 #8749

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22380

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

VVZ, SUV nekad nav bijis "sapnis", tas ir tīrs mārketings un "likuma roba" izmantošanas rezultāts.

ASV SUV sākotnēji aizgāja cenas dēļ(izspieda no tirgus gan universālus gan MPV), jo likuma regulējums bija tāds, ka SUVi skaitījas vienā kaudzē ar pikapiem un komercauto, attiecīgi uz tiem neattiecās ne izmešu, ne pasīvās drošības prasības...

Bet šī jau ir diskusija citai tēmai.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
dsks
18. Sep 2025, 09:30 #8750

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:


18 Sep 2025, 08:46:56 @kkas rakstīja:
pircēji savi izvēli ir izdarījuši. ASV pirmie atklāja SUV prakstiskumu. padumjo laiku civēkiem nebija izvēles, SUV bija sapnis, skaudības un propagandas noniecināta lieta. brīnos kā vēl joprojām bērnu bērni atkārto visus šos mītus par gaismām utml.


Ai nu beidz, sapnis bija no kapeikas un luxiņu pārkāpt vai neiespējamā misija Volga, jo to deva tikai par nopelniem vai partijai ...

F150 tad vispār reti kurš vispār fotogrāfijās bija redzējis



Offline
versatile
18. Sep 2025, 09:38 #8751

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1537

Braucu ar:


18 Sep 2025, 00:24:44 @Mizx rakstīja:
Praksē ir tikai 2 varianti — vai nu ceļš tukšs un redzamības atšķirībai nav nozīmes, vai ceļš pilns, kur tāpat kravenieki, busi un visādi džipveidīgie, kuri neviens nav caurspīdīgi

Daļēji jā, bet ir nianses.
Ir, piemēram, šis burvīgais satiksmes mezgls https://maps.app.goo.gl/tYWoyW6PZqKEM9n18 , kurā, pa kreisi griežoties, no zemāka neredz pilnīgi neko uz abiem virzieniem - pa labi margas priekšā, un tilta margas arī veiksmīgi aizsedz skatu. Uzlika spoguli, bet tajā ļoti neveiksmīgi tieši tai vietai, kurā redzētu mašīnas gaismas, priekšā sanāk tā "50" ceļazīme.
No augstāka auto šajā krustojumā griezties ir drošāk, drusku pāri margām redz. Akurāt kā google kartes bildē, jo kamera novietota samērā augstu.

[ Šo ziņu laboja versatile, 18 Sep 2025, 09:39:37 ]

Offline
Arsm3ns
18. Sep 2025, 09:48 #8752

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1621

Braucu ar:


18 Sep 2025, 09:38:56 @versatile rakstīja:

18 Sep 2025, 00:24:44 @Mizx rakstīja:
Praksē ir tikai 2 varianti — vai nu ceļš tukšs un redzamības atšķirībai nav nozīmes, vai ceļš pilns, kur tāpat kravenieki, busi un visādi džipveidīgie, kuri neviens nav caurspīdīgi

Daļēji jā, bet ir nianses.
Ir, piemēram, šis burvīgais satiksmes mezgls https://maps.app.goo.gl/tYWoyW6PZqKEM9n18 , kurā, pa kreisi griežoties, no zemāka neredz pilnīgi neko uz abiem virzieniem - pa labi margas priekšā, un tilta margas arī veiksmīgi aizsedz skatu. Uzlika spoguli, bet tajā ļoti neveiksmīgi tieši tai vietai, kurā redzētu mašīnas gaismas, priekšā sanāk tā "50" ceļazīme.
No augstāka auto šajā krustojumā griezties ir drošāk, drusku pāri margām redz. Akurāt kā google kartes bildē, jo kamera novietota samērā augstu.

tie margu augstumi tiešām daudzviet pārspīlēti. Kad sen bija MX-5, bija dafiga margas maršrutā, kur acu agstums bija tieši margā
Offline
bum_bumz
18. Sep 2025, 10:16 #8753

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7297

Braucu ar: E34


18 Sep 2025, 00:19:13 @Mizx rakstīja:
Bet SUVā tam sunim būs grūti tikt iekšā, jo īpaši ja būs kārtīgi izskrējies pa mežu un saguris.
...............................

Problēma nav auto, bet dzīvesvieta. Jāpārceļas uz laukiem.

Kādreiz katram ražotājam bija 3 modeļi: mazs, vidējs, liels. Tagad 17 un katra iegriba no pircēja tiek realizēta. Attiecīgi, par augstāku cenu. Varat pieprasīt 18, kur bagažniekā zema grīda, lai noguris suns var ielekt, pietiekami šaurs, lai suns nešļūkātu; divdaļīgu, lai ir vieta sunim un mantām arī
Offline
dsks
18. Sep 2025, 10:25 #8754

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:

Offline
Mizx
18. Sep 2025, 17:32 #8755

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


18 Sep 2025, 08:03:20 @Vienpatis rakstīja:
Vienam māte, otram meita, bet trešam kleita. Katram savs - liekas ļoti nepareizi, ka viens vai otrs virsbūves tips tiek vispārināti nolikts. Katram ir savas vajadzības, intereses un iekšējās sajūtas. Pirms 20 gadiem prātā bija tikai benzīns, manuālis un nekādas kūtiņas. Pēc tam dīzelis jau bija ok un automāts arī. Tagad jau SUV liekas way to go dēļ dažādiem iemesliem. EV arī vairs neliekas tikai sadzīves tehnika. Bet visi, kas bļauj, kas SUV ir tikai modes lietas, kas nesniedz nevienu priekšrocību pār universāli runā pārāk subjektīvi un vispārināti un tikai no sava skatu punkta noliekot citus viedokļus.

Par gaismām no savas subjektīvās pieredzes - braucot par Liepājas šoseju diennakts tumšajā laikā ar SUV vai zemāku auto redzu, ka apžilbināšanās ir mazāka sēžot nedaudz augstāk - varbūt psiholoģiski, bet ja tas liek justies labāk, tad kāpēc nepieminēt. Un par suņiem - mans labradors pirms pastaigas ielec gan suv, gan vieglajā, bet pēc pastaigas abos divos grib, lai pakaļkājas ieceļu es
Te nav diskusija par auto virsbūvēm, bet suņu pārvadāšanu. Ja gribas, lai pašam ir ērtāk un nav dubļainā laikā jāgrābstās gar slapju suni un pēc tam ar tām pašām rokām jāsēžas pie stūres, labāk ņemt ar pēc iespējas zemāku iekāpšanas punktu. Jā, var kā te ielika ar trapu izlīdzēties, bet tas tas tāpat līdzi jāvadā. Plats dēlis gan aizņemtu mazāk vietas kā bildē redzamais, tādus biežāk izmanto, tiesa, tad bufera virsma visticamāk vairāk cietīs.
Offline
Mizx
18. Sep 2025, 17:35 #8756

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


18 Sep 2025, 08:46:56 @kkas rakstīja:
pircēji savi izvēli ir izdarījuši. ASV pirmie atklāja SUV prakstiskumu. padumjo laiku civēkiem nebija izvēles, SUV bija sapnis, skaudības un propagandas noniecināta lieta. brīnos kā vēl joprojām bērnu bērni atkārto visus šos mītus par gaismām utml.
Paskaties uz padomju auto virsbūvēm un to klīrensiem. Pobeda man ļoti līdzinās moderniem SUViem, pa padomju ceļiem nācās arī līdzīgi lietot. Nekas nav mainijies. Padomju cilvēks nevarēja nopirkt neko zemu, tādus brīnumus nācās taisīt DIY entuziastiem.
Offline
Mizx
18. Sep 2025, 17:39 #8757

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


18 Sep 2025, 09:38:56 @versatile rakstīja:

18 Sep 2025, 00:24:44 @Mizx rakstīja:
Praksē ir tikai 2 varianti — vai nu ceļš tukšs un redzamības atšķirībai nav nozīmes, vai ceļš pilns, kur tāpat kravenieki, busi un visādi džipveidīgie, kuri neviens nav caurspīdīgi

Daļēji jā, bet ir nianses.
Ir, piemēram, šis burvīgais satiksmes mezgls https://maps.app.goo.gl/tYWoyW6PZqKEM9n18 , kurā, pa kreisi griežoties, no zemāka neredz pilnīgi neko uz abiem virzieniem - pa labi margas priekšā, un tilta margas arī veiksmīgi aizsedz skatu. Uzlika spoguli, bet tajā ļoti neveiksmīgi tieši tai vietai, kurā redzētu mašīnas gaismas, priekšā sanāk tā "50" ceļazīme.
No augstāka auto šajā krustojumā griezties ir drošāk, drusku pāri margām redz. Akurāt kā google kartes bildē, jo kamera novietota samērā augstu.

Es tur braucu apmēram reizi nedēļā, bet pirmo reizi dzirdu, ka tur kāds sūdzas par redzamību. Un man patīk zemi auto. (Vedu tur vairākus suņus ar zemu auto...) Saprotu, piemēram, Tallinas ielā saliktās kastes, jo tās tiešām visu visiem aizsedz. Kā tad cilvēki lai brauc ar garākiem motora pārsegiem blīvi apbūvētās vietās? Man vienam auto motora pārsega garums vien 135 cm, nemaz neskaitot buferus un cik vēl no pārsega līdz sēdpozīcijai vieta — ar tādu ir normāli iebraukt krustojumā un tikai tad redzēt, vai ceļš ir brīvs.
Offline
Samsasi
18. Sep 2025, 19:00 #8758

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5338

Braucu ar:


18 Sep 2025, 00:19:13 @Mizx rakstīja:

17 Sep 2025, 10:56:49 @MU99 rakstīja:
Paldies par viedokļiem!
Tātad suns ir (16-17kg) lielāks par taksi,bet mazliet mazāks par standarta vācu aitas suni, tā saucamā laika. Pašlaik pārvietojas F46 2 serijas Gran tourer ar lielo bagažnieku kur viņai daudz vietas, tāpēc uz X2 bagāžnieku kas principa ir Golfveidīgs negribētos bāzt suni, lai var kad vajag piecelties kājās un visi citi slīpie aizmugurējie jumti neder, ja tik nav apjoms.
Hyundai Tucson varētu būt opcija bet neesmu braucis, protams, ikdienas vajadzībām universālis būtu solution, bet ne es,ne sieva baigi negrib.
Viena lieta, kas ieteikumos trūkst — neaizmirsti suni vadāt būrī. Mīkstie "mantu sieti" īsti neatbilst prasībām. Un būris ir variants kā ielikt suni suņa vietā un blakus tad var kraut mantas kaut līdz jumtam, jo tās sunim nekritīs virsū.
Bet SUVā tam sunim būs grūti tikt iekšā, jo īpaši ja būs kārtīgi izskrējies pa mežu un saguris. Pat 2x lielāki suņi mēdz gaidīt palīdzību, lai tiktu iekšā Sprinterī. Var jau domāt tam risinājumu, taisa visādus trapus, bet vienkāršāk ir paņemt auto ar bagāžnieku ar zemākām durvīm. SUVi un džipi — šad un tad būs jāceļ vismaz pakaļkājas pašam iekšā.


Man likās ka viņi vnk negrib braukt prom no meža
Offline
versatile
18. Sep 2025, 23:12 #8759

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1537

Braucu ar:


18 Sep 2025, 17:39:31 @Mizx rakstīja:
Es tur braucu apmēram reizi nedēļā, bet pirmo reizi dzirdu, ka tur kāds sūdzas par redzamību.


Sūdzas. Tāpēc jau uzlika spoguli un sovasar dodiet ceļu vietā - stop. Un kaut kādas mistiskas betona pussfēras salika.

Tur, augšā braucot, viadukts ir pārskatāms - ja neviena nav, var mierīgi maukt. Ja sanāk pagaidoʻt un palaist, tad pēc tam vairs neredz.
Tumšajā laikā vieglāk, pēc gaismām smuki redz.
Ja jāgriež pa labi, tad vēl ir ok. Pa kreisi uz Garkalni grūtāk.
Offline
Sandis_UR
18. Sep 2025, 23:43 #8760

Kopš: 06. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 3984

Braucu ar: BITURBO

VW Touareg. 2018 g. 3.0 TDI. 210kw Pirkts Vacijā no dilera 2021. Gadā ar 20 000km nobraukumu. Pilnakajā komplektacijā, ieskaitot night vision, masāžu, standheizung, adaptīvo, sēdekļu ventilāciju, utt.
Patriz jau noripoti 190 000km.
Pa šo laiku praktiski bezproblēmu auto, pie 50k km nomainija sadalenes pa garantiju jo man nepatika nedaudz skaņa. Vienreiz nobira kautkads turbinas vai egr sensors. Parejais ellas, riepas un bremzes. Bremzu diski un kluči kalpo ap 80 000km. Ellu censos mainīt ik pa 15-20k km. Reizēm uz intervālu ja braukts vairak pa bāniem tad japielej kāds 0.5l eļļas.
Kadas 3 vai 4 reizes ir noglučījis lielais televizors, palīdz izslēgt motoru un atkal viss aiziet.
Ja loti neskrien videji var ieklauties 7.0 litri. Ja vairāk pa pulsetu vai fiksāk brauc tad 7.5l/100k. Manuprāt priekš šīs masas un dinamikas ļoti teicams rezultāts. Sēņojot pa šoseju zem 100k/h var iekrakstities zem 6 litri.
Kas man patīk, ka ir pieejama ari vw aplikācija, tiesa gan jaabonē kautkas ap 60 eur gadā. Bet vari attālinati caur telfonu atslēgt vai aizslēgt mašīnu vai palaist autonomo apsildi.
Tapat ari matrix lukturi ir labāki kā tā paša gada Audi matrix. Perfekti izzīmē ceĺu pat ja ppriekš vai pretī brauc vairāki auto. Noght vision ari vairķas reizes ir izglābis gan no divkāju zvēriem, gan no četrkājiem.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo