Online
Pašreiz BMWPower skatās 115 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: 0-100'000 km. Pieredze ar jauniem auto
Autors | Ziņojums |
DusmigsZirgs | 20. Dec 2024, 18:13 |
#7941
|
| Kopš: 05. Oct 2020
Ziņojumi: 202
Braucu ar:
|
20 Dec 2024, 16:48:49 @shirminieks rakstīja:
Bet tad vienkāršs jautājums:
- Ja mājās ir uzlādes iespēja katru dienu, kāpēc ņemt PHEV, nevis 100%-BEV?
- Ja mājās nav uzlādes iespēja, tad kāpēc ņemt PHEV, nevis parasto hibrīdu vai benzīnu/dīzeli?
Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:
- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto);
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās);
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto.
Blaa tad visi auto veidi ir nišas produkti! Katrs pērk lai izpildītu kaut kādus kritērijus. | Offline | | |
rencho | 20. Dec 2024, 18:16 |
#7942
|
|  Kopš: 23. Mar 2009
No: Sigulda
Ziņojumi: 1449
Braucu ar: Škoda Kodiaq , MB W210 E240, BMW Z3
| Kam plugin hibrīds ir uzņēmuma auto- kā rakdtoet degvielas atskaites- gan par degvielu, gan elektro làdēšanu var čekus iesniegt, degvielas atskaiti rakstot? | Offline | | |
abyss | 20. Dec 2024, 18:44 |
#7943
|
|  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8555
Braucu ar: e39 523
|
Ar to sūda lādējamo hibrīdu, ja vajag vari nobraukt 800 kilometrus bez čakara. Ja ir kur lādēt darba dienās var braukt uz haļavu.
Tieši EV ir nišas produkts. Pilsētniekiem, kuriem ir māja un nekur tālu nav jābrauc. Gan jau drīz arī stāvvietās pie ofisiem varēs visi lādēties. Tad ar tādu plugin hibrīdu ikdienā varēs braukt 6eur/100km un bez problēmām aizbraukt tālāk | Offline | | |
pelu_junkurs | 20. Dec 2024, 19:11 |
#7944
|
|  Kopš: 27. Feb 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2369
Braucu ar: žurx
|
20 Dec 2024, 12:35:25 @versatile rakstīja:
Nesaprotu un nesapratīšu tos hibrīdus. Jā, ok, noteikti ir robežgadījumi, kad darbadienās nobrauc 30km, bet katru sestdienu uz Ludzu un svētdienā atpakaļ, kad tas hibrīds tiešām varbūt ir prātīgs risinājums.
Bet tā - ja Varšava 2x nedēļā, vai katru dienu nobrauc 300+ tad dīzelis (vai benzīns, kas nu kuram garšo labāk); ja dienas vidējais nobraukums zem 150 UN ir iespēja pa nakti lādēt mājās - tad elektro.
150km dienā, katru dienu, ir 55k gadā. Ar 150km tiek galā nu jau jebkurš jaunais elektroauto jebkuros reālistiskos apstākļos.
Ja nav uzlāde mājās, tad tur jau baigi jāpēta, bet tad nekāda medusmaize elektro nebūs.
Vislielākais elektro pluss ziemā ir salona priekšapsilde. Dīzelis ar visu attālināto startu neuzsildīs, benzīnnieks vēl kaut cik, bet tas 4kw fēns/siltumsūknis, kā nu kuram, vot tā ir štelle.
Volvo benzīnnieku ļauj attālināti uz 15min iedarbināt, bet tukšgaitā jau nešancē ne kondicionieris uz pilnu jaudu, ne apsilde. Siltāks/vēsāks kā ārā ir, bet elektro vari jau startā kāpt iekšā t-kreklā.
Par to apsildi pastāsti vairāk. Man pie šitiem mīnusiem, kuri bija, dīzeļa škodiaks no rīta kaut kādas ~10-15min tukšgaitā parūca un salonā silti. 
Bet lai nav plika pļūta, es personīgi labprāt ikdienas auto samainītu pret pluginu, maisoties pa Rīgu, tīri dēļ nodoklīša, bet vai kāds var nokomentēt no pieredzes pāriešanu no 2.0 dīzeļa uz plugin benzīnu, bet ar 3.0+ matoru. Par piemēru Cayenne E-Hybrid vai X5 45e.[ Šo ziņu laboja pelu_junkurs, 20 Dec 2024, 19:22:27 ] | Offline | | |
Sancix  | 20. Dec 2024, 19:44 |
#7945
|
|  Kopš: 03. May 2008
Ziņojumi: 6959
Braucu ar: e36
| Neskatoties uz degvielas veidu un tipu, ļoti novērtēju webasto esamību auto. Pēdējo ģimenes auto nepirktu, ja tur tāda nebūtu. Pamatlietas ko mūsu platuma grādos vajag = Webasto, siltie krēsli, pilnpiedziņa un piekabes āķis (tās protams manas domas).
Elektro auto nav bijis, bez kometāriem.
-----------------
| Offline | | |
bills | 20. Dec 2024, 22:07 |
#7946
|
|  Kopš: 02. Jan 2009
Ziņojumi: 1186
Braucu ar:
| Varbūt kādam ir pieredze ar jauno ford kuga 2.5 hybrid? Vizuāli izskatās daudz labāk kā karoq, bet biedē variators un komforts?
| Offline | | |
smudo  | 20. Dec 2024, 23:24 |
#7947
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3902
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
20 Dec 2024, 22:07:18 @bills rakstīja:
Varbūt kādam ir pieredze ar jauno ford kuga 2.5 hybrid? Vizuāli izskatās daudz labāk kā karoq, bet biedē variators un komforts?
Spānijā pavasarī 800km nobraucu. Nezinu cik maksā tāds, bet braukt var. Tomēr drivetrain pārāk nepatika, jo ICE režīmā prasījās vairāk jaudu - es gan nevaru objektīvi spriest, jo nelādēju to auto. EV režīmā braucu tikai mazos ātrumos un coastju, no tās elektrības, kas caur rekuperāciju salādējās. | Offline | | |
DusmigsZirgs | 21. Dec 2024, 12:48 |
#7948
|
| Kopš: 05. Oct 2020
Ziņojumi: 202
Braucu ar:
|
Par plug in turpinot. Šodienas brauciens no Spices uz mazkačku, ikea, centrs un atpakaļ. Pa vidu minūtes 20 nostāvēts ar elektribu sildot salonu. GTE režīmā visu ceļu. Netrakojot, bet arī nevelkoties, braucot plūsmā.
Arteons ar veco plugin sistēmu.
Manuprāt labi rāditāji. | Offline | | |
|
0xFFFF  | 21. Dec 2024, 16:47 |
#7949
|
|  Kopš: 14. Jun 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 386
Braucu ar: e30 320i, e92m3, 800V EV
|
21 Dec 2024, 12:48:49 @DusmigsZirgs rakstīja:
| Offline | | |
Mixzzz | 21. Dec 2024, 19:09 |
#7950
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2942
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
| 8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru. | Offline | | |
Mixzzz | 21. Dec 2024, 19:13 |
#7951
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2942
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
20 Dec 2024, 16:48:49 @shirminieks rakstīja:
Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:
- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto);
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās);
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto.
1. Pat ja nevar, tad hibrīds tomēr uz regena rēķinu samazinās patēriņu kopsummā. Bet nu tos hibrīdus cik redzēts, tad pārsvarā pērk tie kas var arī viņus uzlādēt.
2. Vairākums cilvēku ikdienā nenobrauc vairāk par 50km.
3. Pamēģini pabraukt ātrāk par 80-90 un tad redzēsim par to 500km range... | Offline | | |
DusmigsZirgs | 21. Dec 2024, 20:23 |
#7952
|
| Kopš: 05. Oct 2020
Ziņojumi: 202
Braucu ar:
|
21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l. | Offline | | |
smudo  | 21. Dec 2024, 22:45 |
#7953
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3902
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
21 Dec 2024, 20:23:57 @DusmigsZirgs rakstīja:
21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l.
"Lielākam" benzīnam pilsētā ar 10l jārēķinās. Man G31 ar B58 tagad uz īsajiem gabaliem decembrī vidējais tieši 14l saskaņā ar appu. Bet pirms tam G05 ar B57 pilsētā ap 8-9l tērēja. Ja brauc plūsmā, tad vasarā nereālus 7l varēja dabūt, jo ar siltu dzinēju un kārbu, kruīzā pilsētas ātrumos 60-80kmh range momentānais patēriņš bija nereāli 4-4,5l un tas uz 2,3t SUVu ar 305mm 20" riepām Ja kāds cits to man stāstītu, tad teiktu, ka dir*. Long term vidējais vasarā ap 7,5l un ziemā 8,5l.
Bet atgriežoties pie hibrīda - ja nav nodokļu stimula, tad neredzu jēgu no tāda auto, jo pārmaksāt 10k EUR, lai ietaupītu pēc tam 4-5 gados pāris k EUR degvielā vs tāds pats ICE auto, nešķiet labs deals, ņemot vērā, ka vēl jāvada līdzi tā baterija. Eiropā tos pamatā ņem kā dienesta auto dēļ tax savings un tādēļ ottreizējā tirgūs pēc 3-4 gadi tas jau ir vienā cenā ar ICE un ja ir user case, tad tāds auto kļūst vairāk saprotams.
Man G31 ir ar MHEV un jau tas visu laiku slāpē nost dzinēju ne tikai apstājoties, bet arī gaitā (coast režīms), bet nu tur vismaz tā slāpēšana uz īsiem brīžiem un eļļa visu laiku silta, bet PHEV ja izbrauc ni pilsētas un gribas uz šosejas kādu veikli apdzīt, tad sanāk aukstu zinēju mocīt slodzē sākumā. Bet nu garantijas laiku jau tāpat noies gan jau. | Offline | | |
shirminieks | 21. Dec 2024, 23:32 |
#7954
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1847
Braucu ar: 81
|
21 Dec 2024, 22:45:48 @smudo rakstīja:
21 Dec 2024, 20:23:57 @DusmigsZirgs rakstīja:
21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l.
"Lielākam" benzīnam pilsētā ar 10l jārēķinās. Man G31 ar B58 tagad uz īsajiem gabaliem decembrī vidējais tieši 14l saskaņā ar appu. Bet pirms tam G05 ar B57 pilsētā ap 8-9l tērēja. Ja brauc plūsmā, tad vasarā nereālus 7l varēja dabūt, jo ar siltu dzinēju un kārbu, kruīzā pilsētas ātrumos 60-80kmh range momentānais patēriņš bija nereāli 4-4,5l un tas uz 2,3t SUVu ar 305mm 20" riepām Ja kāds cits to man stāstītu, tad teiktu, ka dir*. Long term vidējais vasarā ap 7,5l un ziemā 8,5l.
Bet atgriežoties pie hibrīda - ja nav nodokļu stimula, tad neredzu jēgu no tāda auto, jo pārmaksāt 10k EUR, lai ietaupītu pēc tam 4-5 gados pāris k EUR degvielā vs tāds pats ICE auto, nešķiet labs deals, ņemot vērā, ka vēl jāvada līdzi tā baterija. Eiropā tos pamatā ņem kā dienesta auto dēļ tax savings un tādēļ ottreizējā tirgūs pēc 3-4 gadi tas jau ir vienā cenā ar ICE un ja ir user case, tad tāds auto kļūst vairāk saprotams.
Man G31 ir ar MHEV un jau tas visu laiku slāpē nost dzinēju ne tikai apstājoties, bet arī gaitā (coast režīms), bet nu tur vismaz tā slāpēšana uz īsiem brīžiem un eļļa visu laiku silta, bet PHEV ja izbrauc ni pilsētas un gribas uz šosejas kādu veikli apdzīt, tad sanāk aukstu zinēju mocīt slodzē sākumā. Bet nu garantijas laiku jau tāpat noies gan jau.
BINGO!
Ir pabraukts ar dažādiem PHEV’iem, un viņi visi ir ekonomiski tikai tad, ja katru dienu mājās spraud pie rozetes; bet ja jau esi gatavs darīt tā, tad kāpēc neņemt pilno-BEV ar 400km, nevis 80km nobraucamo attālumu?  | Offline | | |
Jurka88 | 22. Dec 2024, 11:19 |
#7955
|
| Kopš: 08. Nov 2021
Ziņojumi: 577
Braucu ar:
|
21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
20 gadīga bmw N52B30 patēriņš 
Kur nu vēl mūsdienīga, mūsdienu benzīni ēd 5-6l
Protams tas lielākoties atkarīgs no braukšas stila*
Edit: vidējais ātrums 23km/h, tad normāli.
[ Šo ziņu laboja Jurka88, 22 Dec 2024, 11:25:39 ] | Offline | | |
daticho  | 22. Dec 2024, 20:59 |
#7956
|
| Kopš: 11. Jun 2007
No: Zilupe
Ziņojumi: 11426
Braucu ar: FN-15
| Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm. | Offline | | |
|
bills | 22. Dec 2024, 22:23 |
#7957
|
|  Kopš: 02. Jan 2009
Ziņojumi: 1186
Braucu ar:
|
22 Dec 2024, 20:59:11 @daticho rakstīja:
Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm.
Čoms tik vien dzīvo pa garantijas servisu, pie 35k nomainīja kārbu. | Offline | | |
Mizx | 22. Dec 2024, 23:21 |
#7958
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6917
Braucu ar:
|
20 Dec 2024, 12:35:25 @versatile rakstīja:
Nesaprotu un nesapratīšu tos hibrīdus….
Ideja pavisam primitīva - visi šoferi nav superduper eko braucēji. Brauciens nav optimāls pat ar visu moderno elektroniku un padsmit ātrumu ātrumkārbām. Hibrīda gadījumā viss “liekais” aiziet elektrības ražošanā un pēc tam ir atkal izmantojams. Ir tā doma par auto, kas brauc ar elektrību, bet ICE motors ir tikai pastāvīgi pieslēgts ģenerators bagāžniekā. | Offline | | |
Mixzzz | 23. Dec 2024, 01:22 |
#7959
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2942
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
22 Dec 2024, 11:19:30 @Jurka88 rakstīja:
21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
20 gadīga bmw N52B30 patēriņš 
Kur nu vēl mūsdienīga, mūsdienu benzīni ēd 5-6l
Protams tas lielākoties atkarīgs no braukšas stila*
Edit: vidējais ātrums 23km/h, tad normāli.
Stāsti vēl šitās pasakas par N52 un 8l patēriņu pilsētā Pašam tāds ir un ne tuvu tā nesanāk. Tur 12l kā minimums. | Offline | | |
daticho  | 23. Dec 2024, 11:51 |
#7960
|
| Kopš: 11. Jun 2007
No: Zilupe
Ziņojumi: 11426
Braucu ar: FN-15
|
22 Dec 2024, 22:23:21 @bills rakstīja:
22 Dec 2024, 20:59:11 @daticho rakstīja:
Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm.
Čoms tik vien dzīvo pa garantijas servisu, pie 35k nomainīja kārbu.
Sk, tad nebrīnos kādēļ ss pilns ar divgadīgiem/trīsgadīgiem auto ar maziem km. Iesitu CSDD vienu, Brava pirktu, kuram bija apskatē "2" jo eļļa tecēja no kārbas (~28 000km)[ Šo ziņu laboja daticho, 23 Dec 2024, 11:51:58 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo
|