Online

Pašreiz BMWPower skatās 115 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: 0-100'000 km. Pieredze ar jauniem auto

AutorsZiņojums
DusmigsZirgs
20. Dec 2024, 18:13 #7941

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 202

Braucu ar:


20 Dec 2024, 16:48:49 @shirminieks rakstīja:
Bet tad vienkāršs jautājums:
- Ja mājās ir uzlādes iespēja katru dienu, kāpēc ņemt PHEV, nevis 100%-BEV?
- Ja mājās nav uzlādes iespēja, tad kāpēc ņemt PHEV, nevis parasto hibrīdu vai benzīnu/dīzeli?

Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:
- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto);
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās);
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto.


Blaa tad visi auto veidi ir nišas produkti! Katrs pērk lai izpildītu kaut kādus kritērijus.
Offline
rencho
20. Dec 2024, 18:16 #7942

Kopš: 23. Mar 2009

No: Sigulda

Ziņojumi: 1449

Braucu ar: Škoda Kodiaq , MB W210 E240, BMW Z3

Kam plugin hibrīds ir uzņēmuma auto- kā rakdtoet degvielas atskaites- gan par degvielu, gan elektro làdēšanu var čekus iesniegt, degvielas atskaiti rakstot?
Offline
abyss
20. Dec 2024, 18:44 #7943

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8555

Braucu ar: e39 523


Ar to sūda lādējamo hibrīdu, ja vajag vari nobraukt 800 kilometrus bez čakara. Ja ir kur lādēt darba dienās var braukt uz haļavu.

Tieši EV ir nišas produkts. Pilsētniekiem, kuriem ir māja un nekur tālu nav jābrauc. Gan jau drīz arī stāvvietās pie ofisiem varēs visi lādēties. Tad ar tādu plugin hibrīdu ikdienā varēs braukt 6eur/100km un bez problēmām aizbraukt tālāk
Offline
pelu_junkurs
20. Dec 2024, 19:11 #7944

Kopš: 27. Feb 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2369

Braucu ar: žurx


20 Dec 2024, 12:35:25 @versatile rakstīja:
Nesaprotu un nesapratīšu tos hibrīdus. Jā, ok, noteikti ir robežgadījumi, kad darbadienās nobrauc 30km, bet katru sestdienu uz Ludzu un svētdienā atpakaļ, kad tas hibrīds tiešām varbūt ir prātīgs risinājums.
Bet tā - ja Varšava 2x nedēļā, vai katru dienu nobrauc 300+ tad dīzelis (vai benzīns, kas nu kuram garšo labāk); ja dienas vidējais nobraukums zem 150 UN ir iespēja pa nakti lādēt mājās - tad elektro.
150km dienā, katru dienu, ir 55k gadā. Ar 150km tiek galā nu jau jebkurš jaunais elektroauto jebkuros reālistiskos apstākļos.
Ja nav uzlāde mājās, tad tur jau baigi jāpēta, bet tad nekāda medusmaize elektro nebūs.

Vislielākais elektro pluss ziemā ir salona priekšapsilde. Dīzelis ar visu attālināto startu neuzsildīs, benzīnnieks vēl kaut cik, bet tas 4kw fēns/siltumsūknis, kā nu kuram, vot tā ir štelle.

Volvo benzīnnieku ļauj attālināti uz 15min iedarbināt, bet tukšgaitā jau nešancē ne kondicionieris uz pilnu jaudu, ne apsilde. Siltāks/vēsāks kā ārā ir, bet elektro vari jau startā kāpt iekšā t-kreklā.


Par to apsildi pastāsti vairāk. Man pie šitiem mīnusiem, kuri bija, dīzeļa škodiaks no rīta kaut kādas ~10-15min tukšgaitā parūca un salonā silti.

Bet lai nav plika pļūta, es personīgi labprāt ikdienas auto samainītu pret pluginu, maisoties pa Rīgu, tīri dēļ nodoklīša, bet vai kāds var nokomentēt no pieredzes pāriešanu no 2.0 dīzeļa uz plugin benzīnu, bet ar 3.0+ matoru. Par piemēru Cayenne E-Hybrid vai X5 45e.

[ Šo ziņu laboja pelu_junkurs, 20 Dec 2024, 19:22:27 ]

Offline
Sancix
20. Dec 2024, 19:44 #7945

Kopš: 03. May 2008

Ziņojumi: 6959

Braucu ar: e36

Neskatoties uz degvielas veidu un tipu, ļoti novērtēju webasto esamību auto. Pēdējo ģimenes auto nepirktu, ja tur tāda nebūtu. Pamatlietas ko mūsu platuma grādos vajag = Webasto, siltie krēsli, pilnpiedziņa un piekabes āķis (tās protams manas domas).
Elektro auto nav bijis, bez kometāriem.

-----------------

Offline
bills
20. Dec 2024, 22:07 #7946

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1186

Braucu ar:

Varbūt kādam ir pieredze ar jauno ford kuga 2.5 hybrid? Vizuāli izskatās daudz labāk kā karoq, bet biedē variators un komforts?



Offline
smudo
20. Dec 2024, 23:24 #7947

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3902

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


20 Dec 2024, 22:07:18 @bills rakstīja:
Varbūt kādam ir pieredze ar jauno ford kuga 2.5 hybrid? Vizuāli izskatās daudz labāk kā karoq, bet biedē variators un komforts?



Spānijā pavasarī 800km nobraucu. Nezinu cik maksā tāds, bet braukt var. Tomēr drivetrain pārāk nepatika, jo ICE režīmā prasījās vairāk jaudu - es gan nevaru objektīvi spriest, jo nelādēju to auto. EV režīmā braucu tikai mazos ātrumos un coastju, no tās elektrības, kas caur rekuperāciju salādējās.
Offline
DusmigsZirgs
21. Dec 2024, 12:48 #7948

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 202

Braucu ar:


Par plug in turpinot. Šodienas brauciens no Spices uz mazkačku, ikea, centrs un atpakaļ. Pa vidu minūtes 20 nostāvēts ar elektribu sildot salonu. GTE režīmā visu ceļu. Netrakojot, bet arī nevelkoties, braucot plūsmā.
Arteons ar veco plugin sistēmu.
Manuprāt labi rāditāji.
Offline
0xFFFF
21. Dec 2024, 16:47 #7949

Kopš: 14. Jun 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 386

Braucu ar: e30 320i, e92m3, 800V EV


21 Dec 2024, 12:48:49 @DusmigsZirgs rakstīja:

Offline
Mixzzz
21. Dec 2024, 19:09 #7950

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2942

Braucu ar: e34 un e91 kuuc

8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
Offline
Mixzzz
21. Dec 2024, 19:13 #7951

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2942

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


20 Dec 2024, 16:48:49 @shirminieks rakstīja:
Tas PHEV reāli ir tāds nišas produkts - vajag lai izpildās vairāi kritēriji:
- Ir iespēja mājās uzlādēt (citādāk būs vienkārši smags/dārgs iekšdedzes dzinēja auto);
- Ikdienas maršruts ir gana īss, lai var nobraukt ar vienu uzlādi (<60km lai ziemā ierakstās);
- Jābūt biežai vajadzībai braukt garus gabalus (>500km), lai nederētu pilnais-elektroauto.

1. Pat ja nevar, tad hibrīds tomēr uz regena rēķinu samazinās patēriņu kopsummā. Bet nu tos hibrīdus cik redzēts, tad pārsvarā pērk tie kas var arī viņus uzlādēt.
2. Vairākums cilvēku ikdienā nenobrauc vairāk par 50km.
3. Pamēģini pabraukt ātrāk par 80-90 un tad redzēsim par to 500km range...
Offline
DusmigsZirgs
21. Dec 2024, 20:23 #7952

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 202

Braucu ar:


21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.

Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l.
Offline
smudo
21. Dec 2024, 22:45 #7953

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3902

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


21 Dec 2024, 20:23:57 @DusmigsZirgs rakstīja:

21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.

Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l.


"Lielākam" benzīnam pilsētā ar 10l jārēķinās. Man G31 ar B58 tagad uz īsajiem gabaliem decembrī vidējais tieši 14l saskaņā ar appu. Bet pirms tam G05 ar B57 pilsētā ap 8-9l tērēja. Ja brauc plūsmā, tad vasarā nereālus 7l varēja dabūt, jo ar siltu dzinēju un kārbu, kruīzā pilsētas ātrumos 60-80kmh range momentānais patēriņš bija nereāli 4-4,5l un tas uz 2,3t SUVu ar 305mm 20" riepām Ja kāds cits to man stāstītu, tad teiktu, ka dir*. Long term vidējais vasarā ap 7,5l un ziemā 8,5l.

Bet atgriežoties pie hibrīda - ja nav nodokļu stimula, tad neredzu jēgu no tāda auto, jo pārmaksāt 10k EUR, lai ietaupītu pēc tam 4-5 gados pāris k EUR degvielā vs tāds pats ICE auto, nešķiet labs deals, ņemot vērā, ka vēl jāvada līdzi tā baterija. Eiropā tos pamatā ņem kā dienesta auto dēļ tax savings un tādēļ ottreizējā tirgūs pēc 3-4 gadi tas jau ir vienā cenā ar ICE un ja ir user case, tad tāds auto kļūst vairāk saprotams.

Man G31 ir ar MHEV un jau tas visu laiku slāpē nost dzinēju ne tikai apstājoties, bet arī gaitā (coast režīms), bet nu tur vismaz tā slāpēšana uz īsiem brīžiem un eļļa visu laiku silta, bet PHEV ja izbrauc ni pilsētas un gribas uz šosejas kādu veikli apdzīt, tad sanāk aukstu zinēju mocīt slodzē sākumā. Bet nu garantijas laiku jau tāpat noies gan jau.
Offline
shirminieks
21. Dec 2024, 23:32 #7954

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1847

Braucu ar: 81


21 Dec 2024, 22:45:48 @smudo rakstīja:

21 Dec 2024, 20:23:57 @DusmigsZirgs rakstīja:

21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.

Arteons ar 2.0tfsi šeit būtu virs 10l. Šis bija kā piemērs braucot GTE režīmā, kas nozīmē maximālo jaudu un lādē vēl aķi. Ja gribētu tad varētu to pašu nobraukt tikai uz elektro un tad brauciens būtu izmaksājis €1.50.
Turklāt kā ir jābrauc lai 8l pilsētā būtu daudz. Sētā b47 ar xdrive. Vidējais 6.9l.


"Lielākam" benzīnam pilsētā ar 10l jārēķinās. Man G31 ar B58 tagad uz īsajiem gabaliem decembrī vidējais tieši 14l saskaņā ar appu. Bet pirms tam G05 ar B57 pilsētā ap 8-9l tērēja. Ja brauc plūsmā, tad vasarā nereālus 7l varēja dabūt, jo ar siltu dzinēju un kārbu, kruīzā pilsētas ātrumos 60-80kmh range momentānais patēriņš bija nereāli 4-4,5l un tas uz 2,3t SUVu ar 305mm 20" riepām Ja kāds cits to man stāstītu, tad teiktu, ka dir*. Long term vidējais vasarā ap 7,5l un ziemā 8,5l.

Bet atgriežoties pie hibrīda - ja nav nodokļu stimula, tad neredzu jēgu no tāda auto, jo pārmaksāt 10k EUR, lai ietaupītu pēc tam 4-5 gados pāris k EUR degvielā vs tāds pats ICE auto, nešķiet labs deals, ņemot vērā, ka vēl jāvada līdzi tā baterija. Eiropā tos pamatā ņem kā dienesta auto dēļ tax savings un tādēļ ottreizējā tirgūs pēc 3-4 gadi tas jau ir vienā cenā ar ICE un ja ir user case, tad tāds auto kļūst vairāk saprotams.

Man G31 ir ar MHEV un jau tas visu laiku slāpē nost dzinēju ne tikai apstājoties, bet arī gaitā (coast režīms), bet nu tur vismaz tā slāpēšana uz īsiem brīžiem un eļļa visu laiku silta, bet PHEV ja izbrauc ni pilsētas un gribas uz šosejas kādu veikli apdzīt, tad sanāk aukstu zinēju mocīt slodzē sākumā. Bet nu garantijas laiku jau tāpat noies gan jau.


BINGO!

Ir pabraukts ar dažādiem PHEV’iem, un viņi visi ir ekonomiski tikai tad, ja katru dienu mājās spraud pie rozetes; bet ja jau esi gatavs darīt tā, tad kāpēc neņemt pilno-BEV ar 400km, nevis 80km nobraucamo attālumu?
Offline
Jurka88
22. Dec 2024, 11:19 #7955

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 577

Braucu ar:


21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
20 gadīga bmw N52B30 patēriņš
Kur nu vēl mūsdienīga, mūsdienu benzīni ēd 5-6l
Protams tas lielākoties atkarīgs no braukšas stila*
Edit: vidējais ātrums 23km/h, tad normāli.

[ Šo ziņu laboja Jurka88, 22 Dec 2024, 11:25:39 ]

Offline
daticho
22. Dec 2024, 20:59 #7956

Kopš: 11. Jun 2007

No: Zilupe

Ziņojumi: 11426

Braucu ar: FN-15

Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm.
Offline
bills
22. Dec 2024, 22:23 #7957

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1186

Braucu ar:


22 Dec 2024, 20:59:11 @daticho rakstīja:
Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm.


Čoms tik vien dzīvo pa garantijas servisu, pie 35k nomainīja kārbu.
Offline
Mizx
22. Dec 2024, 23:21 #7958

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6917

Braucu ar:


20 Dec 2024, 12:35:25 @versatile rakstīja:
Nesaprotu un nesapratīšu tos hibrīdus….
Ideja pavisam primitīva - visi šoferi nav superduper eko braucēji. Brauciens nav optimāls pat ar visu moderno elektroniku un padsmit ātrumu ātrumkārbām. Hibrīda gadījumā viss “liekais” aiziet elektrības ražošanā un pēc tam ir atkal izmantojams. Ir tā doma par auto, kas brauc ar elektrību, bet ICE motors ir tikai pastāvīgi pieslēgts ģenerators bagāžniekā.
Offline
Mixzzz
23. Dec 2024, 01:22 #7959

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2942

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


22 Dec 2024, 11:19:30 @Jurka88 rakstīja:

21 Dec 2024, 19:09:46 @Mixzzz rakstīja:
8.3l neko labi neizskatās Neteikšu ka mega ietaupījums salīdzinot ar mūsdienīgu benzo motoru.
20 gadīga bmw N52B30 patēriņš
Kur nu vēl mūsdienīga, mūsdienu benzīni ēd 5-6l
Protams tas lielākoties atkarīgs no braukšas stila*
Edit: vidējais ātrums 23km/h, tad normāli.

Stāsti vēl šitās pasakas par N52 un 8l patēriņu pilsētā Pašam tāds ir un ne tuvu tā nesanāk. Tur 12l kā minimums.
Offline
daticho
23. Dec 2024, 11:51 #7960

Kopš: 11. Jun 2007

No: Zilupe

Ziņojumi: 11426

Braucu ar: FN-15


22 Dec 2024, 22:23:21 @bills rakstīja:

22 Dec 2024, 20:59:11 @daticho rakstīja:
Kads šeit lieto Cupra Formentor 310zs versiju? +/-? Var pm.


Čoms tik vien dzīvo pa garantijas servisu, pie 35k nomainīja kārbu.


Sk, tad nebrīnos kādēļ ss pilns ar divgadīgiem/trīsgadīgiem auto ar maziem km. Iesitu CSDD vienu, Brava pirktu, kuram bija apskatē "2" jo eļļa tecēja no kārbas (~28 000km)

[ Šo ziņu laboja daticho, 23 Dec 2024, 11:51:58 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo