Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 103 viesi un 8 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Vēsturiskas bildes/video. Otrais sējums.

AutorsZiņojums
Archie
24. May 2021, 11:27 #7610

Kopš: 22. Mar 2011

Ziņojumi: 444

Braucu ar:


23 May 2021, 15:47:19 @HM rakstīja:

23 May 2021, 15:00:21 @RVR rakstīja:

23 May 2021, 14:53:48 @matrixxxx rakstīja:

Kurš atceras pirmsākumus ?



Fish jau bija krietni vēlāk.
Plašākai publikai viņi parādījās ar šo:

Spied "Play", lai skatītos video!





Kā tagad atceros Scooter koncertu Liepājas pludmalē (Bič pārty ietvaros laikam), kad pēc kārtējās dziemas publika klusē un Ufo saka, ka pieklājīgi būt kaut vai aplaudēt )


Mans pirmais lielais koncerts- 1997. gads Skonto halle. Biļete, liekas, 5Ls maksāja.
Atmiņas stipri padzisušas.... Atceros tikai, ka bija oriģinālais satsāvs. Uz skatuves izleca ar kliedzienu "Faiyaaaaaaaa"
Offline
RVR
24. May 2021, 11:50 #7611

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR


24 May 2021, 11:27:11 @Archie rakstīja:

Mans pirmais lielais koncerts- 1997. gads Skonto halle. Biļete, liekas, 5Ls maksāja.
Atmiņas stipri padzisušas.... Atceros tikai, ka bija oriģinālais satsāvs. Uz skatuves izleca ar kliedzienu "Faiyaaaaaaaa"


Jā, tas bija Scooter pirmais koncerts Latvijā, 1997. gada 8. martā. Toreiz Skonto hallē bija pilns ar tautu, jo tad vēl tā bija topa grupa.
Fire toreiz bija labs, ar visādu pirotehniku kopā.
Offline
lurkersgonnalurk
24. May 2021, 15:42 #7612

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

Uzklīdu šādai intervijai ar Rīgas Ekonomikas augstskolā pasniedzošu profesoru:
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/140621...opment-interview

Par šajā topikā runāto, ka, RAF, RVR utt bija bezcerīgi novecojuši utjpr :

..you often hear these extreme arguments that either somehow you could have kept the lights on at all these Soviet enterprises and everything could have continued on as before – of course, it could not – or that none of it was salvageable. That is not true either.

When I first arrived in Latvia in 1995, I was just shocked that no one was inventorying the country’s industrial machinery. I was, as a young academic, interested in it. I toured a lot of factories and I saw a lot of advanced equipment that was manufactured in Western Europe in the 1980s, some really high-end machinery.

The thing to have done was to inventory it all, come up with a plan to then create something, a few competitive industries out of what you had. And some of it was competitive, such as Latvia’s fiberglass works.

But Latvians didn’t want to think about any industrial policy in any serious way. And didn’t at all until after the 2008 crisis. These free-market ideas were so firmly rooted in the policymakers of the Baltic states – that you don’t interfere with the market.
Offline
Mizx
24. May 2021, 16:26 #7613

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7095

Braucu ar:


24 May 2021, 15:42:25 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Uzklīdu šādai intervijai ar Rīgas Ekonomikas augstskolā pasniedzošu profesoru:
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/140621...opment-interview

Par šajā topikā runāto, ka, RAF, RVR utt bija bezcerīgi novecojuši utjpr :

..you often hear these extreme arguments that either somehow you could have kept the lights on at all these Soviet enterprises and everything could have continued on as before – of course, it could not – or that none of it was salvageable. That is not true either.

When I first arrived in Latvia in 1995, I was just shocked that no one was inventorying the country’s industrial machinery. I was, as a young academic, interested in it. I toured a lot of factories and I saw a lot of advanced equipment that was manufactured in Western Europe in the 1980s, some really high-end machinery.

The thing to have done was to inventory it all, come up with a plan to then create something, a few competitive industries out of what you had. And some of it was competitive, such as Latvia’s fiberglass works.

But Latvians didn’t want to think about any industrial policy in any serious way. And didn’t at all until after the 2008 crisis. These free-market ideas were so firmly rooted in the policymakers of the Baltic states – that you don’t interfere with the market.

Ideja par to, ka kāds izveidos sarakstu ar pa visu LV apkopotajām tehnoloģiskajām iekārtām ir visai utopiska. Lai vēl no tāda saraksta izsecinātu ko ar kādu varētu uztaisīt, kas jāved no Rēzeknes un Ventspils uz Ogri, lai kaut ko sakombinētu jaunai ražotnei. Gan jau nebūs padomājis, ka ja vēl varbūt padomju laikos tām iekārtām tika sagādātas rezerves daļas, tad neatkarības gados līdz 1995. gadam tās noteikti bija labotas kā pagadās. Operatoru, kas normāli prastu ar tām iekārtām strādāt gan jau tāpat īsti nebija, servisa personāla arī. Tāds pērtiķis ar granātu vien sanāk. Plus darba kultūra bija problēma lielajos uzņēmumos. Lai cilvēkiem smadzenes iestādītu kā pareizi jāstrādā konkurences apstākļos nepietiek ar modernu iekārtu salasīšanu pa visu Latviju vienuviet.

[ Šo ziņu laboja Mizx, 24 May 2021, 16:26:53 ]

Offline
Domeniks
24. May 2021, 16:44 #7614

Kopš: 14. Jun 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2975

Braucu ar: Toyota

Vaitad Scooter pirmais koncils nebija sporta manēžā?
Offline
lurkersgonnalurk
24. May 2021, 16:53 #7615

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


24 May 2021, 16:26:01 @Mizx rakstīja:
Ideja par to, ka kāds izveidos sarakstu ar pa visu LV apkopotajām tehnoloģiskajām iekārtām ir visai utopiska.

Nenoliedzami. Bet tajā, ka ne visu rūpnīcu aprīkojums bija bezcerīgi novecojis un ka kāda būtu varējusi izdzīvot vispār, vai ilgāk un veiksmīgāk nekā izdzīvoja (RRR, Grīziņkalna stikls) ar veiksmīgāku menedžmentu un labvēlīgāku politiku, es tomēr saskatu labu daļu patiesības.
Man visvairāk kremt, ka pa skuju taku aizgāja rūpnīcas, kuru produktu konkurētspējā, šķiet, nozīmīgs bija nevis svaigs, ražīgs un energoefektīvs aprīkojums, bet kvalificēts cilvēkresurss (un tāds tur bija), un kuru produkts ir kaut kas, kam nav jākonkurē ar ķīnu, un kādu dažas citas ne mazāk senas rūpnīcas Eiropā, afaik, arvien ražo:
Grīziņkalna un Līvānu stikli, varbūt mazākā mērā Kuzņecovs un RRR.
Offline
Mizx
24. May 2021, 17:14 #7616

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7095

Braucu ar:


24 May 2021, 16:53:14 @lurkersgonnalurk rakstīja:

24 May 2021, 16:26:01 @Mizx rakstīja:
Ideja par to, ka kāds izveidos sarakstu ar pa visu LV apkopotajām tehnoloģiskajām iekārtām ir visai utopiska.

Nenoliedzami. Bet tajā, ka ne visu rūpnīcu aprīkojums bija bezcerīgi novecojis un ka kāda būtu varējusi izdzīvot vispār, vai ilgāk un veiksmīgāk nekā izdzīvoja (RRR, Grīziņkalna stikls) ar veiksmīgāku menedžmentu un labvēlīgāku politiku, es tomēr saskatu labu daļu patiesības.
Man visvairāk kremt, ka pa skuju taku aizgāja rūpnīcas, kuru produktu konkurētspējā, šķiet, nozīmīgs bija nevis svaigs, ražīgs un energoefektīvs aprīkojums, bet kvalificēts cilvēkresurss (un tāds tur bija), un kuru produkts ir kaut kas, kam nav jākonkurē ar ķīnu, un kādu dažas citas ne mazāk senas rūpnīcas Eiropā, afaik, arvien ražo:
Grīziņkalna un Līvānu stikli, varbūt mazākā mērā Kuzņecovs un RRR.
Zini, kas kalpo par pierādījumu, ka nebūtu izdevies? — pirmie ES atbalsta naudas viļņi. Bija uzņēmumi, kas sapirka modernas iekārtas un pēc tam konstatēja, ka tās ir par lielu, jaudīgu utt., bet "mazākām" netika dots atbalsts. Rezultātā mocījās ar to, ka dienas laikā ar to saražoja tik, cik viņiem pasūtījumi visai nedēļai. Pēc tam vadībai galvassāpes skraidīt pa citiem uzņēmumiem un mēģināt piedāvāt liekās jaudas. Tā ka var būt superīgākā iekārta, bet ja tās jauda nav sabalansēta ar pārējām iekārtām un tirgus pieprasījumu, tad tāpat ir auzas. Ne vienmēr var sameklēt pietiekamu daudzumu pasūtījumu "no malas". Beigās atgriešanās pie iepriekšējā fakta — neviens normāls nenāks strādāt ar iekārtu uz vienu dienu nedēļā, bet nestrādājot ikdienā nav arī nekādas kompetences ar to darboties. Atkal tā pati problēma.
Offline
lurkersgonnalurk
24. May 2021, 18:03 #7617

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

Ok, varbūt, bet man kā plāna dīvāna ekspertam ir grūti saredzēt nopietnu problēmu tajā, ka kāda iekārta strādā vienu dienu nedēļā, neskaitot to, ka aizņem vietu (telpu noma, apkure, ...) un, jā, ka varētu būt grūti atrast kvalificētu darbinieku tikai vienai dienai nedēļā.
Ja tā nav iekārta, kuras optimāla darbība būtu 24/7 (t.i., katra tās ieslēgšana/izslēgšana patērē ilgu laiku, izraisa materiāla zudumus, utml.), tad, neskaitot iepriekš nosaukto - kas mainās no tā, cik dienas nedēļā tā tiek darbināta?

Un, skaidrākai bildei - par kuru nozari ir runa?
Offline
Mizx
24. May 2021, 18:23 #7618

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7095

Braucu ar:


24 May 2021, 18:03:16 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Ok, varbūt, bet man kā plāna dīvāna ekspertam ir grūti saredzēt nopietnu problēmu tajā, ka kāda iekārta strādā vienu dienu nedēļā, neskaitot to, ka aizņem vietu (telpu noma, apkure, ...) un, jā, ka varētu būt grūti atrast kvalificētu darbinieku tikai vienai dienai nedēļā.
Ja tā nav iekārta, kuras optimāla darbība būtu 24/7 (t.i., katra tās ieslēgšana/izslēgšana patērē ilgu laiku, izraisa materiāla zudumus, utml.), tad, neskaitot iepriekš nosaukto - kas mainās no tā, cik dienas nedēļā tā tiek darbināta?

Un, skaidrākai bildei - par kuru nozari ir runa?
Nozarei te nozīmes nav. Jebkurai iekārtai ir ražotāja noteikts ekspulatācijas režīms, pēc teorijas parasti paredzēts, ka iekārtas strādā ar ~80% noslodzi, lai pārējais laiks paliek apkopēm, jo ilgtermiņā ar 100% strādāt nav prātīgi. Protams, ir iekārtas, kuras izdevīgāk nekad neslēgt ārā, bet ir arī kuras var slēgt ārā kaut ik pēc stundas — viss ierēķināts paredzamajā ekspluatācijas laikā. Attiecīgi remonti un fiziskais / morālais nolietojums tiek rēķināts šādai noslodzei atkarībā no iekārtas specifikas x gadus. Nelietota iekārta pēc 15 gadiem nebūs nākotnes klasika, kam vērtība turpmākm tikai augs vai vismaz nekritīsies, tā labākajā gadījumā pastāvēs muzejā kā viens saglabājies brīnums. Tas ir kā ar komerctransportu — tam jāstrādā! 10 gadus vecs pie sētas pastāvējis buss ar 1000 km nobraukumu interesēs maz kuru, tā ka tādam cena būs zema, jo nopietnam darbam liels uzņēmums tāpat ņems jaunu ar visām garantijām un mūsdienīgu aprīkojumu.

Ja par praktisko, tad es biju iesaistīts modernu iekārtu uzstādīšanā RRR šajā gadsimtā. Mazliet arī posts ar tām Eiropas naudām, jo lai to dabūtu, visiem papīriem jābūt kārtībā. Tas nekas, ka itāļu iekārta strādāja formāli uz palaišanu, pēc tam vēl kādu nedēļu pastrādāja un, nu, principā pēc tam drīzāk nestrādāja kā strādāja un lai ko tur pa garantiju taisītu, neko nesataisīja. Vēl RRR patraucēja nespēja uzvarēt vilcienu iepirkumā. Stipri vien politisks jautājums — kur ir darbavietas, materiālu piegādātāji utt.. Sanāca kā sanāca, bet varbūt arī RRR īpašniekiem nebija pietiekamas motivācijas krāmēties ar vilcieniem, jo platības un resursus var labi lietot arī ar metāliem tirgojoties. Tagad vecos angārus dažus pārdod, dažus palēnām jauc nost, nezinu, varbūt būvēs ko jaunu, varbūt būs brīvas platības lielveikaliem un daudzstāvenēm.
Offline
Mizx
24. May 2021, 18:26 #7619

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7095

Braucu ar:

Vēl vienkāršiem vārdiem par to, kāpēc nav izdevīgi darbināt tikai vienu dienu — liela iekārta maksā daudz. Maza iekārta maksā maz. Abas jāatpelna. Vieglāk atpelnīt mazo darbinot normālā režīmā kā lielo "pa brīvdienām". Mazdārziņam pirkt lielo traktoru ir stulbi, kaut ar tādu attiecīgus darbus var padarīt minūtēs.
Offline
lurkersgonnalurk
24. May 2021, 18:29 #7620

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

Bet ja iekārta tiek pirkta par neatdodamu grantu, tad šis trūkums atkrīt
Offline
Mizx
24. May 2021, 18:53 #7621

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7095

Braucu ar:


24 May 2021, 18:29:53 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Bet ja iekārta tiek pirkta par neatdodamu grantu, tad šis trūkums atkrīt
Neatkrīt. Rezerves daļas dārgākas, apkopēm prasības stingrākas, enerģijas patēriņš lielāks (pats pieminēji ieslēgšanu / izslēgšanu...), speciālists nenāks uz darbu, kur maksā tikai par 1 dienu nedēļā, bet apkopju intervāls mūsdienās īpaši nemainīsies no tā vai iekārtu lieto daudz vai maz. Lielai iekārtai apkopei speciālistu vajadzēs no ražotāja, tikai ko vienkāršu varēs apkopt pats. Ar to jau problēmas sarūpēja projektu rakstītāji, kas iedomājās izmantot iespēju maksimāli pagrābt ko dod, bet ne kā to pēc tam ekspluatēt. Iekārta ir viens, bet lietošana cits. Tajā pašā RVR bija milzīgas, vecas preses, vērtīgas, noteikti derīgas arī mūsdienās. Tikai nevienam nebija laika ar tām krāmēties ne veicot apkopes, ne meklējot tām darbu. Krāja putekļus un rūsēja.
Offline
CP17
24. May 2021, 19:50 #7622

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli



Offline
CP17
26. May 2021, 19:26 #7623

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

1st in moscow
Offline
bum_bumz
27. May 2021, 02:19 #7624

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7224

Braucu ar: E34


24 May 2021, 16:53:14 @lurkersgonnalurk rakstīja:

24 May 2021, 16:26:01 @Mizx rakstīja:
Ideja par to, ka kāds izveidos sarakstu ar pa visu LV apkopotajām tehnoloģiskajām iekārtām ir visai utopiska.

Nenoliedzami. Bet tajā, ka ne visu rūpnīcu aprīkojums bija bezcerīgi novecojis un ka kāda būtu varējusi izdzīvot vispār, vai ilgāk un veiksmīgāk nekā izdzīvoja (RRR, Grīziņkalna stikls) ar veiksmīgāku menedžmentu un labvēlīgāku politiku, es tomēr saskatu labu daļu patiesības.
Man visvairāk kremt, ka pa skuju taku aizgāja rūpnīcas, kuru produktu konkurētspējā, šķiet, nozīmīgs bija nevis svaigs, ražīgs un energoefektīvs aprīkojums, bet kvalificēts cilvēkresurss (un tāds tur bija), un kuru produkts ir kaut kas, kam nav jākonkurē ar ķīnu, un kādu dažas citas ne mazāk senas rūpnīcas Eiropā, afaik, arvien ražo:
Grīziņkalna un Līvānu stikli, varbūt mazākā mērā Kuzņecovs un RRR.

Pareizi, mēs kapājām gan uz DDR, gan WestGermany mašīnām. Nekas kosmisks. Nosvilst tranzistors, nebija google, kur iesist un sameklēt analogu, bet bija galvas, kuras spēja sameklēt cccp analogu Arī krievu čuguna kluči darbojās, pirmapstrādei ļoti ilgspēlējoši.
Cik skatos filmiņas vācu informācijas telpā, 19.,20. gs iekārtas tiek plaši izmantotas.
Bija jau, piemēram, galdniecības cehs krievu laikā. Feini čuguna galdi, 4-5 kW motori, taisnām rokām nekas vairāk nebija vajadzīgs. Juku laikos sazin kur pazuda, tie paši tēli, kas nofīrēja izlaupīšanu, piedāvāja ne santīmu labāku lietotu tehniku, atvilktu no zviedriem. Tādas tās lietiņas bija
Lielražošana ir cita tēma. Palaistu modernizācijā kādu RAF, VEF, tur jauna rūpnīca jāceļ un visam vēl noieta tirgu vajag. Gudrās galvas varēja jau izdomāt ko laikam atbilstošu, bet ko tur varēja ieinvestēt par koka rubļiem. Tai laikā izgudrošana un pārdošana bija stipri atdalīti jēdzieni, nomenklatūra nodarbojās ar pēdējo nu tā arī pagaisa tās iekārtas.
Offline
CP17
27. May 2021, 07:19 #7625

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Interesanta FB domu biedru grupa:
https://www.facebook.com/GentlemenDriversASD

Offline
CP17
27. May 2021, 08:11 #7626

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


[ Šo ziņu laboja CP17, 27 May 2021, 08:12:35 ]

Offline
CP17
29. May 2021, 09:24 #7627

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

uz šitādām operām varētu pat aiziet





Spied "Play", lai skatītos video!


Children, Fable, One and One - Robert Miles Tribute Medley - Gaga Symphony Orchestra
Spied "Play", lai skatītos video!


Te bik garāks gabals ar veciem hitiem
Ibiza Classics live @ The O2 Arena London (Pete tong, Heritage Orchestra, Wiley, Becky Hill, AU/RA)
Spied "Play", lai skatītos video!

[ Šo ziņu laboja CP17, 29 May 2021, 10:06:08 ]

Offline
Arsmens
30. May 2021, 11:03 #7628

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm

Labrīt, pohumīļi!

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
vvv
01. Jun 2021, 03:43 #7629

Kopš: 19. Feb 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2122

Braucu ar: e53FL 4,4;e38

uznāca nostalģija meklēju pavisam kautko citu,bet atradu šo.itkā kauns pašam,itkā lepnums.
īsāk sakot tas bija sen. Tādu auto vairs neatrast.

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4