Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 256 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV un PHEV

AutorsZiņojums
Fandulis
07. Oct 2025, 19:40 #7381

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13826

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


07 Oct 2025, 13:36:56 @AiwaShuraLLP rakstīja:

07 Oct 2025, 13:25:30 @Fandulis rakstīja:
Nav jāpērk X, ja nopērc, tad arī jājies ar visu kas jau sen sarakstīts internetos. Viņam kontentu vajag.

Ar etronu nelielās


Klau tu gadiijumaa neesi tas kursh ar vojaazheri pirms kaada laika braukaaja? Bet mosh joprojaam?


Jā braucu, bet nečīkstu, ka nevaru nekur aizbraukt. Pat uz laukiem.

Ja nesaprati, voyagers šajā gadījumā jēdzīgs pirkums, salīdzinot ar etronu.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 07 Oct 2025, 19:42:16 ]

Offline
Jedai
07. Oct 2025, 19:46 #7382

Kopš: 23. Mar 2025

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


07 Oct 2025, 14:10:34 @Gordenfromlv rakstīja:

06 Oct 2025, 21:16:00 @Jedai rakstīja:
Nobraukti 10k ar tayron.

Uzliku 16A lādētaju tad ~2h uzlādējas no 5% līdz 80%. Bet lielākoties turu 20-80% robežās. Sajūta, ka ziemā ar 80% bateriju varēšu max 60km nobraukt.


Kādu 16A Type 2 lādētāju liki Tayronam?
Man komplektā tagad ir 10A
Vai tiešām tik krasa atšķirība starp 10A un 16A? (10h un 2h)
Es dunduks šajās lietās.

Karoče uzsūtīšu aļikā Type 2 > Schuko 16A 1F adapteri. Noteiki būs labāk par OEM 10A, kas nāca komplektā.


Uzliku lādēšanas staciju 16A 11kw - nav gan lādējis ātrāk par 10,1 uz mirkli, tā vidēji 9,7kw stundā. Pie parastās 3 fāžu 20A rozetes ~12h no 0-100%.
Offline
Frostijs
08. Oct 2025, 09:10 #7383

Kopš: 05. Oct 2016

Ziņojumi: 648

Braucu ar:

Tā vai tā, AC sistēmā vairāk par 11kW iepūst nevarēsiet. Tā kā īsti nav starpības ar uzlādes ātrumu, kur ručkā iet 1F vai 3F.
Vienīgā starpība ir tāda, ka uz 3F strāva tiks sadalīta vienmērīgi pa fāzēm, nevis noslogota kā 1F gadījumā.
Offline
AigarsV
08. Oct 2025, 09:22 #7384

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 518

Braucu ar:

Kāpēc ne 22kw ja auto un lādētājs to atbalsta?
Offline
Frostijs
08. Oct 2025, 09:25 #7385

Kopš: 05. Oct 2016

Ziņojumi: 648

Braucu ar:

Reti kurš auto atbalsta. Te džeki nerunā par porsche taycan un kuram vēl nāca.
Standartā ražotāji AC uzlikuši max 11kW maiņspriegumā un smukus ciparus līdzspriegumā
Offline
Jedai
08. Oct 2025, 09:29 #7386

Kopš: 23. Mar 2025

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


08 Oct 2025, 09:10:55 @Frostijs rakstīja:
Tā vai tā, AC sistēmā vairāk par 11kW iepūst nevarēsiet. Tā kā īsti nav starpības ar uzlādes ātrumu, kur ručkā iet 1F vai 3F.
Vienīgā starpība ir tāda, ka uz 3F strāva tiks sadalīta vienmērīgi pa fāzēm, nevis noslogota kā 1F gadījumā.


Tas jau skaidrs, ka nevarēs vairāk. Varēj jau aŗī uzlikt jaudīgāki, bet man elektriķis neieteica likt max. Domāju, tā kā PHEV nobraukums salīdzinoši liels, tad samērā ātrāka uzlāde noder, bet viss jau no braukšanas paradumiem atkarīgs. Saprotu, ka ar elektroauto būtu pietiekami pagaidām 80% gadījumu, ja plānotu rūpīgak tad gan jau pietiktu visam, bet nu negribās

Pie līdzstrāvas max bijis 49kwh.

[ Šo ziņu laboja Jedai, 08 Oct 2025, 10:00:46 ]

Offline
Kvarks
08. Oct 2025, 10:14 #7387

Kopš: 31. Aug 2020

Ziņojumi: 18

Braucu ar:

Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.
Offline
karro
08. Oct 2025, 10:45 #7388

Kopš: 08. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4836

Braucu ar: studentu variantu

Tam, ka degvielas ražotāji nevar izdomāt, ko darīt ar dīzeļa pārprodukciju, nevajadzētu būt par iemeslu pirkt vieglo dīzeļauto

+ tad, kad PHEV nolietojums sāks kļūt par problēmu (ja sāks), super vecie dīzeļi jau, cerams, būs tolmetā, abet +- modernie cīnīsies ar "daļiņām"/DPF/AdBlue, un nebūs tur ne jaudas, ne ekonōmijas.

Bencīnc vai EV
Offline
envy
08. Oct 2025, 10:48 #7389

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2210

Braucu ar: Q7 TFSIe

Mūsdienās dīzelis, lai paliek darba un kravas auto.
Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 10:58 #7390

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus
Offline
Jurka88
08. Oct 2025, 10:58 #7391

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 628

Braucu ar:

Dīzelis darbam
Benzīns baudai
EV privātmāju planktoniem
Offline
Zeip
08. Oct 2025, 11:58 #7392

Kopš: 22. May 2016

Ziņojumi: 168

Braucu ar:


08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:

08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus


PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu.
Offline
kkas
08. Oct 2025, 12:36 #7393

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9966

Braucu ar: Alfu

Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.
Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 14:38 #7394

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 11:58:05 @Zeip rakstīja:

08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:

08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus


PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu.


Esošais WLTP tests ir balstīts uz pieņēmumu, ka PHEV sāk ar 100% uzlādētu bateriju, un tāpec gandrīz visu testu, kas ir <30km, var nobraukt ar elektrību. Tas pieņem, ka PHEV visus braucienus veiks ar pilnu bateriju.

Realitātē daudzi PHEV’us mājās nemaz nelādē, un aktuālie izmeši daudz lielāki. Tāpēc arī pārskatis aprēķina metodiku.
Offline
envy
08. Oct 2025, 15:10 #7395

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2210

Braucu ar: Q7 TFSIe


08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.




Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.

jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs

[ Šo ziņu laboja envy, 08 Oct 2025, 15:11:49 ]

Offline
Mixzzz
08. Oct 2025, 15:11 #7396

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 3006

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


08 Oct 2025, 09:10:55 @Frostijs rakstīja:
Tā vai tā, AC sistēmā vairāk par 11kW iepūst nevarēsiet. Tā kā īsti nav starpības ar uzlādes ātrumu, kur ručkā iet 1F vai 3F.
Vienīgā starpība ir tāda, ka uz 3F strāva tiks sadalīta vienmērīgi pa fāzēm, nevis noslogota kā 1F gadījumā.
Paga, ko? Kā nav starpības? 1f 16A būs 3.6kw, 3f 16A būs ~11kw. Kā tieši var nebūt starpība?
Visnotaļ loģiski, ka 10h vietā ar 1f 10A 2kw lādētāju būs tikai 2h ar 3f 16A 11kw lādētāju.
Offline
GirtzB
08. Oct 2025, 15:17 #7397

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22363

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Ja nemaldos VAG hibrīda motors ir viltīgs starteris/ģenerators/spararats un atrodas starp ICE un pārnesumkārbu apvienojot vienā elementa kaudzi veco smago elemntu. Sanāk, ka papildu svars ir tik cik viens "lieks" pasažieris baterija.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Mixzzz
08. Oct 2025, 15:21 #7398

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 3006

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


08 Oct 2025, 09:25:25 @Frostijs rakstīja:
Reti kurš auto atbalsta. Te džeki nerunā par porsche taycan un kuram vēl nāca.
Standartā ražotāji AC uzlikuši max 11kW maiņspriegumā un smukus ciparus līdzspriegumā
Nu vipsār diezgan daudzi atbalsta 22kw. Šobrīd pieejami 156 dažādi modeļi ar 22kw AC lādēšanu pēc EV-database info. Nu lab, tas tur ieskaitot variācijas( piem iX1 20, iX1 30...), bet nu teikt ka reti kurš atbalsta jau nu būtu nekorekti. Tā pati renault zoe atbalstīja 22kw.

[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 08 Oct 2025, 15:27:54 ]

Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 17:22 #7399

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 15:10:49 @envy rakstīja:

08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.


Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.

jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs


Nu rēķinies, ka PHEV’am ir viss tas pats, kas BEV’am (augstsprieguma baterija ar savu vadību, AC/DC konverters, elektromotors-ģenerators, utt) plus viss, kas parastam benzīnam.

Jā, baterija ir mazāka, bet tas jau sastāvdaļas nemaina. Es gan piekrītu, ka BEV’am pēc būtības nav pārāk daudz kam nobirt salīdzinot ar ICE (it īpaši dīzeli), bet tam auto ir visas abu divu auto sastāvdaļas.
Offline
RaL
08. Oct 2025, 20:48 #7400

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3886

Braucu ar: kruīzu

https://youtu.be/MVuYFSg4FOA?si=_CigfLIKO2cZiKh7

Te bija salīdzinājums starp ev vs phev vs ice BMW.
Nav zinātniski un UK nodokļi mums nav aktuāli, bet patērinus var salīdzināt.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo