Online

Pašreiz BMWPower skatās 115 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV un PHEV

AutorsZiņojums
Modrs
14. Oct 2025, 23:25 #7381

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10457

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Viens fujaks sievai taisās tā kā sagādāt ētronu. Palasot šo topiku, ja pareizi izfiltrēju, tā ir liela 2,5+ t kaste ar vājprātīgām kwh/km.
kāpēc, kāpēc tur visirslikti.lv?
Offline
versatile
15. Oct 2025, 00:12 #7382

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1537

Braucu ar:


14 Oct 2025, 23:25:58 @Modrs rakstīja:
Viens fujaks sievai taisās tā kā sagādāt ētronu. Palasot šo topiku, ja pareizi izfiltrēju, tā ir liela 2,5+ t kaste ar vājprātīgām kwh/km.
kāpēc, kāpēc tur visirslikti.lv?


Nesaprotu to ņemtni par vājprātīgo patēriņu. Liela, ērta kaste, kas tērē 25-30kwh/100. Tas vājprāts ir lētāk (mājās lādējot) kā jebkurš kaut 1.3 dīzelītis.

Protams, jāņem 55ais.

[ Šo ziņu laboja versatile, 15 Oct 2025, 00:12:58 ]

Offline
Shiirs_iistais
15. Oct 2025, 08:40 #7383

Kopš: 10. Oct 2025

Ziņojumi: 471

Braucu ar: Tavu muteri uz bikernieku mežu

Ir pieejams model 3 sr+ tikai ar 50k nobraukumu pa 19k bruto, uz sia pa 16k neto. tīrs german wagen, nemts pa tiešo no tesla.com, nav nekads grey imports, var teikt celka, sport 19coligie diski (pimpmairaid), peleka.

Bet jādomā ātri, visticamāk ka 3 dienās aizies. Sterila urna.

Pm. Varam atvest.
Offline
e34
15. Oct 2025, 14:22 #7384

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4110

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


15 Oct 2025, 00:12:34 @versatile rakstīja:

14 Oct 2025, 23:25:58 @Modrs rakstīja:
Viens fujaks sievai taisās tā kā sagādāt ētronu. Palasot šo topiku, ja pareizi izfiltrēju, tā ir liela 2,5+ t kaste ar vājprātīgām kwh/km.
kāpēc, kāpēc tur visirslikti.lv?




Nesaprotu to ņemtni par vājprātīgo patēriņu. Liela, ērta kaste, kas tērē 25-30kwh/100. Tas vājprāts ir lētāk (mājās lādējot) kā jebkurš kaut 1.3 dīzelītis.

Protams, jāņem 55ais.


Viņiem ir gana daudz problēmu ar elektromotoru gultņiem, lodējumiem platēs, šķidrumu noplūdēm utt. Ir protams vietas, kur to visu var pārbaudīt, bet uzticamība nebūs kā teslām. Komforts būs kārtu labāks kā teslā.

[ Šo ziņu laboja e34, 15 Oct 2025, 14:23:42 ]

Offline
AWD
15. Oct 2025, 15:21 #7385

Kopš: 27. Jan 2025

Ziņojumi: 3

Braucu ar:


14 Oct 2025, 12:25:35 @envy rakstīja:
Loģiski ka bateriju var izbraukt tukšu. Ja brausi uz dpili no Rīgas var gadīties, ka beigās ir sauss. Bet ja akurāt vajag ir arī hold režīms, kuru pats vari aktivizēt un arī charge režīms, kas uz šosejas var pielādēt pilnu bateriju diezgan labi.


Kas jums tie par PHEViem, ka bateriju var izbraukt sausu? Vismaz KIA/Hyundai ir tā, ka padsmit % rezerve paliek VIENMĒR. Norādītajai summārajai jaudai (ICE+EV) jābūt pieejamai katrā laikā, un to nevar nodrošināt ar tukšu baču.
Offline
smudo
15. Oct 2025, 15:38 #7386

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4095

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


15 Oct 2025, 15:21:08 @AWD rakstīja:

14 Oct 2025, 12:25:35 @envy rakstīja:
Loģiski ka bateriju var izbraukt tukšu. Ja brausi uz dpili no Rīgas var gadīties, ka beigās ir sauss. Bet ja akurāt vajag ir arī hold režīms, kuru pats vari aktivizēt un arī charge režīms, kas uz šosejas var pielādēt pilnu bateriju diezgan labi.


Kas jums tie par PHEViem, ka bateriju var izbraukt sausu? Vismaz KIA/Hyundai ir tā, ka padsmit % rezerve paliek VIENMĒR. Norādītajai summārajai jaudai (ICE+EV) jābūt pieejamai katrā laikā, un to nevar nodrošināt ar tukšu baču.


Tā ir lielākajai daļai PHEV, ka bateriju var izbraukt tukšu (cita lieta, ka tur paliek kāds buferis, kas nav pieejams), jo tas ļauj visefektīvāk izmantot baterijas kapacitāti. Tas, ka KIA tur rezervētu padsmit procentus, neko negarantē, jo ja Tev būs palikuši tie minimālie 15% un sāksi aktīvi braukt pa P4, tad pēc pāris km tur nekāds buferis vairs nevarētu būt, bet ja būs, tad tas tikai nozīmēs to, ka netiek dota pilna EV jauda. Fiziku atstājot 15% buferi neapmānīsi.

Lai tomininimālo buferi uzturētu 15% apmērā, būs jāizmanto ICE, lai bateriju visu laiku lādētu. kas nav efektīvākais veids, kā braukt ar PHEV. Bet ja tomēr vēlies tā darīt, tad gandrīz jebkuram vācu PHEV ir sporta režīms, kas braucot lādēs bateriju, ja to vēlies un būs noteikts energījas buferis visu laiku.

[ Šo ziņu laboja smudo, 15 Oct 2025, 15:42:03 ]

Offline
AWD
15. Oct 2025, 16:46 #7387

Kopš: 27. Jan 2025

Ziņojumi: 3

Braucu ar:


15 Oct 2025, 15:38:41 @smudo rakstīja:

15 Oct 2025, 15:21:08 @AWD rakstīja:

14 Oct 2025, 12:25:35 @envy rakstīja:
Loģiski ka bateriju var izbraukt tukšu. Ja brausi uz dpili no Rīgas var gadīties, ka beigās ir sauss. Bet ja akurāt vajag ir arī hold režīms, kuru pats vari aktivizēt un arī charge režīms, kas uz šosejas var pielādēt pilnu bateriju diezgan labi.


Kas jums tie par PHEViem, ka bateriju var izbraukt sausu? Vismaz KIA/Hyundai ir tā, ka padsmit % rezerve paliek VIENMĒR. Norādītajai summārajai jaudai (ICE+EV) jābūt pieejamai katrā laikā, un to nevar nodrošināt ar tukšu baču.


Tā ir lielākajai daļai PHEV, ka bateriju var izbraukt tukšu (cita lieta, ka tur paliek kāds buferis, kas nav pieejams), jo tas ļauj visefektīvāk izmantot baterijas kapacitāti. Tas, ka KIA tur rezervētu padsmit procentus, neko negarantē, jo ja Tev būs palikuši tie minimālie 15% un sāksi aktīvi braukt pa P4, tad pēc pāris km tur nekāds buferis vairs nevarētu būt, bet ja būs, tad tas tikai nozīmēs to, ka netiek dota pilna EV jauda. Fiziku atstājot 15% buferi neapmānīsi.

Lai tomininimālo buferi uzturētu 15% apmērā, būs jāizmanto ICE, lai bateriju visu laiku lādētu. kas nav efektīvākais veids, kā braukt ar PHEV. Bet ja tomēr vēlies tā darīt, tad gandrīz jebkuram vācu PHEV ir sporta režīms, kas braucot lādēs bateriju, ja to vēlies un būs noteikts energījas buferis visu laiku.


Nu, protams, ka jāizmanto ICE, lai saglabātu buferi, es jau neteicu, ka ar atlikušajiem 15% var braukt ar elektrību, tos netērējot . Sistēma to regulē automātiski, pārejot uz HEV režīmu (nelādējama hibrīda darbības princips), kad vajag. Gribēju tikai pateikt, ka nav iespējama situāciuja, kad atliek tikai ICE jauda (bez elektromotora jaudas). Summārā jauda ir pieejama VIENMĒR.
Offline
Fandulis
15. Oct 2025, 17:51 #7388

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13856

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Varbūt kāds ir apjucis

HEV (Hybrid Electric Vehicle)
PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)
Offline
Mizx
15. Oct 2025, 17:55 #7389

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:

Jā, te ir šausmīgi daudz mītu par hibridiem. AWD pareizi raksta, vēl tāpat jāatceras, ka ICE motorus uztur temperatūrā, lai nav problēmu pēc braukšanas ar elektrību pēkšņi ieminot grīdā lielā ātrumā auksts motors uzreiz strādā augstos apgriezienos un tā ar laiku atdod galus. PHEVus braucot uzlādēt ir ļoti grūti, vajag vai nu ļoti garus nobraucienus, garus bremzēšanas ceļus, tad varbut kādu procentu uzdzīs, bet tik daudz būs, lai ieminot grīdā vienmēr būtu pieejama summārā jauda. Vienkārši baterija ir daudz lielāka par parasto hibrīdu, tāpēc enerģijas atgūšanu grūtāk ieraudzīt panelī. Būtu vairāk jāpalasa ražotāju tehniskos aprakstus, mazāk vajadzētu klausīties ko tantes pieturā stāsta.
Offline
Mizx
15. Oct 2025, 17:58 #7390

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:


15 Oct 2025, 17:51:21 @Fandulis rakstīja:
Varbūt kāds ir apjucis

HEV (Hybrid Electric Vehicle)
PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)
Ir vēl mazliet sarežģītāk, ja gribas pavisam precīzi:

Mild hybrids (MHEV)
Have a small electric motor that assists the gasoline engine during acceleration and allows for stop-start functionality, but cannot drive the car on its own.
They offer improved fuel economy and lower emissions compared to conventional cars, but their electric-only capability is limited.

Full hybrids (HEV)
Equipped with a larger battery and electric motor than mild hybrids, allowing the vehicle to be driven on electric power alone for short distances.
They can switch between electric power, gasoline power, or a combination of both, and the battery is recharged through regenerative braking and the gasoline engine.

Plug-in hybrids (PHEV)
Combine a gasoline engine with a larger battery that can be charged by plugging into an external power source.
This allows them to be driven on electricity alone for a significant distance, ranging from 20 to over 100 km, before the gasoline engine takes over.

Range-extended electric vehicles (REEVs)
The vehicle is propelled exclusively by an electric motor.
A small gasoline engine acts as a generator to charge the battery, extending the vehicle's range but never directly powering the wheels.
Offline
Marex_FF6
16. Oct 2025, 22:34 #7391

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5339

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


15 Oct 2025, 14:22:56 @e34 rakstīja:
Viņiem ir gana daudz problēmu ar elektromotoru gultņiem, lodējumiem platēs, šķidrumu noplūdēm utt. Ir protams vietas, kur to visu var pārbaudīt, bet uzticamība nebūs kā teslām. Komforts būs kārtu labāks kā teslā.

Skatoties ar kuru teslu salīdzina... un kādu komfortu tu domā... es nepiekritīšu šim apgalvojumam...
Offline
norge
17. Oct 2025, 11:51 #7392

Kopš: 16. Apr 2010

No: Cēsis

Ziņojumi: 803

Braucu ar: Ne ar BMW


15 Oct 2025, 17:58:18 @Mizx rakstīja:

15 Oct 2025, 17:51:21 @Fandulis rakstīja:
Varbūt kāds ir apjucis

HEV (Hybrid Electric Vehicle)
PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)
Ir vēl mazliet sarežģītāk, ja gribas pavisam precīzi: NETIKAI BENZINU IR ARI DIZEĻI

Mild hybrids (MHEV)
Have a small electric motor that assists the gasoline engine during acceleration and allows for stop-start functionality, but cannot drive the car on its own.
They offer improved fuel economy and lower emissions compared to conventional cars, but their electric-only capability is limited.

Full hybrids (HEV)
Equipped with a larger battery and electric motor than mild hybrids, allowing the vehicle to be driven on electric power alone for short distances.
They can switch between electric power, gasoline power, or a combination of both, and the battery is recharged through regenerative braking and the gasoline engine.

Plug-in hybrids (PHEV)
Combine a gasoline engine with a larger battery that can be charged by plugging into an external power source.
This allows them to be driven on electricity alone for a significant distance, ranging from 20 to over 100 km, before the gasoline engine takes over.

Range-extended electric vehicles (REEVs)
The vehicle is propelled exclusively by an electric motor.
A small gasoline engine acts as a generator to charge the battery, extending the vehicle's range but never directly powering the wheels.
Offline
e34
17. Oct 2025, 19:45 #7393

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4110

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


16 Oct 2025, 22:34:06 @Marex_FF6 rakstīja:

15 Oct 2025, 14:22:56 @e34 rakstīja:
Viņiem ir gana daudz problēmu ar elektromotoru gultņiem, lodējumiem platēs, šķidrumu noplūdēm utt. Ir protams vietas, kur to visu var pārbaudīt, bet uzticamība nebūs kā teslām. Komforts būs kārtu labāks kā teslā.



Skatoties ar kuru teslu salīdzina... un kādu komfortu tu domā... es nepiekritīšu šim apgalvojumam...


Ar Y. Argumentē. Komforts etronā ir labāks kā Y-gaita utt.

[ Šo ziņu laboja e34, 17 Oct 2025, 19:46:47 ]

Offline
Gi-Unit
17. Oct 2025, 22:29 #7394

Kopš: 09. May 2007

Ziņojumi: 535

Braucu ar: Ferrari

Varu palīdzēt ar visādām e-tron kaitēm un motoru gultņu maiņām
Offline
e34
18. Oct 2025, 17:30 #7395

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4110

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


17 Oct 2025, 22:29:09 @Gi-Unit rakstīja:
Varu palīdzēt ar visādām e-tron kaitēm un motoru gultņu maiņām


Tu esi tas pats, kurš pa laikam Treads piedāvā šo un to attiecībā uz etroniem un citiem interesantiem auto?
Offline
treshaa_josla
18. Oct 2025, 18:22 #7396

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 664

Braucu ar:

poueri salasijos, tagad pētu vai mašīnām ir durvju atvēršanas kloķītis

līdz šim ir

Offline
e34
18. Oct 2025, 18:51 #7397

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4110

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


18 Oct 2025, 18:22:56 @treshaa_josla rakstīja:
poueri salasijos, tagad pētu vai mašīnām ir durvju atvēršanas kloķītis

līdz šim ir




Protams, ka ir. Es gan nez kā juniperiem vai citiem tur
Offline
Marex_FF6
18. Oct 2025, 21:14 #7398

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5339

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


17 Oct 2025, 19:45:50 @e34 rakstīja:

16 Oct 2025, 22:34:06 @Marex_FF6 rakstīja:

15 Oct 2025, 14:22:56 @e34 rakstīja:
Viņiem ir gana daudz problēmu ar elektromotoru gultņiem, lodējumiem platēs, šķidrumu noplūdēm utt. Ir protams vietas, kur to visu var pārbaudīt, bet uzticamība nebūs kā teslām. Komforts būs kārtu labāks kā teslā.



Skatoties ar kuru teslu salīdzina... un kādu komfortu tu domā... es nepiekritīšu šim apgalvojumam...


Ar Y. Argumentē. Komforts etronā ir labāks kā Y-gaita utt.


Jaunais Y gaitas ziņā ir daudz patīkamāks, kontrolējamāks un paredzamāks, nekā etrons. Performance visp ideāli, audi tur biš atpūšas...

Komforts e-tronā labāks... dikti stiepts jēdziens... ko tu domā ar komfortu? Man, piemēram, vairs nesipmatizē neviens auto, kurā iekāpjot vēl kkas ir jāspiež... par atslēgas klātesamību visp nerunāsim... kas vienam komforts, citam diskomforts joprojām klausos, ka liela daļa fano par pogām... mani besī
Offline
smudo
18. Oct 2025, 21:44 #7399

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4095

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix

Tu laikam esi viens no retajiem cilvekiem, kas to uzskata par komfortu Un nevajag apvainoties, bet pirmo reizi dziedu, ka kads tada veida komfortu raksturo!
Offline
Mizx
18. Oct 2025, 21:49 #7400

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:

Man auto interesē stūre, beņķis un pedāļi. Tas vajadzīgs braukšanai. Pogas neinteresē, atslēga arī — tikpat labi var sūdzēties, ka vispār kaut kur jākāpj iekšā, ka jāsprādzējas utt.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo