Online

Pašreiz BMWPower skatās 193 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
GirtzB
Vakar, 12:24 #7181

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22334

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

un?

Tas ka no lielas baterijas var vienkāršāk paņemt lielu jaudu ir skaidrs(arī lielā bākā vieglālk iegrēmdēt jaudīgu degvielas sūkni un nodrošināt nepieciešamo plūsmu jaudīgam motoram), bet tās tāpat nedefinē dzinēja jaudu un auto dinamiku, tas tikai dod iespēju lietot jaudīgāku dzinēju...

T.i. Spriest par auto dinamiku pēc baterijas ietilpības galīgi nav pareizā pieeja.
Tas būtu tāpat kā spriest, ka auto ar 70l bāku kas pildīta ar 98 devgvielu būs dinamsikās par auto ar 63L bāku, kas pildīta ar 95 degvielu...

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Online
Karavs
Vakar, 13:37 #7182

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 748

Braucu ar:

Bavārieši ieguvuši jaunu elpu
https://www.whatcar.com/news/bmw-ix3-revealed-n...ile-range/n27516
Šādu jau var uzlūkot ar baudu, pretēji tiem, čigānu variantiem ix7 vai xm tml, kas pie Dzintaru koncertzāles stāvēja
Offline
smudo
Vakar, 14:15 #7183

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3987

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


06 Sep 2025, 13:37:20 @Karavs rakstīja:
Bavārieši ieguvuši jaunu elpu
https://www.whatcar.com/news/bmw-ix3-revealed-n...ile-range/n27516
Šādu jau var uzlūkot ar baudu, pretēji tiem, čigānu variantiem ix7 vai xm tml, kas pie Dzintaru koncertzāles stāvēja


Dizains ir subjektīvs, bet šis škiet labāks par dažu citu nesenu BMW EV modeli.

Bet tas nav svarigakais. Patīk, ka ir 108kwh batwerija ar 800v arhitektūru, kas lauj lādet ar lidz pat 400kwh max jaudu, kas ir arī vieglāka par veco bateriju ar šādu ietilpību. Liela daļa lādētāju Eiropā gan ir ar "tikai" max 350kW, bet tāpat šāds uzlādes ātrums atvieglos garos braucienus.cD priekš paliela SUVa ir tikai 0,24 (referencei Model Y 0,22, bet tas ar sportback pakalu, kas samazina salona telpu nedaudz). WLTP range 800 km. Nepilni 500 zs un cenu sola zem 70k eur (redzēs, gan vai tā būs par šo top jaudas versiju). Nepatik hapiltic pogas un ka lielākā daļa vadās no plansetes + kantainā stūre. Kopumā parametri ir līdzīgi Audi Q6 modelim (tam arī ir 105kWh gross 800v bateriju, ko šēro ar Porsche Macan un Taycan), bet pēc sākotnējās info BMW ir lielāka efektivitāte un dizains skiet nedaudz labāks par tām šaurajām "acīm" (tas gan subjektīvi). Kā būs praksē, to redzēs pēc kāda laika. Nākamais laikam sekos Neue klasse 3ers.
Offline
josi
Vakar, 16:27 #7184

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3228

Braucu ar: Puf-puf


06 Sep 2025, 12:24:34 @GirtzB rakstīja:

T.i. Spriest par auto dinamiku pēc baterijas ietilpības galīgi nav pareizā pieeja.

Spriest nē, bet vēlēties gan var
Vismaz VW grupā lielāka baterija vienmēr nāk kopā ar jaudas uzlabojumiem.
Offline
e34
Vakar, 17:23 #7185

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4072

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


06 Sep 2025, 09:10:19 @GirtzB rakstīja:
Kāds baterijas ietilpībai sakars ar dinamiku?

Vienkāršiem vārdiem - baterija ir degvielas bāka nevis motors... Dinamikas sniegums ir atkarīgs no dzinēja jaudas un auto svara nevis no bàkas tilpuma...


Es vēlreiz mēģināšu paskaidrot-tas auto priekš tā svara un baterijas tilpuma ir neefektīvs.
Offline
uldens1
Vakar, 17:39 #7186

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16809

Braucu ar:


06 Sep 2025, 17:23:09 @e34 rakstīja:

06 Sep 2025, 09:10:19 @GirtzB rakstīja:
Kāds baterijas ietilpībai sakars ar dinamiku?

Vienkāršiem vārdiem - baterija ir degvielas bāka nevis motors... Dinamikas sniegums ir atkarīgs no dzinēja jaudas un auto svara nevis no bàkas tilpuma...


Es vēlreiz mēģināšu paskaidrot-tas auto priekš tā svara un baterijas tilpuma ir neefektīvs.
dinamikai un efektivitātei nav sakara,tur būs sakars ar nobraucamo attālumu
Offline
GirtzB
Vakar, 17:48 #7187

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22334

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


06 Sep 2025, 17:23:09 @e34 rakstīja:

06 Sep 2025, 09:10:19 @GirtzB rakstīja:
Kāds baterijas ietilpībai sakars ar dinamiku?

Vienkāršiem vārdiem - baterija ir degvielas bāka nevis motors... Dinamikas sniegums ir atkarīgs no dzinēja jaudas un auto svara nevis no bàkas tilpuma...


Es vēlreiz mēģināšu paskaidrot-tas auto priekš tā svara un baterijas tilpuma ir neefektīvs.

Es saprotu, ka tavā uzskatā āboli un banāni ir viens un tas pats...

Vēlreiz. baterijas ietilpība ir tikai un vienīgi pieejamais līdzi ņemamās eneģijas apjoms, kura efektīva izmantošana ir tikai un vienīgi auto aerodinamikas, rites pretestības un dzinēja nopelns.
T.i. tu saki, ka auto ir liela bāka un tādēļ tas ir nefektīvāks par citu auto kuram jaudīgāks motors un mazāka bāka...

p.s. Grandlad ir objektīvi sliktāks par konkurentiem, sava svara, piedziņas veida, vājāka motora u.c. lietu dēļ... bet baterijas tilpums nav tas kritērijs pēc kura par to var spriest.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 06 Sep 2025, 17:58:01 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Online
e34
Vakar, 17:56 #7188

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4072

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


06 Sep 2025, 16:27:24 @josi rakstīja:

06 Sep 2025, 12:24:34 @GirtzB rakstīja:

T.i. Spriest par auto dinamiku pēc baterijas ietilpības galīgi nav pareizā pieeja.

Spriest nē, bet vēlēties gan var
Vismaz VW grupā lielāka baterija vienmēr nāk kopā ar jaudas uzlabojumiem.


Tas tā ir teju visiem zīmoliem-audi, tesla, volvo utt. Zemāk kungi spītīgi negrib piekrist tam, ka grandland ir vājš sniegums.Citi (līdzīgās cenu un auto kategorijās) māk labāk.
Offline
e34
Vakar, 17:58 #7189

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4072

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


06 Sep 2025, 17:48:27 @GirtzB rakstīja:

06 Sep 2025, 17:23:09 @e34 rakstīja:

06 Sep 2025, 09:10:19 @GirtzB rakstīja:
Kāds baterijas ietilpībai sakars ar dinamiku?

Vienkāršiem vārdiem - baterija ir degvielas bāka nevis motors... Dinamikas sniegums ir atkarīgs no dzinēja jaudas un auto svara nevis no bàkas tilpuma...


Es vēlreiz mēģināšu paskaidrot-tas auto priekš tā svara un baterijas tilpuma ir neefektīvs.

Es saprotu, ka tavā uzskatā āboli un banāni ir viens un tas pats...

Vēlreiz. baterijas ietilpība ir tikai un vienīgi pieejamais līdzi ņemamās eneģijas apjoms, kura efektīva izmantošana ir tikai un vienīgi auto aerodinamikas, rites pretestības un dzinēja nopelns.
T.i. tu saki, ka auto ir liela bāka un tādēļ tas ir nefektīvāks par citu auto kuram jaudīgāks motors un mazāka bāka...


Bet no tās lielās bākas klasiski izvelk lielāku jaudu, jo ir rezerve, saproti. Kāds tad ir tas opelis ar mazāko bateriju. Tīrās šausmas. Viņus nepirks.
Offline
GirtzB
Vakar, 18:03 #7190

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22334

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


06 Sep 2025, 17:56:58 @e34 rakstīja:

06 Sep 2025, 16:27:24 @josi rakstīja:

06 Sep 2025, 12:24:34 @GirtzB rakstīja:

T.i. Spriest par auto dinamiku pēc baterijas ietilpības galīgi nav pareizā pieeja.

Spriest nē, bet vēlēties gan var
Vismaz VW grupā lielāka baterija vienmēr nāk kopā ar jaudas uzlabojumiem.


Tas tā ir teju visiem zīmoliem-audi, tesla, volvo utt. Zemāk kungi spītīgi negrib piekrist tam, ka grandland ir vājš sniegums.Citi (līdzīgās cenu un auto kategorijās) māk labāk.

Nē, kungi nepiekrīt tavam vērtēšanas kritējam.
Grandlands ir objektīvi sliktās dēļ mazākas dzinēja jaudas, lielāka svara etc...

P.S. Liela baterija ir "dārgi" un "smagi" tapēc mārketings saka, ka jātirgo kopā ar jaudīgāko motoru, lai uzlabotu "tēlu".
VW grupā tāpat kā ilonas kantorī un citur, ir iespējams arī ar "mazo" vai vienu motoru dabūt lielo bateriju...

P.s.s. Tu taču nesalidzīni ICE auto ar kritēriju:
Auto liels un smags ar lielu bāku - nav efektīvs.
Auto tik pat liels kā pirmais, ar mazāku bāku - ir efketīvs. Nepasakot to, ka tas otrais auto ir ar jaudīgāku dzinēju, labāku virsbūves aerodinamiku etc...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 06 Sep 2025, 18:16:18 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Online
Amphiney
Vakar, 23:04 #7191

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1135

Braucu ar: F11

Pēc kaut kàda jaunā opel tas dizains
Offline
Sancho1
Vakar, 23:42 #7192

Kopš: 23. Nov 2004

Ziņojumi: 782

Braucu ar: Audi S6 V10 5.2


06 Sep 2025, 11:40:13 @josi rakstīja:

06 Sep 2025, 09:10:19 @GirtzB rakstīja:
Kāds baterijas ietilpībai sakars ar dinamiku?

Vienkāršiem vārdiem - baterija ir degvielas bāka nevis motors... Dinamikas sniegums ir atkarīgs no dzinēja jaudas un auto svara nevis no bàkas tilpuma...

Degvielas jau arī ir dažādas - 73, 95 vai 100 benzīns nenodrošinās vienu un to pašu jaudu, tāpat ir ar baterijām - spriegums un iekšējā pretestība nosaka to, cik lielu jaudu tā ir gatava padot tālāk uz elektrodzinējiem. Lielākas ietilpības baterijā ir vairāk šūnu un tās ir vieglāk iekšēji organizēt lai nodrošinātu lielāku atdodamo jaudu, tādēl būtu loģiski sagaidīt, ka lielākas ietilpības baterija nodrošina arī lielāku jaudu, kaut vai lai kompensētu pašas baterijas palielināto svaru.



Aarpraac kaadu suudu sarakstiiji! No mazas baterijas var izspiest daudz Kw, bet nobrauksi 50km. Ne ar kaut kaadaam shuunaam tur ir sakars, bet ar paarveidotaaju + motoru. Nu taa, mazliet fizikas.
Offline
foobar
Vakar, 23:55 #7193

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6062

Braucu ar: M57TU2D30

Jo vairāk siltums jāapkalpo, jo zemāka efektivitāte (izpūtējs )

Defaultais variants ir sadalīt to problēmu uz vairākiem riteņiem.

Tas 9s variants tādā ziņā ir lēts/labs, jo nav siltuma un tāpēc "pietiek" ar vienu dzinēju...

Baterija gan jau arī lētāka, jo mazāk vienlaicīgi jāpiegādā enerģija, vajag mazāk metāla vadiem, lētāka dzesēšana, utt

Tiešai kolerācijas baterijas kwh -> iekārtas jauda nevajadzētu būt, kamēr no baterijas A un baterijas B var paņemt to pašu jaudu (īsti nav kwh, bet vadi un konstrukcija, kā elementi saslēgti)


Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo