Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 91 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 00:36 #592

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Piebilde pie iepriekšējā posta:

Tā ja pavisam godīgi, tad Engine Start nevar saukt par sistēmu, bet gan procedūru, kurai nav automātiskas sekvences. Vnk visam vajag manuālo alternatīvu, jo aviācijā dažreiz nākas meklēt dažādus risinājumus dažādām situācijām, lai gan pamatā visu nosaka VERY BORING procedūras.

Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 00:38 #593

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


20 Jul 2010, 00:32:09 aupinsh rakstīja:
A Tu pats kāds pilots/mehs, ka zini tik daudz štelles par ļotenēm?!


Skat PM
Offline
Tigers
20. Jul 2010, 08:40 #594

Kopš: 29. Nov 2002

Ziņojumi: 477

Braucu ar: ///M3, X3 sd, 330xi M-tech II

Cik daudz pozīciju ir tādam B757 (vai analogam mid size jet) checklistā līdz "before taxi"? Droši vien pie simta?


20 Jul 2010, 00:36:48 Schutzstaffel rakstīja:
Piebilde pie iepriekšējā posta:

Tā ja pavisam godīgi, tad Engine Start nevar saukt par sistēmu, bet gan procedūru, kurai nav automātiskas sekvences. Vnk visam vajag manuālo alternatīvu, jo aviācijā dažreiz nākas meklēt dažādus risinājumus dažādām situācijām, lai gan pamatā visu nosaka VERY BORING procedūras.


Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 10:01 #595

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

sis ir no B767, bet ar B757 visam butu jasakrit

Cockpit preparation:

98 (Ja interese atsifrejums, varu iemest) + FMC Programm + check. (~ +30)

Normal checklist:

PREFLIGHT
PASSENGER SIGNS ................................................SET
FLIGHT INSTRUMENTS ...........................................SET
PARKING BRAKE .....................................................SET
FUEL CONTROL SWITCHES ..........................CUT OFF

BEFORE START
AFDS MCP ................................................................SET
AIRSPEED BUGS .....................................................SET
FMC CDU ..................................................................SET
TRIM ................................................................___UNITS
FLIGHT CONTROLS ...........................................CHECK

AFTER START
ENGINE ANTI-ICE ...................................AS REQUIRED
ISOLATION SWITCHES (L AND R) ..........................OFF
EICAS RECALL ...................................................CHECK
AUTO BRAKES ........................................................RTO
GROUND EQUIPMENT .......................................CLEAR

[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 20 Jul 2010, 10:03:17 ]

Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 10:28 #596

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

15 minūtēs tas ir īzī izdarāms, ja var ņemt ROUTE RECALL priekš FMC un nav jābaksta pa jaunu. Šeit zemāk ir viss Cocpit preparations līdz Before Takeoff momentam. Ne jau viss tiek spaidīts utt, bet tik un tā vizuāli tam jāiet cauri. Ja shutdownu taisa normāli, tad liela daļa paliek neaiztikta.

Cik ir atsevišķie posteņi vari paskaitīt pats

IRS Mode Selectors ..................................................NAV
Place the mode selector switches for all IRU’s to NAV and enter the aircraft position in the FMC POS INIT page.
Yaw Damper Switches ...............................................ON
Check to make sure both switches are ON. These switches are always left ON.
EEC Switches .............................................................ON
Check to make sure both switches are ON. These switches are always left ON.
Hydraulic Panel .....................................................Check
Primary engine pumps switches ON. Primary electric and all demand pump switches OFF.
Overhead Cautions ................................................Check
Check for normal indications (eg. Door lights).
HF Radio ...................................................................OFF
Battery Switch ............................................................ON
Standby Power Selector .........................................AUTO
Electrical Panel .......................................................Check
All electrical switches should be pushed IN. Electrical switches are only turned OFF for abnormal conditions.
APU ...............................................................As required
Start the APU if necessary or establish external power.
Cockpit Voice Recorder .............................................Test
Listen for test tone.
Emergency Light Switch .......................................Armed
Passenger Oxygen Switch ......................................Blank
Ram Air Turbine Switch ..........................................Blank
Ignition Switch ...........................................................Set
Set 1 for odd days, 2 for even days, and BOTH for cold weather operations.
Engine Start Selectors ............................................AUTO
Fuel Jettison Panel ....................................................OFF
Switches blank and selector OFF.
Fuel Panel ..................................................................Set
Forward and Aft main fuel pumps OFF. Center fuel pumps OFF. Crossfeed switches OFF.
Fuel quantity and balance ......................................Check
Check the proper fuel load and balance.
Engine and Wing Anti-Ice ..........................................OFF
Exterior Lights ...............................................As required
Position lights should be ON. All others OFF.
Cargo Heat ................................................................OFF
Window Heat ..............................................................ON
HF Radio ..................................................................OFF
Passenger Signs ...........................................As required
Pressurization Panel .................................................Set
Set landing altitude. Select AUTO 1 for odd days. Select AUTO 2 for even days. Set auto rate at the detent position.
Equipment Cooling Switch .....................................AUTO
Temperature Control Knobs .........................As required
Trim Air Switch ...........................................................ON
This switch is always left ON.
Recirc Fan Switches ..................................................ON
These switches are always left ON.
Pack Control Selectors ..................................As required
If the APU is in use, turn the pack switches to AUTO. If external air is in use, turn pack switches OFF.
Isolation switches ......................................................ON
Left and Right switch ON. Center switch guarded ON.
Engine Bleed Switches ..............................................ON
These switches are always left ON.
APU Bleed Switch ......................................................ON
This switch is always left ON.
FMC ....................................................................Program
Program the FMC with route and performance information.

AFDS Panel ................................................................Set
Nav1 Radio – Set manual frequency if required, otherwise set to AUTO.
FD Switch – ON
A/T Switch – OFF
IAS/MACH – Set V2 from FMC.
HDG – Set as required.
ALT – Set as required.
Disengage bar - UP.
Nav2 Radio – Set manual frequency if required, otherwise set to AUTO.
Flight Instruments ......................................................Set
Note These checks should be done after the IRU’s have aligned.
Instrument Source Selectors – NORM
Airspeed – Check & set speed bugs for takeoff (use auto bug setting click area).
RMI - Set pointer controls and verify headings.
EADI – Check.
EHSI – Check. Range and display mode set as
required. (10-mile Map mode is normal).
ASA – Blank.
Altimeter – Set altimeter.
VSI – Indicates 0.
Clock – Set.
Standby Instruments – Set.
Warning Annunciators ............................................Check
All should be off.
Standby Engine Gauges .......................................AUTO
Autobrakes ................................................................OFF
EICAS ....................................................................Check
Check CAS messages for abnormal indications. Check engine gauges for normal indications. Check STATUS page and then set lower EICAS screen to the ENGINE page.
TRP ...................................................Set TO and derate
Pre-select derate 1 or 2 if desired.
Flap Indicator ..........................................................Set 0
Check warning lights are off & that the indicator agrees with the flap handle.
Alternate Flap Selector .........................................NORM
Check selector set to NORM and ALTN not displayed in the LE or TE switches.
Landing Gear ...................................DOWN and GREEN
Check no amber lights illuminated.
Alternate Gear Switch ...............................Guarded OFF
GND PROX Override Switches ................................OFF
Parking Brake ............................................................SET
Stab Trim Cutout Switches .................................. NORM
Spoilers ...............................................................DOWN

Throttles ...............................................................Closed
Fuel Control Switches .....................................CUT OFF
Flaps ............................................................................UP
Engine and APU Fire Panel .................................Normal
Check that no handle is pulled or turned.
Cargo Fire Panel .................................................Normal
Transponder ..............................................................Set
Set to desired code and leave turned OFF.
Comm Panel ..............................................................Set
Set radios as required.
Audio Panel ...............................................................Set
Set knobs as required.
ILS Frequency .............................................As Required
Set to PARK or to required ILS frequency for departure.
Aileron and Rudder Trim ........................................Set 0


Before Starting Engines
Hydraulic Panel ............................................ON & AUTO
Turn ON primary electric pumps and set all demand pumps to AUTO.
Fuel Panel .................................................................Set
Turn ON fuel pumps in all tanks with fuel.
Red Anti-collision Lights .............................................ON
Pack Switches ...........................................................OFF
Stabilizer Trim ............................................................SET
Confirm trim setting is within the green band.
Flight Controls .......................................................Check
Display STATUS page and check correct movement of ailerons and elevator. Restore ENGINE display when finished.
Starting Engines
Announce “Starting___Engine”
The right engine is normally started first.
L or R Start Selector ................................................GND
Set the appropriate start selector to GND to begin the start sequence.
L or R Fuel Control Switch ........................................RUN
When N2 reaches a minimum of 18%, set appropriate fuel control selector to RUN and monitor EGT for lightoff. Abort the start for abnormal indications or if temperature exceeds 750 during start.
At 50% N2, Confirm Start Selector AUTO
Confirm start selector returns to AUTO.
Repeat procedure for remaining engine.

After Starting Engines
Pack Switches ........................................................AUTO
Isolation Switches (L and R) ..................................... OFF
Cargo Heat Switches ..................................................ON
Engine Anti-Ice ..............................................As required
Use if temperature is below 10°C and visible moisture is observed.
APU Switch ..............................................................OFF
Autobrake Selector ...................................................RTO
EICAS ..................................................RECALL & check
Check for appropriate CAS messages and engine indications. There should be no messages displayed in normal operations.
Ground Equipment ........................................Disconnect
Offline
Burx
20. Jul 2010, 10:33 #597

Kopš: 27. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 977

Braucu ar: melnu mitsu

Offline
Burx
20. Jul 2010, 10:35 #598

Kopš: 27. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 977

Braucu ar: melnu mitsu

varbūt kāds zin, kā pailka ar to Air France lidmašinas (nogāzās pag gada jūnijā? melno kasti???

Bij kaut kur rakstīts, ka vieta zināma, tikai nevar izcelt...????
Offline
S_2
20. Jul 2010, 10:52 #599

Kopš: 16. Nov 2005

Ziņojumi: 666

Braucu ar: Audi


20 Jul 2010, 10:35:03 Burx rakstīja:
varbūt kāds zin, kā pailka ar to Air France lidmašinas (nogāzās pag gada jūnijā? melno kasti???

Bij kaut kur rakstīts, ka vieta zināma, tikai nevar izcelt...????


apkopojot publiskoto oficiālo un neoficiālo info, izskatās, ka "vieta zināma" ar daudzu desmitu, varbūt arī simtu kvadrātkilometru precizitāti , pie tam tur ir nežēlīgs dziļums, un "melnās kastes" raidītāju akumulatori izbeidzās ~mēnesi pēc kraša. Tātad, visdrīzāk nekas izcelts netiks.
Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 13:02 #600

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Pašlaik - lielākā mīkla priekš AF un Airbus. Challenge izmeklētājiem. Konkrētas zacepkas ir, bet bez Cabin Voice Recorder un Flight Data Recorder kastēm atbildes uz jautājumu - Kāpēc nokrita - nebūs!

Zacepka numur 1: Disagreement between airspeed measurement systems
Zacepka numur 2: Weather conditions

Pasaules pieredze vēsta, ka, lai nokristu lidmašīna vajag vēl trešo iemeslu. Tātad ir vēl kautkas, ja pirmos divus uzskatam par potenciāliem iemesliem, kas tā pilnībā var būt!
Offline
arizah
20. Jul 2010, 13:15 #601

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

kāpēc tā melnā kaste nevarētu uzpeldēt augšā? teiksim kaut kāds automātisks airbags, kas aktivizējas tikko šī ir ūdenī? un arī raidītājam mazāku jaudu vajadzētu, varētu raidīt veselu gadu.
Offline
Heller
20. Jul 2010, 13:18 #602

Kopš: 10. Dec 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1230

Braucu ar:

Tāpēc,ka nejau vienmēr viņa atdalas no A/C un nokrīt kkur citur. Kā viņa uzpeldēs,ja būs iespiesta gaisa kuģa vrakā?
Offline
arizah
20. Jul 2010, 13:44 #603

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


20 Jul 2010, 13:18:53 Heller rakstīja:
Tāpēc,ka nejau vienmēr viņa atdalas no A/C un nokrīt kkur citur. Kā viņa uzpeldēs,ja būs iespiesta gaisa kuģa vrakā?


nu tad neko, neuzpeldēs tāpat, kā neuzpeld tagad
var jau kaut ko izdomāt, kaut vai izšaut kā raķeti tikko kaut kas notiek.
Offline
Heller
20. Jul 2010, 13:49 #604

Kopš: 10. Dec 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1230

Braucu ar:

Es tev teikšu tā - kad to visu projektē,uzstāda un ekspluatē,tad visi jau cer,ka nekad nebūs vajadzības pēc tā,lai,teiksim, CVR un FDR uzpeldētu virspusē.
Offline
martink
20. Jul 2010, 14:23 #605

Kopš: 19. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 5662

Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)


20 Jul 2010, 13:15:49 arizah rakstīja:
kāpēc tā melnā kaste nevarētu uzpeldēt augšā? teiksim kaut kāds automātisks airbags, kas aktivizējas tikko šī ir ūdenī? un arī raidītājam mazāku jaudu vajadzētu, varētu raidīt veselu gadu.

Uzreiz pēc tā crash bija aktīvas diskusijas un konkrēti paraugi šādam risinājumam. Jo ne jau pirmā melnā kaste, kas pazūd okeāna dzīlēs.

Cilvēki visā pasaulē ir slinki un negrib mainīties, ja vien nav ļoti spiesta lieta.
Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 14:25 #606

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


20 Jul 2010, 14:23:23 martink rakstīja:

20 Jul 2010, 13:15:49 arizah rakstīja:
kāpēc tā melnā kaste nevarētu uzpeldēt augšā? teiksim kaut kāds automātisks airbags, kas aktivizējas tikko šī ir ūdenī? un arī raidītājam mazāku jaudu vajadzētu, varētu raidīt veselu gadu.

Uzreiz pēc tā crash bija aktīvas diskusijas un konkrēti paraugi šādam risinājumam. Jo ne jau pirmā melnā kaste, kas pazūd okeāna dzīlēs.

Cilvēki visā pasaulē ir slinki un negrib mainīties, ja vien nav ļoti spiesta lieta.


Tur dahuja variantus piedavāja. Arī ļoti nopietnus ACARS uzlabojumus, tehnoloģijas, kas sen izdomātas, bet kuras neievieš utt.. Slinkums, ICAO birokrātija utt..
Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 18:54 #607

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Aizvakar... Pizdec!!!

A Saudi Arabian Airlines Boeing 747-400, re-positioning flight SV-9302 from Cairo (Egypt) to Jeddah (Saudi Arabia) with 22 crew, rejected takeoff from Cairo ...One of the four engines of a Saudi Airlines passenger aircraft fell on the runway of Cairo International Airport while taxiing for take off.
The outer engine on the right wing of the Boeing 747 dropped off and rolled out to hit the airport's perimeter fencing and leaving a hole in it.The airport was closed for all flight operations as it took two and half hours for the ground staff to clear the runway.The runway was closed for about 2.5 hours until the debris was removed.
The aircraft had brought 416 passengers to Cairo on a charter flight and was scheduled to re-position to Jeddah without passengers.
Offline
Whazaaa
20. Jul 2010, 18:56 #608

Kopš: 24. Jun 2004

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 71589

Braucu ar: metro

psc, kur nez pēdējoreizi šamam bija dzinēja maiņa

-----------------
Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first.
Offline
Schutzstaffel
20. Jul 2010, 19:08 #609

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Bet iedomājies kamer ripinas uz RWY kadas pasazieriem sajutas iedomajoties ka pilots to nezin
Offline
Purcha
21. Jul 2010, 13:42 #610

Kopš: 01. Mar 2006

No: Smiltene

Ziņojumi: 3101

Braucu ar: Z3 M52B30 stroker, M3 E46

zviedrijā tiks izmeklēts incidents, kad gandrīz gaisā sadūrušās divas pasažieru lidmašīnas virs Estešundas. Lidaparāti izvairījušies no sadursmes jūlija sākumā, ziņo Zviedrijas medijs «The Local».
Abas lidmašīnas viena otrai palidoja garām 11 kilometru augstumā. Kompānijas «SAS» «Boeing 737» un «Finnair» «Boeing 757» lidoja mazāk nekā 300 metrus viena no otras.

Avāriju izmeklēšanas komisijas speciālisti iepriekš norādījuši, ka vairākas notikušā nianses joprojām nav skaidras, kas varēja novest pie traģiska negadījuma.

«Patlaban es zinu, ka lidmašīnas satikās vienā un tajā pašā augstumā un netika pienācīgi atvirzītas,» teica Aviācijas pārvaldes LFV drošības departamenta pārstāvis Karls Eriks Nilsons.

«Viena no tām saņēma tiešu pavēli mainīt augstumu, taču tā bija par vēlu. Ierasts, ka lidmašīnas tiek brīdinātas savlaicīgi. Viss norit gludi, ja tiek pildītas instrukcijas, bet šķiet, ka šie pasākumi netika veikti,» sacījis eksperts.

Uz «Boeing 737» klāja bija 130 pasažieri, bet otrā lidmašīnā atradās aptuveni 280 cilvēki. «SAS» lidaparāts bija ceļā uz Oslo, bet «Finnair» lidmašīna lidoja uz Helsinkiem.

Offline
aupinsh
21. Jul 2010, 13:48 #611

Kopš: 26. Oct 2004

Ziņojumi: 5604

Braucu ar: S


20 Jul 2010, 18:54:12 Schutzstaffel rakstīja:
Aizvakar... Pizdec!!!

A Saudi Arabian Airlines Boeing 747-400, re-positioning flight SV-9302 from Cairo (Egypt) to Jeddah (Saudi Arabia) with 22 crew, rejected takeoff from Cairo ...One of the four engines of a Saudi Airlines passenger aircraft fell on the runway of Cairo International Airport while taxiing for take off.
The outer engine on the right wing of the Boeing 747 dropped off and rolled out to hit the airport's perimeter fencing and leaving a hole in it.The airport was closed for all flight operations as it took two and half hours for the ground staff to clear the runway.The runway was closed for about 2.5 hours until the debris was removed.
The aircraft had brought 416 passengers to Cairo on a charter flight and was scheduled to re-position to Jeddah without passengers.

Foto par šo gadījumu kkur nav?!
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo