Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 410 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Ceļu Policija, CSN, likumi

Tēma: Jautājumi par CSN

AutorsZiņojums
sipers
07. Oct 2025, 19:44 #581

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 639

Braucu ar:


06 Oct 2025, 19:22:26 @hofmann rakstīja:
Bij interesanti palasīt- daudz uzzināju, kā mani var nosaukt! Raudāt, nē, neraudu. Gribēju palasīt kā domā tauta.
Mans variants - jap, norāvu feilu uzbraucot drošības salai tos 30cm. Tas principā neatbrīvo no atbildības. Bet fakts, ka sadursme notika ārpus brauktuvju krustošanās vietas. Runājot ar volvo - vainu atzina, ka vajadzēja dot ceļu, mani redzēja, redzēja ka mainīšu joslu, bet īsti nesaprata krustošanās vietu un kā sanāca tā sanāca.
Tātad apdrošinātāja lēmums:
man uz galvenā ceļa vajadzēja dot ceļu volvo, jo viņš ir no labās puses!
Ok, noņemam zīmes, tad piekrītu- dzīvē tā būtu daudz jēdzīgāk
Tad pārsūdzu, jo tas ir absurds
Otrs lēmums - vainīgs, tikai šoreiz uz varbūtības principa. Ja es būtu pabraucis 30cm tālāk, tad iespējams csng nenotiktu+ jā, viņi piekrīt , ka volvo bija jādod ceļš.
Tad varbūtība, ja volvo būtu devis ceļu, csng arī nebūtu noticis!
Tie kas vērīgi skatījās video un bildes, fiksēja aptuveni bremzēšanas ceļu un a/m stāvokli uz ceļa, tad noteikti var pamanīt kurš kuram īsti uzbrauca


Ja esmu tā volvo vadītājs, cik tālu no tās zīmes man ir jādod ceļš visiem tiem, kas grib pārkārtoties joslā pa kuru braucu es? vai arī tad, ja stāvētu 5m no tilta, man arī būtu jālaiž tevi un visi pārējie,kas grib raut pa labi?
Offline
NEC
07. Oct 2025, 19:54 #582

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu


07 Oct 2025, 18:12:06 @SuperPuika rakstīja:




bisku atskiras situacija, bet tik un ta sanak ka prieksroka tam kuram ir zime "dod celu"?

kur ir logika?

ja vinam ir prieksroka tad ka izskatas situacija kad vinam jaseko zimei un jadod cels?
Offline
hofmann
07. Oct 2025, 19:58 #583

Kopš: 07. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 110

Braucu ar: Saab, Mercedes

Transportlidzekla VOLVO vaditajai, atbilstosi satiksmes organizacijai, bija jādod cels visiem, kuri atrodas uz galvenā cela, kad transportlidzeklu brauksanas trajektorijas krustojas.
Offline
hofmann
07. Oct 2025, 20:01 #584

Kopš: 07. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 110

Braucu ar: Saab, Mercedes


07 Oct 2025, 19:54:37 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 18:12:06 @SuperPuika rakstīja:




bisku atskiras situacija, bet tik un ta sanak ka prieksroka tam kuram ir zime "dod celu"?

kur ir logika?

ja vinam ir prieksroka tad ka izskatas situacija kad vinam jaseko zimei un jadod cels?

Nu bet loģiski - aizbraucot aiz nepārtrauktās līnijas abi auto atrodas uz galvenā ceļa un priekšroka būs tam kas labajā pusē
Savukārt posmā pirms līnija beidzas, auto kam zīme DOT CEĻU, jāpārliecinās, vai auto kas uz galvenā ceļa, negrib veikt manevru, attiecīgi ieslēdzot virzienrādītāju.

[ Šo ziņu laboja hofmann, 07 Oct 2025, 20:06:07 ]

Offline
hofmann
07. Oct 2025, 20:08 #585

Kopš: 07. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 110

Braucu ar: Saab, Mercedes

2.9. dot celu - prasiba, kas nosaka, ka celu satiksmes dalibnieks nedrikst säkt braukt (iet), turpinät braukt (iet) vai izdarit jebkädu manevru, ja tādejadi citiem celu satiksmes dalibniekiem tiek raditi traucējumi brauksanai (iesanai) vai vini ir spiesti mainit brauksanas (iesanas) virzienu vai ātrumu;
Offline
Rabish
07. Oct 2025, 20:18 #586

Kopš: 20. Nov 2019

No: Rīga

Ziņojumi: 65

Braucu ar: FF

Gadus 6 atpakaļ autoskola, loti daudz par šādiem krustojumiem stāstīja. Tas pats ir arī uz Krastenes dubliera.
Tur ir divas joslas, tu pārkartojies uz otru joslu un tev ir jādod ceļš tiem, kas pa to brauc. Varētu iztikt bez dotied ceļu zīmes un visiem viss būtu skaidrs, bet redz tā ziema. Tadēļ tur liek dodiet ceļu, lai kad nav redzams horizontālais apzīmējums, būtu skaidrs kam ir priekšroka.
Jo ja nav redzam horizontālais apzīmējums, ja nebrauc tur ikdienā, nevari zināt, cik tad tur ir joslas, jo te iepriekš ievietotajās bildēs ir gan vietas ar divām joslam, gan ar vienu.
Offline
NEC
07. Oct 2025, 20:20 #587

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu


07 Oct 2025, 20:01:34 @hofmann rakstīja:
Nu bet loģiski - aizbraucot aiz nepārtrauktās līnijas abi auto atrodas uz galvenā ceļa un priekšroka būs tam kas labajā pusē
Savukārt posmā pirms līnija beidzas, auto kam zīme DOT CEĻU, jāpārliecinās, vai auto kas uz galvenā ceļa, negrib veikt manevru, attiecīgi ieslēdzot virzienrādītāju.

ka auto kuram zime "dot celu" var izpildit to prasibu, pirms nepartrauktas linijas beigas?
Tur tacu ir nepartraukta linija un nevienam nav jabut?
Kam tad jadot celš?

Un kapec japarliecinas, ja tev fiziski nav kur dot celu, un kad linija beidzas tev ir priekšroka?
Offline
NEC
07. Oct 2025, 20:21 #588

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu


07 Oct 2025, 20:18:08 @Rabish rakstīja:
Gadus 6 atpakaļ autoskola, loti daudz par šādiem krustojumiem stāstīja. Tas pats ir arī uz Krastenes dubliera.
Tur ir divas joslas, tu pārkartojies uz otru joslu un tev ir jādod ceļš tiem, kas pa to brauc. Varētu iztikt bez dotied ceļu zīmes un visiem viss būtu skaidrs, bet redz tā ziema. Tadēļ tur liek dodiet ceļu, lai kad nav redzams horizontālais apzīmējums, būtu skaidrs kam ir priekšroka.
Jo ja nav redzam horizontālais apzīmējums, ja nebrauc tur ikdienā, nevari zināt, cik tad tur ir joslas, jo te iepriekš ievietotajās bildēs ir gan vietas ar divām joslam, gan ar vienu.


tatad sanak ka zime "dot celu" strada tikai ziema?
vai ka?
Offline
RaL
07. Oct 2025, 20:24 #589

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3886

Braucu ar: kruīzu


07 Oct 2025, 20:18:08 @Rabish rakstīja:
Gadus 6 atpakaļ autoskola, loti daudz par šādiem krustojumiem stāstīja. Tas pats ir arī uz Krastenes dubliera.
Tur ir divas joslas, tu pārkartojies uz otru joslu un tev ir jādod ceļš tiem, kas pa to brauc. Varētu iztikt bez dotied ceļu zīmes un visiem viss būtu skaidrs, bet redz tā ziema. Tadēļ tur liek dodiet ceļu, lai kad nav redzams horizontālais apzīmējums, būtu skaidrs kam ir priekšroka.
Jo ja nav redzam horizontālais apzīmējums, ja nebrauc tur ikdienā, nevari zināt, cik tad tur ir joslas, jo te iepriekš ievietotajās bildēs ir gan vietas ar divām joslam, gan ar vienu.


Vairak ir jautājums, kuram priekšroka, ja no lielā ceļa brauc nost un tad gribas uzreiz uz labo pārkārtoties. Kuram tur ir priekšroka - tam kas brauc pa savu joslu, vai tam, kurš pirms brīža ir nobraucis no lielā ceļa.

Krastenē, šķiet, nav tik traki, jo tur no 70 uz 50 mainās ātrumi, tad vieglāk pielāgoties, bet Ulmaņa gatvē no 90 uz 50, tad tur biežāk rodas nesaprašanās
Offline
kexxx
07. Oct 2025, 20:27 #590

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13259

Braucu ar:


07 Oct 2025, 20:08:49 @hofmann rakstīja:
2.9. dot celu - prasiba, kas nosaka, ka celu satiksmes dalibnieks nedrikst säkt braukt (iet), turpinät braukt (iet) vai izdarit jebkädu manevru, ja tādejadi citiem celu satiksmes dalibniekiem tiek raditi traucējumi brauksanai (iesanai) vai vini ir spiesti mainit brauksanas (iesanas) virzienu vai ātrumu;



par ceļa horizontālajiem apzīmējumiem neko nevēlies nocitēt? gan jau, ka nē- jo nav izdevīgi
var kašķēties mēnesi no vietas, abi vadītāji varēja būt uzmanīgāki un avārija nenotiktu
apdrošinātāji izlēma, ka vainīgs tu- ja nepatīk lēmu,s, droši vien var celt prasību tiesā
Offline
GTs-
07. Oct 2025, 20:29 #591

Kopš: 03. Jun 2013

Ziņojumi: 785

Braucu ar:

Sarkanajam jau signāls, ka grib pārkārtoties.... loģiski, ka viņam ir jāpalaiž zaļais, kas paātrināsies, jeb laicīgi bija jau jāpaātrinās, lai nobrauktu pirms zaļā, tam netraucējot.


07 Oct 2025, 19:54:37 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 18:12:06 @SuperPuika rakstīja:




bisku atskiras situacija, bet tik un ta sanak ka prieksroka tam kuram ir zime "dod celu"?

kur ir logika?

ja vinam ir prieksroka tad ka izskatas situacija kad vinam jaseko zimei un jadod cels?
Offline
NEC
07. Oct 2025, 20:32 #592

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu


07 Oct 2025, 20:29:39 @GTs- rakstīja:
Sarkanajam jau signāls, ka grib pārkārtoties.... loģiski, ka viņam ir jāpalaiž zaļais, kas paātrināsies, jeb laicīgi bija jau jāpaātrinās, lai nobrauktu pirms zaļā, tam netraucējot.


sanak ka zalajam ir prieksroka, bet jaizbrauc ta lai natraucetu?

pec visa sanak ka "dot celu" zime tur vienkarshi ir neko nemainot

[ Šo ziņu laboja NEC, 07 Oct 2025, 20:33:32 ]

Offline
mrCage
07. Oct 2025, 20:37 #593

Kopš: 03. Apr 2021

Ziņojumi: 2074

Braucu ar:


07 Oct 2025, 19:54:37 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 18:12:06 @SuperPuika rakstīja:




bisku atskiras situacija, bet tik un ta sanak ka prieksroka tam kuram ir zime "dod celu"?

kur ir logika?

ja vinam ir prieksroka tad ka izskatas situacija kad vinam jaseko zimei un jadod cels?


Tas CSDD eksamena jautājums nav īsti precīzi attēlots un rada dažadas traktējuma iespējas. Nav saprotams cik braukšanas joslas tur turpinās.

Ja turpinot ceļu aiz nepārtrauktās sarkanais un zaļais atrodas katrs savā joslā ,tad loģiski ,ka nogriežoties uz malējo labo joslu sarkanais dod ceļu.

Tik pat labi pēc tās bildes var rasties iespaids ,ka zaļais atrodas uz ieskriešanās joslas un tad jau zaļais dod ceļu.

Offline
GTs-
07. Oct 2025, 20:38 #594

Kopš: 03. Jun 2013

Ziņojumi: 785

Braucu ar:

LLP, dzīvoju Zolitūdē un padsmit gadu ikdienas braucēja laikā ne reizi neesmu piedzīvojis vai pat redzējis avārijas situācijas šajās nobrauktuvēs/uzbrauktuvēs.
Ja jūs tādas pieredzat, tad, visticamāk neprotat sastrādāties satiksmē ar citiem dalībniekiem, jo te nav iemesla pieredzēt avārijas situācijas katru dienu šādās vietās, pat nerunājot konkrēti par šo.



07 Oct 2025, 17:30:05 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 14:07:38 @mizerss rakstīja:

Kāda nozīme pārtrauktajai līnijai?


katru dienu te avarijas situacijas. katru. jobanu. dienu.

50% brauceju uzskata ka ir jadod cels, 50% uzskata ka jadod cels pirms partrauktas stop linijas.

ka tik tizli var saorganizet satiksmi? ka cilvekam kurs brauc 50-60 ir jaskatas aiz sevis, jo spogulos nevar redzet tos kuri no 80-90 nomet un brauc pa galveno celu?

1000m centras virziena, pa to pasu celu, pie VIADAs, kur no Ulmana gatves nobrauktuve uz lidostu ir tada pati huina, katru jobanu dienu
Offline
NEC
07. Oct 2025, 20:43 #595

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu


07 Oct 2025, 20:38:28 @GTs- rakstīja:
LLP, dzīvoju Zolitūdē un padsmit gadu ikdienas braucēja laikā ne reizi neesmu piedzīvojis vai pat redzējis avārijas situācijas šajās nobrauktuvēs/uzbrauktuvēs.
Ja jūs tādas pieredzat, tad, visticamāk neprotat sastrādāties satiksmē ar citiem dalībniekiem, jo te nav iemesla pieredzēt avārijas situācijas katru dienu šādās vietās, pat nerunājot konkrēti par šo.


ludzu pavadi vismaz 60 minutes SKY stavlaukuma, tu redzesi avarijas situacijas, ik pec 15 min
Offline
NEC
07. Oct 2025, 20:46 #596

Kopš: 13. Apr 2006

Ziņojumi: 1464

Braucu ar: cibiņu

manuprat ta nav laba organizacija, kad prieksroka ir tam kuram zime dot celu.
kad tam kurs brauc 50-60 ir jaskatas hvz kur lai redzetu 80-90 lidojosus objektus, jo spogulos to nevar redzet.

[ Šo ziņu laboja NEC, 07 Oct 2025, 20:46:54 ]

Offline
hofmann
07. Oct 2025, 20:46 #597

Kopš: 07. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 110

Braucu ar: Saab, Mercedes


07 Oct 2025, 20:27:13 @kexxx rakstīja:

07 Oct 2025, 20:08:49 @hofmann rakstīja:
2.9. dot celu - prasiba, kas nosaka, ka celu satiksmes dalibnieks nedrikst säkt braukt (iet), turpinät braukt (iet) vai izdarit jebkädu manevru, ja tādejadi citiem celu satiksmes dalibniekiem tiek raditi traucējumi brauksanai (iesanai) vai vini ir spiesti mainit brauksanas (iesanas) virzienu vai ātrumu;



par ceļa horizontālajiem apzīmējumiem neko nevēlies nocitēt? gan jau, ka nē- jo nav izdevīgi
var kašķēties mēnesi no vietas, abi vadītāji varēja būt uzmanīgāki un avārija nenotiktu
apdrošinātāji izlēma, ka vainīgs tu- ja nepatīk lēmu,s, droši vien var celt prasību tiesā

Es nesaprotu, tev kāds dvielī iemīzis, ka sāc nesaprast tēmas saturu! Gribi citātu? Cela horizontalais apzimējums Nr. 934 apzimē virzienu salinas transportlidzeklu plusmu sadalisanãs vai saklausanãs vietãs, kã ari sadaloso joslu un drosibas salinu sakumu un beigas. Siem cela apzimējumiem uzbraukt aizliegts
Offline
GTs-
07. Oct 2025, 20:52 #598

Kopš: 03. Jun 2013

Ziņojumi: 785

Braucu ar:

Zaļajam ir priekšroka, jo sarkanais grib nogriezties uz labo joslu, tāpēc sarkanajam jālaiž zaļais.
Kamēr zaļais brauc pa savu joslu, viņam ir priekšroka, bet pārkārtojoties būtu jāpalaiž sarkanais / vai jāiekļaujas satiksmē netraucējot.

Preventīvi jāvērtē ātrums un citu šoferu signāli un jāpielāgojas situācijai jau laicīgi, nevis pēdējā brīdī, hops, ko nu darīt un apstāties ieskrējiena joslas galā .



07 Oct 2025, 20:32:05 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 20:29:39 @GTs- rakstīja:
Sarkanajam jau signāls, ka grib pārkārtoties.... loģiski, ka viņam ir jāpalaiž zaļais, kas paātrināsies, jeb laicīgi bija jau jāpaātrinās, lai nobrauktu pirms zaļā, tam netraucējot.


sanak ka zalajam ir prieksroka, bet jaizbrauc ta lai natraucetu?

pec visa sanak ka "dot celu" zime tur vienkarshi ir neko nemainot
Offline
kexxx
07. Oct 2025, 20:52 #599

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13259

Braucu ar:


07 Oct 2025, 20:46:46 @hofmann rakstīja:

07 Oct 2025, 20:27:13 @kexxx rakstīja:

07 Oct 2025, 20:08:49 @hofmann rakstīja:
2.9. dot celu - prasiba, kas nosaka, ka celu satiksmes dalibnieks nedrikst säkt braukt (iet), turpinät braukt (iet) vai izdarit jebkädu manevru, ja tādejadi citiem celu satiksmes dalibniekiem tiek raditi traucējumi brauksanai (iesanai) vai vini ir spiesti mainit brauksanas (iesanas) virzienu vai ātrumu;



par ceļa horizontālajiem apzīmējumiem neko nevēlies nocitēt? gan jau, ka nē- jo nav izdevīgi
var kašķēties mēnesi no vietas, abi vadītāji varēja būt uzmanīgāki un avārija nenotiktu
apdrošinātāji izlēma, ka vainīgs tu- ja nepatīk lēmu,s, droši vien var celt prasību tiesā

Es nesaprotu, tev kāds dvielī iemīzis, ka sāc nesaprast tēmas saturu! Gribi citātu? Cela horizontalais apzimējums Nr. 934 apzimē virzienu salinas transportlidzeklu plusmu sadalisanãs vai saklausanãs vietãs, kã ari sadaloso joslu un drosibas salinu sakumu un beigas. Siem cela apzimējumiem uzbraukt aizliegts


nu, tu pārkāpi šo noteikumu un rezultātā notika sadursme
ko tu tagad centies šeit pierādīt?
Offline
GTs-
07. Oct 2025, 20:57 #600

Kopš: 03. Jun 2013

Ziņojumi: 785

Braucu ar:

Es esmu bijis gan tur gan pie sky, gan senukai stāvlaukumos.
Bet jā, neredzu tādās vietās avāriju situāciju iemeslus. Tad tikpat labi identiska situācija pie lidostas viadukta tā pati situācija..., kur griežās uz zolitūdi/šampēteri un tagad pat mēdz Viadā griezt iekšā. Pirmsākumos, ja nemaldos, bija ķieģelis uz Viadu.

Tūkstošiem reižu esmu tur braucis, ne reizi avārijas situācija.



07 Oct 2025, 20:43:43 @NEC rakstīja:

07 Oct 2025, 20:38:28 @GTs- rakstīja:
LLP, dzīvoju Zolitūdē un padsmit gadu ikdienas braucēja laikā ne reizi neesmu piedzīvojis vai pat redzējis avārijas situācijas šajās nobrauktuvēs/uzbrauktuvēs.
Ja jūs tādas pieredzat, tad, visticamāk neprotat sastrādāties satiksmē ar citiem dalībniekiem, jo te nav iemesla pieredzēt avārijas situācijas katru dienu šādās vietās, pat nerunājot konkrēti par šo.


ludzu pavadi vismaz 60 minutes SKY stavlaukuma, tu redzesi avarijas situacijas, ik pec 15 min

[ Šo ziņu laboja GTs-, 07 Oct 2025, 20:59:11 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo