Online

Pašreiz BMWPower skatās 122 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:04 #1352

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 11:13:44 S_2 rakstīja:

02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:

02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"


zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti.


Kaut kā tā, bet tas toč ir ultraskaņas mērītājs? Man likās, tur ir kaut kas tuvāks radiofrekvencēm, bet nu Ok. Vertikālais 500 ir mazajai aviācijai, lielāki lidaparāti nāk ar lielāku ātrumu un attiecīgi lielāku vertikālo, lai varētu noturēties uz glisādes. Par vadību arī tur visādi varianti iespējami, var nākties ātrumu dzīt ar gāzi un pašās beigās atmesties, ja dispečeris saka ka tepat aiz tevis nāk boeings, kas arī grib sēsties


500-800 ft/min var būt tam pašam B763. Atkarīgs arī ir no konfigurācijas, fuel, payload utt.

edit: Altimeter ir radio. taisnība.

[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 12:08:12 ]

Offline
arizah
02. Nov 2011, 12:06 #1353

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?


vispār jau es nezinu, cik ļoti ir sēžot salonā iespējams noteikt pakaļējo riteņu augstumu virs zemes. tjemboljee pilotam seezhot purnaa, kursh uzsliets divstaav maajas augstumaa. piemeeram shajaa gadiijumaa, cik ļoti pilots saprot, ka riteņiem līdz žogam ir max pusotrs metrs ?

[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Nov 2011, 12:07:35 ]

Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:10 #1354

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 12:08:02 S_2 rakstīja:

02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?


Kas tieši notika konkrētajā gadījumā, drošvien neviens vairs nepateiks. Iespējams, kaut kādu kļūdu koriģēšana, kuras pieļautas brīdi agrāk, vai varbūt pilots pārlidoja marķēto pieskaršanās vietu, lai ātrāk tiktu nost no skrejceļa (ir arī tāda procedūra), vai vēl kas. Visdrīzāk, gan ka pirmais Pilots gan skatās pa logu, gan uz instrumentiem, lielajā aviācijā tur ir noteikta kārtība ko tieši dara katrs no pilotiem.


1. vai nu biš pa lēnu ir bijis konkrētai konfigurācijai
2. pārāk ātri atmetis gaaziiti.
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:14 #1355

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22721

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem


Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:16 #1356

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

galvenais ka daudzi jau doma ka fokkers ir tapec ka ir propelleri
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:19 #1357

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2414

Braucu ar: Dīzeli!

ta jau jaaapbeedina tie kas ta domaa, esmu lidojis ar reaktiivo fokkeri (F100 laikam bij modelis)
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:20 #1358

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Fokker 100 populāra lidmašīna
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:23 #1359

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22721

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:

reģionālajiem lidojumiem


Nu tad jājautā, kas Tavā izpratnē ir reģionāls.

BT no Rīgas ar F50 vēl pagaidām lido uz Tallinu, Viļņu, Kauņu, Helsinkiem, Varšavu... tie ir vai nav reģionāli reisi, tavuprāt?
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:23 #1360

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2414

Braucu ar: Dīzeli!


02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:

02 Nov 2011, 12:14:11 91 rakstīja:

02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem


Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.




reģionālajiem lidojumiem


ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu
Offline
VV
02. Nov 2011, 12:27 #1361

Kopš: 31. Oct 2007

Ziņojumi: 228

Braucu ar:

Radio altimetrs no 2500ft. Kā primārais tiek izmantots tikai priekš CATII un uz augšu no tā ņemot decision height. Spiediena altimetrs priekš CATI primārais no kā tiek ņemts decision height. Pēc vizuālā kontakta glideslope, PAPI. Autopilots var palikt ieslēgts līdz 50ft virs zemes. Flare fāze - ātrums (pilots kurš nelido ziņo), altimetrs (no 100 vai 50 skaita uz leju lidmašīna) un pa logu uz čuju. Tas cik mīksta/cieta nosēšanās atkarīgs no lidmašīnas tipa (piem dash-8 dēļ astes degunu celt īpaši nedrīkst, līdz ar to gandrīz tikai ar dzinējiem) , skrejceļa seguma (sauss, slapjš, sniegs, utt), pilota (pieredze uz lid. tipa, pieredze vispār).
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:38 #1362

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2414

Braucu ar: Dīzeli!


02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:

02 Nov 2011, 12:23:40 ramex rakstīja:
ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu


kādos maršrutos? Stokholma - Helsingborga? Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim. Stokholmā pie starptautiskā termināļa nekad nevienu neesmu redzējis izņemot AB. Helsinkos maybe maybe, bet maybe not... Oslo nezinu neesmu bijis..


lab pareizaak buut uteikt dzenaaja, vinji imho jau kadu laiku ir atteikushies no Q400 deelj regulaariem nose gear failures :P

un viens no crashed reisiem bija Kopenhaagena - Vilnja vai otraadi tadjaaamaeklee
Offline
kkas
02. Nov 2011, 12:38 #1363

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9891

Braucu ar: Alfu


02 Nov 2011, 11:58:03 Schwins rakstīja:
Un vispar nesen uzzinaju ka Airbaltic nepieder neviena lidmašīna, visas tiek īrētas ..


prakstiski neveinai kompānijai nepieder ļoķenes. viss pieder amerikāņu kompānijām. kad kāp lidmašīnā pie ieejas durvīm augšā ir plāksnīte, kam konkrētais lidaparāts pieder.
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:40 #1364

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22721

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:
Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim.


Nu tad varbūt pie tā arī paliksim, ka TEV ŠĶIET citādi sarunāsi vēl visādus brīnumus
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:42 #1365

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22721

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 12:38:08 ramex rakstīja:

lab pareizaak buut uteikt dzenaaja, vinji imho jau kadu laiku ir atteikushies no Q400 deelj regulaariem nose gear failures :P

un viens no crashed reisiem bija Kopenhaagena - Vilnja vai otraadi tadjaaamaeklee


Tie ir (bija) vecie Q400, BT ir jaunie - Q400 NextGen.
Offline
LA
02. Nov 2011, 12:43 #1366

Kopš: 20. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9366

Braucu ar: 330i, YZ250

Starpcitu, rādās interesants saits.
http://parlidmasinam.lv/news.php
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:46 #1367

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2414

Braucu ar: Dīzeli!


02 Nov 2011, 12:42:41 91 rakstīja:

Tie ir (bija) vecie Q400, BT ir jaunie - Q400 NextGen.



true, jaabuut preciizaakam jo tiem Dash Qxxx ir tik daudz variaaciju
Offline
hronists
02. Nov 2011, 12:47 #1368

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:
Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim.


Nez ko šie trīs dara iekš kopenhāgenas lidostas

http://goo.gl/56KUc

[ Šo ziņu laboja zbmono, 02 Nov 2011, 12:47:57 ]

Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:51 #1369

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22721

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 12:46:06 ML rakstīja:
Ja es cph esmu bijis reizes 50 un pie starptautiskiem termimaaljiem nekad neesmu redzeejis nevienu fokkeri vai bombardieri vai pat autobusu kas paarvadaa cilveekus pa lidlauku tad why the fuck man tev vajadzetu ticet Tu esi ar aviaciju saistits vai tikai garamejot iedirs kko



Loģiski, ka pie geitiem CPH viņus nevar redzēt, jo viņi ir pārāk zemi. Arī Rīgā viņi neizmanto geitus pa tiešo, ir jākāpj ārā pa kāpnītēm.

Ar autobusiem vadā visur, arī CPH.

Esmu saistīts, ja tas Tevi tik ļoti interesē.
Offline
hronists
02. Nov 2011, 12:51 #1370

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


02 Nov 2011, 12:43:11 Lauris rakstīja:
Starpcitu, rādās interesants saits.
http://parlidmasinam.lv/news.php


Lapa forša, tikai es nesaprotu kā mūsdienās var uztaisīt ziņu lapu bez RSS.
Offline
Whazaaa
02. Nov 2011, 12:54 #1371

Kopš: 24. Jun 2004

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 71589

Braucu ar: metro

ML tad tu dod atļauju kopenhāgenas lidostā nosēsties mazajām lidmašīnām ?


-----------------
Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo