Online
Pašreiz BMWPower skatās 122 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)
Autors | Ziņojums |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:04 |
#1352
|
|  Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 11:13:44 S_2 rakstīja:
02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi" 
zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti. 
Kaut kā tā, bet tas toč ir ultraskaņas mērītājs? Man likās, tur ir kaut kas tuvāks radiofrekvencēm, bet nu Ok. Vertikālais 500 ir mazajai aviācijai, lielāki lidaparāti nāk ar lielāku ātrumu un attiecīgi lielāku vertikālo, lai varētu noturēties uz glisādes. Par vadību arī tur visādi varianti iespējami, var nākties ātrumu dzīt ar gāzi un pašās beigās atmesties, ja dispečeris saka ka tepat aiz tevis nāk boeings, kas arī grib sēsties 
500-800 ft/min var būt tam pašam B763. Atkarīgs arī ir no konfigurācijas, fuel, payload utt.
edit: Altimeter ir radio. taisnība.[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 12:08:12 ] | Offline | | |
arizah | 02. Nov 2011, 12:06 |
#1353
|
|  Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?
vispār jau es nezinu, cik ļoti ir sēžot salonā iespējams noteikt pakaļējo riteņu augstumu virs zemes. tjemboljee pilotam seezhot purnaa, kursh uzsliets divstaav maajas augstumaa. piemeeram shajaa gadiijumaa, cik ļoti pilots saprot, ka riteņiem līdz žogam ir max pusotrs metrs ? 
[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Nov 2011, 12:07:35 ] | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:10 |
#1354
|
|  Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 12:08:02 S_2 rakstīja:
02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?
Kas tieši notika konkrētajā gadījumā, drošvien neviens vairs nepateiks. Iespējams, kaut kādu kļūdu koriģēšana, kuras pieļautas brīdi agrāk, vai varbūt pilots pārlidoja marķēto pieskaršanās vietu, lai ātrāk tiktu nost no skrejceļa (ir arī tāda procedūra), vai vēl kas. Visdrīzāk, gan ka pirmais Pilots gan skatās pa logu, gan uz instrumentiem, lielajā aviācijā tur ir noteikta kārtība ko tieši dara katrs no pilotiem.
1. vai nu biš pa lēnu ir bijis konkrētai konfigurācijai
2. pārāk ātri atmetis gaaziiti. | Offline | | |
RVR  | 02. Nov 2011, 12:14 |
#1355
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22721
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem 
Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
| Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:16 |
#1356
|
|  Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| galvenais ka daudzi jau doma ka fokkers ir tapec ka ir propelleri  | Offline | | |
ramex | 02. Nov 2011, 12:19 |
#1357
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2414
Braucu ar: Dīzeli!
| ta jau jaaapbeedina tie kas ta domaa, esmu lidojis ar reaktiivo fokkeri (F100 laikam bij modelis) | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:20 |
#1358
|
|  Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| Fokker 100 populāra lidmašīna  | Offline | | |
RVR  | 02. Nov 2011, 12:23 |
#1359
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22721
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:
reģionālajiem lidojumiem 
Nu tad jājautā, kas Tavā izpratnē ir reģionāls.
BT no Rīgas ar F50 vēl pagaidām lido uz Tallinu, Viļņu, Kauņu, Helsinkiem, Varšavu... tie ir vai nav reģionāli reisi, tavuprāt?  | Offline | | |
|
ramex | 02. Nov 2011, 12:23 |
#1360
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2414
Braucu ar: Dīzeli!
|
02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:
02 Nov 2011, 12:14:11 91 rakstīja:
02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem 
Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
reģionālajiem lidojumiem 
ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu | Offline | | |
VV | 02. Nov 2011, 12:27 |
#1361
|
| Kopš: 31. Oct 2007
Ziņojumi: 228
Braucu ar:
| Radio altimetrs no 2500ft. Kā primārais tiek izmantots tikai priekš CATII un uz augšu no tā ņemot decision height. Spiediena altimetrs priekš CATI primārais no kā tiek ņemts decision height. Pēc vizuālā kontakta glideslope, PAPI. Autopilots var palikt ieslēgts līdz 50ft virs zemes. Flare fāze - ātrums (pilots kurš nelido ziņo), altimetrs (no 100 vai 50 skaita uz leju lidmašīna) un pa logu uz čuju. Tas cik mīksta/cieta nosēšanās atkarīgs no lidmašīnas tipa (piem dash-8 dēļ astes degunu celt īpaši nedrīkst, līdz ar to gandrīz tikai ar dzinējiem) , skrejceļa seguma (sauss, slapjš, sniegs, utt), pilota (pieredze uz lid. tipa, pieredze vispār). | Offline | | |
ramex | 02. Nov 2011, 12:38 |
#1362
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2414
Braucu ar: Dīzeli!
|
02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:
02 Nov 2011, 12:23:40 ramex rakstīja:
ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu
kādos maršrutos? Stokholma - Helsingborga? Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim. Stokholmā pie starptautiskā termināļa nekad nevienu neesmu redzējis izņemot AB. Helsinkos maybe maybe, bet maybe not... Oslo nezinu neesmu bijis..
lab pareizaak buut uteikt dzenaaja, vinji imho jau kadu laiku ir atteikushies no Q400 deelj regulaariem nose gear failures :P
un viens no crashed reisiem bija Kopenhaagena - Vilnja vai otraadi tadjaaamaeklee | Offline | | |
kkas | 02. Nov 2011, 12:38 |
#1363
|
|  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9891
Braucu ar: Alfu
|
02 Nov 2011, 11:58:03 Schwins rakstīja:
Un vispar nesen uzzinaju ka Airbaltic nepieder neviena lidmašīna, visas tiek īrētas .. 
prakstiski neveinai kompānijai nepieder ļoķenes. viss pieder amerikāņu kompānijām. kad kāp lidmašīnā pie ieejas durvīm augšā ir plāksnīte, kam konkrētais lidaparāts pieder. | Offline | | |
RVR  | 02. Nov 2011, 12:40 |
#1364
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22721
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:
Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim.
Nu tad varbūt pie tā arī paliksim, ka TEV ŠĶIET citādi sarunāsi vēl visādus brīnumus  | Offline | | |
RVR  | 02. Nov 2011, 12:42 |
#1365
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22721
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 12:38:08 ramex rakstīja:
lab pareizaak buut uteikt dzenaaja, vinji imho jau kadu laiku ir atteikushies no Q400 deelj regulaariem nose gear failures :P
un viens no crashed reisiem bija Kopenhaagena - Vilnja vai otraadi tadjaaamaeklee
Tie ir (bija) vecie Q400, BT ir jaunie - Q400 NextGen. | Offline | | |
LA | 02. Nov 2011, 12:43 |
#1366
|
|  Kopš: 20. Feb 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9366
Braucu ar: 330i, YZ250
| Starpcitu, rādās interesants saits.
http://parlidmasinam.lv/news.php | Offline | | |
ramex | 02. Nov 2011, 12:46 |
#1367
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2414
Braucu ar: Dīzeli!
|
02 Nov 2011, 12:42:41 91 rakstīja:
Tie ir (bija) vecie Q400, BT ir jaunie - Q400 NextGen.
true, jaabuut preciizaakam jo tiem Dash Qxxx ir tik daudz variaaciju  | Offline | | |
|
hronists | 02. Nov 2011, 12:47 |
#1368
|
|  Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
02 Nov 2011, 12:34:42 ML rakstīja:
Kopenhāgenā man šķiet tos mazos sūdus fiziski neņem pretim.
Nez ko šie trīs dara iekš kopenhāgenas lidostas 
http://goo.gl/56KUc[ Šo ziņu laboja zbmono, 02 Nov 2011, 12:47:57 ] | Offline | | |
RVR  | 02. Nov 2011, 12:51 |
#1369
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22721
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 12:46:06 ML rakstīja:
Ja es cph esmu bijis reizes 50 un pie starptautiskiem termimaaljiem nekad neesmu redzeejis nevienu fokkeri vai bombardieri vai pat autobusu kas paarvadaa cilveekus pa lidlauku tad why the fuck man tev vajadzetu ticet Tu esi ar aviaciju saistits vai tikai garamejot iedirs kko
Loģiski, ka pie geitiem CPH viņus nevar redzēt, jo viņi ir pārāk zemi. Arī Rīgā viņi neizmanto geitus pa tiešo, ir jākāpj ārā pa kāpnītēm.
Ar autobusiem vadā visur, arī CPH.
Esmu saistīts, ja tas Tevi tik ļoti interesē.
| Offline | | |
hronists | 02. Nov 2011, 12:51 |
#1370
|
|  Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
02 Nov 2011, 12:43:11 Lauris rakstīja:
Starpcitu, rādās interesants saits.
http://parlidmasinam.lv/news.php
Lapa forša, tikai es nesaprotu kā mūsdienās var uztaisīt ziņu lapu bez RSS. | Offline | | |
Whazaaa  | 02. Nov 2011, 12:54 |
#1371
|
|  Kopš: 24. Jun 2004
No: Saulkrasti
Ziņojumi: 71589
Braucu ar: metro
| ML tad tu dod atļauju kopenhāgenas lidostā nosēsties mazajām lidmašīnām ?
----------------- Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|