Online
Pašreiz BMWPower skatās 259 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Auto dzīšana no Vācijas
Autors | Ziņojums |
mm325 | 06. Jun 2025, 16:13 |
#1101
|
|  Kopš: 20. Oct 2007
No: Valmiera
Ziņojumi: 1375
Braucu ar: zilu 4.6is un M50d
|
06 Jun 2025, 15:48:04 @elbruss rakstīja:
A kāpēc neņemt dzelteno numuru un tālāk ar prāmi Trāveminde - Liepāja. Tad liepājā pa taisno uz numuru salīdzināšanu CSDD (nu kaut vai ar evakuatoru). Prāmis maksā tik pat cik degvielā aizies ap 100 EUR.
Var arī tā un tā arī ir darīts. Bet ne visur ir ar mieru tos dzeltenos numurus dot | Offline | | |
Staris  | 07. Jun 2025, 09:12 |
#1102
|
|  Kopš: 24. Apr 2006
No: Ventspils
Ziņojumi: 30534
Braucu ar: ra ucuarB
| Prāmis patērē vairāk laika.
Jāatzīst, ka pēc 24h brauciena tāpat nākamās 24h paiet atrubonā mājās  [ Šo ziņu laboja Staris, 07 Jun 2025, 09:12:56 ] | Offline | | |
janeks7  | 08. Jun 2025, 13:13 |
#1103
|
|  Kopš: 21. Feb 2005
Ziņojumi: 3485
Braucu ar:
| No šejienes kāds vad atvest vieglo auto?
Un cik apm tas maksās?
83071 Stephanskirchen | Offline | | |
crime  | 08. Jun 2025, 13:28 |
#1104
|
|  Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8709
Braucu ar: m635csi
|
08 Jun 2025, 13:13:03 @janeks7 rakstīja:
No šejienes kāds vad atvest vieglo auto?
Un cik apm tas maksās?
83071 Stephanskirchen
@Valcha | Offline | | |
Derekz | 17. Jul 2025, 22:18 |
#1105
|
| Kopš: 12. Jan 2024
Ziņojumi: 2
Braucu ar:
| Sveiki, kolēģi!
Vai varētu palūgt viedokli.
Ir noskatīts vieglais auto Mobile, pārdevējs ir dīleris. Auto cena ir 30k EUR (25 209 EUR neto). Auto plānots iegādāties uz SIA, tiks izmantots tikai saimnieciskās darbības nodrošināšanai (attiecīgi sagaidu, ka pie iegādes varēs norakstīt 100% PVN). Viens no LV zināmiem kantoriem iedeva tāmi, kurā redzu, ka kopējā summa, ja pērk caur viņiem ir pāri 33k EUR + CSDD izmaksas (kantoris informēts, ka uz SIA gribu pirkt, turklāt līzingā). Tāmē ir šādas pozīcijas: kantora pakalpojumi pāri 1k EUR, transports 600 EUR, vērtējums 50 EUR, aizdevuma komisija 900 EUR (tā kā plānots ņemt līzingu, attiecīgi šī ir komisija, ka viņi no sākuma nopērk to auto par savu naudu, tipa viņu risks ietāmēts) un vēl arī tāmē ir PVN pāri 500 EUR. Tagad netieku gudrs, kā labāk būtu darīt. Ja dēļ tā ka, ņemot caur kantori un ar līzingu man sanāk tik daudz pārmaksāt, tad varbūt labāk tomēr ir pašam visu nodīlot e-pastā ar to DE dīleri (auto ir samērā svaigs, pāris gadus vecs tikai, gan jau tur viss būtu OK), tad pārskaitīt no sava SIA tos 25k EUR neto pārdevējam (tā kā pārdevējs ir dīleris, līdz ar to visam vajadzētu būt safe!?), tad atdzīt to auto uz LV ar Kurbadu vai kādu citu trali, visu sareģistrēt LV utt. un pēc tam pārdot to autiņu atgriezeniskajā līzingā bankai (līzinga kompānijai). Šobrīd uz pirmo acu uzmetienu šķiet, ka, ja pērk uz SIA un līzingā, tad izmantot kantori, kas visu izdara sanāk baigi pārmaksāt, jo tāmē ielikts, ka man jānomaksā pašam vēl PVN pāri 500 EUR - tā laikam ir PVN starpība DE 19% un LV 21%? Varbūt pēc tam es vārēšu atprasīt PVN, bet tik un tā sajūtu līmenī liekas, ka darot pašam izmaksas būtu tik vien kā 25K EUR neto par auto + pāris simti EUR gan jau DE papīru/tranzīta numuru lietas + 600/700 EUR tralis uz LV + 200 EUR pēc tam LV CSDD un viss.  | Offline | | |
wanksta | 17. Jul 2025, 23:05 |
#1106
|
|  Kopš: 05. Jun 2012
Ziņojumi: 7660
Braucu ar:
| Visdrīzāk sākotnēji pārdevējs gribēs lai pārskaiti viņam bruto cenu un tikai pēc reģistrācijas lv atgriezīs starpību, bet nu lētāk protams, ka būs. Ja tas ir kāds cik necik nopietns autohaus tad neredzu problēmu pirkt pašam, arī angliski var nokomunicēt noteikti. Ja vien protams nav runa arī par apskati/diagnosticēšanu uz vietas utt. | Offline | | |
Ksneps | 17. Jul 2025, 23:19 |
#1107
|
| Kopš: 02. Sep 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1483
Braucu ar:
| Ja vācietis piekrīt un līzinga kompānija piekrīt athriezeniskam līzingam, tad dari tā. Viss saies.  | Offline | | |
hrjaz | 17. Jul 2025, 23:25 |
#1108
|
|  Kopš: 11. Jul 2009
No: Cēsis
Ziņojumi: 750
Braucu ar: kuģi pa bruģi
| Šķiet, ka līzinga kompānijas pieļāva arī tādu opciju, pirkt ārzemēs - ieskaita naudu un konkrētā laika posmā jābūt reģistrācijas darbībām. Labojiet, ja esmu šo nosapņojis. | Offline | | |
|
Derekz | 18. Jul 2025, 00:07 |
#1109
|
| Kopš: 12. Jan 2024
Ziņojumi: 2
Braucu ar:
|
17 Jul 2025, 23:25:09 @hrjaz rakstīja:
Šķiet, ka līzinga kompānijas pieļāva arī tādu opciju, pirkt ārzemēs - ieskaita naudu un konkrētā laika posmā jābūt reģistrācijas darbībām. Labojiet, ja esmu šo nosapņojis.
Oho, par šo nebiju dzirdējis! Līdz šim vienmēr licies, ka LV līzinga kompānijas ļauj pirkt tikai no LV komersanta, kas ir bankas tajā kaut kādā "uzticamo" partneru sarakstā. Vācijas dīleris ir nopietns autohaus, tur man viss izskatās pilnīgi legit - varbūt tiešām uzprasīšu savai bankai, vai nevar pa tiešo ar viņiem, paldies par padomu! | Offline | | |
protams  | 18. Jul 2025, 00:34 |
#1110
|
|  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5995
Braucu ar: NS7
| Pareizi saprati LV līzingu dos tikai LV reģistrētam auto...un pirkt nepārbaudītu, pat jaunu auto ir riskanti..
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
kkas | 18. Jul 2025, 07:54 |
#1111
|
|  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9870
Braucu ar: Alfu
| Kredītu dod, līzingu nē. | Offline | | |
Sandis_UR | 18. Jul 2025, 08:21 |
#1112
|
|  Kopš: 06. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 3979
Braucu ar: BITURBO
|
17 Jul 2025, 22:18:58 @Derekz rakstīja:
Sveiki, kolēģi!
Vai varētu palūgt viedokli.
Ir noskatīts vieglais auto Mobile, pārdevējs ir dīleris. Auto cena ir 30k EUR (25 209 EUR neto). Auto plānots iegādāties uz SIA, tiks izmantots tikai saimnieciskās darbības nodrošināšanai (attiecīgi sagaidu, ka pie iegādes varēs norakstīt 100% PVN). Viens no LV zināmiem kantoriem iedeva tāmi, kurā redzu, ka kopējā summa, ja pērk caur viņiem ir pāri 33k EUR + CSDD izmaksas (kantoris informēts, ka uz SIA gribu pirkt, turklāt līzingā). Tāmē ir šādas pozīcijas: kantora pakalpojumi pāri 1k EUR, transports 600 EUR, vērtējums 50 EUR, aizdevuma komisija 900 EUR (tā kā plānots ņemt līzingu, attiecīgi šī ir komisija, ka viņi no sākuma nopērk to auto par savu naudu, tipa viņu risks ietāmēts) un vēl arī tāmē ir PVN pāri 500 EUR. Tagad netieku gudrs, kā labāk būtu darīt. Ja dēļ tā ka, ņemot caur kantori un ar līzingu man sanāk tik daudz pārmaksāt, tad varbūt labāk tomēr ir pašam visu nodīlot e-pastā ar to DE dīleri (auto ir samērā svaigs, pāris gadus vecs tikai, gan jau tur viss būtu OK), tad pārskaitīt no sava SIA tos 25k EUR neto pārdevējam (tā kā pārdevējs ir dīleris, līdz ar to visam vajadzētu būt safe!?), tad atdzīt to auto uz LV ar Kurbadu vai kādu citu trali, visu sareģistrēt LV utt. un pēc tam pārdot to autiņu atgriezeniskajā līzingā bankai (līzinga kompānijai). Šobrīd uz pirmo acu uzmetienu šķiet, ka, ja pērk uz SIA un līzingā, tad izmantot kantori, kas visu izdara sanāk baigi pārmaksāt, jo tāmē ielikts, ka man jānomaksā pašam vēl PVN pāri 500 EUR - tā laikam ir PVN starpība DE 19% un LV 21%? Varbūt pēc tam es vārēšu atprasīt PVN, bet tik un tā sajūtu līmenī liekas, ka darot pašam izmaksas būtu tik vien kā 25K EUR neto par auto + pāris simti EUR gan jau DE papīru/tranzīta numuru lietas + 600/700 EUR tralis uz LV + 200 EUR pēc tam LV CSDD un viss. 
Esmu uz SIA pircis pats daudzus auto no DE.
Samaksāju no SIA, atdzenu šeit, piereģistrēju un uzlieku uz atgriezenisko līzingu.
Rēkinies, ka vācieši tev prasīs, lai skaiti visu summu kopā ar PVN sākumā, pēc tam kad atdzīsi autiņu šeit, piereģistrēsi, tev būs jažipilda viņu Landbestatigung papīrs un jānosūta pa pastu (ja ļoti sakarīgs dīleris derēs arī skanēts). Pēc tam kad vācieši būs saņēmuši šo dokumentu pa pastu, apstrādās maksājumu un savu 19% pvn daļu tev atskaitīs atpakaļ, parasti tas aizņem līdz mēnesim.
Bet rēķinies, ka tev no iegādes summas netto būs tāpat jaānomaksā vietējam VIDAm 50% no 21% LV PVN, jo vieglie pasažieru auto ir tikai par 50% atbrīvoti no PVN. Ja ņem kabluku via busu tad PVN maksājums nepalielināsies.
Ja auto ir vēl ar rūpnīcas garantiju, tad +/- var nelidot un neskatīties auto, bet ja bez rūpnīcas garantijas, tad iesaku laicīgi sarunāt kad aizlidosi, noskaidrot iespējas dabūt sarkanos nummurs un var ar autiņu braukt mājas pats. Ir bijuši gadījumi, kad es visu attalināti sakaārtoju, un dīleris jau pats ir izņēmis sarkanos nummurus priekš manis, es tik atlidoju, pārbaudi vai viss ok, pārskaitu naudu un brauc mājās.
Bieži arī 2-5 gadus veciem autiņiem dīleris dod garnatiju, bet šo sedz apdrošināšanas kantoris un LV ja kādas problēmas parādās tad nokārtot to, lai ši garantija nosedz remontus ir sarežģīti. | Offline | | |
Gra | 19. Jul 2025, 09:43 |
#1113
|
|  Kopš: 25. Sep 2008
No: Jūrmala
Ziņojumi: 904
Braucu ar: P O R S C H E
| Silti iesaku to auto aizlidot un nočekot dabā. Tici man, Vācijā arī nav nekādi 'svētie' tirgotāji, tai skaitā lieli autohausi un dīleri.
Negribēsi ar 30k Eur spēlēt super bingo! 
Un kā jau te rakstīja, PVN dabūsi atpakaļ 50%, ja nav komerctransports.
Labāk samaksā kantorim, kurš uz vietas to auto pārbaudīs, ne tikai būs mediators starp tevi un Vācieti un sakārtos papīrus.
Principā, ja ir nepieciešams, varu iedot kontaktus čaļiem, kas regulāri paši lasa auto pa Vāciju un pirms pirkšanas kārtīgi pārbauda. | Offline | | |
crime  | 19. Jul 2025, 10:24 |
#1114
|
|  Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8709
Braucu ar: m635csi
| kāds tieši ir iemesls, lai par vieglo pasažieru auto, kuru izmantosi saimnieciskajā darbībā, nedrīkstētu atskaitīt priekšnodokli pilnā apmērā? | Offline | | |
Sandis_UR | 19. Jul 2025, 10:44 |
#1115
|
|  Kopš: 06. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 3979
Braucu ar: BITURBO
|
19 Jul 2025, 10:24:49 @crime rakstīja:
kāds tieši ir iemesls, lai par vieglo pasažieru auto, kuru izmantosi saimnieciskajā darbībā, nedrīkstētu atskaitīt priekšnodokli pilnā apmērā?
Ja negribi jāties ar gps un iespējams kādreiz piestāsi pie bodes nopirkt maizi. | Offline | | |
crime  | 19. Jul 2025, 12:17 |
#1116
|
|  Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8709
Braucu ar: m635csi
|
19 Jul 2025, 10:44:01 @Sandis_UR rakstīja:
19 Jul 2025, 10:24:49 @crime rakstīja:
kāds tieši ir iemesls, lai par vieglo pasažieru auto, kuru izmantosi saimnieciskajā darbībā, nedrīkstētu atskaitīt priekšnodokli pilnā apmērā?
Ja negribi jāties ar gps un iespējams kādreiz piestāsi pie bodes nopirkt maizi.
pričom tur gps? maksā ikmēneša uzņēmuma transportlīdzekļa nodokli un gps nahren nav vajadzīgs. un saimnieciskā darbība neaprobežojas ar braukšanu. | Offline | | |
|
Gra | 19. Jul 2025, 21:58 |
#1117
|
|  Kopš: 25. Sep 2008
No: Jūrmala
Ziņojumi: 904
Braucu ar: P O R S C H E
|
19 Jul 2025, 12:17:00 @crime rakstīja:
19 Jul 2025, 10:44:01 @Sandis_UR rakstīja:
19 Jul 2025, 10:24:49 @crime rakstīja:
kāds tieši ir iemesls, lai par vieglo pasažieru auto, kuru izmantosi saimnieciskajā darbībā, nedrīkstētu atskaitīt priekšnodokli pilnā apmērā?
Ja negribi jāties ar gps un iespējams kādreiz piestāsi pie bodes nopirkt maizi.
pričom tur gps? maksā ikmēneša uzņēmuma transportlīdzekļa nodokli un gps nahren nav vajadzīgs. un saimnieciskā darbība neaprobežojas ar braukšanu.
Pārādi savu grāmatveža diplomu un tad runāsim talāk! 
Tas pats attiecināms uz rezerves daļu iegādi, servisu utt. 50% no PVN, cieti un bez diskusijām, ja izmanto uzņēmuma auto arī privātām vajadzībām, respektīvi, maksā tikai UVTN un nav uzstādīts GPS.
Ja nav ticība, likums nemelo - PVN likuma 100. panta 1/2/3. daļa 
| Offline | | |
crime  | 19. Jul 2025, 22:37 |
#1118
|
|  Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8709
Braucu ar: m635csi
| zin kā, neieslīgšu diskusijās par to, ko un kā darīt, bet ja tu neesi spējīgs savā grāmatvedībā un saimnieciskajā darbībā pabāzt to auto zem kādiem no tiem izņēmumu punktiem tevis paša citētajā pvn likumā, kura atļauj atskaitīt priekšnodokli pilnā apmērā, tad manis pēc atskaiti to 50% apmērā, tikai nevajag uzbāzt savu viedokli un saprašanu citiem, kas māk un atskaita priekšnodokli 100% apmērā, veiksmi biznesā un par to gps tur, starp citu, arī ir aprakstīts, kad vajag gps, lai pierādītu ar nodokli apliekamu darījumu nodrošināšanu un kad pietiek ar tupa sarakstītām ceļazīmēm (iztulkošu - maksā uzņēmuma transporta nodokli un nekādu gps nahren nevajag) | Offline | | |
KM | 20. Jul 2025, 22:24 |
#1119
|
|  Kopš: 28. Oct 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 7362
Braucu ar: ///M
| man arī likās, ka ja maksā uzņēmuma nodokli, tad nevajag GPS un var PVN norakstīt 100%, bet ne suda.. var tikai 50%..ja nav komerctransports.
loģika gan nav saprotama.. | Offline | | |
crime  | 20. Jul 2025, 22:46 |
#1120
|
|  Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8709
Braucu ar: m635csi
|
20 Jul 2025, 22:24:29 @KM rakstīja:
man arī likās, ka ja maksā uzņēmuma nodokli, tad nevajag GPS un var PVN norakstīt 100%, bet ne suda.. var tikai 50%..ja nav komerctransports.
loģika gan nav saprotama..
tas ir par izdevumiem, aļa tur degviela, detaļas, utt, es ne par to runāju, jo runa bija par paša auto iegādi, pvn likuma 100.pantā tur ir aprakstīts, kuros gadījumos var atskaitīt 100% priekšnodokli, iesaku pievērst uzmanību a) apakšpunktam, ja neesi pilnīgs plānā galdiņa urbējs, tad to apakšpunktu var elementāri izpildīt, nu ir tur pāris birokrātiskas lietas jāizdara un pirmajā reizē varbūt būs pagrūtāk, bet izmaksas tā izpildei ir pāris simti eur, kurus atsist var pāris dienu laikā un, ja iet pie sirds tā lieta, tad pēc tam var arī nopelnīt. varu tev pateikt piemēru ar g31, ko nopirku pagājušogad pavasarī, pabraukāju mazliet ilgāk par pusgadu, gan pa savām, gan pa "darba" vajadzībām, tīrais profits no pirkt/pārdot 2k eur + 8k eur vēl pa to pusgadu uztaisīju papildus, tātad tīri uz auto sanāca izcelt +/- 10k eur, un priekšnodokli atskaitīju 100% apmērā pie iegādes, nekādus tur pvn par degvielu, detaļām, utt., nemaz nemēģināju atskaitīt, pofig tās kapeikas, un arī nekādus gps neliku, maksāju ikmēneša "nodevu" csdd.[ Šo ziņu laboja crime, 20 Jul 2025, 22:56:08 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, CP17, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|