Online
Pašreiz BMWPower skatās 145 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Velosipēdu topiks
Autors | Ziņojums |
markelis | 29. Apr 2016, 09:59 |
#9201
|
|  Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 13004
Braucu ar: eFku
|
29 Apr 2016, 09:50:24 @jim-beam rakstīja:
Tā vakar sanāca pavizināties pa mitrumu. Šodien minot uz darbu protams sāka čīkstēt ķēde un sajūta tāda ka ir kaut kādi smilts graudiņi starp ķēdi un zobratiem. Ko iesakāt darīt? Saprotu ka būtu jāņem nost ķēde un jāmazgā tā, bet varbūt var kaut kā bez ķēdes noņemšanas to izdarīt?
[ Šo ziņu laboja markelis, 29 Apr 2016, 10:00:21 ] | Offline | | |
wheelie  | 29. Apr 2016, 10:11 |
#9202
|
| Kopš: 21. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6815
Braucu ar: 1.6
| es gan skeptiski skatos uz tām tīrīšanas ierīcēm.. nākamreiz uzliec powerlinku ātrai ķēdes noņemšanai. Kad ķēde netīra - k-kāds trauks ar aizskrūvējamo vāku, karsts ūdens,veļaspulveris, ķēdi iekšā un skalo reizes 2 pa 5 min. Lielākie netīrumi(ieskaitot smilti starp rullīšiem)būs nost. Tad vēl var paberzēt ar "skaidru" un birsti, izskalot un ķede būs kā jauna. Pec tam nepārcensties ar eļļas uzklāšanu, katram rullim pa pilienam
----------------- 8) | Offline | | |
rainman | 29. Apr 2016, 10:28 |
#9203
|
|  Kopš: 13. Mar 2004
Ziņojumi: 663
Braucu ar:
| tik neliec pudelē ar šauru kakliņu, būs problēmas pēc tam ārā dabūt, kad ķēde sametīs cilpas.. var ņemt kautkādu Nestea pudeli vai ko citu ar plato kaklu.  | Offline | | |
Locis | 29. Apr 2016, 10:29 |
#9204
|
|  Kopš: 14. Aug 2008
No: Dobele
Ziņojumi: 11538
Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu
| es kaut kada piena pudele mazgaju. Benzina,pec tam kartigi saeeloju. | Offline | | |
exciter  | 29. Apr 2016, 10:46 |
#9205
|
|  Kopš: 18. Jan 2006
Ziņojumi: 3759
Braucu ar:
| Motobraucēji ar pieredzi parasti ķēdi mazgā petrolejā. Saudzīgāka par benzīnu. Pēc noslaucīšanas jāeļļo ar tam paradzētajām eļļām. | Offline | | |
Arsmens | 29. Apr 2016, 11:25 |
#9206
|
|  Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
|
29 Apr 2016, 10:11:50 @wheelie rakstīja:
es gan skeptiski skatos uz tām tīrīšanas ierīcēm.. nākamreiz uzliec powerlinku ātrai ķēdes noņemšanai. Kad ķēde netīra - k-kāds trauks ar aizskrūvējamo vāku, karsts ūdens,veļaspulveris, ķēdi iekšā un skalo reizes 2 pa 5 min. Lielākie netīrumi(ieskaitot smilti starp rullīšiem)būs nost. Tad vēl var paberzēt ar "skaidru" un birsti, izskalot un ķede būs kā jauna. Pec tam nepārcensties ar eļļas uzklāšanu, katram rullim pa pilienam
Esmu jājies ar tām tīrīšanas mašīnītēm lētākām un dārgākām, nu i nafig Nekas tur baigi labāk kā ar lupatām vai pudeļu metodi nav, es pat teiktu netīrāk un čakarīgāk.
Galvenais jau uzreiz pēc dubļu brauciena ar lupatu vai birsti visu lielo šņagu novākt. Tie visi putekļi u.c. tautas slānis, kas smuki ar eļļu kopā sēž uz ķedes jau dzīvi nemaitā, varbūt skatu, ja tev dzeltena ķēde Nominos attiecīgus km un nomainu pašu ķēdi, tāpēc regulāri tīrīt, lai iet pārdesmit km ilgāk, negribu 
| Offline | | |
toolis | 29. Apr 2016, 12:10 |
#9207
|
|  Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1877
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
| izklausās pēc baigā stulbumu šitā čakarēties ar ķēdes mazgāšanu.
es pirms mazgāšanas sapūšu bagātīgi ar wd 40, strādā kā eļļas šķīdinātājs, ar karcheri izpūšu, papildus ar birsti un šampūnu pāreju pār zobratiem un ķēdi. pēc tam izpūš ar kompresōru un uzklāj eļļu/vasku sausai ķēdei.
motokrosistus ar neesmu redzējis, ka mazgātu ķēdi ar petroleju, tie mož kādi ultra kapeikpisēji kas džinsos braukā. | Offline | | |
XK220 | 29. Apr 2016, 12:24 |
#9208
|
| Kopš: 26. Dec 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 3292
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Atkarībā no tehnikas - zieminiekiem uz ķēdes eļļa pirms katra brauciena un mazgāts nekad tur nekas netiek.
Velo ar ko vienkārši vizinos apkārt ķēdi ar lupatu kārtīgi noslauku, saeļļoju un noslauku vēlreiz.
Sacensību velo pirms katras sacensības ķēde tiek izmazgāta līdz nullītei un saeļļot ar pašu šķidrāko eļļu(neatklāšu kādu!), tāpat tiek izmazgāti visi gultņi, kas nav no keramikas un tajos tiek iepilināta eļļa. Gultņos gumijas blīves netiek lietotas, būtībā pirms katras gonkas velo tiek pārjaukts.
Protams, ir nabagi, kuri brauc ar vienu velo un stāsta savu aplamo patiesību par to, kā jātīra ķēdi. Tās mazgāšanas mašīnītes ir labs variants kā vienmērīgi ismērēt sūdus starp rullīšiem. | Offline | | |
|
Araajz  | 29. Apr 2016, 13:13 |
#9209
|
|  Kopš: 30. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 28496
Braucu ar: E39
|
29 Apr 2016, 12:24:13 @XK220 rakstīja:
Protams, ir nabagi, kuri brauc ar vienu velo un stāsta savu aplamo patiesību par to, kā jātīra ķēdi.
Te visi ir nabagi - Tu mums te tāds vienīgais PRO esi uzpeldējis 
Varbūt kādam vēl ir mtb un šoseja, bet nu reti kurš pārjauc velo uz sačiem, lasi - tautas šoseju vai tautas mtb | Offline | | |
NarchiX | 29. Apr 2016, 13:15 |
#9210
|
|  Kopš: 25. Oct 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 119
Braucu ar: SiDrive, Scott Scale 900 RC World Cup, Foil Di2, SUB 10
| Ķēde uz ikdienas velo ir lieka ekstra tiem kam daudz laika un patīk netīras rokas, bikses un čirkstoša skaņa 
Ķēde ir tikai sacensību velo vajadzīga un eļļošanā galvenais ir neeļļot pirms paša brauciena. Ķēde ir jāeļļo iepriekšējā vakarā, jāizgriež kārtīgi, lai viss labi saeļļotos, tad atstāj uz nakti un tad noslauki lieko, vai, ja acīmredzami, ir par daudz, tad uzreiz noslauki lieko. Attiecīgi ķēde uz gonku jau ir sausa, bet saeļļota un ir klusa, sūdi klāt nelīp. Nofinišē ar karčeri izpūt, noslauki ar lupatu un noliec velo līdz nākamai gonkai/treniņam.
Es un vēl daudzi ko zinu eļļo ar Prolongu, pagaidām nekas efektīvāks nav redzēts, ķēdes arī kalpo kādus 20-30% ilgāk kā iepriekš. Nopirkt var ļoti daudzkur. Kāds teica, ka ZZK esot vēl kautkāds labāks Nano uuber brīnums pieejams, bet neesmu bijis notestēt.
Ja pats būtu mehs tad arī moš rumbas pārjaukti pirms/pēc katras gonkas (tāpat kā tie, kas pulē auto pirms katra brauciena uz veikalu), bet šobrīd DT rumbām pilnīgi pietiek ar pārjaukšanu 2x gadā, biežāk jēgu neredzu... | Offline | | |
markelis | 29. Apr 2016, 13:16 |
#9211
|
|  Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 13004
Braucu ar: eFku
|
29 Apr 2016, 13:15:13 @NarchiX rakstīja:
Ķēde uz ikdienas velo ir lieka ekstra tiem kam daudz laika un patīk netīras rokas, bikses un čirkstoša skaņa 
Ķēde ir tikai sacensību velo vajadzīga un eļļošanā galvenais ir neeļļot pirms paša brauciena. Ķēde ir jāeļļo iepriekšējā vakarā, jāizgriež kārtīgi, lai viss labi saeļļotos, tad atstāj uz nakti un tad noslauki lieko, vai, ja acīmredzami, ir par daudz, tad uzreiz noslauki lieko. Attiecīgi ķēde uz gonku jau ir sausa, bet saeļļota un ir klusa, sūdi klāt nelīp. Nofinišē ar karčeri izpūt, noslauki ar lupatu un noliec velo līdz nākamai gonkai/treniņam.
Es un vēl daudzi ko zinu eļļo ar Prolongu, pagaidām nekas efektīvāks nav redzēts, ķēdes arī kalpo kādus 20-30% ilgāk kā iepriekš. Nopirkt var ļoti daudzkur. Kāds teica, ka ZZK esot vēl kautkāds labāks Nano uuber brīnums pieejams, bet neesmu bijis notestēt.
Ja pats būtu mehs tad arī moš rumbas pārjaukti pirms/pēc katras gonkas (tāpat kā tie, kas pulē auto pirms katra brauciena uz veikalu), bet šobrīd DT rumbām pilnīgi pietiek ar pārjaukšanu 2x gadā, biežāk jēgu neredzu...
tu esi nabags | Offline | | |
exciter  | 29. Apr 2016, 13:17 |
#9212
|
|  Kopš: 18. Jan 2006
Ziņojumi: 3759
Braucu ar:
|
29 Apr 2016, 12:10:14 @toolis rakstīja:
motokrosistus ar neesmu redzējis, ka mazgātu ķēdi ar petroleju, tie mož kādi ultra kapeikpisēji kas džinsos braukā.
Krosiniekam es pats arī ķēdi atsevišķi nemazgāju, jo smiltis izdara savu darbu un visu lieko noberž nost. Ar Karcher tik nopūšu un viss. Šosejniekam gan pie ķēdes eļļas normālā kārtā putekļu šņaga uzaug. Bez ķīmijas nemaz tā nedabūsi nost.
Pieļauju, ka veļļukiem pēc pielietojuma varētu būt līdzīgi. Un tad jau katrs pēc savas gaumes rīkojas, pucē un rūpējas par inventāru, vai pohujā mauc. | Offline | | |
NarchiX | 29. Apr 2016, 13:26 |
#9213
|
|  Kopš: 25. Oct 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 119
Braucu ar: SiDrive, Scott Scale 900 RC World Cup, Foil Di2, SUB 10
|
29 Apr 2016, 13:16:49 @markelis rakstīja:
tu esi nabags
Tas ta skaidrs  | Offline | | |
sergis15  | 29. Apr 2016, 13:27 |
#9214
|
|  Kopš: 05. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 12125
Braucu ar: pikapu
| velo pārjauc tie kas to māk vai nu tie, kuriem nav žēl par to samaksāt 
pēc cēsu seba ņēmu nost rotorus, kaseti, visu sapucēji, atrāvu vaļā rumbas, tā kā tur viss bija smuki, saliku visu atpakaļ 
un ričuks atkal kā jauns 
lai nebūtu jāfisās ar to ķēdi, 1mais ko vajag izdarīt, rūpnīcas eļļu max dabūt laukā, un tad smuki ar 3pilieniem pilināt, labāk maukt ar sausu, nekā ar traktora stadiju 
eļļas ir daudz un dažādas, izmantoju parasto minerāleļļu, vispar speciālās man besī, maksā daudz, līp tāpat viss klāt, paliek melnas un tt.
----------------- Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
| Offline | | |
AF  | 29. Apr 2016, 14:17 |
#9215
|
|  Kopš: 06. Nov 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4158
Braucu ar: stūri rokās!
| Biežāk tīri, mazāk dilst  | Offline | | |
XK220 | 29. Apr 2016, 14:27 |
#9216
|
| Kopš: 26. Dec 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 3292
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Nu tas viss ir sūds, ģēla ir tad, kad līme no aplokiem ar acetonu jātīra nost. 3-4h uz aploku mierīgi paiet, ja līme veca, labums tikai tāds, ka to var darīt skatoties tv.
Jebkurā gadījumā, velo ir jākopj biežāk un rūpīgāk nekā auto. Ja auto būs 10% jaudas zudums, pokuj, ja velo būs 10% jaudas zudums, tad vairāk svīdīsi un lēnāk brauksi. Galu galā ja tiek izmantota cilvēka enerģija, galvenais ir to max efektīvi pārvērst kustībā uz priekšu nevis pazaudēt salipušā ķēdē, sakaltušās nepiepumpētās riepās un mīkstos ratos/rāmī/klanī, etc. | Offline | | |
|
daugstinsh | 29. Apr 2016, 15:04 |
#9217
|
|  Kopš: 17. Mar 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 471
Braucu ar: e36 Pele
| Kad braucu ar velosipēdu, ķēdi tīrīt nebija diez ko grūti:
Tīreklis
Plastmasas pudele,
Ķēdei POWER Link
Ataisi POWER Link noņem ķēdi;
Ieliec pudelē un nedaudz apmēram 50ml pielej Cleaner;
Aiztaisi pudeli un rādi bārmeņa prasmes;
Pēc visa pielej ūdeni lai izskalotu ķēdi, kamēr apnīk;
Atgriez pudeli un nosusini ar ķēdi no ūdens, kamēr sausā un spīdīga;
Liec atpakaļ un saello. | Offline | | |
VMR  | 29. Apr 2016, 15:20 |
#9218
|
|  Kopš: 07. May 2006
Ziņojumi: 10337
Braucu ar: sporta variantu
|
29 Apr 2016, 12:27:08 @adolfs rakstīja:
29 Apr 2016, 12:24:13 @XK220 rakstīja:
(neatklāšu kādu!)

| Offline | | |
alnisg | 29. Apr 2016, 16:28 |
#9219
|
| Kopš: 29. Jul 2015
Ziņojumi: 2080
Braucu ar:
|
29 Apr 2016, 14:17:43 @AF rakstīja:
Biežāk tīri, mazāk dilst 
Ja brauc uz sacensībām/pasākumiem, tad grūti pārsniegt nepieciešamās rūpības apjomu.
Bet ikdienas braukšanai jebkādos laika apstākļos tā ķēdes mazgāšana ir lieka. Man nedārgās ķēdes izstiepjas līdz nelietojamām starp 3k līdz 5k km. Pēdējā komplektācijā nobraucu 2,5k, profilaktiski nomainīju tikai ķēdi, tad pie kaukādiem 7k nomainīju ķēdi un ķemmi. Pēc braukšanas pa slapjo, uzreiz uzpūšu ķēžu eļļojamo aerosolu, neko netīrot. Tūdus no ķēdes noslauku ar lupatiņu kaukad citā reizē pēc vajadzības, kad sāk likties, ka ķēde ir pārāk apķepusi. Ja ziemas šļuras apstākļos to aerosolu uzreiz neuzpūš, otrā rītā ķēde ir jau oranžā krāsā. | Offline | | |
edzhaans | 29. Apr 2016, 16:50 |
#9220
|
|  Kopš: 15. Jan 2012
Ziņojumi: 7337
Braucu ar:
| Es vienreiz te prasīju kā ir ar ķēdēm. Par cik sačos nebraucu, lētāk ir nopirkt prastāko ķēdi nekā tīrīt veco, jo maucu pēc maizes un piena, un peldēties. Bet, lol, tā arī sanāk, pie tam ķēde ir jauna Tās tīrīšanas reāli der, ja jums tur ķēde ir kosmooos un reāli jums TO vajag. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|