Online
Pašreiz BMWPower skatās 151 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Vēsturiskas bildes/video. Otrais sējums.
| Autors | Ziņojums |
RVR  | | 18. Dec 2024, 10:13 |
#8757
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
|
18 Dec 2024, 01:24:20 @bum_bumz rakstīja:
Apskatos 1942.g. Skarbi. Ar vilcienu varēja aizbraukt, kur grib. Ventspils-Mazirbe-Dundaga-Sasmaka-Roja-Talsi. Kuldīga-Ēdole-Alsunga-Pāvilosta-Liepāja-Rucava.
Nebija nekādas savienības, kura deva naudu izpļerkāt, ar savu naudu, ar lāpstām uzbūvēja.
Toties kādā tempā spēja Ventspils-Liepāja līniju demontēt, tā īsti pat nepamanīja.
Jā, nu paraudi vēl, ka arī zirgu transports izzudis...
Tolaik nebija auto katrā mājā (vai pat vairāki), tāpēc arī bija mazi vilcieniņi, kas stājās pie katra staba. Plus (kā jau kolēģis pieminēja) daļu to dzelzceļu uzbūvēja militāristi savām tā laika vajadzībām. Tai skaitā arī pieminēto Liepāja-Ventspils līniju. Pat padomju laikā tajā brauca vien daži pasažieru vagoni, kas bija salikti kopā ar kravas vilcienu. Protams, kartē daudz dzelzceļu izskatās smuki, bet lielākā daļa no tiem bija mazi un lēni bānīši. Pasaule ir krietni mainījusies kopš tiem laikiem un mūsdienās ir krietni efektīvāki veidi kā pārvietoties. | Offline | | |
| bum_bumz | | 18. Dec 2024, 11:28 |
#8758
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7263
Braucu ar: E34
| Birokrāti pieslēdzās un sāk salīdzināt pimpi ar pirkstu.
Pirmkārt, Ulmaņlaikā nebija nekāda kara. 1915. gadā izbūvēja Ventspils-Mazirbe-Dundaga, pārējo Latvijas laikā.
Otrkārt, es runāju par spēju uzbūvēt, ne par pajūgiem, asfaltētām šosejām un urbanizāciju.
Mūsu ciemā bija ap 45-50 māju, tagad rezidentu ir 5, tā kā par spēju kautkur kādu aizvest ir tukša diršana. Kāreiz krievu militāristu vajadzībām nojauca Ventspils-Mazirbe līniju.
@juriz Kuldīga-Ventspils, Ventspils-Rīga daļēji vēl nebija asfaltēta 70-gadu beigās. Tas tā, uzziņai 
"Līdz ko vairāk noasfaltēja ceļus, autobusi, kravas auto kļuva pieejamāki, tā tie izkonkurēja dzelzceļu. Te nav sakara ar izpļekarēšanu.". Kā šito saprast? Tiešām jāielej mutē, ka šodien ir mazspēja uzlikt 200 km sliedes ne jau 100 gadus atpakaļ. Turklāt uzsvars kā militārām vajadzībām jābūvē 
| Offline | | |
| Zalespljavejs | | 18. Dec 2024, 11:36 |
#8759
|
|  Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2727
Braucu ar: tautas auto
| Tas, ko te daži nespej sagremot, ir tas ka tas vilciens būtu nelietderīgs. Uz šiem galamērķiem jau kursē transports - autobuss, vilciens vai kas cits. Un tur var aizbraukt ar mašīnu. | Offline | | |
| juriz | | 18. Dec 2024, 12:27 |
#8760
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2582
Braucu ar: būzu
| Mūsdienās būvēt sliedes ir daudz sarežģītāk, kaut vai nevar sadzīt kaut kādus bezdarbniekus, kā tas bija tajos pašos 1930. gados. Kā padumjajos laikos navar Jānim pateikt, ka viņam te tagad caur pagalmu ies sliedes, jo armijai to vajag. Vismaz ne miera laikos. | Offline | | |
RVR  | | 18. Dec 2024, 13:34 |
#8761
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
|
18 Dec 2024, 11:36:28 @Zalespljavejs rakstīja:
Tas, ko te daži nespej sagremot, ir tas ka tas vilciens būtu nelietderīgs. Uz šiem galamērķiem jau kursē transports - autobuss, vilciens vai kas cits. Un tur var aizbraukt ar mašīnu.
Katram jau tieši sava jaunība ir ziedu laiks 
Te dažiem tas ir bijis pirms gadiem 40+, tāpēc arī grūti sagremot īstenību.
Pieminēto Liepāja - Ventspils līniju uzbūvēja vācieši 2. kara beigās tieši armijas vajadzībām. Pēc kara krievi to pārveidoja savā platumā un turpināja izmantot. Kaut kādas kravas un pasažieri tur bija tāpēc, ka gar visu piekrasti bija armijas un robežsargu objekti. Kad 1992.-1994. viņi visi aizgāja prom, tad arī bija redzams reālais pieprasījums vietējo vidū - respektīvi, nekāds. Tos nedaudzos, kam vajag pārvietoties šajā apvidū, nodrošina autobuss (kurš kursē gan krietni ātrāk nekā savulaik vilciens, gan arī biežāk).
Līdzīgi notika arī ar Vaiņodes - Liepājas dzelzceļu, kā armija aizgāja no Vaiņodes lidlauka, apkārtējām raķešu bāzēm un citiem objektiem, tā arī izbeidzās gan kravu, gan pasažieru plūsma. Arī tur mūsdienās ar visu krietni efektīvāk tiek galā autobuss.
Tur visur ir ļoti maz iedzīvotāju. Tāda ir realitāte, patīk tas kādam vai nē.
Par mazajiem bānīšiem vispār nav pat jēgas diskutēt - cik daudzi mūsdienās ir gatavi ikdienā izmantot transportu, kas pārvietojas ar ātrumu 20-30 km/h? Gulbenes bānītis tika saglabāts kā piemineklis - tas ir OK - bet cik tajā ir reālu braucēju ārpus tūrisma sezonas? Lokomotīve velk vienu vagonu parasti... Autobuss ir krietni efektīvāk. Šis ir tikai muzejs, ar ļoti nelielu devumu transporta nodrošinājumā. | Offline | | |
RVR  | | 18. Dec 2024, 13:45 |
#8762
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
| Vēl, protams, īpaši skaisti izskatās, kad kāds mēģina salīdzināt Ulmaņlaika dzelzceļa būvi, kur salika koka gulšņus un sanagloja sliedes, ar mūsdienu ātrvilciena trases būvniecību. | Offline | | |
| raiviiitis | | 18. Dec 2024, 17:26 |
#8763
|
|  Kopš: 27. Feb 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 375
Braucu ar: 30 gadīgu piekabi aizmugurē
| Par tiem vilcieniem un maršrutiem aizgāja runa , vienu brīdi pat bija atjaunots pasažieru vilciens Rīga-Ventspils , tur jau cilvēkus nevarēja salasīt , tāpēc arī nolikvidējās , kur nu vēl kaut kādā Mazirbe -Dundaga , tur mājas tā šausmīgi maz un tie kas tur dzīvo automašīna jau ir nepieciešamība , pie tam tādos pagastos ir vietējais mikriņš kas cilvēkus pārvadā , un cik esmu redzējis tad to izmanto reāli pāris tantuki , pieņemu , ka tas pat nerentājas , bet vienkārši tiek palaists , lai cilvēkiem ir kaut kāda iespēja kaut kur tikt ... | Offline | | |
| treshaa_josla | | 18. Dec 2024, 18:31 |
#8764
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 664
Braucu ar:
|
18 Dec 2024, 13:45:04 @RVR rakstīja:
Vēl, protams, īpaši skaisti izskatās, kad kāds mēģina salīdzināt Ulmaņlaika dzelzceļa būvi, kur salika koka gulšņus un sanagloja sliedes, ar mūsdienu ātrvilciena trases būvniecību.
1942. gada sākumā Deutche Bahn cccp teritorijā bija pārtaisijis un/vai no jauna izbūvējis ~ 10.000 km sliežu ceļu
+/- pa gadu.
10.000 km
Un tie vilcieni gāja ~ 120 kmh. RB braukšot 130 kmh 
Mums 10 gadus "būvē" un vēl 10 gadus "būvēs" 600 km
Nu jā, tad bija gestapo tagad vara ir briškeniem  | Offline | | |
|
|
CP17  | | 18. Dec 2024, 20:27 |
#8765
|
|  Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
| Daži vintage auto reklāmraksti
https://www.facebook.com/share/p/G2eYZ31SnmTFxd6U/
| Offline | | |
| Fandulis | | 18. Dec 2024, 22:11 |
#8766
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13844
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Pie Sāmīša vienreiz mēģināju tikt darbā, toreiz viss bija labi, bet nepaņēma, muzons viņa kabinetā bija afigennijs, tas man vislielāko iespaidu atstāja. Tad viņam tā arī pateicu, laikam paņēma to, kuram svira vairāk uzbudināja par pačotu gaumei. 
Mūsa motors baigi pacēlās uz nosaukumu Musa, visi muslimi pirka autiņus, arī no raškas, kur bija arī salons.[ Šo ziņu laboja Fandulis, 18 Dec 2024, 22:19:51 ] | Offline | | |
| bum_bumz | | 18. Dec 2024, 23:18 |
#8767
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7263
Braucu ar: E34
|
18 Dec 2024, 18:31:23 @treshaa_josla rakstīja:
18 Dec 2024, 13:45:04 @RVR rakstīja:
Vēl, protams, īpaši skaisti izskatās, kad kāds mēģina salīdzināt Ulmaņlaika dzelzceļa būvi, kur salika koka gulšņus un sanagloja sliedes, ar mūsdienu ātrvilciena trases būvniecību.
1942. gada sākumā Deutche Bahn cccp teritorijā bija pārtaisijis un/vai no jauna izbūvējis ~ 10.000 km sliežu ceļu
+/- pa gadu.
10.000 km
Un tie vilcieni gāja ~ 120 kmh. RB braukšot 130 kmh 
Mums 10 gadus "būvē" un vēl 10 gadus "būvēs" 600 km
Nu jā, tad bija gestapo tagad vara ir briškeniem 
Ar lāpstām būtu jau uzmetuši. Es ietu pa vēdera tiesu pāris nedēļas palīdzēt 
Šveice tādā ātrumā Gothārda tuneli izurba klintī  | Offline | | |
| mizerss | | 18. Dec 2024, 23:25 |
#8768
|
|  Kopš: 27. Feb 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 818
Braucu ar:
| RB braukšot 130 kmh
Tiktokā redzēji?  | Offline | | |
RVR  | | 19. Dec 2024, 01:12 |
#8769
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
|
18 Dec 2024, 18:31:23 @treshaa_josla rakstīja:
RB braukšot 130 kmh 
Mums 10 gadus "būvē"
Pēc šī ir skaidrs, ka cilvēks nejēdz no tā visa pilnīgi neko. Nu, tā, ka vispār un nemaz. Bet parunāt patīk.
P.S. varbūt kāds admins varētu šo pārcelt uz citu topiku, te tomēr bija paredzētas vecas bildes un video
| Offline | | |
| juriz | | 19. Dec 2024, 07:15 |
#8770
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2582
Braucu ar: būzu
|
18 Dec 2024, 18:31:23 @treshaa_josla rakstīja:
1942. gada sākumā Deutche Bahn cccp teritorijā bija pārtaisijis un/vai no jauna izbūvējis ~ 10.000 km sliežu ceļu
+/- pa gadu.
10.000 km
Un tie vilcieni gāja ~ 120 kmh. RB braukšot 130 kmh 
Mums 10 gadus "būvē" un vēl 10 gadus "būvēs" 600 km
Nu jā, tad bija gestapo tagad vara ir briškeniem 
Palasi grāmatiņu. Vācieši būvēja 600mm konstruktoru, tur bija 5m posmi, kur sliedes piemetinātas pie metāla gulšņiem. Tas bija tīri pagaidu dzelzceļš, ko nometa faktiski uz plika lauka.
Neesmu dzlezceļnieks, bet arī elektrību tajos laikos mēdza būvēt uz svaigi tēstiem baļķiem, izolatoru vietā pudeles un tml. Jā, bija lēti un ātri. Būvētāju vietā viens ar kaut kādu saprašanu, pārējie vienkārši spēcīgi vīri. Gandrīz vienīgais instruments - plaķenes. | Offline | | |
| bum_bumz | | 19. Dec 2024, 13:14 |
#8771
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7263
Braucu ar: E34
|
19 Dec 2024, 07:15:03 @juriz rakstīja:
18 Dec 2024, 18:31:23 @treshaa_josla rakstīja:
1942. gada sākumā Deutche Bahn cccp teritorijā bija pārtaisijis un/vai no jauna izbūvējis ~ 10.000 km sliežu ceļu
+/- pa gadu.
10.000 km
Un tie vilcieni gāja ~ 120 kmh. RB braukšot 130 kmh 
Mums 10 gadus "būvē" un vēl 10 gadus "būvēs" 600 km
Nu jā, tad bija gestapo tagad vara ir briškeniem 
Palasi grāmatiņu. Vācieši būvēja 600mm konstruktoru, tur bija 5m posmi, kur sliedes piemetinātas pie metāla gulšņiem. Tas bija tīri pagaidu dzelzceļš, ko nometa faktiski uz plika lauka.
Neesmu dzlezceļnieks, bet arī elektrību tajos laikos mēdza būvēt uz svaigi tēstiem baļķiem, izolatoru vietā pudeles un tml. Jā, bija lēti un ātri. Būvētāju vietā viens ar kaut kādu saprašanu, pārējie vienkārši spēcīgi vīri. Gandrīz vienīgais instruments - plaķenes.
Ko tu visu laiku gribi pateikt?
Es saprotu tā, ka tas viss bija smieklīgi, ka vajadzēja dažus vīrus, kuri sameta gulšņus. Nebija ne upju, ne purvu, ne reljefa, ne īpašnieku.
Un pastāsti, kas šodien ir citādāk, turklāt dažu vīru vietā ir tehnika, tehnoloģijas, bet zemīte tā pati.
Un dzēst neko nevajag. Tas, ka te ir publika, kurai Latvija sākas ar 2004.gadu, nenozīmē ka viņa nav pastāvējusi pirms tam. | Offline | | |
RVR  | | 19. Dec 2024, 13:52 |
#8772
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
|
19 Dec 2024, 13:14:36 @bum_bumz rakstīja:
Un dzēst neko nevajag. Tas, ka te ir publika, kurai Latvija sākas ar 2004.gadu, nenozīmē ka viņa nav pastāvējusi pirms tam.
Neviens neprasīja kaut ko dzēst, bet gan pārcelt - jo topika virsrakstā ir uzrakstīta tēma. Demonstrēt savu izpratni par mūsdienu būvniecības procesiem ir iespējams citos topikos.
Tupa izdzēst es varētu arī pats, ja kas. Kā redzams, neesmu to darījis. | Offline | | |
|
|
| bum_bumz | | 19. Dec 2024, 22:06 |
#8773
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7263
Braucu ar: E34
|
19 Dec 2024, 13:52:11 @RVR rakstīja:
19 Dec 2024, 13:14:36 @bum_bumz rakstīja:
Un dzēst neko nevajag. Tas, ka te ir publika, kurai Latvija sākas ar 2004.gadu, nenozīmē ka viņa nav pastāvējusi pirms tam.
Neviens neprasīja kaut ko dzēst, bet gan pārcelt - jo topika virsrakstā ir uzrakstīta tēma. Demonstrēt savu izpratni par mūsdienu būvniecības procesiem ir iespējams citos topikos.
Tupa izdzēst es varētu arī pats, ja kas. Kā redzams, neesmu to darījis.
Var jau arī dzēst jeb taisīt topiku Ulmaņlaiki vs LV ES 
Tik nocitēšu raivīti, kurš necērt situāciju  | Offline | | |
| bum_bumz | | 19. Dec 2024, 22:53 |
#8774
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7263
Braucu ar: E34
|
18 Dec 2024, 17:26:38 @raiviiitis rakstīja:
Par tiem vilcieniem un maršrutiem aizgāja runa , vienu brīdi pat bija atjaunots pasažieru vilciens Rīga-Ventspils , tur jau cilvēkus nevarēja salasīt , tāpēc arī nolikvidējās , kur nu vēl kaut kādā Mazirbe -Dundaga , tur mājas tā šausmīgi maz un tie kas tur dzīvo automašīna jau ir nepieciešamība , pie tam tādos pagastos ir vietējais mikriņš kas cilvēkus pārvadā , un cik esmu redzējis tad to izmanto reāli pāris tantuki , pieņemu , ka tas pat nerentājas , bet vienkārši tiek palaists , lai cilvēkiem ir kaut kāda iespēja kaut kur tikt ...
Vakar neizlasīju šo 
Ja jau neizlasīji, ka tika pieminets plašais sliežu tīkls, kurš sabūvēts līdz 1940.g. nevis pārvadājamo skaits 2024.g., tavs komentārs ir bezvērtīgs, bet atbildēšu.
Ventspils-Rīga atjaunoja uz to brīdi kamēr VR saimnieks sēdēja čokā. Pirms tam gan Ventspils, gan Liepājas virzienus nolikvidēja lielais Vilis, lai oligarhiem piederošajām autobusu kompānijām nebūtu konkurentu.Tik vienkārši 
Pats esmu braucis un nostāvējis kājās visu ceļu tā kā par to, ka braucēji nebija, ir maldīgs uzskats. Studentu vien būtu vesels vagons.
LDz dalīja un reorganizēja, kur ļoti smuki izkusa liela nauda; pa šiem gadiem varēja modernizēt un elektrificēt.
Ja neesi tēmā un ir argumenti par neekonomiskumu, autobusu satiksme arī tiek dotēta, pavisam nesen bija lieli iepirkumu kari ar vairāk x apstrīdēšanām. Mūsu galā Lembergs izcīnīja savu līniju 
Par to, kāpēc nav ko vest pēc 1940. ar lineāru regresiju līdz pat mūsdienām, visiem tāpat ir skaidrs.
Bet, ja būtu tāds bānītis Ventspils-Mazirbe šodien, būtu pieprasījums, tieši no ārzemniekiem.
P.S. Gadus padsmit atpakaļ izveidoju MTB treilu pa mazbānīša stigu Ventspils-Irbes upe -Ventspils. Varu iemest .gpx failu Jebkurš ieinteresētais var iepazīt purvus un kangarus, kur šis ripoja. Nedaudz offroad pa augstajām kāpām tā, lai tie 117 km paliek atmiņā.
Kad raiviit's izlasa, var dzēst, Z-paaudzei tāpat neinteresē  | Offline | | |
RVR  | | 20. Dec 2024, 14:54 |
#8775
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22829
Braucu ar: RVR
|
19 Dec 2024, 22:53:48 @bum_bumz rakstīja:
Bet, ja būtu tāds bānītis Ventspils-Mazirbe šodien, būtu pieprasījums, tieši no ārzemniekiem.
Ar vienu piebildi - pie vislabākā scenārija aptuveni 3 mēnešus gadā.
Jāuztur to visu būtu visus 12 mēnešus.
P.S. esmu braucis ar šādiem tūristu bānīšiem vairākās valstīs (pēdējais bija šoruden "Šargan Eight" Serbijā pie Bosnijas robežas), tur visur ir ne tikai vienkārši bānis, bet arī vēl kādi citi objekti vai iespaidīgi dabas skati. Kurzemes ziemeļu puses piejūras mežos grūti ko tādu (plašām masām interesējošu) piemeklēt, dažas bākas un viss... | Offline | | |
CP17  | | 20. Dec 2024, 15:12 |
#8776
|
|  Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
| | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|