Online
Pašreiz BMWPower skatās 176 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Dārza darbi un tehnika
Autors | Ziņojums |
edw | |  Kopš: 29. May 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 609
Braucu ar: E70
|
05 May 2016, 16:39:22 @cipargalva rakstīja:
Tagad tik jāsaprot vai tiešām viena cilindra dzinējam piespiedu eļļošana ir tik ļoti nepieciešama, vai arī tā ir matu skaldīšana un mārketings. Visiem it kā zināms, ka piespiedu ir labāk, bet nu vismaz man nevienam zināmam cilvēkam pļāvējs nav nobeidzies dēļ eļļošanas problēmām. Drīzāk parasti pati kaste jau sāk brukt kopā vai vienkārši morāli noveco nevis dzinējs nomirst.
Man pirms 3 gadi viens traktors, bez piespiedu eļļošanas, ar BS motoru aizgāja... Pietika ar nelielu slīpumu mazāk kā min  [ Šo ziņu laboja edw, 05 May 2016, 22:56:10 ] | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7220
Braucu ar: E34
|
05 May 2016, 20:26:20 @Chainsaw rakstīja:
apins, nu es domāju par to, ka lielām platībām ņemt kkādu mini traktorīti ar dīzeļmotoru, vai kkādu šo plastmasas benzīnrūcekli
Nejauc mauriņa vaboles ar traktorīšiem, kuriem pa vagu jābrauc.
Līdz 1/2 hektāram iztiek ar kultivatoru, līdz 3ha - ar motobloku.
Tā vismaz ruslandes forumos aktīvisti dara.
Pats urbos, ko ņemt, jo Janmar-veidīgo īsti nevajag, pareizāk sakot, nav kur uzglabāt šobrīd. Man apstrādājams ~0,2ha, īzi tiek galā ar kultivatoru. Arī 100 g vecu atmatu vienu gabalu uzplēsu 
No sākuma vēl bij starpposms, ņemt motobloku, krievu Ņevu ar B&S. Beigās izskaitļoju MTD 380M ar paša ražotu bīdekli.
No visa pārējā klāsta pa lielam tur bija 1 un tā paša tehnika ar dažādām uzlīmēm, īsti B&S vai klonēti - atliek vien minēt.
Šobrīd lauki jau apstrādāti, vēl būs jāpadarbina - jāuzrušina un jāizlīdzina nedaudz ainava. Tad jau drīz rindstarpu rušināšana.
Auzu motoru izbāž vienos vārtos, rudenī būs 2 gadi, pagaidām bez niķiem.  | Offline | | |
Apins  | |  Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3469
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
| Ar mini traktoru būs vieglāk noplaut lielas platības, taču gala rezultātu par mauriņu nosaukt būs grūti, taču ar mauriņa traktoru lielos hektārus nepavilks. Ir viens klients - viesnīca, kur ir ap 10ha pļaujami, ko līdz šim pļāva ar 17zs traktorīti. Tā kā darbs pļāvējam bija 5dienas nedēļā, tad traktorītis kalpo vidēji 2 gadus.
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
Apins  | |  Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3469
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
|
05 May 2016, 22:53:42 @edw rakstīja:
05 May 2016, 16:39:22 @cipargalva rakstīja:
Tagad tik jāsaprot vai tiešām viena cilindra dzinējam piespiedu eļļošana ir tik ļoti nepieciešama, vai arī tā ir matu skaldīšana un mārketings. Visiem it kā zināms, ka piespiedu ir labāk, bet nu vismaz man nevienam zināmam cilvēkam pļāvējs nav nobeidzies dēļ eļļošanas problēmām. Drīzāk parasti pati kaste jau sāk brukt kopā vai vienkārši morāli noveco nevis dzinējs nomirst.
Man pirms 3 gadi viens traktors, bez piespiedu eļļošanas, ar BS motoru aizgāja... Pietika ar nelielu slīpumu mazāk kā min 
Jebkurā gadījumā maksimālais slīpums, kas norādīts uz traktorīšiem, ar vai bez piespiedu eļļošanu, ir vienāds.
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
06 May 2016, 00:20:52 @Apins rakstīja:
05 May 2016, 22:53:42 @edw rakstīja:
05 May 2016, 16:39:22 @cipargalva rakstīja:
Tagad tik jāsaprot vai tiešām viena cilindra dzinējam piespiedu eļļošana ir tik ļoti nepieciešama, vai arī tā ir matu skaldīšana un mārketings. Visiem it kā zināms, ka piespiedu ir labāk, bet nu vismaz man nevienam zināmam cilvēkam pļāvējs nav nobeidzies dēļ eļļošanas problēmām. Drīzāk parasti pati kaste jau sāk brukt kopā vai vienkārši morāli noveco nevis dzinējs nomirst.
Man pirms 3 gadi viens traktors, bez piespiedu eļļošanas, ar BS motoru aizgāja... Pietika ar nelielu slīpumu mazāk kā min 
Jebkurā gadījumā maksimālais slīpums, kas norādīts uz traktorīšiem, ar vai bez piespiedu eļļošanu, ir vienāds.
Par to piespiedu eļļošanu:
B&S I/C 1 cilindra motors - šlakstveida eļļošana
ja ir B&S parastais I/C 1 cilindra motors ar eļļas filtru, vai B&S intek 1 cilindra - tad tur eļļa tikai tiek dzīta caur filtru un eļļo kloķenes apakšējo galu. Viss tāpat uz šlakstveidu eļļojas.
bildē var redzēt "mārketingu" 1 cilindra intek motoram
Ja ir 2 cilindru B&S I/C, Vanguard utt, tad tur viss iz zem spiediena. Bet tas nepalīdz, jo sadalenes sēžas ir vājā vieta šiem motoriem - izdilst.
Ja ir 1 cilindra B&S XRD (extended life series), tad tur arī viss ir zem spiediena. bet šie motori ir dārgāki, un es neesmu ne uz viena traktoriņa tādu redzējis.
Jebkura kohler motoram ar eļļas filtru ir pilnā spiediena maģistrāle, un tas ir daudz labāks, par B&S. Vienīgais, plastmasas zobrati sadalenēm (twin cam courage 15-18 hp)
Hondas viencilindra un to kloniem nav sanācis vēl izpētīt eļļošanas sistēmu, bet šā vai tā šie motori ir galvas tiesu pārāki par kohleru. B&S ir motori, kurus es uzskatu par akmens laikmeta izstrādājumiem - prasta kartera ventilācija, starteris bez reduktora (tāpēc parasti komplektējas ar milzīgu aķi, jo starteris vnk nevar izgriezt to bezkompresijas motoru). Trokšnaini, problemātiski. Tāpat B&S motoriem neregulējas aizdedzes apsteidze, kas ir pilnīgs čau :esmu
Kawasaki - nākamie aiz hondas - pilna spiediena eļļošana, tikai sanacis vairākus dzirdēt ar klabošiem pamatniekiem.
Ja grib pļaut slīpumos, tad vnk 1 cilindra motorā ielej nevis 1.4l eļļas, bet 1.8 + prolong piedevu. Tad pa skursteni nenāk ne zilais un vienīgais stress, lai pa prasto kartera ventilāciju nenāk eļļa ieplūdē.
Man pašam ir B&S 13.5 zs motors ar paaugstinātu eļļas līmeni, kuru dūšīgi slogoju slīpumos. Viss ir ok jau otro gadu
[ Šo ziņu laboja Modrs, 06 May 2016, 06:45:57 ] | Offline | | |
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| Un ja runā par brenda izvēli tad mc cullohs aka partner būtu pēdējais brends, ko izvēlēties.
plastmasas transaxle vai CVT ir pilnīgs čau.
viss uz buksēm un ķep ļep
hidrostatiskā kārba ar kājas vadību ir vislabākā izvēle.
Ja par brendiem runājam vēl, tad castelgarden komplektētie mezgli ir vissakarīgākie.[ Šo ziņu laboja Modrs, 06 May 2016, 06:53:43 ] | Offline | | |
jaks | |  Kopš: 02. Dec 2008
No: Saldus
Ziņojumi: 3101
Braucu ar:
| Ir hidrostatika uz roku un patīk. Ar kājas vadību nav braukts, bet šķiet ka bebūtu ērti | Offline | | |
Zoo | |  Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7815
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
|
05 May 2016, 23:27:30 @bum_bumz rakstīja:
05 May 2016, 20:26:20 @Chainsaw rakstīja:
apins, nu es domāju par to, ka lielām platībām ņemt kkādu mini traktorīti ar dīzeļmotoru, vai kkādu šo plastmasas benzīnrūcekli
Nejauc mauriņa vaboles ar traktorīšiem, kuriem pa vagu jābrauc.
Līdz 1/2 hektāram iztiek ar kultivatoru, līdz 3ha - ar motobloku.
Tā vismaz ruslandes forumos aktīvisti dara.
Pats urbos, ko ņemt, jo Janmar-veidīgo īsti nevajag, pareizāk sakot, nav kur uzglabāt šobrīd. Man apstrādājams ~0,2ha, īzi tiek galā ar kultivatoru. Arī 100 g vecu atmatu vienu gabalu uzplēsu 
No sākuma vēl bij starpposms, ņemt motobloku, krievu Ņevu ar B&S. Beigās izskaitļoju MTD 380M ar paša ražotu bīdekli.
No visa pārējā klāsta pa lielam tur bija 1 un tā paša tehnika ar dažādām uzlīmēm, īsti B&S vai klonēti - atliek vien minēt.
Šobrīd lauki jau apstrādāti, vēl būs jāpadarbina - jāuzrušina un jāizlīdzina nedaudz ainava. Tad jau drīz rindstarpu rušināšana.
Auzu motoru izbāž vienos vārtos, rudenī būs 2 gadi, pagaidām bez niķiem. 
Tie janmari uz price/performance lietotājam-amatierim ir par dārgu.
Jau gadus piecus lietoju MB1 (vecā Ņeva) ar B&S 8hp
ss.ellvee vēl ir pilns ar dzelžiem no šitā, un rāmavā arī ir jauni nopērkami.
Man viņš velk piekabi, frēzē zemi, pūš sniegu un pļauj zāli, vago arī ja vajag. Un tas par smieklīgām naudām.
Jā- šļakstveida eļļošanai vajag SAE 30 eļļu. Nekādi 10w40 tur neder. | Offline | | |
|
RH | |  Kopš: 05. Dec 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 1104
Braucu ar: četriem riņķiem
| Kāds tam pamatojums par sae30?
B&S lapā pat ielicis tabulu un piedāvā izmantot 5w30 un 5w40 sintētiku.
| Offline | | |
Zoo | |  Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7815
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Pamatojums tāds ka tā eļļa ir tikpat sena cik eļļošana ar lāpstu. (akmens laikmeta tehnoloģijas) un tā sae30 bagātīgāk uzklājas un mazāk notek. Viskozitāte arvienvārdsakot.
Krievu pakaļdarinājumu tam B&S motoram es nokāvu, lejot eļļas no mašīnu kanniņām.
Agrāk B&S ekomendēja tikai sae30. Snowblower engines laikam tagad ar. | Offline | | |
cipargalva | |  Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6731
Braucu ar: quattro
| Tu taču saproti, ka SAE30 būs tikpat bieza pie darba temperatūras kā 5W30 vai 10W30. 5W40 un 10W40 būs tikai nedaudz biezāka. | Offline | | |
Apins  | |  Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3469
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
| Visbiežāk instrukcijās pļāvējiem, kam ir b&s dzinējs ir rakstīts, ka jālej sae30. Pļāvējiem ar Hondu gan ir 5w30 jālej.
Var jau būt, ka b&s dzinēji ir vecmodīgi, bet kāpēc klienti, kad ienāk veikalā, tad viņiem visbiežāk ir vienalga, kādā krāsā pļautene, bet galvenais, lai ir b&s dzinējs?
Modrs, castelgarden ir stiga lētais brends kā mcculloch husqarnai, taču Latvijā viņu importē tik mazos apjomos, ka cena ir augstāka vai vienāda ar stigu.
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
cipargalva | |  Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6731
Braucu ar: quattro
| Labi, tad CVT nevajag, paliek manuālis un HST. HST cena nedaudz kož, bet nu varbūt jāpadomā. | Offline | | |
Zoo | |  Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7815
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Kur var hondai, robinam vai hvz kam vēl uz vietas atrast rezerves daļas? Briggam var.
Hondai ir čuguna čaula? Dažiem briggiem vēl ir.
Man vajag, lai:
Dzinējs ir lēts ekspluatācijā
Lai var pats zem ābeles saskrūvēt
Serviss.
Zālespļāvējam jau pokuj, bet uz motobloka tomēr nianses atšķiras. Tie briggi vēsturiski ir šeit jau 20 gadus.
| Offline | | |
Apins  | |  Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3469
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
| Lielākoties B&S dzinēji ir populāri Skandināvijā un Austrumeiropā, taču Rietumeiropā pārsvarā Honda dzinēji.
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
06 May 2016, 09:11:50 @Zoo rakstīja:
Kur var hondai, robinam vai hvz kam vēl uz vietas atrast rezerves daļas? Briggam var.
Hondai ir čuguna čaula? Dažiem briggiem vēl ir.
Man vajag, lai:
Dzinējs ir lēts ekspluatācijā
Lai var pats zem ābeles saskrūvēt
Serviss.
Zālespļāvējam jau pokuj, bet uz motobloka tomēr nianses atšķiras. Tie briggi vēsturiski ir šeit jau 20 gadus.
hondai un tās kloniem ir čuguna čaula (gan horizontālai, gan vertikālai asij).
Verikālās ass hondas un tās kloniem ir čuguna čaula. Līdz ~ 4.5hp (vertikālai asij) sastopami ar plastmasas sadalenēm, bet šā vai tā bez problēmām strādā. Horizontāliem līdz ~ 5.5hp.
Brigiem līdz ~ 8-9 hp, kas nav marķēti ar I/C vai intek, ir nikosils vai alusils.
Palielam visi dārza tehnikas motori ir zem ābeles remontējami, tikai brigam tev vajadzēs colliskās atslēgas/muciņas[ Šo ziņu laboja Modrs, 07 May 2016, 06:44:16 ] | Offline | | |
|
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
06 May 2016, 07:28:23 @jaks rakstīja:
Ir hidrostatika uz roku un patīk. Ar kājas vadību nav braukts, bet šķiet ka bebūtu ērti
Manuprāt, tieši ar kāju ir visērtāk, jo tev viena roka paliek uz stūres, ar otru roku tu "na hodu" vari mainīt pannas augstumu, slēgt iekšā/ārā nažus, izgāzt savācējkasti, vai vnk pieturēties pie ručkas pļaujot slīpumā. Arī ja jālavierē starp šķēršļiem, ne vienmēr ar vienu roku var ātri izgrozīt stūri.
Protams, ja ir liela bezšķēršlu platība un rokas vadībai kruīzs, tad palielam nekāda starpība. | Offline | | |
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| Apin - brigus grib tāpēc, ka pilns ss.lv ir ar veciem briga šrotiem, kuros propogandiski rakstīts, ka amerikāņu izturīgais briga motors. Tas ir meinstrīms. Tikai, kad parunā ar dārza tehnikas pārdevējiem, tad visi kā viens piekrīt, ka honda vai tās kloni ļoti smuki rūc, un ir mazāk kaprīzi.
Par castelgarden - lai arī lētais gals, bet salikšanas kvalitāte un izmantotās komponentes ir labas. Kaut vai tas, ka priekšējiem riteņiem joprojām ir gultņi, nevis čuguna bukses, kā vairumam šī brīža mauriņtraktoriem
Es esmu eksperimentējis un lējis 10W30 vecā apakšvārtu motorā un tad pa visiem galiem nāca ārā eļļas tvaiki un zilais pa skursteni. Augšvārtu motoros tas nav tik izteikts, jo darba temperatūra nedaudz zemāka.
Itkā jau absurds, bet nu sae 30 vs 10W30 ir kkāda starpība augstās temperatūrās.[ Šo ziņu laboja Modrs, 07 May 2016, 07:01:37 ] | Offline | | |
Modrs | |  Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10409
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
05 May 2016, 23:27:30 @bum_bumz rakstīja:
......Beigās izskaitļoju MTD 380M ar paša ražotu bīdekli.......
man šķiet, ka MTD pats neražo matorus. Uz T380M frēzes ir hondas klons, ar sīkām atšķirībām, kā, piemēram, eļļas līmeņa tausts iet caur bāku blokā no augšas, un nav zema eļļas līmeņa aizsardzība.
Man ir tieši šāda frēze, un 6 gadus jau ir izturējusi. Ja neskaita, ka pirmajā reizē reversa piedziņas siksna pārdega 
Un, manuprāt, mīnuss ir tas, ka ķēžu reduktors ir aizvalcēts un nav paredzēts remontam. Ja ķēdes izstiepjās, vai izejas ass gultņi jāmaina, tad ir gemarojs[ Šo ziņu laboja Modrs, 07 May 2016, 07:18:06 ] | Offline | | |
Apins  | |  Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3469
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
| Modrs, Tu pats ikdienā strādā ar dārza tehniku, ka par visu Tev ir viedoklis?
Neviens lielais tehnikas ražotājs pats neražo dzinējus. Ja, piemēram, rakstīts, ka tas ir stiga vai alko motors, tad patiesībā apakšā zem plastmasām ir Loncin dzinējs. Pat husqvarnai uz brigga motoriem nāk virsū plastmasas ar husqvarna uzrakstienm.
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|