Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 164 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Vēsturiskas bildes/video. Otrais sējums.

AutorsZiņojums
RVR
25. Oct 2021, 09:57 #7810

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR


25 Oct 2021, 03:16:29 @lurkersgonnalurk rakstīja:

Man iepatikās no 3:54 redzamā kūts

Neko vairāk par šo kūti tīmeklī neizdodas atrast, bet, ja nekļūdos, runa ir par to no vismaz pieciem šāda nosaukuma LPSR kolhoziem, kurš atradies Rīgas rajonā, tagadējā Mārupes novada Salas pagastā, kura (un arī bijušā kolhoza) centrs ir Spuņciems. Bet tā kā kolhozā "po ee proektu vozveden novyj poselok", tad varbūt šī kūts ir nevis Spuņciemā, bet šajā novyj poselok, kurš ir hz kurš no visiem Salas pagasta ciemiem?

Kāds zin, kur šī fakinā kūts atradās/atrodas un kāds liktenis to piemeklēja neatkarīgajā Latvijā?


Jā, tas ir tas kolhozs "Padomju Latvija", kas atradās tagadējā Salas pagastā, ar centru Spuņciemā (pretīm Jūrmalai, otrā Lielupes krastā). 90.-to gadu pašā sākumā pārsaucās par agrofirmu "Tēvzeme".

Tas vispār skaitījās progresīvs kolhozs, tur bija daudz visādu interesantu lietu. Piemēram, viņi pirmie Latvijā sāka taisīt čipsus tādā izpratnē, kā to saprot mūsdienās. Tagadējie "Pērnes" čipsi sākotnēji bija kolhoza cehs. Vai arī tāds interesants fakts, ka grupa "Pērkons", kad to tās oriģinālajā versijā aizliedza 1983. gadā, tika paņemta kolhoza paspārnē un saucās "Kolhoza "Padomju Latvija" ansamblis" - tādējādi ļaujot viņiem uzstāties.

Runājot par kūti - tā varbūt ir kūts Pavasaros, vismaz tur noteikti kolhozam bija fermas. Tas ir Lielupei Jūrmalas pusē, pretīm Gātciemam, mazliet uz augšu pa upi no Slokas tilta. Tiltu atklāja tikai 1993. gadā, līdz tam tur bija pārceltuve kolhoza darbiniekiem (bija vēl arī divas citas pārceltuves - Valteros un Slokā).
Bet "новый посёлок", visdrīzāk, ir tas pats Spuņciems, jo citur kolhozam vairākstāvu dzīvokļu māju nebija. Arī kinožurnālā redzamā ēdnīca bija tur.

P.S. to visu mazliet atceros no bērnības, jo viens radu onkulis strādāja kolhozā par šoferi un dažreiz mēs braucām no Valteriem ar kuģīti uz darbnīcām pie viņa. Tas bija aptuveni 80.-to vidū.

[ Šo ziņu laboja RVR, 25 Oct 2021, 10:09:55 ]

Offline
juriz
25. Oct 2021, 11:32 #7811

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2540

Braucu ar: būzu

Ja precizējam - pārceltuve bija tur labi tālāk, pašos Pavasaros, pat aiz tiem (aiz nosacītā centra), kur vēl autobusam bija galapunkts.
Online
RVR
25. Oct 2021, 13:10 #7812

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR


25 Oct 2021, 11:32:42 @juriz rakstīja:
Ja precizējam - pārceltuve bija tur labi tālāk, pašos Pavasaros, pat aiz tiem (aiz nosacītā centra), kur vēl autobusam bija galapunkts.


Jā, es neprecīzi izteicos - "tur" bija domāts Pavasaros, nevis tilta vietā.

Autobusa galapunktu vēl tagad var sazīmēt, iekāpšanas platforma ir saglabājusies. Tur bija Jūrmalas 9. maršruts - pats pirmais, ko atcēla pārmaiņu laikos.
Offline
marcis74
25. Oct 2021, 13:51 #7813

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 1037

Braucu ar: 320g, 330i, S1000XR, S1000RR, KAYO 190, RS 50


24 Oct 2021, 01:53:54 @kaprons rakstīja:

23 Oct 2021, 23:44:23 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Man prieks, ka to ēku nav piemeklējis Varner-Hakon vai cits eiroremonts un tā ir saglabājusies diezgan autentiskā stāvoklī

no offence, bet viss padomiskais, ar ļoti retiem izņēmumiem(piemēram- tā māja Elizabetes2), ir piemineklis tizlumam un nejēdzībai.
Ir traģiski fanot par PSRS autobūvi(visu 100%), arhitektūru(gandrīz viss ir sūds), un visu pārējo(100% sūds)
Tas ir vājprāta murgs, kas ir jāizdzēš no atmiņas ASAP, un bērniem toč nav nododams kā vērtība, lai arī tā ir mūsu vecāku dzīve(deģenerātu vateņu uzspiesta un nejēdzīga)


+1000
Varu vēl parakstīties zem šī.
Arī nav skaidrs, kāpēc cilvēki pērk un restaurē un fano(!) par vazu, gazu, zazu u.tml. mēsliem. Tas viss, bez izņēmuma ir sūdi un/vai mēsli. Tās ir 50 izplēstas lapas no visu dzīvēm, kuras varēja veltīt savas valsts izaugsmei. Bet nē - cilvēki fano par lietām, kas jau idejas līmenī bija anahronisms, kur nu vēl, kad sāka to visu ražot. Un par Sarkano Zvaigzni arī var neargumentēt. Varbūt sporta mopēdi kaut drusku pietuvojās pasaules līmenim (tiešāk pusapli aiz....), bet tas arī ir viss.
Offline
CP17
25. Oct 2021, 14:09 #7814

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Offline
bum_bumz
25. Oct 2021, 14:22 #7815

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7225

Braucu ar: E34


25 Oct 2021, 13:51:40 @marcis74 rakstīja:

24 Oct 2021, 01:53:54 @kaprons rakstīja:

23 Oct 2021, 23:44:23 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Man prieks, ka to ēku nav piemeklējis Varner-Hakon vai cits eiroremonts un tā ir saglabājusies diezgan autentiskā stāvoklī

no offence, bet viss padomiskais, ar ļoti retiem izņēmumiem(piemēram- tā māja Elizabetes2), ir piemineklis tizlumam un nejēdzībai.
Ir traģiski fanot par PSRS autobūvi(visu 100%), arhitektūru(gandrīz viss ir sūds), un visu pārējo(100% sūds)
Tas ir vājprāta murgs, kas ir jāizdzēš no atmiņas ASAP, un bērniem toč nav nododams kā vērtība, lai arī tā ir mūsu vecāku dzīve(deģenerātu vateņu uzspiesta un nejēdzīga)


+1000
Varu vēl parakstīties zem šī.
Arī nav skaidrs, kāpēc cilvēki pērk un restaurē un fano(!) par vazu, gazu, zazu u.tml. mēsliem. Tas viss, bez izņēmuma ir sūdi un/vai mēsli. Tās ir 50 izplēstas lapas no visu dzīvēm, kuras varēja veltīt savas valsts izaugsmei. Bet nē - cilvēki fano par lietām, kas jau idejas līmenī bija anahronisms, kur nu vēl, kad sāka to visu ražot. Un par Sarkano Zvaigzni arī var neargumentēt. Varbūt sporta mopēdi kaut drusku pietuvojās pasaules līmenim (tiešāk pusapli aiz....), bet tas arī ir viss.

-1001
Offline
RVR
25. Oct 2021, 16:21 #7816

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR

Vēsture ir vēsture, neatkarīgi no tā, kas kuram patīk vai nepatīk. Tie 50 gadi ir bijuši un savas pēdas atstājuši. Izlikties, ka to nav bijis, ir muļķīgi.

Cita lieta, ka ne viss palikušais ir baigā vērtība, ko obligāti nepieciešams saglabāt. Tomēr saglabājamas lietas pastāv - arhitektūrā kaut vai "Sēnīte", Dzintaru koncertzāles vasaras zāle, Dailes teātris, utt.
Ko tieši nepieciešams saglabāt kā sava laika spilgtus piemērus, lai spriež katras jomas speciālisti, šajā gadījumā - arhitekti (galu galā, ir taču Arhitektu savienība un citas organizācijas).

[ Šo ziņu laboja RVR, 25 Oct 2021, 16:23:37 ]

Offline
lurkersgonnalurk
25. Oct 2021, 16:50 #7817

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


25 Oct 2021, 09:57:17 @RVR rakstīja:
Runājot par kūti - tā varbūt ir kūts Pavasaros, vismaz tur noteikti kolhozam bija fermas. Tas ir Lielupei Jūrmalas pusē, pretīm Gātciemam, mazliet uz augšu pa upi no Slokas tilta. Tiltu atklāja tikai 1993. gadā, līdz tam tur bija pārceltuve kolhoza darbiniekiem (bija vēl arī divas citas pārceltuves - Valteros un Slokā).
Bet "новый посёлок", visdrīzāk, ir tas pats Spuņciems, jo citur kolhozam vairākstāvu dzīvokļu māju nebija. Arī kinožurnālā redzamā ēdnīca bija tur.

Ar "kūti" es biju domājis ēdnīcu, jo no vikipēdijā minētās "kūts rekonstrukcijas" biju pieņēmis, ka tā ir tā pati "ēdnīcas rekonstrukcija" no kādreizējas kūts, bet varbūt arī tās ir divas dažādas lietas, kuras abas ir projektējusi Z Gaile.
Nav zināms, kas ar ēdnīcas ēku notika pēc tam?
Offline
lurkersgonnalurk
25. Oct 2021, 16:55 #7818

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


25 Oct 2021, 16:21:58 @RVR rakstīja:
Ko tieši nepieciešams saglabāt kā sava laika spilgtus piemērus, lai spriež katras jomas speciālisti, šajā gadījumā - arhitekti (galu galā, ir taču Arhitektu savienība un citas organizācijas).

Ar speciālistu spriešanu var arī nepietikt, lai kaut kas tiktu saglabāts, ja "politiskā griba" grib pretēji, kā varējām novērot sāgā ap Elizabetes 2.
Offline
vvv
25. Oct 2021, 17:23 #7819

Kopš: 19. Feb 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2122

Braucu ar: e53FL 4,4;e38


25 Oct 2021, 16:21:58 @RVR rakstīja:
Vēsture ir vēsture, neatkarīgi no tā, kas kuram patīk vai nepatīk. Tie 50 gadi ir bijuši un savas pēdas atstājuši. Izlikties, ka to nav bijis, ir muļķīgi.

Cita lieta, ka ne viss palikušais ir baigā vērtība, ko obligāti nepieciešams saglabāt. Tomēr saglabājamas lietas pastāv - arhitektūrā kaut vai "Sēnīte", Dzintaru koncertzāles vasaras zāle, Dailes teātris, utt.
Ko tieši nepieciešams saglabāt kā sava laika spilgtus piemērus, lai spriež katras jomas speciālisti, šajā gadījumā - arhitekti (galu galā, ir taču Arhitektu savienība un citas organizācijas).




+ 1002
Varbūt nojaucam vanšu tiltu? Un pie viena vajadzētu uzspridzināt TV torni, kas vienubrīd bija augstākais eiropā

[ Šo ziņu laboja vvv, 25 Oct 2021, 17:46:48 ]

Offline
CP17
25. Oct 2021, 18:04 #7820

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

jaunieši nesapratīs
Offline
RVR
25. Oct 2021, 18:13 #7821

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR

Mazliet pameklēju vairāk par Z. Gailes darbiem - izrādās, kolhoza jaunais ciemats bija tieši privātmāju ciemats, nevis dzīvokļu mājas.

Par ēdnīcu - tā tiešām bija agrākā kūts.



Offline
lurkersgonnalurk
25. Oct 2021, 18:19 #7822

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

no kura žurnāla tas ir?
Offline
marcis74
25. Oct 2021, 18:23 #7823

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 1037

Braucu ar: 320g, 330i, S1000XR, S1000RR, KAYO 190, RS 50


25 Oct 2021, 17:23:51 @vvv rakstīja:

25 Oct 2021, 16:21:58 @RVR rakstīja:
Vēsture ir vēsture, neatkarīgi no tā, kas kuram patīk vai nepatīk. Tie 50 gadi ir bijuši un savas pēdas atstājuši. Izlikties, ka to nav bijis, ir muļķīgi.

Cita lieta, ka ne viss palikušais ir baigā vērtība, ko obligāti nepieciešams saglabāt. Tomēr saglabājamas lietas pastāv - arhitektūrā kaut vai "Sēnīte", Dzintaru koncertzāles vasaras zāle, Dailes teātris, utt.
Ko tieši nepieciešams saglabāt kā sava laika spilgtus piemērus, lai spriež katras jomas speciālisti, šajā gadījumā - arhitekti (galu galā, ir taču Arhitektu savienība un citas organizācijas).




+ 1002
Varbūt nojaucam vanšu tiltu? Un pie viena vajadzētu uzspridzināt TV torni, kas vienubrīd bija augstākais eiropā


Var, protams, jebkuru jautājumu iedzīt stūrī, bet šajā gadījumā runa bija par autoparku. Starp citu Vanšu tilta pilons ir ļoti laba konstrukcija uz pārējās to laiku celtniecības fona. TV tornis arī. Cita lieta, ka krievu laiku hidroizolācija bija pilnīgā pakaļā, kamdēļ arī visi to laiku tilti, kas nav remontēti, ir pabriesmīgā stāvoklī. Kaut vai tas pats Brasas pārvads, kas tagad ir ciet - viss hidroizolācijas dēļ. Tas pats bija ar A.Deglava tiltu. Zemitānu tilts ir nākamais, Vanšu tilta laidumi no apakšas izskatās precīzi, kā elitāro VAZu, ZAZu, GAZu sliekšņi un grīdas.
Offline
marcis74
25. Oct 2021, 21:10 #7824

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 1037

Braucu ar: 320g, 330i, S1000XR, S1000RR, KAYO 190, RS 50

Produkts, ko pat nav varējuši kārtīgi uzbūvēt no legāli nopirktiem rasējumiem. Sadales vārpstas izciļņu leņķi neatbilst rasējumiem, starp sadalītāja kontaktiem 90 grādi ir vienā no 1000 gadījumiem (atceramies, krievi Concordes rasējumus nospēra. No tā TU-144 labāks nekļuva, tieši otrādi) un, kas radīts zagļu, laupītāju un padibeņu terora un propogandas izveidotā valstī un kura atvasinājumus tikai nesen baidza ražot (jo prāta joprojām nepietiek). Tērēt laiku šim visam ir....ir....žēl...
Es arī mācījos braukt ar visiem tiem zaziem, AZLK un važņiem, bet manī nav ne kripatiņas nostaļģijas. Ar visu to, ka krievi brutāli nokopēja BMW 1.5L motoru un iebāza to Moskvičā, tas moskābels labāks nekļuva...
Ar visu to, ka Ādolfs Josifam uzdāvināja BMW R(aizmirsu modeli) rasējumus, M-62, K-750 u.c. labāki nekļuva. Tos ražo joprojām ar to pašu 30. gadu motoru.
Un sauc to, kā gribi. Sūds ir un paliek sūds.
Offline
lurkersgonnalurk
25. Oct 2021, 21:35 #7825

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

Man šķiet ka autobūvē tieši tāpat kā celtniecībā - projektētāju darba un dizaina kvalitāti nevajag jaukt ar ražošanas kultūru, izmantotajiem materiāliem, un novecojušiem risinājumiem bremzīga birokrātiskā aparāta un "jātaisa no tā, kas ir" dēļ.
Vosmjoročka ģevjatočka (viens no retajiem psrs sērijveida auto, kam grūti piešūt plaģiātu) dizainā ir galīgi adekvāts 70to beigu / 80to sākuma auto.
Offline
RVR
25. Oct 2021, 21:44 #7826

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR


25 Oct 2021, 18:19:28 @lurkersgonnalurk rakstīja:
no kura žurnāla tas ir?


https://www.nkmp.gov.lv/lv/media/1540/download

Tur ir PDF dokuments.
Offline
Mizx
25. Oct 2021, 22:00 #7827

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7096

Braucu ar:


25 Oct 2021, 21:35:45 @lurkersgonnalurk rakstīja:
Man šķiet ka autobūvē tieši tāpat kā celtniecībā - projektētāju darba un dizaina kvalitāti nevajag jaukt ar ražošanas kultūru, izmantotajiem materiāliem, un novecojušiem risinājumiem bremzīga birokrātiskā aparāta un "jātaisa no tā, kas ir" dēļ.
Vosmjoročka ģevjatočka (viens no retajiem psrs sērijveida auto, kam grūti piešūt plaģiātu) dizainā ir galīgi adekvāts 70to beigu / 80to sākuma auto.
Aizmirsi, ka PSRS domāt bija aizliegts. Arī projektētājiem un izgudrotājiem. Lai cik talantīgi arī nebūtu, pārsvarā gadījumu izpausties bija aizliegts. Tepat minētais fakts par Gaili, kam bija jābrauc uz kolhozu projektēt, lai cik necik varētu darīt ko pati grib. Izgudrotājiem arī darbs atradās kolhozu remonta cehā, ja tie negribēja iet no augšas diktētā pavadā par to kā pareizi jāizgudro PSRS.
Offline
RVR
25. Oct 2021, 22:12 #7828

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22738

Braucu ar: RVR

Offline
lurkersgonnalurk
25. Oct 2021, 22:37 #7829

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

@RVR, kas tev ir ar skrīnšotiem un nevarēšanu ielikt linku skrīnšota avotam?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4