Online
Pašreiz BMWPower skatās 117 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Par un ap 5er G30
Autors | Ziņojums |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22786
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Bagāžniekā arī vietas nav, cik vienam biedram redzēju. Risinājums būtu G31, bet tiem piedāvājums pavisam švaks.
-----------------
RT Translations | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3955
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
07 Feb 2025, 12:03:03 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 11:27:25 @smudo rakstīja:
Kādi 50l benzīna ietaupīti, aizstājot tos ar 173kWh elektrības. Kaut kāds 50 EUR savings sanāk (vai EUR 80, ja pa velti uzlāde). Ņemot vērā iegādes cenas deltu, jēgas nekādas nav, bet PHEV
ES ir ļoti populāri dēļ tax savings, jo teorētski kā mazāks CO2 izmešu skaits - tur gan vēl jāskatās, pie cik k km tur pa nullēm izlīdzinās (dēļ lielāka CO2 ražošnā) un ar kādu elektrību uzlādi veic.
Arī LV UVTL un ekspluatācijas nodoklis PHEV (īpaši jaudīgajiem) ir krietni zemāks par ICE. Čoms, kam placis, teica, ka pirms pēdējām UVTL izmaiņām kā karsti pīrādziņi gāja 2-4 gadus lietoti G05 ar 3,0d, bet kopš izmaiņām pat base 3,0d ir dārgākajā katergorijā ar 210kw un tagad 80% G05 ar PHEV tiek tirgoti. 3,0d pērkot tikai "uz" fisiko personu.
Man ir G31 LCI 540ix ar MHEV un februārī uz 1130km BMW apps vidējo 8,6l rāda, bet tur lielākā daļašoseja bija, kur braucot ar PHEV beigās patēriņš būtu samērā līdzīgs. Bet pilsētā īsos gabalos, kur 100% EV režims, protams, ka šāda sistēma makes sense, jo var vispār ICE neškilt klāt, kas īsā pāris km braucienā ir labi.
Tieši tā pilsētā arī lietoju, nemaz nelietojot ICE īsos braucienos.
Cenas ziņā šobrīd LCI G31 530e un 530i ir tik ļoti tuvu cenā vai pat lētāki to popularitātes Rietumeiropā dēļ, ka kopā ar UVTN un Ekspluatācijas nodokļa (0 Euro) ietaupījuma dēļ, šis sanāk vislabākais price/performance.
Kā vienīgo mīnusu varu minēt ir mazā ~40l bāka, kas garākos ceļa posmos mazliet pārāk bieži grib tikt uzpildīta.
PHEV mazlietotā segmentā Vācijā bieži ir lētāki par ICE, jo tos pamatā pērk uzņēmumi dēļ nodokļu ietaupījumiem (plus lielajiem uzņēmumiem ir korporatīvās atlaides) un pēc operatīvā līzinga beigām tos izsolēs par labu denu tirgo tālāk. Līdz ar to ja ir iespēja visu laiku uzlādēt un irbieži īsie gabali, tad tas ir labs value for money. | Offline | | |
Output | |  Kopš: 02. Jan 2017
Ziņojumi: 658
Braucu ar: G20
|
07 Feb 2025, 11:44:50 @Mikels rakstīja:
Attiecībā uz iegādes cenu, nav tā, ka šie 530e un 330e otrreizējā tirdziņā ļoti strauji zaudē savu vērtību un ir pat lētāki par parastajām versijām?
Ir tā.
Kad meklēju 330i, izgāju cauri arī daudziem 330e sludinājumiem, jo Mobile nav (vai neatradu) kā izfiltrēt. Baigo pētijumu neveicu, bet e bija aptuveni 10-20% lētāki līdzīgā nobraukumā/komplektācijā i versija.
Nezinu gan kā viņiem jauniem cena atšķiras. | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3848
Braucu ar: kruīzu
|
07 Feb 2025, 12:03:03 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 11:27:25 @smudo rakstīja:
Kādi 50l benzīna ietaupīti, aizstājot tos ar 173kWh elektrības. Kaut kāds 50 EUR savings sanāk (vai EUR 80, ja pa velti uzlāde). Ņemot vērā iegādes cenas deltu, jēgas nekādas nav, bet PHEV
ES ir ļoti populāri dēļ tax savings, jo teorētski kā mazāks CO2 izmešu skaits - tur gan vēl jāskatās, pie cik k km tur pa nullēm izlīdzinās (dēļ lielāka CO2 ražošnā) un ar kādu elektrību uzlādi veic.
Arī LV UVTL un ekspluatācijas nodoklis PHEV (īpaši jaudīgajiem) ir krietni zemāks par ICE. Čoms, kam placis, teica, ka pirms pēdējām UVTL izmaiņām kā karsti pīrādziņi gāja 2-4 gadus lietoti G05 ar 3,0d, bet kopš izmaiņām pat base 3,0d ir dārgākajā katergorijā ar 210kw un tagad 80% G05 ar PHEV tiek tirgoti. 3,0d pērkot tikai "uz" fisiko personu.
Man ir G31 LCI 540ix ar MHEV un februārī uz 1130km BMW apps vidējo 8,6l rāda, bet tur lielākā daļašoseja bija, kur braucot ar PHEV beigās patēriņš būtu samērā līdzīgs. Bet pilsētā īsos gabalos, kur 100% EV režims, protams, ka šāda sistēma makes sense, jo var vispār ICE neškilt klāt, kas īsā pāris km braucienā ir labi.
Tieši tā pilsētā arī lietoju, nemaz nelietojot ICE īsos braucienos.
Cenas ziņā šobrīd LCI G31 530e un 530i ir tik ļoti tuvu cenā vai pat lētāki to popularitātes Rietumeiropā dēļ, ka kopā ar UVTN un Ekspluatācijas nodokļa (0 Euro) ietaupījuma dēļ, šis sanāk vislabākais price/performance.
Kā vienīgo mīnusu varu minēt ir mazā ~40l bāka, kas garākos ceļa posmos mazliet pārāk bieži grib tikt uzpildīta.
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties. | Offline | | |
waldmenz | |  Kopš: 07. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 128
Braucu ar: M, S13
|
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 12:03:03 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 11:27:25 @smudo rakstīja:
Kādi 50l benzīna ietaupīti, aizstājot tos ar 173kWh elektrības. Kaut kāds 50 EUR savings sanāk (vai EUR 80, ja pa velti uzlāde). Ņemot vērā iegādes cenas deltu, jēgas nekādas nav, bet PHEV
ES ir ļoti populāri dēļ tax savings, jo teorētski kā mazāks CO2 izmešu skaits - tur gan vēl jāskatās, pie cik k km tur pa nullēm izlīdzinās (dēļ lielāka CO2 ražošnā) un ar kādu elektrību uzlādi veic.
Arī LV UVTL un ekspluatācijas nodoklis PHEV (īpaši jaudīgajiem) ir krietni zemāks par ICE. Čoms, kam placis, teica, ka pirms pēdējām UVTL izmaiņām kā karsti pīrādziņi gāja 2-4 gadus lietoti G05 ar 3,0d, bet kopš izmaiņām pat base 3,0d ir dārgākajā katergorijā ar 210kw un tagad 80% G05 ar PHEV tiek tirgoti. 3,0d pērkot tikai "uz" fisiko personu.
Man ir G31 LCI 540ix ar MHEV un februārī uz 1130km BMW apps vidējo 8,6l rāda, bet tur lielākā daļašoseja bija, kur braucot ar PHEV beigās patēriņš būtu samērā līdzīgs. Bet pilsētā īsos gabalos, kur 100% EV režims, protams, ka šāda sistēma makes sense, jo var vispār ICE neškilt klāt, kas īsā pāris km braucienā ir labi.
Tieši tā pilsētā arī lietoju, nemaz nelietojot ICE īsos braucienos.
Cenas ziņā šobrīd LCI G31 530e un 530i ir tik ļoti tuvu cenā vai pat lētāki to popularitātes Rietumeiropā dēļ, ka kopā ar UVTN un Ekspluatācijas nodokļa (0 Euro) ietaupījuma dēļ, šis sanāk vislabākais price/performance.
Kā vienīgo mīnusu varu minēt ir mazā ~40l bāka, kas garākos ceļa posmos mazliet pārāk bieži grib tikt uzpildīta.
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
 [ Šo ziņu laboja waldmenz, 07 Feb 2025, 13:43:59 ] | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3848
Braucu ar: kruīzu
|
07 Feb 2025, 13:43:46 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
ok, tad konkrētais modelis vēl neiekrīt kategorijā, kur oficiālais benzīna patēriņš ir nereāli mazs.
11.4 l/100km rādītājs gan neliekas baigi atbilstošs reklamētajai plug-in filozofijai
edit. Pirmajam 530e, ko ss.lv redzu, gan csdd rāda 1.8l/100km: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/bmw/530...olp.html#photo-8  [ Šo ziņu laboja RaL, 07 Feb 2025, 13:58:15 ] | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22786
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Baigi neesmu saskāries pēdējā laikā ar prasībām no VID, lai sakrīt patēriņš ar CSDD.
Bet nu būtu muļķīgi, ja skatītos tos nereālos ~2l/100
-----------------
RT Translations | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3955
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
07 Feb 2025, 14:17:33 @Elviss rakstīja:
Baigi neesmu saskāries pēdējā laikā ar prasībām no VID, lai sakrīt patēriņš ar CSDD.
Bet nu būtu muļķīgi, ja skatītos tos nereālos ~2l/100
Tiesību aktu prasības nav mainījušās - degvielas norakstīšanai samnieciskās darbības izdevumos WLPT x1,2 ir max slieksnis. | Offline | | |
|
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3848
Braucu ar: kruīzu
|
07 Feb 2025, 14:29:01 @smudo rakstīja:
07 Feb 2025, 14:17:33 @Elviss rakstīja:
Baigi neesmu saskāries pēdējā laikā ar prasībām no VID, lai sakrīt patēriņš ar CSDD.
Bet nu būtu muļķīgi, ja skatītos tos nereālos ~2l/100
Tiesību aktu prasības nav mainījušās - degvielas norakstīšanai samnieciskās darbības izdevumos WLPT x1,2 ir max slieksnis.
man šķiet, ka NEDC bija x1.2. WLTP ir max norādītais.
Ja virs, tad jāmaksā nodokļi pilnā apmērā (PVN + laikam kā par algu, ja pareizi atceros)
Tādēļ interesējos, jo, ja tā, tad vai nu jāsēž pie elektrības vada visu laiku, vai viss UVTN ieguvums pazūd.
Ja vien auto vienkārši nav reģistrēts uz uzņēmumu, bet degvielu lej par privātiem līdzekļiem. | Offline | | |
zebra | |  Kopš: 13. Aug 2009
Ziņojumi: 2044
Braucu ar: tavu mammu
| kādā stāvoklī tiem 330e/530e tie motori lietotiem? 
kā saprotu, izbrauc no mājas ar EV, pēc tam pie apdzīšanas iemin grīdā, auto ieslēdz ICE un iemauc redlainā aukstam.
tikko aizgāja viral video, kur viens uz M4 S55 aukstam izbrauca no stāvvietas ziemā un sāka driftēt, pēc 5sec aizgāja klak klak klak motoram.  | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3955
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
07 Feb 2025, 15:51:24 @zebra rakstīja:
kādā stāvoklī tiem 330e/530e tie motori lietotiem? 
kā saprotu, izbrauc no mājas ar EV, pēc tam pie apdzīšanas iemin grīdā, auto ieslēdz ICE un iemauc redlainā aukstam.
tikko aizgāja viral video, kur viens uz M4 S55 aukstam izbrauca no stāvvietas ziemā un sāka driftēt, pēc 5sec aizgāja klak klak klak motoram. 
BMW PHEVi ar B48 un B58 ir ar deforsētām jaudām pamatā, bet skaidrs, ka aprakstītais scenārijs nav labs dzinējam. Piemēram, G31 LCI ar B58 (MHEV) comforta režīmā pie cold start panelī rāda ierobrobežojumus max pieejamai pieprasītajai griezei - sākumā tur 20%-30%, bet tas burtiski uz pāris sekundēm - ja atmiņa neviļ (nelietoju to ekrāna režīmu), tad pēc kādām 10-15 sekundēm jau rāda ka pieejama 100% max grieze, lai gan motors vēl auksts.
Principā stāvoklis atkarīgs no sākotnējā lietotāja - ja viņš to apzinās un no tādām situācijām izvairās, tad motoram viss ir OK. To var nodrosīnāt pērkot jaunu. Vēl labā ziņa, ka Vācijā lielākā daļa šādu PHEV ir uzņēmumu auto, līdz ar to neviens viņus nelādē un absolūtais vairākums braukā tikai ICE režīmā. Par šo faktu zaļie skandālu taisīja, ka reāli tie PHEVi tērē tikpat vai vairāk benzīna, nekā ICE un ka būtu jāņem nost atvieglojumi, ja tas tā ir, bet viss atdruas pret to, ka to grūti izsekot.[ Šo ziņu laboja smudo, 07 Feb 2025, 16:48:55 ] | Offline | | |
protams  | |  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5996
Braucu ar: NS7
|
07 Feb 2025, 13:55:37 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 13:43:46 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
edit. Pirmajam 530e, ko ss.lv redzu, gan csdd rāda 1.8l/100km: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/bmw/530...olp.html#photo-8 
Tītenis  [ Šo ziņu laboja protams, 07 Feb 2025, 17:06:35 ]
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
AEM | |  Kopš: 05. Sep 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 269
Braucu ar: e39 530i M-Packet
|
07 Feb 2025, 17:05:42 @protams rakstīja:
07 Feb 2025, 13:55:37 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 13:43:46 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
edit. Pirmajam 530e, ko ss.lv redzu, gan csdd rāda 1.8l/100km: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/bmw/530...olp.html#photo-8 
Tītenis 
Var sīkāk par šo? Bija interese, skatījos gan CarV, gan DNA, tur viss sakrīt. Kur to var apskatīt, ka notīts? | Offline | | |
protams  | |  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5996
Braucu ar: NS7
|
07 Feb 2025, 17:43:00 @AEM rakstīja:
07 Feb 2025, 17:05:42 @protams rakstīja:
07 Feb 2025, 13:55:37 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 13:43:46 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
edit. Pirmajam 530e, ko ss.lv redzu, gan csdd rāda 1.8l/100km: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/bmw/530...olp.html#photo-8 
Tītenis 
Var sīkāk par šo? Bija interese, skatījos gan CarV, gan DNA, tur viss sakrīt. Kur to var apskatīt, ka notīts?
https://www.bmwpower.lv/forum_topic.php?topic=2...9&start=1900
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22786
Braucu ar: VAZ 2101 80'
|
07 Feb 2025, 15:11:37 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 14:29:01 @smudo rakstīja:
07 Feb 2025, 14:17:33 @Elviss rakstīja:
Baigi neesmu saskāries pēdējā laikā ar prasībām no VID, lai sakrīt patēriņš ar CSDD.
Bet nu būtu muļķīgi, ja skatītos tos nereālos ~2l/100
Tiesību aktu prasības nav mainījušās - degvielas norakstīšanai samnieciskās darbības izdevumos WLPT x1,2 ir max slieksnis.
man šķiet, ka NEDC bija x1.2. WLTP ir max norādītais.
Ja virs, tad jāmaksā nodokļi pilnā apmērā (PVN + laikam kā par algu, ja pareizi atceros)
Tādēļ interesējos, jo, ja tā, tad vai nu jāsēž pie elektrības vada visu laiku, vai viss UVTN ieguvums pazūd.
Ja vien auto vienkārši nav reģistrēts uz uzņēmumu, bet degvielu lej par privātiem līdzekļiem.
Ja Tu noraksti tos 50% vienam auto, kuru pats lieto, tam VIDam nav saistoši Tev kaut ko piekasīties par pāris desmitu eiro savu ieguvumu.
Man piekasijās vienam uzņēmumam, kur norakstīju 100%, bet tā tur bija mazākā problēma un šo lika mierā 
-----------------
RT Translations | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3955
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
07 Feb 2025, 17:43:00 @AEM rakstīja:
07 Feb 2025, 17:05:42 @protams rakstīja:
07 Feb 2025, 13:55:37 @RaL rakstīja:
07 Feb 2025, 13:43:46 @waldmenz rakstīja:
07 Feb 2025, 13:40:35 @RaL rakstīja:
un kā ar degvielas norakstīšanu uz izdevumiem?
Ja skatos pareizo modeli, tad rāda, ka 2l/100km vidējais pēc datiem.
Ar 6.2l/100km vidējo patēriņu tur nesanāk ierakstīties.
Ja skatās CSDD datus, tad konkrētajā situācijā ir šādi:
edit. Pirmajam 530e, ko ss.lv redzu, gan csdd rāda 1.8l/100km: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/bmw/530...olp.html#photo-8 
Tītenis 
Var sīkāk par šo? Bija interese, skatījos gan CarV, gan DNA, tur viss sakrīt. Kur to var apskatīt, ka notīts?
Labā ziņa, ka sākot no 2020/06 pamatā visiem ir DME nolokots un neko notīt nevar (iespējams, ka var, ja DME tiek atlokots, bet nu tas nav tik easy vairs). | Offline | | |
|
ATB | |  Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5327
Braucu ar: ♛ ♛
| Gan jau visur apakšā vecais teiciens : notīt jau var visur, bet ir atkarīgs cik dārgi tas maksā. Jo grūtāk tīt, jo dārgāks pakalpojums  | Offline | | |
RSAWorkshop  | |  Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7639
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| Tak neko tīt nevajag, ieliek CAN filtru attiecīgo un priecājās, ka kilometrus neskaita
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22786
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Cik tā figna vispār maksā? Pie mums ir? [ Šo ziņu laboja Elviss, 07 Feb 2025, 19:24:53 ]
-----------------
RT Translations | Offline | | |
josi | |  Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3215
Braucu ar: Puf-puf
| Arī ja tie kilometri tomēr ir saskrējuši, tad attin paneli un ieliek filtru lai nerādās citā blokā esošais reālais nobraukums.
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|