Online
Pašreiz BMWPower skatās 68 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
markelis | 23. Apr 2024, 12:16 |
#5381
|
|  Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12998
Braucu ar: eFku
|
23 Apr 2024, 12:02:35 @cipargalva rakstīja:
Nu bet jauns 5er taču maksā vairāk kā leaf, pareizi?
nu visi shie apglavojumi ir pilniigas muljkiibas un neapreekjinaami.
kuraa briidii mans 1,9 tdi 4ais golfs, nopirkts pa shtuku, kljuus ekonomiski neizdeviigaaks par jaunu taycanu?  | Offline | | |
kreativsniks | 23. Apr 2024, 12:24 |
#5382
|
| Kopš: 15. Oct 2018
Ziņojumi: 90
Braucu ar: vecu slīkoni,tīteni,šķilteni
| Man patīk, ka kopš EV kļūst arvien populārāki sāk parādīties dažādi jauni un/vai savādāki autoražotāji; teiksim, Davidich kanālā bija interesanti aplūkot apskatus dažiem Ķīnas EV (zeekr 001/9); salīdzinot kaut ar to pašu BMW/MB, kas jau sen ļoti garlaiko ar savu bagātīgo (un ļoti garlaicīgo) modeļu klāstu.
Jaunas tehnoloģijas, konceptuāli jauna filozofija par to, kādam tad jābūt auto.
Vienam svarīgi kā misenes motors "murrā", jaunajai paaudzei svarīgi, ka Tesla Plaid aizmugrē var uzspēlēt Xbox gaidot kamēŗ tas uzlādejas.
Neredzu baigo jēgu iespringt un turēties pie pagātnes, jo dienas beigās miskastes ir un paliks miskastes (auto ir un būs auto), neatkarīgi vai tās tiek darbinātas ar benzīnu, elektrību vai ūdeņradi.
Protams, ņemot vērā šī foruma specifiku un biedru vecumu, mani nepārsteidz šī turēšanās pie ICE auto. | Offline | | |
Marex_FF6  | 23. Apr 2024, 12:34 |
#5383
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5337
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
| Nekā jauna, kaislīgākie diskutētāji šajā topikā ir tieši ICE lietotāji...  | Offline | | |
Amphiney | 23. Apr 2024, 12:38 |
#5384
|
|  Kopš: 04. Apr 2014
Ziņojumi: 1127
Braucu ar: F11
| Vairumam jau būtu grūtāk pāriet, jo nav kur normāli uzlādēt (speciāli nebraucot uz uzlades punktu, negaidot) un jāņem krīts 20-40k auto. Ja gadā norullē tikai 10-15k km, tad dārga kilometra cena sanāktu par līzingu, kasko,ja vēl jāpērk savu uzlādes boxu...kuru visur pat ar savu īpašumā esošu stāvvietu nesanāk ierīkot.
Un pārsēsties no 5er uz i3 arī nav tas, ja neesi viens pats ģimenē.
Tā jau savādāk labprāt pārsēstos[ Šo ziņu laboja Amphiney, 23 Apr 2024, 12:39:46 ] | Offline | | |
dr_viruss | 23. Apr 2024, 12:57 |
#5385
|
| Kopš: 29. Apr 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 1225
Braucu ar: e60 530d FL
|
23 Apr 2024, 12:24:00 @kreativsniks rakstīja:
Man patīk, ka kopš EV kļūst arvien populārāki sāk parādīties dažādi jauni un/vai savādāki autoražotāji; teiksim, Davidich kanālā bija interesanti aplūkot apskatus dažiem Ķīnas EV (zeekr 001/9); salīdzinot kaut ar to pašu BMW/MB, kas jau sen ļoti garlaiko ar savu bagātīgo (un ļoti garlaicīgo) modeļu klāstu.
Jā un paskatoties to pašu YT kādus brīnumus Ķīnieši piedāvā RU tirgum, kad bezmazvai nesanāk vienu dienu mācīties ķīniešu valdou, jo mašīna ir palikusi tajā valodā, nemaz nerunājot ko darīt ar detaļām, ja nenod dievs tam brīnumam kaut kas nobirst.
p.s. Personīgi neesmu gatavs būt par beta testeri ķīniešu EV izstrādājumiem | Offline | | |
XK220 | 23. Apr 2024, 13:09 |
#5386
|
| Kopš: 26. Dec 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 3292
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
|
23 Apr 2024, 11:46:50 @abyss rakstīja:
Kā tieši ev sanāk 4x lētāk? Es principā mēnēsī nenobraucu tik daudz degvielā cik kredīta maksājums. Parasti jau ev būs 2x dārgāks kā līdzīgs ice. Kasko līdz ar to arī 2x - 3x dārgāks.
Labākajā gadījumā sanāk tas pats 
Braucu ar ev 6 gadus.
Pirms 3 nopirku Konu. Cipars 1:1 kā tādas pašas komplektācijas iekšdedzei.
Elektrība no paneļiem, kas 2 gadu laikā 3/4 jau atmaksājusies bez jebkādiem valsts atbalstiem.
Octa ~60eur gadā.
Paneļus par 10k laikam tikai kaut kādi baložu vazisti liek, šobrīd pat 11kw sistēmas bez valsts atbalsta ar darbu iet par ~7k, ar atbalstu vispār atmaksājas gada laikā.[ Šo ziņu laboja XK220, 23 Apr 2024, 13:11:00 ] | Offline | | |
Elviss  | 23. Apr 2024, 13:22 |
#5387
|
|  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22743
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
-----------------
RT Translations | Offline | | |
Fandulis | 23. Apr 2024, 13:23 |
#5388
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13762
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Davidichs psc eksperts
Cik garš tik plats, par ev vs ice. Braukt uz Rēzekni man patīk. Degvielā nulle centu.
Tagad elektroauto ir nedaudz virs 6tk gabalu vai tas ir daudz? [ Šo ziņu laboja Fandulis, 23 Apr 2024, 13:26:46 ] | Offline | | |
|
abyss | 23. Apr 2024, 13:28 |
#5389
|
|  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8592
Braucu ar: e39 523
|
23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.
P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji 
[ Šo ziņu laboja abyss, 23 Apr 2024, 13:29:30 ] | Offline | | |
Marex_FF6  | 23. Apr 2024, 13:31 |
#5390
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5337
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
30k km gadā
EV vidēji 18kw patēriņš
ICE vidēji 8l patēriņš
Diesel cena 1,6
Elektrība 0,2eur
Starpība 2,8k eur gadā
tas ir tikai par degvielu... pārējais jau interpretācija... | Offline | | |
XK220 | 23. Apr 2024, 13:36 |
#5391
|
| Kopš: 26. Dec 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 3292
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
|
23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:
23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.
P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji 
26800Eur par jaunu 39kWh konu ar lielo navi, krell audio, melnu jumtu, sānu gaismām griežot stūri un citām opcijām 2021. gada augustā.
Pirms pāris mēnešiem Autohallē bija akcija - jauns Citroen e-C4 par 25k, no kuriem vēl -4.5k atbalstu var dabūt.
Pie mana nobraukuma ev ekspluatācijā ir aptuveni 3k/gadā lētāks par ekvivalentu iekšdedzes auto. Jā, es paneļus cenā nelieku, jo pat ja nebūtu EV, liktu nevis 7.7kW sistēmu, bet 5-6kW, jo tāpat mājās siltumsūknis.[ Šo ziņu laboja XK220, 23 Apr 2024, 13:38:46 ] | Offline | | |
Damn  | 23. Apr 2024, 13:41 |
#5392
|
|  Kopš: 24. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 10813
Braucu ar:
| Ja atmet individuālos izdevīgumus - mans nobraukums, mans maršruts, mani saules paneļi, tad vidējam tautietim tas EV izdevīgums nemaz tik izdevīgs nav. | Offline | | |
shirminieks | 23. Apr 2024, 13:42 |
#5393
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1900
Braucu ar: 81
|
23 Apr 2024, 11:43:31 @protams rakstīja:
23 Apr 2024, 09:55:42 @shirminieks rakstīja:
23 Apr 2024, 09:40:09 @protams rakstīja:
Liekas esat aizmirsuši, kāda bija sākotnējā doma atsāk ražot ev - ekAloģija mf...tikai euro6 ir pat ekAloģiskāki par ev..
Neesi Alex Jones InfoWars pārlasījies? 
Vari pamatot savu "joku" ? 
Tad lūdzu paskaidro kādā veidā EURO6 ir ekoloģiskāks par EV  | Offline | | |
XK220 | 23. Apr 2024, 13:43 |
#5394
|
| Kopš: 26. Dec 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 3292
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Vidējam latvietim vispoār nav izdevīgi dzīvot, jo jāņem smskredīts lai izietu tehnisko, lai savukārt brauktu uz darbu un atdotu smskredītu 
| Offline | | |
968-jk | 23. Apr 2024, 13:47 |
#5395
|
|  Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13917
Braucu ar: 30niekiem
|
23 Apr 2024, 13:43:09 @XK220 rakstīja:
Vidējam latvietim vispoār nav izdevīgi dzīvot, jo jāņem smskredīts lai izietu tehnisko, lai savukārt brauktu uz darbu un atdotu smskredītu 
Neliec vienādības zīmi starp savu vidējo čomu un vidējo latvieti! | Offline | | |
shirminieks | 23. Apr 2024, 13:56 |
#5396
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1900
Braucu ar: 81
|
23 Apr 2024, 11:46:50 @abyss rakstīja:
Kā tieši ev sanāk 4x lētāk? Es principā mēnēsī nenobraucu tik daudz degvielā cik kredīta maksājums. Parasti jau ev būs 2x dārgāks kā līdzīgs ice. Kasko līdz ar to arī 2x - 3x dārgāks.
Labākajā gadījumā sanāk tas pats 
Nesalīdziniet savu 10-gadus veco lietoto auto ar jaunu EV; salīdziniet ābolus ar āboliem, jeb jaunu BEV ar jaunu ekvivalentu ICE
Un es teicu nevis 3-4x dārgāks kopā, bet braukšana / ekspluatācija ir 3-4x dārgāka; lūk tipisks piemērs salīdzinot divus līdzīgus auto (ignorējam saules paneļus):
- BMW iX vidēji būs ~25kwh/100km (citur vairāk, citur mazāk);
- Šobrīd elektrības cenu uz 24-mēnešiem piedāvā fiksēt 0.12EUR/kwh;
- Papildus pieskaitam mainīgo komponenti par sadali 0.05EUR/kwh;
- Sanāk 4.3EUR/100km;
- Paņemam pretī X5 ar 40d, kam vidēji būs savi 8l/100km (vismaz);
- Degviela maksā 1.7EUR/l, kas nozīmē 13.6EUR/100km
Sanāk >3x starpība braukšanas izmaksās - ja brauc 1000km mēnesī, tad tie 90EUR ir vienalga, bet piecos gados uz 100k tie ir gandrīz 10kEUR tikai pirmajos piecos gados.
Jā, KASKO ir BEV ir nedaudz dārgāks (bet arī nekādi 2-3x dārgāks), bet to kompensē apkopoju neesamība (nav eļļa, eļļas filtrs, degvielas filtrs, gaisa filtrs, bremzes gandrīz nelietojas, utt); ne velti dīleri sūdzās, ka BEV bojā viņiem galveno ienākumu plūsmu  | Offline | | |
|
shirminieks | 23. Apr 2024, 13:58 |
#5397
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1900
Braucu ar: 81
|
23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:
23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.
P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji 
KONA benzīns: 31kEUR
KONA electric 34kEUR
Kur Tu atradi par 58kEUR?  | Offline | | |
abyss | 23. Apr 2024, 13:58 |
#5398
|
|  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8592
Braucu ar: e39 523
|
23 Apr 2024, 13:36:15 @XK220 rakstīja:
23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:
23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus
Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.
P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji 
26800Eur par jaunu 39kWh konu ar lielo navi, krell audio, melnu jumtu, sānu gaismām griežot stūri un citām opcijām 2021. gada augustā.
Pirms pāris mēnešiem Autohallē bija akcija - jauns Citroen e-C4 par 25k, no kuriem vēl -4.5k atbalstu var dabūt.
Pie mana nobraukuma ev ekspluatācijā ir aptuveni 3k/gadā lētāks par ekvivalentu iekšdedzes auto. Jā, es paneļus cenā nelieku, jo pat ja nebūtu EV, liktu nevis 7.7kW sistēmu, bet 5-6kW, jo tāpat mājās siltumsūknis.
Aizmirsi pieminēt 180 km range un 10 sec 0-100. Man personīgi tas daudz svarīgākāk par skaļruņiem un grieZtu krāsu 
https://noliktava.skandimotors.lv/cars/hyundai-kona-electric/[ Šo ziņu laboja abyss, 23 Apr 2024, 14:02:05 ] | Offline | | |
shirminieks | 23. Apr 2024, 14:11 |
#5399
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1900
Braucu ar: 81
| Viena piebilde gan - atceramies, ka jāsalīdzina āboli ar āboliem, nevis jauns Taycan ar preFL E60 535d | Offline | | |
smudo  | 23. Apr 2024, 14:12 |
#5400
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3935
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
23 Apr 2024, 13:56:55 @shirminieks rakstīja:
23 Apr 2024, 11:46:50 @abyss rakstīja:
Kā tieši ev sanāk 4x lētāk? Es principā mēnēsī nenobraucu tik daudz degvielā cik kredīta maksājums. Parasti jau ev būs 2x dārgāks kā līdzīgs ice. Kasko līdz ar to arī 2x - 3x dārgāks.
Labākajā gadījumā sanāk tas pats 
Nesalīdziniet savu 10-gadus veco lietoto auto ar jaunu EV; salīdziniet ābolus ar āboliem, jeb jaunu BEV ar jaunu ekvivalentu ICE
Un es teicu nevis 3-4x dārgāks kopā, bet braukšana / ekspluatācija ir 3-4x dārgāka; lūk tipisks piemērs salīdzinot divus līdzīgus auto (ignorējam saules paneļus):
- BMW iX vidēji būs ~25kwh/100km (citur vairāk, citur mazāk);
- Šobrīd elektrības cenu uz 24-mēnešiem piedāvā fiksēt 0.12EUR/kwh;
- Papildus pieskaitam mainīgo komponenti par sadali 0.05EUR/kwh;
- Sanāk 4.3EUR/100km;
- Paņemam pretī X5 ar 40d, kam vidēji būs savi 8l/100km (vismaz);
- Degviela maksā 1.7EUR/l, kas nozīmē 13.6EUR/100km
Sanāk >3x starpība braukšanas izmaksās - ja brauc 1000km mēnesī, tad tie 90EUR ir vienalga, bet piecos gados uz 100k tie ir gandrīz 10kEUR tikai pirmajos piecos gados.
Jā, KASKO ir BEV ir nedaudz dārgāks (bet arī nekādi 2-3x dārgāks), bet to kompensē apkopoju neesamība (nav eļļa, eļļas filtrs, degvielas filtrs, gaisa filtrs, bremzes gandrīz nelietojas, utt); ne velti dīleri sūdzās, ka BEV bojā viņiem galveno ienākumu plūsmu 
Man jaunam G05 kasko 1100 eur. Nezinu, cik butu jaunam iX (pienemu, ka ap 2k), bet jaunam taycan Kasko ir sakot no 2500-3000. Jaunam Tesla Model 3 Kasko ap 1-1,5k eur. Toties uz apkopem var 200-300 eur gada ietaupit un kadu 1k uz degvielu, ja ap 1k km menesi brauc  | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|