Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 214 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Briesmu lietas XXXII

AutorsZiņojums
ixers
19. Aug 2025, 13:57 #2861

Kopš: 29. Jul 2004

No: Ludza

Ziņojumi: 3315

Braucu ar: svešu auto

Malnava- veiksmi tur vajadzēs, lai tās iekārtas pagrabā dabūt.,
Offline
dsks
19. Aug 2025, 14:07 #2862

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:


19 Aug 2025, 13:57:00 @ixers rakstīja:
Malnava- veiksmi tur vajadzēs, lai tās iekārtas pagrabā dabūt.,


Kā domā cik % vispār aizbrauc uz objekta apsekošanu vai iepirkumu komisija iedziļinās tādās `niansēs` kā to dabūs gatavu

Būvniecības tenderos vismaz AR vai tīklu plāni nofigurē un tad var pieštukot bez vietas apskates, bet ja ir tikai iekārtas `jānoliek pagrabā` ... ideāli protams ja dalās reizinātājos , bet ne vienmēr tas iespējams un vairums arī nav iespējams ...

Offline
ixers
19. Aug 2025, 14:17 #2863

Kopš: 29. Jul 2004

No: Ludza

Ziņojumi: 3315

Braucu ar: svešu auto


19 Aug 2025, 14:07:29 @dsks rakstīja:

19 Aug 2025, 13:57:00 @ixers rakstīja:
Malnava- veiksmi tur vajadzēs, lai tās iekārtas pagrabā dabūt.,


Kā domā cik % vispār aizbrauc uz objekta apsekošanu vai iepirkumu komisija iedziļinās tādās `niansēs` kā to dabūs gatavu

Būvniecības tenderos vismaz AR vai tīklu plāni nofigurē un tad var pieštukot bez vietas apskates, bet ja ir tikai iekārtas `jānoliek pagrabā` ... ideāli protams ja dalās reizinātājos , bet ne vienmēr tas iespējams un vairums arī nav iespējams ...



Nu daļa domā, ka nav ko braukt uz tiem laukiem.
Offline
Lumpy
19. Aug 2025, 14:28 #2864

Kopš: 02. Sep 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 284

Braucu ar: XC90, Toyota, MAN

Čoms savulaik paņēma konkursu Liepājā CNC iekārtai. Atvedot uzstādīt, kā izrādās, mainījušies plāni un iekārta jāuzstāda otrajā stāvā, ne pirmajā, kā sākotnēji runāts. A tur koka sijas un veca dēļu grīda. rezultātā kašķis pamatīgs, nervi, nauda un laiks izčakarēti, līgumsods un iekārta ļoti nestandarta, kura varēja palikt noliktavā un krāt putekļus. Paveicās, ka iekārtai tomēr uzradās pircējs. Tur komunikācija starp pasūtītāju (pasniedzēju), izgl. iestādes vadību un iepirkuma organizatoru bija apaļa nulle. Rezultātā vainīgs piegādātājs. Varēja jau kasīties, tiesāties, bet čoms toreiz nosplāvās un nosolījās ar pasvaldību/valsts iepirkumiem vairs nestrādāt. Tas gan bija gadus 10 atpakaļ.

Tagad pats mēbesi atpakaļ tāmēju pasūtījumu pašvaldības konkursa uzvarētāja apakšuzņēmējam (vēl gribēja, lai mēs šo to uzstādam kā viņa apakšuzņēmēji). Lasu prasītos parametrus un tur vieni ar otriem iet pilnīgā pretrunā. Dabonu rokā to, kas sarakstīja iepirkumam specifikāciju - nemaz ne viena vārda pats nesaprot,ko sarakstījis.

Mana daļa no iepirkuma vien bija ap 60000+PVN.

Ar iepirkumiem mums valstī pašvaldībā ir ļoti bēdīgi. (Viens pasuta sazin ko, otrs vinnē konkursu lāgā nesaprotot, kas jāpiegādà un jāuzstāda, trešais cenšas visu sagādāt un uzstādīt ko māk un ceturtajam ir jāpaziņo, ka iepirkumā ir sarakstīta huiņa.
Offline
dsks
19. Aug 2025, 14:39 #2865

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:

Ja pirms objekta visi kopā savāktos, atvērtu lielo kladi, sarakstītu visus par un pret, tad līdz tādām situācijām nenonāktu vai nonāktu stipri mazāk ...

Pie mums kopā savācas būvobjektā, kad ir jau pakaļā ...

viens projektē ( iespējams pat objektā nav bijis, ja rekonstrukcija ) , otrs palaiž iepirkumu ( bieži vien ar smagām kļūdam vs projekts, jo veidoti būvapjomi no specifikācijām ) , trešais atnāk paziņo, ka tādu materiālu dzīvē nav redzējis un ietjūs nah, ceturtais stāv ausis nolaidis ...
Offline
bills
19. Aug 2025, 15:08 #2866

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1222

Braucu ar:


19 Aug 2025, 14:39:55 @dsks rakstīja:
Ja pirms objekta visi kopā savāktos, atvērtu lielo kladi, sarakstītu visus par un pret, tad līdz tādām situācijām nenonāktu vai nonāktu stipri mazāk ...

Pie mums kopā savācas būvobjektā, kad ir jau pakaļā ...

viens projektē ( iespējams pat objektā nav bijis, ja rekonstrukcija ) , otrs palaiž iepirkumu ( bieži vien ar smagām kļūdam vs projekts, jo veidoti būvapjomi no specifikācijām ) , trešais atnāk paziņo, ka tādu materiālu dzīvē nav redzējis un ietjūs nah, ceturtais stāv ausis nolaidis ...


Tā nu gluži nav, šādi bieži notiek apsaimniekošanā, zvana kāda valsts iestāde un saka, ka lai saglabātu garantiju nepieciešams apkalpošanas līgums. Nulle saprašana par to kas jādara, kādas iekārtas ir objektā un vai garantijas turētāja prasības ir adekvātas. Rezultātā tu skrien, skaiti, apraksti, sagatavo programmu un rezltātā konkuru paņem kāds ar -60% no cenas. Attiecīgi, ja nav garantētas samaksas, nevienam nav vēlmes tērēt laiku,, iedziļināties risinājumā un dalīties pieredzē.
Offline
dsks
19. Aug 2025, 15:15 #2867

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:

Pašvaldībai uz rokas ir pilna izpilddokumentāciju pakete, bez kuras šodien nevar nodot nevienu objektu ... tur ir viss sīki par visām iekārtām aprakstīts,datu lapas, deklarācijas, lietošanas instrukcijas ... līdzi ir izpildzīmējumi ar lokācijām,utt.

To arī piestāda servisa večiem pēc pieprasījuma ... ja nav tādas dokumentācijas, tad ir fēlers bijis no būvuzrauga puses ...

Pašvaldībai ir jāsaprot vienīgi tik daudz, kas tieši ir jāapkalpo ...
Offline
bills
19. Aug 2025, 15:25 #2868

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1222

Braucu ar:


19 Aug 2025, 15:15:34 @dsks rakstīja:
Pašvaldībai uz rokas ir pilna izpilddokumentāciju pakete, bez kuras šodien nevar nodot nevienu objektu ... tur ir viss sīki par visām iekārtām aprakstīts,datu lapas, deklarācijas, lietošanas instrukcijas ... līdzi ir izpildzīmējumi ar lokācijām,utt.

To arī piestāda servisa večiem pēc pieprasījuma ... ja nav tādas dokumentācijas, tad ir fēlers bijis no būvuzrauga puses ...

Pašvaldībai ir jāsaprot vienīgi tik daudz, kas tieši ir jāapkalpo ...



Tas viss noteikti ka arī ir, tikai tas cilvēks, kam iedoti šie pienākumi neko par to nesaprotu. Un otra lieta, būvnieka garantijas nosacījumi 90% gadījumos ir copy paste un ir ļoti tālu no faktiski izpildāmā.
Offline
dsks
19. Aug 2025, 15:36 #2869

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:

Pašvaldību objekti pēc noklusējuma pieprasa vismaz 60 mēnešu garantijas laiku, bet būvniekam ražotājs dod tikai divus gadus ( nav daudz lietu, kur var dabūt pagarināto garantiju un tas arī maksā vairāk ) ... ja nemaldos vismaz 10% ir garantijas ieturējums ( ir bijuši nonsensi agrāk arī ar 20% ) ... nav polise, 10% iesaldēti uz pieciem gadiem ...

Protams, ka būvnieks uzstās, lai ir pilna servisa apkope no pašvaldības puses ... neviens negrib sponorēt un mainīt katru gadu detaļas par piemēram pāris k, ja tur elementāri filtri nav mainīti ...

p.s.

Jo no tevis teiktā saprotu, ka būvnieks spurojas par garantijām un tas ir loģiski ... ja izbrauc jaunu auto no salona, četrus gadus nomauc bez eļļas maiņas, tad visticamāk arī garantiju atteiks ...

[ Šo ziņu laboja dsks, 19 Aug 2025, 15:47:53 ]

Offline
bills
19. Aug 2025, 16:26 #2870

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1222

Braucu ar:


19 Aug 2025, 15:36:56 @dsks rakstīja:
Pašvaldību objekti pēc noklusējuma pieprasa vismaz 60 mēnešu garantijas laiku, bet būvniekam ražotājs dod tikai divus gadus ( nav daudz lietu, kur var dabūt pagarināto garantiju un tas arī maksā vairāk ) ... ja nemaldos vismaz 10% ir garantijas ieturējums ( ir bijuši nonsensi agrāk arī ar 20% ) ... nav polise, 10% iesaldēti uz pieciem gadiem ...

Protams, ka būvnieks uzstās, lai ir pilna servisa apkope no pašvaldības puses ... neviens negrib sponorēt un mainīt katru gadu detaļas par piemēram pāris k, ja tur elementāri filtri nav mainīti ...

p.s.

Jo no tevis teiktā saprotu, ka būvnieks spurojas par garantijām un tas ir loģiski ... ja izbrauc jaunu auto no salona, četrus gadus nomauc bez eļļas maiņas, tad visticamāk arī garantiju atteiks ...


Es to tā nedomāju.

Apkopei un servisam jābūt, bet ja palasa būvnieka garantijas nosacījumus ir skaidrs, ka tie bieži vien ir no piegādātāja vai internetā nolādēti reglamenti. Esmu pats lūdzis būvniekam paradīt kā vins veiks ventilācijas iekārtas apkopi, kur durvis ir tik tuvu siena ka tas par nevar atvērt
Offline
Sancix
19. Aug 2025, 21:12 #2871

Kopš: 03. May 2008

Ziņojumi: 7024

Braucu ar: e36

Viss ir ļoti vienkārši, katrai ministrijai ir piesaistīti tuvāki/draudzīgāki, cilvēki/uzņēmumi, reti kur tiek neatkarīgs, kvalitatīvs, jauns un nepieredzējis uzņēmums, un nospļauties par pakalpojuma kvalitāti (mans gadījums). It is what it is.
Nav būvniecības nozare.

[ Šo ziņu laboja Sancix, 19 Aug 2025, 21:13:04 ]



-----------------

Offline
Elviss
19. Aug 2025, 21:17 #2872

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22855

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Par iepirkumiem, manā sfērā bieži uztaisa tādu specifikāciju,
Kura reāli nav iespējama un jāvilto dokumenti, lai izpildītu, bet uzvarētāji ir jau 20 gadus. Interesanti, kas notiek, kad tomēr vajag izpildīt tās prasītās lietas. Iespējams, jau šo gadu laikā risinājums ir atrunāts. Tad iedot tādu ciparu, kas tirgus cena ir 5x mazāka.

Tad vēl ir tādi, kā te iepriekš minēts, kuri vispār nejēdz specifikāciju.
Tikko bija konkurs meklē tulkošanai ar izglītību būvekspertu un darba drošības ekspertu. Tie it kā nodarbojas ar citām lietām, nevis tulkošanu. Bet man tulki, kuri ar milzu pieredzi izdarītu to labāk, nekā tie, kurus tur meklē

[ Šo ziņu laboja Elviss, 19 Aug 2025, 21:20:22 ]



-----------------

RT Translations
Offline
Kaross
19. Aug 2025, 23:16 #2873

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2


19 Aug 2025, 10:58:47 @toolis rakstīja:

19 Aug 2025, 08:16:18 @aqpw rakstīja:

Nu saliki tik daudz gudrus vārdus kopā...

Teorijas un prakses attiecība nemaina būtību, ka tai praksei jābūt. Ja studentam ir 80..90% teorija, it īpaši tehniskajā fakultātē, studentam vajadzētu gribēt pēc tās prakses, kaut vai tas ir tas pats zil motors, lēts cnc vai kas cits. Tieši tā praktiskā daļa ir kas paliek bieži atmiņā. Cik tā ir atbilstoša konkrētajam studentam, tas ir cits jautājums. Bet šo jautājumu varētu arī uzdot par pusi no teorētiskās daļas.

Ne velti pamatizglītībā cenšas ieviest visadus robotus, cnc, 3d(diemžēl nesekmīgi, bet tur cita problēma), lai jaunajiem ir interese pēc tām lietām(praktiskajām). Kā var izveidoties interese, ja tam tiek liegta pieeja jau saknē?!

Man ir zināmi RTU elektriķi, inženieri. Uzjautā kaut ko iz dzīves - atbildes/zināšanu nav. Jo viņš vairāk par situāciju klasē/grāmatā nezina.

Tā kā RTU situācija ir absurds. Tas zil motors iespējams atturēs kādu no ziliem matiem un tiktoka.


ja interesē iegūt praktiskās zināšanas un "iz dzīves", tad jāskatās tehnikumu vai buts mācību centra kursu virzienā, nevis gudru seju jāmēģina pasludināt citiem, ka universitāte ir sūds, jo tur nevienam nemāca teķa līmeņa praktiskās zināšanas lol.


Precīzi! Te lielākai daļai nav sajēgas, ko un kapēc māca tajā RTU.
Par tiem pašiem CNC runājot. CNC operators ir tāds pats melnstrādnieks kā ceļu būvē asfaltklājējs. RTU nav jāapmāca CNC operatori un vispār kā ar viņiem darboties. RTU apmāca tehnoloģiju, fiziku, kā to iekārtu drīzāk uzbūvēt nekā ar viņu strādāt. Tur nav nekāda sakara ar praksi uz CNC un nafig viņa nav vajadzīga. RTU iemāca strādāt, piemēram, ar Solidworks SolidCAM u.t.t. CAD/CAM programmatūras ar kurām strādā inženieri, kas dod darbu tiem CNC operatoriem. tas G kods vispār nav nekas un neredzu jēgu vispār viņu mācēt un nesaprotu sašutumu te no dažiem, ka RTU studenti neko no tā nerubī. Viņiem tas nav jārubī. TAs ir melnais darbs. RTU students sapratīs materiālu zinātni, zinās kādus materiālus kam var izmantot, izveidos MasterCAM ražošanas priekš tā CNC operatora un vadīs ražošanu. Visiem tiem praktikantiem un praktisko zināšanu piekritējiem ir jāiet uz tehnikumiem, nevis universitāti.

Zinu, ko runāju, jo esmu mācījies RTU "Mašīnu, aparātu būvniecību", strādājis arī ar CNC, tai skaitā uzstādījis un remontējis, programmējis.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
Samsasi
20. Aug 2025, 08:52 #2874

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5342

Braucu ar:


19 Aug 2025, 14:28:29 @Lumpy rakstīja:
Rezultātā vainīgs piegādātājs. Varēja jau kasīties, tiesāties, bet čoms toreiz nosplāvās un nosolījās ar pasvaldību/valsts iepirkumiem vairs nestrādāt. Tas gan bija gadus 10 atpakaļ.






apmēram tada pat nostaja - waste of time.
Offline
Mizx
20. Aug 2025, 08:56 #2875

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7303

Braucu ar:

Par iepirkumiem briesmu lieta ir šis fakts par 2024. gadu: "Latvijā bija vairāk nekā 182 000 uzņēmumu, iepirkumos uzvarēja 4321 jeb ap 2,4%." Man tā izskatās pēc nopietnas problēmas, ka tikai 2,4% uzvar iepirkumos, ka acīmredzot vispār iepirkumos piedalās ļoti mazs % uzņēmumu. Diez vai pagājušā gadā visā Latvijā bija tikai 4321 iepirkums izsludināts. 2,4% nozīmē, ka nav konkurences / ir draugu būšana / problēmas ar iepirkumu nosacījumiem. Tas, ka 1/4 iepirkumu pieteicies tikai 1 pretendents arī parāda, cik viss slikti.

Viss raksts.
Offline
Lumpy
20. Aug 2025, 09:07 #2876

Kopš: 02. Sep 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 284

Braucu ar: XC90, Toyota, MAN


20 Aug 2025, 08:56:40 @Mizx rakstīja:
Par iepirkumiem briesmu lieta ir šis fakts par 2024. gadu: "Latvijā bija vairāk nekā 182 000 uzņēmumu, iepirkumos uzvarēja 4321 jeb ap 2,4%." Man tā izskatās pēc nopietnas problēmas, ka tikai 2,4% uzvar iepirkumos, ka acīmredzot vispār iepirkumos piedalās ļoti mazs % uzņēmumu. Diez vai pagājušā gadā visā Latvijā bija tikai 4321 iepirkums izsludināts. 2,4% nozīmē, ka nav konkurences / ir draugu būšana / problēmas ar iepirkumu nosacījumiem. Tas, ka 1/4 iepirkumu pieteicies tikai 1 pretendents arī parāda, cik viss slikti.

Viss raksts.


Zini kā, te gan būtu jāizdala šie iepirkumi 2 daļās. Preces un pakalpojumi. Pēterītis no Rēzeknes diez vai spēs konkurēt ar Ilzīti no Kuldīgas konkursā par kaut kāda Kuldīgas pašvaldības autoparka remontēšanu. Tādēļ tikai loģiski, ja tur piesakās tikai vietējie, turklāt, cik no tiem vēl grib strādāt "ar visiem papīriem un pēc grāmatas." Savukārt, ja kaut ko pārdot, atvest un aizmirst, tad noteikti tā konkurence ir lielāka, tik jāatgriežas pie preces un tās specifikācijas.

Bet, savējo lobijs ir ļoti augstā līmenī mums, tas gan. Te būtu svētīgi laiku pa laikam veikt kādus auditus, KPI analīzes. Uztaisīt iepirkumu speciālista amatam lielākas prasības, atbildību un algu, tad arī, manuprāt, būtu kāds rezultāts.
Offline
bum_bumz
20. Aug 2025, 09:22 #2877

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7301

Braucu ar: E34


19 Aug 2025, 23:16:14 @Kaross rakstīja:

19 Aug 2025, 10:58:47 @toolis rakstīja:

19 Aug 2025, 08:16:18 @aqpw rakstīja:

Nu saliki tik daudz gudrus vārdus kopā...

Teorijas un prakses attiecība nemaina būtību, ka tai praksei jābūt. Ja studentam ir 80..90% teorija, it īpaši tehniskajā fakultātē, studentam vajadzētu gribēt pēc tās prakses, kaut vai tas ir tas pats zil motors, lēts cnc vai kas cits. Tieši tā praktiskā daļa ir kas paliek bieži atmiņā. Cik tā ir atbilstoša konkrētajam studentam, tas ir cits jautājums. Bet šo jautājumu varētu arī uzdot par pusi no teorētiskās daļas.

Ne velti pamatizglītībā cenšas ieviest visadus robotus, cnc, 3d(diemžēl nesekmīgi, bet tur cita problēma), lai jaunajiem ir interese pēc tām lietām(praktiskajām). Kā var izveidoties interese, ja tam tiek liegta pieeja jau saknē?!

Man ir zināmi RTU elektriķi, inženieri. Uzjautā kaut ko iz dzīves - atbildes/zināšanu nav. Jo viņš vairāk par situāciju klasē/grāmatā nezina.

Tā kā RTU situācija ir absurds. Tas zil motors iespējams atturēs kādu no ziliem matiem un tiktoka.


ja interesē iegūt praktiskās zināšanas un "iz dzīves", tad jāskatās tehnikumu vai buts mācību centra kursu virzienā, nevis gudru seju jāmēģina pasludināt citiem, ka universitāte ir sūds, jo tur nevienam nemāca teķa līmeņa praktiskās zināšanas lol.


Precīzi! Te lielākai daļai nav sajēgas, ko un kapēc māca tajā RTU.
Par tiem pašiem CNC runājot. CNC operators ir tāds pats melnstrādnieks kā ceļu būvē asfaltklājējs. RTU nav jāapmāca CNC operatori un vispār kā ar viņiem darboties. RTU apmāca tehnoloģiju, fiziku, kā to iekārtu drīzāk uzbūvēt nekā ar viņu strādāt. Tur nav nekāda sakara ar praksi uz CNC un nafig viņa nav vajadzīga. RTU iemāca strādāt, piemēram, ar Solidworks SolidCAM u.t.t. CAD/CAM programmatūras ar kurām strādā inženieri, kas dod darbu tiem CNC operatoriem. tas G kods vispār nav nekas un neredzu jēgu vispār viņu mācēt un nesaprotu sašutumu te no dažiem, ka RTU studenti neko no tā nerubī. Viņiem tas nav jārubī. TAs ir melnais darbs. RTU students sapratīs materiālu zinātni, zinās kādus materiālus kam var izmantot, izveidos MasterCAM ražošanas priekš tā CNC operatora un vadīs ražošanu. Visiem tiem praktikantiem un praktisko zināšanu piekritējiem ir jāiet uz tehnikumiem, nevis universitāti.

Zinu, ko runāju, jo esmu mācījies RTU "Mašīnu, aparātu būvniecību", strādājis arī ar CNC, tai skaitā uzstādījis un remontējis, programmējis.

Šo es izklāstīju iepriekš 2 īsos teikumos
Uzstādījis, strādājis, labojis - tas jau ož pēc psrs laikiem, kaut gan nemaz nav sliktākais variants
Īsts notikums no 1994.gada, saistīts ar ceļu būvi. Šobrīd viena no lielajām kompānijām (tad viņa tikko sāka) nopirka fričos asfalta ražošanas rūpnīcu. Friči uzlika, pēc kāda laika nedarbojas. Izsauc frici remontēt, sliktas komunikācijas dēļ vai kā, atbrauc neīstais specs, jo to rūpnīcu TUR apkalpo 5 dažādi speci. Būtu psrs skills, tādas problēmas izpaliktu

Bet tam CNC ir jābūt skolā. No tiem, kas uzstādījuši un izmanto, jābūt fīdbeks ar augstskolu tieši ko izmainīt un uzlabot
Offline
Kaross
20. Aug 2025, 11:31 #2878

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

Kapēc PSRS? Es neesmu tik vecs. Konkrēti ar CNC darbojos pirms aptuveni 15-16 gadiem. Ar pilnīgi jaunām iekārtām, nevis kaut kādiem PSRS izstrādājumiem. Fakts kā tāds, RTU neapmāca operatorus, bet inženierus. Ceļu būves inženierus, kas projektē ceļus, konstruktorus, kas projektē iekārtas, nevis uz viņām strādā.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
RR04
20. Aug 2025, 11:38 #2879

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 3948

Braucu ar: 41

kā var kaut ko uzprojektēt, ja nezin kā tas strādā? Nē nu ok, par autoceļu inženieriem skaidrs, tur mēs redzam, ka viss ir caur dirsu
Offline
bum_bumz
20. Aug 2025, 12:18 #2880

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7301

Braucu ar: E34


20 Aug 2025, 11:31:47 @Kaross rakstīja:
Kapēc PSRS? Es neesmu tik vecs. Konkrēti ar CNC darbojos pirms aptuveni 15-16 gadiem. Ar pilnīgi jaunām iekārtām, nevis kaut kādiem PSRS izstrādājumiem. Fakts kā tāds, RTU neapmāca operatorus, bet inženierus. Ceļu būves inženierus, kas projektē ceļus, konstruktorus, kas projektē iekārtas, nevis uz viņām strādā.

Liekas, ka tā jau gari apskaidroju un abi vienādi domājam
Es gan esmu no psrs un darījis tieši kā tu rakstīji - uzstādījis, strādājis, labojis. Aprakstīju arī pieredzi no rietumiem, kur katrs strādā šaurā specifikācijā. Nekāds sakars ar konkrētiem izstrādājumiem
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4