Online
Pašreiz BMWPower skatās 104 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Ziemas riepas
| Autors | Ziņojums |
| Mikels | |  Kopš: 28. Jan 2011
Ziņojumi: 5296
Braucu ar: cieņu
| Uzdošu Tev un pārējiem, kuri uzskata, ka labas ziemas riepas nav nepieciešamība retorisku jautājumu - vai pietiek arī ar vienu reizi melnā ledus visas ziemas laikā, lai potenciāli iestādītu auto grāvī? [ Šo ziņu laboja Mikels, 20 Nov 2025, 15:30:56 ] | Offline | | |
| Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 7265
Braucu ar:
|
20 Nov 2025, 14:48:55 @Jurka88 rakstīja:
Dēļ tām 3 reizēm gadā kad ir tas ledus/sniegs ir vērts tāpēc pirkt hard core Skandināvu tipa riepas? Vai labāk izvēlēties tādas kas atbilst mūsu klimatam..
Varbūt jāpērk nevis mūsu klimatam, bet gan mūsu ceļu (ne-)uzturētājiem atbilstošas riepas?
P.S. Pēc klimata kartēm mēs dažos rajonos esam vairāk ziemeļos kā Skandnāvijas valstis...
| Offline | | |
| casivupi | | Kopš: 28. Jul 2023
Ziņojumi: 391
Braucu ar:
| Skandināvu riepas ir mīkstā sastāva un tās ir domātas vairāk dziļam sniegam | Offline | | |
| Jurka88 | | Kopš: 08. Nov 2021
Ziņojumi: 658
Braucu ar:
|
20 Nov 2025, 15:31:50 @casivupi rakstīja:
Skandināvu riepas ir mīkstā sastāva un tās ir domātas vairāk dziļam sniegam
Kurš mums Rīgā, pieRīgā vai uz mağistrālajiem ceļiem ir reta parādība.
Ceļus LV uztur pārāk labi, pie mazākā apledojuma riska izber tonnām sāli.  [ Šo ziņu laboja Jurka88, 20 Nov 2025, 15:37:55 ] | Offline | | |
| Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 7265
Braucu ar:
| Jūs te runājat it kā Skandināvijā ceļus netīrītu. | Offline | | |
karro  | |  Kopš: 08. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4865
Braucu ar: studentu variantu
|
20 Nov 2025, 10:03:47 @subaru rakstīja:
[..]
Ar x-ice var pārliecinoši manevrēt arī pa apledojušām šosejām, apaļiem grantiniekiem utt.
Apaļiem zeminiekiem radzes ir pats asums, bet, ja tie nav plānā, tad var noderēt arī labas bezradžu riepas. CE/vissezonas gan ir variants uz cienītāju; kamēr viss labi, tikmēr labi, bet, ja nevar mazā kupeniņā iebraukt/izbraukt vai gadās muļļāties iesālītā, bet netīrītā šķērsieliņā, tad diez kas nav. Ja dzīvesstils paģēr ziemas laikā bieži vicot pa vācu bāni uz 200+, tad variantu nav daudz, piekrītu. | Offline | | |
| kkas | |  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 10028
Braucu ar: Alfu
| Jāpērk un jābrauc ar tādām riepām ar kurām jūties droši. Tad viss būs labi. 
Ja ir šaubas, tad nevajag likt vissezonas.
Defacto 70% tāpat brauc ar vissezonas vai pat sliktākām un nekas. 
CEiropas un vissezonas ir viena praktiska īpašība B bremzēšanas klase pa mitru segumu. Skandināvu tipa riepām ir D. D riepām pret B ir par +-4 metriem garāks bremzēšanas ceļš, īpaši + grādos. mūsu ziema 90% ir mitrs ceļa segums pa kuru visi mauc pokujā, bet kad sniegs, tad mīzalas. tā kā ir daudz lielāka iespēja ka ekstra manevru vai bremzēšanu vajadzēs uz mitra seguma. | Offline | | |
| Mixzzz | |  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 3027
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
20 Nov 2025, 16:35:07 @karro rakstīja:
20 Nov 2025, 10:03:47 @subaru rakstīja:
[..]
Ar x-ice var pārliecinoši manevrēt arī pa apledojušām šosejām, apaļiem grantiniekiem utt.
Apaļiem zeminiekiem radzes ir pats asums, bet, ja tie nav plānā, tad var noderēt arī labas bezradžu riepas. CE/vissezonas gan ir variants uz cienītāju; kamēr viss labi, tikmēr labi, bet, ja nevar mazā kupeniņā iebraukt/izbraukt vai gadās muļļāties iesālītā, bet netīrītā šķērsieliņā, tad diez kas nav. Ja dzīvesstils paģēr ziemas laikā bieži vicot pa vācu bāni uz 200+, tad variantu nav daudz, piekrītu.
Bet CE un vissezonas riepas nav viens un tas pats. Ar CE ziemenēm LV ziemas var brīvi izbraukāt un ņemot vērā, kā sāla mūsu ceļus, tad akvaplanēšana (t.sk. arī šļura) un bremzēšana uz slapja ir bieži vien svarīgākas īpašības par ledus saķeri un mazliet labāku veiktspēju pa sniegu upurējot visu pārējo. CE ziemene sāk akvaplanēt pie tur 80-85kmh, skandināvu tipa jau pie 50-60kmh.
Ja grib gāzēt pa ziemas trasēm, tad protams skandināvu ir way to go neskaitot shipus, bet dzīvojot Rīgā un lai reizi mēnesī aizbrauktu uz laukiem, skandināvu tipa ziemenes galīgi nav obligāti vajadzīgas.
Tie paši Hankook RS3, kas ir CE ziemene, gana ok turējās arī uz ledus un šluras laikā strādāja ļoti labi. | Offline | | |
|
|
| Mixzzz | |  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 3027
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
20 Nov 2025, 15:44:25 @Mizx rakstīja:
Jūs te runājat it kā Skandināvijā ceļus netīrītu.
Pie mums LV tīra un sāla stipri jaudīgāk nekā tur. Lielās pilsētas protams, bet šosejas tur kā kuru. Kaut vai tā pati Igaunija - šosejas notīra, bet neiesāla. Nu tad tur arī tās skandināvu tipa ziemenes labi noder, ja negrib šipus. | Offline | | |
| Mixzzz | |  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 3027
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
20 Nov 2025, 19:56:41 @kkas rakstīja:
Jāpērk un jābrauc ar tādām riepām ar kurām jūties droši. Tad viss būs labi. 
Ja ir šaubas, tad nevajag likt vissezonas.
Defacto 70% tāpat brauc ar vissezonas vai pat sliktākām un nekas. 
CEiropas un vissezonas ir viena praktiska īpašība B bremzēšanas klase pa mitru segumu. Skandināvu tipa riepām ir D. D riepām pret B ir par +-4 metriem garāks bremzēšanas ceļš, īpaši + grādos. mūsu ziema 90% ir mitrs ceļa segums pa kuru visi mauc pokujā, bet kad sniegs, tad mīzalas. tā kā ir daudz lielāka iespēja ka ekstra manevru vai bremzēšanu vajadzēs uz mitra seguma.
Tik tā priekš info.
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/The-Best...res-for-2025.htm
Pēc šī sanāk, ka no 80kmh tā atšķirība ir 33m CE ziemenei vs 46m x-ice snow...Nu tur kalkulators uz 130kmh - tur vispār tā atšķirība būtu 34m kas ir vienk kosmoss ja tā reāli padomā. Un tas ir ar 8.to golfu, nerunājot par smagākiem auto.
Bet dieva dēļ nevajag chinas vissezonas - nācās palietot kkādus sailun 4seasons, jebal, tik sūdīgas riepas vēl nebiju braucis. Vibrē, nevar ne normāli nobremzēt, ne uzsākt pa slapju. | Offline | | |
| subaru | |  Kopš: 17. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 10430
Braucu ar: rokām uz stūres
| Nu ja visa dzīve paiet Rīgā/pierīgā, tad varbūt, ka var kaut ar vasarenēm izbraukāt un sniega dienās braukt ar carguru, kam ir ziemenes uzliktas.
Mums laukos galīgi nav tā un jā - dēļ tām 5 reizēm gadā ir vērts braukt ar īstām ziemenēm, jo pietiek ar 1 reizi, lai sasistu mašīnu vai nedod Dievs pats apskādētos vai nosistos.
A bremzēšanas ceļš - būsim reāli - uz sausa/slapja ceļa tās bremzēšanas epizodes, kad acu zīlītes izplešas un rieksti ieraujas vēderā ir krietni mazāk, nekā uz slideniem ceļiem, tā, ka ja mans x-ice sūdīgāk stājas uz slapja asfalta, tad tas ir nieks, ja salīdzina ar to kā viņš sājas uz ledus. Nu jo vismaz es ikdienā nebraucu pa šosejām un ielām tā, lai stātos uz milimetriem no citiem auto.
A ja izlec briedis ai kas tāds, tad tāpat tā būs neparedzama situācija, kur tie metri tāpat būs laimes spēle tam, cik tuvu izleks. | Offline | | |
| Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 7265
Braucu ar:
| Apspriežot riepu īpašības aizmirstat, ka CE riepai pamata būtība ir strādāt arī plus grādos. Filozofēšana par uzvedību uz mitra seguma ir nekas. Vācijā mierīgi var būt vesels mēnesis uz pavasara pusi, kad naktī piesalst, bet pa dienu ir jau tuvu pie +20C — skaidrs, ka pie +20C braukt ar Skandināvijas ziemenēm būtu par traku. Ne velti viņiem ziemas riepas par obligātām noteica relatīvi nesen. Tās CE riepas reāli ir domātas lai normāli strādātu arī kārtīgos + grādos, bet nebūtu pirmais grāvis ja piesalst. Pārējie parametri ir mārketings. Tāpat kā jautājums par "riepu skaļumu". | Offline | | |
| UldisUldis | |  Kopš: 29. Mar 2017
No: Smiltene
Ziņojumi: 479
Braucu ar: 528i E39, 535i F10
| Varbūt kādam ir 225/50/R17 ziemas riepas uz tirdziņu ar vismaz 6mm? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, DoubleD, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, marihuans, mrc, noisex, smudo
|