Online

Pašreiz BMWPower skatās 60 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Darba tirgus

AutorsZiņojums
Mizx
15. Oct 2015, 22:18 #15861

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7026

Braucu ar:


15 Oct 2015, 21:37:17 Czars rakstīja:

15 Oct 2015, 20:43:56 Mizx rakstīja:
Par iepriekšējo un projektu vadīšanu. Vispār jau īstā projekta vadīšana ir pasūtītāja, nevis izpildītāja pusē un pasūtītājam ir projekta vadītājs, izpildītājam ir tikai darbinieks

Lūdzu precizē, par kādu sfēru izsakies, citādāk tev izskatās ir izkropļota izpratne par to ko runā.
Pēc tevis teiktā, un izteikšos ļoti vienkārši,lai tu saprastu, piemēram: sanāk, ka jebkurš, kurš atdod auto uz remontu ir baigais projektu vadītājs(pasūtītājs)?, kamēr ,tā autoservisa teiksmi klientu menedžeris a.k.a projektu vadītājs(izpildītājs) a.k.a. prarabs vai sauc kā vēlies ir lohs kurš menedžē, piemēram 50 auto remontus, kura viens klients esi tu (wannabe Projektu vadītājs kurš pateiks 3 vārdu lai "sataisa auto labi" ?

Un tad tā pat tu gribi teikt, ka lielie RERE un KALNO.Z.O.L.S. algotie projektu vadītāji, zem kura ir pa 20 apakšuzņēmējiem izskraidīs pie katra apakšnieka un pārliecināsies un uzņemsies atbildību, ka uzdotais darbs ir veikts atbilstoši ? nēe... bet ja tomēr nebūs veikts labi, regress būs uz attiecīgo apakšnieku.

Tieši tā iemeslea dēļ, ka Pasūtītājam ir vajadzīgs kāds cits, lai izdara to darbu ko nevar izdarīt viņš viens pats, viņš tieši nav pats pats uber projektu vadītājs, drizāk tāds statusu sūklis,kas uzsūc info un pēc tam atvemj to savās atskaitēs vadībai.
teiksim ideālajā pasaulē pasūtītāja PM,protams, menedžē un dara, bet viņam tik un tā nav tiesību mācīt darba procesā izpildītāju.

nevajag jaukt..., projektu vadība ir gan pasūtītāja, gan izpildītāja pusē, vnk dažiem ir pa 10+ projektu abās pusēs uz 1 PM, citiem >1 uz 1 pm, abi tiek saukti vienādi, bet viens no viņiem tāds nav.

Lieki sabāzi visu vienā maisā. Lai kāds būtu projektu vadītājs, viņam vajag padotos, mainīgu padoto komandu katram projektam t.sk. visādus piegādātājus un apakšuzņēmējus. Pie mums diemžēl par projektu vadītājiem daudzās nozarēs dēvē "visus", pat ja viņam nav neviena padotā un pats dara, pat ja tie ir vienmēr vieni un tie paši cilvēki, kas visi veic rutīnas darbus. Vienkārši tas ir viens no novalkātākajiem amatu nosaukumiem, kas labi izklausās. Tāpat kā veikalos strādā "konsultanti". Nu nav viņi nekādi konsultanti, bet pārdevēji, speciālisti vai vienalga kas. Tak lielākā daļa no tiem konsultantiem nespēj sniegt nekādu saprātīgu atbildi, ja ieradies kāds, kas zina mazliet vairāk kā plašās tautas masas. Un tas pats par projektu vadītājiem. Profesionālam projektu vadītājam būtu vienalga, kas par projektu jāvada — VID ēkas celtniecība, kāda koncerna pārņemšana, Aprūpes centra izveide invalīdiem vai jauna vēja ģeneratora izgudrošana, jo projektu vadības principi no tā nemainās.
Offline
AndrisK
15. Oct 2015, 22:19 #15862

Kopš: 20. Mar 2006

Ziņojumi: 1881

Braucu ar: Xu

Sencis meklē autovadītāja/šofera darbu vēlams pa Baltijas valstīm uz fūrēm,benzīna vedējiem vai busiem. Ir visas kategorijas izńemot autobusu. Darba pieredze ~10 gadi uz fūrēm un 20 gadi uz benzīna vedēja. PM
Offline
Czars
15. Oct 2015, 22:40 #15863

Kopš: 13. Aug 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 14367

Braucu ar: 3 sek līdz 100


15 Oct 2015, 22:18:34 Mizx rakstīja:
Lieki sabāzi visu vienā maisā. Lai kāds būtu projektu vadītājs, viņam vajag padotos, mainīgu padoto komandu katram projektam t.sk. visādus piegādātājus un apakšuzņēmējus. Pie mums diemžēl par projektu vadītājiem daudzās nozarēs dēvē "visus", pat ja viņam nav neviena padotā un pats dara, pat ja tie ir vienmēr vieni un tie paši cilvēki, kas visi veic rutīnas darbus. Vienkārši tas ir viens no novalkātākajiem amatu nosaukumiem, kas labi izklausās. Profesionālam projektu vadītājam būtu vienalga, kas par projektu jāvada — VID ēkas celtniecība, kāda koncerna pārņemšana, Aprūpes centra izveide invalīdiem vai jauna vēja ģeneratora izgudrošana, jo projektu vadības principi no tā nemainās.

nav ko piebilst, te viss ir pareizi.
Pēc cilvēka cv un pirmās intervijas jau vienmēr būs saprotams, ir viņš PM vai nav, atbilstošam DD, kas veic atlasi.
Offline
stucers
15. Oct 2015, 23:42 #15864

Kopš: 11. Jan 2012

Ziņojumi: 1573

Braucu ar:

Ja piš kapeiku, tad piš līdz nobeigumam
Galvers meklē GUS operatoru.
Dzīvesvieta ne tālāk par 20km.. kāda tam galveram starpība cik tālu dzīvo darbinieks.. gāze tak ibio
http://www.ss.lv/msg/lv/work/are-required/operator/ndjbg.html

[ Šo ziņu laboja stucers, 15 Oct 2015, 23:42:56 ]

Offline
ixers
16. Oct 2015, 07:16 #15865

Kopš: 29. Jul 2004

No: Ludza

Ziņojumi: 3307

Braucu ar: svešu auto


15 Oct 2015, 23:42:24 stucers rakstīja:
Ja piš kapeiku, tad piš līdz nobeigumam
Galvers meklē GUS operatoru.
Dzīvesvieta ne tālāk par 20km.. kāda tam galveram starpība cik tālu dzīvo darbinieks.. gāze tak ibio
http://www.ss.lv/msg/lv/work/are-required/operator/ndjbg.html

Pameklē youtube, google video ar atslēgas vārdu galvers, tad šīprasība liksies sīkums.

[ Šo ziņu laboja ixers, 16 Oct 2015, 07:16:40 ]

Offline
AAE
16. Oct 2015, 09:14 #15866

Kopš: 01. Jul 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2355

Braucu ar: pirkstu pa rasējumu


15 Oct 2015, 17:47:30 Rolanc rakstīja:
Viss šitas neattiecas uz lielajiem vaļiem (SB, RE&RE, Arčers, RBSSKALS), tur mok ir 5 tādi projektu vadītāji, pārējie ir tie "palīgi" ar max 1000 uz rokas.

Vislabāk var pelnīt vidēja izmēra būvfirmās, kur gada apgrozījums ir līdz 15 ļimakiem.

Precīzi.
Lai gan lielie tagad sāk pacelt algas mazāk kvalificētajiem darbiniekiem (arī tiem pašiem projektu vadītāju asistentiem).
Kāpēc? Tāpēc ka ir tieši tā - mazākās firmās maksā vairāk. Mazāk gadi jāpavada lai uzkalpotos uz augstāku amatu, nav tik lieli projekti, līdz ar to nedaudz mazākas galvassāpes ikdienā, lai gan darba apjoms bieži vien ir lielāks.
Lai saglabātu kadrus pie sevis - jāmaksā.


15 Oct 2015, 18:50:24 Soilwork rakstīja:
Vidēja būvfirma iekš LV ar 15 ļimaku apgrozījumu gadā, nu tu gan pateici!


Un kas tieši šeit ir nepareizi?
Ir dažas 30-50-100+ mio apgrozītājas, kas arī uzskatāmas par "tirgus" līderfirmām.

Tālāk nāk uzņēmumi, kas apgroza ~10-15 mio. Un šādi uzņēmumi nav simtiem, bet gan padsmit - divdesmit.

Un tad nāk nelielās, tipiskās apakšuzņēmēju firmiņas, kas gadā apgroza līdz 0.5 mio, atsevišķos gadījumos līdz ~2 mio.

Un tad nāk nosacītie vienas dienas uzņēmumi, kas gadā apgroza līdz 100k.

Dažiem liekas, ka 100k ir daudz, bet mēnesī tie ir ~8.5k eur. Nometot algas brigādei, izdevumus materiāliem u.t.t. pat nauda par ko noalgot grāmatvedi nesanāk.



15 Oct 2015, 16:53:17 bills rakstīja:
un cik tāda gadījumā saņem tāds vidējs projektu vadītājs ar 20-25k apgrozījumu mēnesī?


Skatoties uz iepriekš rakstīto, sanāk ka 20-25k mēnesī apgroza salīdzinoši neliels uzņēmums, kas ir izlīdis no privātmāju būvniecības naļikā un ticis zem kāda no lielajiem.

[ Šo ziņu laboja AAE, 16 Oct 2015, 09:17:05 ]

Offline
viesulis
16. Oct 2015, 09:50 #15867

Kopš: 04. Mar 2007

Ziņojumi: 16796

Braucu ar: Volvo un Volvo


16 Oct 2015, 07:16:14 ixers rakstīja:

15 Oct 2015, 23:42:24 stucers rakstīja:
Ja piš kapeiku, tad piš līdz nobeigumam
Galvers meklē GUS operatoru.
Dzīvesvieta ne tālāk par 20km.. kāda tam galveram starpība cik tālu dzīvo darbinieks.. gāze tak ibio
http://www.ss.lv/msg/lv/work/are-required/operator/ndjbg.html

Pameklē youtube, google video ar atslēgas vārdu galvers, tad šīprasība liksies sīkums.


Tur tas čalis ar normāliem putniem + žīds
Offline
HUBLOC
16. Oct 2015, 10:17 #15868

Kopš: 02. Oct 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4750

Braucu ar: Q7


16 Oct 2015, 09:14:01 AAE rakstīja:

15 Oct 2015, 17:47:30 Rolanc rakstīja:
Viss šitas neattiecas uz lielajiem vaļiem (SB, RE&RE, Arčers, RBSSKALS), tur mok ir 5 tādi projektu vadītāji, pārējie ir tie "palīgi" ar max 1000 uz rokas.

Vislabāk var pelnīt vidēja izmēra būvfirmās, kur gada apgrozījums ir līdz 15 ļimakiem.

Precīzi.
Lai gan lielie tagad sāk pacelt algas mazāk kvalificētajiem darbiniekiem (arī tiem pašiem projektu vadītāju asistentiem).
Kāpēc? Tāpēc ka ir tieši tā - mazākās firmās maksā vairāk. Mazāk gadi jāpavada lai uzkalpotos uz augstāku amatu, nav tik lieli projekti, līdz ar to nedaudz mazākas galvassāpes ikdienā, lai gan darba apjoms bieži vien ir lielāks.
Lai saglabātu kadrus pie sevis - jāmaksā.


15 Oct 2015, 18:50:24 Soilwork rakstīja:
Vidēja būvfirma iekš LV ar 15 ļimaku apgrozījumu gadā, nu tu gan pateici!


Un kas tieši šeit ir nepareizi?
Ir dažas 30-50-100+ mio apgrozītājas, kas arī uzskatāmas par "tirgus" līderfirmām.

Tālāk nāk uzņēmumi, kas apgroza ~10-15 mio. Un šādi uzņēmumi nav simtiem, bet gan padsmit - divdesmit.

Un tad nāk nelielās, tipiskās apakšuzņēmēju firmiņas, kas gadā apgroza līdz 0.5 mio, atsevišķos gadījumos līdz ~2 mio.

Un tad nāk nosacītie vienas dienas uzņēmumi, kas gadā apgroza līdz 100k.

Dažiem liekas, ka 100k ir daudz, bet mēnesī tie ir ~8.5k eur. Nometot algas brigādei, izdevumus materiāliem u.t.t. pat nauda par ko noalgot grāmatvedi nesanāk.



Par to jau stāsts, būvfirmu apgrozījumu veido ne tikai cilvēku algošana, bet lauvas tiesu sastāda materiāli, transports un mehānismi, bet nu nav jēgas to stāstīt IT speciālistiem, tāpat nesapratīs
Offline
jaks
16. Oct 2015, 10:37 #15869

Kopš: 02. Dec 2008

No: Saldus

Ziņojumi: 3101

Braucu ar:


16 Oct 2015, 09:50:30 viesulis rakstīja:

16 Oct 2015, 07:16:14 ixers rakstīja:

15 Oct 2015, 23:42:24 stucers rakstīja:
Ja piš kapeiku, tad piš līdz nobeigumam
Galvers meklē GUS operatoru.
Dzīvesvieta ne tālāk par 20km.. kāda tam galveram starpība cik tālu dzīvo darbinieks.. gāze tak ibio
http://www.ss.lv/msg/lv/work/are-required/operator/ndjbg.html

Pameklē youtube, google video ar atslēgas vārdu galvers, tad šīprasība liksies sīkums.


Tur tas čalis ar normāliem putniem + žīds

Nofilmēts kā sarkanajos balonos spiež autogāzi
Offline
jaks
16. Oct 2015, 10:39 #15870

Kopš: 02. Dec 2008

No: Saldus

Ziņojumi: 3101

Braucu ar:

Šķiet jūs te putrojat būvdarbu vadītāju un projektu vadītāju
Offline
oshels638
16. Oct 2015, 10:42 #15871

Kopš: 19. Oct 2007

Ziņojumi: 392

Braucu ar: X5


16 Oct 2015, 10:39:15 jaks rakstīja:
Šķiet jūs te putrojat būvdarbu vadītāju un projektu vadītāju

Ņemot vērā šijos laikos saputroto sfēras darbību, šis profesijas jau ir sajauktas abas vienā. Tīri kā būvdarbu vadītājs, kas organizē darbu objektā, gadās manīt reti, pārsvarā uz būvdarbu vadītāja pleciem ir uzkrauti arī projektu vadītāja pienākumi.
Offline
AAE
16. Oct 2015, 10:55 #15872

Kopš: 01. Jul 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2355

Braucu ar: pirkstu pa rasējumu


16 Oct 2015, 10:42:58 oshels638 rakstīja:

16 Oct 2015, 10:39:15 jaks rakstīja:
Šķiet jūs te putrojat būvdarbu vadītāju un projektu vadītāju

Ņemot vērā šijos laikos saputroto sfēras darbību, šis profesijas jau ir sajauktas abas vienā. Tīri kā būvdarbu vadītājs, kas organizē darbu objektā, gadās manīt reti, pārsvarā uz būvdarbu vadītāja pleciem ir uzkrauti arī projektu vadītāja pienākumi.

Ir jāsaprot, ka projektu vadītājs un būvdarbu vadītājs ir divi pilnīgi atsevišķi amati. Katram savas atbildības un pienākumi.

Lai vai kā,
Viss ir atkarīgs no uzņēmuma un objekta lieluma.
Privātmājas būvniecībā bieži vien tiek piesaistīts tikai brigadieris. Būvdarbu vadītājs labākajā gadījumā parādās tik uz papīru parakstīšanu, ja daudz maz legāls būvniecības process.

Tālāk - lielāki objekti (virs 100k eur) - parasti pietiek ar būvdarbu vadītāju, ja nav intensīvs darbs ar projektētājiem un pasūtītāju nepieciešams.

Vēl tālāk - vēl lielāki objekti (virs 300-500k eur) - būvdarbu vadītājs, vai vairāki + projektu vadītājs. Šāda apjoma projektos parasti uzrodas gemars, kura risināšana nav būvdarbu vadītāja kompetencē. Loģiski - piesaista projektu vadītāju. Bet, šādus objektus vieži vien viens projektu vadītājs var pavilkt vairākus.

Tālāk, liela apjoma projekti (1-2-5 mio eur). Projektu vadītājs, kas darbojas uz vietas objektā + vismaz viens asistents.

Un, visbeidzot, pavisam lielie projekti (20-x mio eur). Vairāki projektu vadītāji, vairāki asistenti un vairāki būvdarbu vadītāji ar palīgiem. Papildus vēl finansists, kas seko līdzi naudas plūsmām. Papildus vēl kvalitātes inženieris, kas seko līdzi izmantoto materiālu atbilstībai.
Vēl neaizmirsīsim par projektu koordinatoriem, inženieriem u.t.t., bez kuriem tādu projektu nav iespējams realizēt.
Offline
karlsonss
16. Oct 2015, 11:22 #15873

Kopš: 02. Feb 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 23038

Braucu ar:


16 Oct 2015, 10:42:58 oshels638 rakstīja:

16 Oct 2015, 10:39:15 jaks rakstīja:
Šķiet jūs te putrojat būvdarbu vadītāju un projektu vadītāju

Ņemot vērā šijos laikos saputroto sfēras darbību, šis profesijas jau ir sajauktas abas vienā. Tīri kā būvdarbu vadītājs, kas organizē darbu objektā, gadās manīt reti, pārsvarā uz būvdarbu vadītāja pleciem ir uzkrauti arī projektu vadītāja pienākumi.


man liekas ka juus te pinpi no pirksta neatskiriet....slotas operaatori

Offline
MMI
18. Oct 2015, 20:22 #15874

Kopš: 18. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 6854

Braucu ar: RS

Darbojos ar publiskajiem iepirkumiem no pasūtītāja puses, tāpēc varu palīdzēt ar iepirkumiem no pretendentu puses!
Varu palīdzēt jaunajiem pretendentiem ar piedāvājumu sagatavošanu, to pārbaudi ar kritisku aci atbilstoši likumam un iepirkuma noteikumiem.
Kā arī varu palīdzēt citos jautājumos par publiskajiem iepirkumiem.

PM
Offline
520i
19. Oct 2015, 09:26 #15875

Kopš: 20. Aug 2013

No: Strenči

Ziņojumi: 2714

Braucu ar: Ferrari

Var kads piedāvāt darbu stokholma?
Offline
AgnisB
19. Oct 2015, 09:41 #15876

Kopš: 10. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 739

Braucu ar: neturbo subāru

Varbūt kādu interesē kurjera darbs?
Darba laiks - darba dienas 9-18
Darba auto - pāris gadus vecs kabluks, kondiška utt (nav koka kaste kas vasarā būs kā pirtī )
Atrašanās vieta - cenukluba/pildas ielas rajons
Kur būs jābraukā? 99% Rīga

Nekādi nenormālie smagumi nav jāstaipa, pārsvarā mazas paciņas, dažreiz kāda a4 papīra kaste.

Par pārējo PM

[ Šo ziņu laboja AgnisB, 19 Oct 2015, 09:42:30 ]

Offline
dzuris
19. Oct 2015, 09:43 #15877

Kopš: 01. Feb 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 7627

Braucu ar:

Reāli jūs atvieglotu savu dzīvi, ja pierakstītu arī ciparus, jo tas ir tomēr priekšnoteikums.
Offline
ahmeds
19. Oct 2015, 09:44 #15878

Kopš: 26. Oct 2014

No: Jelgava

Ziņojumi: 273

Braucu ar: BMW 725,Toyota Celica 2.0GT-i

Varbūt kāds var piedāvāt darbu vācijā? Plaša profila strādnieks,ko vajag to divreiz parādi un tālāk jau pats izdarīšu bez problēmām,no kaitīgajiem ieradumiem tikai smēķēšana.
Offline
Machida
19. Oct 2015, 10:12 #15879

Kopš: 28. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 3405

Braucu ar:

kādi tad vēl ir kaitīgie ieradumi? Brīvdienās norīties tā, ka pirmdien nevar uz darbu atnākt skaitās pie kaitīgajiem ieradumiem?
Offline
ahmeds
19. Oct 2015, 10:16 #15880

Kopš: 26. Oct 2014

No: Jelgava

Ziņojumi: 273

Braucu ar: BMW 725,Toyota Celica 2.0GT-i

Apmēram uz to pusi,vai arī stibīt no darba visu ko var aizstibīt arī varētu būt kaitīgais ieradums
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo