Online
Pašreiz BMWPower skatās 140 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: B58 dzinejs
| Autors | Ziņojums |
| abyss | |  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8708
Braucu ar: e39 523
| Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi. | Offline | | |
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
| BMW ir pilniigi idioti vairaakas reizes.
Vispirms vinji [neskatoties uz pashu chipseru klaareeto, ka muusdienaas uz visu tiek taupiits, rezerves nekur nav] vinji visiem mezgliem atstaaj pamatiigu rezervi.
Tad otrajaa posmaa vinji nejeedz realizeet to potenciaalu [un pelniit pikji] pat tad, kad citi/alternatiivie pieraada, ka to miriigi var izdariit. Neskaitaamiem tuukstoshiem laimiigu klientu [protams, ka probleemu nevienam nav!].
Ja shaadi paskataas uz BMW inzhenieru un vadiibas tupumu, man gribaas teikt - kotletees visus. Un MHD komandu paarcelt uz insaidu, lai turpina attiistiit dzineejus! | Offline | | |
Kaross  | |  Kopš: 21. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 4533
Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2
|
01 Dec 2025, 13:40:33 @Elna rakstīja:
01 Dec 2025, 12:58:45 @Kaross rakstīja:
Vēl viena tēma par updeitiem un to cik "būtiskas" kļūdas tie labo.
Šodien FEMTO ielicis postu.
Šajā gadījumā FEMTO zināšanas un pieredze pret Kaspichu. Vēl kādi jautājumi? 
Femto kompānija, kas daudzus gadus bija vienīgā Pasaulē, kas piedāvāja Unlock. Viņi, protams, varētu sameloties un stāstīt, ka katrs dīlera update ir mega svarīgs un atkal pēlnīt vēl lielāku piķi uz katru nākamo unlock. 
Tas pats VW gadījumā, kad bieži nākas taisīt software downgrade, kaut vai pēc slavenās dīzeļgeitas. Visi kā viens saka, ka pēc update auto strādā sliktāk...
nu, sheit Karosa kungs samelojaas.
iemesls, kaapeec MHD neiesaka [preciizak - upgrades nav pieejami], ir visai vienkaarsh: peec upgradeem vinju ''darbs'' tiek daljeeji vai pilniigi sachakareets/blokjeets. BMW arii nestraadaa idioti.
Taadeelj, kas atliek MHD - staastiit pasaku par to ka upgrades ir ''kosmeetiski'', neko nelabo, u.t.t. 
Atskjiriibaa no MHD staasta, man ir logi, kas apliecina preteejo.
Jaa, visa iespeejamaa man pieejamaa informaacija liecina, ka DME regulaari tiek labotas buutiskas lietas. Daudz info ir pieejams par N43/53, nedaudz mazaak par B58. Kam interesee, var palasiit blogaa, kaadas MEGAbuutiskas lietas ir salabotas.
Nu, kam nav buutiski, var lasiit ieintereseetaas puses gaaniishanos [es neesmu ieintereseetaa puse/man shis biziitis paraleeli].
Aha un MHD vairs 2025.gadam nepiedāvā tuningu, jo softs pa jaunu un viņu neko vairs nevar izdarīt?! Tu pats tās pasakas izdomā?
Tava pieejama informācija? Tev pat nav parastu Bosch vadības bloka aprakstošo dokumentu. Kāda vēl tev pieejamā informācija? BMW tev sūtā jaunākos update materiālus izskatīšanai? Vai kur publicē? Tev e-pastā newsletter iknedēļas nāk ar BMW jaunākajiem update?
Nu kur tāds klauns var būt?! Vāks!
Es atkārtošos vēlriez. Mēs šeit runājam par viena indivīda pilnmēness murgiem pret Pasaules TOP1 kompāniju BMW tūninga sfērā. Es atmetos.  [ Šo ziņu laboja Kaross, 01 Dec 2025, 14:39:42 ]
----------------- Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
| Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4089
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
01 Dec 2025, 14:05:37 @abyss rakstīja:
Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi.
Pamatā jau ekoloģija to ietekmē un mārketings krietni mazākā ziņā. Bet ir arī OE B58 ar 440zs un 570nm pieejams, ja esi gatavs pat to auto 142k EUR nolocīt #mārketings BMW gan pašam tas nav aktuāli, jo lielākām jautām ir S58, kas ir "būtiski upgreidots" B58.
https://www.toyota.de/neuwagen/supra/konfigurat...0f9-14ec5c349e17 | Offline | | |
| Dii | | Kopš: 19. Feb 2015
Ziņojumi: 359
Braucu ar: e91
| https://www.spaceweatherlive.com/lv/meness-fazu...ars/2025/12.html
Līdz trešdienai vēl dos virsū, pēc tam jau būs atkal miers  | Offline | | |
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
|
01 Dec 2025, 14:37:11 @Kaross rakstīja:
01 Dec 2025, 13:40:33 @Elna rakstīja:
01 Dec 2025, 12:58:45 @Kaross rakstīja:
Vēl viena tēma par updeitiem un to cik "būtiskas" kļūdas tie labo.
Šodien FEMTO ielicis postu.
Šajā gadījumā FEMTO zināšanas un pieredze pret Kaspichu. Vēl kādi jautājumi? 
Femto kompānija, kas daudzus gadus bija vienīgā Pasaulē, kas piedāvāja Unlock. Viņi, protams, varētu sameloties un stāstīt, ka katrs dīlera update ir mega svarīgs un atkal pēlnīt vēl lielāku piķi uz katru nākamo unlock. 
Tas pats VW gadījumā, kad bieži nākas taisīt software downgrade, kaut vai pēc slavenās dīzeļgeitas. Visi kā viens saka, ka pēc update auto strādā sliktāk...
nu, sheit Karosa kungs samelojaas.
iemesls, kaapeec MHD neiesaka [preciizak - upgrades nav pieejami], ir visai vienkaarsh: peec upgradeem vinju ''darbs'' tiek daljeeji vai pilniigi sachakareets/blokjeets. BMW arii nestraadaa idioti.
Taadeelj, kas atliek MHD - staastiit pasaku par to ka upgrades ir ''kosmeetiski'', neko nelabo, u.t.t. 
Atskjiriibaa no MHD staasta, man ir logi, kas apliecina preteejo.
Jaa, visa iespeejamaa man pieejamaa informaacija liecina, ka DME regulaari tiek labotas buutiskas lietas. Daudz info ir pieejams par N43/53, nedaudz mazaak par B58. Kam interesee, var palasiit blogaa, kaadas MEGAbuutiskas lietas ir salabotas.
Nu, kam nav buutiski, var lasiit ieintereseetaas puses gaaniishanos [es neesmu ieintereseetaa puse/man shis biziitis paraleeli].
Aha un MHD vairs 2025.gadam nepiedāvā tuningu, jo softs pa jaunu un viņu neko vairs nevar izdarīt?! Tu pats tās pasakas izdomā?
Tava pieejama informācija? Tev pat nav parastu Bosch vadības bloka aprakstošo dokumentu. Kāda vēl tev pieejamā informācija? BMW tev sūtā jaunākos update materiālus izskatīšanai? Vai kur publicē? Tev e-pastā newsletter iknedēļas nāk ar BMW jaunākajiem update?
Nu kur tāds klauns var būt?! Vāks!
Es atkārtošos vēlriez. Mēs šeit runājam par viena indivīda pilnmēness murgiem pret Pasaules TOP1 kompāniju BMW tūninga sfērā. Es atmetos. 
Ziepchika smulis atmetaas 
Nu, redz, tev vebaa ir 5 gab. 20gadiigu nopistenju paldies par izraveetiem DPF.
Man blogaa 700+ ierakstu ar diag keisiem, tech info. 15K jaunu useru katru meenesi.
Attieciigi - tu te vari aiz MHD muguras kvankskjeet, bet pats tu esi vecu DPF griezeejs, kursh nu tikko sanjeemies uz B58.
MHD tu esi nezinaams kadrs/hvzkas, bet, ja buutu zinaams, par shaadu mutiites palaishanu vinji tevi blacklistaa iemestu. Ibo, tu tikai grauj vinju reputaaciju. Tevi te balsta shiis soliidaas maajaslapas lielaakie lohi - pljaaveejs, dii un shiirs. Dziljaakas bedres vairs nav | Offline | | |
| abyss | |  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8708
Braucu ar: e39 523
|
01 Dec 2025, 14:39:44 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:05:37 @abyss rakstīja:
Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi.
Pamatā jau ekoloģija to ietekmē un mārketings krietni mazākā ziņā. Bet ir arī OE B58 ar 440zs un 570nm pieejams, ja esi gatavs pat to auto 142k EUR nolocīt #mārketings BMW gan pašam tas nav aktuāli, jo lielākām jautām ir S58, kas ir "būtiski upgreidots" B58.
https://www.toyota.de/neuwagen/supra/konfigurat...0f9-14ec5c349e17
Ja ir korekts degmaisījums, kādēļ, lai ciestu ekoloģija? Suprai gan jau arī ir euro6d atbilstība. Pieņemu, ka daļu cenas pieauguma veidot inženieru komanda, kura veltīja daudzas stundas, lai no dzinēja dabūtu to jaudu. Varēja taču ielādēt vienkārši čipsi . Gan jau arī par dzesēšanu tur padomāts. Šis links tikai vēl vairāk parāda, ja visu grib pēc fen šui un, lai ar mašīnu garantēti nav problēmu cik īstenībā sarežģīts un dārgs tas prieks ir | Offline | | |
| Zalespljavejs | |  Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2745
Braucu ar: tautas auto
|
01 Dec 2025, 14:55:08 @Elna rakstīja:
Nu, redz, tev vebaa ir 5 gab. 20gadiigu nopistenju paldies par izraveetiem DPF.
Man blogaa 700+ ierakstu ar diag keisiem, tech info. 15K jaunu useru katru meenesi.
Attieciigi - tu te vari aiz MHD muguras kvankskjeet, bet pats tu esi vecu DPF griezeejs, kursh nu tikko sanjeemies uz B58.
MHD tu esi nezinaams kadrs/hvzkas, bet, ja buutu zinaams, par shaadu mutiites palaishanu vinji tevi blacklistaa iemestu. Ibo, tu tikai grauj vinju reputaaciju. Tevi te balsta shiis soliidaas maajaslapas lielaakie lohi - pljaaveejs, dii un shiirs. Dziljaakas bedres vairs nav
15 tūkstoši unikālo apmeklētāju ir diezgan optimistisks cipars. Tad jau sanāk, ka gada laikā tavu lapu apmeklē teju vai 200k unikālie apmeklētāji? Es saprotu, ka var dirst bet nu šitā melot..
Un es nebalstu Karosu. Vienkārši lasu tavu pļūtīšanu, un iekomentēju.Tev,kā Gaļaspils gubernatoram un N53 pavēlniekam, tas ir pagodinājums.  | Offline | | |
|
|
Staris  | |  Kopš: 24. Apr 2006
No: Ventspils
Ziņojumi: 30563
Braucu ar: ra ucuarB
|
01 Dec 2025, 11:15:07 @Kaross rakstīja:
30 Nov 2025, 21:25:11 @Staris rakstīja:
Nedaudz atpakaļ tēmā.
Kaspar, tu vienmēr stāsti, ka visa veida čipi sačakarē ECU notiekošo.
Kas notiek ar šo dzinēju MHD izpildījumā, ja ikdienā izmanto viņu piešķirtās "OEM" kartes?
T.i. Doma tāda:
ikdienā braukā ar "stock";
brīvdienā ieslēdz Stage1 pēc nepieciešamības.
Vai ikdienā ar MHD Stock" arī tiek viss čakarēts, jo ir notikusi iejaukšanās ražotāja softā?
Veciem auto tev vai nu ir "čips", vai nav.
Modernajiem auto nu jau ir opcija uz stūres pārslēgties starp kartēm. Vai tas ir risinājums?
Iejaukšos jūsu dialogā. Mēģināšu maksimāli konstruktīvi.
1. ar MHD brauc desmitiem tūkstošu BMW. Tā aplikācija ir izstrādāta tikai un vienīgi BMW un priekš pāris dzinējiem un izstrādāta Vācijā.
Kā tev liekas, ja tur būtu gļuki, ja tur būtu nevienmērīga tukšgaita, misfire, tie cilvēki nesūdzētos forumos? B58 ir kulta dzinējs it sevišķi ASV. Pilni forumi par un ap MHD. Tur taču būtu jābūt sliktām atsauksmēm. It sevišķi no augstprātīgajiem ASV pilsoņiem, kur katrs sevi uzskata par Pasaules nabu tāpat kā mūsu teorētiķis. Viņi sūdzētos 5 minutēs pēc gļuka parādīšanās. MHD sevi ietver mega labu logeri. Reizes 10 labāku par ISTU, jo logo RAM variables, nevis kaut kādus nenormāli lēnus diagnostikas datus. Logeris ar vismaz 20Hz frekvenci. Perfekti var redzēt visus misfire, adaptācijas, jebkuru dzinēja parametru 20 reizes sekundē.
Varbūt tomēr ja desmitiem tūkstošu cilvēku nav problēmas ar misfire, adaptācijām u.t.t, bet vienam teorētiķim ir, tad problēma nav tajos desmitos tūkstošu MHD lietotājos, bet teorētiķa galvā?
2. Tu jautā cilvēkam, kas nav ne redzējis tās MHD kartes, ne zina kā tas viss darbojas, tikai teoretizē. Varbūt vajag parunāt ar cilvēkiem, kas ar to nodarbojas. O.k. Ja man nav uzticības un liekas, ka es neko nesaprotu. Nu pajautā kādam citam uzticamam chiptunerim. Pajautā kaut vai cilvēkiem, kas to softu lieto ikdienā un tādu nav maz.
3. Atbildot uz taviem jautājumiem. Ikdienā lietojot MHD stock, tiek izmantota 100% rūpnīcas parametri, rūpnīcas programmatūra. Nekas netiek "čakarēts".
Nav jāslēdz brīvdienās Stage 1, jo tas Stage 1 lieliski strādā jebkurā momentā. Vai tas ir risinājums? Nē, jo tur nemaz nav problēmas. 
Vēl par MHD tehnisko pusi. B58 gadījumā izmanto Bosch MG1CS003 vadības bloku ar spc5777 procesoru vai jaunākos Hybrid modeļos MG1CS201, kuram ir 8MB atmiņa. Programmai tiek izmantoti ap 6MB un 2MB paliek brīvi. Šajos 2 MB MHD ir uzrakstījis custom kodu, kas saņemot konkrētas komandas no kruīza slēdža vai pedāļiem, pārslēdz programmas. Tā nav moderno vadības bloku fīča, bet iespēja to izdarīt jebkurā vadības blokā jau no 2000.gada, kam ir CAN-bus sistēma. Tajā brīvajā flash atmiņā MHD nokopē daļu no jau esošās BMW programmas, kas atbild par konkrētiem jaudas parametriem, piemēram, aizdedzes kartes, dažādas temperatūras korekcijas, lambda, turbo spiediens, dažādus griezes momenta ierobežotājus u.t.t. Kopumā izveido 4 "kartes" (maps). Par karti sauc šo nokopēto datu apjomu. Tūneris regulējot katru šo atsevišķo apgabalu var ieregulēt dažādas jaudas. Pārējie visi parametri, kļūdu tabulas, adaptācijas paliek nemainīgas, jo izmanto jau esošo BMW programmas daļu.
Papildus tam visam MHD piedāvā arī savu Ethanol Content Analyzer, kurš tiek pievienots CAN-bus tīklam un datus sūta pa CANbus uz oriģinālo motora vadības bloku. Vadoties pēc etanola analizatora var perfekti atregulēt dzinēja jaudu, drošības parametrus, aizdedzi praktiski jebkādai degvielai. Reāllaikā analizators lasa degvielas sastāvu un vadības bloks interpolējot pielāgo aizdedzi daudz plašākā diapazonā un precīzāk kā to dara rūpnīcas programma. Lejot jebkādu degvielu 95E,98E, E85, E40 mix u.t.t., kaut vai Baltkrievijas kreisajā tankā, MHD nodrošina to, ka dzinējs strādā max. safe režīmā bez iespējas nodetonēt, jo pielāgo gan aizdzedzi, gan lambda parametrus. Oriģinālais vadības bloks nav spējīgs tik plašā diapazonā to izdarīt un tas jau būs daudz par vēlu, kad nepareizas degvielas dēļ dzinējs sāk detonēt. MHD to jau izdara preventīvi. Aizdedzi iestāda konkrētai degvielai, nevis vadoties pēc detonācijas kā tas būtu stock gadījumā.
Zinot visu šo inside info, jo es tos vadības blokus regulēju gan stock versijā, gan ar MHD, tad no malas liekas smieklīgi palasīt tos teorētiķa savārstījumus. Par to var pārliecināties arī mani klienti un ja kādam ir vēlme to visu redzēt sīkāk, tad varu arī uz vietas, regulējot auto, pastāstīt. 
Paldies par izsmeļošo viedokli. Šis bija vērtīgi  | Offline | | |
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
|
01 Dec 2025, 15:23:27 @Zalespljavejs rakstīja:
01 Dec 2025, 14:55:08 @Elna rakstīja:
Nu, redz, tev vebaa ir 5 gab. 20gadiigu nopistenju paldies par izraveetiem DPF.
Man blogaa 700+ ierakstu ar diag keisiem, tech info. 15K jaunu useru katru meenesi.
Attieciigi - tu te vari aiz MHD muguras kvankskjeet, bet pats tu esi vecu DPF griezeejs, kursh nu tikko sanjeemies uz B58.
MHD tu esi nezinaams kadrs/hvzkas, bet, ja buutu zinaams, par shaadu mutiites palaishanu vinji tevi blacklistaa iemestu. Ibo, tu tikai grauj vinju reputaaciju. Tevi te balsta shiis soliidaas maajaslapas lielaakie lohi - pljaaveejs, dii un shiirs. Dziljaakas bedres vairs nav
15 tūkstoši unikālo apmeklētāju ir diezgan optimistisks cipars. Tad jau sanāk, ka gada laikā tavu lapu apmeklē teju vai 200k unikālie apmeklētāji? Es saprotu, ka var dirst bet nu šitā melot..
Un es nebalstu Karosu. Vienkārši lasu tavu pļūtīšanu, un iekomentēju.Tev,kā Gaļaspils gubernatoram un N53 pavēlniekam, tas ir pagodinājums. 
nu, 15K pareizinam ar 12, atnjemam kaadus 4% atkaartoto. Izreekjini.
| Offline | | |
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
|
01 Dec 2025, 15:27:00 @Staris rakstīja:
01 Dec 2025, 11:15:07 @Kaross rakstīja:
30 Nov 2025, 21:25:11 @Staris rakstīja:
Nedaudz atpakaļ tēmā.
Kaspar, tu vienmēr stāsti, ka visa veida čipi sačakarē ECU notiekošo.
Kas notiek ar šo dzinēju MHD izpildījumā, ja ikdienā izmanto viņu piešķirtās "OEM" kartes?
T.i. Doma tāda:
ikdienā braukā ar "stock";
brīvdienā ieslēdz Stage1 pēc nepieciešamības.
Vai ikdienā ar MHD Stock" arī tiek viss čakarēts, jo ir notikusi iejaukšanās ražotāja softā?
Veciem auto tev vai nu ir "čips", vai nav.
Modernajiem auto nu jau ir opcija uz stūres pārslēgties starp kartēm. Vai tas ir risinājums?
Iejaukšos jūsu dialogā. Mēģināšu maksimāli konstruktīvi.
1. ar MHD brauc desmitiem tūkstošu BMW. Tā aplikācija ir izstrādāta tikai un vienīgi BMW un priekš pāris dzinējiem un izstrādāta Vācijā.
Kā tev liekas, ja tur būtu gļuki, ja tur būtu nevienmērīga tukšgaita, misfire, tie cilvēki nesūdzētos forumos? B58 ir kulta dzinējs it sevišķi ASV. Pilni forumi par un ap MHD. Tur taču būtu jābūt sliktām atsauksmēm. It sevišķi no augstprātīgajiem ASV pilsoņiem, kur katrs sevi uzskata par Pasaules nabu tāpat kā mūsu teorētiķis. Viņi sūdzētos 5 minutēs pēc gļuka parādīšanās. MHD sevi ietver mega labu logeri. Reizes 10 labāku par ISTU, jo logo RAM variables, nevis kaut kādus nenormāli lēnus diagnostikas datus. Logeris ar vismaz 20Hz frekvenci. Perfekti var redzēt visus misfire, adaptācijas, jebkuru dzinēja parametru 20 reizes sekundē.
Varbūt tomēr ja desmitiem tūkstošu cilvēku nav problēmas ar misfire, adaptācijām u.t.t, bet vienam teorētiķim ir, tad problēma nav tajos desmitos tūkstošu MHD lietotājos, bet teorētiķa galvā?
2. Tu jautā cilvēkam, kas nav ne redzējis tās MHD kartes, ne zina kā tas viss darbojas, tikai teoretizē. Varbūt vajag parunāt ar cilvēkiem, kas ar to nodarbojas. O.k. Ja man nav uzticības un liekas, ka es neko nesaprotu. Nu pajautā kādam citam uzticamam chiptunerim. Pajautā kaut vai cilvēkiem, kas to softu lieto ikdienā un tādu nav maz.
3. Atbildot uz taviem jautājumiem. Ikdienā lietojot MHD stock, tiek izmantota 100% rūpnīcas parametri, rūpnīcas programmatūra. Nekas netiek "čakarēts".
Nav jāslēdz brīvdienās Stage 1, jo tas Stage 1 lieliski strādā jebkurā momentā. Vai tas ir risinājums? Nē, jo tur nemaz nav problēmas. 
Vēl par MHD tehnisko pusi. B58 gadījumā izmanto Bosch MG1CS003 vadības bloku ar spc5777 procesoru vai jaunākos Hybrid modeļos MG1CS201, kuram ir 8MB atmiņa. Programmai tiek izmantoti ap 6MB un 2MB paliek brīvi. Šajos 2 MB MHD ir uzrakstījis custom kodu, kas saņemot konkrētas komandas no kruīza slēdža vai pedāļiem, pārslēdz programmas. Tā nav moderno vadības bloku fīča, bet iespēja to izdarīt jebkurā vadības blokā jau no 2000.gada, kam ir CAN-bus sistēma. Tajā brīvajā flash atmiņā MHD nokopē daļu no jau esošās BMW programmas, kas atbild par konkrētiem jaudas parametriem, piemēram, aizdedzes kartes, dažādas temperatūras korekcijas, lambda, turbo spiediens, dažādus griezes momenta ierobežotājus u.t.t. Kopumā izveido 4 "kartes" (maps). Par karti sauc šo nokopēto datu apjomu. Tūneris regulējot katru šo atsevišķo apgabalu var ieregulēt dažādas jaudas. Pārējie visi parametri, kļūdu tabulas, adaptācijas paliek nemainīgas, jo izmanto jau esošo BMW programmas daļu.
Papildus tam visam MHD piedāvā arī savu Ethanol Content Analyzer, kurš tiek pievienots CAN-bus tīklam un datus sūta pa CANbus uz oriģinālo motora vadības bloku. Vadoties pēc etanola analizatora var perfekti atregulēt dzinēja jaudu, drošības parametrus, aizdedzi praktiski jebkādai degvielai. Reāllaikā analizators lasa degvielas sastāvu un vadības bloks interpolējot pielāgo aizdedzi daudz plašākā diapazonā un precīzāk kā to dara rūpnīcas programma. Lejot jebkādu degvielu 95E,98E, E85, E40 mix u.t.t., kaut vai Baltkrievijas kreisajā tankā, MHD nodrošina to, ka dzinējs strādā max. safe režīmā bez iespējas nodetonēt, jo pielāgo gan aizdzedzi, gan lambda parametrus. Oriģinālais vadības bloks nav spējīgs tik plašā diapazonā to izdarīt un tas jau būs daudz par vēlu, kad nepareizas degvielas dēļ dzinējs sāk detonēt. MHD to jau izdara preventīvi. Aizdedzi iestāda konkrētai degvielai, nevis vadoties pēc detonācijas kā tas būtu stock gadījumā.
Zinot visu šo inside info, jo es tos vadības blokus regulēju gan stock versijā, gan ar MHD, tad no malas liekas smieklīgi palasīt tos teorētiķa savārstījumus. Par to var pārliecināties arī mani klienti un ja kādam ir vēlme to visu redzēt sīkāk, tad varu arī uz vietas, regulējot auto, pastāstīt. 
Paldies par izsmeļošo viedokli. Šis bija vērtīgi 
ttieshi taa - tas ir viedoklis.
Teemaa, kur esmu ieglubinaajies nedaudz vairaak = misfirees: Karosa kungs staasta dumumu. Bet atkal - ja tev/jums der, viss ir super!
Ja nee, laipni luugti manaa blogaa, buus patiesaaks info. | Offline | | |
Staris  | |  Kopš: 24. Apr 2006
No: Ventspils
Ziņojumi: 30563
Braucu ar: ra ucuarB
| Es galīgi neesmu šajā tēmā. Vēlējos dzirdēt tavu viedokli par risinājumiem, kur lietotājs var parslēgties starp kartēm. Kolēģis iedeva bonusā savu viedokli. Mums pārējiem ir ko palasīt un izglītoties. Vismaz uz mirkli bija saruna par tēmu ne kašķēšanās  | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4089
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
01 Dec 2025, 14:57:15 @abyss rakstīja:
01 Dec 2025, 14:39:44 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:05:37 @abyss rakstīja:
Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi.
Pamatā jau ekoloģija to ietekmē un mārketings krietni mazākā ziņā. Bet ir arī OE B58 ar 440zs un 570nm pieejams, ja esi gatavs pat to auto 142k EUR nolocīt #mārketings BMW gan pašam tas nav aktuāli, jo lielākām jautām ir S58, kas ir "būtiski upgreidots" B58.
https://www.toyota.de/neuwagen/supra/konfigurat...0f9-14ec5c349e17
Ja ir korekts degmaisījums, kādēļ, lai ciestu ekoloģija? Suprai gan jau arī ir euro6d atbilstība. Pieņemu, ka daļu cenas pieauguma veidot inženieru komanda, kura veltīja daudzas stundas, lai no dzinēja dabūtu to jaudu. Varēja taču ielādēt vienkārši čipsi . Gan jau arī par dzesēšanu tur padomāts. Šis links tikai vēl vairāk parāda, ja visu grib pēc fen šui un, lai ar mašīnu garantēti nav problēmu cik īstenībā sarežģīts un dārgs tas prieks ir
Piemēram, 2025. gada 911 (992.2) pie prezentācijas inženieris teica, ka bija challange nodrošināt jaudas pieaugumu, jo ar jaunajām normām, kas uz šo 2025 model year auto attiecas, nepieciešams nodrošināt lamda 1 jebkuros dzinēja darbības apstākļos (arī pilnā slodzē). Rezultātā, ar Stage 1 stock dzinēju (vismaz ASV tirgus auto, kur bija dyno testi) no 394zs var dabūt uz 620zs. Veicot jaudas celšanu, tādas prasības nav, jo var atļauties 12:1 gaisa/degvielas attiecību, kas labāk dzesē degkameru, pazemina sadegšanas t un līdz ar to nodrošina labāku noturību pret priekšlaicīgu detonāciju un kopā ar palielinātu turbo spiedienu (kas nav problēma, jo tagad base modelim ir tā pati turbīna, kas pre-FL bija 480zs modelim) tiek viegli panākta papildus jauda. No inženiera interviņas atceros, ka tika minēts, ka izlaižot pre-FL 2019. gadā, arī jau bija stingras prasības AFR, bet tagad tās ir būtiski pastiprinājušās.
Kādēļ tāda prasība - nezinu - mans minējums, ka tādēļ, ka pie lamda 1 degviela sadeg vistīrāk un rodas mazāk kvēpu daļiņu, kas pēc tam OPFam jāķer + arī citu ogļūdeņražu sadegšanas produktu ir mazāk (mazāk darba arī katiem, īpaši pie max slodzēm) vs lamda 0,8.
Neesmu šāda intervijas redzējis ar BMW iženieriem, jo viņi pie jaunu auto modeļu prezentācijas (īpaši tiem auto, kam ir B48/B5 gan jau nefokusējas uz performance jautājumiem, kā tas ir sportisku auto gadījumā, bet pieņemu, ka viņiem jāsaskarās ar tiem pašiem eko prasīby izaicinājumeim. | Offline | | |
| Zalespljavejs | |  Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2745
Braucu ar: tautas auto
|
01 Dec 2025, 15:27:49 @Elna rakstīja:
01 Dec 2025, 15:23:27 @Zalespljavejs rakstīja:
01 Dec 2025, 14:55:08 @Elna rakstīja:
Nu, redz, tev vebaa ir 5 gab. 20gadiigu nopistenju paldies par izraveetiem DPF.
Man blogaa 700+ ierakstu ar diag keisiem, tech info. 15K jaunu useru katru meenesi.
Attieciigi - tu te vari aiz MHD muguras kvankskjeet, bet pats tu esi vecu DPF griezeejs, kursh nu tikko sanjeemies uz B58.
MHD tu esi nezinaams kadrs/hvzkas, bet, ja buutu zinaams, par shaadu mutiites palaishanu vinji tevi blacklistaa iemestu. Ibo, tu tikai grauj vinju reputaaciju. Tevi te balsta shiis soliidaas maajaslapas lielaakie lohi - pljaaveejs, dii un shiirs. Dziljaakas bedres vairs nav
15 tūkstoši unikālo apmeklētāju ir diezgan optimistisks cipars. Tad jau sanāk, ka gada laikā tavu lapu apmeklē teju vai 200k unikālie apmeklētāji? Es saprotu, ka var dirst bet nu šitā melot..
Un es nebalstu Karosu. Vienkārši lasu tavu pļūtīšanu, un iekomentēju.Tev,kā Gaļaspils gubernatoram un N53 pavēlniekam, tas ir pagodinājums. 
nu, 15K pareizinam ar 12, atnjemam kaadus 4% atkaartoto. Izreekjini.
172800 unikālo lietotāju gadā. Diezgan kosmisks skaitlis priekš smērmiķeļa no Gaļaspils, pat Didrihsone ar savu lupatu bodi stūrī nervozi pīpo. :O | Offline | | |
| V.I.P. | |  Kopš: 18. May 2005
Ziņojumi: 17393
Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]
|
01 Dec 2025, 12:46:36 @Speed3 rakstīja:
29 Nov 2025, 13:27:57 @diesel rakstīja:
Tādiem track days vēl var pašus radiatorus priekša lielākus uzstādīt, bez tā paša wagner intercoolera.
ir kādi gatavi varianti?
uz s55 uzstādīju Mishimoto oil cooleri. lielāks izmērs un nedaudz vairāk eļļas jālej pie eļļas maiņas. | Offline | | |
| V.I.P. | |  Kopš: 18. May 2005
Ziņojumi: 17393
Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]
|
01 Dec 2025, 10:59:05 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 08:24:42 @Zalespljavejs rakstīja:
30 Nov 2025, 20:20:26 @Elna rakstīja:
Veertiigaako info es shait nelikshu, kameer sheit buus taada kultuura, kaada taa ir. Punkts
Tādas retoriskas dabas jautājums - kāds prasīja, lai tu liec savu informāciju? Es gribētu ticēt, ka to visu var sagrābstīt internetā, tikai sev (ne)tīkamā svešvalodā.
Kaut ko var, kaut ko nevar gan jau. Daļa tās info laikam man kā parastam lietotājam daudz ko nedod un nav saprotama - par 6. cilindra "problēmām" zināju. Kaspars izvirzīja versijas iemesliem, bet ieteiktie risinājumi jau ir no atbildīga lietotāja common sense izrietoši. Jo eļļas mainīju līdz 10k km arī tagad un aukstu dzinēju nekad nedzinu. Papildus ir ieteikums nelikt MHD, jo ir riski, bet kad esi to auto izbaudījis ar to, tad esi gatavs uzņemties riskus. Empīriski arī redzams, ka MHD Stage 1 un iespējams pat Stage 2 OTS kartes ir relatīvi koservatīvas un vismaz check engine nemet ārā. Problēmas ar 6. cilindra vizuli sākas jau ejot tālāk un veicot "custom" tune, kur arī ir liela iespēja kādam kau kut nokļudīties. Manā gadījumā padziļinātas dzinēja pārbaudes netika veiktas dzinējam, pirms MHD uzlikšanas - tika pārbaudīts, vai nav kļūdu un arī tika aptuveni mēnesi nobraukts ikdienas satiksmē pēc iegādes, lai pārliecinātos, vai nav kādas iepsējamas problēmas un tika uzliktas jaunas OE sveces, samainīta eļļa kārbā, sadalenē un reduktoros.
nu jau arī LV ir s58 ar izbeigušos kompresiju 6. cilindrā... 
tas viss ir 2jz, kamēr nebrauc ar to auto "drive like you stole it" režīmā ~80k km. 
un runa nav par kaut kādiem stage 1, bet gan stage 2+ un flex fuel, bet LV ar šādu prasību realizēšanu ir kā ir.[ Šo ziņu laboja V.I.P., 01 Dec 2025, 15:58:50 ] | Offline | | |
|
|
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
|
01 Dec 2025, 15:39:21 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:57:15 @abyss rakstīja:
01 Dec 2025, 14:39:44 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:05:37 @abyss rakstīja:
Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi.
Pamatā jau ekoloģija to ietekmē un mārketings krietni mazākā ziņā. Bet ir arī OE B58 ar 440zs un 570nm pieejams, ja esi gatavs pat to auto 142k EUR nolocīt #mārketings BMW gan pašam tas nav aktuāli, jo lielākām jautām ir S58, kas ir "būtiski upgreidots" B58.
https://www.toyota.de/neuwagen/supra/konfigurat...0f9-14ec5c349e17
Ja ir korekts degmaisījums, kādēļ, lai ciestu ekoloģija? Suprai gan jau arī ir euro6d atbilstība. Pieņemu, ka daļu cenas pieauguma veidot inženieru komanda, kura veltīja daudzas stundas, lai no dzinēja dabūtu to jaudu. Varēja taču ielādēt vienkārši čipsi . Gan jau arī par dzesēšanu tur padomāts. Šis links tikai vēl vairāk parāda, ja visu grib pēc fen šui un, lai ar mašīnu garantēti nav problēmu cik īstenībā sarežģīts un dārgs tas prieks ir
Piemēram, 2025. gada 911 (992.2) pie prezentācijas inženieris teica, ka bija challange nodrošināt jaudas pieaugumu, jo ar jaunajām normām, kas uz šo 2025 model year auto attiecas, nepieciešams nodrošināt lamda 1 jebkuros dzinēja darbības apstākļos (arī pilnā slodzē). Rezultātā, ar Stage 1 stock dzinēju (vismaz ASV tirgus auto, kur bija dyno testi) no 394zs var dabūt uz 620zs. Veicot jaudas celšanu, tādas prasības nav, jo var atļauties 12:1 gaisa/degvielas attiecību, kas labāk dzesē degkameru, pazemina sadegšanas t un līdz ar to nodrošina labāku noturību pret priekšlaicīgu detonāciju un kopā ar palielinātu turbo spiedienu (kas nav problēma, jo tagad base modelim ir tā pati turbīna, kas pre-FL bija 480zs modelim) tiek viegli panākta papildus jauda. No inženiera interviņas atceros, ka tika minēts, ka izlaižot pre-FL 2019. gadā, arī jau bija stingras prasības AFR, bet tagad tās ir būtiski pastiprinājušās.
Kādēļ tāda prasība - nezinu - mans minējums, ka tādēļ, ka pie lamda 1 degviela sadeg vistīrāk un rodas mazāk kvēpu daļiņu, kas pēc tam OPFam jāķer + arī citu ogļūdeņražu sadegšanas produktu ir mazāk (mazāk darba arī katiem, īpaši pie max slodzēm) vs lamda 0,8.
Neesmu šāda intervijas redzējis ar BMW iženieriem, jo viņi pie jaunu auto modeļu prezentācijas (īpaši tiem auto, kam ir B48/B5 gan jau nefokusējas uz performance jautājumiem, kā tas ir sportisku auto gadījumā, bet pieņemu, ka viņiem jāsaskarās ar tiem pašiem eko prasīby izaicinājumeim.
idejiski - ar treknu maisijumu MP ir mazaak, bet strauji aug HC un CO. Un ar to kats galaa netiek.
otra teema - peec shada treknaa Overrun ir gana skarba slodze katam. Saakumaa katu piemet ar degvielu, tad - ar gaisu. Rezultaataa - cepiens pa nopietno.
Ja kas, mans arhaiskais arii provee pie 100% pieprasiitaas griezes uztureet Lambda relatiivi tuvu 1. Katraa zinjaa, savulaik N53 krita krietni zemaak pie pilnas griezes [jaudiigaakajaa versijaa. Deforseetajaa - arii Lambda bija 1.00 pie ''pilnas'' pieprasiitaas].
Beet, ar taam EU izmeshu normaam arii interesanti - kaapeec BMW/Porsche nedara kaa ar to Performance kitu. Ibo, taa ''spoorta'' izpluude neiet krastaa chupaa USA statu, piem. Arii DE/NL [cik ir taads seetas info] labaak teelot lohu, ja kas [un paarslegties Comfort mode]. Tb., teema - razhotaajs var piedaavaat ''paku/tuunu'', kas gan Lambda met zemaak, gan piedaavaa citu izpluudi ''uz pasha atbildiibu''. Vnk nelikt pamatpiedaavaajumaa/jaunam auto no ruupniicas. | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4089
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
01 Dec 2025, 16:05:39 @Elna rakstīja:
01 Dec 2025, 15:39:21 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:57:15 @abyss rakstīja:
01 Dec 2025, 14:39:44 @smudo rakstīja:
01 Dec 2025, 14:05:37 @abyss rakstīja:
Bet vispār čipotājus caurstrāvo viena un tā pati tēma. VISI autoražotāju inženieri ir lohi un visi update ir domāti kaķiem. Ar kādu softu iznāca no rūpnīcas ar tādu jānonāk tolmetā. Pats autoražotājs nepiedāvā čipotāju ciparus TIKAI tādēļ, ka marketings. Neies jau konkurēt ar augstāka gala modeli.
Atgriežoties pie Kaspara upgrade, no mārketinga viedokļa cilvēks jau IR nopircis mašīnu + nopērk tjūninga paku, ne jau viņš tagad skries pirkt citu, jo arī pēc tam cipari atpaliek no kaut vai 550i. Un kā arī kāda jēga ražotājam to jaudu turēt sev? Tipa uztaisi 1000 bhp dzinēju un tad ik pa 2 gadiem unlolocko extra 50bhp? .
Ja jau no b58 ražotājs neredzētu nekādas potenciālās briesmas masu produkcijai dotu arī 500 bhp, un 550i vienkārši būtu 6 cyl. B48 3 cyl. BMW no tā tikai iegūtu.
Domāju, ka drīz arī auto pasaulē būs līdzīgi kā cpu pasaulē. Sākumā visi lauza šķēpus, kā pareizi overclokot, kādi amd lohi, nejēdz voltus un ghz. Tagad, kad katrs procesors auto overklokojas cik konkrētais silikons un dzesēšana atļauj visi stūrī sēž bēdīgi.
Pamatā jau ekoloģija to ietekmē un mārketings krietni mazākā ziņā. Bet ir arī OE B58 ar 440zs un 570nm pieejams, ja esi gatavs pat to auto 142k EUR nolocīt #mārketings BMW gan pašam tas nav aktuāli, jo lielākām jautām ir S58, kas ir "būtiski upgreidots" B58.
https://www.toyota.de/neuwagen/supra/konfigurat...0f9-14ec5c349e17
Ja ir korekts degmaisījums, kādēļ, lai ciestu ekoloģija? Suprai gan jau arī ir euro6d atbilstība. Pieņemu, ka daļu cenas pieauguma veidot inženieru komanda, kura veltīja daudzas stundas, lai no dzinēja dabūtu to jaudu. Varēja taču ielādēt vienkārši čipsi . Gan jau arī par dzesēšanu tur padomāts. Šis links tikai vēl vairāk parāda, ja visu grib pēc fen šui un, lai ar mašīnu garantēti nav problēmu cik īstenībā sarežģīts un dārgs tas prieks ir
Piemēram, 2025. gada 911 (992.2) pie prezentācijas inženieris teica, ka bija challange nodrošināt jaudas pieaugumu, jo ar jaunajām normām, kas uz šo 2025 model year auto attiecas, nepieciešams nodrošināt lamda 1 jebkuros dzinēja darbības apstākļos (arī pilnā slodzē). Rezultātā, ar Stage 1 stock dzinēju (vismaz ASV tirgus auto, kur bija dyno testi) no 394zs var dabūt uz 620zs. Veicot jaudas celšanu, tādas prasības nav, jo var atļauties 12:1 gaisa/degvielas attiecību, kas labāk dzesē degkameru, pazemina sadegšanas t un līdz ar to nodrošina labāku noturību pret priekšlaicīgu detonāciju un kopā ar palielinātu turbo spiedienu (kas nav problēma, jo tagad base modelim ir tā pati turbīna, kas pre-FL bija 480zs modelim) tiek viegli panākta papildus jauda. No inženiera interviņas atceros, ka tika minēts, ka izlaižot pre-FL 2019. gadā, arī jau bija stingras prasības AFR, bet tagad tās ir būtiski pastiprinājušās.
Kādēļ tāda prasība - nezinu - mans minējums, ka tādēļ, ka pie lamda 1 degviela sadeg vistīrāk un rodas mazāk kvēpu daļiņu, kas pēc tam OPFam jāķer + arī citu ogļūdeņražu sadegšanas produktu ir mazāk (mazāk darba arī katiem, īpaši pie max slodzēm) vs lamda 0,8.
Neesmu šāda intervijas redzējis ar BMW iženieriem, jo viņi pie jaunu auto modeļu prezentācijas (īpaši tiem auto, kam ir B48/B5 gan jau nefokusējas uz performance jautājumiem, kā tas ir sportisku auto gadījumā, bet pieņemu, ka viņiem jāsaskarās ar tiem pašiem eko prasīby izaicinājumeim.
idejiski - ar treknu maisijumu MP ir mazaak, bet strauji aug HC un CO. Un ar to kats galaa netiek.
otra teema - peec shada treknaa Overrun ir gana skarba slodze katam. Saakumaa katu piemet ar degvielu, tad - ar gaisu. Rezultaataa - cepiens pa nopietno.
Ja kas, mans arhaiskais arii provee pie 100% pieprasiitaas griezes uztureet Lambda relatiivi tuvu 1. Katraa zinjaa, savulaik N53 krita krietni zemaak pie pilnas griezes [jaudiigaakajaa versijaa. Deforseetajaa - arii Lambda bija 1.00 pie ''pilnas'' pieprasiitaas].
Beet, ar taam EU izmeshu normaam arii interesanti - kaapeec BMW/Porsche nedara kaa ar to Performance kitu. Ibo, taa ''spoorta'' izpluude neiet krastaa chupaa USA statu, piem. Arii DE/NL [cik ir taads seetas info] labaak teelot lohu, ja kas [un paarslegties Comfort mode]. Tb., teema - razhotaajs var piedaavaat ''paku/tuunu'', kas gan Lambda met zemaak, gan piedaavaa citu izpluudi ''uz pasha atbildiibu''. Vnk nelikt pamatpiedaavaajumaa/jaunam auto no ruupniicas.
Cik dzirdēts, tad nu jau kādu laiku saskaņā ar WLTP norm katram tādam OE kitam jaiet pilnā sertifikācja (gan izplūdēm gan trokšņiem). tagad ir tā, ka pat katram optional disku modelim ir savi WLTP testi/dati OE specenē Tādēļ, piemēram, 2019. gadā, kas stājās kārtējais pārejas periods ES izpļūdes trokšņu līmenim, BMW nokacelēja MPSE uz G30. Kad savam meklēju, saskāros ar to, ka bunduļi vēl ir pieejami stockā, bet, piemēram, OE MPSE uzgaļi jau 2-3 gadus ir NLA.
Aktuālajam Porsche 911 GT3RS ir tāds interesants Porsche Tequipment Manhey Racing kit, ko var nopirkt un uzlikt nezaudējot garantiju. Tas neietekmē jaudu, bet skar bremzes, piekari, aero (piespiedējspēks pie 285kmh pieaug no 860kg uz 1000+ kg), vieglākus diskus un maksā 100k+ EUR, ļaujot BSK nomest pus sekundi uz apli #marginalgains
Porsche galvenais inženieris prezentācijā bija lepns, ka viņiem izdevies ar to MR kitu panākt lielāku downforce, neietekmējot drag koeficientu, līdz ar to nav jāveic jauna WLTP sertifikācija, pēc tā kita uzstādīšanas | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22852
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Nav vieglāk paņemt 4.4 un ar šo visu nečakarēties? Skan viņš arī 10x labāk.
-----------------
RT Translations | Offline | | |
| Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 268
Braucu ar:
|
01 Dec 2025, 18:09:01 @Elviss rakstīja:
Nav vieglāk paņemt 4.4 un ar šo visu nečakarēties? Skan viņš arī 10x labāk.
nu, skaties:
a. N63 ir kriteni smagaaks; krietni lielaaku turbo lagu. Tas ir pilniigi cits dzineejs;
b. tiiri praktisks apsveerums: man topiijot pateerinjsh ap 9.0/100. Taa kaa es mochiiju, N63 eediis VISMAZ pusotru reizi vairaak. Man tas noziimees naudaa kaadas 6..7 pakas gadaa papildus tiiri degvielaa;
c. 4.seerijaa, ko speciaali izveeleejos [deelj vadaamiibas, masas] shis dzineejs nav pieejams vispaar;
d. ar N63 nav pieejama manuaalaa kaarba.
Nu, tie ir mani argumenti. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo
|