| 
Online
Pašreiz BMWPower skatās 220 viesi un 9 reģistrēti lietotāji. | 
Tēma: Sveķi, forma, stiklšķiedra
| 
| Autors | Ziņojums | 
|---|
 | Edis_mbw |  |  |  Kopš: 03. Nov 2013 No: Limbaži Ziņojumi: 204 Braucu ar: visu kas kustas | sveiki, neesmu manījis tēmu par virsbūves detaļu formu izgatavošanu un to pavairošanu, kā arī google diezgan skopa  Respektīvi runa ir par detaļu pavairošanu - sliekšņu uzlikas, bamperu lūpas u.c. vienkāršas formas detaļas.
 Šeit noteikti ir kāds cilvēks kas ar to nodarbojas vai ir taisījis un zin kādu noderīgu info
   interesēja tieši par formas izgatavošanu, kā tas notiek ar sveķiem (vai vel kādas citas alternatīvas
  ) un varētu pastāstīt sīkāk kā tas notiek vai arī kādu DIY tutoriālu vai kādu citu noderīgu info kuru var apskatīt un palasīt ar bildēm un piemēriem  
 cerams ka uzrakstīju saprotami un kāds padalīsies ar savām zināšanām
  kad ir pati forma, stiklšķiedras uzklāšana ir apmēram saprotama, bet tāpat - kādi labāki materiāli, secību, īpatnības utt.
 
 |  |  Offline |  |  |  |  | Tune-L  |  |  |  Kopš: 12. Jun 2002 No: Rīga Ziņojumi: 20492 Braucu ar: BMW 3GT, BMW 4Gran Coupe, Volvo V50 R-Design | Te pilnīgi visi to dara! Bet baigi skopie un ar informāciju nedalās.
  
 -----------------
 Patiesība mūsdienās tiek uzskatīta par naida runu.
 
 |  |  Offline |  |  |  |  | JZ |  |  | Kopš: 31. May 2002 Ziņojumi: 9159 Braucu ar:  | google nu galīgi nav skopa par to tēmu, youtube arī ir pilns ar visvisādiem video, no pavisam low tech manual wet layup līdz autoklāviem, prepregiem utt 
 wet layup is viselementārākais, materiāli lēti, nopirkt var visu tepat SIA Pemco R (noliktava Salaspilī) vai www.kompozitmateriali.lv
 |  |  Offline |  |  |  |  | JZ |  |  | Kopš: 31. May 2002 Ziņojumi: 9159 Braucu ar:  | 20 Apr 2015, 13:57:28 Tune-L rakstīja:
 Te pilnīgi visi to dara!
 Bet baigi skopie un ar informāciju nedalās.
  
 
 nu tas tādēļ ka pārāk daudz nianšu tur ir, sevišķi kad nonāk līdz ražošanai, nevis one-offiem sev vai čomam
 
 daudz laika un/vai naudas materiālos ir jāiegulda, lai nonāktu līdz patiešam labam, atkārtojamam rezultātam ar minimālu laika patēriņu, un reti kuram tas vajadzīgs (gatavs samaksāt par to) - tādēļ arī tāds info pa velti apkārt nemētājas
 |  |  Offline |  |  |  |  | soulfreak |  |  |  Kopš: 01. Oct 2004 No: Zilupe Ziņojumi: 6649 Braucu ar: tīru sirdsapziņu | Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu  |  |  Offline |  |  |  |  | Edis_mbw |  |  |  Kopš: 03. Nov 2013 No: Limbaži Ziņojumi: 204 Braucu ar: visu kas kustas | 20 Apr 2015, 14:21:32 soulfreak rakstīja:
 Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu
  
 
 šoreiz nav runa par lētāk vai paštaisītiem ķekavu rīsiem, pavisam nav tavs aprakstītais gadījums vai wannabe šķūneriem
  
 tātad interesē precīzi sākuma punkti - respektīvi ir detaļa ko no kuras vēlamies formu un daram tālāk
 1....
 2....
 3....
 utt.
 ar niansēm ko ieteicams ievērot un visādiem knifiņiem
  |  |  Offline |  |  |  |  | kurlis |  |  |  Kopš: 19. Dec 2011 No: Rīga Ziņojumi: 4197 Braucu ar:  | Praktiski pāris dienas atpakaļ ķēros klāt sveķiem. Formu jau kādu brīdi iepriekš grebu ārā no makrofleksa, pēcāk notinot ar skoču (sveķi saēd makrofleksu). Ieķēru 300g/m2 audumu un 1kg sveķu (sveķus vajag 2x vairāk kā audumu uz m2). Pagaidām sanāca vairāk ķēpa, kā normāls rezultāts. Ar pašu šķiedru vajadzētu ņemties, kad ārā ir vismaz aptuveni +20 grādi, jo aukstumā sveķi nefukncionēs, lai arī cik daudz cietinātāja pielietosi.
 Pagaidām arī pāris jautājumi man galvā neatbildēti, par kuriem pa šo nedēļu taisos vērsties pie kādiem gudrākiem prātiem, bet Soulfreak saka taisnību - man arī sākumā likās, ka "kas tad tur, ķep ļep tas un šitais"
  Reāli sapratu, ka sveķus, audumu un pacietību vajadzēs daudz vairāk, kā sākumā biju iedomājies. Lētāk tiešām ir nopirkt gatavu detaļu un, tā kā tā būs pirmā reize, tad lētāk būs iedot kādam, kas ar to ir nodarbojies un samaksāt sākumā škietami neadekvāti lielo ciparu. Tiklīdz es sāku ar šito visu ķēpāties, sapratu, kāpēc un cik tas viss maksā pie zinošiem cilvēkiem.
  
 Šeit ir ļoti daudz informācijas no zinoša cilvēka. Nereklamēju klubu, taču topiks tiešām labs un cilvēks pieredzējis.
  
 Nepieciešamos materiālus vari iegādāties kompozits.lv, SIA Rags krāsu veikalos un citur.
 |  |  Offline |  |  |  |  | xn3x |  |  |  Kopš: 09. Sep 2007 Ziņojumi: 2787 Braucu ar: sieviešu auto | Viena lieta, par ko ieteiktu neaizmirst ir sveķu rukums, kas deformēs atveidņoto detaļu. Ar to cīnīties var:
 1. Izmantojot labākus sveķus (lētākie ir poliestera, un tas ir baigais draņķis + indīgs, epoksīds būs daudz labāk)
 2. Konstruktīvi paredzot stiprināt pie auto tā, ka  arī savērpta detaļa nostāsies vietā, vai arī kaut kādas šķērsribas un lonžeronus, kas atgriezīs paredzēto formu
 3. Skatīties, lai visos virzienos būtu vienāds šķiedru daudzums (audumam - 0/90° un +-45°)
 Vēl, ja gribi kaut cik konsistentu kvalitāti, ieteiktu tikt pie vakuumsūkņa un taisīt "vacuum bag molding":
 
 Tas tā, krēslā pirdēja viedoklis - savām rokām neko prātīgu neesmu uzlīmējis, bet pēc manis parakstītiem rasējumiem ir šis tas uztaisīts gan
  |  |  Offline |  |  |  |  |  |  | JZ |  |  | Kopš: 31. May 2002 Ziņojumi: 9159 Braucu ar:  | 20 Apr 2015, 14:32:57 Edis_mbw rakstīja:
 
 20 Apr 2015, 14:21:32 soulfreak rakstīja:
 Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu
  
 
 šoreiz nav runa par lētāk vai paštaisītiem ķekavu rīsiem, pavisam nav tavs aprakstītais gadījums vai wannabe šķūneriem
  
 tātad interesē precīzi sākuma punkti - respektīvi ir detaļa ko no kuras vēlamies formu un daram tālāk
 1....
 2....
 3....
 utt.
 ar niansēm ko ieteicams ievērot un visādiem knifiņiem
  
 
 ieliec pats sākumā kaut nedaudz pūļu, sāc darīt, kad būs konkrēti jautājumi, tad varēšu arī uz tiem atbildēt kā labāk, ko darīt un ko nē
 
 kā teicu iepriekš, google un youtube ir KAUDZĒM materiālu par to līmeni, par kuru tu jautā, pārstāstīt visu ir bezjēdzīgi, neproti angļu/krievu valodu - ej rakt grāvjus vai padot ķieģeļus
 |  |  Offline |  |  |  |  | soulfreak |  |  |  Kopš: 01. Oct 2004 No: Zilupe Ziņojumi: 6649 Braucu ar: tīru sirdsapziņu | + JZ! Te nevar tā atnākt, paprasīt un vienā paplašinātā teikumā atbildēt. Šī lieta ir jāprot, tātad ir jābūt pieredzei, jo ir ļoti daudz sīku knifu. Pirms sāku līmēt, pāris nedēļas skatījos jūtūbi un izlasīju 200sx.lv topiku. Tas nav ātri, viegli un lēti + vēl kaitīgi.
 Labāk atbildi, ko gribi lipināt, iegūsi daudz tuvāku informāciju pretī.
 |  |  Offline |  |  |  |  | JZ |  |  | Kopš: 31. May 2002 Ziņojumi: 9159 Braucu ar:  | nekā ļoti kaitīga veselībai tur nav, sevišķi ja to nedara kā pamatdarbu, elementāras lietas - ventilācija un neelpot putekļus, kad griez ārā detaļas, tas arī viss 
 resperātoru vajag labu, derēs, piemēram, tie 3M, gumijas, ar maināmajiem filtriem, partikulārais putekļiem, un organiskais pret iztvaikojumiem no poliestera un vinila, epoksīdam to praktiski nav
 |  |  Offline |  |  |  |  | 
 Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo |