Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 59 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Apkure, santehnika

AutorsZiņojums
Amphiney
19. Apr 2024, 00:13 #9061

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1101

Braucu ar: F11


09 Apr 2024, 17:22:20 @Blackadder rakstīja:

25 Mar 2024, 18:42:33 @Amphiney rakstīja:
Iesakiet , kurā virzienā (ražotāji & jauda) skatīties gaisa kondicioneri, split-tipa, aptuveni 35kvm platībai, sildīt nav nepieciešams.


Ja nav nepieciešama apkure, tad, atklāti sakot, ražotājam nav lielas nozīmes, mierīgi var paņemt jebkuru daudzmaz zināmu pieklājīga ražotāja agregātu ar aptuveni 3.0 - 3,5 - 4.0 kW jaudu (ražotāju indeksos parasti būs apzīmējums "12" vai "35", un lielas nepieciešamības pēc kaut kāda konkrēta zīmola tur nav, pietiks pat ar entry-level agregātu ar aptuveni 400 EUR. Zīmoli? Mierīgi var ņemt daudzmaz pazīstamu ražotāju budžeta galu - Gree, Nordis, Alpicair, Hisense, Midea, Haier, u.c. Gree un Midea, cita starpā ir faktiskais daudzu citu zīmolu ražotājs. Kam pievērst uzmanību? Nu man personīgi šķiet dīvaini, ja kondicionierim vadība caur Wifi ir papildus opcija, par kuru ir jāpiemaksā.

Paldies, apstājāmies pie Hisense / Mitsubishi 3.5kw
Offline
dsks
19. Apr 2024, 08:11 #9062

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1272

Braucu ar:

Hisense/Gree/AlpicAir/Midea/Kaysun/utt. ir viena plaukta/cenas produkti jeb lētais gals ... Mitsubishi - ir divi atsevišķi Mitsubishi ... Electric ( EcoInnovations izplata ) un Heavy ( BVT Partneri un vairāk industriāls ) ... un tas ir pāris plauktus augstāks produkts ... vismaz cenas ziņā ...
Offline
Blackadder
19. Apr 2024, 15:47 #9063

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2166

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


19 Apr 2024, 08:11:22 @dsks rakstīja:
Hisense/Gree/AlpicAir/Midea/Kaysun/utt. ir viena plaukta/cenas produkti jeb lētais gals ... Mitsubishi - ir divi atsevišķi Mitsubishi ... Electric ( EcoInnovations izplata ) un Heavy ( BVT Partneri un vairāk industriāls ) ... un tas ir pāris plauktus augstāks produkts ... vismaz cenas ziņā ...


Nu, šeit ir vēl dažas nianses. "Midea" un "Gree" ir divi ļoti lieli ražotāji, kuri, cik var secināt, ražo gandrīz visas, jeb, iespējams, pat visas iespējamās detaļas, izstrādā arī savus konstruktīvos risinājumus, un ražo detaļas arī priekš ļoti daudziem citiem, ieskaitot arī dažus labus arī augstākiem segmentiem piederošus ražotājus vai zīmolus. "Alpic Air" un "Nordis", ja pareizi var izlobīt no internetā pieejamās informācijas, patiesībā ir zīmoli, kuri tāpat tiek ražoti tā paša "Gree" rūpnīcās. Pieņemu, ka tas pats stāsts attiecas uz "Kaysun" un vēl dažiem labiem dažiem Eiropā tirgotajiem zīmoliem. Nekādu vērā ņemamu reālu problēmu nav arī budžeta zīmoliem, nu vismaz daudzmaz zināmajiem, kuriem ir arī saprātīga garantija, pārstāvniecības, u.t.t. Galvenās atšķirības jau ir visādās niansēs, kurai nav tiešas saistības ar lietošanu - dārgie aparāti mēdz būt klusāki, kvalitatīvākas plastmasas, vairāk visādu filtru un palīgfunkciju, bet nekas kritisks, vēl dažreiz var atškirties darbības vienmērīgums. Ja savukārt jāsalīdzina dārgais gals - nu man ir divi "Mitsubishi Heavy", un viens LG, neteikšu, ka tur kaut kas ļoti izcili savādāk un labāk strādā, nekā lētajam galam. Nu labi, ar vienu niansi - LG praksē spēja efektīvi turpināt strādāt ar stipri zemāku āra gaisa temperatūru, nekā ražotājs to oficiāli paredzējis.

Runājot par "Mitsubishi Heavy" - normāls, kvalitatīvs aparāts, bet nevaru teikt, ka ar kaut ko izcili pārāks par lētajiem agregātiem, nu neskaitot vienīgi to, ka strādā izteikti vienmērīgi. "Mitsubishi Heavy" aparātiem, cik es esmu pamanījis, ir maz modeļu, kuri ir paredzēti darbam ar loti zemām gaisa temperatūrām. Deklarētā zemākā gaisa temperatūra ir -15 grādi, bet patiesībā pie šīs temperatūras aparāti strādā bez kaut kādām lielām problēmām, un relatīvi mierīgi spej pārlaist arī -20 grādus. Mitsubishi Heavy klāstā nav tādu īstu "arktiskā" tipa sūkņu, ar darba temperatūrām līdz -30 grādiem, škiet, viņiem zemākais ir -25 grādi.

Pēc tam gan diezgan pamanāmi zaudē sparu, pat straujāk nekā to darīja divi ķīnieši - Alpic Air un Haier.

"Mitsubishi Electric" lētākais gals izceļas ar dažiem pārsteidzoši neciliem parametriem, viņiem joprojām katalogā relatīvi nesen bija daudz modeļu, kuriem deklarētā minimālā temperatūra ir tikai -10 grādi. Dārgajā galā gan daži aparāti ir ar diezgan iespaidīgiem parametriem (kaut kādi pat ar -35 grādiem minimālo temperatūru) , bet nu tur cena kļūst arī iespaidīga. Kopumā "Mitsubishi Electric", šķiet, pretendē uz tādu kā dizainīgāku un luksīgāku produktu, "Mitsubishi Heavy" vairāk spiež uz vienkāršību, funkcionalitāti, bet ar ļoti stabilu kvalitāti, vairāk tāds vienkārša "darba zirga" tips, un savā nišā savu darbu dara pārliecinoši.

Bet no savas, subjektīvās pieredzes, es mazāk pievērstu uzmanību ne tik daudz zīmolam, bet gan vairāk tehniskajiem parametriem, un faktiskajām konstruktīvajām īpašībām.

Ar interesi izpētīju vienu "Haier" aparātu, kas bija paredzēts darbam ar -30 grādiem ("Nebula Nordic" modelis), un arī izpētīju tehnisko specifikāciju. Kādas ir īpatnības, kas piesaista uzmamnību? Pirmkārt, tehniskajos parametros ir redzams, ka agregātam ir izteikti liela "pīķa" jauda, stipri lielāka, nekā nominālā, šķiet, bija par kādiem 2 kW lielāka. Otrs - ārējais bloks priekš tāda aparāta, kura nominālā jauda akures ir 4,5 kW, bija pamatīgs, gan pēc svara, gan pēc izmēriem. Gabarīti ir saistīti ar to, ka tam agregātam ārējā bloka siltummainis ir krietni lielāks, vienkāršoti runājot - ar lielāku kopējo virsmu. Kas, protams, no fizikas viedokļa, ir loģiski - lai aukstā laikā no āra gaisa būtu iespējams paņemt to nelielu siltumenerģijas apjomu, kas tur ir iegūstams, siltummaiņa virsmai ir jābūt lielai, un to nu nekādi neapiet. Otra lieta, kas iekrita acīs, pētot parametrs - izteikti lielāks siltumnesēja (gāzes) apjoms sistēmā. Parasti aparātiem ar šādu nominālo jaudu (3,5-4,5 kW) ir līdz aptuveni 700 grami gāzes (R32), bet konkrētajam aparātiem bija 1 kg. Kas, protams, ir loģiski, jo, ja ir lielāks siltummainis, tad ir nepieciešams arī lielāks gāzes apjoms, ar ko no atmosfēŗas atgūto siltumu no tā lielā siltummaiņa "savākt".

Nu un vēl papildus lietas - pirmkārt, ārējā bloka apsildes kabelis, kurš novērš ledus uzkrāšanos ārējā blokā, šādi novēršot situāciju, ka siltummainis no apakšas aizaug ar ledu, un ka ārējā bloka ventilatora kustību nobloķē uzaugušais ledus. Otra lieta - ārējā bloka kompresora apsildes kabelis, kurš ir domāts tam, lai izteikti aukstos laika apstākļos kompresora eļļa nezaudē viskozitāti un kompersors attiecīgi nezaudē savu jaudu un darbaspējas.

Un jā, tas agregāts mierīgi tiek galā arī ar tiem - 30 grādiem, par to bija iespēja pārliecināties jau nākamajā naktī pēc uzstādīšanas.


Tāpēc, manuprāt, tieši faktiskā konstrukcija ir stipri svarīgāka, nekā zīmols. Ja siltumsūknis ir domāts nopietnai apkurei pie kārtīgiem mīnusiem, tad pilnīgi noteikti labāk ir pirkt ķīnieti, kurš ir piemērots tieši zemajām temperatūrām, nevis kaut kādu kruto zīmolu, kurš ir paredzēts mērenam klimatam. Ja agregāts nav paredzēts darbam pie zemajām temperatūrām, un attiecīgi nav aprīkots ar pamatīgu siltummaini, pienācīgu gāzes daudzumu, kompersora un kartera apkures kabeli, tad ir pilnīgi pofig, vai tas ir "Daikin" vai tamlīdzīgs, tas vienkārši nepavilks skarbo salu, fiziku neapmānīsi.
Offline
wanksta
20. Apr 2024, 17:34 #9064

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7583

Braucu ar:

https://dropson.com/lv/residential.html

Atkaļķošanas sistēma Dropson
Ir kāds saskāries, varbūt var pakomentēt vai ir jēga no viņa, vismaz kaut kāda?
Offline
Dezinfektors
22. Apr 2024, 09:38 #9065

Kopš: 08. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 499

Braucu ar: Jawu un Audi

Es uzliku Vulcan uz ienākošās trubas https://www.cwt-vulcan.com/. Visas šīs iekārtas darbojas pēc viena principa. Tas kaļķis ūdenī joprojām ir, bet viņš "nepieaug" uz trubu/iekārtu sieniņām. Ūdens vārāmā krūze pirms tam bija dabūjama tīra tikai vārot etiķūdeni, bet tagad pietiek vienkāŗši izslaucīt ar salveti. Domāju, ka līdzīgi ir arī siltummainī. Jaucis vaļā gan neesmu, bet šovasar ir doma atvērt apskatīt. Iekārta 2gadus darbojas, ēst neparasa
Offline
Jujubokar
22. Apr 2024, 12:36 #9066

Kopš: 21. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 416

Braucu ar: pliku dibenu pa slapju zāli


22 Apr 2024, 09:38:11 @Dezinfektors rakstīja:
https://www.cwt-vulcan.com/.


Izskatās pēc tiem degvielas jonizoatoriem vai kas tie tādi dzeltenie štrunti bija, ko sabiedrības neintelektuālākā daļa mēdza skrūvēt pie degvielas trubām lai būtu ekonomiskāk un jaudīgāk.

P.S. Cik izmaksāja, man arī interesēs laikam.
Offline
wanksta
22. Apr 2024, 12:54 #9067

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7583

Braucu ar:

Jā, man arī tas pirmais ienāca prātā, tāpēc arī jautājums, santehnikas veikalā vietējā teica, ka kaut cik strādājot, galvenā doma tomēr lai čaiņiks un boileris tik ātri neaizaug

Teica ka mājai ap 500eiro ir aparāta cena

[ Šo ziņu laboja wanksta, 22 Apr 2024, 12:54:53 ]

Offline
Jujubokar
22. Apr 2024, 13:08 #9068

Kopš: 21. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 416

Braucu ar: pliku dibenu pa slapju zāli

Tas Dezinfektora variants liekas jēdzīgāks, jo nav trubas jāgraiza un nekas jāskrūvē, aptin ap trubu un aizmirsti.
Offline
Dezinfektors
22. Apr 2024, 15:03 #9069

Kopš: 08. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 499

Braucu ar: Jawu un Audi

Es pirku pa 340 euro.
Offline
Asch
22. Apr 2024, 15:15 #9070

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4357

Braucu ar:

Mīkstināsanas sistēmu neizskata del ta, ka nav kur sistemu nolikt?
Dropson strada +/-, bet mikstinat ir jedzigak.
Offline
Amphiney
22. Apr 2024, 23:30 #9071

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1101

Braucu ar: F11


19 Apr 2024, 15:47:10 @Blackadder rakstīja:

19 Apr 2024, 08:11:22 @dsks rakstīja:
Hisense/Gree/AlpicAir/Midea/Kaysun/utt. ir viena plaukta/cenas produkti jeb lētais gals ... Mitsubishi - ir divi atsevišķi Mitsubishi ... Electric ( EcoInnovations izplata ) un Heavy ( BVT Partneri un vairāk industriāls ) ... un tas ir pāris plauktus augstāks produkts ... vismaz cenas ziņā ...


Nu, šeit ir vēl dažas nianses. "Midea" un "Gree" ir divi ļoti lieli ražotāji, kuri, cik var secināt, ražo gandrīz visas, jeb, iespējams, pat visas iespējamās detaļas, izstrādā arī savus konstruktīvos risinājumus, un ražo detaļas arī priekš ļoti daudziem citiem, ieskaitot arī dažus labus arī augstākiem segmentiem piederošus ražotājus vai zīmolus. "Alpic Air" un "Nordis", ja pareizi var izlobīt no internetā pieejamās informācijas, patiesībā ir zīmoli, kuri tāpat tiek ražoti tā paša "Gree" rūpnīcās. Pieņemu, ka tas pats stāsts attiecas uz "Kaysun" un vēl dažiem labiem dažiem Eiropā tirgotajiem zīmoliem. Nekādu vērā ņemamu reālu problēmu nav arī budžeta zīmoliem, nu vismaz daudzmaz zināmajiem, kuriem ir arī saprātīga garantija, pārstāvniecības, u.t.t. Galvenās atšķirības jau ir visādās niansēs, kurai nav tiešas saistības ar lietošanu - dārgie aparāti mēdz būt klusāki, kvalitatīvākas plastmasas, vairāk visādu filtru un palīgfunkciju, bet nekas kritisks, vēl dažreiz var atškirties darbības vienmērīgums. Ja savukārt jāsalīdzina dārgais gals - nu man ir divi "Mitsubishi Heavy", un viens LG, neteikšu, ka tur kaut kas ļoti izcili savādāk un labāk strādā, nekā lētajam galam. Nu labi, ar vienu niansi - LG praksē spēja efektīvi turpināt strādāt ar stipri zemāku āra gaisa temperatūru, nekā ražotājs to oficiāli paredzējis.

Runājot par "Mitsubishi Heavy" - normāls, kvalitatīvs aparāts, bet nevaru teikt, ka ar kaut ko izcili pārāks par lētajiem agregātiem, nu neskaitot vienīgi to, ka strādā izteikti vienmērīgi. "Mitsubishi Heavy" aparātiem, cik es esmu pamanījis, ir maz modeļu, kuri ir paredzēti darbam ar loti zemām gaisa temperatūrām. Deklarētā zemākā gaisa temperatūra ir -15 grādi, bet patiesībā pie šīs temperatūras aparāti strādā bez kaut kādām lielām problēmām, un relatīvi mierīgi spej pārlaist arī -20 grādus. Mitsubishi Heavy klāstā nav tādu īstu "arktiskā" tipa sūkņu, ar darba temperatūrām līdz -30 grādiem, škiet, viņiem zemākais ir -25 grādi.

Pēc tam gan diezgan pamanāmi zaudē sparu, pat straujāk nekā to darīja divi ķīnieši - Alpic Air un Haier.

"Mitsubishi Electric" lētākais gals izceļas ar dažiem pārsteidzoši neciliem parametriem, viņiem joprojām katalogā relatīvi nesen bija daudz modeļu, kuriem deklarētā minimālā temperatūra ir tikai -10 grādi. Dārgajā galā gan daži aparāti ir ar diezgan iespaidīgiem parametriem (kaut kādi pat ar -35 grādiem minimālo temperatūru) , bet nu tur cena kļūst arī iespaidīga. Kopumā "Mitsubishi Electric", šķiet, pretendē uz tādu kā dizainīgāku un luksīgāku produktu, "Mitsubishi Heavy" vairāk spiež uz vienkāršību, funkcionalitāti, bet ar ļoti stabilu kvalitāti, vairāk tāds vienkārša "darba zirga" tips, un savā nišā savu darbu dara pārliecinoši.

Bet no savas, subjektīvās pieredzes, es mazāk pievērstu uzmanību ne tik daudz zīmolam, bet gan vairāk tehniskajiem parametriem, un faktiskajām konstruktīvajām īpašībām.

Ar interesi izpētīju vienu "Haier" aparātu, kas bija paredzēts darbam ar -30 grādiem ("Nebula Nordic" modelis), un arī izpētīju tehnisko specifikāciju. Kādas ir īpatnības, kas piesaista uzmamnību? Pirmkārt, tehniskajos parametros ir redzams, ka agregātam ir izteikti liela "pīķa" jauda, stipri lielāka, nekā nominālā, šķiet, bija par kādiem 2 kW lielāka. Otrs - ārējais bloks priekš tāda aparāta, kura nominālā jauda akures ir 4,5 kW, bija pamatīgs, gan pēc svara, gan pēc izmēriem. Gabarīti ir saistīti ar to, ka tam agregātam ārējā bloka siltummainis ir krietni lielāks, vienkāršoti runājot - ar lielāku kopējo virsmu. Kas, protams, no fizikas viedokļa, ir loģiski - lai aukstā laikā no āra gaisa būtu iespējams paņemt to nelielu siltumenerģijas apjomu, kas tur ir iegūstams, siltummaiņa virsmai ir jābūt lielai, un to nu nekādi neapiet. Otra lieta, kas iekrita acīs, pētot parametrs - izteikti lielāks siltumnesēja (gāzes) apjoms sistēmā. Parasti aparātiem ar šādu nominālo jaudu (3,5-4,5 kW) ir līdz aptuveni 700 grami gāzes (R32), bet konkrētajam aparātiem bija 1 kg. Kas, protams, ir loģiski, jo, ja ir lielāks siltummainis, tad ir nepieciešams arī lielāks gāzes apjoms, ar ko no atmosfēŗas atgūto siltumu no tā lielā siltummaiņa "savākt".

Nu un vēl papildus lietas - pirmkārt, ārējā bloka apsildes kabelis, kurš novērš ledus uzkrāšanos ārējā blokā, šādi novēršot situāciju, ka siltummainis no apakšas aizaug ar ledu, un ka ārējā bloka ventilatora kustību nobloķē uzaugušais ledus. Otra lieta - ārējā bloka kompresora apsildes kabelis, kurš ir domāts tam, lai izteikti aukstos laika apstākļos kompresora eļļa nezaudē viskozitāti un kompersors attiecīgi nezaudē savu jaudu un darbaspējas.

Un jā, tas agregāts mierīgi tiek galā arī ar tiem - 30 grādiem, par to bija iespēja pārliecināties jau nākamajā naktī pēc uzstādīšanas.


Tāpēc, manuprāt, tieši faktiskā konstrukcija ir stipri svarīgāka, nekā zīmols. Ja siltumsūknis ir domāts nopietnai apkurei pie kārtīgiem mīnusiem, tad pilnīgi noteikti labāk ir pirkt ķīnieti, kurš ir piemērots tieši zemajām temperatūrām, nevis kaut kādu kruto zīmolu, kurš ir paredzēts mērenam klimatam. Ja agregāts nav paredzēts darbam pie zemajām temperatūrām.....


Vai tehniskie parametri ķinas galam arī nav 'mākslīgi veidoti', laboratorijā uz kaut kādu x laika vienibu,lai tehniskajā specifikācijā labi izskatītos?

Kā piemērs nu pat stāsts ar decentralizētajiem rekuperatoriem, kas maina savu plūsmas virzienu, tā uzsildot siltummaini. Sūc ārā telpas pieelpoto silto gaisu, uzsildot siltummaini un pēc kaut kāda laika maina virzienu, pūšot telpā svaigu gaisu no āra, kas iet cauri uzsildītajam siltummaini. Te bija pētījums: https://ortus.rtu.lv/science/en/publications/30913
Sanāk, ka savu tehniskā specifikācijā uzrādīto siltuma atguves % iegūst laboratorijā uz pāris sekundēm un pēctam gaisam plūstot cauri "uzsildītajam siltummainim no istabas temperatūras" , strauji kritās siltuma atguves %, jo pārāk ātri atdziest, tāpēc, piemēram, tehniskā specifikācijā uzrādītais augstais siltuma atguves procents, piemēram, 80%, ir tikai pāris sekundes, lai gan realitātē pūš jau aukstāku gaisu ar zemāku temperatūru vēl vismaz minūti.
Offline
wanksta
23. Apr 2024, 00:28 #9072

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7583

Braucu ar:


22 Apr 2024, 15:15:56 @Asch rakstīja:
Mīkstināsanas sistēmu neizskata del ta, ka nav kur sistemu nolikt?
Dropson strada +/-, bet mikstinat ir jedzigak.


Nolikt ir kur, bet problēma ar to, ka pagrabā nav kanalizācijas + jāpalielina ūdens spiediens + mainās garša + jāpērk un jāber tas sāls. Ja no tā dropsona tiešām ir jēga, tad piecus simtus tam var atvēlēt
Offline
Asch
23. Apr 2024, 09:23 #9073

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4357

Braucu ar:


23 Apr 2024, 00:28:07 @wanksta rakstīja:

22 Apr 2024, 15:15:56 @Asch rakstīja:
Mīkstināsanas sistēmu neizskata del ta, ka nav kur sistemu nolikt?
Dropson strada +/-, bet mikstinat ir jedzigak.


Nolikt ir kur, bet problēma ar to, ka pagrabā nav kanalizācijas + jāpalielina ūdens spiediens + mainās garša + jāpērk un jāber tas sāls. Ja no tā dropsona tiešām ir jēga, tad piecus simtus tam var atvēlēt

Tev ir savs udens vai centralizetais?
Kads ir pamatmerkis vispar?


Offline
wanksta
23. Apr 2024, 09:37 #9074

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7583

Braucu ar:

Ūdens ir savs, vismaz pagaidām. Galvenā bēda ir kaļķis (boileris un čaiņiks aizaug mega ātri, jaunā vanna pēc gada jau izskatās kā piecus gadus veca)
Offline
Asch
23. Apr 2024, 11:39 #9075

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4357

Braucu ar:

Nu tiri boilera aizsardzibai jau varetu likt misktinasanu uz karsta udens atzara.
Ja dzersanai nepatik ta piegarsa, tad nedaudz sarezgitak, jo visdrizak neesi majas dalijis tehnisko udeni (velmasina, traukene, n'shit) no dzerama.
Mana rajona ir mega ciets un dzelzains udens, uzliku gan mikstinmasanu, gan atdzelsosanu. Dzersanai izmantoju veikala udeni. Gatavosana to pasu krana.
DArba ir nedaudz cita specifika, ko monitorejam, tur ir atseviski mezgli mikstinasanai tiesi karstajam udenim. Tas vairak saistits ar siltummainu aizsardzibu. Auksta udeni jau nekas pa lielam nenotiek, ka sac sildit, ta notiek reakcija
Dropson tiri testam uzlikam vienai daudzivoklu majai, tur teoretiski kkadu funkciju pilda, bet isti nav salidzinams ar to pasu mikstinasanas kolonnu.
Offline
dsks
23. Apr 2024, 11:59 #9076

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1272

Braucu ar:

Amphiney ... tie decentarlizētie rekuperatori būs nevisai veiksmīgs salīdzinājums, jo tas ir vairāk pilnīgs backup variants, kad nu vairāk nav kur ... un komplektā nāk troksnis, pārrāvumi, utt. pēc noklusējuma ir gaisa apstrādes iekārta un viss pārējais ... kā arī jaunajos/jaunā projektos tādus brīnumus neredzēsi ( ja vienīgi ieskalpēt uz izmaksām un nomenedžēt, ka telpās ir piespiedu gaisa ventilācija ) ... šaubos vai šodien ir kaut kāds fake datos ķīniešiem ... pārkodīs uzreiz, būs sankcijas,utt. + kā redzam, praksē tiek ķīnieši veiksmīgi darbojas ... starpcitu to pašu Kaysun ( kas skaitās tomēr tīrasiņu ķīnietis ) ražo arī paralēli Eiropā ( Spānija ) ... attiecīgi iet zem visām regulām un sertifikācijām ...
Offline
Blackadder
25. Apr 2024, 00:10 #9077

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2166

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


22 Apr 2024, 23:30:06 @Amphiney rakstīja:

Vai tehniskie parametri ķinas galam arī nav 'mākslīgi veidoti', laboratorijā uz kaut kādu x laika vienibu,lai tehniskajā specifikācijā labi izskatītos?

Kā piemērs nu pat stāsts ar decentralizētajiem rekuperatoriem, kas maina savu plūsmas virzienu, tā uzsildot siltummaini. Sūc ārā telpas pieelpoto silto gaisu, uzsildot siltummaini un pēc kaut kāda laika maina virzienu, pūšot telpā svaigu gaisu no āra, kas iet cauri uzsildītajam siltummaini. Te bija pētījums: https://ortus.rtu.lv/science/en/publications/30913
Sanāk, ka savu tehniskā specifikācijā uzrādīto siltuma atguves % iegūst laboratorijā uz pāris sekundēm un pēctam gaisam plūstot cauri "uzsildītajam siltummainim no istabas temperatūras" , strauji kritās siltuma atguves %, jo pārāk ātri atdziest, tāpēc, piemēram, tehniskā specifikācijā uzrādītais augstais siltuma atguves procents, piemēram, 80%, ir tikai pāris sekundes, lai gan realitātē pūš jau aukstāku gaisu ar zemāku temperatūru vēl vismaz minūti.


Nu, godīgi sakot, šaubos, ka tas tā ir. Daļu no ķīniešu ražojumiem mūsu tirgū pārstāv vietējo vai reģionālie zīmoli un pārstāvniecības, kuri, domājams, kā jau Eiropā, diezgan smagi dabūtu ādā no patērētāju tiesību aizsardzības institūcijām, ja atļautos šādus pigorus, turklāt daļa no zīmoliem ir diezgan labi pazīstami arī citās patēriņa preču grupās (ledusskapji, TV, un tamlīdzīgi). Tīri no konstruktīvā viedokļa arī neredzu liela pamata māžoties un kaut ko dakterēt tikai laboratorijas vajadzībām, pa manam vienkāršāk ir uzlikt lielāku kompresoru, radiatoru, apsildes kabeli, nekā kaut ko mudrīt. Būsim godīgi, nav jau arī tas kondicionieris- siltumsūknis baigā raķešu zinātne.
Offline
ralfiks
25. Apr 2024, 11:53 #9078

Kopš: 01. Sep 2013

No: Daugavpils

Ziņojumi: 3140

Braucu ar: MB;f15;LC

Kā tur īsais rezumē ar nosacīto Prana plus teiksim rekuperatoru vai tml?Tātad dots-vannasistaba 10 kvm ,nu tur toča utt.Jautājums-Tādi rekuperatori nodrošinās svaigu gaisu nepārtraukti,un nebūs nevienā brīdī,teiksim,jārauj logs vaļā? Tagad,piemēram,atver logu,pēc dažām minūtēm aranets jau rāda co2 normā-500-700.Briest v-istabas remonts/renovācija,gribu saprast virzienu,kur jāskatās.
Offline
dsks
25. Apr 2024, 12:18 #9079

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1272

Braucu ar:


25 Apr 2024, 11:53:53 @ralfiks rakstīja:
Kā tur īsais rezumē ar nosacīto Prana plus teiksim rekuperatoru vai tml?Tātad dots-vannasistaba 10 kvm ,nu tur toča utt.Jautājums-Tādi rekuperatori nodrošinās svaigu gaisu nepārtraukti,un nebūs nevienā brīdī,teiksim,jārauj logs vaļā? Tagad,piemēram,atver logu,pēc dažām minūtēm aranets jau rāda co2 normā-500-700.Briest v-istabas remonts/renovācija,gribu saprast virzienu,kur jāskatās.


Īsais rezumē, ka sanmezglos pieplūdes neliek, bet ir nosūce + pasīvā pieplūde ja nepieciešams ( svaiga gaisa vārsts ) ... 10m2 jeb ~ 30m3 ... tur praksē drīzāk kāds vismaz 200ais Silents būs nepieciešams ( ja nav pretestības ) , ja grib ātrāk neitrālu vidi dabūt ... nu var likt Prana un priecāties par ppm-iem... aizejot pa lielo + pieplūdes režīmā, lai iztriec smaku pa visu voni un lai cieš visi bez izņēmuma
Offline
ralfiks
25. Apr 2024, 12:31 #9080

Kopš: 01. Sep 2013

No: Daugavpils

Ziņojumi: 3140

Braucu ar: MB;f15;LC

O,pareizā virzienā jau lasu.Jā,max ātri vajag dabūt neitrālu vidi!
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo