Autors | Ziņojums |
karlsonss | 03. Jul 2015, 22:26 |
#8381
|
|
Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
| fat`n slow |
Offline | |
|
Rudzins | 03. Jul 2015, 22:34 |
#8382
|
|
 Kopš: 06. Oct 2011
Ziņojumi: 2493
Braucu ar: tavas sievas māsīcas bērna krustmātes māsu
|
03 Jul 2015, 22:26:36 karlsonss rakstīja:
fat`n slow
Nekā, no malas skatoties izskatījās ka viņš to maisu iesita tajā automāta uz mūžiem. Viņam tak masa, un lielāks sitiens nekā mazajiem, tieviņiem puikiņiem  |
Offline | |
|
karlsonss | 03. Jul 2015, 22:40 |
#8383
|
|
Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
| nevis iesit bet iestuuma  |
Offline | |
|
artis83 | 04. Jul 2015, 00:56 |
#8384
|
|
 Kopš: 24. Jul 2010
No: Liepāja
Ziņojumi: 6255
Braucu ar: audi
| jaa...welcome to vatenju klubaa |
Offline | |
|
karlsonss | 04. Jul 2015, 01:00 |
#8385
|
|
Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
|
04 Jul 2015, 00:53:42 user rakstīja:
pag, ja man Imantdienas liekas foršs pasākums ,tad es arī esmu vatenis? 
tak tu jau esi watenis poweraa  |
Offline | |
|
artis83 | 04. Jul 2015, 01:03 |
#8386
|
|
 Kopš: 24. Jul 2010
No: Liepāja
Ziņojumi: 6255
Braucu ar: audi
| man liekas ka users taapat ka es dzer sjovakar...peace |
Offline | |
|
968-jk | 04. Jul 2015, 01:14 |
#8387
|
|
 Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13901
Braucu ar: 30niekiem
| Vakar Cēsīs uzstaadot stendu Lampas festivālam aprunājos ar tur esošiem un uz vietas dzīvojošiem cilvēkiem par Imantdienām. Visiem kā vienam viedoklis sakrita ar Mani. Ja jāsalīdzina ar alu, tad Imantdienas ir kā atšālējies Optimnieks. |
Offline | |
|
hronists | 05. Jul 2015, 20:07 |
#8388
|
|
 Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
| Salenieka remontam būs +25% 
http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/riga-...kurenci.a136442/
Galvenais par ko - viena ratiņu nobrauktuve, margas un ietves flīzes. tipa šito nevarēja ielikt projektā, aha, nevarēja :roka_roku_mazgā:
davai insaideri pastāstiet par LNK. Kaut kā šamie ir masīvi paņēmuši Rīgas būvobjektus. |
Offline | |
|
|
Arsmens | 07. Jul 2015, 12:15 |
#8389
|
|
 Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
| http://www.pietiek.com/raksti/ja_demografija_ir_nolemtiba,_tad_iedzivotaju_parvietosanas_ir_vestures_motors
interesants video raksta beigās
https://www.youtube.com/watch?v=I2eITTAaNKo[ Šo ziņu laboja Arsmens, 07 Jul 2015, 12:16:40 ] |
Offline | |
|
GTFO | 07. Jul 2015, 14:02 |
#8390
|
|
 Kopš: 20. May 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 526
Braucu ar: Audi
|
Moscow style, bet Rīgā[ Šo ziņu laboja GTFO, 07 Jul 2015, 14:03:28 ] |
Offline | |
|
hronists | 07. Jul 2015, 14:03 |
#8391
|
|
 Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
07 Jul 2015, 14:02:55 GTFO rakstīja:
Moscow style
reāls džekpots! |
Offline | |
|
AAE | 08. Jul 2015, 12:43 |
#8392
|
|
 Kopš: 01. Jul 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2355
Braucu ar: pirkstu pa rasējumu
|
05 Jul 2015, 20:07:11 hronists rakstīja:
davai insaideri pastāstiet par LNK. Kaut kā šamie ir masīvi paņēmuši Rīgas būvobjektus.
Ar spēcīgu dempingu. Startē ar pašizmaksu vai pat ar mīnusiem. Ļoti maz konkursi, kuros ir kaut minimāls uzcenojums.
Laikam ir nolēmuši ierindoties 1. vietā starp būvniekiem Latvijā. Ņemot vērā to, kas notiek Stradiņos (Skonto+RERE), Inčukalnā (Skonto), tad ilgi vairs nebūs jāgaida...
Pagājušajā ziemā egles vieta pie MK arī bija LNK, nevis Skonto. Gan jau tas Rāvim bija sitiens zem jostas vietas.[ Šo ziņu laboja AAE, 08 Jul 2015, 12:43:41 ] |
Offline | |
|
bum_bumz | 08. Jul 2015, 13:02 |
#8393
|
|
Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7101
Braucu ar: E34
|
08 Jul 2015, 12:43:11 AAE rakstīja:
05 Jul 2015, 20:07:11 hronists rakstīja:
davai insaideri pastāstiet par LNK. Kaut kā šamie ir masīvi paņēmuši Rīgas būvobjektus.
Ar spēcīgu dempingu. Startē ar pašizmaksu vai pat ar mīnusiem. Ļoti maz konkursi, kuros ir kaut minimāls uzcenojums.
izņemot sekretāri, īsts čurku kantoris
shēma klasiska - katrā objektā vairāku līmeņu apakšuzņēmumi, tie tad arī strādā par vēdera tiesu |
Online | |
|
sn  | 08. Jul 2015, 13:07 |
#8394
|
|
 Kopš: 24. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1879747
Braucu ar: nekrāsotu BMW :(
| Nevis vēdera tiesu, bet ar zaudējumiem :naivums_2_postus_augstāk:
----------------- Nemāki braukt? Parādi to citiem - nopērc volvo! |
Offline | |
|
AAE | 08. Jul 2015, 13:40 |
#8395
|
|
 Kopš: 01. Jul 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2355
Braucu ar: pirkstu pa rasējumu
|
08 Jul 2015, 13:02:29 bum_bumz rakstīja:
08 Jul 2015, 12:43:11 AAE rakstīja:
05 Jul 2015, 20:07:11 hronists rakstīja:
davai insaideri pastāstiet par LNK. Kaut kā šamie ir masīvi paņēmuši Rīgas būvobjektus.
Ar spēcīgu dempingu. Startē ar pašizmaksu vai pat ar mīnusiem. Ļoti maz konkursi, kuros ir kaut minimāls uzcenojums.
izņemot sekretāri, īsts čurku kantoris
shēma klasiska - katrā objektā vairāku līmeņu apakšuzņēmumi, tie tad arī strādā par vēdera tiesu
Šī "klasiskā" shēma ir neizbēgama.
Nav tāda apjoma būvuzņēmuma Latvijā, kas spētu piesaistīt 200-1000 būvstrādniekus, nomaksāt viņiem legālas algas (viņi nedrīkst atļauties maksāt aploksnē), un vēl papildus viņus noganīt.
Ģenerāluzņēmēja shēma ir pat laba, ja visi apstākļi sakrīt.
-Ģenerālis
-Ģenerāļa projektu vadītājs
-Apakšuzņēmējs, kas nav aizgājis ar dempinga cenu. Un ja ir, tad pats vainīgs - nav ko lekt virs sava dibena. Ja apakšuzņēmējs nevar pavilkt materiālu sagādi, tad to var izdarīt arī ģenerālis viņa vietā.
-Apakšuzņēmēja projektu vadītājs
-Apakšuzņēmēja būvdarbu vadītājs, kas gana savu aitu baru
-Aitu bars, lasīt - Latvijā palikušie "būvstrādnieki"
Pie šādas shēmas ģenerālim atliek ganīt tik apakšuzņēmēja projektu vadītāju, kurš tālāk cīnās ar savu būvdarbu vadītāju tas tālāk ar savu aitu baru.
Ok, izklausās, ka lielie ģenerāļi mūk no darba, bet pie šādas shēmas vismaz paliek gana laika pašai projektu vadībai.
Un, ja ģenerālis pats pieņemtu darbā savu aitu baru, tad arī vadošais personāls jāpalielina. Vidēji - uz 15 būvstrādniekiem 1 darbu vadītājs. Nemaz nerunājot par sagādes daļu u.t.t.
Priekš laba būvobjekta ģenerālim, būtu vajadzīgi vismaz 150-200 cilvēki/mēnesī (vidēji). Tas nozīmē vēl papildus 10 darbu vadītāji, kuriem alga ir kā minimums 1 400 eur uz rokas. Izdevumos tas sastāda ~2 500 x 10 = 25k eur/mēnesī.
Objekts ilgst parasti 18-24 mēneši. Tātad, 45 000 - 60 000 eur/objekts. Un tas ir tikai uz būvdarbu vadītājiem. Vēl var droši piemest klāt 3-5 nedaudz zemākas algas saņēmējus.
Tālāk, būvstrādnieki. Kā jau teicu, ģenerālis nevar atļauties maksāt algu aploksnē (riskē ar liegumu piedalīties turpmākos iepirkumos)
150 cilvēki x 1 000 eur uz rokas = 150 x 1 760 = 264 000 eur/mēnesī.
Lai apakšnieks samaksātu šādu naudu aploksnē:
Oficiālā daļa = 150 x 445 = 66 750 eur/mēnesī
Aploksnes daļa = 150 x 735 x ~1.2 = 132 300 eur/mēnesī
Kopā 199 050 eur/mēnesī
Starpība: 64 950 eur/mēnesī.
"Ietaupījums" uz būvobjektu: 1 169 100-1 558 800 eur.
Jebkurā gadījumā, summa uz 5 milj objektu būs virs 1 milj. eur. Un tie ir aptuveni 20%, kas garantē kauna pilnu seju konkursa atvēršanas brīdī.[ Šo ziņu laboja AAE, 08 Jul 2015, 13:42:03 ] |
Offline | |
|
AAE | 08. Jul 2015, 13:45 |
#8396
|
|
 Kopš: 01. Jul 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2355
Braucu ar: pirkstu pa rasējumu
| Un vēl viens pluss šai shēmai. Pie darba lielos objektos tiem mazāki uzņēmumi, kas sākotnēji neatbilst konkursa nolikuma prasībām.
Ar laiku viņi apaudzē savu apgrozījumu un var pretendēt uz arvien lielākiem iepirkumiem paši.
Principā, ja uzņēmums ar ~40-50k gada apgrozījumu normāli tiek strādāt pie ģenerāļa, pāris gados var uzaudzēties līdz 1-2 milj. apgrozījumam.
Un šāds apgrozījums jau ļauj dzīvot viņam pašam pa iub.gov.lv
Sen atpakaļ pats sāku strādāt uzņēmumā, kas gada laikā bija ticis līdz ~500k Ls/gadā. Pēc 2-3 gadiem apgrozījums bija 4,5 vai 5 milj. Ls |
Offline | |
|
|
logistic | 08. Jul 2015, 15:42 |
#8397
|
|
 Kopš: 17. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 809
Braucu ar: 60 km/h
| Autoparks pie ēkas jau arī liecina, ka strādā par vēdera tiesu un ar zaudējumiem 
|
Offline | |
|
Kidd | 08. Jul 2015, 15:46 |
#8398
|
|
 Kopš: 18. May 2009
Ziņojumi: 8330
Braucu ar: 400Zs
|
08 Jul 2015, 15:42:23 logistic rakstīja:
Autoparks pie ēkas jau arī liecina, ka strādā par vēdera tiesu un ar zaudējumiem 
šis auto tapa saspiegots uz Jelgavas ielas, kur LNK kā reiz arī būvējās. Laikam bija atbraucis prorabs pieņemt darbu  |
Offline | |
|
Tikai_lasu | 08. Jul 2015, 16:06 |
#8399
|
|
Kopš: 12. Dec 2013
Ziņojumi: 1126
Braucu ar:
| Kārtējā zaudētāju raudāšana.
Viņi nevis dempingo, bet nosaka, ka šāds objekts te maksās tik un tik.
Apakšnieks var izvēlēties, strādāt par to ciparu vai nē.
Tie, kas sacerējušies, ka nu tik te celtniekam būs norvēģu algas, bet patiesība nevar pat pateikt cik maksā pieskrūvēt m2 reģipša, var strādāšanas vietā raudāt internetā un meklēt kas iedos humpalu mašīnai līzingu.
Kad MERKS parādījās visi ar bija šokā- kāt tā var, mēs strādājam, bet viņi pelna! 
|
Offline | |
|
subaru | 08. Jul 2015, 16:23 |
#8400
|
|
 Kopš: 17. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 10358
Braucu ar: rokām uz stūres
| pie normāliem apakšniekiem tāpat labi pelna .. varbūt visu ne oficiāli, bet ir ok.
protams, ka ir apakšnieki, kas savervē rafšanus, drusku samaksā, tad mēnesi nesamaksā un rafšanam pasaka pašol nahuj! 
|
Offline | |
|