Online

Pašreiz BMWPower skatās 115 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroenerģija

AutorsZiņojums
Blackadder
17. Mar 2023, 14:37 #501

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2175

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


16 Mar 2023, 16:49:26 @Samsasi rakstīja:
Runājot par energoresursiem, tvnet kautkads čals no LB atklāj, kā kartupelis vitenbergs nenopirka LNG pa 10 eur


https://www.makroekonomika.lv/energetikas-zalais-mezgls reku avots


Mhm, tajā stāstā nav īsti loģikas, atklāti sakot. Jocīgi, kāpēc tik ekskluzīvs piedāvājums tieši Latvijai, un kāpēc šī superlētā gāze ar šādiem nosacījumiem nav parādījusies citviet šajā reģionā. Nu lūk neticu stāstam, ka kāds tā vienkārši pasaka, ka "vai, redzam, ka jūs loti daudz maksājat, un tā kā jūs gribat maksāt mazāk, tad īpaši jums, kā skopākajam pircējam". Nu neticu. Visticamāk, līgumam bija pietiekami nopietni zemūdens akmeņi.
Offline
kamikadzemk
17. Mar 2023, 14:47 #502

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3432

Braucu ar:

Vitenberga atbilde

https://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/vizit...gs.d?id=55346118

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
treshaa_josla
17. Mar 2023, 15:08 #503

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 652

Braucu ar:


16 Mar 2023, 15:36:59 @Blackadder rakstīja:

15 Mar 2023, 20:25:08 @treshaa_josla rakstīja:

Lielais jautājums - kas notiks ar sadales izmaksām. Tirgus sarūk, saules paneļi nāk iekšā. Manuprāt, visi tie krutie manageri paši nesaprot, kas šajā situācijā jādara



Nu, jautājums patiesībā nav ne liels, ne arī īpaši sarežģīts. Ja samazinās pārvadītais enerģijas apjoms tīklā, tad samazinās arī ieņēmumi no enerģijas pārvadīšanas pakalpojuma. Ja klienti, kuri pieslēdz saules paneļus, vienlaikus atsakās arī no saviem pieslēgumiem, vai vismaz samazina pieslēguma jaudu, tad papildus samazinās arī tīkla ekspluatācijas izmaksas. Savukārt, ja tīkls un tajā uzstādīto iekārtu jauda ir jāsaglabā nemainīgā apjomā, tad ir ļoti vienkārši - izdevumi paliek nemainīgi, bet ieņēmumi samazinās. Ko darīt - divi varianti, vai nu turpmāk tīklus uzturēt un attīstīt ar buramvārdu palīdzību, vai arī palielināt tīkla lietošanas tarifu, lai pietuvinātu faktiskajām tīkla uzturēšanas izmaksām.

Menedžeri pat ļoti labi zina to, kas ir jādara, jo:
1. Pagaidām nevienam vēl nav izdevies tomēr tīklus uzturēt un attīstīt ar buramvārdu palīdzību.
2. Tīklā ir tikai divi iespējamie ieņēmumu avoti - abonēšanas maksa un mainīgā maksa. Ja ieņēmumi no mainīgās maksas samazinās, bet uzturēšanas izmaksas pieaug vai paliek nemainīgas, tātad faktiskais risinājums atliek tikai abonēšanas maksas palielinājums.
3. Utopiska runāšana, ka tīkliem jāsamazina uzturēšans izmaksas, īsti neies cauri. Nu kā domā samazināt izmaksas? Pat ja pilnīgi visiem darbiniekiem nolems pārtraukt algu izmaksu, un piespiedīs strādāt kā vergus bez atlīdzības, ietaupīs aptuveni 20% izmaksu. Uzturēšanas izmaksas cer samazināt uz būvdarbu rēķina un elektromateriālu rēķina investīcijām? Nu ko, sadales tīkla darbinieki nobruņosies ar stroķiem, un šturmēs elektromateriālu vairumtirgotāju noliktavas, lai rekvizētu transformatorus un kabelus, un savukārt būvniecības uzņēmumu brigādēm brauks pakaļ uz mājām ar specvienībām, spiežot darbiniekus ar stroķi pie galvas strādāt bez maksas. Jā, tā varētu vēl kādus aptuveni 33% no gada izmaksām ietaupīt. ))))
4. Nu nekādi brīnumi ar tīkla uzturēšanas izmaksām nav iespējams. Ja ir attiecīgi 100 000 kilometru tīkla jāuztur, bez tam šīs uzturēšanas izmaksas ir maz saistītas ar faktiski pārvadīto elektrības apjomu, tad līdz mirklim, kamēr tīkla garums netiks samazināts, tikmēr nekādi brīnumi ar tīkla tarifiem nav iespējami. Neatkarīgi no tā, vai tur slēdzās 100 vai 100 000 saules paneļu īpašnieki. No tīkla viedokļa- saules paneļu īpašnieks izmaksu ziņā ne ar ko neatšķiras no jebkura citu tīkla lietotāja. Kamēr viņš turpina būt pieslēgts tīklam un saņem 24/7 nepārtrauktu pieslēguma darba gatabību, tikmēr arī viņa radītās izmaksas tīklam diži neatšķiras no jebkura cita lietotāja.
5. Nē, protams, var jau vienmēr ķerties pie klasiskā argumenta, ka vajagot izskaust "otkatus", "korupciju" un tā tālāk, un tad jau viss būšot šokolādē. Nu realitāte ir tāda - jā noteikti vajag skaust korupciju, bet cerēt uz to, ka tur notiks kaut kādi maģiski brīnumi, un notiks kaut kāds milzīgs cenu kritums, ir ļoti naivi. Jo parastā ierindas būvfirmas darbinieka darba izmaksas no tās korupcijas izkaušanas nesamazināsies ne par kripatu. Arī ar būvmateriāliem nekādi zili brīnumi nenotiks, nebūs tā, ka pēkšņi tie maģiski kļūs par 50% lētāki. Patiesībā, ja būvniecības nozari tā pa īstam savestu kārtībā, proti, gan izskaustu korupciju, gan arī attīrītu no aplokšņu algu saņēmējiem un maksātājiem, tad, visticamāk, arī tīkla uzturēšanas izmaksas tikai palielinātos, vismaz īstermiņā noteikti. Kaut vai uz to pašu algu rēķina. Bet - sadales tīklam nav iespēju ietekmēt algas pie saviem darbuzņēmējiem, būvfirmām. Un nav arī saprātīgi censties uzturēt pašiem savas būvbrigādes, jo tas arī nav lēts prieks, specializētu energobūvnieku darbs prasa atttiecīgu izglītību un tāpēc pēc definīcijas nav dārgs, un uzturēt šādu darbinieku uzņēmumā, kur tas netiek faktiski nepārtraukti noslogots, ir vienkārši ekonomiski neizdevīgi.



Manuprāt, pirmā lielā lieta, kas uzreiz ir jāizdrara - visi lielie AST projekti jānoliek mierā

Utainajiem neiznāca nosaldēt EU, tad tagad sit pa enerģijas infrastruktūru. Zināmā mērā, kaut pastarpināti - pa EU struktūru

Tagad visi daikti, kuriem pirms "V" ir "K" maksā kocmoc, jo to daiktu patēriņš UA ir ārprātīgs.
Skaidrs, ka tur veči kaut ko pa fikso salāpa, bet pēc kara tas viss būs jāsataisa normāli. Visādi Siemens, ABB utt peldēsies zeltā
Tādā situācijā Latvijā būvēt neko nevajag
Manuprāt
Pēc tam jau paskatīs
Offline
Blackadder
17. Mar 2023, 15:52 #504

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2175

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


17 Mar 2023, 15:08:48 @treshaa_josla rakstīja:

Manuprāt, pirmā lielā lieta, kas uzreiz ir jāizdrara - visi lielie AST projekti jānoliek mierā

Utainajiem neiznāca nosaldēt EU, tad tagad sit pa enerģijas infrastruktūru. Zināmā mērā, kaut pastarpināti - pa EU struktūru

Tagad visi daikti, kuriem pirms "V" ir "K" maksā kocmoc, jo to daiktu patēriņš UA ir ārprātīgs.
Skaidrs, ka tur veči kaut ko pa fikso salāpa, bet pēc kara tas viss būs jāsataisa normāli. Visādi Siemens, ABB utt peldēsies zeltā
Tādā situācijā Latvijā būvēt neko nevajag
Manuprāt
Pēc tam jau paskatīs



Nothing personal - bet nē, tā nemaz nav laba ideja, es pat teiktu, ka tā ir viena no sliktākajām idejām, no kuras ir jāizvairās kā no mēra.

Kāpēc? Pirmkārt, praktiski visi AST projekti ir daļa reģiona attīstības stāsta, un šī stāsta centrā ir spēt atslēgties no utaino energosistēmas. Un atslēgties tādā režīmā, lai nav katra diena jāaizvada paaugstinātā trauskmes režīmā, ar papildus izmaksām. Un tas būs jādara visā Baltijā. Un Latvija nemaz pat nedrīkst vienpusēji atkāpties no šiem projektiem, to teorētiski var izdarīt tikai visas Baltijas valstis kopumā, un iespēju, ka šāda vienošanās varētu tikt Baltijas līmenī, turklāt valdību līmenī panākta, ir faktiski jāvērtē tuvu nullei. Savukārt Latvijas vienpusēja izstāšanās, bez kaimiņu piekrišanas - nu, es esmu pārliecināts, ka Igauņi un Leišu mūs sistu ar visām nūjām, kas viņiem būtu pa rokai, un mēs izjustu sekas jebkurā sadarbības jomā.

Otrkārt - nauda šiem projektiem daļēji nāk no Eiropas Savienības. Ja no tās notiek atteikšanās, tad vēlāk ar to naudu neviens vairs pakaļ mums neskries, un kaimiņi parūpēsies, lai mēs neko vairs šādiem projektiem vēlāk nedabūtu. Nu, ja nu vienīgi beigta ēzeļa ausis.

Treškārt - domāju, ka Ukrainas situācija AST attīstības plānus tiešā veidā ietekmēs diezgan maz. Kāpēc? Latvijai nepieciešamās iekārtas ir divu veidu: baterijas, un sinhronie kompensatori. Neiegrimšu skaidrojumos par katru no šīm iekārtām, bet pateikšu tikai to, ka Ukrainai nevienu no šīm iekārtām īsti nevajag, viņiem pēc tādām vienkārši energosistēmas īpatnību dēļ vismaz šobrīd, visticamāk, nav nekādas nepieciešamības ( ja kādam interesē tehniskais pamatojums, pastāstīšu). Problēmas var būt vienīgi ar darbaspēku. Šajā specifiskajā būvniecības nozarē darbaspēka mums pietrūkst arī bez Ukrainas, un ar situāciju Ukrainā situācija, protams, pasliktināsies. Bet projektu atlikšana absolūti neko šajā situācijā neuzlabos, darbaspēka pārpalikums neradīsies arī pēc tam, un darbaspēka izmaksas arī nesamazināsies itin nemaz, jo gribētāju šo darbaspēku izmantot Eiropā netrūkst, savukārt darbaspēka vairāk nepaliek, darbu gan paliek vairāk ar visu saules paneļu bumu.
Offline
Blackadder
17. Mar 2023, 16:13 #505

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2175

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


17 Mar 2023, 14:47:26 @kamikadzemk rakstīja:
Vitenberga atbilde

https://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/vizit...gs.d?id=55346118


Nu īstenībā, palasīju to atbildi, un arī sapratu, kāpēc neuzleca uz tāda līguma. 10 TWh priekš "Latvenergo" ir diezgan apjoms, tas ir apjoms ar ko var saražot aptuveni 5 TWh elektrības un 5 TWh siltuma. Elektrības pusē tas ir liels apjoms, faktiski gandrīz nekad gada termoelektrostacijās nav ticis saražots tik liels apjoms, jo tirgus situācija nav nav tam pietiekami labvēlīga, attiecīgi arī ar to siltumu ir tā diezgan riskanti, faktiski nāktos izspiest citus siltuma ražotājus no Rīgas. Protams, pastāv iespēja, ka Latvenergo šo apjomu var tirgot tālāk arī citiem gāzes patērētajiem reģionā, bet - riskanta apņemšanās, ja ir runa par šādiem apjomiem.
Offline
RmaxLV
17. Mar 2023, 22:30 #506

Kopš: 19. Apr 2016

No: Ogre

Ziņojumi: 1008

Braucu ar: Thirsty 9

Situācija- privātmāja ar atsevišķu saimniecībasēku un garāžu.
Mājā 1f skaitītājs un garažā 3 fāžu skaitītājs.
Pirms gadiem 15 jau pazuda viena no 3 fāzēm( iespējams mājas renovāvijas procesā steoiķeļi pārcirta, bet dievs vien zin. Pa lielam nekad nebija arī vajadzība pēc tām 3 fāzēm nu nav un nav.

Tagad sadales tīkls izņēma no garažas skaitītāju nolika to pirms teritorijas kur mēs nemaz i dwgunu iebāzt nevaram bet fakta ka 4 vai 5 mēneši tika maksāts aptuvenais cipars kā iepriekš. Kas bija kait kādi 30 eur mēnesī par to saimniecības ēkas patēriņu. Uuun atnāk marta rēķins ar ciparu 780 eur

Man ir aizdomas ka tā trešā fāze visus gadus zemi sildīja, bet kamēr skaitītājs bija garažā to neviens nezināja. Un tagad kad iznesa ārpus teritorijas tur kilowati močī.

Ko šitādā situācijā vispār varētu darīt tagad, skaidra ka pirmdien zvanīšu, bet nu bļa 800 eur gandrīz es protams varu pats to vienu fāzi aiz viņu skaitītāja norubīt varbūt bet nuu žopa
Offline
Chainsaw
04. Apr 2023, 16:49 #507

Kopš: 28. Oct 2006

Ziņojumi: 6551

Braucu ar: trimmeri

kā tā sanāk, ka hesi iet pilnu klapi, a kwh cena pēdējās 2 dienas, kā no sētas durvīm ?
Offline
Samsasi
04. Apr 2023, 17:05 #508

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5216

Braucu ar:

Nordpool
Offline
elbruss
04. Apr 2023, 17:22 #509

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1106

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Kas vainas cenai?
Brīvdienās bija 2-4 centi, darbdienās ap 10 centi. Lietuva pagaidām visu uzpērk
Offline
Chainsaw
04. Apr 2023, 19:25 #510

Kopš: 28. Oct 2006

Ziņojumi: 6551

Braucu ar: trimmeri

Da, nee viss 20centi ar 200% pārprodukciju ir zajebiss
Offline
Samsasi
04. Apr 2023, 19:28 #511

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5216

Braucu ar:


04 Apr 2023, 19:25:43 @Chainsaw rakstīja:
Da, nee viss 20centi ar 200% pārprodukciju ir zajebiss


Nu a ka tu doma, kam nordpool domāts.....
Offline
Blackadder
05. Apr 2023, 13:29 #512

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2175

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


04 Apr 2023, 16:49:30 @Chainsaw rakstīja:
kā tā sanāk, ka hesi iet pilnu klapi, a kwh cena pēdējās 2 dienas, kā no sētas durvīm ?


Īsā atbilde divos vārdos - pircēju konkurence.

Ja jāpaskaidro garāk - visu to enerģiju, ko Latvija šobrīd ir gatava saražot, kāds cits ir gatavs nopirkt, jo citi konkurējošie piedāvājumi ir attiecīgi dārgāki. Kā redzams, Igaunijā ražotājiem-tirgotājiem ir izdevīgāk pirkt par šo cenu no Somijas un Latvijas, nekā ražot pašiem visu nepieciešamo apjomu. Lietuva un Igaunija šobrīd importē vairāk, nekā Latvija vispār spēj saražot, Polijā un Vācijā šobrīd cena ir augstāka, nekā Skandināvijā, attiecīgi tur arī veidojas pieprasījums pēc Skandināvijā saražotajiem apjomiem. Par spīti pavasarim (nu, nav arī diez cik silts šobrīd), Skandināvijas reģiona patēriņš ir diezgan augsts, papildus tam vēja reģionā šobrīd ir diezgan maz, tikai kaut kas aptuveni zem 20% no teorētiskā maksimuma.
Offline
Blackadder
05. Apr 2023, 13:53 #513

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2175

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


04 Apr 2023, 19:25:43 @Chainsaw rakstīja:
Da, nee viss 20centi ar 200% pārprodukciju ir zajebiss


Nu, "pārprodukcija" ir tikai fikcija, Baltija pēc būtības ir vienots tirgus, tas, ka Latvijā ir pārprodukcija, tas neatceļ faktu Baltijas valstīs kopumā ir deficīts.

Nē, nu, protams, var jau fantazēt par iespēju, ka Latvija vienpusēji izstājas no elektroenerģijas vairumtirgus, tikai tad būtu jautājums - un ko darīs tad, kad pali būs beigušies. Slēgs ilgtermiņa līgumus ar kādiem ārvalstu ražotājiem par garantētu apjomu? Gribu redzēt... neviens ražotājs, kuram ar mentālo veselību viss ir kārtībā, nekad mūžā nepiekritīs kaut kādam tiešās piegādes līgumam, ja vien tajā nebūs nosacījumi, kuri garantē augstāku piegāžu cenu, nekā prognozējami biržā. Slēgt vienkārši tupi par zemāku cenu - nu, principā domāju, ka menedžeris no ārvalstu kompānijas, kurš piekristu šādam līgumam, jau līguma parakstīšanas mirklī varētu sākt pakot sev sausiņus. Jebkurā no lielajām kompānijām Baltijas valstīs par tādu līgumu pilnīgi droši draudētu likuma pants par publiskas personas mantas izšķērdēšanu.
Offline
DiksIrseejs
08. Apr 2023, 11:34 #514

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1320

Braucu ar: Hibrīdu

Marta vidējā cena man 11 centi ar PVN rēķinā.
Offline
Daleron
13. Apr 2023, 07:55 #515

Kopš: 12. Oct 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 94

Braucu ar: BMW F34

Ka aiziet no enefit un nemaksāt soda naudu?
Offline
juriz
13. Apr 2023, 08:02 #516

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2537

Braucu ar: būzu

Skaties, kāds tev tarifs, ja tuvu vai zem 20c, tad var pat nesteigties. Gan jau drīz tā cena atkal kāps, kad Daugavai ūdeņi noies.
Offline
Daleron
13. Apr 2023, 08:17 #517

Kopš: 12. Oct 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 94

Braucu ar: BMW F34


13 Apr 2023, 08:02:41 @juriz rakstīja:
Skaties, kāds tev tarifs, ja tuvu vai zem 20c, tad var pat nesteigties. Gan jau drīz tā cena atkal kāps, kad Daugavai ūdeņi noies.

Man 0.30 centi. Domāju iet prom pie elektrum tur tagad. 0.20 centi. Sods it ka 120 eur būs
Offline
Daleron
13. Apr 2023, 08:17 #518

Kopš: 12. Oct 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 94

Braucu ar: BMW F34


13 Apr 2023, 08:02:41 @juriz rakstīja:
Skaties, kāds tev tarifs, ja tuvu vai zem 20c, tad var pat nesteigties. Gan jau drīz tā cena atkal kāps, kad Daugavai ūdeņi noies.

Man 0.30 centi. Domāju iet prom pie elektrum tur tagad. 0.20 centi. Sods it ka 120 eur būs
Offline
Samsasi
13. Apr 2023, 08:19 #519

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5216

Braucu ar:

Tulit tak būs atpakaļ cenas. Bet nu ok, nofikset uz 20 ir labak neka uz 30
Offline
viagris
13. Apr 2023, 08:24 #520

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4747

Braucu ar:

Starp citu, kopš vakardienas Enefit vairs nepiedāvā vēja enerģiju, laikam kvotas piepildītas vai arī negrib laist cenu šobrīd zemāk un fiksēt uz 7 gadiem par kādiem 12-15 centiem; moš pagaidīs cenu kāpumu
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo