Online
Pašreiz BMWPower skatās 79 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Briesmu lietas XXXII
Autors | Ziņojums |
GirtzB  | |  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22358
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
|
02 Oct 2025, 08:50:29 @Arturiks rakstīja:
Vsp ķiveri vajadzētu jebkurā vecumā uz jebkura divriteņu transporta. Tāpat, kā josta automašīnā nav līdz 18 gadiem. Un pie dirsas tos pilsēta cilvēkiem pediņus, kas vaimanā par šādu prasību. Tie ir pirmie, kas vaid pie kaut kādām problēmām. Tipiski progresīvie lattes sūcēji. Brauc bez ķiveres = automātā atsakies no medicīniskas palīdzības.
+Daudz par ķiverēm.
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
dsks | |  Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1485
Braucu ar:
| Tad Jūs iesakiet arī slaktēt pagasta tantukus, lai bez skafa un kevlara kleitas ārā nelien, lai pa meža taku uz bodi pēc piena aizpedalēt jeb vienkārši dzīvojot pilnīgā urbanizācijā tikai no tieši apkārt notiekošā fokusējas?
| Offline | | |
Arsm3ns | |  Kopš: 27. Oct 2023
Ziņojumi: 1469
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 09:53:44 @dsks rakstīja:
Tad Jūs iesakiet arī slaktēt pagasta tantukus, lai bez skafa un kevlara kleitas ārā nelien, lai pa meža taku uz bodi pēc piena aizpedalēt jeb vienkārši dzīvojot pilnīgā urbanizācijā tikai no tieši apkārt notiekošā fokusējas?
te piekritīšu, lai ķiveres paliek sīčiem un sportistiem. Pārējie paši gana lieli, lai izlemtu, mīt ciskinieku skafandrā vai nē. Reku pat NL, kur riteņu plūsma kā tirgus laukumā, šādas prasības nav. Tāda ir Vācijā un Austrālijā, kur tā pat velo knapi kāds izmanto, tāpēc to uzskata par jocīgu un bīstamu padarīšanu. | Offline | | |
MartinsFR | |  Kopš: 13. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1410
Braucu ar: Ragaviņām no kalna.
| Laikam esmu palaidis garām punktu CSN, kur auto drīkst nepiesprādzēties ja brauc pa lauku ceļu vai ārpus apdzīvotām vietām pa granteni vai mežu Vai arī teiksim drīksti nesprādzēties, ja esi vecs Tad atstājam sprādzēšanos auto arī tikai bērniem un sportistiem, pārējie paši lieli un apzinās kad var nosisties un satraumēties un kad nevar.
Veci cilvēki uz velo ir tik pat stabili kā bērni. Esmu redzējis, kā bērns lēnām ripinoties ar velo dažu sekunžu laikā to velo dabūja sev uz galvas. Paglāba tikai ķivere, domādams neizdomāsi ka tā var notikt.
Velo ķiveres pilnīgi visiem kuri kāpj uz velo, jebkurā vecumā!!! [ Šo ziņu laboja MartinsFR, 02 Oct 2025, 10:02:15 ] | Offline | | |
Nello | |  Kopš: 15. Aug 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2586
Braucu ar: Klasiskās piedziņas pieminekli...
|
02 Oct 2025, 08:35:19 @Bender rakstīja:
02 Oct 2025, 07:38:15 @Nello rakstīja:
02 Oct 2025, 06:01:46 @SteelRat rakstīja:
01 Oct 2025, 22:30:03 @DiksIrseejs rakstīja:
Nez vecāki paši savu kontu iedeva meitenēm ko skūteri paņemt?
Tos kontus tirgo cik dzirdēts, arī zagtām kartēm taisa, tip bez limita, utt
Man bik tumša bilde.. Sanāk, ka oficiāli nepilngadīgas personas nevar izmantot ne stāvdrāžus, ne tos sarkanos raidus?
Jābūt velo tiesībām un līdz 16 gadiem ķivere ir obligāta. Arī uz parasta ričuka tas pats. Velo tiesības var saņemt nokārtojot eksāmenu no 10 gadu vecuma. Kamēr nav tiesību, tad tikai pilngadīgā pavadībā (ārpus gājēju ietvēm, nezinu gan par veloceliņiem - to mani puišeļi mācēs paskaidrot, jo kārtoja).
Nu tad sanāk, ka velo tiesību esamība netiek pārbaudīta.. Draudzenei meitai nav, bet boltu izmanto... | Offline | | |
toolis | |  Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
| kārtējais piemērs, kā siltumnīcas eksperti domā, ka ķivere atrisina visu. pilsētvidē ar 20 km/h lielākā daļa kritienu ir ar sasitumiem un nobrāzumiem, nevis komām vai letāli. vilciens vakar notrieca divas meitenes – ķivere tur būtu tikpat efektīva kā jūsu folijas cepurītes. | Offline | | |
Zuc | | Kopš: 22. Apr 2016
Ziņojumi: 648
Braucu ar: Rokām uz stūres
|
02 Oct 2025, 09:59:58 @MartinsFR rakstīja:
Laikam esmu palaidis garām punktu CSN, kur auto drīkst nepiesprādzēties ja brauc pa lauku ceļu vai ārpus apdzīvotām vietām pa granteni vai mežu Vai arī teiksim drīksti nesprādzēties, ja esi vecs Tad atstājam sprādzēšanos auto arī tikai bērniem un sportistiem, pārējie paši lieli un apzinās kad var nosisties un satraumēties un kad nevar.
Veci cilvēki uz velo ir tik pat stabili kā bērni. Esmu redzējis, kā bērns lēnām ripinoties ar velo dažu sekunžu laikā to velo dabūja sev uz galvas. Paglāba tikai ķivere, domādams neizdomāsi ka tā var notikt.
Velo ķiveres pilnīgi visiem kuri kāpj uz velo, jebkurā vecumā!!!
+ daudz. Manējie arī ir pāris reizes likuši uz muti ar ričuku (lasīt - galva pa priekšu). Ja nebūtu ķivere, tad galva būtu pret asfaltu. Kad savulaik biju SE, ievēroju, ka arī seniori, kas brauc ar ričukiem, lieto ķiveres. Tobiš visi, bez izņēmuma. Tikai ieraduma un prakses jautājums.
Un vispār tā ir vecāku atbildība iemācīt uzvesties uz ielas un rādīt priekšzīmi. Pats arī agrāk ķiveri nelietoju, bet tagad, kad ir bērni, lietoju, jo rādu priekšzīmi viņiem. Viņi nesapratīs, kādēļ pašiem ir jālieto, ja vecāki nelieto. UN kā viena kolēģe teica - galva ir tikai viena. Viss sākas ģimenē.[ Šo ziņu laboja Zuc, 02 Oct 2025, 10:27:12 ] | Offline | | |
968-jk | |  Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13946
Braucu ar: 30niekiem
|
02 Oct 2025, 09:00:50 @Arsm3ns rakstīja:
01 Oct 2025, 23:39:32 @Arsm3ns rakstīja:
..
Rīt valdībēni toč sāks papīrīšus beidzot bīdīt šajā sakarā. Ko kā aizliegt un ierobežot. Šis skaļš un skumjš atgadījums.
Vaj vaj vaj, cik neparedzams gājiens no politikāānīšiem
https://www.apollo.lv/8334893/pec-tragiskajiem-...tosanas-mopediem
Ja jau tāda rosība, tad meitenes bijušas latvietes!?
Ka tik šis nav Sporca un Yanjuxa pirksts uzmanības novēršanai.[ Šo ziņu laboja 968-jk, 02 Oct 2025, 10:22:23 ] | Offline | | |
|
MartinsFR | |  Kopš: 13. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1410
Braucu ar: Ragaviņām no kalna.
|
02 Oct 2025, 10:16:42 @toolis rakstīja:
kārtējais piemērs, kā siltumnīcas eksperti domā, ka ķivere atrisina visu. pilsētvidē ar 20 km/h lielākā daļa kritienu ir ar sasitumiem un nobrāzumiem, nevis komām vai letāli. vilciens vakar notrieca divas meitenes – ķivere tur būtu tikpat efektīva kā jūsu folijas cepurītes.
No piesprādzēšanās mašīnā frontālajā ar fūri vai koku un ātrumu 150 km/h arī nebūs nekādas jēgas. Vai arī braucot dzīvojamajā zonā uz 20-30 km/h un nepiesprādzējoties būs tikai sasitumi nevis koma un letāli gadījumi. Lai katrs pats izvēlās kad sprādzēties.
Šobrīd ar velo ķiverēm ir tā pat, ka 90tajos kad sāka pieprasīt obligāto sprādzēšanos. Arī bija liela pretestība un priekš kam tas vajadzīgs, sevišķi aizmugurē sprādzēties vispār nevajadzīga lieta. | Offline | | |
Zuc | | Kopš: 22. Apr 2016
Ziņojumi: 648
Braucu ar: Rokām uz stūres
|
02 Oct 2025, 10:16:42 @toolis rakstīja:
kārtējais piemērs, kā siltumnīcas eksperti domā, ka ķivere atrisina visu. pilsētvidē ar 20 km/h lielākā daļa kritienu ir ar sasitumiem un nobrāzumiem, nevis komām vai letāli. vilciens vakar notrieca divas meitenes – ķivere tur būtu tikpat efektīva kā jūsu folijas cepurītes.
nepareizi. Stāvdrāzim ķivere tieši ir must have, jo dēļ mazajiem ritenīšiem kritiens ir nevis uz sāna, kā ritenim bieži, bet pāri stūrei ar galvu pa priekšu. Un tieši ar stāvdrāžiem ir bijuši daudzi smagi negadījumi Rīgā un tieši ar galvas traumām. Un ne jau ar ātrumu 100 km/h tas stāvdrāzis pārvietojās pa trotuāru.[ Šo ziņu laboja Zuc, 02 Oct 2025, 10:30:39 ] | Offline | | |
esir | | Kopš: 08. Feb 2010
Ziņojumi: 658
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 10:16:52 @Zuc rakstīja:
02 Oct 2025, 09:59:58 @MartinsFR rakstīja:
Laikam esmu palaidis garām punktu CSN, kur auto drīkst nepiesprādzēties ja brauc pa lauku ceļu vai ārpus apdzīvotām vietām pa granteni vai mežu Vai arī teiksim drīksti nesprādzēties, ja esi vecs Tad atstājam sprādzēšanos auto arī tikai bērniem un sportistiem, pārējie paši lieli un apzinās kad var nosisties un satraumēties un kad nevar.
Veci cilvēki uz velo ir tik pat stabili kā bērni. Esmu redzējis, kā bērns lēnām ripinoties ar velo dažu sekunžu laikā to velo dabūja sev uz galvas. Paglāba tikai ķivere, domādams neizdomāsi ka tā var notikt.
Velo ķiveres pilnīgi visiem kuri kāpj uz velo, jebkurā vecumā!!!
+ daudz. Manējie arī ir pāris reizes likuši uz muti ar ričuku (lasīt - galva pa priekšu). Ja nebūtu ķivere, tad galva būtu pret asfaltu. Kad savulaik biju SE, ievēroju, ka arī seniori, kas brauc ar ričukiem, lieto ķiveres. Tobiš visi, bez izņēmuma. Tikai ieraduma un prakses jautājums.
Un vispār tā ir vecāku atbildība iemācīt uzvesties uz ielas un rādīt priekšzīmi. Pats arī agrāk ķiveri nelietoju, bet tagad, kad ir bērni, lietoju, jo rādu priekšzīmi viņiem. Viņi nesapratīs, kādēļ pašiem ir jālieto, ja vecāki nelieto. UN kā viena kolēģe teica - galva ir tikai viena. Viss sākas ģimenē.
kaut kā bez ķiveres visu bērnību izdzīvoju... | Offline | | |
RVR  | |  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22768
Braucu ar: RVR
|
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida.
Visā sliežu garumā barjeras nesaliksi, gājēji vienkārši apiet šķēršļiem apkārt. To var labi redzēt iekārtotajās sliežu šķērsošanas vietās - ir vietas, kur ceļa galā salikti nožogojumi, lai pirms sliedēm gājējiem būtu jāiet zigzagā, uzlikti luksofori... un blakus pa zāli iestaigāta taciņa, lai tam visam tupa pa taisno ietu garām.
Diemžēl nekādi tehniskie līdzekļi nepalīdzēs, ja pašiem ir pofigistiska attieksme.
[ Šo ziņu laboja RVR, 02 Oct 2025, 10:47:15 ] | Offline | | |
toolis | |  Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
|
02 Oct 2025, 10:26:25 @MartinsFR rakstīja:
02 Oct 2025, 10:16:42 @toolis rakstīja:
kārtējais piemērs, kā siltumnīcas eksperti domā, ka ķivere atrisina visu. pilsētvidē ar 20 km/h lielākā daļa kritienu ir ar sasitumiem un nobrāzumiem, nevis komām vai letāli. vilciens vakar notrieca divas meitenes – ķivere tur būtu tikpat efektīva kā jūsu folijas cepurītes.
No piesprādzēšanās mašīnā frontālajā ar fūri vai koku un ātrumu 150 km/h arī nebūs nekādas jēgas. Vai arī braucot dzīvojamajā zonā uz 20-30 km/h un nepiesprādzējoties būs tikai sasitumi nevis koma un letāli gadījumi. Lai katrs pats izvēlās kad sprādzēties.
Šobrīd ar velo ķiverēm ir tā pat, ka 90tajos kad sāka pieprasīt obligāto sprādzēšanos. Arī bija liela pretestība un priekš kam tas vajadzīgs, sevišķi aizmugurē sprādzēties vispār nevajadzīga lieta.
es ceru ka tu savu ķiveri nenovelc arī dušā, ja nu paslīdi.
es saprotu, ka resnīšiem ir sarežģīts salīdzinājums 15kg transports ar 20km/h pret 2 tonnām ar 100km/h un 60m apstāšanās ceļu, bet nu vienmēr ir opcija savu nesaprašanu neizrādīt publiski  | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 7133
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 10:45:49 @RVR rakstīja:
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida.
Visā sliežu garumā barjeras nesaliksi, gājēji vienkārši apiet šķēršļiem apkārt. To var labi redzēt iekārtotajās sliežu šķērsošanas vietās - ir vietas, kur ceļa galā salikti nožogojumi, lai pirms sliedēm gājējiem būtu jāiet zigzagā, uzlikti luksofori... un blakus pa zāli iestaigāta taciņa, lai tam visam tupa pa taisno ietu garām.
Diemžēl nekādi tehniskie līdzekļi nepalīdzēs, ja pašiem ir pofigistiska attieksme.
Nu, citviet saliek. Mums nekad nekam nepietiek naudas. Rīgā jau arī ir zonas, kurās pie sliedēm parastam gājējam ir grūti nonākt, piemēram, rajons starp Brasas un Zemitānu stacijām. Tas, ka mums pilsētas centrā joprojām ir pat automašīnām viena līmeņa sliežu šķērsojums ar dzelceļu (Matīsa iela), vispār dzelzceļniekiem no Eiropas vispār nav saprotams, jo tas nav kaut kas nomaļš bez satiksmes. Jaunajos Rīgas attīstības plānos vēl domā, ko ar to iesākt, jo atstāt tā nedrīkst, bet naudas tiltam nav. Sliecoties mēģināt to vienkārši nākotnē aiztaisīt ciet, lai tur nav kustības. | Offline | | |
MartinsFR | |  Kopš: 13. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1410
Braucu ar: Ragaviņām no kalna.
|
02 Oct 2025, 10:50:58 @toolis rakstīja:
02 Oct 2025, 10:26:25 @MartinsFR rakstīja:
02 Oct 2025, 10:16:42 @toolis rakstīja:
kārtējais piemērs, kā siltumnīcas eksperti domā, ka ķivere atrisina visu. pilsētvidē ar 20 km/h lielākā daļa kritienu ir ar sasitumiem un nobrāzumiem, nevis komām vai letāli. vilciens vakar notrieca divas meitenes – ķivere tur būtu tikpat efektīva kā jūsu folijas cepurītes.
No piesprādzēšanās mašīnā frontālajā ar fūri vai koku un ātrumu 150 km/h arī nebūs nekādas jēgas. Vai arī braucot dzīvojamajā zonā uz 20-30 km/h un nepiesprādzējoties būs tikai sasitumi nevis koma un letāli gadījumi. Lai katrs pats izvēlās kad sprādzēties.
Šobrīd ar velo ķiverēm ir tā pat, ka 90tajos kad sāka pieprasīt obligāto sprādzēšanos. Arī bija liela pretestība un priekš kam tas vajadzīgs, sevišķi aizmugurē sprādzēties vispār nevajadzīga lieta.
es ceru ka tu savu ķiveri nenovelc arī dušā, ja nu paslīdi.
es saprotu, ka resnīšiem ir sarežģīts salīdzinājums 15kg transports ar 20km/h pret 2 tonnām ar 100km/h un 60m apstāšanās ceļu, bet nu vienmēr ir opcija savu nesaprašanu neizrādīt publiski 
Pilnībā piekrītu. | Offline | | |
Zalespljavejs | |  Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2678
Braucu ar: tautas auto
|
02 Oct 2025, 10:45:49 @RVR rakstīja:
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida.
Visā sliežu garumā barjeras nesaliksi, gājēji vienkārši apiet šķēršļiem apkārt. To var labi redzēt iekārtotajās sliežu šķērsošanas vietās - ir vietas, kur ceļa galā salikti nožogojumi, lai pirms sliedēm gājējiem būtu jāiet zigzagā, uzlikti luksofori... un blakus pa zāli iestaigāta taciņa, lai tam visam tupa pa taisno ietu garām.
Diemžēl nekādi tehniskie līdzekļi nepalīdzēs, ja pašiem ir pofigistiska attieksme.
Šis. Kamēr šeit būs šāda attieksme, kas arī parādās iepriekšējos powera postos, tikmēr nekas neglābs - metīs mīksto, drošības risinājumus neievēros, un tad būs kārtējais "AGDIEUS ATKAL WALSC WAJNIGA KA SIKIE NOSITAS UZ SLIEDEM DARIET KAUT KO!!!1111!!11!" | Offline | | |
|
RG | |  Kopš: 02. Nov 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 747
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 10:45:49 @RVR rakstīja:
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida.
Visā sliežu garumā barjeras nesaliksi, gājēji vienkārši apiet šķēršļiem apkārt. To var labi redzēt iekārtotajās sliežu šķērsošanas vietās - ir vietas, kur ceļa galā salikti nožogojumi, lai pirms sliedēm gājējiem būtu jāiet zigzagā, uzlikti luksofori... un blakus pa zāli iestaigāta taciņa, lai tam visam tupa pa taisno ietu garām.
Diemžēl nekādi tehniskie līdzekļi nepalīdzēs, ja pašiem ir pofigistiska attieksme.
Visur arī nevajag. Jārada apstākļi, kad pagaidīt ir ātrāk, nekā rāpties apkārt. Te sanāk princips visu vai neko. Biežāk sanāk arī nekas.
Es šādus argumentus bieži dzirdu, īpaši drošības jautājumos. Neliekam kameras, tā pat neko neredz. Neliekam signalizāciju, ja gribēs, tā pat nozags utt. Beigās nav vispār nekā.
Te tas pats notika. Pilnīgi nekas nebija izdarīts, lai šādi gadījumi nenotiek. | Offline | | |
Samsasi | |  Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 5234
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Vairāk izskatās cīņa ar sekām, nevis cēloņiem.
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida. Cik sapratu, meičas paskatījās, ka stacijā stāv vilciens un blieza pāri, jo likās droši. Uz otru pusi nepaskatījās...
Skrejritenis ne vispār ņe pričom.
pirmais un galvenais celonis ir cilveku stulbums | Offline | | |
Samsasi | |  Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 5234
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 10:41:52 @esir rakstīja:
kaut kā bez ķiveres visu bērnību izdzīvoju...
tad cilvekiem bija pašsaglabāšanās instinkti un velme izdzīvot... sodien ir tikai tiktoki un instagrami, pārējais viss ir pajāt. | Offline | | |
kexxx | |  Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 13228
Braucu ar:
|
02 Oct 2025, 11:11:27 @RG rakstīja:
02 Oct 2025, 10:45:49 @RVR rakstīja:
02 Oct 2025, 09:41:09 @RG rakstīja:
Manuprāt nelaimes sakne ir pārbrauktuves organizācijā un vispār dzelzceļa drošības infrastruktūrā.
Pa lielam, barjeras ir tikai mašīnām. Gājēji bliež pa maliņu un nekad negaida.
Visā sliežu garumā barjeras nesaliksi, gājēji vienkārši apiet šķēršļiem apkārt. To var labi redzēt iekārtotajās sliežu šķērsošanas vietās - ir vietas, kur ceļa galā salikti nožogojumi, lai pirms sliedēm gājējiem būtu jāiet zigzagā, uzlikti luksofori... un blakus pa zāli iestaigāta taciņa, lai tam visam tupa pa taisno ietu garām.
Diemžēl nekādi tehniskie līdzekļi nepalīdzēs, ja pašiem ir pofigistiska attieksme.
Visur arī nevajag. Jārada apstākļi, kad pagaidīt ir ātrāk, nekā rāpties apkārt. Te sanāk princips visu vai neko. Biežāk sanāk arī nekas.
Es šādus argumentus bieži dzirdu, īpaši drošības jautājumos. Neliekam kameras, tā pat neko neredz. Neliekam signalizāciju, ja gribēs, tā pat nozags utt. Beigās nav vispār nekā.
Te tas pats notika. Pilnīgi nekas nebija izdarīts, lai šādi gadījumi nenotiek.
tb, luksofors, barjeras, brīdinājuma zīmes- tas viss ir NEKAS?  | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|