Online
Pašreiz BMWPower skatās 150 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Avārija!
Autors | Ziņojums |
markelis | |  Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12986
Braucu ar: eFku
|
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
nu tas buut pa ska4bu bet med komiisju vajadzetu gan. un nopietnaaku. iipashi neirologu. | Offline | | |
CP17  | |  Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
|
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Šitas tak nav no pirksta izzīsts kkāds medicīnisks skaidrojums tak ir, ne?
Medicīniskā izziņa
• AM, A1, A, B1, B un BE kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem tā derīga 10 gadus, pēc 60 gadu vecuma – 3 gadus.
[ Šo ziņu laboja CP17, 09 Dec 2023, 18:01:30 ] | Offline | | |
AK777 | |  Kopš: 30. Dec 2016
Ziņojumi: 514
Braucu ar:
| Pēc sausas statistikas, jo vecāks šoferis, jo mazāks risks izraisīt avāriju. Gan absolūtos skaitļos, gan attiecībā pret kopējo šoferu skaitu attiecīgajā vecuma grupā. Vienīgais, ka statistikā vecuma grupa 64+ ir visi samesti vienā maisā, kas, manuprāt, ir pilnīgi neparezi, jo nu 80+ ir galīgi kas cits, nekā 64+. Pieļauju, ka tiem tā statistika vairs nav tik rožaina. Bioloģija ir bioloģija, kādā brīdī jebkuram maņas sāk zaudēt asumu. Virs 70 nu noteikti derētu ieviest ārstu komisiju katru gadu.
Statistika
| Offline | | |
tg
| | Kopš: 09. Mar 2009
Ziņojumi: 969
Braucu ar: Ar ko pagadās
|
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
Paskatījos statisku pa vecuma grupām.
Iesaistīti avarījās ar cietušajiem un bojā gājušajiem uz 100 000 vadītājiem
Vecuma grupa 18-20 - 998 gadījumi
Vecuma grupa 64 plus - 360 negadījumu.
Vecuma grupa 40-44 - 410 negadījumu
Līdz ar to apgalvot, ka opji uz ceļa ir bīstami ir tukša muldēšana | Offline | | |
Output | |  Kopš: 02. Jan 2017
Ziņojumi: 626
Braucu ar: G20
|
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja. | Offline | | |
tg
| | Kopš: 09. Mar 2009
Ziņojumi: 969
Braucu ar: Ar ko pagadās
|
09 Dec 2023, 18:04:38 @Output rakstīja:
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja.
Bet mums jau ir regulāras pārbaudes - reizi trīs gados. Un vēlreiz - opji uz ceļa nav bīstami, jūs tiešām elemantāru statistiku neesat spējīgi aplūkot? Varbūt pašiem nevajag pie stūres sēsties? | Offline | | |
JohnyB | | Kopš: 18. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 1552
Braucu ar:
|
09 Dec 2023, 18:01:53 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
Paskatījos statisku pa vecuma grupām.
Iesaistīti avarījās ar cietušajiem un bojā gājušajiem uz 100 000 vadītājiem
Vecuma grupa 18-20 - 998 gadījumi
Vecuma grupa 64 plus - 360 negadījumu.
Vecuma grupa 40-44 - 410 negadījumu
Līdz ar to apgalvot, ka opji uz ceļa ir bīstami ir tukša muldēšana
tukša muldēšana ir tev!
es jaunus un vidēja vecuma vīriešus redzu 98% mašīnās, pendžas pie stūres tik pat kā neredzu un vienalga viņi paspej avarēt ka izrādās
| Offline | | |
CP17  | |  Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
|
09 Dec 2023, 18:01:53 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
Paskatījos statisku pa vecuma grupām.
Iesaistīti avarījās ar cietušajiem un bojā gājušajiem uz 100 000 vadītājiem
Vecuma grupa 18-20 - 998 gadījumi
Vecuma grupa 64 plus - 360 negadījumu.
Vecuma grupa 40-44 - 410 negadījumu
Līdz ar to apgalvot, ka opji uz ceļa ir bīstami ir tukša muldēšana
Tā statistika tak attēlo pavisam ko citu...
Tur tak paņem 100'000 visus vadītājus un izdala skaitu pa vecuma grupām.
Vajag tādu-
paņemam 10'000 opjus un 10'000 līdz 45g un tad apskatamies cik būs avārijas %tos, nevis skaitliski [ Šo ziņu laboja CP17, 09 Dec 2023, 18:11:31 ] | Offline | | |
|
AK777 | |  Kopš: 30. Dec 2016
Ziņojumi: 514
Braucu ar:
|
09 Dec 2023, 18:06:52 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:04:38 @Output rakstīja:
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja.
Bet mums jau ir regulāras pārbaudes - reizi trīs gados. Un vēlreiz - opji uz ceļa nav bīstami, jūs tiešām elemantāru statistiku neesat spējīgi aplūkot? Varbūt pašiem nevajag pie stūres sēsties?
Vari, lūdzu, parādīt statistiku par vecuma grupām, piemēram 75-80, 80-85, 85-90 ? | Offline | | |
tg
| | Kopš: 09. Mar 2009
Ziņojumi: 969
Braucu ar: Ar ko pagadās
|
09 Dec 2023, 18:08:24 @AK777 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:06:52 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:04:38 @Output rakstīja:
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja.
Bet mums jau ir regulāras pārbaudes - reizi trīs gados. Un vēlreiz - opji uz ceļa nav bīstami, jūs tiešām elemantāru statistiku neesat spējīgi aplūkot? Varbūt pašiem nevajag pie stūres sēsties?
Vari, lūdzu, parādīt statistiku par vecuma grupām, piemēram 75-80, 80-85, 85-90 ?
Pats tak labi redzi, ka tāda statistikas nav. Ko tad jautā? Bet ja tie astoņdesmitnieki būtu tik slepkvanieciski kā jums liekas, tad 64+ statistika nebūtu tik pozitīva. | Offline | | |
aep_det | |  Kopš: 12. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2273
Braucu ar: Grand Scenic, X5
| Jā, medicīniskā būtu tā vieta, kur šie jāizķer, bet nu man pašam, šķiet, tā nav derīga 
Vakar arī tante brauc pretim - viņas pusē stāv mašīnas, tāpēc pa pretējo brauc. Es lēnām ripinos, lai viņa tiek līdz lielai kabatiņai. Protams, nē - brauc virsū. Taurēju, mirkšķinu - mierīgi stūrē ar savu spoguli man sānā. Dabūju iebraukt kupenā.
Kad brauca garām, ieskatījos - tur ir nevis sākuma stadija demencei, bet jau strauji progresējoša 
Vajadzēja jau saprast, kad tumsā mauca ar gabarītiem  | Offline | | |
AK777 | |  Kopš: 30. Dec 2016
Ziņojumi: 514
Braucu ar:
|
09 Dec 2023, 18:11:14 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:08:24 @AK777 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:06:52 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:04:38 @Output rakstīja:
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja.
Bet mums jau ir regulāras pārbaudes - reizi trīs gados. Un vēlreiz - opji uz ceļa nav bīstami, jūs tiešām elemantāru statistiku neesat spējīgi aplūkot? Varbūt pašiem nevajag pie stūres sēsties?
Vari, lūdzu, parādīt statistiku par vecuma grupām, piemēram 75-80, 80-85, 85-90 ?
Pats tak labi redzi, ka tāda statistikas nav. Ko tad jautā? Bet ja tie astoņdesmitnieki būtu tik slepkvanieciski kā jums liekas, tad 64+ statistika nebūtu tik pozitīva.
Ko es varu zināt, varbūt Tev kāda advancētāka statistika, ja jau esi tik pārliecināts. Astoņdesmitnieku ir salīdzinoši maz, tāpēc ir pilnīgi iespējams viņiem būt slepkavnieciskiem, bet kopējio 64+ statistiku nesabojāt. | Offline | | |
DiksIrseejs | | Kopš: 08. Oct 2020
No: Dobele
Ziņojumi: 1273
Braucu ar: Hibrīdu
| Vajag limitēt iespējas. Līdz 30 gadiem tikai auto līdz 60kw jaudu, pēc 70 gadiem tikai auto, kuram ir strādājošas visas automātiskās drošības sistēmas, avārijas bremzēšanu ieskaitot. | Offline | | |
KM | |  Kopš: 28. Oct 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 7356
Braucu ar: ///M
| es tikko biju Italija, diezgan daudz tur nobraukaju apkart, un sik bijusas avarijas situacijas gandriz visas reizes bija vecie pie stures, viens brauca pa kalnu celu prieksa un gandriz iepisa pretim braucoshaja masina , vecajam laikam slikti palika jo uzreiz meta mala..un jaa pie mums vetopenshu pie stures ir daudz mazak bet nu nav viniem ne reakcijas ne veselibas braukt | Offline | | |
tg
| | Kopš: 09. Mar 2009
Ziņojumi: 969
Braucu ar: Ar ko pagadās
|
09 Dec 2023, 18:17:45 @AK777 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:11:14 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:08:24 @AK777 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:06:52 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 18:04:38 @Output rakstīja:
09 Dec 2023, 17:50:27 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:26:56 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 17:14:12 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 16:49:57 @Zalespljavejs rakstīja:
Dzirdēts ka pie stūres esot bijis 80 gadīgs opārs. Nahujam viņš vēl ir uz ceļa, un pie ruļļiem?
Ja tu paskatītos statistiku, tad redzētu, ka visbīstamākie ir 20 -35 gadi, nevis opji.
Procentuāli no tiem kuriem ir tiesības pa vecuma grupām, vai vnk skaitliski?
Statistikā jau parādās vienkārši skaitliski pa vecuma grupām, bet kāpēc domā, ka cilvēkiem vecumā nav tiesību? Lai būtu pilnīgi objektīva aina būtu jāskatās nobrauktie kilometri pret avarījām katrā vecuma grupā. Bet tādu statistiku neviens neveic. Bet vai Tev pašam tiešām liekas, ka visbīstamākie ir opji jeb tomēr jaunieši, kas sevi par šumaheriem iedomājušies. Pēdējā avārijā pie Kuldīgas, kur četri gāja bojā pie stūres bija 19.gadīds čalis.
Ne jau tas opis pilsētā lido uz sotaka. Bet pārējiem ir jāizvairās no viņa manevriem.
Manuprāt kaut vai medicīniskās pārbaudes vajadzētu nedaudz striktākas. Piemēram reakcijas/refleksu tests - 3 pogas un nospied to pie kuras iedegas lampiņa. Jāvar tas izdarīt mazāk kā sekundes laikā.
Kaut ko jau te Eiropas Savienība gribēja ar regulārākām pārbaudēm pēc konkrēta vecuma, bet Vācijas baigi protestēja.
Bet mums jau ir regulāras pārbaudes - reizi trīs gados. Un vēlreiz - opji uz ceļa nav bīstami, jūs tiešām elemantāru statistiku neesat spējīgi aplūkot? Varbūt pašiem nevajag pie stūres sēsties?
Vari, lūdzu, parādīt statistiku par vecuma grupām, piemēram 75-80, 80-85, 85-90 ?
Pats tak labi redzi, ka tāda statistikas nav. Ko tad jautā? Bet ja tie astoņdesmitnieki būtu tik slepkvanieciski kā jums liekas, tad 64+ statistika nebūtu tik pozitīva.
Ko es varu zināt, varbūt Tev kāda advancētāka statistika, ja jau esi tik pārliecināts. Astoņdesmitnieku ir salīdzinoši maz, tāpēc ir pilnīgi iespējams viņiem būt slepkavnieciskiem, bet kopējio 64+ statistiku nesabojāt.
Es piekrītu 80 plus statistikā neizdalās, bet paskatamies pēdējā laika avarījas. Kuldīgā beigi četri - pie stūres 19.gadīgs čalis. Pāris nedēļu atpakaļ Mercedes uz Jūrmalas apvadceļa ievilka autobusā - divi beigt. Pie stūres 30-gadnieks. Tie ir tie gadījumi, kas uz sitenu nāk prātā. Palasot ziņas par avārijām kaut kā nerodas sajūta, ka vecie onkas būtu tie bīstamākie. Varbūt kāds var iemest kādu gadījumu ar vairākiem bojāgājušiem, kuru izraisījis astoņdesmitgadnieks? Man tādi gadījumi ātrumā prātā nenāk. | Offline | | |
AK777 | |  Kopš: 30. Dec 2016
Ziņojumi: 514
Braucu ar:
|
09 Dec 2023, 18:08:05 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:01:53 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
Paskatījos statisku pa vecuma grupām.
Iesaistīti avarījās ar cietušajiem un bojā gājušajiem uz 100 000 vadītājiem
Vecuma grupa 18-20 - 998 gadījumi
Vecuma grupa 64 plus - 360 negadījumu.
Vecuma grupa 40-44 - 410 negadījumu
Līdz ar to apgalvot, ka opji uz ceļa ir bīstami ir tukša muldēšana
Tā statistika tak attēlo pavisam ko citu...
Tur tak paņem 100'000 visus vadītājus un izdala skaitu pa vecuma grupām.
Vajag tādu-
paņemam 10'000 opjus un 10'000 līdz 45g un tad apskatamies cik būs avārijas %tos, nevis skaitliski
Vispār jau tur tieši tā arī ir, kā Tu prasi. Avāriju izraisījušo šoferu skaits katrā vecuma grupā pret kopējo šoferu skaitu attiecīgajā vecuma grupā. | Offline | | |
|
CP17  | |  Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
|
09 Dec 2023, 18:25:53 @AK777 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:08:05 @CP17 rakstīja:
09 Dec 2023, 18:01:53 @tg rakstīja:
09 Dec 2023, 17:53:37 @KM rakstīja:
vecajiem jaaliek parlikt tiesibas katru gadu, bezmaksas, bet japarliek stabili butu gan braukshanas gan teorija.
Paskatījos statisku pa vecuma grupām.
Iesaistīti avarījās ar cietušajiem un bojā gājušajiem uz 100 000 vadītājiem
Vecuma grupa 18-20 - 998 gadījumi
Vecuma grupa 64 plus - 360 negadījumu.
Vecuma grupa 40-44 - 410 negadījumu
Līdz ar to apgalvot, ka opji uz ceļa ir bīstami ir tukša muldēšana
Tā statistika tak attēlo pavisam ko citu...
Tur tak paņem 100'000 visus vadītājus un izdala skaitu pa vecuma grupām.
Vajag tādu-
paņemam 10'000 opjus un 10'000 līdz 45g un tad apskatamies cik būs avārijas %tos, nevis skaitliski
Vispār jau tur tieši tā arī ir, kā Tu prasi. Avāriju izraisījušo šoferu skaits katrā vecuma grupā pret kopējo šoferu skaitu attiecīgajā vecuma grupā.
Nu netak, tur ir paņemti vnk 100000 vadītāji, nevis 100000 opji tak no tiem 100000 vadītājiem labi ja 10% ir opji.
Attiecīgi no 10000 opjiem nošķiļas 722 (60+ gadīgie)
un no 90000 pārējiem nošķiļas 4718 (18-59 gadīgie)
Procentuāli kura grupa ir bīstamāka?
[ Šo ziņu laboja CP17, 09 Dec 2023, 18:45:15 ] | Offline | | |
kexxx | |  Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12918
Braucu ar:
| statistika hujatistika- es gan pieņemu, ka to ietekmē arī veselais saprāts un liela daļa senioru nemaz nelien pie stūres, jo saprot, ka vairs netiek galā (nu vai radiniekiem pietiek saprāta atturēt) | Offline | | |
sn  | |  Kopš: 24. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1879747
Braucu ar: nekrāsotu BMW :(
| https://www.csdd.lv/celu-satiksmes-negadijumi/c...egadijumu-skaits
šeit var apskatīties divas statistikas:
CSNg iesaistīto vieglo automobiļu vadītāju skaits pēc vecuma
CSNg iesaistīto vieglo automobiļu vadītāju skaits pēc vecuma un stāža
kopumā var redzēt, ka cilvēki izraisa avārijas pirmajos 5 stāža gados un tad kādu brīdi ir miers un tad atkal atsāk sisties 
----------------- Nemāki braukt? Parādi to citiem - nopērc volvo! | Offline | | |
AK777 | |  Kopš: 30. Dec 2016
Ziņojumi: 514
Braucu ar:
|
09 Dec 2023, 18:23:55 @tg rakstīja:
Es piekrītu 80 plus statistikā neizdalās, bet paskatamies pēdējā laika avarījas. Kuldīgā beigi četri - pie stūres 19.gadīgs čalis. Pāris nedēļu atpakaļ Mercedes uz Jūrmalas apvadceļa ievilka autobusā - divi beigt. Pie stūres 30-gadnieks. Tie ir tie gadījumi, kas uz sitenu nāk prātā. Palasot ziņas par avārijām kaut kā nerodas sajūta, ka vecie onkas būtu tie bīstamākie. Varbūt kāds var iemest kādu gadījumu ar vairākiem bojāgājušiem, kuru izraisījis astoņdesmitgadnieks? Man tādi gadījumi ātrumā prātā nenāk.
Neviens jau nesaka, ka viņi būtu ''tie bīstamākie'' un izraisītu visvairāk avāriju.
Bet tas, ka problēma rodas reti, nenozīmē, ka tā nav problēma.
Neviens taču neteikts, ka alko pie stūres nav problēma, jo no visiem avāriju izraisījušiem, dzērumā ir ''tikai'' 5%.
Par vecuma izraisītiem riskiem būtu vairāk jārunā un tie jākontrolē, līdzīgi, kā ar alko, plikām riepām, utt. Nevis jāignorē, jo pārāk bieži jau opju avārijas ziņu virsrakstos nefigurē. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|