Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 84 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
badmoon
27. Apr 2021, 12:46 #1921

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8230

Braucu ar: Braucu ar


27 Apr 2021, 11:58:22 @RS7 rakstīja:

27 Apr 2021, 11:18:32 @Nixx rakstīja:
Rimac

https://www.youtube.com/watch?v=QXe4X3rYIPw

tie pārslēdzēji


Tehniski gan jau būs uber, bet nu skaņas izolācija, materiālu kvalitāte, ergonomika, displeju kvalitāte utt.utml. nu nez..

-----------------
..If I could be anyone, what would I choose to be for everyone?..
Offline
user
28. Apr 2021, 12:00 #1922

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13006

Braucu ar:

elektro auto būs zbis, tad, kad tie būs zbis! (c) prezidents

tagad braukt ar tiem ir forši, bet lietot tos ir tizli..

man vienai mašīnai ir gāze un man ir zbal, ka gāze jāpilda 2 minūtes ilgāk par benzīnu.. ar elektrību vispār pizģec.. kad varēs 2-3 minūtēs uzlādēt, tad būs ok. Tagad vienīgi varētu algot kādu nēģeri, kurš pa naktīm rūpējas, lai auto būtu salādēts - kā to Fiqsy dara
Online
Damn
28. Apr 2021, 12:23 #1923

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:

Tur vajadzēs pamatīgi uzlabotu infrastruktūru, lai 3minutēs piepūstu 100kwh aķi.
Offline
smudo
28. Apr 2021, 13:01 #1924

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3512

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Esošā akumulatoru tehnoloģija to nepieļauj. Ātrākā uzlāde pagaidām ir Taycan un Audi GT (abiem ir 800v sistēmas un max uzlādes ātrums ir ierobežots pie 270kW, bet tāds ir aptuveni tikai līdz kādi 30%). Teorijā tie akumulatori var ņemt pretī 300+kW pīķa režīmā, bet pagaidām tas netiek izmantots, jo tas tos paātrināti degradē, tādēļ pagaidām max uzlādes ātrums ierobežots pie 270kW. 5%-80% ir 22,5 minūtes, kas ir kādi 250-300km range. Ionity max spēj lādēt ar 350kW un pagaidām to var izmantot tikai smagie auto (EV). Bet ja dienā brauc līdz 400km, tad uzlādei laiks vispār nav jāparedz, jo vakarā mājās garāžā pieslēdz pie kabeļa un no rīta ar tiem pašiem standarta 11kW mājas uzlādē akumulators būs pilns. Tiem, kas nebrauc ikdienā lielus gabalus virs 400km un kam mājās ir 3 fāzes un 20-25A, uzlāde jau tagad nav problēma un tai tiek patērēts mazāk laika, nekā ik pa laikam braucot uz DUS. Bet ātrās uzlādes infrastruktūra Latvijā ir švaka ar aizvēsturiskiem 50kW. Mūsdienās par ātro uzlādi var saukt tādu uzlādes punktu, kur var lādēt vismaz ar 150kW.

[ Šo ziņu laboja smudo, 28 Apr 2021, 13:06:55 ]

Offline
Damn
28. Apr 2021, 14:46 #1925

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:

Nesen ciemos pie radiem. 270km vienā virzienā. Dažas stundas ciemos, 270km atpakaļ. Pie radiem ātrā lādētāja nav. Tātad kaut kur starpposmā jāplāno lieka apstāšanās.
Offline
elbruss
28. Apr 2021, 14:50 #1926

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 928

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Vilkt 2x270km ar auto, lai dažas stundas paciemotos?

Es jau virs 100km parasti cenšos braukt ciemos ar nakšņošanu, lai nav visa diena par šoferi nostrādāta un daba papildus sadirsta ar izplūdes gāzēm to dažu stundu dēļ.

Man vēl nav, bet esmu pārliecināts, ka tuvāko 5-6 gadu laikā manā saimniecībā vismaz viens būs elektroauto. Uzlāde pie mājas aizņem tikai dažas sekundes, lai iespraustu štepseli katru vakaru. Tas, manuprāt, ir līdzvērtīgi vai mazāk patērētajam laikam, ko patērē 2-3x/mēnesī iebraucot DUS.

[ Šo ziņu laboja elbruss, 28 Apr 2021, 14:58:36 ]

Offline
Marex_FF6
30. Apr 2021, 07:57 #1927

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


28 Apr 2021, 15:09:54 @Nixx rakstīja:

28 Apr 2021, 14:46:29 @Damn rakstīja:
Nesen ciemos pie radiem. 270km vienā virzienā. Dažas stundas ciemos, 270km atpakaļ. Pie radiem ātrā lādētāja nav. Tātad kaut kur starpposmā jāplāno lieka apstāšanās.


Nu man tā ir:

Tesla. 75 kWh = 100 %
No savas sētas izbraucu ar 90 % (taupu aķīti, nedzenu pilnu)
Ziema, patēriņš 20 kWh/100
Nobraucu 200 km līdz tālajiem radiem. (ok, Tev tālāk)
Atlikumā 27 kWh = 35 %
Palieku pāris stundas, tur ir 3 F, 16 A kontakts. Tas man iedod 22 kWh
27 bija atlikumā + 22 pielādētās = 49 kWh. Man līdz mājai vajag 40.
Atbraucu ar ~ 15 % atlikumu
Kur problēma



Tev būtu jāizbrauc ar 100 % no rīta un jāpaciemojas stundu ilgāk. Ziemā
Vasarā vsp pajāt


Es Tev pateikšu kur problēma... tieši tajā ko Tu aprakstīji... problēma ir tajā, ka Tev vispār ir jādomā un jārēķina lai pārvietotos ar EV. Un tas ir iemesls, kapēc USA elektrificēt ir tuvu neiespējamam. Ir jārēķina cik varēsi nobraukt, jāprasa radiem vai viņiem ir 3F rozete un kura tieši no viņām utt.... Ja ir gana daudz laika ar to visu ņemties, problēmu nav, bet tad jau tas izklausās pēc hobija, nevis ikdienas pārvietošanās līdzekļa.

Izbraukājos ar Enyaq, pieejamas 3 baterijas... 260km, 350km un 460km reāls range. Cenas arī attiecīgi ļooooti atšķirīgas. Un tad sāc uzdot jautājumu par šī auto klientu ar dažādām baterijām... ar mazāko, auto lētaks, bet mazs range... tātad pilsētai turpu/šurpu, bet kapēc pa pilsētu ar tik lielu auto? i3 vai ZOE perfekti pilda funkciju par mazākām naudām... "Lielā" baterija (tuvu 80kw) besīgi dārgi, cena ap 60k tādai ŠKODAI, jo nu par to cenu neviens nepiedāvā skaisto škodas logo likvidēt jau rūpnīcā, kam tādu vajag? Nevari ne tālos gabalus (es domāju eiropa utt) aizbraukt un pa pilsētu tas toč ir perebors...

Īsumā, vienīgais sakarīgais variants mūsu platuma grādiem ir mazs elektro pilsētas aparāts ar 200km range kā otrs, trešais vai ceturtais auto ģimenē...
Offline
Marex_FF6
30. Apr 2021, 16:26 #1928

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Apr 2021, 15:48:13 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 07:57:04 @Marex_FF6 rakstīja:


Es Tev pateikšu kur problēma... tieši tajā ko Tu aprakstīji... problēma ir tajā, ka Tev vispār ir jādomā un jārēķina lai pārvietotos ar EV. Un tas ir iemesls, kapēc USA elektrificēt ir tuvu neiespējamam. Ir jārēķina cik varēsi nobraukt, jāprasa radiem vai viņiem ir 3F rozete un kura tieši no viņām utt.... Ja ir gana daudz laika ar to visu ņemties, problēmu nav, bet tad jau tas izklausās pēc hobija, nevis ikdienas pārvietošanās līdzekļa.



Lūdzu neuztver to kā personīgu uzbraucienu, bet katru reizi, kad man kaut ko tādu saka, man prasās paprasīt - ar ko tad esiet TIK ļoti aizņemti, dārgie tautieši ?
Nopietni, parādiet man savus veiksmīgos biznesus, hobijus, tiešām nestādos priekšā ar ko vēl nodarbojieties. Bez ironijas un uzbrauciena.

Tīri referencei, es par sevi varu pastāstīt
Man ir 5 bērni, sekoju līdzi (arī šai, murgainajai, attālinātajai) skolai, visi +/- ok mācās
Nenoliegšu, šim sīkam iet vislabāk, bet pārējie tāpat ir pirmajā desmitā savās klasēs. (RFL un ĀVĢ)


Tā pat paspēju darbus novadīt un nopelnīt kādu kapeiku gan sev gan valstij kopumā


Tā pat varu atlikt laiku grāmatu lasīšanai (2 - 3 mēnesī); motociklu gangam, dārzā pastrādāt, ar riteņiem pabraukāt utt...

Un nav jau tā, ka es to mašīnu turu garāžā un rullēju lil gunāriņu uz to. Pa gadu būs nobraukāti 40k km


Kā redzi - paspēju. Un tiešām esmu izbrīnīts, kad man čaļi saka - aaaa, EV man neder, jo man nav tādas sīkas vaļas pie lādētājiem laiku nosist. Nē, nu nopietni, ar ko jūs visi esiet aizņemti ??

Kā jau te čaļi norādīja - man ir zema pašapziņa, visu laiku pirms iemigšanas domāju, ka citi, kuri brauc ar ICE dzīvo skaistāku dzīvi un es dēļ tās nolāpītās tarataikas kaut ko svarīgu palaižu garām.



man tiešām nav ko likt šim pretī... tikko manās acīs nokriti vairākus līmeņus zemāk....

Lai izdodas!
Offline
deus_ex_machina
30. Apr 2021, 16:28 #1929

Kopš: 08. Feb 2018

Ziņojumi: 309

Braucu ar: e-Tampons

Ja paņemam vidēji statistisko rīdzinieku. Razklads sekojošs. Dzīvo teiksim Imantā, brauc uz darbu un atstāj autiņu kaut kur centra stojankā pa piečuku dienā.
Vai kādreiz ik pa pāris metriem Imantas guļamrajonā būs štepselis kur pieštepselēties - diez vai.
Vai stāvvietu īpašnieki ar aprīkos ,kaut vai 50%, savas stāvvietas ar štepseļiem – diez vai.

Jautājums sekojošs-kur viņam lādēt to autiņu??

[ Šo ziņu laboja deus_ex_machina, 30 Apr 2021, 16:46:52 ]

Offline
user
30. Apr 2021, 17:19 #1930

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13006

Braucu ar:


28 Apr 2021, 14:38:47 @Nixx rakstīja:

28 Apr 2021, 12:00:41 @user rakstīja:
elektro auto būs zbis, tad, kad tie būs zbis! (c) prezidents

tagad braukt ar tiem ir forši, bet lietot tos ir tizli..

man vienai mašīnai ir gāze un man ir zbal, ka gāze jāpilda 2 minūtes ilgāk par benzīnu.. ar elektrību vispār pizģec.. kad varēs 2-3 minūtēs uzlādēt, tad būs ok. Tagad vienīgi varētu algot kādu nēģeri, kurš pa naktīm rūpējas, lai auto būtu salādēts - kā to Fiqsy dara


Atkal izgāji pastaigāties, sagribējās dirst, nebij kur un padirsi powerī ?




Paldies Smudo par nopietnu atbildi uz stulbu jautājumu


No sevis tik piemetināšu, ka:
1. sportā (e-formulā) ir noteikts standarts (limits) 700 kW lāde. Šobrīd dabā tāda vēl nav, bet gan jau drīz būs. Sports ir daudz tehnikas ienesis mūsu ikdienas dzīvē
2. Vadošie ražotāji (VAG / Hjundaj / Tesla) šobrīd spēj nodrošināt apm 15 min lāde = 300 km reindžs. Kas, manuprāt, jau ir pilnībā adekvāti, saskanīgi ar cilvēka fizioloģiju. OK, mby vēl kādu minūti nometīs. Bet no ikdienas patērētāja viedokļa baigā pieprasījuma dzīt lejā to ciparu nav.
Atbildiet paši sev godīgi, kad bija pēdējā reize, ka jūs nonstop nobraucāt vairāk par 400 km. 400, jo to nodrošina apmēram vidējais EV, ar garāžā pa nakti uzlādētu baču



davai nedirs! es runāju konkrēti par sevi - man gāze arī pietiek vairāk par tiem 300km, bet ir ZB to gāzi liet. tā, ka reāli zb. jo - b stāvēt 2min ilgāk un zb katru reizi skrūvēt to gāzes puļķi iekšā, tādēļ citreiz braucu ar benzīnu, jo zb tas pisaks.

nu ar elektrību tas pats, tikai ilgāk, tāpēc nedomā labāk kas man ir ērts un neērts manā vietā
Online
deus_ex_machina
30. Apr 2021, 18:32 #1931

Kopš: 08. Feb 2018

Ziņojumi: 309

Braucu ar: e-Tampons


30 Apr 2021, 16:28:40 @deus_ex_machina rakstīja:
Ja paņemam vidēji statistisko rīdzinieku. Razklads sekojošs. Dzīvo teiksim Imantā, brauc uz darbu un atstāj autiņu kaut kur centra stojankā pa piečuku dienā.
Vai kādreiz ik pa pāris metriem Imantas guļamrajonā būs štepselis kur pieštepselēties - diez vai.
Vai stāvvietu īpašnieki ar aprīkos ,kaut vai 50%, savas stāvvietas ar štepseļiem – diez vai.

Jautājums sekojošs-kur viņam lādēt to autiņu??



Ir acīmredzams, ka pie pašreizējā izklājuma daudzdz. māju iedzīvotājiem, kuriem nav iespēju mašīnu lādēt darba vietā, el auto nav piemērots. Es nekad neesmu apgalvojis pretējo


Tad par ko ir runa?
Tā ir atsevišķu FunBoy spēļmantiņa

[ Šo ziņu laboja deus_ex_machina, 30 Apr 2021, 18:34:40 ]

Offline
deus_ex_machina
30. Apr 2021, 18:48 #1932

Kopš: 08. Feb 2018

Ziņojumi: 309

Braucu ar: e-Tampons


30 Apr 2021, 18:46:00 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:32:34 @deus_ex_machina rakstīja:

30 Apr 2021, 16:28:40 @deus_ex_machina rakstīja:
Ja paņemam vidēji statistisko rīdzinieku. Razklads sekojošs. Dzīvo teiksim Imantā, brauc uz darbu un atstāj autiņu kaut kur centra stojankā pa piečuku dienā.
Vai kādreiz ik pa pāris metriem Imantas guļamrajonā būs štepselis kur pieštepselēties - diez vai.
Vai stāvvietu īpašnieki ar aprīkos ,kaut vai 50%, savas stāvvietas ar štepseļiem – diez vai.

Jautājums sekojošs-kur viņam lādēt to autiņu??



Ir acīmredzams, ka pie pašreizējā izklājuma daudzdz. māju iedzīvotājiem, kuriem nav iespēju mašīnu lādēt darba vietā, el auto nav piemērots. Es nekad neesmu apgalvojis pretējo


Tad par ko ir runa?
Tā ir atsevišķu FunBoy spēļmantiņa


Links

Privātmājās dzīvojošo īpatsvars: 34,6%



Protams protams, pieskaitot Mazpisānus, Krāslavu un Mārupi.
Grozi kā gribi.
Ja +/- puse Latvijas dzīvo 50km rādiusā ap Rīgu, %70 kā minimums dzīvo bloķenēs.

[ Šo ziņu laboja deus_ex_machina, 30 Apr 2021, 18:51:51 ]

Offline
deus_ex_machina
30. Apr 2021, 18:55 #1933

Kopš: 08. Feb 2018

Ziņojumi: 309

Braucu ar: e-Tampons


30 Apr 2021, 18:53:15 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:48:51 @deus_ex_machina rakstīja:

Protams protams, pieskaitot Mazpisānus, Krāslavu un Mārupi.



Un pretēji. Purvciems nav visa Latvija

+ kad pienāks kārta elektrificēt parku (domāju, ka mēs to diezgan drīz pieredzēsim ) mazpilsētu daudz.dz. mājās diži lielu problēmu nebūs
Rīgas centra un paneļmāju geto iedzīvotājiem gan būs



Tātad EV īpašnieki - tikai un vienīgi pierīgas privātmājas īpašnieks ar terasi.

[ Šo ziņu laboja deus_ex_machina, 30 Apr 2021, 18:59:07 ]

Offline
deus_ex_machina
30. Apr 2021, 19:03 #1934

Kopš: 08. Feb 2018

Ziņojumi: 309

Braucu ar: e-Tampons


30 Apr 2021, 19:01:39 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:55:00 @deus_ex_machina rakstīja:

30 Apr 2021, 18:53:15 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:48:51 @deus_ex_machina rakstīja:

Protams protams, pieskaitot Mazpisānus, Krāslavu un Mārupi.



Un pretēji. Purvciems nav visa Latvija

+ kad pienāks kārta elektrificēt parku (domāju, ka mēs to diezgan drīz pieredzēsim ) mazpilsētu daudz.dz. mājās diži lielu problēmu nebūs
Rīgas centra un paneļmāju geto iedzīvotājiem gan būs



Tātad EV īpašnieki - tikai un vienīgi pierīgas privātmājas īpašnieks ar terasi.


Nav obligāti
Zinu vairākus, kam lāde notiek darbā
pilnīgs

Es vairākus zinu, kas ar velo brauc uz darbu
Offline
spy
30. Apr 2021, 19:51 #1935

Kopš: 18. Jul 2007

Ziņojumi: 1429

Braucu ar:

Nixx, kāds tev bija auto pirms Tesla?
Offline
Damn
30. Apr 2021, 20:48 #1936

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:


30 Apr 2021, 18:53:15 @Nixx rakstīja:
Rīgas centra un paneļmāju geto iedzīvotājiem gan būs



Nē, drīzāk sāc domāt kur pelnīt papildus piķi.
Aizliegs ICE, šamie pārsēdīsies uz tramvajiem, bet no Tevis iekasēs vairāk, jo Tu esi maksātspējīgais.

[ Šo ziņu laboja Damn, 30 Apr 2021, 20:49:17 ]

Offline
ezis_
01. May 2021, 01:35 #1937

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1154

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


30 Apr 2021, 19:03:26 @deus_ex_machina rakstīja:

30 Apr 2021, 19:01:39 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:55:00 @deus_ex_machina rakstīja:

30 Apr 2021, 18:53:15 @Nixx rakstīja:

30 Apr 2021, 18:48:51 @deus_ex_machina rakstīja:

Protams protams, pieskaitot Mazpisānus, Krāslavu un Mārupi.



Un pretēji. Purvciems nav visa Latvija

+ kad pienāks kārta elektrificēt parku (domāju, ka mēs to diezgan drīz pieredzēsim ) mazpilsētu daudz.dz. mājās diži lielu problēmu nebūs
Rīgas centra un paneļmāju geto iedzīvotājiem gan būs



Tātad EV īpašnieki - tikai un vienīgi pierīgas privātmājas īpašnieks ar terasi.


Nav obligāti
Zinu vairākus, kam lāde notiek darbā
pilnīgs

Es vairākus zinu, kas ar velo brauc uz darbu
Jabut pilnigam jebanatam lai ar velo uz darbu mitos kautkads 3,0 dirselis vai bena, gaze ir iztais cels lai brauktu un pilnigi vienalga kur tiek braukts.
Offline
CP17
01. May 2021, 02:01 #1938

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Ilgi maļina nebūs ar EV, jau tagad tiek domāts kā drīzumā sākt iekasēt $, kuluāros tiek runāts par nodevu kura atkarīga no nobrauktajiem km
Offline
Fandulis
01. May 2021, 02:17 #1939

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12928

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

A kā ar PHEV? Izmaiņas nebūs? Banānijā viss pa vecam?

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 01 May 2021, 02:18:32 ]

Offline
CP17
01. May 2021, 02:24 #1940

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Viņi tak ~90% maksā, kur problēma

[ Šo ziņu laboja CP17, 01 May 2021, 02:25:16 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo