Online

Pašreiz BMWPower skatas 26 viesi un 3 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 3. sērija » E21 (1975-1982)

Tēma: Viss par un ap E21

AutorsZiņojums
cherbis
21. Apr 2019, 21:29 #2401

Kopš: 23. May 2002

Ziņojumi: 593

Braucu ar: ragavām

Cienītie! 323 aizmugures plaukta gultņus kāds zin kur var iegūt?
Offline
e21legions
25. Apr 2019, 22:34 #2402

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 27

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Kā reiz nesen meklēju tos gultņus, ja tie ir tie paši par ko ir jautājums. 323 tie mēdz būt vairāku izmēru, tāpēc vajag nomērīt kādi tieši tur stāv. Interneta veikalos piedāvā ar 28mm iekšējo diametru, bet man bija 30mm. Viens otrs tā ir iepircies, paļaujoties uz veikala piedāvājumu. Iekšējā un ārējā gultņa arējie izmēri ir atšķirīgi, 58mm un 60mm attiecīgi. Pirmos (58mm) vairs neražo un tos atrast par sakarīgu cenu ir liela problēma. Vēlāk BMW esot atjēdzies un pārgājis uz vienu izmēru (60mm), tāpēc būtu obligāti jānomēra pirms iegādes.
Es sāku ar eBay, e-parts un Wallotnesch. Tur var tos 58mm saganīt, bet par 50EUR gabalā kā minimums plus piegāde. Šobrīd Wallotnesch piedāvā remonta komplektu ar abiem blīvslēgiem par nieka 87.95EUR, vajag divus. Tas man likās par dārgu. Sāku skraidīt pa mūsu gultņu un auto veikaliem. Lielie (60mm) ir kādus gribi, par apm. 6-9EUR gabalā. Mazo nav dabā. e-parts bija, bet dārgi, tas pats kas Wallotnesch. Atlika vecais labais eBays. Ganījos tur ilgi, meklēju dāžādu valstu eBayos, angļu, vācu. Kaut kādā man nezināmā veidā noreaģēja itāļu versija, kur viens veikals tirgoja remonta komplektus priekš e9 un citām to atvasinātajām versijām. Viens pāris bija 58mm, otrs 60mm ar visiem blīvslēgiem. Respektīvi, ir BMW modeļi, kuriem ir uzstādīti tādu pašu gultņu izmēri kā e21, tas būtiski paplašina meklēšanas diapazonu un palielina izredzes tos saganīt. Samaksāju kādus 110EUR par abiem komplektiem, ieskaitot 15EUR par piegādi. Ražotājs ir FAG Vācija, man stāvēja SKF BMW. Palasījos citos forumos, kuros arī esmu ielīdis, visi mocās ar to 58mm izmēru. Sakarīgas markas blīvslēgi arī ir problēma. Es tos ieķēru vēl pirms gultņiem, vienu ASV, otru AK. Negribēju riskēt ar kaut kādu mūsdienu nezināmas izcelsmes ražotāja piedāvāto brīnumu. Visas nopirktās daļas ir t.s. "New old stock". Ceru, ka šis penteris būs noderīgs gultņu meklējumos. Lai izdodas!
Pats meklēju 323 aizmugures labās puses dubļusargu (dust shield, vai mudguard, vai splash shield, vai piļņiku 3421115029. Tos arī vairs neražo, būtu laimīgs dabūt lietotu bet nesapuvušu.
P.S. Pag. sestdien atklāju sezonu, ļāvu savam rumakam kādus 55km izskrieties pēc garās ziemas guļas.
Offline
UK85
14. May 2019, 09:25 #2403

Kopš: 01. Feb 2019

Ziņojumi: 4

Braucu ar:

Sveiciens,
situācija sekojoša.
E21 316 1980 4 robu mehāniskā kārba.
Spidometrā rāda 60km/h, bet pēc navigācijas 50 km/h, kad spidometrs rāda 130km/h, tad dzīvē ir 110km/h. Apgriezieni pie šīs situācijas ir 4500, kas liekas par daudz priekš reālā ātruma 110km/h
Gan jau inžinieri bija paredzējuši, ka konkrētā mašīna varētu ieskrieties līdz 160 km/h, bet tad mans taho grieztu jau otro apli.
Kādas darbības man būtu jāveic, lai kaut kā atrisinātu šo situāciju - kārbas maiņa uz piecinieci? Reduktors?
No kādiem modeļiem var ņemt detaļas?
Ar tehniku esmu diez gan uz "Jūs", tāpēc būtu labi, ja norādītu virzienu kurā rakt.
Offline
dzheris
14. May 2019, 15:19 #2404

Kopš: 27. Dec 2006

Ziņojumi: 274

Braucu ar: BMW 315


14 May 2019, 09:25:57 @UK85 rakstīja:
Sveiciens,
situācija sekojoša.
E21 316 1980 4 robu mehāniskā kārba.
Spidometrā rāda 60km/h, bet pēc navigācijas 50 km/h, kad spidometrs rāda 130km/h, tad dzīvē ir 110km/h. Apgriezieni pie šīs situācijas ir 4500, kas liekas par daudz priekš reālā ātruma 110km/h
Gan jau inžinieri bija paredzējuši, ka konkrētā mašīna varētu ieskrieties līdz 160 km/h, bet tad mans taho grieztu jau otro apli.
Kādas darbības man būtu jāveic, lai kaut kā atrisinātu šo situāciju - kārbas maiņa uz piecinieci? Reduktors?
No kādiem modeļiem var ņemt detaļas?
Ar tehniku esmu diez gan uz "Jūs", tāpēc būtu labi, ja norādītu virzienu kurā rakt.


Ja šķiet, ka tā ir problēma, tad ir divi reālistiski risinājumi:
-riepu ārējā diametra palielināšana;
-reduktora attiecības maiņa. Detaļas derēs no jebkura cita 168mm (mazā) reduktora.

e21 (ar vietu spidometra trosītei) 4cyl ekonomisko kārbu piecinieci būs pagrūti atrast. Sporta variantu arī, turklāt tai 5.pārnesums ir vienāds ar četrinieces 4.pārnesumu.

Izpēti esošā reduktora attiecību, lai ir skaidri visi izejas dati, un tad var sākt rēķināt un eksperimentēt.


Offline
e21legions
15. May 2019, 22:32 #2405

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 27

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Sveiciens!
Autiņa spirometers būs precīzāks nekā navigācija. Es tam ticētu vairāk. Man ir mazmotors ar 3,69 reduktora pārnesumu (Tev, visticamāk, būs mazāks), trīs robu automāts. Braucot ar 100km/h lielu ātrumu, tahometrā ir 3500 apgriezieni. Vispār, esmu ievērojis, ka BMW instrumentu paneli ir projektējis tā, ka tahometra un spidometra rādītāji kustās sinhroni. Vismaz man tā ir. Ja ātruma rādītājs ir uz pulksten 12.00, tad tur pat ir arī tahometra rādītājs. Tā var netieši spriest, kam vairāk ticēt, spidometram vai navigācijai. Troksnis tāds, ka liekas, ka tā dvēsele tūlīt aizskries autiņam pa priekšu. Taču tas ir normāli, jo tā bija domāts. To gadu BMW koncepcija bija ražot sporta kupejas ar augstiem dzinēju apgriezieniem. Kompresijas pakāpe bija zema un vajadzīgo jaudu varēja dabūt palielinot dzinēja apgriezienus. Sportenieks, tomēr. Risinājums ir tikai viens - sameklēt piecu robu gaņģeni un attiecīgo kardānu. Reta opcija un šodien maksā lielu naudu. Bet ir tā vērts, manuprāt. Vēl var sameklēt 323 garo reduktoru ar 4,10 pārnesumu. Arī retums, jo LV pārsvarā dominēja mazmotori. Taču, BMW raksturīgā uzrāviena vairs nebūs, totes motora apgriezieni būs mazāki tā jestrāk braucot. Vēl var uzstādīt e30 piecu robu kārbu. Vieglāk sameklējama, bet nebūs mehāniskā spidometra izvada. Jātaisa kolhozs uzstādot elektronisko spidometru, ko es nedarītu.
Offline
bmwaddict
16. May 2019, 00:28 #2406

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 5981

Braucu ar: BMW pa Los Angeles

GPS toch nav pareizais atskaites punkts. Cik esmu dzinis mashiinas no vaacijas visaam GPS ir raadiijis mazaak nekaa spidometraa. Nu labi GPS iekaartas arii var buut dazhaadas bet pa lielam ir taada tendence visaam raadiit ieveerojami mazaak. Arii vecais mehaaniskais spidometrs var buut paguris un raadiit shkjeersaam.. Tahometram arii taa pati probleema.. Gribi preciizi zinaat apgriezienus vajag izmantot digitaalo ar indukcijas deveeju uz svechvada.

Sarunaa ar kaadu kas pabrauc no aizmugures un pa telefonu (protams izmantojot bezroku sisteemu ) saskanjojiet cik kuram raada..

Offline
Krabiz
16. May 2019, 11:57 #2407

Kopš: 06. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 689

Braucu ar: Dēli


16 May 2019, 00:28:06 @bmwaddict rakstīja:
GPS toch nav pareizais atskaites punkts. Cik esmu dzinis mashiinas no vaacijas visaam GPS ir raadiijis mazaak nekaa spidometraa. Nu labi GPS iekaartas arii var buut dazhaadas bet pa lielam ir taada tendence visaam raadiit ieveerojami mazaak.


GPS tieši ir pareizais atskaites punkts, spidometrs rāda precīzi ja riteņu un riepu izmēri ir tieši tādi, kā noteicis ražotājs. Ar lielāku vai mazāku kopējo riteņa diametru spidometrs rādīs kļūdaini uz vienu vai otru pusi.


15 May 2019, 22:32:24 @e21legions rakstīja:
Sveiciens!
Vēl var sameklēt 323 garo reduktoru ar 4.10 pārnesumu. Arī retums, jo LV pārsvarā dominēja mazmotori. Taču, BMW raksturīgā uzrāviena vairs nebūs, totes motora apgriezieni būs mazāki tā jestrāk braucot.


4.10 ir īsa attiecība, apgriezieni būs tieši vēl augstāki
Offline

Moderatori: AV, CP17, GirtzB, Jagr, OX, Phasma, Puce, Puxxx, SteelRat, linda, marihuans, muldis, noisex, zzips