Online

Pašreiz BMWPower skatās 124 viesi un 20 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
kkas
16. Apr 2024, 20:45 #5281

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8883

Braucu ar: zviedru ledusskapi

Katrams savs. Pat ja man būtu kur lādēt, nepirktu EV, man pietika pistācijas gāzi pildīt katrus 300-400 km. Da nu nah, lai gan reāli lēti, īpaši braukājot daudz tālus gabalus.

Katram produktam ir dzīves cikls, tāpat EV nav izņēmums. Stafeti pārņem plugin un hibrīdi kā tautas auto. EV šādā akumulātoru izpildījumā paliks kā nišas produkts. EV jau arī nekad nav bijis tautas produkts. Uzņēmumiem, jo laba nodokļu politika. Privātājiem virs viduslānim-bāgātiem, kā otrais auto/spēļmantiņa.

Offline
versatile
16. Apr 2024, 21:24 #5282

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:


16 Apr 2024, 20:45:57 @kkas rakstīja:
Privātājiem virs viduslānim-bāgātiem, kā otrais auto/spēļmantiņa.



Te taču ir powers, cilvēki arpus šādas kategorijas te neapgrozās, ja
Gāze ir čakars. EV piebrauc, iespraud rozetē un aizmirsti. Iekšdedznieks pie mājas ar tukšu bāku stāv, jāieplāno brauciens uz tankštelli būs - vot tā ir neertība
Offline
Samsasi
16. Apr 2024, 21:29 #5283

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3642

Braucu ar:

Nu varbūt studenta gados ar tukšu bāku dienā tika beigta..... Bet tā, nevienu nezinu, kurš auto ar tukšu bāku turētu mājās. Toties dzirdēti stāsti, kad jābrauc, bet nevar - jālādē. Nē,ancmav heita pret eV, vnk šie stāsti par iesprauda aizmirsti un tuksajām bākām ir smieklīgi
Offline
kkas
16. Apr 2024, 21:36 #5284

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8883

Braucu ar: zviedru ledusskapi


16 Apr 2024, 21:24:17 @versatile rakstīja:

16 Apr 2024, 20:45:57 @kkas rakstīja:
Privātājiem virs viduslānim-bāgātiem, kā otrais auto/spēļmantiņa.



Te taču ir powers, cilvēki arpus šādas kategorijas te neapgrozās, ja
Gāze ir čakars. EV piebrauc, iespraud rozetē un aizmirsti. Iekšdedznieks pie mājas ar tukšu bāku stāv, jāieplāno brauciens uz tankštelli būs - vot tā ir neertība


vienīgi rietumu pasaules mērķis ir elektrizēt praktiski visu autoparku nu jau mazāk kā desmitgadē. nabagi brauks un slavēs 100-150km range EV?
Offline
versatile
16. Apr 2024, 21:45 #5285

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:


16 Apr 2024, 21:29:24 @Samsasi rakstīja:
Nu varbūt studenta gados ar tukšu bāku dienā tika beigta..... Bet tā, nevienu nezinu, kurš auto ar tukšu bāku turētu mājās. Toties dzirdēti stāsti, kad jābrauc, bet nevar - jālādē. Nē,ancmav heita pret eV, vnk šie stāsti par iesprauda aizmirsti un tuksajām bākām ir smieklīgi

Nu man miestā tanka nav, un iekšdedznieks pārsvarā kustās te pa miestu, kad otra mašīna Rīgā, vai arī, ja kkur ārpus, tad jāsteidzas, un nav lustes kavēties ar uzpildi. Tagad ir zem ceturtdaļas bāka, 150km range - sliktāk, kā EV
Offline
Fandulis
16. Apr 2024, 22:02 #5286

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

A kāpēc tieši 150km nevis 400km, kuri brauc 150?
Offline
smudo
16. Apr 2024, 23:15 #5287

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3515

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Apr 2024, 15:59:54 @Marex_FF6 rakstīja:

16 Apr 2024, 15:37:41 @DusmigsZirgs rakstīja:

16 Apr 2024, 12:30:41 @versatile rakstīja:
23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā.


Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.
Pieļauju, ka šeit arī rodas naids pret ev. Ieiet jau minētajā škodā, pasaka, ka ar 60kw bateriju nobrauks 350-400 km. Paiet zem nulle grādu un realitāte ir 200km. EV sūds, konspirācijas teorijas utt.
Atkārtošos, EV neuzskatu par sūdu, vnk daudz naida ir cilvēku pašu stulbuma dēļ un visiem EV šobrīd nav risinājums.
Pats braucu ar plug in un claimed 100km (reālais 70km) range ev mode only, man perfekts risinājums ikdienā Rīgai tikai uz ev, ārpus Rīgas vajadzībām ir hybrid mode.


Ražotājiem tiešām ļoti atšķiras efektivitātes līmeņi, man teslai 55km un 18kw vidējais patēriņš pēc 3 ziemām... un es reti braucu ar atļauto maksimālo.
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.


Čomam, kam ir Model 3, šogad janvārī kompis 22,7kWh rādīja mēneša vidējo, bet pēc skaitītāja reālais bija 39.4+kWh uz 100km. Tur vairāki faktori - braucieni tikai pa RĪgu, no rītiem sildīja salonu un dažreiz bateriju un protams, ka uzlādes zudumi vēl ap 10%. Ne salona sildīšanu, ne baterijas pre-heat Tesla neskaita vidējā patēriņā, Protams, ka aukstumā jebkurš auto vairāk enerģijas patērēs.
Offline
smudo
16. Apr 2024, 23:25 #5288

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3515

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Apr 2024, 16:25:23 @versatile rakstīja:

16 Apr 2024, 15:51:54 @Marex_FF6 rakstīja:
līdz ar to "moderniem" auto, puslīdz siltu bateriju un 30% atlikumu, tie būs 100kw noteikti.


Es tak Tev saku, ka nav. Pirms nedēļas Olainē piespraudos pie Viršu 160nieka ar atlikumu ap 40%, virs 45 pa 15min neuzkāpa. Un tas bija pēc braukšanas pa šoseju.

Ja var uzlikt aktīvo baterijas sildīšanu, tad būs cits stāsts. Bet ne visiem tas ir.


ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat, lai tie uzlādes ātrumi nav tikai ražotāja bukletos (to pierāda daudzu YT testi at ID.7). Taycan FL 250+kWh laikam bija līdz 55% aptuveni (pīķis ap 320kWh). Un šādu kW var dabūt ar samērā vēsu bateriju un ko preFl nebija spējīgs. Tehnoloģija attīstās un ar laiku viss tikai ies uz priekšu. Domāju, ka galvenais bremzējošais faktors vēl arvien ir finanses, jo ja brauc 12-15k km gadā, kā liela daļa LV iedzīvotāju, tad EV finansiāli nav racionāls pirkums un lielākajai daļai jau principā vienalga ar ko braukt - ka tik mazākas izmaksas un mazāk par to auto jādomā ikdienā.
Offline
foobar
16. Apr 2024, 23:57 #5289

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6002

Braucu ar: M57TU2D30

Nabagi brauks ar autobusu un brīnīsies, kāpēc tik lēti PSRS, kad viss bija labāk, tā vismaz bija

Pagaidām jau ir tā, ka EV autoparks, kurš ir 10+ gadi (auto ar kuru brauc LV vidējais aritmētiskais iedzīvotājs) ir totāls sūds.

Offline
versatile
17. Apr 2024, 08:25 #5290

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:


16 Apr 2024, 22:02:27 @Fandulis rakstīja:
A kāpēc tieši 150km nevis 400km, kuri brauc 150?

Ko? Es Tev saku, ka man pagalmā benzīnnekam izbraukta patukša bāka, un jāplāno benzīntanks, kamēr ev vienkārši rozetē iesprausts.
Offline
versatile
17. Apr 2024, 08:28 #5291

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:


16 Apr 2024, 23:25:11 @smudo rakstīja:

ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat

Jā, to visu zinu. VAG spītīgi cīnījās pret manuālu pre-heat, ne tikai ID.3, bet arī ID.4, ID.5, ID.BUZZ, visās škodās, utt. Par Taycan nezinu.
tesla jau arī silda, ja uzliek navigāciju uz lādētāju. Mans VW nesilda pat tā.
Bet, pie manām pašreizējām vajadzībām un pašreizējās uzlādes infrastruktūras Latvijā, man realitātē nebūtu liela starpība uzlādēs starp ID.7 un ID.3, ja ignorē pašas baterijas izmēru.
Offline
Marex_FF6
17. Apr 2024, 09:34 #5292

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


16 Apr 2024, 18:58:50 @versatile rakstīja:

16 Apr 2024, 16:30:21 @Fandulis rakstīja:
A tas autiņš tev ņem to ātro?

Jā, vasarā ar <20% pieliekot pie vada, 100-110 ņem.

Jasaprot, ka tie lielie kw lielākajā daļā gadījumu ir pīķis un ātri nokrīt. Ir izņēmumi, protams.
Un ir zināms, ka gāzejot/bremzējot var uzsildīt nedaudz, bet nu satiksmē ar tādām muļķībām nodarboties negribas.


Vakardiena, standarta elektrum 150kw lādētājs sākumā un pie 72%. Auto visu dienu nostāvējis, nekas nav priekšsildīts. Ziemā būtu nedaudz cits stāsts, bet tāpat ap 100kw startā būtu.

Offline
versatile
17. Apr 2024, 09:35 #5293

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:

Jā, teslai ar lādēšanos ir diezgan labi.
Bet lielais vairums LV EV nav teslas tomēr.

[ Šo ziņu laboja versatile, 17 Apr 2024, 09:35:55 ]

Offline
Marex_FF6
17. Apr 2024, 09:37 #5294

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis


Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...

Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL
Offline
Marex_FF6
17. Apr 2024, 09:39 #5295

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


17 Apr 2024, 09:35:05 @versatile rakstīja:
Jā, teslai ar lādēšanos ir diezgan labi.
Bet lielais vairums LV EV nav teslas tomēr.


Tas tiesa, bet pārējie jau arī kko mēģina skriet līdzi, jo savādāk jau variantu nav... ar teslu tiešām neizjūtu vairs nekādu neērtību lādēšanās kontekstā. Bet nenoliedzami ir jādomā līdzi...
Offline
josi
17. Apr 2024, 10:18 #5296

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3017

Braucu ar: Ne-BMW


16 Apr 2024, 15:59:54 @Marex_FF6 rakstīja:
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.

Izklausās neslikti, vidējais ātrums ap 115km/h?
@Mizx ar saviem 120km/h pa ideālajiem Polijas/Vācijas bāņiem klusi šņukst stūrītī?
Online
smudo
17. Apr 2024, 10:39 #5297

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3515

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


17 Apr 2024, 08:28:33 @versatile rakstīja:

16 Apr 2024, 23:25:11 @smudo rakstīja:

ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat

Jā, to visu zinu. VAG spītīgi cīnījās pret manuālu pre-heat, ne tikai ID.3, bet arī ID.4, ID.5, ID.BUZZ, visās škodās, utt. Par Taycan nezinu.
tesla jau arī silda, ja uzliek navigāciju uz lādētāju. Mans VW nesilda pat tā.
Bet, pie manām pašreizējām vajadzībām un pašreizējās uzlādes infrastruktūras Latvijā, man realitātē nebūtu liela starpība uzlādēs starp ID.7 un ID.3, ja ignorē pašas baterijas izmēru.


Tas aktuālāk braucot tālākos ceļojumos uz Eiropu. ID.7 pluss ir arī efektīvāks motors un aero, līdz ar to maz tērē tieši uz šosejas lielākos ātrumos priekš relatīvi liela auto.
Offline
smudo
17. Apr 2024, 10:42 #5298

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3515

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


17 Apr 2024, 09:37:36 @Marex_FF6 rakstīja:

16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis


Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...

Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL


Esot mikro uzlabojumi aero ziņā un likvidēti pagriezienu rādītāju kloķi, tā ka nevar teikt, ka ne ar ko neatškiras
Offline
versatile
17. Apr 2024, 10:43 #5299

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 985

Braucu ar:

Nenoliegšu, ka pilnpiedziņas ID.7 universālis būtu ļoti izskatāms auto, kad pienāks laiks esošo universāli mainīt. Besī tie suvi.

Pašlaik gan izbaudu iespēju uz Eiropu ar auto nebraukt, bet nu, redzēs, cik ilgi tas tā izdosies.

[ Šo ziņu laboja versatile, 17 Apr 2024, 10:44:35 ]

Offline
bum_bumz
17. Apr 2024, 10:54 #5300

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6438

Braucu ar: E34


16 Apr 2024, 23:57:08 @foobar rakstīja:
Pagaidām jau ir tā, ka EV autoparks, kurš ir 10+ gadi (auto ar kuru brauc LV vidējais aritmētiskais iedzīvotājs) ir totāls sūds.


Tā ir un pēc 10+ gadi šodienas tehnoloģijas būs sūds
Kāreiz tikko bija sižets par EV tirdziņu. Handlers notirgoja benzīnu opim. Atrunājās, ka nav pie mājas stabs, tur kautko vilkt un darīt personīgi ir dārgi. Gadu desmitiem veikta rutīna - veikals, benzīntanks, baznīca ir nesatricināma. Kautkādus ilgtermiņa ieguvumus neviens neskaita, skaita dotajā brīdī.
Perekupiem Leaf'i ieauguši zālē un baložu apdirsti, uz "schnäppchen" neviens neatsaucas. EQA par festpreis 29K nevienam nevajag jo par to sanāk tikpat jauna E klase.

Siltajās zemēs ir mazs uzrāviens, bet ja pieņem, ka Francijā elektrība nemaksā neko un var reāli ieekonomēt, tad vaina nebūs uzpildes cenās. Falšais "zaļums" ir pacēlis kopējos izdevumus līdz lūpai ar visu to, ka DE zociķi regulē cenu griestus kā komunisti. Nemaz nebrīnīšos, ja EV ražotājiem uzliks cenu griestus.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo