Online

Pašreiz BMWPower skatās 114 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
viagris
05. Nov 2021, 17:50 #2861

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4647

Braucu ar:

Kas šobrīd ar saules paneļiem darās? Skatos Elektrum jau cena pa šo gadu gandrīz reiz 2 uzkāpusi - pie kā šobrīd izdevīgi kādu 3-6kw sistēmu uzlikt? Kāds ir licis pēdējā laikā?
Varbūt kāds pats ir licis un var padalīties ar pieredzi?
Skaidrs, ka elektrības cenas nekritīs nekur vairs diži tuvākajos gados, ņemot vērā pāreju uz EV jevropā un varbūt pēdējais laiks uzmest tos paneļus uz jumta
Elektrum kalkulatorā 6kw sistēmas cena - 9187eur
Enefit kalkulatorā - 5,92kw - 6737eur
2,4k starpība - kur tas sāls aprakts?
Offline
Damn
05. Nov 2021, 19:20 #2862

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:

Paneļi, inventors, peļņas %, gan jau nav vienādi.
Radi uzlika 7.4KW pie Enefit. Pagaidām apmierināti. Ražība gan stipri atkarīga no mākoņu daudzumu

[ Šo ziņu laboja Damn, 05 Nov 2021, 19:21:35 ]

Offline
Belluuns
05. Nov 2021, 19:25 #2863

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9521

Braucu ar: quattro


05 Nov 2021, 09:32:40 @Damn rakstīja:
Elektromīļi jau var sākt priecāties par to cik daudz uzlādes punktus vēl ir iespējams sabūvēt

https://karte.sadalestikls.lv/lv/briva-jauda




Neretā drīz būs gatavs. Zālīti jau iesēja, laikam tikai pati uzlāde vēl nav uzstelleta
Offline
ak
05. Nov 2021, 21:07 #2864

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


05 Nov 2021, 17:50:54 @viagris rakstīja:
Kas šobrīd ar saules paneļiem darās? Skatos Elektrum jau cena pa šo gadu gandrīz reiz 2 uzkāpusi - pie kā šobrīd izdevīgi kādu 3-6kw sistēmu uzlikt? Kāds ir licis pēdējā laikā?
Varbūt kāds pats ir licis un var padalīties ar pieredzi?
Skaidrs, ka elektrības cenas nekritīs nekur vairs diži tuvākajos gados, ņemot vērā pāreju uz EV jevropā un varbūt pēdējais laiks uzmest tos paneļus uz jumta
Elektrum kalkulatorā 6kw sistēmas cena - 9187eur
Enefit kalkulatorā - 5,92kw - 6737eur
2,4k starpība - kur tas sāls aprakts?


Varbūt Enefit vēl nav pacēluši cenu? Paskatījos Elektrum cenu tagad, salīdzinot ar vasaru - starpība ir 1.5k 10kW sistēmai. Cenu gan jau ietekmē paneļu un invertora cenas. Uzstadītāji visticamāk abiem līdzīgās cenās.

Vislētāk būs sarunāt ar uzstadītājiem. Tīri salīdzināšanai. Elektrum 10kW sistēma ar 28 paneļiem, pārsprieguma un zibens aizsardzību bija ~14.5k ar PVN. 9 paneļu pieslēgšana tai pasai sistēmai pa taisno no uzstādītāja ~2k.
Offline
grants
06. Nov 2021, 09:22 #2865

Kopš: 08. Feb 2005

Ziņojumi: 115

Braucu ar:

Tīri intereses pēc, kā rīkojas LV Tesla īpašnieki, ja piem. viņus skar šāds atsaukums:

https://iauto.lv/zinas/pasaule/39361-var-negaid...us-elektromobilu

ir kāds vietējais "dīleris" kurš šo novērš?
tām mašīnām vispār ir kaut kāda "oficiālā" servisa apkopes vēsture?
Offline
Samsasi
06. Nov 2021, 11:39 #2866

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3640

Braucu ar:

Pirms izbraukt no mājas, jaatjauno softs autiņam. Nu vienigi zaibis ka OTA
Offline
Damn
06. Nov 2021, 14:26 #2867

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:

Nixx Sci-fi filmas scenārijs.
Kādam hakerim sagribēsies no Teslas saņemt miljardu, uzlauzīs sistēmu. Uzliks savu update. Palaidīs visas autonomās sistēmas max ātrumā, kamēr nesaņem izpirkuma naudu Speed 3

[ Šo ziņu laboja Damn, 06 Nov 2021, 14:27:18 ]

Offline
CP17
07. Nov 2021, 00:13 #2868

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:


05 Nov 2021, 19:20:37 @Damn rakstīja:
Paneļi, inventors, peļņas %, gan jau nav vienādi.
Radi uzlika 7.4KW pie Enefit. Pagaidām apmierināti. Ražība gan stipri atkarīga no mākoņu daudzumu
Online
nikoo
08. Nov 2021, 20:08 #2869

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 245

Braucu ar: divi ar pusi

Par CSDD stacijām - šogad rudenī jau trīs stacijās novērota problēma, ka, iestājoties aukstākam laikam, samazinājies uzlādes ātrums, t.i. tā pati stacija, kas pirms tam devusi tuvu 50 kwh, tagad dod tikai 33 kwh. Baterija visos gadījumos jau tika "iebraukta", pēdējā gadījumā šodien - savi 50 km. Ārā ~ 3 grādi.
Tagad rodas zinātniska interese uz ko varēs daļēji atbildēt ar OBD lasītāju, jo citādi to neuzzināt - saprast kāda ir auto baterijas temperatūra tajā brīdī un vai mierīgos šosejas apstākļos tā vispār uzsilst pietiekami, lai ņemtu pretī ar max ātrumu. Iespējams, ka nē.
Un otrs - kā aukstums iespaido CSDD lādētāju, t.i. cik ļoti tā max ātrums cieš no ārējās temperatūras. Ja baterijas temperatūra ir OK, tad atliek lādētājs.
Offline
s13
08. Nov 2021, 20:58 #2870

Kopš: 28. Feb 2006

Ziņojumi: 306

Braucu ar: nissan 200sx

Vai ir kāda atsauksme par Ādažu ioniti?
Offline
Marex_FF6
09. Nov 2021, 10:41 #2871

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


08 Nov 2021, 21:05:04 @Nixx rakstīja:

08 Nov 2021, 20:58:24 @s13 rakstīja:
Vai ir kāda atsauksme par Ādažu ioniti?



Interesēs pēc biju aizbraucis. Vairāk par 130 kW man nezin kpc nelādēja. Droši vien auksti

Ceeena, protams, kocmoc
Tajā tabuliņā ko auKstāK ieliku vari redzēt - 14 € / 100 km



First of all, the charging curve of the 2021 Tesla Model 3 SR+ is very smooth (natural for phese articular battery cells), without artificial power caps for certain SOC levels.

Charging from 65 % SOC is below 50 kW, which is not particularly high.

Peak charging power (when starting at around 10% SOC) is 159 kW.

Offline
Pufaix
09. Nov 2021, 12:13 #2872

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1705

Braucu ar: Street triple, Multivan, gludekli

Man Leafam ar 24kWh baču (Leaf spy rāda, ka palikušas 18,8 kWh) un fixēto elektrības tarifu mājās sanāk šādi:



Īsti gan nesaprotu kā izdevās 2,7k nobraukt Oktobrī

Offline
jkkk
09. Nov 2021, 12:32 #2873

Kopš: 30. Dec 2012

Ziņojumi: 420

Braucu ar:

Offline
Samsasi
09. Nov 2021, 17:59 #2874

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3640

Braucu ar:

Links
Offline
viagris
09. Nov 2021, 18:14 #2875

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4647

Braucu ar:


09 Nov 2021, 17:59:37 @Samsasi rakstīja:
Links

Var jau vainot Teslu, ja autovadītāji lohi un nemāk braukt atpakaļgaitā, bet tas ir tāpat kā vainot kreisos pagriezienus avārijās
Ja par solārajiem paturpina, kas vēl nepieciešams, ja paķer šitādu komplektu?? Izņemot to, ka saskaņošana uzstādot un pati uzstādīšana..
Offline
Samsasi
09. Nov 2021, 18:15 #2876

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3640

Braucu ar:

Nu tesla jau tur ņipričom, tur kārtējais dalbajobs pie stūres.
Offline
Marex_FF6
10. Nov 2021, 09:31 #2877

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:


Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.




Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā...
Offline
Pufaix
10. Nov 2021, 12:05 #2878

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1705

Braucu ar: Street triple, Multivan, gludekli



Man Okt bija 4,1 k km
Brauc bezjēgā, jo tas taču neko nemaksā


Nu salīdzināji Long Range Tesla vs Little Range Nissan
Offline
Marex_FF6
10. Nov 2021, 21:15 #2879

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


10 Nov 2021, 21:08:28 @Nixx rakstīja:

10 Nov 2021, 09:31:23 @Marex_FF6 rakstīja:

09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:


Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.




Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā...


Nesanāk tas, ka Aijonitijā lādes poers uzkāpa līdz 130 kW. Lai gan teorētiski vajadzēja būt 250.


Piebrauci ar pilnīgi tukšu bateriju?
Offline
smudo
10. Nov 2021, 22:50 #2880

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3514

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


10 Nov 2021, 21:08:28 @Nixx rakstīja:

10 Nov 2021, 09:31:23 @Marex_FF6 rakstīja:

09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:


Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.




Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā...


Nesanāk tas, ka Aijonitijā lādes poers uzkāpa līdz 130 kW. Lai gan teorētiski vajadzēja būt 250.

Bet tā, protams, pilnīgi piekrītu Tev - viņu cenu politika ir bezsakars Vai arī ja jēga ir - turēt pesantus pa gabalu - tas viņiem izdodas




Kut kur skatijos vidaku, kur Holandes dūdi Tukānu pieliek pie SuCa. Fun fact, ka Teslas tarifs ir ~ 50 % zem varenā Latvenergo - 0,20 €/ kwh. Bet tā pat ap 130 - 140 kW lāde tikai bija


Jauno auto pircēji, kam ir Ionity karte, Vācijā lādē pa 30 centiem (kas ir pat nedaudz lētāk, nekā no rozetes mājas) pirmos 1 vai 2 gadus. Pēc tam vajag abonēt, lai saglabātu tādu cenu, tādēļ izdevīgi tiem, kas daudz pa bāņiem braukā. Garāmbraucēji, kas vēlas pamēģināt, pagaidām nav viņu mērķauditorija.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo