Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 135 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
HiJaCKeR
11. Nov 2021, 21:34 #2901

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4487

Braucu ar: BMW E90 330i


11 Nov 2021, 21:11:03 @Belluuns rakstīja:
Kadas prognozes? Tie kas tagad brauc ar 10 gadīgu dīzeli, tie brauks ar jaunu teslu? Un tie kas brauc ar 15gadīgu dizeli? Ar ko brauks tie? Arī ar jaunu elektro? Piemeram kautkadu Leaf? Elektro lietoto tirgus stipri nedrošs manliekas.

ar zirgu
Offline
kaprons
11. Nov 2021, 22:03 #2902

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Ganjau pirmos aizcirtīs ciet pilsētu centrus Reiga moš Džurmala vēl kur vecpilsētas kautkādas Cēsis Kuldīga vēl kautkur Liepājā kautkā tā(un kam tie centri arī arvien vairāk ir vajadzīgi vispār)
Bet laukos Jāzeponkulim būtu diezgan perversi aizligt purkšķināt ar cešku tedešku, ja blakus pa šoseju fūres nav visas el un traktori turpat uz tīruma nav el, tas būs vēl ilgi visticamāk
Offline
badmoon
11. Nov 2021, 22:16 #2903

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8226

Braucu ar: Braucu ar


11 Nov 2021, 21:11:03 @Belluuns rakstīja:
Kadas prognozes? Tie kas tagad brauc ar 10 gadīgu dīzeli, tie brauks ar jaunu teslu? Un tie kas brauc ar 15gadīgu dizeli? Ar ko brauks tie? Arī ar jaunu elektro? Piemeram kautkadu Leaf? Elektro lietoto tirgus stipri nedrošs manliekas.


Man ir 13 gadīgs dīzelis. :nošaut: Izskatās, ka braukšu kamēr vien spēšu remontēt :cuba: :ōldtimer:
Biezākiem pofig, pirks EV, vai hibrīdus, vai kas nu tur būs pieejams. Lietoto tirgū malsies vieni un tie paši eksemplāri uz riņķi un tas ir ilgs process.

[ Šo ziņu laboja badmoon, 11 Nov 2021, 22:18:59 ]



-----------------
..If I could be anyone, what would I choose to be for everyone?..
Offline
RS7
11. Nov 2021, 22:47 #2904

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9315

Braucu ar: dīzeļ Teslu

LV vidējais auto vecums esot 14 gadi, par kādiem elektromobiļiem jūs runājat
Offline
Mizx
11. Nov 2021, 22:54 #2905

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5730

Braucu ar:


11 Nov 2021, 22:47:27 @RS7 rakstīja:
LV vidējais auto vecums esot 14 gadi, par kādiem elektromobiļiem jūs runājat
Tātad 2030. gadā pie mums vidēji visi brauks ar 2016. gada auto.
Citādi jau plāni ir atrauti no realitātes, jo visi butu ar mieru braukt ar jauniem auto, ja $$$ pietiktu. Realitātē šogad 75% pirmo reizi reģistrēto auto ir 8+ gadus veci. Ja atkal paskatās uz 2030. gadu, kad visiem būšot jāsēž EV, tad kaut kā sttistika diezgan nereāli izskatās. Latvijā visiem pēkšņi bieziem jākļūst.

[ Šo ziņu laboja Mizx, 11 Nov 2021, 22:55:09 ]

Offline
Samsasi
11. Nov 2021, 23:11 #2906

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3608

Braucu ar:

Kamer vien būs ddegviela, tikmer cilvēki brauks ar dieseliem. Varbut ne rīgā, bet ārpus rīgas točna.
Offline
DimanC
12. Nov 2021, 08:26 #2907

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 302

Braucu ar: elektrību


11 Nov 2021, 21:11:03 @Belluuns rakstīja:
Kadas prognozes? Tie kas tagad brauc ar 10 gadīgu dīzeli, tie brauks ar jaunu teslu? Un tie kas brauc ar 15gadīgu dizeli? Ar ko brauks tie? Arī ar jaunu elektro? Piemeram kautkadu Leaf? Elektro lietoto tirgus stipri nedrošs manliekas.
ICE lietoto tirgus gan ir baigi "drošais"
jāņem talkā četri kaspichi, lai noteiktu cilindru izdilumu, eļļas gredzenu veselumu, eļļas noplūdes, DPF stāvokli, turbīnu luftes, sajūga biezumu, sprauslu veselību, utml.

un tad vienalga paliek komponentes, kas ir loterija un var nobirt jebkurā brīdī.

kas lietoto EV tirgū ir nedrošs? ir tikai viena būtiska komponente, kuras kvalitātei ir būtiska nozīme - vilkmes baterija. Lielākai daļai EV tās stāvokli (State of Health) var noteikt elementārā kompja datu nolasīšanā ar parastāko bluetooth dongle.
Offline
Belluuns
12. Nov 2021, 08:35 #2908

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9518

Braucu ar: quattro

Ja piemeram 12 gadīgu ICE vel var nopirkt daudz maz normālu, tad tajā pašā segmentā, ko bāleliņš varēs atļauties, EV tā vienīgā, svarīgā komponente jau savu būs nokalpojusi.
Offline
barney
12. Nov 2021, 09:38 #2909

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 492

Braucu ar: i3 & Subaru


12 Nov 2021, 08:35:06 @Belluuns rakstīja:
Ja piemeram 12 gadīgu ICE vel var nopirkt daudz maz normālu, tad tajā pašā segmentā, ko bāleliņš varēs atļauties, EV tā vienīgā, svarīgā komponente jau savu būs nokalpojusi.

Tas, ka lietots EV vienmēr būs dārgāks, kā ICE ir diezgan droši. Nobraukts ICE ir vērts tik, cik tolmets par to kasti dod. EV baterija vienmēr maksās, jo tur ir potenciās pārlasīt to bateriju un braukt nākošos 100-200k. Domāju, ka šī būs vesela nozare, kas nodrošinās iespēju tos pabrauktos ev pirkt par salīdzinoši pieejamām cenām. Kaut ko jau tiem dīzeļu filtru griezējiem un čipotājiem būs jādara, kad nebūs vairs ko griezt
Offline
DimanC
12. Nov 2021, 09:41 #2910

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 302

Braucu ar: elektrību


12 Nov 2021, 08:35:06 @Belluuns rakstīja:
Ja piemeram 12 gadīgu ICE vel var nopirkt daudz maz normālu, tad tajā pašā segmentā, ko bāleliņš varēs atļauties, EV tā vienīgā, svarīgā komponente jau savu būs nokalpojusi.
ja bāleliņa vienīgais faktors ir iegādes cena (pilnībā ignorējot degvielas un uzturēšanas izmaksas), tad bāleliņš ir diezgan tuvredzīgs un finansiāli impotents gadījums.

Un neviena cilvēktiesību konvencija neparedz par tiesības pārvietoties ar personīgo auto. Tas, ka 90tie gadi pavēra iespējas vai katram braukt ar 12gadīgiem auto, kurus rietumos nodod lūžņos, nenozīmē, ka tam tā būs būt arī nākotnē.
Offline
Damn
12. Nov 2021, 09:50 #2911

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10794

Braucu ar:


12 Nov 2021, 09:41:06 @DimanC rakstīja:
ja bāleliņa vienīgais faktors ir iegādes cena (pilnībā ignorējot degvielas un uzturēšanas izmaksas), tad bāleliņš ir diezgan tuvredzīgs un finansiāli impotents gadījums.



Tu runā no sava skatu punkta. Katram ir sava aprēķinu metode - auto sākumcena, km dienā/mēnesī, nepieciešamā distance vienā piegājienā, uzlādes/uzpildes iespējas, auto izmērs, utt.
Offline
kaprons
12. Nov 2021, 10:00 #2912

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...


12 Nov 2021, 09:35:27 @Nixx rakstīja:
Konstitūcijā nav garantētas tiesības braukt ar oooo 80. Bet tiesības uz veselību gan ir


Tāpēc beidziet ražot gadžetus drēbes mēbeles un vēl viskautko citu jo tas piesārņo dabu un aizskar manas un nākamo paaudžu tiesības uz veselību
(tā jebko var novest līdz demagoģijai un absurdam)
Offline
smudo
12. Nov 2021, 10:09 #2913

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Te diskusijā pāris neprecīzi pieņēmumi. Neviens pagaidām neaizliedz ICE. Ir paziņots, ka lielā daļā ES valstīs aizliegs reģistrēt jaunus ICE periodā no 2030. līdz 2035. gadam, bet tas neaizliedz turpināt braukt ar iepriekš reģistrētiem auto. Papildus varētu būs ierobežojumi (daudz kur jau ir) iebraukt pilsētu centros ar ICE, kas neatbilst EURO6 (vai EURO5).

No 2025. (vai vēlāka gada) varētu stāties spēkā EURO7 - tas ir iemesls, kādēļ daudzi lieli auto ražotāji pateikuši, ka ICE vairs neinvestēs un neplāno nemaz ražot EURO7 atbilstošus ICE, jo izmaksas pārāk lielas un prasības grūti izpildāmas un ņemot vērā, ka no 2030 vai 2035 tāpat ES būs ICE bans daudzās valstīs, tad vienkārši nav nekāda biznesa iemesla izstrādāt EURO7 atbilstošus ICE, jo investīcija nekad neatmaksāsies tik īsā laika sprīdī (citur pasaulē tādiem EURO7 nebūs noieta) un tāds ICE beigās maksās tikpat cik EV.

Protams, šis viss ir tikai ES - citur pasaulē ICE vēl kādu laiku lietos arī pēc 2030. gada. Tātad, ja negribat vai nevariet pārkāpt uz EV, kopjiet savus ICE un sargājiet no rūsas

Nu un protams, ap 2030. gatavojaties lielam nodoklim par EV lietošanu, jo ceļu uzturēšana vajadzīga arī ar EV un tā kā to nevarēs paņemt caur uzlādi, tad to paņems caur citiem nodokļiem un nodevām. Bet nekas ļoti traks, manuprāt, tas nebūs, manuprāt. tagad akcīzē vidējs ICE ar 15k km gadā nomaksā aptuveni 500 EUR gadā. Turpmāk tie 500 EUR, iespējams, būs jānomaksā ejot apskati, bet par to vēl pāragri runāt, jo tā ir tāla nākotne un kā būs, neviens īsti nezina.

Un vēl jārēķinās, ka samazinoties ICE skaitam un degvielas patēriņam, degvielas pieejamība un loģistika izmaksas uz 1l pieaugs. Beigās mazturīgajiem tāpat būs lētāk braukt ar sagurušu e-Golfu no 2015. gada ar 24kWh bateriju, no kuras palikusi puse, nekā saliet degvielu ICE
Offline
Brauc
12. Nov 2021, 10:16 #2914

Kopš: 19. Oct 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 78

Braucu ar:

No Janvāra būs tas valsts atbalsts auto iegādei?
Offline
Damn
12. Nov 2021, 10:31 #2915

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10794

Braucu ar:


12 Nov 2021, 10:09:58 @smudo rakstīja:

Nu un protams, ap 2030. gatavojaties lielam nodoklim par EV lietošanu, jo ceļu uzturēšana vajadzīga arī ar EV un tā kā to nevarēs paņemt caur uzlādi, tad to paņems caur citiem nodokļiem un nodevām. Bet nekas ļoti traks, manuprāt, tas nebūs, manuprāt. tagad akcīzē vidējs ICE ar 15k km gadā nomaksā aptuveni 500 EUR gadā. Turpmāk tie 500 EUR, iespējams, būs jānomaksā ejot apskati, bet par to vēl pāragri runāt, jo tā ir tāla nākotne un kā būs, neviens īsti nezina.



PVN ieņēmumi arī būs jākompensē, jo ja EV priekš 100km iztērē, piemēram 3,5 eur, tad dīzelists ap 8-9 eur

Samazinoties ICE skaitam, mazināsies ieņēmumi no ekspluatācijas nodokļa - tas arī būs jāpārskata.

[ Šo ziņu laboja Damn, 12 Nov 2021, 10:38:27 ]

Offline
bum_bumz
12. Nov 2021, 11:06 #2916

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6422

Braucu ar: E34

Aizliegt suņus, kaķus dzīvokļos, viensētās pa 1 eksemplāram. Ietaupīsies miljards tonnu pārtikas un tikpat CO2. Cieti!
Ir tik daudz lieku drazu katram, kas paceļ vides temperatūru.

Īstenībā vēl nav beidzies leduslaikmets. Cilvēks domā, Zeme, Saule dara. Jau 2 mēneši kā bumbulim sūce un iztek miljoniem tonnu degvielas ...

Par elektroauto nav ko brēkt, ir bijuši visādi sūdi, pielāgosimies arī šiem. Ja kas, COP26 šodien beidzas ar blā, blā, blā. ES individuāli mēģinās ko darīt, piesārņotāji turpinās dot gāzi grīdā. Korona-19 ir par švaku.
Offline
barney
12. Nov 2021, 11:08 #2917

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 492

Braucu ar: i3 & Subaru


12 Nov 2021, 10:30:00 @Vantage rakstīja:

12 Nov 2021, 10:09:58 @smudo rakstīja:
Te diskusijā pāris neprecīzi pieņēmumi. Neviens pagaidām neaizliedz ICE. Ir paziņots, ka lielā daļā ES valstīs aizliegs reģistrēt jaunus ICE periodā no 2030. līdz 2035. gadam, bet tas neaizliedz turpināt braukt ar iepriekš reģistrētiem auto. Papildus varētu būs ierobežojumi (daudz kur jau ir) iebraukt pilsētu centros ar ICE, kas neatbilst EURO6 (vai EURO5).

No 2025. (vai vēlāka gada) varētu stāties spēkā EURO7 - tas ir iemesls, kādēļ daudzi lieli auto ražotāji pateikuši, ka ICE vairs neinvestēs un neplāno nemaz ražot EURO7 atbilstošus ICE, jo izmaksas pārāk lielas un prasības grūti izpildāmas un ņemot vērā, ka no 2030 vai 2035 tāpat ES būs ICE bans daudzās valstīs, tad vienkārši nav nekāda biznesa iemesla izstrādāt EURO7 atbilstošus ICE, jo investīcija nekad neatmaksāsies tik īsā laika sprīdī (citur pasaulē tādiem EURO7 nebūs noieta) un tāds ICE beigās maksās tikpat cik EV.

Protams, šis viss ir tikai ES - citur pasaulē ICE vēl kādu laiku lietos arī pēc 2030. gada. Tātad, ja negribat vai nevariet pārkāpt uz EV, kopjiet savus ICE un sargājiet no rūsas

Nu un protams, ap 2030. gatavojaties lielam nodoklim par EV lietošanu, jo ceļu uzturēšana vajadzīga arī ar EV un tā kā to nevarēs paņemt caur uzlādi, tad to paņems caur citiem nodokļiem un nodevām. Bet nekas ļoti traks, manuprāt, tas nebūs, manuprāt. tagad akcīzē vidējs ICE ar 15k km gadā nomaksā aptuveni 500 EUR gadā. Turpmāk tie 500 EUR, iespējams, būs jānomaksā ejot apskati, bet par to vēl pāragri runāt, jo tā ir tāla nākotne un kā būs, neviens īsti nezina.

Un vēl jārēķinās, ka samazinoties ICE skaitam un degvielas patēriņam, degvielas pieejamība un loģistika izmaksas uz 1l pieaugs. Beigās mazturīgajiem tāpat būs lētāk braukt ar sagurušu e-Golfu no 2015. gada ar 24kWh bateriju, no kuras palikusi puse, nekā saliet degvielu ICE


Jā, tas plāns pilnā apjomā tāds ir, Euro7 to pasākumu saindē, degvielas cena pieaugs, jaunu dzinēju developments apstājas, īsāk sakot sūds tas viss ir. Tur nav nekā cita, kā šausmīgs iznākums - doomsday tajā 2030.gadā. Tiešam ir kāds, ne-autonīdējs, kas par šo visu priecājas?

Par kādu developmentu tu tieši runā? Vienīgais developments pēdējā laikā ir vērsts uz to, lai pēc iespējas lētāk sarašotu agregātus, kas izvilks garantijas laiku un ne kilometru ilgāk. Kādas vēl breakthrough inovācijas tu sagaidītu tuvākajā dekādē?
Tāpat es īsti neizprotu to domu, ka ev braucējs = auto nīdējs. Mani interesē tehnika, viss kas rūc, kūp un smird pēc benzīna, bet es galīgi neredzu jēgu tam visam daily commuter..
Offline
bum_bumz
12. Nov 2021, 11:11 #2918

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6422

Braucu ar: E34


12 Nov 2021, 10:31:48 @Damn rakstīja:


PVN ieņēmumi arī būs jākompensē, jo ja EV priekš 100km iztērē, piemēram 3,5 eur, tad dīzelists ap 8-9 eur

Samazinoties ICE skaitam, mazināsies ieņēmumi no ekspluatācijas nodokļa - tas arī būs jāpārskata.

Šo jau es 100lpp atpakaļ jau rakstīju. Ja nebūs mehānismu kā līdzsvarot ieņēmumus no degvielas akcīzes u.c. nodokļiem, īpaši nekas nemainīsies. Lielmotori ir Reira draugi, aizvietot ar EV nozīmēs iekasēt tikpat

[ Šo ziņu laboja bum_bumz, 12 Nov 2021, 11:11:53 ]

Offline
kaprons
12. Nov 2021, 11:12 #2919

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Nepareizi spried.
Tie nodokļu ieņēmumi vienkārši vairs nebūs nepieciešami.

Veselības sistēmā uz kādu pusi varēs samazināt finansējumu, jo visi kļūs vesali nebūs diži ko ārstēt
Offline
bum_bumz
12. Nov 2021, 11:14 #2920

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6422

Braucu ar: E34


12 Nov 2021, 11:12:23 @kaprons rakstīja:
Nepareizi spried.
Tie nodokļu ieņēmumi vienkārši vairs nebūs nepieciešami.

Veselības sistēmā uz kādu pusi varēs samazināt finansējumu, jo visi kļūs vesali nebūs diži ko ārstēt


Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo