Online

Pašreiz BMWPower skatās 110 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
smudo
29. Oct 2020, 13:48 #1381

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Baigi lielie uzlādes zudumi - parasti tie ir max pāris procentu robežās
Offline
envy
29. Oct 2020, 14:50 #1382

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2193

Braucu ar: TFSI

neizkalusās ticami, gan jau bitkoinu ferma paralēli gāja
Offline
DimanC
29. Oct 2020, 15:16 #1383

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 302

Braucu ar: elektrību


29 Oct 2020, 10:37:42 @ak rakstīja:

29 Oct 2020, 10:16:13 @Pufaix rakstīja:
ssā dažiem vecajiem leaf raksta, ka ir 30kwh bača, bet cik zinu viņa nāca sākot no ~15ā gada

Leaf

Leaf2



Ar Leaf vajag būtu uzmanīgam. 30kWh, kas realitātē ir ~27kWh tiešām nāca tikai no 2015. Dažās lētajās komplektācijās Leaf nav ātrās uzlādes. 24kWh Leaf AC uzlādes ātrums ir 3.4kW. 30kWh Leaf dārgākām komplektācijām 7kW. [..]

1) SS'ā raksta muļķības. tāpat kā uz sētas šķūnīšiem.
2) man ir 24kwh Leaf ar 7.2 kw uzlādi. Ko nu? 32A uzlāde eiropai ir EUDM: visām dārgajām komplektācijām 24kWh modeļiem un lētajām komplektācijām kā papildkomplektācija; USDM, šķiet, ka visiem (katrā ziņā FL modeļiem).
3) ja Leaf nopietni interesē, ņem līdzi uz testdraivu OBD un LeafSpy programmu (var aizņemties no kāda Leaf fana).
4) uz preFL neskatīties, lūdzu. Bez muļķīgiem jautājumiem - kāpēc.
5) bruto no neto kapacitāte baterijas atšķiras daudziem EV,ne tikai Leaf - to nav jēgas īpaši izcelt.
6) ja skatās Leaf, iesaku nopietni iedziļināties EUDM vs USDM, FL un preFL atšķirībās, kā arī komplektācijās.

[ Šo ziņu laboja DimanC, 29 Oct 2020, 15:29:14 ]

Offline
ak
29. Oct 2020, 16:02 #1384

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


29 Oct 2020, 13:16:42 @sys9291 rakstīja:
nedaudz par VW ID3.
PAvizinājos ar doto aparātu - iespaidi interesanti it sevišķi bremzes - pedālis netipiski mīksts, ar lielāku gājienu. Ir pie kā pierast. Dinamika man likās pat ļoti OK.
Pārdomas radīja uzlāde. Intereses pēc pievienojām ar komplektā esošo lādētāju pie rozetes. Lādējot 12 stundas auto akumulatora kapacitāte pieauga par 19% (akumulatora kopējā 58KWh) - no tīkla aizgāja drusku virs 20KWh... tā kā viela pārdomām...


Lādētājam no rozetes efektivitāte parasti ir ap 70%. Tiem, ko sauc par "wall box" un kuri strādā ar 7kW, 11.kW vai 21kW, efektivitāte ir daudz lielāka - ap 90%. Tāpēc ikdienā lādēt EV no rozetes nav diez ko prātīgi. Ir jāierīko maksimālā maiņstrāvas uzlāde ko auto var paņemt. Tad būs daudz efektīvāk
Offline
ak
29. Oct 2020, 16:05 #1385

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


29 Oct 2020, 15:16:44 @DimanC rakstīja:

29 Oct 2020, 10:37:42 @ak rakstīja:

29 Oct 2020, 10:16:13 @Pufaix rakstīja:
ssā dažiem vecajiem leaf raksta, ka ir 30kwh bača, bet cik zinu viņa nāca sākot no ~15ā gada

Leaf

Leaf2



Ar Leaf vajag būtu uzmanīgam. 30kWh, kas realitātē ir ~27kWh tiešām nāca tikai no 2015. Dažās lētajās komplektācijās Leaf nav ātrās uzlādes. 24kWh Leaf AC uzlādes ātrums ir 3.4kW. 30kWh Leaf dārgākām komplektācijām 7kW. [..]

1) SS'ā raksta muļķības. tāpat kā uz sētas šķūnīšiem.
2) man ir 24kwh Leaf ar 7.2 kw uzlādi. Ko nu? 32A uzlāde eiropai ir EUDM: visām dārgajām komplektācijām 24kWh modeļiem un lētajām komplektācijām kā papildkomplektācija; USDM, šķiet, ka visiem (katrā ziņā FL modeļiem).
3) ja Leaf nopietni interesē, ņem līdzi uz testdraivu OBD un LeafSpy programmu (var aizņemties no kāda Leaf fana).
4) uz preFL neskatīties, lūdzu. Bez muļķīgiem jautājumiem - kāpēc.
5) bruto no neto kapacitāte baterijas atšķiras daudziem EV,ne tikai Leaf - to nav jēgas īpaši izcelt.
6) ja skatās Leaf, iesaku nopietni iedziļināties EUDM vs USDM, FL un preFL atšķirībās, kā arī komplektācijās.


Nezināju, ka 24kW bija arī 7kW. Pieņemu, ka uz ražošanas beigām. Zinu maksimālās komplektācijas Latvijā pirktus, kuriem ir tikai 3.4kW
Offline
Labais1234567891
29. Oct 2020, 17:08 #1386

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu


29 Oct 2020, 16:02:45 @ak rakstīja:

29 Oct 2020, 13:16:42 @sys9291 rakstīja:
nedaudz par VW ID3.
PAvizinājos ar doto aparātu - iespaidi interesanti it sevišķi bremzes - pedālis netipiski mīksts, ar lielāku gājienu. Ir pie kā pierast. Dinamika man likās pat ļoti OK.
Pārdomas radīja uzlāde. Intereses pēc pievienojām ar komplektā esošo lādētāju pie rozetes. Lādējot 12 stundas auto akumulatora kapacitāte pieauga par 19% (akumulatora kopējā 58KWh) - no tīkla aizgāja drusku virs 20KWh... tā kā viela pārdomām...


Lādētājam no rozetes efektivitāte parasti ir ap 70%. Tiem, ko sauc par "wall box" un kuri strādā ar 7kW, 11.kW vai 21kW, efektivitāte ir daudz lielāka - ap 90%. Tāpēc ikdienā lādēt EV no rozetes nav diez ko prātīgi. Ir jāierīko maksimālā maiņstrāvas uzlāde ko auto var paņemt. Tad būs daudz efektīvāk


sapratāt

Tikai lohi pērk portatīvās uzlādes ierīces
Offline
Instigater
29. Oct 2020, 17:18 #1387

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Nez ar ko uz vada līdzi nākošais 10A relejs efektīvitātes ziņā ir sliktāks par 16A releju pieskrūvētu pie sienas?
Offline
smudo
29. Oct 2020, 19:04 #1388

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Nixx, kadi Tev zudumi majas ladejot Model 3 un kadreiz e-Golf?
Offline
smudo
29. Oct 2020, 19:35 #1389

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


29 Oct 2020, 19:14:09 @Nixx rakstīja:

29 Oct 2020, 19:04:54 @smudo rakstīja:
Nixx, kadi Tev zudumi majas ladejot Model 3 un kadreiz e-Golf?




Šomēnes. Tas ir tas, ko Tesla pati sarēķina

Neesmu pielicis atsevišķu skaitītāju mašīnu uzlādes galam. Tad varētu vēl uzzināt cik pazudis litijā, cik kabeļos & kontaktos


pap.:
šomēnes nobraukti 3800 km.
31 € no AC un vēl 10 € no csdd čārdžeriem


Kadi ladetaji ir katra no tam vietam? 100 eur uz 3,8k km ar visiem zudumiem ir jebkura gadijuma OK rezultats.
Offline
Labais1234567891
29. Oct 2020, 19:50 #1390

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Novelc chargemaps aplikāciju un apskaties.
Offline
ak
29. Oct 2020, 21:36 #1391

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


29 Oct 2020, 17:18:07 @Instigater rakstīja:
Nez ar ko uz vada līdzi nākošais 10A relejs efektīvitātes ziņā ir sliktāks par 16A releju pieskrūvētu pie sienas?


Zudumi ir mašīnas lādētājā, lai pārveidotu maiņstrāvu līdzstrāvā. Lādētājam ierobežojot savu jaudu, lai rozete neizkustu, ir lielāki zudumi
Offline
DeeCee
30. Oct 2020, 00:09 #1392

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Youtube izmeta interesantu projektu

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
i
30. Oct 2020, 10:37 #1393

Kopš: 07. Mar 2007

Ziņojumi: 474

Braucu ar:

ko var spicē darīt 7h, lādējot auto?
Offline
Marex_FF6
30. Oct 2020, 10:47 #1394

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Oct 2020, 09:28:39 @Nixx rakstīja:

Mājās es samazinu strāvu. Jo man jālādē 2 mašīnas , bet no ST nāk 25 A un garāžā vsp ir tikai 16 A. Tad es Teslu pieslēdzu garāžā, reducētu uz 12 A, golfu - saimniecības telpā, 10 A 1F.
Šobrīd uz garāžu iet 4 X 2.5 mm^2 drāC. Sapūtīšu vaigos un ielikšu 4 x 4 kabeli no saimniecības telpas, kur man ir centrālā sadale, līdz garāžai. Pagaidām vnk turu šķirbā durvis. Besy

Tesla lādējas pirmā, no 23 oo līdz apm 0200, golfs no 0010 līdz 0600
Ap 0300 ieslēdzas veļas mašīna, ap 0400 - trauku mazgātājs. Vēl cauru nakti iet rekuperācija, apkures sūkņi, ledusskapis un sīkumi - signalizācija, apgaismojums, video. Tādā veidā es varu diezgan jūtami samazināt elektrības rēķinu.
Šis ir tipisks ikdienas grafiks




+ tur nav 100 € kopā, Spicē; #2 - Akrapole un #3 vietas man ir par brīvu.
@ Work gan maksāju, pie kam padārgi, jo tarifs neizdevīgs, tpc cenšos izmantot pēc iespējas maz


Kas tieši Tevi pamudina uz šadu pi%^&$ ar grafiku katru dienu un detalizētu uzskaiti utt? Ekonomija? Pārliecība?
Offline
Marex_FF6
30. Oct 2020, 11:23 #1395

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Oct 2020, 11:14:55 @Nixx rakstīja:

30 Oct 2020, 10:47:14 @Marex_FF6 rakstīja:

Kas tieši Tevi pamudina uz šadu pi%^&$ ar grafiku katru dienu un detalizētu uzskaiti utt? Ekonomija? Pārliecība?



Paldies par jautājumu !

Atvainojos, bet kurā vietā ir redzama pišanās

Datu ievākšana ir automātiska, nospied pogu mēneša beigās un brīnies par rezultātu

Uzmet aci biržas līknei, pareizā atbilde ir acīmredzama

Sakārtot lādēšanas grafiku: Teslā - 30 sec, golfā 60 sec, Boša aplikācijā vēl 2 X 30 sec

Es ikdienā neko nemainu, ja arī biržā kaut kas nostaigā, man elektrības lietošana ir fiksēta


Zinu čali, kuri tīri smadzeņu vingrināšanai, uz Rapsbery bāzes (laikam ?) ir uztaisījis kompīti, kurš "pieklauvē" biržā, noskaidro cenu, ja tā ir zem noteiktā limita - ieslēdz lādētāju.
Džeks brauc ar modX, nedomāju, ka to viņš izveidoja, lai sanāktu nauda pīpjiem


Es toč neesmu nekāds ekofašists, vadu savu kompāniju, patīk kko paķimerēt brīvā laikā, nu tā, pa sauso, bez lodāmura Labprāt padalos ar savām atklāsmēm. Kādam tās ir sen zināmas ābeces patiesības, kādam kosmiska pišanās


Nuuu, pēc Taviem datiem, mājās esi iztērējis 24eur teslas uzlādei... cik tad ir ietaupījums, pēc Taviem aprēķiniem, sekojot biržas cenām utt? 20%? 30%?
Zinu vienu īrnieci, kas apm šādi piegāja elektriskajai apkurei vienā no dzīvokļiem.... pēc gada saprata, ka visa tā jezga nav tā vērta...
Offline
artc
30. Oct 2020, 11:33 #1396

Kopš: 23. Jul 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2915

Braucu ar: muti


30 Oct 2020, 11:22:29 @Nixx rakstīja:

30 Oct 2020, 11:01:49 @artc rakstīja:
Drīzumā mainīsim un vairs nebūs par brīvu, bet par nelielu un godīgu samaksu, lai atsijātu takšus u.c., kas izmanto savtīgiem mērķiem.
Papildus gan Spicē, kopā ar elektrum, liksim 6-8 uzlādes vietas gan ātrās, gan parastās.



Žēl, ka na šaru vairāk nebūs
pie ac22 kw takši jau tik pat kā nav.
Es pats jau spilgts piemērs - špani paņemu daudz, bet veikalam baigais labums no manis nav

Bet ierīkot pus-ātros (50 kW) lādētājus pie šopiem ir pareizs gājiens
Manuprāt - mutuāls benefeits. Ja "nelielais, bet godīgais tarifs" nosedz izmaksas.

Piesakos uz rfid čipu

Tiem lādētājiem pie ŠC jau būtu jākalpo citam mērķim - nedaudz uzlādēt auto, lai tiktu līdz galamērķim, tikmēr piem., veicot ikdienas pirkumus. Attiecīgi arī tie 1-2EUR klientam neko nemainīs, bet viņš zinās, ka te vienmēr būs kāda brīva stacija.
Nevis ir uzlādes stacija par brīvu, pie kuras visu dienu stāv pieslēgts auto, kamēr pats cilvēks blakus kaut kur ofisā sēž.
Kamēr LV nebija tik izplatīts EV, tikmēr varēja par velti turēt, jo arī mums tas mēneša griezumā neko neizmaksā, bet šobrīd jāpamaina nedaudz tas viss, lai mērķa klients varētu izmantot.

[ Šo ziņu laboja artc, 30 Oct 2020, 11:34:22 ]

Offline
AigarsV
30. Oct 2020, 11:39 #1397

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 444

Braucu ar:


30 Oct 2020, 11:30:53 @Nixx rakstīja:

30 Oct 2020, 11:23:10 @Marex_FF6 rakstīja:


Nuuu, pēc Taviem datiem, mājās esi iztērējis 24eur teslas uzlādei... cik tad ir ietaupījums, pēc Taviem aprēķiniem, sekojot biržas cenām utt? 20%? 30%?
Zinu vienu īrnieci, kas apm šādi piegāja elektriskajai apkurei vienā no dzīvokļiem.... pēc gada saprata, ka visa tā jezga nav tā vērta...


Neesmu skaitījis un nevaru saskaitīt
Bet nu aptuveni
Lādēju pa 1 centu, nevis 8. Delta = 7
Paņemti 200 kWh
14 € tātad

Bet vēlreiz - nav tā, ka es 0100 skrienu ārā no mājas raut kkādus kloķus
Mašīnai iestatot lādēšanas profilu, tā prasa - vai ir nakts tarifs, ja jā, no cikiem ? Tad nākamais - cikos izbrauksim ? Un ar kādu strāvu lādēt ?
Yes, yes, enter
Atbrauc pie mājas, ieštepselē lādētāju. Aizmirsti. No rīta kāp siltā mašīnā.



Es pieņemu kā pašsaprotamu, ka sadales un pārvades tarifs arī ir nedaudz nooptimizēts un ir pieslēgts S3 S2 vietā?
Offline
Marex_FF6
30. Oct 2020, 11:44 #1398

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Oct 2020, 11:30:53 @Nixx rakstīja:

Neesmu skaitījis un nevaru saskaitīt
Bet nu aptuveni
Lādēju pa 1 centu, nevis 8. Delta = 7
Paņemti 200 kWh
14 € tātad

Bet vēlreiz - nav tā, ka es 0100 skrienu ārā no mājas raut kkādus kloķus
Mašīnai iestatot lādēšanas profilu, tā prasa - vai ir nakts tarifs, ja jā, no cikiem ? Tad nākamais - cikos izbrauksim ? Un ar kādu strāvu lādēt ?
Yes, yes, enter
Atbrauc pie mājas, ieštepselē lādētāju. Aizmirsti. No rīta kāp siltā mašīnā.



Es ne par to... ļoti labi zinu kā strādā uzlāde utt, es par to, ka nav jēgas čakarēties (it sevišķi, ja tikai 24eur tikai samaksā) ar tiem biržas tarifiem, jo izlīdzinātais ir gana tuvu galu beigās...
Offline
Marex_FF6
30. Oct 2020, 11:44 #1399

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Oct 2020, 11:30:53 @Nixx rakstīja:

Neesmu skaitījis un nevaru saskaitīt
Bet nu aptuveni
Lādēju pa 1 centu, nevis 8. Delta = 7
Paņemti 200 kWh
14 € tātad

Bet vēlreiz - nav tā, ka es 0100 skrienu ārā no mājas raut kkādus kloķus
Mašīnai iestatot lādēšanas profilu, tā prasa - vai ir nakts tarifs, ja jā, no cikiem ? Tad nākamais - cikos izbrauksim ? Un ar kādu strāvu lādēt ?
Yes, yes, enter
Atbrauc pie mājas, ieštepselē lādētāju. Aizmirsti. No rīta kāp siltā mašīnā.



Es ne par to... ļoti labi zinu kā strādā uzlāde utt, es par to, ka nav jēgas čakarēties (it sevišķi, ja tikai 24eur tikai samaksā) ar tiem biržas tarifiem, jo izlīdzinātais ir gana tuvu galu beigās...
Offline
smudo
30. Oct 2020, 11:54 #1400

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Sanāk, ja mājās nav trīs fāžu pieslēgums ar 16A, tad pa nakti (pieņemsim 10h) reāli vari cerēt ielādēt kādi 10-15kwh, atkarībā no tā cik konkrētajam auto ir efektīvs uzlādes process (ja nav pieslēgti citu patērētāji, kas naktī patērēs daudz elektrības). Vai var/vērts wall box uzlikt, ja ir tikai ienākošie 16A? Man Elektrum aplikācija rāda: 0,4kV līnija, fāžu skaits 3, Ievadaizsardzības aparāta strāvas lielums 16A. Pieņemu, ka varu pārslēgt tarifa veidu un pacelt strāvas lielumu virs 16A?

Uzzvanīju uz Elektrum saka, ka varu pieteikties dažādiem ampēriem - piemēram 25A vai 32A (max 64A). 32A gan būtiski pieaug mēneša pieslēguma maksa vs 25A. Palūdzu tehniskos noteikumus un piedāvājumu sadales tīkliem par 25A pieslēguma ierīkošanu. Pēc nedēļas to man sola atsūtīt e-pastā. Pieņemu, ka šo labāk izdarīt ātrāk, nekā vēlāk, jo kādā brīdī kad EV kļūs par ikdienu, varētu būt kādi ierobežojumi lokālā tikla kapacitātē vai arī par to man nav jāiespringst 16A vs 25A gadījumā?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo