Online
Pašreiz BMWPower skatās 106 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Banānrepublika IV
Autors | Ziņojums |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
|
13 Jul 2021, 14:16:25 @Zalespljavejs rakstīja:
Ok, varbūt drusku neprecīzi izteicos. Mana doma bija par iekšējo pilsētas transporta tīklu - autobusu, mikroautobusi, trolejbusi un tramvaji. Ja biļetes cena ir 1,30 eur un tas nāk ar visām iepriekšminētajām neērtībām, tad cilvēks izvēlēsies privāto transportu pat ja tas sanāks dārgāk, nemaz nerunājot par kaut kādu ekoloģisko pamatojumu par kuru tajā brīdī vispār nedomās.
Nav jau tikai izmaksu attiecība biļete pret benzīnu.
Parkings arī jārēķina, centrā tas ir 2.50 par stundu. Ok, ar visādiem abonementiem ir lētāk, bet tāpat tās ir izmaksas.
Skaidrs, ka ne jau visi pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Tomēr vismaz kādu daļu būtu iespējams tur iedabūt, ja visu šo procesu darītu ar prātu un loģiskā secībā. | Offline | | |
RS7 | | Kopš: 20. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 9315
Braucu ar: dīzeļ Teslu
|
13 Jul 2021, 18:14:44 @RVR rakstīja:
Skaidrs, ka ne jau visi pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Tomēr vismaz kādu daļu būtu iespējams tur iedabūt, ja visu šo procesu darītu ar prātu un loģiskā secībā.
Vispār par prātu runājot, lai būtu kaut mazākā interese pārsēsties uz sabiedrisko, viņam būtu jābūt par velti | Offline | | |
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
par stabiņiem
https://www.facebook.com/SexyStyle.eu/posts/4396963080347842
[ Šo ziņu laboja DeeCee, 13 Jul 2021, 20:42:21 ] | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5730
Braucu ar:
|
13 Jul 2021, 18:14:44 @RVR rakstīja:
13 Jul 2021, 14:16:25 @Zalespljavejs rakstīja:
Ok, varbūt drusku neprecīzi izteicos. Mana doma bija par iekšējo pilsētas transporta tīklu - autobusu, mikroautobusi, trolejbusi un tramvaji. Ja biļetes cena ir 1,30 eur un tas nāk ar visām iepriekšminētajām neērtībām, tad cilvēks izvēlēsies privāto transportu pat ja tas sanāks dārgāk, nemaz nerunājot par kaut kādu ekoloģisko pamatojumu par kuru tajā brīdī vispār nedomās.
Nav jau tikai izmaksu attiecība biļete pret benzīnu.
Parkings arī jārēķina, centrā tas ir 2.50 par stundu. Ok, ar visādiem abonementiem ir lētāk, bet tāpat tās ir izmaksas.
Skaidrs, ka ne jau visi pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Tomēr vismaz kādu daļu būtu iespējams tur iedabūt, ja visu šo procesu darītu ar prātu un loģiskā secībā.
Ja brauc normāli uz darbu, tad parasti ir sakārtotas bezmaksas stāvvietas. Tāpat kārtīgam Rīgas centra iedzīvotājam.Tā ka arguments par ietaupījumu uz autostāvvietu izmaksām ir tikai īslaicīgu darījumu kārtošanai centrā, bet tad atkal ir otra medaļas puse — kamēr sab. transports iebrauc centrā ar visām pieturām, paiet 30 min, 30 min vēl lai izbrauktu ārā. Ar personīgo transportu tās var būt 20 min. Ja viss centrs un vēl tālāk ir par maksu, tad brauks iekšā Rīgā "līdz galam" un maksās pie ieejas durvīm. Ja varētu auto nolikt 10-15 min gājiena attālumā, tad centrā iebrauktu daudz mazāk auto. Tā ka manā skatījumā visperspektīvākais butu izveidot iespējas atstāt automašīnas 15 min gājiena attālumā no Vecrīgas. Tās ir apmēram Rīgas vēsturiskā centra robežas. Šo zonu arī būtu loģiski "sargāt no auto", nevis Hanzas ielu. | Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
|
13 Jul 2021, 18:33:27 @RS7 rakstīja:
Vispār par prātu runājot, lai būtu kaut mazākā interese pārsēsties uz sabiedrisko, viņam būtu jābūt par velti
Tam ir blakus efekti.
Mums Jūrmalā ir sabiedriskais visiem pilsētniekiem par velti (uzrādot jūrmalnieka karti).
Rezultātā centrālais maršruts (Nr.4, kas ved cauri visai pilsētai) nemitīgi ir pārpildīts - jo penši to izmanto, lai socializētos.
Ērtāk ir nopirkt biļeti un braukt ar vilcienu.
| Offline | | |
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
13 Jul 2021, 23:24:21 @RVR rakstīja:
13 Jul 2021, 18:33:27 @RS7 rakstīja:
Vispār par prātu runājot, lai būtu kaut mazākā interese pārsēsties uz sabiedrisko, viņam būtu jābūt par velti
Tam ir blakus efekti.
Mums Jūrmalā ir sabiedriskais visiem pilsētniekiem par velti (uzrādot jūrmalnieka karti).
Rezultātā centrālais maršruts (Nr.4, kas ved cauri visai pilsētai) nemitīgi ir pārpildīts - jo penši to izmanto, lai socializētos.
Ērtāk ir nopirkt biļeti un braukt ar vilcienu.
+ vēl bomži ziemā ievāktos
pa velti nav jābūt, bet jābūt ērti lietojamam, bez visādām rīdzinieka kartēm, ar normālām stundas/dienas biļetēm visiem, par kurām var samaksāt uz vietas ar telefonu | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6421
Braucu ar: E34
|
13 Jul 2021, 21:07:46 @Mizx rakstīja:
13 Jul 2021, 18:14:44 @RVR rakstīja:
13 Jul 2021, 14:16:25 @Zalespljavejs rakstīja:
Ok, varbūt drusku neprecīzi izteicos. Mana doma bija par iekšējo pilsētas transporta tīklu - autobusu, mikroautobusi, trolejbusi un tramvaji. Ja biļetes cena ir 1,30 eur un tas nāk ar visām iepriekšminētajām neērtībām, tad cilvēks izvēlēsies privāto transportu pat ja tas sanāks dārgāk, nemaz nerunājot par kaut kādu ekoloģisko pamatojumu par kuru tajā brīdī vispār nedomās.
Nav jau tikai izmaksu attiecība biļete pret benzīnu.
Parkings arī jārēķina, centrā tas ir 2.50 par stundu. Ok, ar visādiem abonementiem ir lētāk, bet tāpat tās ir izmaksas.
Skaidrs, ka ne jau visi pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Tomēr vismaz kādu daļu būtu iespējams tur iedabūt, ja visu šo procesu darītu ar prātu un loģiskā secībā.
Ja brauc normāli uz darbu, tad parasti ir sakārtotas bezmaksas stāvvietas. Tāpat kārtīgam Rīgas centra iedzīvotājam.Tā ka arguments par ietaupījumu uz autostāvvietu izmaksām ir tikai īslaicīgu darījumu kārtošanai centrā, bet tad atkal ir otra medaļas puse — kamēr sab. transports iebrauc centrā ar visām pieturām, paiet 30 min, 30 min vēl lai izbrauktu ārā. Ar personīgo transportu tās var būt 20 min. Ja viss centrs un vēl tālāk ir par maksu, tad brauks iekšā Rīgā "līdz galam" un maksās pie ieejas durvīm. Ja varētu auto nolikt 10-15 min gājiena attālumā, tad centrā iebrauktu daudz mazāk auto. Tā ka manā skatījumā visperspektīvākais butu izveidot iespējas atstāt automašīnas 15 min gājiena attālumā no Vecrīgas. Tās ir apmēram Rīgas vēsturiskā centra robežas. Šo zonu arī būtu loģiski "sargāt no auto", nevis Hanzas ielu.
Vedu vedeklu pie daktera kautkur centrā uz Marijas ielas. Nepārzinu stāvvietas, plašākā lokā apkārtnē nevienu brīvu vietu neatradu. Nu tā smirdinot un svilinot ne tikai 2.50 aizies | Offline | | |
lurkersgonnalurk | | Kopš: 14. Dec 2020
Ziņojumi: 1070
Braucu ar: cietu seju
|
13 Jul 2021, 21:07:46 @Mizx rakstīja:
kamēr sab. transports iebrauc centrā ar visām pieturām, paiet 30 min, 30 min vēl lai izbrauktu ārā.
Tam ir risinājumi:
1) sabiedriskā joslas (kur tās ir iespējams ierīkot, pārāk nenogalinot auto satiksmi - tādu vietu laikam nav vairs daudz atlicis),
2) eksprešu autobusu maršruti (tepat Viļņā tādi ir, Rīgā tas būtu piemēram no Teikas krusta vai no Spices atbraukt līdz centram ar dažām pieturām, ekspreša maršruts no Ķengaraga varētu būt pa Krasta ielu, no Zepčika pa Salu tilta augšu (kā brauca 40. buss līdz transformācijai par 4. trolejbusu ar Mūkusalas apli) un bez pieturām uz salām; 51. un 52. buss šobrīd funkcionē kā kaut kas līdzīgs, kamēr vien uz Valmieras nav korķu),
3) tramvajam pakārtoti luksofori (kā tuvojas tramvajs, tā tas dabū zaļo - izplatīti Amsterdamā un gan jau vēl kur) pirmkārt jau uz Barona ielas, varbūt arī Brīvības-Zemgala krustā, krastmalā un citās vietās, kur mūsu pilsētas definētā transporta prioritāte tramvajs šobrīd kā nabadziņš dabū rātni gaidīt savu zaļo. | Offline | | |
|
ramex | | Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2390
Braucu ar: H6
| Ar to bezmaksas transportu ir tā ka kamer viņš ir pacelam ir labi, Tallinā pirmos 4/5 gadus braukaju ar sabiedrisko jo par brivu, un sanaca pietura pie majas un pie offisa. Tagad jau 2 gadus braucu ar auto uz darbu jo lai aizbrauktu ar sabiedrisko ir jāpārsēžas 2 reizes un aiznjem tas laika ziņā faking 45 min viena virziena ar piebildi ja nekas nekavē, ar auto 15 min. Pilnigi pie dirsas ka tas sabtrans ir par velti - es to ieguto stundu varu izmantot lietderigak. | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6421
Braucu ar: E34
|
14 Jul 2021, 16:15:25 @ramex rakstīja:
Ar to bezmaksas transportu ir tā ka kamer viņš ir pacelam ir labi, Tallinā pirmos 4/5 gadus braukaju ar sabiedrisko jo par brivu, un sanaca pietura pie majas un pie offisa. Tagad jau 2 gadus braucu ar auto uz darbu jo lai aizbrauktu ar sabiedrisko ir jāpārsēžas 2 reizes un aiznjem tas laika ziņā faking 45 min viena virziena ar piebildi ja nekas nekavē, ar auto 15 min. Pilnigi pie dirsas ka tas sabtrans ir par velti - es to ieguto stundu varu izmantot lietderigak.
pats redz atbildēji, ka sanāk 50/50, tātad noderīgi. kur nu vēl cilvēkiem, kuriem nekur nav jāsteidzas | Offline | | |
RS7 | | Kopš: 20. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 9315
Braucu ar: dīzeļ Teslu
|
13 Jul 2021, 23:24:21 @RVR rakstīja:
13 Jul 2021, 18:33:27 @RS7 rakstīja:
Vispār par prātu runājot, lai būtu kaut mazākā interese pārsēsties uz sabiedrisko, viņam būtu jābūt par velti
Tam ir blakus efekti.
Mums Jūrmalā ir sabiedriskais visiem pilsētniekiem par velti (uzrādot jūrmalnieka karti).
Rezultātā centrālais maršruts (Nr.4, kas ved cauri visai pilsētai) nemitīgi ir pārpildīts - jo penši to izmanto, lai socializētos.
Ērtāk ir nopirkt biļeti un braukt ar vilcienu.
mērķis sasniegts
Iedomājies ka tie 150 ( vai cik viņi tur kopā) pa parīšiem iesēstos savas ~70 automašīnās uz gāzelētu pa jurmalu
Vēl viens vagonu sastāvs, bieźāki reisi, risinājumi ir!
dacīt, vēl manikīru pa ceļam, vispār būtu ideali, pilnigi atbilst tavam interneta tēlam. bomži viņam traucè | Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
| Tak ne jau tie penši visi brauca ar auto pirms tam
Papildus autobusus - jā, vajadzētu, bet tad tas "bezmaksas" transports pilsētai izmaksātu vēl dārgāk (jau tagad galīgi nav pa lēto).
Tagad rezultāts ir tāds, ka penši priecīgi tusē pilsētas transportā un slavē Gaču, bet šoferi kā brauca ar auto, tā brauc, jo danunax tos piebāzos autobusus
| Offline | | |
RS7 | | Kopš: 20. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 9315
Braucu ar: dīzeļ Teslu
| Nu mums galvaspilsētas fraieriem līdzīgi, piebāzts un vēl pa maksu + vēl tie bomži
LV viss notiek ar represīvām metodēm, nevis rada vidi lai būtu iemesls ko mainīt![ Šo ziņu laboja RS7, 15 Jul 2021, 06:22:53 ] | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5730
Braucu ar:
| Vēl jau veca patiesība, ka Rīgā sabiedriskā transporta tīkla plānojums ir akmens laikmeta — viss ved uz "centru". Bet cilvēkiem to vairs galīgi nevajag, negrib visi braukt uz centru, lai pārsēstos citā transportā. OK, sliedes ātri un lēti citur nepārlikt, bet autobusu maršrutu nomainīšana būtu sīkums. Vienkārši Rīga kā balta lapa, tik cik tramvaji un vilcieni kartē redzami un pārējo zīmē no jauna. Laikam vēl nevienam nav bijis drosmes to izdarīt. Un sekas šim nepareizajam plānojumam ir mēģinājumi Rīgas šaurajās ielās iespiest vēl arī sabiedriskā transporta joslas — lai visi ātrāk varētu aizbraukt pārsēsties (ko tiem tāpat nevajag, labāk brauktu taisnāk). Ja normāli pārplānotu maršrutus, tad varbūt tādā Čaka ielā vairs sabiedriskais transports nemaz nekursētu un nebūtu arī jādomā vai to var pārlikt uz kādām blakus ielām. Citur tas pats. Varbūt ne tikai vieglais transports jāaizvāc no centra, bet arī sabiedriskajam tur nav jāvadā cilvēkus, kuriem uz centru patiesībā nemaz nevajag? | Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
|
14 Jul 2021, 23:58:40 @Mizx rakstīja:
Vēl jau veca patiesība, ka Rīgā sabiedriskā transporta tīkla plānojums ir akmens laikmeta — viss ved uz "centru". Bet cilvēkiem to vairs galīgi nevajag, negrib visi braukt uz centru, lai pārsēstos citā transportā. OK, sliedes ātri un lēti citur nepārlikt, bet autobusu maršrutu nomainīšana būtu sīkums.
Īstenībā tas jau labu laiku notiek.
Izveidoja gan garos maršrutus cauri centram, lai populārākajos virzienos nav jāpārsēžas (1. tramvajs, 4. trolejbuss, 3., 13. autobusi, utt.) gan arī maršrutus ārpus centra.
Paskaties RS kartē 15., 28., 29., 31., 36., 44., 46., 48., 49., 56., 58., 60. autobusus un 16. trolejbusu.
Skaidrs, ka var un vajag visu vēl labāk, bet pamazām jau kaut ko dara.
Tramvaju sakarā tagad nākošais solis būs Ķengaraga un Iļģuciema virzienu pārbūve priekš zemās grīdas tramvajiem un Ķengaraga virziena pagarināšana līdz Šķirotavas stacijai (tas notiks par ES "Atveseļošanās" naudu).
Attiecīgi jaunie tramvaji būs 7. maršrutā visā garumā, bet Iļģuciema virzienu pieliks klāt 11. maršrutam (būs jaunie tramvaji pagarinātā 11. maršrutā Mežaparks - Iļģuciems).
| Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
|
15 Jul 2021, 08:52:28 @Nixx rakstīja:
Brauc garmoškas ar 2 pendžukiem joprojām
Uz kurieni - nevienam nerūp
Te savu roku pielika arī vīruss.
Garmoškas salika visur, kur vien varēja.
Tāpat arī agros rītos vai vēlos vakaros to cilvēku ir ļoti maz, bet tikai uz stundu vai divām nomainīt autobusu (dzīt uz/no parka un iesaistīt arī vēl vienu šoferi) izmaksā dārgāk, nekā tajos 1-2 reisos laist to pašu garo busu, kaut vai gandrīz tukšu.[ Šo ziņu laboja RVR, 15 Jul 2021, 09:50:05 ] | Offline | | |
|
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12842
Braucu ar: eFku
|
15 Jul 2021, 09:45:40 @RVR rakstīja:
14 Jul 2021, 23:58:40 @Mizx rakstīja:
Vēl jau veca patiesība, ka Rīgā sabiedriskā transporta tīkla plānojums ir akmens laikmeta — viss ved uz "centru". Bet cilvēkiem to vairs galīgi nevajag, negrib visi braukt uz centru, lai pārsēstos citā transportā. OK, sliedes ātri un lēti citur nepārlikt, bet autobusu maršrutu nomainīšana būtu sīkums.
Īstenībā tas jau labu laiku notiek.
Izveidoja gan garos maršrutus cauri centram, lai populārākajos virzienos nav jāpārsēžas (1. tramvajs, 4. trolejbuss, 3., 13. autobusi, utt.) gan arī maršrutus ārpus centra.
Paskaties RS kartē 15., 28., 29., 31., 36., 44., 46., 48., 49., 56., 58., 60. autobusus un 16. trolejbusu.
Skaidrs, ka var un vajag visu vēl labāk, bet pamazām jau kaut ko dara.
Tramvaju sakarā tagad nākošais solis būs Ķengaraga un Iļģuciema virzienu pārbūve priekš zemās grīdas tramvajiem un Ķengaraga virziena pagarināšana līdz Šķirotavas stacijai (tas notiks par ES "Atveseļošanās" naudu).
Attiecīgi jaunie tramvaji būs 7. maršrutā visā garumā, bet Iļģuciema virzienu pieliks klāt 11. maršrutam (būs jaunie tramvaji pagarinātā 11. maršrutā Mežaparks - Iļģuciems).
manas 5 kapeikas.
agraak bija marsruts purciks (pie meebeljnama) vieniibas gatve. ar sabiedrisko stunda 20 un divas biljetes uz katru galu. ar mashiinu 20 min, ar ricuku 35 min.
tagad i purciks (pie meebeljnama) valdlauchi (kur lielaa SEB bankas eeka). ar sabiedrisko 50 min un divas biljetes uz katru galu. ar mashiinu 8 km, 10 -15 min, ar ricuku 25 min. nu nah man vispaar sabiedriskais? | Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 21939
Braucu ar: RVR
| Katram pēc individuālām vajadzībām jau arī neviens maršrutus netaisīs, tas arī jāsaprot. Vienmēr būs gadījumi, kad kādam nebūs iespējas aizbraukt pa tiešo.
Cik zinu, jaunākie maršruti, kas tika izveidoti tieši pēc tāda principa, lai nebūtu jābrauc caur centru (56. Ziepniekkalns - Daugavgrīva, 58. Purvciems - Vecmīlgrāvis un 60. Ziepniekkalns - Ķengarags) ir pat ļoti piepildīti.
| Offline | | |
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12842
Braucu ar: eFku
|
15 Jul 2021, 10:01:54 @RVR rakstīja:
Katram pēc individuālām vajadzībām jau arī neviens maršrutus netaisīs, tas arī jāsaprot. Vienmēr būs gadījumi, kad kādam nebūs iespējas aizbraukt pa tiešo.
Cik zinu, jaunākie maršruti, kas tika izveidoti tieši pēc tāda principa, lai nebūtu jābrauc caur centru (56. Ziepniekkalns - Daugavgrīva, 58. Purvciems - Vecmīlgrāvis un 60. Ziepniekkalns - Ķengarags) ir pat ļoti piepildīti.
Pilniigi piekriitu, tomeer katrs veertee pakalpojumu, izejot no savu vajadziibu prizmas. Un, ja man vinsh i bezjeedziigs, tad kaapeec man to atbalstiit? Egoistiski, jā. | Offline | | |
lurkersgonnalurk | | Kopš: 14. Dec 2020
Ziņojumi: 1070
Braucu ar: cietu seju
|
15 Jul 2021, 09:45:40 @RVR rakstīja:
Tramvaju sakarā tagad nākošais solis būs Ķengaraga un Iļģuciema virzienu pārbūve priekš zemās grīdas tramvajiem un Ķengaraga virziena pagarināšana līdz Šķirotavas stacijai (tas notiks par ES "Atveseļošanās" naudu).
Attiecīgi jaunie tramvaji būs 7. maršrutā visā garumā, bet Iļģuciema virzienu pieliks klāt 11. maršrutam (būs jaunie tramvaji pagarinātā 11. maršrutā Mežaparks - Iļģuciems).
Kas notiek ar Dreiliņu tramvaja plānu? Tas turpina stāvēt putekļainā plauktā nezināmai nākotnei, vai ir permanenti izmests miskastē?
Lasīju kaut ko par plānotu sliežu novākšanu no Zemitānu tilta | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|