Online

Pašreiz BMWPower skatas 83 viesi un 47 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 3. sērija » E30 (1983-1991)

Tēma: Vēlos E30 aprōkot ar el. ventilatoru

AutorsZiņojums
kaadzis
09. Aug 2014, 21:05 #41

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 491

Braucu ar: 530da


09 Aug 2014, 20:57:38 Driver rakstīja:

09 Aug 2014, 20:52:18 kaadzis rakstīja:
es taisīju mazliet gudrāk, ja tā drīkst teikt. noņēmu termomuftu ar visu ventilatoru nost un uzliku elektrisko, vadību uztaisīju ar elementāru impulsu ģeneratoru (multivibratoru) un pretestības vietā (kas maina tā saucamo dutty ciklu)iemontēju termorezistoru (tādu mazu kā diodīte),kuru ieliku radiatoram tieši pa vidu (tik maziņš ka var iebāzt radiatorā to nesabojājot. tālāk shēmā ievietoju vēl vienu reostatu, ar kuru var pieregulēt "temperatūru). darbības princips- palielinoties temperatūrai, samazinās pretestība termorezistorā -palielinās dutty cycle, ventilators sāk grizties ātrāk. visa uzparikte ieslēdzas tiklīdz tiek piedarbināta mašīna. visa vadība ir sērkociņkastītes lielumā, kas piestiprināta blakus ventilātoram, lai dzesējas.
plusi:
ventilātora ātrums tiek regulēts no radiātora siltuma
nav pēkšņa ventilātora ieslēgšanās uz pilnu klapi.
braucot pa ceļu radiators ir vēss, vai tuvu tam, tādēļ ventilators praktiski negriežas-netērē elektrību, jaudu.
Reāli arī mocot, nekad vairāk par 95 grādiem neesmu dabūjis. visu laiku turās robežās 85-90c



kaa tu doma, cik daudzi neskaitot mani, saprata ko esi izveidojis un ne tikai apmeram teoretiski, bet lidz visam niansem ari speja vizualizet, kaa tas izskatas praktiski

es termistoru butu licis pie galvas, ne radiatora, bet katrs jau var darit pa savam.

visadi citadi

tā jau būs viņu problēma reālas izmaksas vadībai bija zem 10eiro un puss diena izkodināt platīti salikt visu kopā.
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 21:16 #42

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:

labi būtu drošības pēc vēl kādu "avārijas slēdzi" iemontēt- ja kkas nosvilst, lai ir rezerves ķēde, kas, piemēram, pie 105 grādiem ventilatoru uz pilnu klapi palaiž...
šrotvāgenam pārkaršana pofig- lielākoties tikai tosolu izpūš, bet BMW ar jūtīgajām galvām gan var sanākt šaize...
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 21:18 #43

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:

vēl jautājums- kāpēc tās termomuftes jums tik ļoti nepatīk, ka jāpārtaisa uz elektrisko?
Offline
Castor
09. Aug 2014, 21:22 #44

Kopš: 15. Jan 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 2150

Braucu ar: 316i

Termomuftas nahrenizēšana dod klāt ~1zs. Priekš saguruša m50 tas ir daudz
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 21:24 #45

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:

nē, nu dzirdēts jau par "mūždien pārkarstošajiem" bumeriem, kuriem kapeikpisēji mēģina tās muftes nobloķēt, lai ventilators visu laiku uz pilnu klapi griežas utt...
bet ja saliek visu normālas kvalitātes- nafik tad kko pārtaisīt?
Offline
Archy96
09. Aug 2014, 21:32 #46

Kopš: 04. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 1078

Braucu ar: KTM 1290 SA & Toyota LC120


09 Aug 2014, 21:05:11 kaadzis rakstīja:

09 Aug 2014, 20:57:38 Driver rakstīja:

09 Aug 2014, 20:52:18 kaadzis rakstīja:
es taisīju mazliet gudrāk, ja tā drīkst teikt. noņēmu termomuftu ar visu ventilatoru nost un uzliku elektrisko, vadību uztaisīju ar elementāru impulsu ģeneratoru (multivibratoru) un pretestības vietā (kas maina tā saucamo dutty ciklu)iemontēju termorezistoru (tādu mazu kā diodīte),kuru ieliku radiatoram tieši pa vidu (tik maziņš ka var iebāzt radiatorā to nesabojājot. tālāk shēmā ievietoju vēl vienu reostatu, ar kuru var pieregulēt "temperatūru). darbības princips- palielinoties temperatūrai, samazinās pretestība termorezistorā -palielinās dutty cycle, ventilators sāk grizties ātrāk. visa uzparikte ieslēdzas tiklīdz tiek piedarbināta mašīna. visa vadība ir sērkociņkastītes lielumā, kas piestiprināta blakus ventilātoram, lai dzesējas.
plusi:
ventilātora ātrums tiek regulēts no radiātora siltuma
nav pēkšņa ventilātora ieslēgšanās uz pilnu klapi.
braucot pa ceļu radiators ir vēss, vai tuvu tam, tādēļ ventilators praktiski negriežas-netērē elektrību, jaudu.
Reāli arī mocot, nekad vairāk par 95 grādiem neesmu dabūjis. visu laiku turās robežās 85-90c



kaa tu doma, cik daudzi neskaitot mani, saprata ko esi izveidojis un ne tikai apmeram teoretiski, bet lidz visam niansem ari speja vizualizet, kaa tas izskatas praktiski

es termistoru butu licis pie galvas, ne radiatora, bet katrs jau var darit pa savam.

visadi citadi

tā jau būs viņu problēma reālas izmaksas vadībai bija zem 10eiro un puss diena izkodināt platīti salikt visu kopā.



Pat es totāls stulbenis elektro jautājumos gandrīz visu sapratu, elementāra shēma. Tās termomuftas mēdz noklāties, un arī tas viņu darbības princips tups kā ķieģelis, man elektriskais variants ar termodatčiku patīk labāk.
Offline
PASSATizhi
09. Aug 2014, 21:36 #47

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

tieši tāpēc viņas ari liek, ka mufta ir tupa kā ķieģelis, bet līdz ar to ir mega uzticama. tās kuras noklājas, vnk noķīlē, un dzesē vienmēr. kamēr elektrosistēmai ir simts un viens iespējams defekts, pie kura ir iespējami dzinēja bojājumi, to pārkarsējot
Offline
JZ
09. Aug 2014, 21:42 #48

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

tik kādēļ tās beigtās muftes "remontē" izurbjot caurumu un izskrūvējot skrūvi cauri, ja reiz tās bloķējas "noklājoties"?

pasāt, tu vispār zini kā tā mufte strādā?
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 21:42 #49

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:

ok, mufte...
pārtaisot tiek iegūts- kaut kāds noname ventilators, made in china kontrolieris (nu vai arī pašlodēts, bet tāpat no made in china komponentēm)...
plus vēl tiek pašrocīgi taisīta samērā lielas jaudas barošanas ķēde, kas pati par sevi ir potenciāls īssavienojuma/ugunsgrēka avots...

tiešām ir to vērts? par to naudu sanāk jauna oriģinālā mufte un vēl pāri paliek...
Offline
PASSATizhi
09. Aug 2014, 21:46 #50

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


09 Aug 2014, 21:42:14 JZ rakstīja:
tik kādēļ tās beigtās muftes "remontē" izurbjot caurumu un izskrūvējot skrūvi cauri, ja reiz tās bloķējas "noklājoties"?

pasāt, tu vispār zini kā tā mufte strādā?
neesmu manijis tādus remontus. ir tikai sanācis redzēt noķīlējušas. jā, darbības principu zinu.
Offline
PASSATizhi
09. Aug 2014, 21:48 #51

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


09 Aug 2014, 21:42:48 kexxx rakstīja:
ok, mufte...
pārtaisot tiek iegūts- kaut kāds noname ventilators, made in china kontrolieris (nu vai arī pašlodēts, bet tāpat no made in china komponentēm)...
plus vēl tiek pašrocīgi taisīta samērā lielas jaudas barošanas ķēde, kas pati par sevi ir potenciāls īssavienojuma/ugunsgrēka avots...

tiešām ir to vērts? par to naudu sanāk jauna oriģinālā mufte un vēl pāri paliek...

jā, dzīvot vispār ir bīstami
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 21:49 #52

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:


09 Aug 2014, 21:48:22 PASSATizhi rakstīja:

09 Aug 2014, 21:42:48 kexxx rakstīja:
ok, mufte...
pārtaisot tiek iegūts- kaut kāds noname ventilators, made in china kontrolieris (nu vai arī pašlodēts, bet tāpat no made in china komponentēm)...
plus vēl tiek pašrocīgi taisīta samērā lielas jaudas barošanas ķēde, kas pati par sevi ir potenciāls īssavienojuma/ugunsgrēka avots...

tiešām ir to vērts? par to naudu sanāk jauna oriģinālā mufte un vēl pāri paliek...

jā, dzīvot vispār ir bīstami



ģeniāli...
Offline
PASSATizhi
09. Aug 2014, 21:56 #53

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

tik tiešām paspīdēji tagad visi tie, kuru auto nekad nav bijusi mufte, sēž sapīkuši, un baidīsies iet klāt pie auto, ka tik kas nenotiek nelabs
Offline
JZ
09. Aug 2014, 21:58 #54

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


09 Aug 2014, 21:46:18 PASSATizhi rakstīja:

09 Aug 2014, 21:42:14 JZ rakstīja:
tik kādēļ tās beigtās muftes "remontē" izurbjot caurumu un izskrūvējot skrūvi cauri, ja reiz tās bloķējas "noklājoties"?

pasāt, tu vispār zini kā tā mufte strādā?
neesmu manijis tādus remontus. ir tikai sanācis redzēt noķīlējušas. jā, darbības principu zinu.


ķīlē tās var būt pēc tam kad jau vairs efektīvi nepārvada griezi uz ventilātoru, pirmais tests ir pārbaude uz pārmērīgu izslīdēšanu siltam, darbojošam motoram

un kexxa vietā jā, es droši vien aizietu pašsadedzināties, jo dzīvot toč nav vērts, visi beigu beigās mirst... tad priekš kam mocīt sevi un citus, reku Bill Burr tieši par šo tēmu
Spied "Play", lai skatītos video!


Offline
Driver
09. Aug 2014, 22:07 #55

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31526

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu

principa ja slidzina mufta vs tups elektroventjiks ar stavokli on/off, tad mufta bus labak.

ja salidzina muftu ar gudru ventilatoru, kuram grieshanas atrums ir kautkada liikne "no liidz", tad apmeram lidzvertigi, tik muftas risinajums ir uzticamaks, jo mazak detalju, kas var noklaties.

perfekti ir mufta un vel ventilators ar linearu liikni, kas sledzas tikai tad, ja mufta kautkadu apstaklju pec vairs nespej pietiekami nodzest.

p.s. es nerautu ara muftu, ja tada bijusi no rupnicas un neliktu elektroventjiku par katru cenu

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
otomars
09. Aug 2014, 22:07 #56

Kopš: 16. Sep 2005

Ziņojumi: 3700

Braucu ar: mn83 pa garaazhu


09 Aug 2014, 21:42:48 kexxx rakstīja:
ok, mufte...
pārtaisot tiek iegūts- kaut kāds noname ventilators, made in china kontrolieris (nu vai arī pašlodēts, bet tāpat no made in china komponentēm)...
plus vēl tiek pašrocīgi taisīta samērā lielas jaudas barošanas ķēde, kas pati par sevi ir potenciāls īssavienojuma/ugunsgrēka avots...

tiešām ir to vērts? par to naudu sanāk jauna oriģinālā mufte un vēl pāri paliek...


ieksh e30 swapotam ,muftai vieta nav....
pareizie

[ Šo ziņu laboja otomars, 09 Aug 2014, 22:09:57 ]

Offline
Driver
09. Aug 2014, 22:09 #57

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31526

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


09 Aug 2014, 22:07:36 otomars rakstīja:

09 Aug 2014, 21:42:48 kexxx rakstīja:
ok, mufte...
pārtaisot tiek iegūts- kaut kāds noname ventilators, made in china kontrolieris (nu vai arī pašlodēts, bet tāpat no made in china komponentēm)...
plus vēl tiek pašrocīgi taisīta samērā lielas jaudas barošanas ķēde, kas pati par sevi ir potenciāls īssavienojuma/ugunsgrēka avots...

tiešām ir to vērts? par to naudu sanāk jauna oriģinālā mufte un vēl pāri paliek...


ieksh e30 swapotan ,muftai vieta nav....
pareizie

ieksh e30 swapotam ir vieta gan muftai, gan normalam radiatoram, gan ari elektroventilatoram, kas atrodas pirms radiatora.

pats uz sava auto 3x piemeriju kas, ko un kaa.



-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
PASSATizhi
09. Aug 2014, 22:11 #58

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp


09 Aug 2014, 22:07:33 Driver rakstīja:


p.s. es nerautu ārā muftu, ja tāda bijusi no rūpnīcas un neliktu elektroventiķi par katru cenu ))

+turbo
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 22:13 #59

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:


09 Aug 2014, 21:56:12 PASSATizhi rakstīja:
tik tiešām paspīdēji tagad visi tie, kuru auto nekad nav bijusi mufte, sēž sapīkuši, un baidīsies iet klāt pie auto, ka tik kas nenotiek nelabs



tiešām tik stulbs esi vai izliecies?
paņem un salīdzini no rūpnīcas nākušo dzesi ar elektroventilatoru un paštaisīto... komponentes, savienojumus, vadus...
varbūt tad pieleks, par ko bija mans jautājums
Offline
kexxx
09. Aug 2014, 22:15 #60

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 6764

Braucu ar:


09 Aug 2014, 21:58:43 JZ rakstīja:

09 Aug 2014, 21:46:18 PASSATizhi rakstīja:

09 Aug 2014, 21:42:14 JZ rakstīja:
tik kādēļ tās beigtās muftes "remontē" izurbjot caurumu un izskrūvējot skrūvi cauri, ja reiz tās bloķējas "noklājoties"?

pasāt, tu vispār zini kā tā mufte strādā?
neesmu manijis tādus remontus. ir tikai sanācis redzēt noķīlējušas. jā, darbības principu zinu.


ķīlē tās var būt pēc tam kad jau vairs efektīvi nepārvada griezi uz ventilātoru, pirmais tests ir pārbaude uz pārmērīgu izslīdēšanu siltam, darbojošam motoram

un kexxa vietā jā, es droši vien aizietu pašsadedzināties, jo dzīvot toč nav vērts, visi beigu beigās mirst... tad priekš kam mocīt sevi un citus, reku Bill Burr tieši par šo tēmu
Spied "Play", lai skatītos video!





droši ej un dedzinies, vismaz nedzīsi sviestu, nemaz neiebraucot par ko ir saruna...
Offline

Moderatori: AV, CP17, DoubleD, GirtzB, Jagr, OX, Puxxx, SteelRat, linda, marihuans, noisex, zzips