Online

Pašreiz BMWPower skatās 88 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija » E60/E61 (2003-2010)

Tēma: Par un ap 5er E60/61 III

AutorsZiņojums
KaspichsS
24. Jan 2019, 19:07 #261

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI


24 Jan 2019, 16:41:18 @Voits rakstīja:

24 Jan 2019, 16:19:50 @Angelz rakstīja:

24 Jan 2019, 15:41:22 @Voits rakstīja:
Kas var nolasīt kļūdas ar icom? PM.


Kāpēc uzsvars ir uz icom, definē domu gājienu?

Varu, strādāju ar otrās paaudzes icom, bet kļūdas nolasīt var mierīgi ar daudz maz normālu dcan klonu.


Vnk kļūdas vajag vainu inpa vai ista formātā redzēt.
Es tā konceptuāli spriežu
Man galvenais,lai parāda kļudas normālā formātā.


tb., EDIABAS? Bet, tikai kļūdas skatot, tāpat virs 50% varbūtība ne to mainīt/darīt...
Offline
shtewe
24. Jan 2019, 19:29 #262

Kopš: 06. Feb 2017

Ziņojumi: 26

Braucu ar: KTM BMW


24 Jan 2019, 19:02:54 @Angelz rakstīja:

24 Jan 2019, 17:04:40 @shtewe rakstīja:
Hello

E61 kļūdas - 4203, 44E2, 4477 - visām skaidrojums “no communication via BSD interface”. Tās ir priekš IBS, ģeneratora un kvēlsveču releja. Kvēlsveču relejs jauns.
Kas visticamāk pie vainas varētu būt? Minu, ka IBS vai voltage regulators pie ģeneratora?


A/m gads, modelis?


2004, 525d
Offline
KaspichsS
25. Jan 2019, 07:17 #263

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI

pa pīzdu?

čmošņiki, jūs tiešām vēlaties ''cieņu''?

PDF griezēji, auto konstruktoru veidotāji un trešais, kuram vnk nav sajēgas, ko viņš ļeperē:

1. lūdzu, izlasiet, mēģiniet saprast pamatlietas:
https://n53series.blogspot.com/2018/12/obd-ii-vs-ediabas.html

2. ne bez iemesla es jautāju cilvēkam Nr1 (PDF griezējam) - vai viņš ir pārliecināts, ka VISI viņa pieminētie megatooļi māk EDIABAS. Jo, piemēram, liela daļa Bosch KTS nemāk;

3. Pat INPA, kas, kā zinām, ir BMW AG iekšējai lietošanai izmantotais rīks, pat pēc versijas 5.0.6., kas skaitās pēdējā oficiālā, pat tai - parādās jaunāki loaderi konkrētiem moduljiem. Un pat šajos loader ir ''baltie plankumi'', kur kļūdas ir vnk HEX cipars, pat bez nosaukuma. VISI iepriekšminētie alternatīvie nesatur pat ne pusi, pat ne trešdaļu kļūdu (nosaukumu, par papilddatiem - turpinājumā), kas ir pilnajā EDIABAS datubāzē. Protams, ja mēs runājam par ko jaunāku kā 2004.gada auto ar ''dizeļ M57''. Ko jūs toč neesiet piedzīvojuši;

4. Neviens no šiem alternatīvajiem rīkiem pilnā apjomā nerāda ne Info, ne History kļūdu sarakstus; par detalizētu info nerunājot;

5. Neviens no šiem alternatīvajiem nerāda freeze frame (condition) datus kaut elementāri pieņemamā apjomā;

6. lūk, kādi izskatās INPA freeze frame:
https://bimmerprofs.com/inpa-error-message/
es saprotu, ka jūs neko tādu neesiet ne redzējuši, ne jēdzat lietot, bet - jā, lūk, reku, kaut kādas papildus rindiņas. Kaut kas sastročīts. Kaut kāds sūds, bez jēgas. Bet, tikai ar šādiem sūdiem es strādāju. Jo tikai šie sūdi man sniedz pamatinfo, lai saprastu, kas vispār notika - kāpēc šī kļūda tika ierakstīta.

Ar JEBKURU no alternatīvajiem tooļiem neredz pat 1/100 no kļūdu datiem. Un, bļa, iedomājieties, ka es esmu strādājis ar gandrīz visiem PDF griezēja minētajiem!

Un tagad, lūdzu, par pīzdām. Jo krānu jums tiešām nav. jūs esiet dumas klačubābas, kas kļūdas pēc šeit iemaldījušās, izdzirdējušas vārdu BMW.

Un šeit lūk, rakstiņš ar DAŽIEM piemēriem, kā pēc kļūdu nolasīšanas var iegūt pavisam GREIZU priekšstatu par to, kas ir bojāts:
https://n53series.blogspot.com/2018/09/kadel-ve...diagnostiku.html

un ;seit, piemēram, tēma - kāpēc vispār nav kļūdu, bet problēma ir:
https://n53series.blogspot.com/2018/10/kapec-na...-in-process.html

Bet, bļā, tas viss ir pārāk sarežģīti. Dizeļ M57! PDF off! EEGR off!
Offline
KaspichsS
25. Jan 2019, 07:45 #264

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI

un, ja par ''kļūdu lasīšanu'', tad, lūdzu, apskatiet divus linkus.
Viens ir par tēmu, ko es saprotu ar diagnostiku, izmantojot iNPA, otrs par ISTA.

Abos divos - kļūdu lasīšana ir pieminēta tikai ievadā un sastāda 1/10000 no diagnostikas.

Un tad vietā būtu tēma - kāpēc?

Diagnostika ar INPA

Diagnostika ar ISTA

p.s. es atļaušos iekopēt, ko MANUPRĀT nozīmē (kas jādara): atrast defektu (nevis nolasīt kļūdas ar hvz ko), izmnatojot iNPA

Diagnostikai tiks izmantots:
1. INPA loader 2.023; ar OBD to USB savienotājvadu;
2. ISTA D;
3. ELM327 ar kādu no bezmaksas programmatūrām, kas lasa OBD mode 6 datus.
Ja būs nepieciešami kādi papildus rīki, tie tiks norādīti atbilstošajā sadaļā.

Sagatavošanās.
1. Esošo kļūdu freeze-frame noglabāšana datorā.
freeze frame redzams: ../F4/F1/F3
Freeze-frame piemērs: šeit.
Informācija par katru kļūdu redzama savā 'ekrānā'. Ir vairāki varianti, kā informāciju noglabāt: var izdrukāt virtuālajā printerī, izmantojot INPA rīkus, var noglabāt kā ekrānšāviņu, kaut vai nofotografēt ar telefona kameru - tam nav principiālas nozīmes.
Šis ir ļoti svarīgs sagatavošanās posms! Agrāk ierakstītās kļūdas sniegs daudz informācijas slēpto defektu gadījumā!

2. Esošo kļūdu dzēšana.
Kļūdu dzēšana ir svarīga, jo tikai pēc šīs procedūras dzinējs mēģinās atjaunot normālu funkcionalitāti. Kļūdas (pat ar pasīvu statusu) var paredzēt bojāto (vai iepriekš bojāto) elementu atslēgšanu un dzinēja darbu alternatīvajos (avārijas) režīmos.
Kļūdas, kuru stautss ir aktīvs (vorhanden) atjaunosies nekavējoties (dažu minūšu laikā). Ja kļūda atjaunojas nekavējoties - acīmredzot, MSD80 ir pamats uzskatīt, ka konkrētā problēma ir aktuāla. Parasti aktīvu statusu saglabā:

sensoru un/vai izpildmehānismu pieslēguma kļūdas
specifiskas kļūdas, piem: 30E9; 30EA

Sīkāk par kļūdu grupām: šeit; papildus informācija par 30E9 un 30EA.

Ja MSD80 atjauno kādu kļūdu nekavējoties - šī problēma jānovērš pirms tālākas diagnostikas. Tā kā atjaunotas tiek 'vienkāršākās' kļūdas, tajās skaidri norādīts bojātais elements. Šajos gadījumos ērti izmantot ISTA D, izvēloties opciju 'Calculate test plan'. ISTA D satur shēmas, instrukcijas 'soli pa solim', kā pārbaudīt bojāto mezglu.

Šajā bloga ierakstā mēs apskatam situāciju, kas neiekļaujas ISTA D vienkāršo algoritmu scenārijā, t.i.: dzinējs, piemēram, strāda nevienmērīgi; defekti ir sporādiski (piem., kļūdas par fuel trim, misfirēm, utml.).
Tipsisks N43/N53 lietotājs jau ir izmēģinājis populārākos remonta veidus: aizdedzes sveču un spoļu maiņa, vismaz puse - jau nomainījusi arī sprauslas.

Piezīme: populārāko maiņas elementu defektu defekta iespējamība:
1. Aizdedzes sveces. Maiņas nepieciešamība: vidēja. N43/53 ir raksturīga multi-ignition izmantošana, t.i.: līdz 5 dzirksteles reizēm vienā reizē (ja tas strādā Stratified charge režīmā) - sveces nolietojas vairākas reizes ātrāk kā 'parastos' dzinējos;
2. Aizdedzes spoles. Defekta iespēja: ļoti augsta! Diemžēl, pat Bosch (par ilgmūžīgākajām atzītās) spoles var iziet no ierindas ļoti ātri pēc uzstādīšanas. Iemesls - konstruktīvs defekts MSD80 vadības blokā, aprakstīts šeit. Diemžēl reti kurš N43/53 īpašnieks pieļauj iejaukšanos auto elektrosistēmā, tādēļ snubbers tiek uzstādīti reti un spoļu resursa problēmas - paliek. Postā aprakstītie snubbers radikāli risina spoļu bojāšanās problēmu - tie ir ļoti efektīvs risinājums;
3. Sprauslas. Defekta iespēja: salīdzinoši neliela, sprauslas bieži tiek mainītas nepamatoti. Vēl vairāk - servisu nekompetences dēļ (reizēm pat dīleru centri) piedāvā mainīt visas sprauslas kopā, nespējot identificēt bojāto.



Diagnostika tukšgaitā.
1. aukstu Lambda zondu pārbaude neieslēgtam dzinējam
a) ieslēgt aizdedzi, dzinēju nestartēt
b) atvērt Analog values 6 bloku: ../F5/F2/F6
c) novērtēt divas apakšējās bar rindas:
kreisās puses bar jārāda 16K Ohm; labās puses bar jārāda 65K Ohm
d) atvērt degvielas maisījuma menu ../F5/F6
e) pārbaudīt kontroles zondu spriegumu, jābūt 0,42V N53 dzinējam; 0,42V 1.mās bankas rādījumam N43 dzinēja gadījumā
f) pārbaudīt wide-band zondu spriegumus, abu banku zondēm jābūt 2,0V +/-10%
Ja vērtības atšķiras, veikt dziļāku izpēti. Sīkāks apraksts šeit.


2. Sprauslu tecēšanas pārbaude (īpaši efektīva - aukstam dzinējam)
a) atvērt degvielas maisījuma menu: ../F5/F6
b) startēt dzinēju
c) sagaidīt, kad MSD80 sāk wide-band zondu apsildi (pirmās rindas bar sasniedz 99%, pēc pāris sekundēm stabilizējas 30..60% robežās)
d) novērot Lambda vērtības wide-band zondēm
e) novērot integratoru vērtības
Ja Lambda vērtības būtiski atšķiras no 1,00 (tipiska defekta gadījumā: ir zem 0,97, bet nekorektas ir arī vērtības virs 1,03), kā arī - ja integratori izslīd ārpus -15..+15%, veikt sīkāku sprauslu tecēšanas testu. Sīkāks testa apraksts šeit.


3. zondu Nernsta pretestību pārbaude
a) ieslēgt dzinēju, uzsildīt 5min.
b) atvērt fuel mixture menu ../F5/F6
c) pārbaudīt, ka visas četras zondes tiek apsildītas (pirmās divas rindas bar rāda 30 .. 60% PWM)
d) atvērt Analog module 6 ../F5/F2/F6
e) novērtēt Nernsta pretestību vērtības (divas apakšējo rindu bar vērtības)
Ja Nernst vērtības ir 0/256/512 Ohm: zondes ir uzsilušas.
1024 Ohm un vairāk - zonde ir novecojusi vai bojāta, tā jāmaina

4. Zondu pārbaude
a) uzsildīt dzinēju līdz darba temperatūrai
b) uzturēt dzinēja apriezienus 2000 RPM vismaz 10 sekundes
c) atvērt zondu testa moduli ../F9/F3
d) veikt testu, nospiežot F1
Pareizi testa rezultāti: Lambda 0,90/1,10 (+/-0,01) wide-band zondēm; <0,1/>0,8V kontroles zondei (zondēm).
Tipveida defekts: kontroles zondes ģenerē pazeminātu spriegumu. Ja testa spriegums uzrāda spriegumu <0,8V, zonde ir novecojusi vai aizsērējusi, tā jāmaina. Pēc maiņas
a) nodzēst adaptācijas (2nd group) ../F8/F2/Shift+F9, izveidot jaunas adaptācijas, kā aprakstīts šeit.

5. Kartera ventilācijas pārbaude
a) ja testu veic aukstam dzinējam - sagaidīt wide-band Lambda zondu apsildi (skat. iepriekš)
b) ieslēgt fuel mixture menu ../F5/F6
c) novērot integratorus un offset tipa adaptācijas
d) lēnām atvērt eļļas uzpildes korķi
Ja integratori pāris sekunžu laikā strauji pieaug un sasniedz +20 .. 30%, vai tiek pārrakstītas (palielinātas) offset tipa adaptācijas, kartera ventilācijas vārsts nestrādā korekti. Sīkāka kartera ventilācijas diagnostika aprakstīta šeit.


6. Intake manifold hermētiskuma novērtēšana
a) atvērt fuel mixture menu: ../F5/F6
b) novērtēt offset tipa adaptācijas
c) novērtēt integratorus
Ja offset tipa adaptācijas ir stipri virs 0 (virs 1,5 ..2,0 mg/stk) un/vai integratori sasniedz +15 .. 20% (pie normāla un stabila degvielas spiediena) abās bankās, iespējama gaisa piesūkšana ieplūdes kolektorā. Pārbaudīt ieplūdes kolektora hermētiskumu (ar dūmu testu), novērst gaisa pieplūdi.
Papildus - pārbaudīt EGR vārsta hermētiskumu (manuāli nobloķējot EGR vārsta kanālu). Ja offset adaptācijas normalizējas - risināt problēmu ar EGR sistēmu (tukšgaitā EGR vārsts tiek aizvērts).

7. Degvielas spiedienu pārbaude
a) atvērt Analogo vērtību bloku 6: ../F5/F2/F6
b) novērot labās puses bar No5 un No6
zemspiediena degvielas spiedienam jābūt 5000 hPa, uzturēšanas stabilitātei: 4950 .. 5050 hPa, ne sliktāk;
augstspiediena vērtībai jābūt 150.000 .. 200.000 hPa, īslaicīga nevienmērība (jittering) - ne vairāk kā +/-2000 hPa. Ja novērojama spiedienu atšķirība vai lielāka nestabilitāte, veikt papildus degvielas padeves sistēmas testu, kā aprakstīts šeit.

8. VANOS jittering pārbaude
a) atvērt VANOS menu: ../F5/F4
b) novērtēt offset adaptācijas abām sadales vārpstām. Ja kāda no tām ir ārpus +/-8,0..8,5%, veikt VANOS remontu (tas ir nepareizi samontēts);
c) novērtēt uzdotās un nomērītās pozīcijas vērtību atšķirības. Ja atšķirības lielākas par +/-0,5 grādiem, veikt sīkāku VANOS mezgla novērtēšanu un remontu. Apraksts šeit.
Ja novērota VANOS nestabilitāte, noteikti jāpārbauda eļļas spiediena stabilitāte.

9. Eļļas spiediena stabilitāte (var izlaist, ja VANOS strādā stabili)
a) atvērt eļļas spiediena menu: ../F6/F2/F2, novērot noteikto eļļas spiedienu, ja tas stipti fluktuē (virs +/-100 hPa):
b) novērtēt eļļas spiediena vārsta PWM
Ja vārsta PWM sasniedz 99% un/vai eļļas spiediens stipri fluktuē, veikt padziļinātu eļļas spiediena sistēmas inspekciju, sīkāks apraksts šeit.
Piezīme: pieprasītā spiediena vērtību novērtējot, samazināt par 1000 hPa

10. Misfire skaitītāju novērtēšana.
Ja auksts dzinējs darbojas būtiski nevienmērīgi, jāpārskata misfire skaitītāji.
a) pieslēgt EML327 adapteri, atvērt tā programmatūru, OBD mode 6
b) novērtēt aktuālās sesijas (un starpsesiju skaitītāju) cilindru misfire
Ja kāda cilindra misfire skaitītāji ir stipri atšķirīgi no 0, novērtēt šī cilindra sveci un aizdedzes spoli.
Ja svece ir ar melnu aplikumu - visticamākais iemesls: tekoša sprausla.
Kontrolei - nomainīt aizdedzes spoli pret jaunu, atkārtot testu.
Ja ir aizdomas par tekošu sprauslu, izņemt sprauslas un nodot uz pārbaudi/tīrīšanu.
Misfire skaitītāju atšifrējums šeit.

11. Rough run novērtēšana
a) atvērt Rough run ../F5/F7
b) ja spararata adaptācijas statuss ir neaktīvs (neiekrāsots) - nav veikta spararata adaptācija, cilindru efektivitātes rādījumi var būt nekorekti. Veikt spararata adaptācjas, kā aprakstīts šeit
c) novērtēt cilindru mehāniskās efektivitātes mērījumus
Samazināta mehāniskā efektivitāte - palielināta (virs 0) bar vērtība.
Ja kāds no cilindriem uzrāda regulāru samazinātu efektivitāti (bar stipri lielāks par pārējo cilindru atšķirībām no 0), ir pamatotas aizdomas par nekorektu sprauslas darbību. Pārbaudīt sprauslu atvērumu laikus (apraksts zemāk), nodot sprauslas uz darbības pārbaudi un tīrīšanu.
Piezīme: dažādām programmatūras versijām var būt ļoti atšķirīga jūtība pret cilindru nevienmērību. Ir MSD80 software versijas, kurām būtiska nevienmērība būs pie bar atšķirības 1,000 .. 1,500; ir software versijas, kurām būtiska nevienmērība būs jūtama pie bar atšķirību vērtības 0,010 .. 0,015. Tādēļ svarīgi ir nevis novērtēt bar atšķirības absolūtās vērtības (tā var būt mazas un tālu no sarkanā sektora), bet meklēt cilindru, kurš visvairāk atšķiras no pārējiem (bar vērtība ir pozitīva attiecībā pret pārējiem).
Piezīme: ja auksta dzinēja nevienmērība ir īpaši izteikta tieši pirmajās sekundēs pēc starta, šo testa posmu pārcelt kā otro, uzreiz pēc Lambda vērtību pārbaudes izslēgtam dzinējam.
Ja MSD80 konstatēs nevienmērību ilgāku laiku, tas mēģinās šo problēmu novērst, mainot sprauslu atvēruma laiku.

12. Sprauslu atvēruma laiku pārbaude
a) atvērst sprauslu atvēruma menu: ../F5/Shift+F6/F1
b) novērtēt sprauslu atvēruma laika atšķirības
Ja kādas sprauslas atvēruma laiks būtiski atšķiras (vairāk kā par 20..25% no pārējo sprauslu vidējota atvēruma) - nodot sprauslas uz to tīrīšanu.
Uzmanību: sprauslu atvēruma laiki norādīti cilindriem firing order secībā, t.i.: 1-5-3-6-2-4 (jeb 1-3-4-2: 4 cilindru dzinējiem).
Piezīme: Sprauslu atvēruma laikus atkārtoti salīdzināt ar Rough run datiem. Abos gadījumos:
a) pie līdzīga sprauslu atvēruma ir liela Rough run vērtību atšķirība
b) pie (pēc laika) izlīdzinātas Rough run mehāniskās efektivitātes kādas sprauslas atvēruma laiks ir būtiski atšķirīgāks kā citām
atšķirīgo cilindru atzīmēt, tā sprauslai veikt pārbaudi, tīrīšanu (ieteicams - visām sprauslām), vai konkrētās sprauslas nomaiņu.


Iepriekšminēto procedūru kopums garantēs vainīgā cilindra vai mezglu atrašanu aukstam vai siltam dzinējam tukšgaitā.
N43/N53 dzinējs tukšgaitā (arī silts, uzreiz pēc iedarbināšanas, ja netiek palielināti apgriezieni) strādā tikai Homogēna maisījuma apstākļos, attiecīgi - atkrīt diagnostika, kas saistīta ar Stratified charge režīmu (tā tiks apskatīta turpinājumā).



Ja dzinējs normāli darbojas tukšgaitā, bet nevienmērīgi darba režīmā un iepriekšējie testa posmi neatklāja nekādas novirzes no normas, jāturpina diagnostika ar izbraukuma sesiju, kuras laikā būs jānovēro vajadzīgie parametri.


Pirms izbraukuma sesijas

1. Pārbaudīt learnbits
a) atvērt learnbits: ../F5/Shift+F6/F2
b) ja nav iekrāsoti pirmās rindas learnbits, dzinējs kaut kādu iemeslu dēļ nav veicis sākotnējās adaptācijas!
Veikt vairākas īsas izbrauciena sesijas, vienmērīgi braucot 10..15min ar ātrumu 60..90km/h, ieturot pauzi tukšgaitā 5..10 minūtes. Pārliecināties, ka iekrāsojas augšējās rindas learnbits.
Ja iekrāsojas pirmās rindas learnbits, turpinār adaptāciju veidošanu, līdz iekrāsojas sekojoši learnbits:
X;X
X;X
0;0
X;X
Ja dzinējs darbojas tik nevienmērīgi, ka nav iespējama normāla adaptāciju izveidošana, šo posmu var izlaist.
Ja dzinējs nākošajās pāris braukšanas sesijās nesāk iekrāsot learnbits, pārbaudiet sprauslu kodējumu. Problēma aprakstīta šeit.
2.Novērtēt degmaisījuma multiplikatīvās adaptācijas
a) atvērt degvielas maisījuma menu: ../F5/F6
b) novērtēt multiplikatīvās adaptācijas
Ja abu banku adaptācijas atšķiras (vienā virzienā) vairāk kā +/-20%, ir jāpievērš īpaša uzmanība augstspiediena sensoram (tā rādījumi var būt nekorekti), sprauslu kodējumam (to ražība var būt neatbilstoša), noteikti jāveic Lambda zondu tests, kas aprakstīts šeit.
Ja starp banku multiplikatīvajām adaptācijām ir liela atšķirība (virs 10..15%), pastiprināta uzmanība jāpievērš Lambda zondēm, jāveic to tests; sprauslām (jāpievērš uzmanība Rough run testam).


3. Pārbaudīt NOx katalizatora stāvokli
a) atvērt NOx katalizatora menu: ../F9/Shift+F3/F1
b) ja katalizatora piesārņojuma līmenis ir 0mg, visticamākais: MSD80 ir ierakstīta (un kādreiz nodzēsta) 30EA kļūda jeb arī ierakstīta 30E9 kļūda. Risinājums: rīkoties saskaņā ar konkrētās kļūdas aprakstu, pēc normālas NOx katalizatora veiktspējas atjaunošanas atkārtot testus
c) ja katalizatora piesārņojums ir virs 3000mg, veikt katalizatora piespiedu desulfatēšanas sesiju, kā aprakstīts šeit, tad atkārtot testus



4. Termostata pārbaude
a) uzsildiet dzinēju, atveriet Analog values 6 moduli: ../F5/F2/F6
b) novērtējiet dzinēja darba t
c) novērtējiet eļļas, dzesēšanas t (pirms/pēc radiatora) rādījumus
Visiem t rādījumiem jābūt ticamiem. Ja kāds sensors rāda neadekvātu t, jārisina konkrētā problēma.
Dzinējam jāuzsilst līdz 90oC. Ja dzinēja t ir pazemināta, veiciet termostata darbības pārbaudi. Ja nepieciešams, nomainiet to. Sīkāks apraksts par termostatu šeit.


5. NOx sensora darbības pārbaude
a) atveriet NOx sensora menu: ../F5/Shift+F2/F1
b) uzsildiet dzinēju līdz 90oC: uzsāciet kustību, brauciet ar ātrumu vismaz 20km/h
c) uzsildiet izplūdi līdz 220oC, vismaz
d) divu minūšu laikā NOx sensoram jāsāk reportēt NOx vērtība, kas ir atšķirīga no 0ppm. Ja NOx sensors turpina rādīt 0ppm, veiciet padziļinātu izpēti, kas aprakstīta šeit. Ja nepieciešams, NOx sensors ir jānomaina.


Izbraukuma sesija problemātiskajā režīmā.

Mēģiniet braukt režīmā, kurā novērojama nevienmērība.

Tipiskie režīmi, kuros izpaužas defekti:
1. Kick-down režīms pie maziem apgriezieniem (zem 1500 .. 2000 RPM) - aizdedzes problēmas (sveces, spoles);
2. Režīms ar maksimāli liesu degvielas maisījumu (50 .. 60km/h, 6.ātrumā, Stratified charge: paredzētais Lambda ap 2,5 .. 3,0)
a) aizdedzes problēmas (spoles, sveces);
b) nekorekta Lambda (sasniedz 4 .. 5) - problēmas ar adaptācijām, to veidošanu;
3. mainīgs režīms (piem., vienmērīgi nospiežot/atlaižot akseleratora pedāli, braucot ar ātrumu 50 .. 60km/h) - VANOS (jittering, pozīciju kļūdas), droseļvārsts (jittering, pozīcijas sasniegšana);
4. straujas droseļvārsta atvēršanas brīdī - problēmas ar degvielas spiedienu (LPFP, HPFP). Problēmas apraksts šeit.
5. grūdienveida kustības nevienmērība (maigāka kā misfire gadījumos) - VANOS (pozīciju jittering).



Problemātiskajā režīmā:
1. jānovēro banku Lambda un dzinēja darba režīms
a) atveram fuel mode menu: ../F9/F1
b) novērojam Lambda abās bankās
Ja misfires sākas pie paaugstinātas Lambda (virs 3,0), acīmredzot, ir problēma ar adaptācijām. Ja vecās adaptācijas nesen nodzēstas, ļaujam dzinējam darboties citos, līdzīgos režīmos (piem., ar nedaudz lielāku ātrumu/slodzi), lai dzinējs pareizi noadaptē Lambda vērtības bankām;
c) ja nevienmērība manāma, dzinējam pārslēdzotiies uz Homogēnu maisījumu un atpakaļ uz Stratified charge:
a) jāļauj dzinējam atkārtoti pārslēgties šajos režīmos (kad/ja MSD80 identificēs problēmu šajos pārslēgšanās brīžos, tas veiks throttle jittering adaptācijas);
b) jāatjauno programmatūra - jaunākās MSD80 programmatūras versijas pārslēgšanos veic lēnāk un maigāk - nevienmērība nav identificējama (ja visi dzinēja komponenti ir darba kārtībā).

2. jāskata misfire skaitītāji
a) pieslēgt EML327 adapteru
b) nolasīt misfire skaitītājus
c) ticamākam rezultātam: izslēgt/ieslēgt aizdedzi, pēc nevienmērības novērtēt skaitītājus vēlreiz
Risināt problēmas ar misfire algoritmu identificēto cilindru (problēmu novēršanu sākt ar cilindru, kura skaitītājs uzrāda vislielāko misfire gadījumu skaitu).
Piezīme: testus veikt uz līdzena ceļa. Nelīdzena ceļa ietekme uz misfire skaitītājiem aprakstīta šeit.

3. jāpārbauda VANOS darbība. Iespējams, ka tieši šajos režīmos uzdotā un apstprinātā pozīcija būtiski atšķiras. Ja novērojamas būtiskas atšķirības (īslaicīgi - vairāku grādu; ilglaicīgas + jittering - ne vairāk kā +/-0,5 grādu robežās:
a) jāpārbauda eļļas spiediena stabilitāte, kā aprakstīts augstāk. Ja eļļas spiediens ir nestabils - risināt problēmu ar eļļas spiedienu. Ja eļļas spiediens ir stabils,
b) jārisina VANOS problēma.

4. jānovēro Lambda jittering
a) ieslēgt Lambda un darba režīmu menu ../F9/F1
b) novērot Lambda abās bankās Stratified režīmā, vienmērīgi (ideāli - kruīza režīmā) braucot 60 .. 90km/h
Ja ir novērojama būtiska Lambda jittering - ātras value izmaiņas up/down (vairāk kā +/-5% no Lambda vērtības) - jāveic sprauslu tīrīšana. Acīmredzot, sprauslu izsmidzinātais degvielas daudzums (vai beam) ir nestabils.
Papildus - jāpārbauda LPFP un HPFP spiedienu stabilitāte konkrētajos režīmos, kā aprakstīts augstāk.

5. aizdedzes sveču novērtēšana
a) izskrūvēt aizdedzes sveces
b) salīdzināt sveču izolatora nokrāsu
Ja izolators ir nevis gaiši pelēks, bet melns, ticamākais iemesls - sprauslas pilēšana. Nodot sprauslas uz pārbaudi (leakage testu) un tīrīšanu. Ja tīrīšana neatrisina problēmu - mainīt bojāto sprauslu.
Ja tumšākas ir tieši kādas no bankas svecēm, veikt nākošo testu.

6. Homogēna režīma Lambda novērtēšana
a) atvērt dzinēja režīmu menu ../F9/F1
b) pārslēgt dzinēju Homogēnā režīmā, nospiežot F1

Dažādos režīmos novērtēt Labda vērtības abās bankās. Ja kādā bankā Lambda ilgstoši (izņemot strauju paātrināšanos) ir zem 1,00, veikt papildus Lambda zondu testu, kā aprakstīts šeit. Iespējamais defekta cēlonis: samazināts kontroles zondu spriegums (zonde ir aizsērējusi un/vai novecojusi).
Piezīme: pēc testa atslēgt Homogēnu maisījumu: rež'mu menu ../F9/F1 nospiest F5

7. Sprauslu adaptāciju veidošanas novērtēšana
izbrauciena sesiju veikt 10..15min vienmērīgas braukšanas apstākļos (50 .. 100km/h), 5..10min ļaut dzinējam darboties tukšgaitā. Atkārtot vairākus ciklus.
a) atvērt sprauslu adaptācijas: ../F5/Shift+F6/F3
b) novērt sprauslu mērījumu datus. Normālas atšķirības: līdz +/-5%
c) atvērt Stratified charge tukšgaitas efektivitātes mērījumus: ../F5/Shift+F6/F5
d) novērtēt efektivitātes mērījumus. Normālas atšķirības: līdz +/-0,5mg/stk
e) novērtēt kopējās sprauslu korekcijas: ../F5/Shift+F6/F1 (4. lidz 6. rinda)
Ja kāda no sprauslām uzrāda ļot lielas atšķirības - veikt sprauslas pārbaudi, tīrīšanu vai nomaiņu, ja nepieciešams.
Piezīme: šajos menu cilindru secība uzrādīta firing order!
Veicot atkārtotus testus, cilindru efektivitātes atšķirībām būtu jāsamazinās. Ja tās paliek ievērojamas, piefiksēt, kuri cilindri regulāri maina savu (nomērīto) efektivitāti, veikt to sprauslu pārbaudi (ražība un noplūdes).

[ Šo ziņu laboja KateG, 25 Jan 2019, 07:49:54 ]

Offline
citrons1
25. Jan 2019, 13:38 #265

Kopš: 26. Aug 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 769

Braucu ar:




BMW E60 530/535 sērijas dīzeļiem diezgan izplatīta kaite, viena no gumijas caurulēm alumīnijā vibrācijas ietekmē "izfrēzē" caurumu.




Paldies draugi par padomu! Šodien apskatijos un man jau tur ir izfrēzējusies grope... caurums vēl nav, tā kā laicīgi paspēju

p.s. iesaku katram atvērt motora pārsegu un apskatīt savu trubu...



[ Šo ziņu laboja citrons1, 25 Jan 2019, 13:38:51 ]

Offline
Narix1589
25. Jan 2019, 20:22 #266

Kopš: 01. Jan 2019

Ziņojumi: 94

Braucu ar:

Speciālisti varbūt zin! Šofera pusē, pasažieru grīdai apakša puedarbinot auto, tikšķ takā taimeris, palienot apakšā - kautkādi vadi ne vadi redzās, bet kas tas ir?
Offline
avakado
25. Jan 2019, 20:26 #267

Kopš: 21. Feb 2011

No: Jelgava

Ziņojumi: 343

Braucu ar: E60 3.0i, E70 4.0d


25 Jan 2019, 20:22:12 @Narix1589 rakstīja:
Speciālisti varbūt zin! Šofera pusē, pasažieru grīdai apakša puedarbinot auto, tikšķ takā taimeris, palienot apakšā - kautkādi vadi ne vadi redzās, bet kas tas ir?


man tur nak skanja no skybrake, kad bachas iet uz beigam
Offline
vernersb
25. Jan 2019, 20:37 #268

Kopš: 02. May 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 1028

Braucu ar: E61 530DA


24 Jan 2019, 09:27:07 @vernersb rakstīja:
3 īsi pīkstieni parādījušies. Nav saistīti ar to funkciju, kas brīdina reizi stundā, īsi pirms aprit stunda. Vēl kādi varianti? Šobrīd varu pateikt, ka nestrādā parkingi, jo viens nosprādzis un tagad maina, bet vai tas varētu būt ar to saistīts? Un pīkstieni nāk no Navigācijas puses.

Jā imobilaizera bača pie vainas! Tas info pārējiem.
Offline
oshels638
26. Jan 2019, 12:59 #269

Kopš: 19. Oct 2007

Ziņojumi: 384

Braucu ar: X5


25 Jan 2019, 20:22:12 @Narix1589 rakstīja:
Speciālisti varbūt zin! Šofera pusē, pasažieru grīdai apakša puedarbinot auto, tikšķ takā taimeris, palienot apakšā - kautkādi vadi ne vadi redzās, bet kas tas ir?


Uz e65 līdzīga skaņa, skan aukstā laikā kad ieslēdzas webasto. No apakšas papētot tai vietā izskatījās pēc kāda webasto degvielas pumpīša pie bākas
Offline
ATB
26. Jan 2019, 13:18 #270

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5187

Braucu ar: ♛ ♛

Te nesen bija saruna par vējstikla šķidrumiem. Pagaidām izskatās labs Baltic Auto Parts izplatītais Fixus -20 grādu zieminieks. Price/performance labs - 2.05 par 5L kannu. Ir ar citrona un neitrālu smaržu. Pamēģināju neitrālo - nav ne vainas. Vismaz vislabākais par to ciparu izskatās - knapi var sajust. Vienīgi uzraksts "paredzēts profesionālai lietošanai" kombinācijā ar trīs brīdinājuma zīmēm bišk liek aizdomāties par to cik tur viss ir veselīgi. Kaut gan visi jau tie šķidrumi ķīmija vien ir. Nedrīkst ieelpot, nedrīkst iedzert, nedrīkst nonākt saskarsmē ar ādu.
Offline
86JurisBlinkovs86
26. Jan 2019, 13:48 #271

Kopš: 14. Feb 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 44

Braucu ar: BMW e61 Touring

Sveiki tauta, pēc apmēram 25 minūšu mašīnas darbošanās,kad kārtīgi uzsilusi, izmet kļūdu
Offline
86JurisBlinkovs86
26. Jan 2019, 13:49 #272

Kopš: 14. Feb 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 44

Braucu ar: BMW e61 Touring

Offline
daulex
26. Jan 2019, 17:51 #273

Kopš: 21. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 922

Braucu ar: Bardahl eļļu

Iepriekšējā posta bilde:


Jums uz diagnostiku, kungs, vai nu pie @Angelz vai kur vairāk patīk. Ja dpf joprojām uz vietas, tad jātīra vai jāgriež, ja jau prom, vajag autiņu pareizi pāršūt. Jebkurā gadījumā, jāslēdzās pie datora.
Offline
KaspichsS
28. Jan 2019, 13:52 #274

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI

es varu pkalchoties ar savu nelielo pieredzi ar dazhaadiem tooljiem (INPA, Ļaunč, Čarļi).
dazhi konkreeti piemeeri:
akja mainjas pieregjistreeshana ar INPA meedz feilot - netiek korekti noresetots SOH. sekas - protams, ne tuuliiteejas.
Launch - nekorekti paarraksta (konkreetajaa testaa) SOC. Sekas - nezinaamas/neparedzamas.
Neviens no alternatiivajiem (INPA ieskaitot) nepaarbauda sprauslu datu integritaati. Sekas - cilindru individuaalaas - atrubiitas; banku adaptaacijas - jaunas netiek veidotas. tb., dzineejs vibree, raustaas, buuus kljuudas par zondu trim, CO katiem, misfireem - remontiem nebuus gala.
Ir (alternatiivo) softu versijas, kur cilindru seciiba ir firing order. Ir taadas, kur atseviskjos menu MCU regjistru seciibaa, izmantojot vienu moduli 4/6 cilindru dzineejiem - ir veel cita/treshaa cilindru seciiba. Tb., to nezinot, datu interpretaacija - pilniigi kljuudaina.
arii konfiguracijas datus alternatiivie iipashi nesaspringst lasiit. ja buus loader/modulis kopigs versijaam ar 1 vai 2 bankaam, atkal - briinumi (neizmantotajos regjistros vai otraas bankas datu neredzeeshana) garanteeti.
Adaptaacijas. Pat INPA ''visas'' MSD seerijai dzeesh savaadaak kaa ISTA.
Ko/kaa dzeesh alternatiivie - nezina neviens.
Kodeshana. Tipiska ieziime - alternatiivie nepaarbauda ne MCU config, ne job statusu peec taa nosuutiishanas. tb., tu nospied pogu 'ok/next', atnaak apstiprinaajums, bet - patiesiibaa proceduura nav izpildita vai izpildiita daljeeji. bet to neviens nepaarbauda.
Par katu/sensoru piekodeeshanu - ir varianti, kur ne tikai jaanodzeesh konkreeti regjistri, bet jaauzstaada arii atbilstoshie statusa biji. ar otro sadalju alternatiivie greeko, attieciigi - jaa, vrodji regjistri tiiri, bet paraadaas kljuudas par plausibilitaati. tb., DME nav informeets, ka var buut liela nesakritiiba vecajos/jaunajos datos.
Par taadam lietaam kaa - alternatiivajos nav specifiskaaku lietu/jaunaakiem dzineejiem, nav specifisku kljuudu, nav kljuudu freeze frame datu, nav alternatiivo kljuudu sarakstu, nav specifisku menu - tas taa vnk ir.
par gandriiz visu no shiii - siikaak manaa blogaa. so, laipni luugti tie, kam interesee.
N53series.blogspot.com
Offline
Edd76
28. Jan 2019, 14:16 #275

Kopš: 23. Jan 2013

No: Baldone

Ziņojumi: 47

Braucu ar: Ar muti

Jauns akumulators obligāti kaut kā jāpiereģistrē? Nomainīju aķi, it kā nekādu problēmu, tik pa reizei izmet "Low voltage", bet dzīvot netraucē.
e60 FL 525i

P.S. uzliku Exide AGM

[ Šo ziņu laboja Edd76, 28 Jan 2019, 14:17:23 ]

Offline
Angelz
28. Jan 2019, 20:01 #276

Kopš: 17. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 2867

Braucu ar: BMW E60 535D


28 Jan 2019, 14:16:48 @Edd76 rakstīja:
Jauns akumulators obligāti kaut kā jāpiereģistrē? Nomainīju aķi, it kā nekādu problēmu, tik pa reizei izmet "Low voltage", bet dzīvot netraucē.
e60 FL 525i

P.S. uzliku Exide AGM


100x reižu izrunāta tēma.

Atšķirīgi akumulatora zīmoli netiek ņemti vērā pie nomaiņas!

Ja tiek mainīts vecais akumulators uz jaunu un jaunais ir tāds pats pēc tipa (AGM/Skābes) un tilpuma (Ah) kā iepriekšējais akumulators tad a/m ir jāreģistrē akumulatora nomaiņa!

Ja tiek mainīts vecais akumulators uz jaunu un jaunais nav tāds pats pēc tipa vai tilpuma kā iepriekšējais akumulators tad attiecīgi ir jāpiekodē a/m akumulatora parametru izmaiņas un jāreģistrē akumulatora nomaiņa!

[ Šo ziņu laboja Angelz, 28 Jan 2019, 20:08:43 ]



-----------------
▫▪□ ■ BMW a/m elektronikas remontdarbi ■ □▪▫

Dažādu BMW multimēdiju navigāciju karšu aktuālie jauninājumi
Offline
Dzerve
29. Jan 2019, 20:46 #277

Kopš: 29. Sep 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 177

Braucu ar: 328,535D

Esmu nobraucis 6 gadus ar e60 3.0d un tagad ir doma ņemt e60 3.5d.Varat padalīties ar info cik ļoti sadārdzinās remonti utt?! Un cik izturīgas vai ne izturīgas ir turbīnas, sprauslas un kārba šim?!
Offline
RSAWorkshop
29. Jan 2019, 21:05 #278

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 6084

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31

Kā jau vecai mašīnai, ja kāds to visu nebūs mainijis, tad visticamāk mainīsi Tu
Tā nekas īpašs, tikai paildus 1 turbīna
Nu ja 210kw, tad sprauslas nav remontējamas, būs jāpērk jaunas ja kkas notiks

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
Angelz
29. Jan 2019, 21:56 #279

Kopš: 17. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 2867

Braucu ar: BMW E60 535D


29 Jan 2019, 20:46:28 @Dzerve rakstīja:
Esmu nobraucis 6 gadus ar e60 3.0d un tagad ir doma ņemt e60 3.5d.Varat padalīties ar info cik ļoti sadārdzinās remonti utt?! Un cik izturīgas vai ne izturīgas ir turbīnas, sprauslas un kārba šim?!


Izteikti dārgāka ir bremžu sistēma, pārējais daudz maz līdzīgi. Papildus nāk klāt vēl viena turbīna. Braukšanas uzvedībā ir savādāks, gan cēlienā gan arī kā kārba slēdzas.

Gaisa filtrs daudz vienkāršāk nomaināms salīdzinoši ar 530d.

Vasarā būs jau 4 gadi kā ikdienā braucu ar E60 FL 535D. Kopsummā es esmu ļoti apmierināts. Par izmaksām viss atkarīgs kā kopts un uzturēts auto iepriekš.

-----------------
▫▪□ ■ BMW a/m elektronikas remontdarbi ■ □▪▫

Dažādu BMW multimēdiju navigāciju karšu aktuālie jauninājumi
Offline
Asch
29. Jan 2019, 22:47 #280

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4193

Braucu ar:


29 Jan 2019, 21:05:23 @RSAWorkshop rakstīja:
Kā jau vecai mašīnai, ja kāds to visu nebūs mainijis, tad visticamāk mainīsi Tu
Tā nekas īpašs, tikai paildus 1 turbīna
Nu ja 210kw, tad sprauslas nav remontējamas, būs jāpērk jaunas ja kkas notiks

Pieredzes nav, bet no blakus foruma te paris kungi apgalvo, ka nu jau esot remontejamas
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, Angelz, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo