Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 119 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
megakakis
25. Jun 2020, 14:45 #921

Kopš: 07. Jun 2012

Ziņojumi: 58

Braucu ar:

Brīvdienās sanāca pabraukt ar jaunu i3.
Es teiktu ļoti dinamisks un lielisks auto. Nobraukums ar vienu uzlādi ~ 300 km.
Ja kādam ir piedāvājumā mazlietots ar 120Ah, tad PM.
Offline
kkas
25. Jun 2020, 15:20 #922

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8881

Braucu ar: zviedru ledusskapi

Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Offline
smudo
25. Jun 2020, 18:03 #923

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3514

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


25 Jun 2020, 15:20:24 @kkas rakstīja:
Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē


EV Eiropas razotaji attista del ES regulam, kas jau tagad ir speka un no 2020. Gada netirgojot EV, faktiski vairs nav iespejas ieklauties CO2 limitos (95g/1km). Par katru parsniegto gramu ir sods X auto skaits, kas lielo razotaju gadijuma var rezulteties daudzos demitos milj EUR soda naudas. Savukart, subsidijas ir stimuls pircejiem, jo ja razotaji razos, bet klienti nepirks EV loti lielos apjomos, tad nekas nemainisies.
Offline
depo
25. Jun 2020, 18:15 #924

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20924

Braucu ar: Zirgu


25 Jun 2020, 14:45:28 @megakakis rakstīja:
Brīvdienās sanāca pabraukt ar jaunu i3.
Es teiktu ļoti dinamisks un lielisks auto. Nobraukums ar vienu uzlādi ~ 300 km.
Ja kādam ir piedāvājumā mazlietots ar 120Ah, tad PM.


Jaunākajiem ir vairāk zs un 120Ah baterija, bet tiem līdz 2018 manuprāt, ir 60 vai 94Ah un zs mazāk. Tur no 300km ne smakas nebūs. No 2018 nāca i3s.

Cenas manā skatījumā ļoti labas par EV un vēl pie tam BMW. Dīvaini, ka viņi tik milzīgi daudz tirgojas un par labām cenām....

[ Šo ziņu laboja depo, 25 Jun 2020, 18:21:10 ]

Offline
KristsK
25. Jun 2020, 18:38 #925

Kopš: 22. Aug 2005

No: Ikšķile

Ziņojumi: 2725

Braucu ar: uzrakstu www.margas.lv


25 Jun 2020, 15:20:24 @kkas rakstīja:
Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē

Tāpat jaremontē piekare, jāmaina antifrizs , bremžu, reduktora eļļas, bremzes ik pa 3 gadi, ja nav keramika un citi sūdiņi .

-----------------
METĀLA IZSTRĀDĀJUMI , GRILU GALERIJA šeit

Offline
depo
25. Jun 2020, 18:42 #926

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20924

Braucu ar: Zirgu


25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē


Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.
Offline
DeeCee
25. Jun 2020, 19:41 #927

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

ja uztaisīs +/- šādu parametru bateriju(~2 mil km/16 gadi), to mainīs reizē ar mašīnu

https://www.bbc.com/news/technology-52966178

nezinu, vai jaunu auto pircējus baigi pisīs tas, ka želejnieks nevarēs braukt ar 15 gadus vecu vācu premium nopisteni.

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 25 Jun 2020, 19:42:56 ]

Offline
depo
25. Jun 2020, 19:55 #928

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20924

Braucu ar: Zirgu

Gan jau attīstīsies ne OEM bateriju nozare, tāpat kā telefoniem/elektro instrumentiem/auto detaļām utt.
Offline
edmundo
26. Jun 2020, 16:38 #929

Kopš: 17. May 2004

Ziņojumi: 584

Braucu ar: Forester XT


25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:

25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē


Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.

Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk.
Offline
smudo
26. Jun 2020, 17:31 #930

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3514

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


26 Jun 2020, 16:38:53 @edmundo rakstīja:

25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:

25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē


Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.

Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk.


Kā būs, to mēs nezinām, bet viena mobilā telefona baterija ir ap 10Wh, kas nozīmē, ka, piemēram, aktuālā BMW I3 kapacitātes sasniegšanai (38 kWh -neatceros - bruto vai neto), vajag aptucenu 4000 telefonu bateriju (katrs aptuveni zina, cik retail un wholesale maksā viena aftermarket baterija un var veikt aprēķinus tikai par izejmateriāliem) un tur ar salīmešanu nekas neatrisināsies, jo auto bateriju vadības sistema ir izstrādāta konkrētais OEM baterijas struktūrai, kas ir jāsaglabā, vai arī jāpārprogrammē auto vadība atbilstoši aftermarket risinājumam.

Vēl ir jāņem vērā, ka pašreiz pat ražotāji nespēj sevi apgādāt ar pietiekamu skaitu bateriju un kamēr nebūs cita tehnoloģija, tuvākajā laikā nekas nemainīsies, tādēļ nav pamata domāt, ka aftermarket tirgū tās baterijas metīs pakaļ pa lēto. No otras puses, ja būs pieprasījums, agri vai vēlu radīsies arī kaut kāds piedāvājums. Līdzīgi kā iRobot OEM un aftermarket baterijas, kur otrās ir ietilpīgākas un lētākas, bet atkal - EV tomēr nav iRobots
Offline
megakakis
29. Jun 2020, 15:39 #931

Kopš: 07. Jun 2012

Ziņojumi: 58

Braucu ar:

Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.
Offline
markelis
29. Jun 2020, 16:09 #932

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12847

Braucu ar: eFku

Varu par sapraatiigu ciparu uztaisiit aakjus, ar ko uzmest vadus tuvaakajai 0,4 kV liinijai
Offline
toolis
29. Jun 2020, 16:34 #933

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1720

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr


26 Jun 2020, 17:31:08 @smudo rakstīja:

26 Jun 2020, 16:38:53 @edmundo rakstīja:

25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:

25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē


Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.

Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk.


Kā būs, to mēs nezinām, bet viena mobilā telefona baterija ir ap 10Wh, kas nozīmē, ka, piemēram, aktuālā BMW I3 kapacitātes sasniegšanai (38 kWh -neatceros - bruto vai neto), vajag aptucenu 4000 telefonu bateriju (katrs aptuveni zina, cik retail un wholesale maksā viena aftermarket baterija un var veikt aprēķinus tikai par izejmateriāliem) un tur ar salīmešanu nekas neatrisināsies, jo auto bateriju vadības sistema ir izstrādāta konkrētais OEM baterijas struktūrai, kas ir jāsaglabā, vai arī jāpārprogrammē auto vadība atbilstoši aftermarket risinājumam.

Vēl ir jāņem vērā, ka pašreiz pat ražotāji nespēj sevi apgādāt ar pietiekamu skaitu bateriju un kamēr nebūs cita tehnoloģija, tuvākajā laikā nekas nemainīsies, tādēļ nav pamata domāt, ka aftermarket tirgū tās baterijas metīs pakaļ pa lēto. No otras puses, ja būs pieprasījums, agri vai vēlu radīsies arī kaut kāds piedāvājums. Līdzīgi kā iRobot OEM un aftermarket baterijas, kur otrās ir ietilpīgākas un lētākas, bet atkal - EV tomēr nav iRobots


ar EV ir vēl vieglāk kā telefoniem vai irobotiem, bateriju moduļi pārsvarā sastāv no 18650 baterijām, vajadzīgs tik pareizais BMS un softs lai auto māk sarunāties ar moduli.
Offline
elbruss
29. Jun 2020, 16:39 #934

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 928

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes


29 Jun 2020, 16:34:36 @toolis rakstīja:

ar EV ir vēl vieglāk kā telefoniem vai irobotiem, bateriju moduļi pārsvarā sastāv no 18650 baterijām, vajadzīgs tik pareizais BMS un softs lai auto māk sarunāties ar moduli.


18650 formātu cik atceros, tad lieto tikai Tesla. Visi pārējie ražotāji parsvarā pako baterejas no tādām kā plāksnēm (apmēram kā mobilo telefonu akumulatori tikai lielāki). Sanāk vairāk enerģijas mazākā tilpumā.

[ Šo ziņu laboja elbruss, 29 Jun 2020, 16:42:04 ]

Offline
smudo
29. Jun 2020, 19:37 #935

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3514

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.


Ko Tu domā ar uzlādes staciju? Lai lādētu 7kWh stundā pietiek ar standarta elektrības pieslēgumu un jānopērk uzlādes ierīce, pimēram, šāda:

https://elektrumveikals.lv/lv/majai/e-auto-uzlade/uzlades-ierices

Vakarā pieslēgsi un no rīta auto akumulators būs pilns.
Offline
1986
29. Jun 2020, 19:41 #936

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 283

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8

Šeit vari arī notestēt uz vietas

Wallbox uzlādes
Offline
JankyLV
29. Jun 2020, 19:44 #937

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 2984

Braucu ar: imperialblau


29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.

Ieej google, ieraksti wallbox type2, uzliec lapas latviešu valodā un šķirsti.
Offline
ParaTr00per
29. Jun 2020, 21:18 #938

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2048

Braucu ar: pakaļpiedziņas plastmasas spaini vai spaini bez vāka


29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.

ja nav baigā saspringuma par "ļaļaļkām" - vai kaut no Aļika. nāk no Vācijas, ~ nedēļas laikā
Offline
ak
30. Jun 2020, 08:12 #939

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR

Nav īsti precīzi. i3 lādējas ar 3 fāzēm un ir draudzīgs mazākiem pieslēgumiem. 7 kW uzlādes stacijas tērē līdz pat 32A, jo visu jaudu ņem no vienas fāzes. Uzlādes stacija maksā ap 500 EUR un tik pat daudz var sanākt par pieslēgšanu. Bet, protams, var atrast dārgākas stacijas


29 Jun 2020, 22:32:12 @Nixx rakstīja:

29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.



Jautājumi:
1. cik liels španis pieejams ?
bmw ņem pretī 11 kW, tas ir 16 A
Ja ir mājai pienāk vismaz 20 A, sariktē dinamisko tarifu, lai lādē pa nakti. Tad walbox vajag ar visu 11 kw jaudu
Ja ir 16 A vai mazāk mājas ieejā - nu tad jāsamierinās ar 7 walboxu. Nu un tad zūd laime no nakts lētās elektrības.

2. vai tas pasākums fiksēts vai plāno kaut ko mainīt.
Ja 100 % fix, tad ņem un skrūvē klāt pie sienas dajebko, no aļika čudām līdz teslas walboxam.
Principā atšķiras tikai dizains, funkcijas ir +/-. Lai tikai ir p1 noskaidrotā jauda
Ok, dažiem tur ir autorizācija un uzskaite. Ja ir risks, ka kaimiņš var pizģīt špani, tad par to vēl jādomā.

Ja domā vizināties apkārt - https://www.nrgkick.com

Iebrauc pie šiem, visu ok izstāstīs https://www.energolukss.lv/shop/category/precu-...des-iekartas-153


Offline
ParaTr00per
30. Jun 2020, 10:56 #940

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2048

Braucu ar: pakaļpiedziņas plastmasas spaini vai spaini bez vāka

+1 par Energolukss, ja pašam nav skaidrības ko/kā. tur čaļi naudu nesaņem tāpat vien.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo