Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 77 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Vekio
25. Nov 2019, 16:45 #421

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto

Manam 2015.gada Nissan Leaf ar 24kWh bateriju:
- pēc NEDC cikla sola 200km nobraucamo attālumu;
- pēc EPA cikla sola 135km

Pēc mana rozetes skaitītāja un mašīnas odometra...
- 19.10.2019. - 19.11.2019.
- vidējā gaisa temperatūra ~6 grādi
- nobraukti 1413 km
- iztērētas 364.88 kWh
- vidējais patēriņš sanāk 25.8 kWh/100km
- attiecīgi, nobraukt ar pilnu baču var 24/25.8*100 = 93 km
Kāpēc tāda atšķirība...?
- skaitītājs ieskaitīja 22 priekšsildīšanas no rozetes. Katra kādi 1,5kWh no rītiem; (tātad patēriņš tomēr 23.48kWh/100km un range: 97 km )
- auto salonā man 23 grādi;
- bieži izmantoju sēdekļu un stūres apsildi;
- ļoti, ļoti agresīvs braukšanas stils

[ Šo ziņu laboja Vekio, 25 Nov 2019, 16:46:58 ]

Offline
Pufaix
25. Nov 2019, 17:56 #422

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1707

Braucu ar: NC700XD, gludekli


25 Nov 2019, 16:45:00 @Vekio rakstīja:
Manam 2015.gada Nissan Leaf ar 24kWh bateriju:
- pēc NEDC cikla sola 200km nobraucamo attālumu;
- pēc EPA cikla sola 135km

Pēc mana rozetes skaitītāja un mašīnas odometra...
- 19.10.2019. - 19.11.2019.
- vidējā gaisa temperatūra ~6 grādi
- nobraukti 1413 km
- iztērētas 364.88 kWh
- vidējais patēriņš sanāk 25.8 kWh/100km
- attiecīgi, nobraukt ar pilnu baču var 24/25.8*100 = 93 km
Kāpēc tāda atšķirība...?
- skaitītājs ieskaitīja 22 priekšsildīšanas no rozetes. Katra kādi 1,5kWh no rītiem; (tātad patēriņš tomēr 23.48kWh/100km un range: 97 km )
- auto salonā man 23 grādi;
- bieži izmantoju sēdekļu un stūres apsildi;
- ļoti, ļoti agresīvs braukšanas stils




Vēl daļa pieļauju pazūd lādētājā
Mašīnas sarēķinātās kWh no skaitītāja stipri atšķiras?
Offline
Spok5
25. Nov 2019, 18:40 #423

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Nepilni 4 eur uz 100? Ar nereālu otrreizējo tirgu (lasi - hren pārdosi)?

Cik K ir jānobrauc, lai EV noķertu iekšdedzes vāģi? Pieņemot, ka starpība ir rupji vēl 2-3 eur uz 100... Un uz to brīdi gan baterias ciklu skaits jau ir griestos.

Loģiski ir saprotams, ka ražotājiem turpmākajās normās ar iekšdedzi fiziski nav iespējams dabūt cauri, attiecīgi, tiek spiests. Nu un vēl ir jāsaprot, ka patiesībā jau nekas revolucionārs pēdējos 50 gados nav noticis, attiecīgi, cik tad var uzfrišināt vienu un to pašu.

BET, no ekonomikas viedokļa - šobrīd tā joprojām ir rotaļlieta. Ar gemoroju, bet toties modīga.
Offline
DeeCee
25. Nov 2019, 18:44 #424

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

tesla ir normāli lietojama, baterijas tur 300~500k jūdzēs

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 25 Nov 2019, 18:46:17 ]

Offline
Spok5
25. Nov 2019, 18:46 #425

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Un vēl - EV pagaidām ir ļoti neinteresants piepilsētas braucējiem, kas varētu būt tieši pamata mēŗķauditorija (uzlāde mājās bez probl.). Patiesībā, tieši tāpat kā hibrīds. Īpaši, ja ir sakārtots, kā ma, vonungs - šance ir ~35km, kur ir 3 nedaudz jāpiebremzē un varbūt jāpastāv pie viena luksofora.

Jā, uz to iet un tas viss ir ok, bet pagaidām vēl nav tik rožaini, lai tur līstu iekšā. Vismaz, ja to kosmisko ciparu kāds nedotē. Un tas noteikti nenotiks, vismaz ne mūsu platuma grādos.
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 18:58 #426

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto


25 Nov 2019, 18:24:33 @koderis rakstīja:
Elektroauto ir ļoti dārgs prieks


Kā Tu to domā??!?!
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 19:41 #427

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto


25 Nov 2019, 19:21:36 @koderis rakstīja:

25 Nov 2019, 18:58:57 @Vekio rakstīja:

25 Nov 2019, 18:24:33 @koderis rakstīja:
Elektroauto ir ļoti dārgs prieks


Kā Tu to domā??!?!

Iegādes cena ir 24 tūkstoši...

Kāda vispār starpība, kāda ir iegādes cena?? Svarīga ir tika starpība starp nopirkšanas un pārdošanas cenu.
Offline
DeeCee
25. Nov 2019, 19:58 #428

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

tad paskaties kaut kādu e-niro, tie vw un leaf ir bs
Offline
smudo
25. Nov 2019, 20:05 #429

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3521

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

EV ekonomiskums izpaužas start & stop režīmos, kā arī mazas slodzes režīmos vs iekšdedzes dzinēju, jo tie diezgan daudz tādā režīmā nokurina degvielu pa tukšo. Pie lielas slodzes EV diezgan ātri iztukšo bateriju. Nesen Taycan prezentēja ASV un Magnus Walker kanjonos (Kalifornija) 42 km izbrauca 40% no baterijas (93,4kWh bruto baterija). Jāatzīst, ka ceļš gāja vairāk uz augšu kalnos tajā posmā. Tādā rezīmā baterija pietiek 105 km, bet tā kā nekad līdz nullei nebrauksi (tāpat kā nekad nebrauc tukšu bāku, tad reāli range agresīvā režīmā nokrītas no 350-400 km uz 90 km. Ar paziņām smējāmies, ka ja kāds PCL biedrs nopirks Taycan, tad PCL pasākumos ar to nebūs iespējams piedalīties, ja vien nebūs speciāli pielāgots maršruts ar ātro uzlādes punktu pusdienu pāŗtraukumā. Bet kā jau tika minēts, tad EV ir ideāls ikdienas braucamais pilsētā un piepilsētā, ja mājās pa nakti var veikt uzlādi, jo braucot pēc noteikumiem EV ar lielāku bateriju (90-100 kwh) var paveikt 300 - 400 km ar vienu uzlādi.
Offline
add
25. Nov 2019, 20:13 #430

Kopš: 27. Nov 2011

Ziņojumi: 2094

Braucu ar:

Paskatoties cenas mobile, tie leaf 3 gadus veci maksā ~17k. Sanāk, ka pazaudē 500 eur mēnesī neiereķinot apdrošināšanu,un apkopes, braucot ar diezgan garlaicīgu auto, kurš tāpat tērē ~4 eur uz 100km. Kur tur izdevīgums
Ja domā par ekoloģiju un arī ekonomiju tad viszaļāk būtu nopirkt volvo 740 un gadā ieguldīt 500 eur, ar ko pietiktu priekš riepām un remontiem, jo viņš tīri vienkārši nelūzt
Offline
edzhaans
25. Nov 2019, 20:18 #431

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:


25 Nov 2019, 20:13:13 @add rakstīja:
Paskatoties cenas mobile, tie leaf 3 gadus veci maksā ~17k. Sanāk, ka pazaudē 500 eur mēnesī neiereķinot apdrošināšanu,un apkopes, braucot ar diezgan garlaicīgu auto, kurš tāpat tērē ~4 eur uz 100km. Kur tur izdevīgums
Ja domā par ekoloģiju un arī ekonomiju tad viszaļāk būtu nopirkt volvo 740 un gadā ieguldīt 500 eur, ar ko pietiktu priekš riepām un remontiem, jo viņš tīri vienkārši nelūzt

Tu te iedirsi visiem dvēselē, jo braukt ar EV esot stilīgi
Ja godīgi, man patīk grieze ko sniedz EV, pašam gan interesanti būtu sabūvēt savu, ir redzēts RX-8 un E34 ar EV numuriem. Tiesa, jā, tur budžets cits, un tā jau ir kaut cik interesanti, nevis garlaicīgais 4 eiro uz sotaku tjipa "zero emission"
Par dabu tak neviens EV lietotājs nedomā, aizmirstiet, zaļāk ir iet ar kājām.
Offline
DeeCee
25. Nov 2019, 20:18 #432

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


25 Nov 2019, 20:03:18 @koderis rakstīja:

25 Nov 2019, 19:58:03 @DeeCee rakstīja:
tad paskaties kaut kādu e-niro, tie vw un leaf ir bs

ir pieredze vai garām ejot iekomentēji?

ja ir pieredze, cik ar tādu e-niro var nobraukt Latvijā, ziemā. klimats + ac visu laiku ieslēgts uz +18.5 un darbojas benķu apsilde vieglajā režīmā, lai nebūtu jāpielāgo savus braukšanas parametrus. kaut 150 kilometrus var tā nobraukt? vai pēc 5 gadiem nebūs tā, ka range ir 96km un vāģis jāutilizē

ja viņi nav kaut ko dīvainu izdarījuši ar baterijām tad nevajadzētu tā būt. no long range ev ar vēsturi ir tikai tesla, tiem vw un leaf jau no rūpnīcas range ir sūds, te testā sanāca 250 jūdzes, spriežot pēc teslas baterijas nolietojumiem, 5 gadu laika nevajadzētu būt pipec, ja vien tu nenobrauc 300k++ pa pieciem gadiem.

https://www.whatcar.com/kia/e-niro/estate/review/n18388
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 20:29 #433

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto


25 Nov 2019, 17:56:58 @Pufaix rakstīja:
Vēl daļa pieļauju pazūd lādētājā
Mašīnas sarēķinātās kWh no skaitītāja stipri atšķiras?

Mašīna pati rāda 17.6 kWh/100km...
Jā, var nodalīt zudumus lādētājā, radio, sildītājā, "Webasto" utt., bet man tas kopējais cipars labi parāda kopējās izmaksas:
25.8 kWh/100km * 0.138 €/kWh = 3.56 €/100km
(Šogad maijā mērīju - bija 2.05 €/100km )
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 20:37 #434

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto


25 Nov 2019, 20:03:18 @koderis rakstīja:
ir pieredze vai garām ejot iekomentēji?

Offline
upgrayedd
25. Nov 2019, 20:55 #435

Kopš: 10. Jan 2018

Ziņojumi: 188

Braucu ar:

Kas tā par Taycan cenu? Arī tāda 90kw baterija nav.
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 21:19 #436

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto

Jā, tas ir gadu vecs info.
uzladets.lv
Offline
DeeCee
25. Nov 2019, 21:35 #437

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

te par teslu baterijām, niro vajadzētu ātrāk kristies baterijai, bet nav zināms cik ātrāk
https://www.teslarati.com/tesla-battery-life-80...km-1-million-km/
Offline
Vekio
26. Nov 2019, 10:49 #438

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto


24 Nov 2019, 23:07:55 @JankyLV rakstīja:
https://www.elektrum.lv/lv/majai/pakalpojumi/e-auto-uzlade
Tikai uzlādes tīkls īsti nekāds.

Viņi sākuši uzstādīt vietās, kur zeme/insrastruktūra pieder pašiem, jo citur esot ļoti liela/ilga birokrātija.
Bet viņu stacijās var vienlaicīgi lādēties 3 auto.

24 Nov 2019, 23:52:01 @Bimmer rakstīja:
Daudz senāks un plašāks CSDD tīkls ir "e-mobi":
https://portal.e-mobi.lv/en/home/

Pie esošajām 70 CSDD stacijām 2021.gada 7.janvārī nāks klāt vēl 80 stacijas! Apmēram 10 no tām būs tieši Rīgā:
maps.google.com/CSDD_2_kaarta

24 Nov 2019, 23:52:01 @Bimmer rakstīja:
Bet ir vēl pie "Spicēm", "Ikeām" (11 vai 16 kW?), te visas, tostarp LV vienīgā 100 kW stacija:
http://www.etransports.lv/index.php/features-ma...uzlades-punkti-2

Ir spēkā likums pēc Eiropas Savienības direktīvas 2018/844, kurš nosaka, ka pie jaunām un renovētām ēkām, lielveikaliem, birojiem utt., kur ir vairāk par 10 auto stāvvietām, ir jābūt ierīkotai EV uzlādes stacijai.
Pie IKEA un Akropoles jau tā ir. Alfa paspēja iesniegt būvprojektu pirms šis likums stājās spēkā
Offline
Maxis
26. Nov 2019, 11:58 #439

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10080

Braucu ar: F30 ‘19


25 Nov 2019, 20:37:57 @Vekio rakstīja:

25 Nov 2019, 20:03:18 @koderis rakstīja:
ir pieredze vai garām ejot iekomentēji?




Un ir kādam reāla pieredze, vai tāds i3 pilsētas/piepilsētas režīmā var nobraukt 150km? Piemēram, pie -5c un uzturot salonā normālu komforta temperatūru (21C)
Offline
JankyLV
26. Nov 2019, 12:25 #440

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 2989

Braucu ar: imperialblau

Ar 42.2kWh/120Ah gan jau var.
Ar 22kwh/60Ah nevar.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo