Online

Pašreiz BMWPower skatās 75 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
RaL
21. Nov 2021, 15:34 #3001

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3382

Braucu ar: kruīzu

Fiksētai cenai oik, pārvade u.c. arī jāskaita klāt, tā kā tos tad var neņemt vērā salidzinajumā.
Offline
cmax
21. Nov 2021, 16:17 #3002

Kopš: 03. Jan 2013

Ziņojumi: 1008

Braucu ar:


21 Nov 2021, 15:34:42 @RaL rakstīja:
Fiksētai cenai oik, pārvade u.c. arī jāskaita klāt, tā kā tos tad var neņemt vērā salidzinajumā.

Ja tie 15,x ir bezpārvades tad pa dārgo, Enefit fiksētais šobrīd ir kādu drusku zem pēdējo divu mēnešu biržas cenas.
Šobrīd labāk turēties pie kāda fiksētā jo pārmaksa var sanākt kapeikas salīdzinot ar biržas brīnumiem.
Offline
HiJaCKeR
21. Nov 2021, 16:24 #3003

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4503

Braucu ar: BMW E90 330i


21 Nov 2021, 00:54:19 @Lafter rakstīja:
NO- hardcore
Elektribas nepietiek- lūdz nelādēt auto vakaros, no rītiem. Jo viss pizda. Sāk pacelt tematu, ka eiforija bija īslaicīga. Un nepietiek jauda elektro auto.


man ir laba ideja, fitnesa klubos tie kas griež pedālus un cilā trenažierus, varētu tak ar to ražot elektroenerģiju, tā sakot būtu pozitīvs ieguvums. bet pie mums elektrības gan jau pietiks, saražos bāleliņi ar saules paneļiem, galvenais domāt zaļi

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 21 Nov 2021, 16:26:23 ]

Offline
RaL
21. Nov 2021, 17:29 #3004

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3382

Braucu ar: kruīzu


21 Nov 2021, 16:17:32 @cmax rakstīja:

21 Nov 2021, 15:34:42 @RaL rakstīja:
Fiksētai cenai oik, pārvade u.c. arī jāskaita klāt, tā kā tos tad var neņemt vērā salidzinajumā.

Ja tie 15,x ir bezpārvades tad pa dārgo, Enefit fiksētais šobrīd ir kādu drusku zem pēdējo divu mēnešu biržas cenas.
Šobrīd labāk turēties pie kāda fiksētā jo pārmaksa var sanākt kapeikas salīdzinot ar biržas brīnumiem.


Enefit šobrīd piedāvā 0.125 fiksēto + 2 eur par pieslēgumu, kas uz 400 kWh tad tarifu pietuvina 0.13eur/kwh. Kas gan arī laikam ir lētākais no zināmajiem piegadātājiem ar fiksēto.
Bet nu, šādu līgumu uz 2 gadiem kaut kā neticas, ka būtu adekvāti slēgt, jo neticu, ka elektrības cena tik ilgi būs tik augsta.
Tādēļ varbūt vairāk interesē saprast par dinamisko tarifu, kādas cenas tur šobrīd grozās, vai pareizi skatos. Pa stundām viņi rēkina tarifus ne?
Lielākais patēriņš jau pārsvarā ir brīvdienas, kad elektrība ir lētāka un darba dienu rītos, vakaros, kad -dārgāka, bet kopumā, manuprāt izlīdzinās. Protams, nezinu, kamēr neesmu pamēģinājis.

Tādēļ vairāk droši vien vēlējos diskusiju ar nākotnes tarifiem un/vai dinamiskā tarifa reālajām cenām, cik šobrīd sanāk...
Offline
Mixzzz
21. Nov 2021, 19:23 #3005

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2630

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


21 Nov 2021, 17:29:07 @RaL rakstīja:

21 Nov 2021, 16:17:32 @cmax rakstīja:

21 Nov 2021, 15:34:42 @RaL rakstīja:
Fiksētai cenai oik, pārvade u.c. arī jāskaita klāt, tā kā tos tad var neņemt vērā salidzinajumā.

Ja tie 15,x ir bezpārvades tad pa dārgo, Enefit fiksētais šobrīd ir kādu drusku zem pēdējo divu mēnešu biržas cenas.
Šobrīd labāk turēties pie kāda fiksētā jo pārmaksa var sanākt kapeikas salīdzinot ar biržas brīnumiem.


Enefit šobrīd piedāvā 0.125 fiksēto + 2 eur par pieslēgumu, kas uz 400 kWh tad tarifu pietuvina 0.13eur/kwh. Kas gan arī laikam ir lētākais no zināmajiem piegadātājiem ar fiksēto.
Bet nu, šādu līgumu uz 2 gadiem kaut kā neticas, ka būtu adekvāti slēgt, jo neticu, ka elektrības cena tik ilgi būs tik augsta.
Tādēļ varbūt vairāk interesē saprast par dinamisko tarifu, kādas cenas tur šobrīd grozās, vai pareizi skatos. Pa stundām viņi rēkina tarifus ne?
Lielākais patēriņš jau pārsvarā ir brīvdienas, kad elektrība ir lētāka un darba dienu rītos, vakaros, kad -dārgāka, bet kopumā, manuprāt izlīdzinās. Protams, nezinu, kamēr neesmu pamēģinājis.

Tādēļ vairāk droši vien vēlējos diskusiju ar nākotnes tarifiem un/vai dinamiskā tarifa reālajām cenām, cik šobrīd sanāk...
Pašam ir elektrum dinamiskais(birža). Yes, ja ir normālais skaitītājs, kam sen jau vajadzēja būt uzliktam, tad skaita kwh pa stundām. Par septembri man vidējais cipars bija 0.12237e/kwh, oktobrī 0.10587e/kwh. Patēriņš kopsummā mājai ap 900-1000kwh. Auto aiziet 200-250kwh, ko lādēju pa nakti, pārējais ikdienas lietošana.

Domājams, ka tuvākajā laikā cenas noteikti nekritīs, jo nu pa ziemu gāzei cena diezgan stabili, ka nekritīs, līdz ar to elektrībai arī. Uz pavasari mosh varētu sākt kristies, bet tas atkarīgs no āzijas, tā kā hvz. Es drīzāk domātu, ka kādu gadu shis pasākums vēl chist varētu vilkties ja ne uz palikšanu.
Offline
DeeCee
21. Nov 2021, 21:59 #3006

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Tā kā bez bt gluži nav tikai roadster un cybertruck
Offline
jkkk
21. Nov 2021, 22:33 #3007

Kopš: 30. Dec 2012

Ziņojumi: 420

Braucu ar:


21 Nov 2021, 21:59:17 @DeeCee rakstīja:
Tā kā bez bt gluži nav tikai roadster un cybertruck


bmw arī bez interneta nevar atslēgt caur appu, tam ir domāts keyfobs
Offline
mrCage
21. Nov 2021, 22:40 #3008

Kopš: 03. Apr 2021

Ziņojumi: 1843

Braucu ar:


21 Nov 2021, 00:54:19 @Lafter rakstīja:
NO- hardcore
Elektribas nepietiek- lūdz nelādēt auto vakaros, no rītiem. Jo viss pizda. Sāk pacelt tematu, ka eiforija bija īslaicīga. Un nepietiek jauda elektro auto.


Zaļie politiķi šobrīd vēl pagaidām kautrējas pateikt cilvēkiem ,ka nākotnē autombīļu skaitu nāksies ierobežot (īpaši pilsētās) un auto varēs atļauties tikai īpaši turīgie. Vai arī nāksies pārskatīt plānoto radikālo zaļo modeli un tomēr atstāt benzīna šujmašīnas .
Offline
HiJaCKeR
21. Nov 2021, 22:43 #3009

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4503

Braucu ar: BMW E90 330i


21 Nov 2021, 22:40:24 @mrCage rakstīja:

21 Nov 2021, 00:54:19 @Lafter rakstīja:
NO- hardcore
Elektribas nepietiek- lūdz nelādēt auto vakaros, no rītiem. Jo viss pizda. Sāk pacelt tematu, ka eiforija bija īslaicīga. Un nepietiek jauda elektro auto.


Zaļie politiķi šobrīd vēl pagaidām kautrējas pateikt cilvēkiem ,ka nākotnē autombīļu skaitu nāksies ierobežot (īpaši pilsētās) un auto varēs atļauties tikai īpaši turīgie. Vai arī nāksies pārskatīt plānoto radikālo zaļo modeli un tomēr atstāt benzīna šujmašīnas .

tak es saku, būs jābrauc ar zirgu, a jūs man neticat
Offline
Fandulis
21. Nov 2021, 23:58 #3010

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Tātad progresam ir sākums un beigas?
Offline
DeeCee
22. Nov 2021, 00:08 #3011

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Normālā modernā pilsētā auto nah nevajadzēs, braukās mazas robo kapsuliņas un vagoniņi, kas tevi izvadās pa pilsētu. Stulbiem gaļas gabaliem aizliegs stūrēt ko nopietnāku par velo
Offline
Fandulis
22. Nov 2021, 00:34 #3012

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Nu ja tik plaši skatās, tad pilsētas kā globalizācijas centri drīz vispār naher nevienam nevajadzēs.
Offline
Marex_FF6
22. Nov 2021, 10:43 #3013

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Nu tā, mani pirmie mīnusi (ja nu tos var nosaukt par mīnusiem...cik nu tur bija šorīt, -3 laikam) ar Teslu:
- ručkas iesalušas, pofig vai iet Teslas serveri un appi, bet iekšā normāli netiek. Teslas ieteikums ar kulaku padauzīt pa durvīm... bez jokiem, tas ir Teslas oficiāls ieteikums lietošanas pamācībā...
- spoguļi iesaluši, jāatloka manuāli... par šo pamācībā nekas nav teikts..
- stikla jumts grab tā, ka liekas ka tūlīt aizlidos pa gaisu.. viss sasalis..
Offline
bum_bumz
22. Nov 2021, 10:51 #3014

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6436

Braucu ar: E34

Jāskatās kāds labs ģeneratoru ražotājs un jākļūst par perekupu
EV īpašniekiem jālūdz allahs lai turpinās globālā sasilšana
Offline
ALPINA
22. Nov 2021, 10:52 #3015

Kopš: 08. Apr 2017

Ziņojumi: 550

Braucu ar: ALPINA

tesla nav premium auto

-----------------
MANUFACTURER OF EXCLUSIVE AUTOMOBILES
Offline
Fandulis
22. Nov 2021, 18:53 #3016

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Es jau sāku pamazām šaubīties vai vajag pilnīgi elektrisko, ar hibrīdu, kurš maksā par 15k€ lētāk var nobraukt ~ 900km un nemīzt/nerēķināt. Jurpersonām elektrība izdevīga, privātajam, nav un divus gadus vēl nebūs, 4,5k€ ir fufelis, lai eksperimenta nolūkā ziedot kaut kam 10 pakas.
Kāds ieguvums griezumā, ja auto tiks lietots max 5 gadus?

Tas ir bez tilpuma un ērtības zudumiem.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 22 Nov 2021, 19:03:32 ]

Offline
Fandulis
22. Nov 2021, 21:41 #3017

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Aizsalis vai neaizsalis, tas ir neaktuāli, pilnīgi neaktuāli, fufelis, katram ir izvēle kur turēt autiņu pa nakti, ar to jārēķinās.
Bet, ilgtermiņa ieguvums, piemēram, piecu gadu garumā, tas ir reāli? Vai pa nullēm.
Šobrīd, man liekās, salīdzinājums ir granulas vs gāze. Man dušī pārmaksāt 15k €, neviens nevar ieskaidrot, loģiski, vai tas man ir izdevīgi kā privātpersonai. MK noteikumus hvz kad pieņems, tad vēl apstiprinās, tas ir tik latviski, ka man naher nevajg to EV.
Offline
Fandulis
22. Nov 2021, 21:43 #3018

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Kaut gan gribētu.
Offline
shirminieks
22. Nov 2021, 22:01 #3019

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1311

Braucu ar: 81


22 Nov 2021, 19:02:58 @Vantage rakstīja:

22 Nov 2021, 18:53:23 @Fandulis rakstīja:
Es jau sāku pamazām šaubīties vai vajag pilnīgi elektrisko, ar hibrīdu, kurš maksā par 15k€ lētāk var nobraukt ~ 900km un nemīzt/nerēķināt. Jurpersonām elektrība izdevīga, privātajam, nav un divus gadus vēl nebūs, 4,5k€ ir fufelis, lai eksperimenta nolūkā ziedot kaut kam 10 pakas.
Kāds ieguvums griezumā, ja auto tiks lietots max 5 gadus?


Hibrīds būs way to go. G30 jau tagad ar LCI ir 520e, 530e un 545e. Ceru, ka eiroekofašisti aptaisīsies un normālais ceļš būs benzīns+elektrība.


Varam jau visi pasmieties par to, ka elektroauto ir sadzīves tehnika, bet iekšdedzes auto noriets ir neizbēgams - un hibrīdi ir naiva cilvēka ideja par problēmas risinājumu. Šeit gan jāskatās kontekstā ar vispārējo enerģētikas sektora pāreju uz atjaunojamo enerģiju, bet tas ir laika jautājums.

Tāpat kā zirgus nomainīja tvaika motors, un to nomainīja iekšdedzes dzinējs, nākotne ir elektriska. Iespējams, ka baterijas daudzos segmentos aizstās degvielas šūnas, bet elektromotors būs efektīvākais/vienkāršākais risinājums kā to pārvērst kinetiskajā enerģijā.

Tas gan nenozīmēs, ka iekšdedzes auto būs aizliegti - tos drīzāk sagaida zirgu loma (izklaide).
Offline
Fandulis
22. Nov 2021, 22:12 #3020

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Es jau nesaku, ka jebkurš EV ir čigānu bizness, tikai papētot, kā privātpersonai, māc šaubas par ieguldīto.

Pie tam apskatot Nordic EV

ps. Jā, starp citu par ieguldīto Mani šodien iepriecināja Citadele, ka vienīgais noguldījums, šobrīd, kurš dod negarantētu atdevi ir trešais pensiju līmenis. Pārējie ir, labākajā gadījumā, pa nullēm.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 22 Nov 2021, 22:22:51 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo