Online

Pašreiz BMWPower skatās 55 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
cipargalva
03. Nov 2020, 12:49 #1461

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6489

Braucu ar: quattro

LEK 129

Kā tas ir ar plaķenēm nepārkniebt? Vajag gruntīgākas plaķenes
Tehniski augstspriegums sākas no 110 kV
Offline
smudo
03. Nov 2020, 12:52 #1462

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3519

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


03 Nov 2020, 12:24:04 @ak rakstīja:

02 Nov 2020, 23:49:33 @smudo rakstīja:


Neticu, ka SUV ar 77kWh bateriju "range" būs tik liels. Ikdienā mājas-darbs varētu būt 350-400km lietojams. Garākos braucienos jārēķinās, ka lādēties vajadzēs reizi 350 km. Ar Latvijas lādētājiem kādu pusotru stundu vajadzēs karāties pie vada pēc šāda attāluma. Tas viss, ja patēriņš būs tuvāks ID3, nevis e-tron. Ja patēriņš kā e-tron, tad kādi 30% km jāņem nost


WLPT sola 16,2-17kwh/100km. Tas ir tuvāk ID.3, nekā e-Tron. reāli gan jau neskrienot ap 18-20 kWh, kas lādējot līdz 90% un braucot līdz 5% būs ap 340-350km labvēlīgos apstākļos.
Offline
ak
03. Nov 2020, 13:25 #1463

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 12:49:28 @cipargalva rakstīja:
LEK 129

Kā tas ir ar plaķenēm nepārkniebt? Vajag gruntīgākas plaķenes
Tehniski augstspriegums sākas no 110 kV



No elektriķa, kas man slēdza klāt, sapratu, ka alternatīva kabeļu griezējam ir zāģis
Offline
rihardsv
03. Nov 2020, 13:30 #1464

Kopš: 20. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1799

Braucu ar: Veseliem spoguļiem


03 Nov 2020, 12:52:25 @smudo rakstīja:

03 Nov 2020, 12:24:04 @ak rakstīja:

02 Nov 2020, 23:49:33 @smudo rakstīja:


Neticu, ka SUV ar 77kWh bateriju "range" būs tik liels. Ikdienā mājas-darbs varētu būt 350-400km lietojams. Garākos braucienos jārēķinās, ka lādēties vajadzēs reizi 350 km. Ar Latvijas lādētājiem kādu pusotru stundu vajadzēs karāties pie vada pēc šāda attāluma. Tas viss, ja patēriņš būs tuvāks ID3, nevis e-tron. Ja patēriņš kā e-tron, tad kādi 30% km jāņem nost


WLPT sola 16,2-17kwh/100km. Tas ir tuvāk ID.3, nekā e-Tron. reāli gan jau neskrienot ap 18-20 kWh, kas lādējot līdz 90% un braucot līdz 5% būs ap 340-350km labvēlīgos apstākļos.


Nu solīt jau sola, bet skaties realitāti. LV testos vidējie radītāji Timrotam un Avotiņam bija ap 18 kw, ja nemaldos.
ID.5 ir vēl lielāks, tā ka mazāk par 20 diez vai var cerēt reālos apstākļos.
Offline
ak
03. Nov 2020, 13:34 #1465

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 12:52:25 @smudo rakstīja:

WLPT sola 16,2-17kwh/100km. Tas ir tuvāk ID.3, nekā e-Tron. reāli gan jau neskrienot ap 18-20 kWh, kas lādējot līdz 90% un braucot līdz 5% būs ap 340-350km labvēlīgos apstākļos.



Spriežu pēc savas pieredzes.
- Braukt līdz 5% garākos braucienos nav pareizi, jo uzkarst baterija. Arī lādēties līdz 90% nav prātīgi dēļ šī paša iemesla. Karsta baterija nozīmē lēnāku lādēšanu. Lai gan esmu braucis arī līdz tuvu 0% un lādējis līdz 100% ēdot pusdienas
- Norādītie WLPT patēriņi ir optimistiski. Rēķinātos ar kādiem 20-25% lielākiem vasarā sausā laikā un 30-40% lielākiem ziemā ārpus pilsētas
- Ziemā pilsētā patēriņš var būt gandrīz 2x lielāks kā norādīts WLTP
- nezinu kāpēc, bet visādos EV apskatos cilvēki Eiropā iegūst daudz mazākus patēriņa rādījumus kā es braucot Latvijā. Leaf vidējais patēriņš 90k km ir ap 17 kwh uz 100km

[ Šo ziņu laboja ak, 03 Nov 2020, 13:38:16 ]

Offline
smudo
03. Nov 2020, 13:52 #1466

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3519

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


03 Nov 2020, 13:34:32 @ak rakstīja:

03 Nov 2020, 12:52:25 @smudo rakstīja:

WLPT sola 16,2-17kwh/100km. Tas ir tuvāk ID.3, nekā e-Tron. reāli gan jau neskrienot ap 18-20 kWh, kas lādējot līdz 90% un braucot līdz 5% būs ap 340-350km labvēlīgos apstākļos.



Spriežu pēc savas pieredzes.
- Braukt līdz 5% garākos braucienos nav pareizi, jo uzkarst baterija. Arī lādēties līdz 90% nav prātīgi dēļ šī paša iemesla. Karsta baterija nozīmē lēnāku lādēšanu. Lai gan esmu braucis arī līdz tuvu 0% un lādējis līdz 100% ēdot pusdienas
- Norādītie WLPT patēriņi ir optimistiski. Rēķinātos ar kādiem 20-25% lielākiem vasarā sausā laikā un 30-40% lielākiem ziemā ārpus pilsētas
- Ziemā pilsētā patēriņš var būt gandrīz 2x lielāks kā norādīts WLTP
- nezinu kāpēc, bet visādos EV apskatos cilvēki Eiropā iegūst daudz mazākus patēriņa rādījumus kā es braucot Latvijā. Leaf vidējais patēriņš 90k km ir ap 17 kwh uz 100km



Atkarīgs kā brauc un kādi apstākļi. Ja auto ir labi nopakots un ir siltumsūknis & atbilstošs baterijas managements, tad ziemā patēriņam nevajadzētu pieaugt 2 reizes
Offline
Vekio
03. Nov 2020, 14:31 #1467

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto

man Nissan Leaf 2015 24kWh reālais vidējais patēriņš gada griezumā ir 24kWh/100km. Vasarā tas vidēji nokrita līdz 18kWh/100km, bet ziemā vidēji sasniedza pat 30kWh/100km. Gada laikā nobraucu ~15'000km un no rozetes paņēmu ~3700kW. (Auto nobraukums 46'000km; SoH - nezinu)

[ Šo ziņu laboja Vekio, 03 Nov 2020, 22:08:01 ]

Offline
ak
03. Nov 2020, 14:43 #1468

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 13:52:01 @smudo rakstīja:

Atkarīgs kā brauc un kādi apstākļi. Ja auto ir labi nopakots un ir siltumsūknis & atbilstošs baterijas managements, tad ziemā patēriņam nevajadzētu pieaugt 2 reizes


Pirmkārt šī foruma nosaukums ir bmwpower nevis toyota power. Tāpēc pieņemu, ka cilvēki brauks vismaz tā, ka fūres viņus neapdzīs.

Leaf ir gan siltumsūknis, gan laba izolācija. Pilsētas patēriņš ir tik liels ziemā, jo mazā ātrumā var nobraukt mazāk km, bet salons ir jāsilda visu laiku. Turklāt pilsētā parasti aizbrauc, atstāj auto stāvvietā aizej kur vajag, pēc ~stundas atnāc un auto atkal jāsilda no sākuma. Un kad šāds cikls ir vairākas reizes dienā, tad 25-30kWh/100km nav nekas pārsteidzošs. Arī vasarā sastrēgumā, kad darbojas kondicionieris, var dabūt virs 20kWh/100km.

Savukārt ziemas šosejas patēriņš no vasaras šosejas pārāk neatšķiras. Uz motora jaudas fona ~1kw apsildei nav nekas būtisks.
Offline
Labais1234567891
03. Nov 2020, 16:04 #1469

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Līfam viss ir. Tikai piedziņu normālu un mAtoru aizmirsuši ielikt.

[ Šo ziņu laboja Labais1234567891, 03 Nov 2020, 16:06:53 ]

Offline
RS7
03. Nov 2020, 17:54 #1470

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9315

Braucu ar: dīzeļ Teslu

un cena?
Offline
Vekio
03. Nov 2020, 18:59 #1471

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 312

Braucu ar: elektroauto

Tikko iekāpu mašīnā paskatīties - vidējo viņa pati tagad rāda 18.1kWh/100km
Offline
ak
03. Nov 2020, 19:23 #1472

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 17:51:08 @Nixx rakstīja:

03 Nov 2020, 14:31:16 @Vekio rakstīja:
man Nissan Leaf 2015 24kWh reālais vidējais patēriņš gada griezumā ir 24kWh/100km. Vasarā tas vidēji nokrita līdz 18kWh/100km, bet ziemā vidēji sasniedza pat 30kWh/100km. Gada laikā nobraucu ~1500km un no rozetes paņēmu ~3700kW. (Auto nobraukums 46'000km; SoH - nezinu)


Jāsaka - diezgan bēdīgi dati tam Līfam

Tīri balansam: viena cita marka (kuru nedrīkst te pieminēt, sniegpārsliem nepatīk ) Ar AWD un 360 kW kopējo motoru jaudu
17+k km. Vasara / rudens gan tikai
nepilni 3k kWh
Kas vidēji taisa 175 wh/km
Sava skaitīja mašīnai tikai man nav


Ja brauc pamatā pilsētā un sēņojot, leafam var arī 14 dabūt. Bet grūti tā braukt. Visādā ziņā Model 3 ir tik pat liels auto kā Leaf. Nav pārsteigums, ka patēriņi līdzīgi. Tik maksā Leaf nedaudz mazāk gan pērkot, gan lietojot. KASKO 380, maksāja zem 40k, salons negrab, krāsa nost nelobās, virsbūves paneļi nav salikti kopā kā šķiltenim no Lietuvas
Offline
streetking
03. Nov 2020, 19:54 #1473

Kopš: 06. Nov 2017

Ziņojumi: 203

Braucu ar:

Tiko uz ielas redzēju baltu Gen3 Prius ar zilajiem EX numuriem. Kāds zin kas tur ar viņu ir sadarīts?
Offline
Labais1234567891
03. Nov 2020, 20:18 #1474

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu


03 Nov 2020, 19:23:26 @ak rakstīja:

03 Nov 2020, 17:51:08 @Nixx rakstīja:

03 Nov 2020, 14:31:16 @Vekio rakstīja:
man Nissan Leaf 2015 24kWh reālais vidējais patēriņš gada griezumā ir 24kWh/100km. Vasarā tas vidēji nokrita līdz 18kWh/100km, bet ziemā vidēji sasniedza pat 30kWh/100km. Gada laikā nobraucu ~1500km un no rozetes paņēmu ~3700kW. (Auto nobraukums 46'000km; SoH - nezinu)


Jāsaka - diezgan bēdīgi dati tam Līfam

Tīri balansam: viena cita marka (kuru nedrīkst te pieminēt, sniegpārsliem nepatīk ) Ar AWD un 360 kW kopējo motoru jaudu
17+k km. Vasara / rudens gan tikai
nepilni 3k kWh
Kas vidēji taisa 175 wh/km
Sava skaitīja mašīnai tikai man nav


Ja brauc pamatā pilsētā un sēņojot, leafam var arī 14 dabūt. Bet grūti tā braukt. Visādā ziņā Model 3 ir tik pat liels auto kā Leaf. Nav pārsteigums, ka patēriņi līdzīgi. Tik maksā Leaf nedaudz mazāk gan pērkot, gan lietojot. KASKO 380, maksāja zem 40k, salons negrab, krāsa nost nelobās, virsbūves paneļi nav salikti kopā kā šķiltenim no Lietuvas


tikai motora nav :šņuk:
Offline
ak
03. Nov 2020, 21:45 #1475

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 20:18:47 @Labais1234567891 rakstīja:

03 Nov 2020, 19:23:26 @ak rakstīja:

Ja brauc pamatā pilsētā un sēņojot, leafam var arī 14 dabūt. Bet grūti tā braukt. Visādā ziņā Model 3 ir tik pat liels auto kā Leaf. Nav pārsteigums, ka patēriņi līdzīgi. Tik maksā Leaf nedaudz mazāk gan pērkot, gan lietojot. KASKO 380, maksāja zem 40k, salons negrab, krāsa nost nelobās, virsbūves paneļi nav salikti kopā kā šķiltenim no Lietuvas


tikai motora nav :šņuk:


Nav Tesla, bet man ikdienā pietiek. Līdz simtam ir nedaudz pāri 7s. Faktiski līdzīgi e28 535 vai e32 750, kuri kaut kad ļoti sen man bija. Līdz pilsētas ātrumiem reti kurš iekšdedzes dzinēja auto arī šodien tiek līdzi. Apdzīt nav problēmu, jo savus 140max no 100 sasniedz ļoti ātri. Pat 24 un 30kw Leaf bija diezg ātrs pilsētā
Offline
Bimmer
03. Nov 2020, 22:02 #1476

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24374

Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro

ID.3 nedaudz saskumdināja, 20 kWh vidēji (neko lieki nesēņojot, vnk normāli braucot). Kolēģis, kurš sēņo un salona temperatūru pat vairāk par 18*C neslēdza, sanāca 18.5 kWh vidēji. Itogo pie WLTP solītajiem 420 km (kas tipa skaitās "reāliem apstākļiem" vairāk pietuvināts cikls nekā līdzšinējais NEDC) sanāk reāli 300 vai 350 km MAX (58 kWh accu).
Offline
Labais1234567891
03. Nov 2020, 22:12 #1477

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Ja godigi neesmu dabujis virs 20.5 ari regulari launčojot. Es pat brinos ka kads te streso par apsildi.

Pa lielam pohuj, jo pie tadas performances ari 30 pec stulbāra degvielas izmaksam man liktos ka dieva davana.
Offline
Labais1234567891
03. Nov 2020, 22:15 #1478

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Starp citu sonedel tiksu pie pasutita 3 fazu ladetaja. Pa 400 eiro. nu redzes kas tur būt. ja nu kas busu papisis 400 eiro bet kas neriske tas nedzer cesu premium vakarā
Offline
ParaTr00per
03. Nov 2020, 22:23 #1479

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2048

Braucu ar: pakaļpiedziņas plastmasas spaini vai spaini bez vāka


03 Nov 2020, 22:15:27 @Labais1234567891 rakstīja:
Starp citu sonedel tiksu pie pasutita 3 fazu ladetaja. Pa 400 eiro. nu redzes kas tur būt. ja nu kas busu papisis 400 eiro bet kas neriske tas nedzer cesu premium vakarā

mans 380€ wallbox strādā bez problēmām
Offline
Bimmer
03. Nov 2020, 22:25 #1480

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24374

Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro


03 Nov 2020, 22:11:09 @Nixx rakstīja:
Nepārsteidz nemaz. Vācieši visu laiku mānās

Brauciens kur - pilsēta, haivejs, temp., slapjums ?

Šis w/e, laiks kā tagad visas šis dienas, Rīga/Jūrmala. Vienīgi riepas bija jau Conti ziemas, bet nu tas rites pretestībā tik daudz dot nevarētu. Kolēģim bija arī šajās dienās Rīga-Limbaži-Rīga.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo