Online

Pašreiz BMWPower skatās 80 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Apkure, santehnika

AutorsZiņojums
kasp
02. Dec 2021, 22:58 #6861

Kopš: 28. Aug 2002

Ziņojumi: 828

Braucu ar:

hz, 1.5 gadu jau griežas 9kw tcaps - ieskaitost šo, zehnder rekuperatoru, silto grīdu cirkulāciju uc pastāvīgi patērējošu ikebanu, uz 160kvm kopā ir vidēji ap 600kwh mēnesī. Pieslēgums 3f 16A, par īsu nekad nav bijis. Softa gļuku nav. Droši vien, kopējo patēriņu varētu nospiest vēl zemāk, ja ss papildinātu ar visādiem sensoriem utt.
Nu, tad kur ir tas tūds?


02 Dec 2021, 21:16:52 @Chainsaw rakstīja:
Nu paskaties kaut to kaļiņinu jūtūbē par panasoniku, par daikin, tur gan jau kaut kāds prikols ar nominālajam jaudām un uzskaitīšanas principu, bet fakts, paliek fakts
Offline
DiksIrseejs
02. Dec 2021, 23:14 #6862

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 991

Braucu ar: Hibrīdu


02 Dec 2021, 18:29:56 @Pavasaris rakstīja:
arī šī siltumsūkņu tēma ir aktuāla, tiesa gan gaiss-ūdens tipa, pēc pieredzes varat kaut PM iemest ar kantoriem kas atsājuši pozitīvu iespaidu par sevi?

cik pāris kantoriem esmu rakstijis epastu, neviens neatbild un klātienē saka ka nestrādā

Man Commodus uzlika. Neko sliktu nevaru teikt. Kā jau tas celtniecībā gadās, daži kasjaki bija, bet tos paši pamanīja un novērsa.
Offline
Waldis
03. Dec 2021, 13:12 #6863

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 1011

Braucu ar: All Grip


02 Dec 2021, 18:29:56 @Pavasaris rakstīja:

cik pāris kantoriem esmu rakstijis epastu, neviens neatbild un klātienē saka ka nestrādā


Same shit... peec 2 nedeelju zvaniishanas un atgaadinaashanas viens beidzot atsuutiija piedaavaajumu. Tipa esot baigais zavals pashlaik... piedaavaajumaa modelji ko googlis atrod tikai itaalju un araabu valodaas.. :d
Offline
Kaross
03. Dec 2021, 16:57 #6864

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4324

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2


02 Dec 2021, 20:18:46 @Spok5 rakstīja:

No freona/tosola siltummaiņa tosols ārā nāk nu max 60-65 grādi. Freons tātad ap 70-90, kompresoram pauris cepās ārā. Lai nodzesētu špricē klāt freonu no malas tieši uz paura. Fiziski nodzesē, bet tas ēdi kwh. Mitsukam (NIBE) to sauc par zubadanu, gan jau citiem arī ir savi nosaukumi (r) un (tm). Respektīvi, vinš vairāk par 60 nemācēs boilerī iedot NU nekā, tālāk ir gudri nosaukts tens boilerī vai siltumsūknī un tās visas padarīšanas ļurkāšana un menedžēšana. Pareizāk mācēs, bet no tā nav pārāk daudz jēgas, iznāk menānisks tens, tātad, priekš kam mocīt kompresoru, ta tur COP uz beigām ir bezmaz 1:1.

Kas attiecās par to ūdens problēmu, tā būs visur. Es ieteiktu pēc siltumsūkņa boilera iemaukt vēl vienu parasto ar kaut kādu tilpumu. Siltumsūknis lai silda līdz 50, savukārt otrā bočkā jau tens, no 50 tālaķ. Kapēc - da tie 180L ar visiem 80 grādiem, kas ir dasildīti ar tenu būs par maz, ja divās vanniniecēs reizē sāks maukt. Bet šito cirku jau var izveikt arī pēc tam, t.i. vēlāk, ja sāk saprast, ka ir par īsu. Tik cik vietu vēl vienai 200L burkai atstāt.


Drēbi pazīsti. Tādā gadījumā sanāk, ka Thermia sprauž batonus?
Raksta, ka karstajam ūdeni COP līdz pat 5.
Uzkarsē no 50-90C ar kaut kādu de-superheater (pieņemu, tas ir tas tens) un iegūst 545 litrus karsto ūdeni ar 180l boileri.



-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
www.kaross-chip.lv
www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
DiksIrseejs
03. Dec 2021, 17:09 #6865

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 991

Braucu ar: Hibrīdu

Viņu izpratnē traditional ir kaut kāds dzīvē neredzēts verķis, kas silda no sāniem, nevis ar čūsku iekšā. Tāpēc jau iegūst to mistisko pieaugumu.
Un heating circuit max temp tāpat ir 60 grādi iekš datasheat. Pārējais ir tens.
Offline
elbruss
03. Dec 2021, 17:22 #6866

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 928

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Es arī labprāt gribētu dzīvē redzēt to de-superheater (attēlā apzīmēts ar 1.). Es gribētu minēt, ka tas ir parasts siltummainis ar iebūvētu tenu izejas galā (uz boileri). Es pat varu iedomāties to mārketinga sapulci, kurā šādu uzparikti izdomāja
Cerams, ka kļūdos un tur tomēr ir kaut kāda gudrība apakšā.
Offline
volceens
03. Dec 2021, 18:10 #6867

Kopš: 07. Oct 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 274

Braucu ar: tavu divriteni


03 Dec 2021, 13:12:57 @Waldis rakstīja:

02 Dec 2021, 18:29:56 @Pavasaris rakstīja:

cik pāris kantoriem esmu rakstijis epastu, neviens neatbild un klātienē saka ka nestrādā


Same shit... peec 2 nedeelju zvaniishanas un atgaadinaashanas viens beidzot atsuutiija piedaavaajumu. Tipa esot baigais zavals pashlaik... piedaavaajumaa modelji ko googlis atrod tikai itaalju un araabu valodaas.. :d



Šobrīd man liekas pilnīgi jebkuriem apkurniekiem ir mega rindas. Granulu katlu arī, lai jaunu palaistu, saregulētu ~2 mēn rinda
Offline
Kaross
03. Dec 2021, 18:44 #6868

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4324

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

Kā izrādās tas nav gluži mārketings ar citādāk nosauktu tenu, bet process/tehnoloģija - desuperheating.
https://medium.com/@rajeshkharche111/what-is-a-...rks-f63fedd8f9d1

Es tikai neiebraucu, tas nav tas pats siltumsūkņa darbības princips?

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
www.kaross-chip.lv
www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
bmw2021
03. Dec 2021, 19:53 #6869

Kopš: 30. Sep 2021

Ziņojumi: 166

Braucu ar:

Kadam ir granulnieks nesiltinata maja?
Kads paterins?
Offline
cipargalva
03. Dec 2021, 19:59 #6870

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6489

Braucu ar: quattro

Kā jau pat zīmējumā rādīts, tas ir vienkārši vēl viens siltummainis uzreiz aiz kompresora, kurš no karstā freona noņem daļu siltuma priekš karstā ūdens sagatavošanas. Kontūra temperatūra tāpat nebūs virs ~60 grādiem un līdz ar to ūdens būs vēl zemākā temperatūrā. Tā kā tie 90 grādi un cop 5 ir diezgan liela batonu spraušana.
Offline
versatile
03. Dec 2021, 21:08 #6871

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 990

Braucu ar:

Šai sakarā gribu uzjautāt, kad tad apkurniekiem nav sezona?
Pavasarī saka, ka aizņemti ar jauniem klientiem
vasarā gatavojas sezonai
rudenī tipa atkal pipecpipec

vajag šo to samainīt apkures sistēmā, samainīt kaut kādus sīkumus, nomainīt/iztīrīt hporizontālo kombinēto boileri - bet, prasi, kam gribi, nekad nav laika. ZB.
Offline
cipargalva
03. Dec 2021, 21:47 #6872

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6489

Braucu ar: quattro

Kāpēc strādāt, ja var nestrādāt un pietiek tāpat?
Offline
Spok5
04. Dec 2021, 00:22 #6873

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Par to Thermia - es tik tagad atcerējos, ka tas tak zeminieks ir, attiecīgi, viss tur ir vecs kā pasaule. Nesprauž viņi batonus, viņi mēģina vecam sūdam izspiest pēdējo sulu un pasniegt kā baigo "atklājumu". Marketings strādā.

Ideja tur ir prasta un veca kā saldēšanas tehnika, ir "priekškondesators", kas parauj no freona "karstos" grādus, kas ir vitāli svarīgi karstajam ūdenim, un tad, jau vēsāku aizlaiž uz siltummaini priekš apkures. BET, strādā tā ideja tikai parastajam ON-OFF kompresoram, kas māk tikai uz 100% maukt. Nu labi, tur noteikti ir freona izplešanās ventilis regulējams i to vēl jautājums, vai elektroniski, bet ar to nepietiek. Respektīvi, tas sūds māk tikai ručkā strādāt un tad - jā, tā ideja, ka biku nosmeļ krējumu priekš siltā ūdens. Ne par velti tur ir rakstīts, ka brīnumi esot tikai heating sezonas laikā

Da nu nah. Ir 2021. Inverteri kompresoru tā kā vajadzētu, kas tomēr māk "gāzēt". Īpaši jau nu starpsezonā. Savādāk sanāk debili ļurkāt 16kw verķi iekšā ārā, kad normāls māk strādāt arī uz 5+kw. Un ja ir inverteris, kas nemaz nelaiž to katliņu ručkā, tad, loģiski, nekādas SUPERTEHNOLOĢIJAS nav, jo no kompresora nāk ārā 35-40 grādīgs freončiks apkures laikā. Un skaitītājs tik ārprātīgi negriežas + sistēma tomēr strādā plūdeni.

Es zeminiekos tik labi neorientējos, vai tad tiešām nav inverteru? Nu un šobrīd, personīgi es liktu divus gaiss-ūdens blakus. Starpsezonā lai mauc viens (viņiem arī ir minimālā jauda). Diversifikācija un pārklājums. Nu un nav padsmit pakas zemē jāierok. Nosprāgs viņi visi pēc 10-15 gadi, un ja ir jāmaina kompresors, tad tur vairs nekas pāri nepaliek.

[ Šo ziņu laboja Spok5, 04 Dec 2021, 00:34:55 ]

Offline
Kaross
04. Dec 2021, 00:40 #6874

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4324

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

Paldies par izsmeļošo info. Es tieši skatos uz inverteri.
Šis konkrētais modelis ir ar inverteri un arī to "viltīgo" ūdens uzsildīšanu HGW.

Thermia Atlas ir pasaulē pirmais zemes avota siltumsūknis ar SCOP, kas pārsniedz 6,0. Thermia siltumsūkņi aprīkoti ar HGW tehnoloģiju un iebūvētu karstā ūdens tvertni 184 litri, spēj nodrošināt 545 litrus karstā ūdens (40°C), tādā veidā sniedzot jums iespēju iet dušā līdz pat deviņiem cilvēkiem vienlaikus.


https://latvia.thermia.com/products/zemes-siltu...i/thermia-atlas/

Kapēc padsmit pakas zemē jāierok? Man sanāk ap 800e caurules + darbs. Vairāk par 2500e nebūs.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
www.kaross-chip.lv
www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
Spok5
04. Dec 2021, 01:31 #6875

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Paturam galvā, ka KW = delta t x plūsma. Savādāk visi dikti grib tos grādus redzēt un tad nesaprot kā tā, ka 16kw verķis nespēj vairāk par 60 grādi ārā izdot....

Redzi, te visa problēma ir izejošajā temp. no kompresora. Ja tur nav to grādu, tad nav. Ja ir, tad ir. Attiecīgi, lai viņi būtu, tur ir jāiegriež ručkā. Un te sākas cirks. Daļu siltuma viņš dabū atdzesējot zemes kontūru, bet tās augstās temperatūras sasniedzās tupa uz gāzes saspiešanas rēķina. Attiecīgi, var stāstīt ko grib, pret fiziku skriet nesanāk, un cepot ārā kommpresoru vismaz ar populārajiem freoniem 410/32 sanāk mehāniskais tens, ja freons no kompresora nāk ārā vairāk par 60-70 grādiem un siltummaiņa izejā tas nozīmē tos pašus 55-60 MAX. Ja cep vairāk, tad ir jāsāk dzesēt pauris. Cik ilgi to kompresoru var cepināt lieki - hvz, tur iekšā ir kāds litrs-divi eļļas, kurā elektromotors peld. Nez cik tā sintētika ātri izstrādājas

Viņi paši raksta, ka karstajam ūdeni COP ir 3

Kopējaus COP 6 nav nekas uber, čalis ar samopala sūkni salapilī šķiet ka dabūja vairāk (tas gadus 8 ja ne vairāk atpakaļ bija) pumpējot ūdeni no spices grāvī

Marektinga čaļiem dažreiz vajag uzšaut... 545L priekš 9 cilvēkiem. OOOOOK.

545/9 = 60L Normāla dušas galva ēd apm 8-10L/min. Un 40 grādu ūdens dušā ir zo-zo. Pasaki sievai, ka duša būs 6 min un tad beigsies ūdens. Dzīve uz dīvāna garantēta.

Silti iesaku pameklēt konkrētajam aparātam "service manual", kur ir smuki viss, kas lācītim vēderā. Parasti ir arī instalācijas instrukcija, tad visas pozīcijas pašam būs skaidras. Nāksies iespringt pašam, jo nu "uzsildīs" vai iesmērēs to, kas ir atvests jebkurā gadījumā. Īpaši, kad šobrīd ir nelies tavara bads.

Trubu parēķināt ir jauki, tagad pieskaitam "rosola" izmaksas uz vieniem 300-400m (tur gadienā kāds kubs- pusotra nesanāk?), kārtīgus līdzstrāvas sūkņus tai padarīšanai, visādi kolektori, servisa akas, jo SS noteikti būs tupa kaste ar 2 32mm trubas galiem vai kaut kā tā. Salasīsies ka nemetas.


Ar tiem SS ir tāpat kā ar iekšdedzes motoru, nekā jauna jau gadus 50 nav izdomājuši, tikai apkarina ar visādiem pribambasiem, kas vienā momentā sāk palikt neservisabli/pārāk sarežģīti. Attiecīgi, ja tas verķis nojūk, tad ir jautājums vai visa literatūra ir pieejama, cik ilgā laikā ZIPs nāk, vai ir kaut viens tehniķis utt. Ideāli ja var attaisīt vaļā un paskatīties. Stulbi ir gaidīt cirkulācijas sūkni 2 nedēlas ziemā, kad izrādās, ka iebāzt var jebkuru no depo.

Tas no sērijas, ka benz tiešā iesmidzināšana un sekvenciālā šprice bija MB 300SL gulwingam jau 1955gadā, bet kaut kā mēs vēl dabūjām pabraukāties i ar karbuļiem, i ar boscha CISu.

[ Šo ziņu laboja Spok5, 04 Dec 2021, 01:55:23 ]

Offline
Spok5
04. Dec 2021, 01:39 #6876

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Ā un vēl - ja paņem šito ar viņa unikālo boileri, uzreiz pasaki, ka esi ar mieru samaksāt 200-400 eur, lai ieliek titāna aktīvo anodu boilerī, nu tur garantija, tiri piri. 100% nogulēs anoda maiņu, ļaunais jons noēdīs magniju, smirdēs ūdens un pēcāk vēl izgrauzīs cokumu boilerī un tad būs kirdik "devaisam".

Akveduktā gan jau vēl ir.
Offline
aarsts
04. Dec 2021, 09:05 #6877

Kopš: 07. Dec 2010

No: Vangaži

Ziņojumi: 214

Braucu ar: 730

Jautājums apkurniekiem:

Vai padumjo laikos būvēta pašteces apkure strādās, ja tajā ielaidīs 1 Bar lielu spiedienu(sūknis nav) ?
Mājai 3 stāvi
Offline
s13
04. Dec 2021, 10:14 #6878

Kopš: 28. Feb 2006

Ziņojumi: 306

Braucu ar: nissan 200sx

Jā,nolikvidē augšā izpl.trauku un uzliec atgaisotāju
Offline
elbruss
04. Dec 2021, 10:29 #6879

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 928

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes


04 Dec 2021, 00:22:44 @Spok5 rakstīja:
...
BET, strādā tā ideja tikai parastajam ON-OFF kompresoram, kas māk tikai uz 100% maukt.
...


Kāpēc nevar būt ar invertoru? Vienkārši elektronika tajā brīdī invertoru ieslēdz uz MAX. Tehniski, jau siltā ūdens taisīšanas brīdi invertors jebkurā gadījumā strādā uz MAX, vai tad nē? Apgriezienu samazināšana sākas tikai pie apkures.

Paldies par skaidrojumu, nezināju, ka var "nosmelt karsto freonu" vēl pirms pamata siltummaiņa. Tas tiešām varētu palielināt efektivitāti(COP) karstā udens sagatavošanai.
Offline
DiksIrseejs
04. Dec 2021, 11:45 #6880

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 991

Braucu ar: Hibrīdu

Man bija gaiss-ūdens pret zeminieku tāmē 8k vs 12k. Šķidrums vien, ko tajās caurulēs pēc tam jāpilda, virs k izmaksāja.
Uzliku gaisu.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo