Online

Pašreiz BMWPower skatas 57 viesi un 25 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Kā es braucu busu pirkt..... updated

Pievienota: 19. Dec 2019, 12:51
Atjaunota: 19. Dec 2019, 13:31

Komentāri (62)

Visas galerijas no lietotāja depo


Ir marta vidus - laiks pretīgs, auksts, laukā jau nedēļu lietus, saule nerādās - neko laukā nevar iet darīt. Sēžu iekšā un domāju, ka vajag kautkādu action, garlaicīgi paliek. (Man tas ir bīstami, jo, kad nav ko darīt, man nāk visādas ašās idejas/muļķības galvā). Kādu laiku jau bija doma, ka vajag busu iepirkt, jo jāceļ māja +saimniecībā vajag visādas lietas vizināt. Gribu max lielu kautkādu. Skatos Iveco Daily - bēdu ielejas sapuvušas +atrunāja no tā mēsla visi kam prasīju. Toties 15 kubi būda un lēts. Neko vairāk par 3.5k negribētos tērēt - par to naudu nekas lādzīgs nesanāk. Izlemts - skatos ārpus LV - arī nekāda haļava. Bet paliek vēl UK. Tur arī nekas par sviestmaizi netirgojas - maxi Sprinteri/Movano maksā 5-7k GBP +stūres maiņa = neatmaksājas. Skatos sludinājumā ir viens Movano 2013 gada, H2L4, dubultie riteņi, 150zs versija, 6 robi, adekvāti nobraucis, pa 2200 GBP - bet ar dzinēja defektu, kautkas ar sprauslām/degvielas sistēmu (panelī check injection/check emissions) – griež, bet nelecot. Skatos te tādi ejoši maksā 9-11k, paliek interesanti. Apzinos, ka 3.5k neiekļaušos, bet par šitādu esmu gatavs iztērēt vairāk. Buss atrodas Coventry. Izskatās sludinājumā arī vizuāli puslīdz okey, tik cik netīrs. Domāju, nu kas tur var būt TIK traģisks? Vai sprausla kāda vai augstspiediena sūknis. Atrodu Bosch autorizēto centru turpat 5km no busa lokācijas - viņi ir vieni no UK lielākajiem restauratoriem sprauslām/sūkņiem. Sazvanu kantori - jā, sprauslas pa 135 GBP/gab. varam iedot restaurētas, ja dod savējo pretī - paši izņemsim/ieliksim/diagnostika. Es sajutos baigi gudrs un uber veiksminieks :mega plāns kā tikt pie lēta busa: Jāņem vērā, ka Angļi ir cirvji un neko nejēdz, viņam vienkāršāk to busu atdot pa kapeikām nekā mēģināt salabot. Pierakstīju vairākus evakuatoru telefonus, nopērku avio biļeti Rīga Lūtona +autobusa biļeti Lūtona Coventry. Līdz mugursoma ar laptopu, telefona auto turētāju, telefona auto lādētāju, daudz skaidras naudas, pie pieres stiprināmo LED lukturi, mazu skrūvgrieža komplektiņu, atsarojošā veste - sagatavojos cik nu varu. Pie reizes AirBnB atrodu kur apmesties. Atlidoju trešdien no rīta, jau 9 esmu airBnB mājā, nolieku mantas, izsaucu taksi un zvanu pārdevējam, ka drīz būšu. Šis saka: es pats neesmu uz vietas, mans tēvs ir mājās, iedos atslēgas, ej skaties, pēti, zvani, ja kas. Piebraucu, paņemu atslēgas, pieeju pie busa un jau no 10m gandrīz ģībstu no tā ko redzu Tur stāv nop****, apdauzīts, nekad nemazgāts notriekts buss. WTF. Uzreiz tinu bildi atpakaļ – sludinājumā bija bildes taisītas no attāluma un nebija baigi gaišā diena +uz netīrumu fona neredzēja visas problēmas.

Stāvu šokā, cenšos saprast papadosa mērogus un plānoju ko darīt tālāk Okey, iešu pētīt. Atveru durvis, a tur jau gandrīz sūnas aug salonā Salonā izskatās tā, itkā kāds būtu pa logu iebāzis izpūtēju no kāda Belarusa traktora un parūcinājis +smird pēc kautkā, pat nevaru saprast, vai kvēpi vai bremžu uzlikas lietotas. Tur brutāli ir braukuši kautkādi grāvju racēji, kājas turējuši uz paneļa, ēduši un dzēruši uz vietas. Mani pārņem šausmas Kamēr ņemos ap busu, izskrien laukā no divām mājām penziķi un žēlojas, lai savācu savu busu, stāv jau kuro nedēļu, uz gājēju ietves, traucē gan cilvēkiem, gan māmiņām ar ratiem. (tur tiešām baigi maz vietas un tas lielais buss kā zilonis tur). Izskaidroju, ka esmu pircējs un šie saka “viņš mums ZB jau ar saviem kupi prodai auto parkiem te ielu nokrāmē regulāri ar lūžņiem”. Eju atdot atslēgas un saku, ka šitas buss ir redzējis jau WW3, paldies, bet neinteresē.

Galvā ātri sarēķinu zaudējumus no šitā brauciena – avio uz UK, avio atpakaļ uz LV, 2 autobusa biļetes, ēdiens, airBnB, taksis – nekas patīkams

Saucu taksi, braucu atpakaļ uz AirBnB, veru vaļā lidmašīnas biļeti atpakaļ uz LV pirkt – opaa, tuvākās tikai piektdien Nu neko, nopērku uz piektdienu +autobusa biļete no Coventry uz Luton. Eju pavazāties pa ielām, uzēst kebabu. No rīta man atraksta pārdevējs:

Viņš: davai izdomājam kautko par busu.
Es: Sorry, bet šito nopisteni es nepirkšu, tu to sauc par good condition ?! Uzskaitu sarakstu ar problēmām.
Viņš: Nosauc cenu.
Es: Neinteresē ne par kādu cenu
Viņš: Nu davai vienojamies par kautkādu cenu. (var just, ka viņš izmisīgi cenšas pārdot, jo UK tādā stāvoklī un neejošu pārdot 0.1% izredzes).

(sēžu un daudz domāju par to busu, ko darīt, nauda iztērēta, pat par biļetēm atpakaļ uz LV. Zvanu diviem mehiem, tie abi saka, lai metu mieru un turos pa gabalu no tā lūžņa. Bet man intuīcija saka, ka jāņem, kautkas velk dziļi sirdī pie tā busa).
Es: 1500 GBP, tuvākās stundas laikā, ne kapeiku vairāk +tu maksā evakuatoru līdz Bosch centram +tu gādā krokodilus un mašīnu, lai redzu, ka motors spēj griezties. (jo aķis bija nosēdināts griežot)
Viņš: Tu gadījumā negribi pa daudz? Nē, nekādīgi par tādu cenu, davai 1800 un dīls.
Es: 1500 un ne vairāk, tev ir stunda laika padomāt.
Viņš (pēc 20 min): Labi, brauc šurp, tagad!!!

Sazvanu Bosch centru, prasu vai var tuvākās stundas laikā atvilkt busu un uzreiz diagnostiku uztaisīt, sprauslas būs uz vietas? Jā, ved šurp.

Saucu taksi, aizbraucu, tas jau piebraucis ar vieglo, atvēris kapotu, uzlicis krokodilus un lādē aķi. Ļoti neapmirinātu sejas izteiksmi, pat nedeva roku sasveicināties. A ko es vainīgs, ka tirgo tādus lūžņus ar piebildi “good condition” (ja viņš vispār zinātu, ka es atlidoju no cita kontinenta tam busam pakaļ) . Griežu atslēgu, dzinējs griežas – vismaz kāda laba ziņa. Prasu viņam – pastāsti kautko par to busu, kur dabuji utt? Šis saka: man ir evakuācijas bizness, 3 evakuatori. Man zvana cilvēks un prasa vai varu atvest busu no servisa? Es aizbraucu, uzkrauju busu un prasu kas notika? Cilvēks braucis pa šoseju, pēkšņi buss izmetis check injection, noslāpis, atbrauca AA palīdzības dienests, pieslēdza diagnostiku un teica, ka vai sprauslas vai sūknis, evakuēja mani uz servisu, kur apstiprināja un teica, ka remonts 3.5 – 5k, es izlēmu neremontēt un vedīšu uz mājām, lai stāv, varbūt kautko izdomāšu. A mana busa pārdevējs prasa: cik gribi par viņu? Esot vienojušies par cenu un šis to busu savācis un atvedis nolicis ielas malā un ielicis sludinājumu, ātri nopelnīt gribēdams. Ņemot vērā, ka viņš baigi turējās pie 1800 GBP, pieļauju, ka pa tik ārī nopirka.

Ok, šis piesien mani striķī evakuatoram un velk uz to Bosch servisu. Pa ceļam pārtrūkst striķis, šis dusmīgs, neapmierināts. Kad esam Bosch centra laukumā, šis uzreiz aiztinas.

Bosch centrā atdodu atslēgas un eju sēdēt dīvānā gaidīt. Čalis saka, ka diagnostika aizņems vismaz stundu. Atnāk pēc 15 min un prasa: uz ko tavs buss brauc? Es nesapratu un prasu – dīzeli? Viņš: tad kapēc neielej viņam? Tur sausa bāka, ielējām degvielu, pagriezām un viņš rūc.

Opāāāā, vot eto povorot Bet degvielas līmeni uz paneļa rāda ¼ bākas. Sāku saprast arī busa vēsturi. Gļuko līmeņa devējs, bet kļūda panelī nav baigi izsmeļošā. Nav degvielas, nav spiediena, attiecīgi buss saka: Check injection. Viss pareizi. Bet vai tiešām gan AA, gan servisā strādā tādi mudaki ?! Nu neticu! Man joprojām liekas, ka tāda haļava nemēdz būt un saku, lai taisa diagnostiku pilno, jo man jābrauc 1200km cauri Eiropai un vajag zināt, kas viņam vēl kaiš. Šis atnāk pēc 20 min un saka: tur viss ir kārtībā, ir viena kļūda par atgāzu temperatūras sensoru, kas neiespaido braukšanu, vari maukt.

Nē, nopietni, buss tip top kondišen? Baigi dīvaini un neticami tas viss liekas.....

Džeks uzprasīja man rubuli, iedeva meham, tas aizbrauca pakaļ degvielai, ielēja kautkas ap 14L , lai varu braukt mājās. Kāpju pie stūres un braucu uz AirBnB. Par cik tagad esmu ar busu, jāpērk Eiro tunelis vilcienam, prāmja biļete no Vācijas uz Liepājas ostu. Pats braukšu līdz Doverai, tad no Calais uz Travemundes ostu Vācijā. Lidmašīnas un autobusa biļete aiziet miskastē, jo busu tak nopirku tomēr.

Bet pirms tik tāla brauciena, gribās nomainīt vismaz eļļu, filtrus, palūrēt kas zem kapota darās, nomazgāt. Ielieku FB UK grupā sludinājumu, ka meklēju mūsu mehu Coventrijā, uzreiz man iesaka Žeņu no Liepājas. Sazvanu, šis saka davai brauc šurp. Nopērku eļļu un degvielas/eļļas filtrus un braucu pie viņa. Šis izgāja visam cauri, nomainīja eļļu ar filtriem, salaboja rezerves riteni (bija būdā, bet caurs), pielēja dzesēšanas šķidrumu.

Blakus bija babaju hand car wash, pie reizes iebraucu nomazgāt. Viņi ar karčeru un visādiem šampūniem 45 minūtes viņu mēģināja atmazgāt, jo tie neesot putekļi, bet kautkādi kvēpi (tas pats, kas salonā, hvz kur tas buss pabijis). Kad busu atmazgāja, es viņā iemīlējos no pirmā acu skatiena, mana lamata patiesībā apakšā bija skaists, balts, cēls gulbis nevis neglītais pīlēns Ar tādu varēja jau braukt uz Mazpisānu pagasta diseni kultūras namā un kādu stipri iedzērušu babeni nemazgātiem matiem varētu arī nokoļīt tumsā. Vairs viss tik drūmi nelikās.

Vakarā (ceturtdiena) sēžu un domāju, man sestdien ap 17:00 ir eiro vilciens uz Franciju, varbūt būtu prātīgāk braukt jau rītvakar un palikt kādā AirBnB pie paša tuneļa, jo esmu 300km no turienes un var būt kādi mega korķi vai šosejas slēgtas – bez stresa tikšu uz vilcienu. Rezervēju airBnB 5km no tuneļa. Pirms ceļa iebraucu uzpildīt degvielu. Izrēķināju cik man vajag uz 300km, cik jau ir bākā un cik vajag, tik arī ieleju. Lasīju, ka pie tuneļa tankos ir baigi lētā degviela (kas izrādījās fake story, jo tur bija uz planētas dārgākā degviela), plānoju tur arī piegāzt bāku. Dodos ceļā laimīgs, bet joprojām ar aizdomām un neticību – nu nemēdz tik stulbi notikt. Jau gandrīz tumsa, palikuši 12km līdz AirBnb, pēkšņi buss sāk raustīties, panelī parādās “check injection” un buss noslāpst. !@#$%*&^#$%&@%

Es tā arī domāju, manas aizdomas būs piepildījušās – tas ir intermitten fault un ar viņu neviens netiek galā un tapēc arī pārdeva, nu nemēdz būt haļava, pierādīts

Ko tagad darīt?! Esmu totālā nekurienē, tumsā. Ir doma pazvanīt uz Highways agency, izstāstīt kas notika, lai tie izsauc kādu palīdzības dienestu. Šis man minūtes 10 prasa kur atrodos, kā sauc, kas par busu utt utt, beigās saka: paldies, informācija reģistrēta. Es prasu tu nesauksi palīdzības dienestu? Šis saka: nē, ko ta es, mēs tik informāciju reģistrējam, lai digitālās zīmes uz šosejas pārslēgtu, informētu citus vadītājus par objektu uz ceļa, lai pārkārtojas uz citu joslu utt. Es škrobīgs saku, ka davai dari kautko lietas labā. Okey, piebrauks highway patrol drīz.

Kamēr stāvēju, domāju WTF ar to busu, rāda, ka degviela taču ir. Tad sāku rēķināt litrus, km un saprotu, ka es tak nezinu cik tas buss rij patiesībā (tikpat labi var zostēt 20L pa šoseju), ka tik neesmu izbraucis sausu bāku ?!

Busā sēdēt bīstami, jo tur 4 joslas, visi velk gaismas ātrumā, ir tumsa. Izkāpu, nogāju malā, stāvu un salstu, zobi klab, jo esmu t kreklā un plānā flīcī. Skatos pielido ar Range Roveru patruļa. Izstāstu, kas notika, laikam man beigusies degviela. Šie saka: davai zvani savam AA vai RAC un vācies nost no šosejas. Saku, ka man nav nekādu avārijas dienestu abonementu. Šis saka, lai zvanu vienalga, viņi var atbraukt par samaksu un novākt tevi. Okey, zvanu AA, tur to debīlo balss meņjū tik daudz, ka netieku runāt ar cilvēku. Zvanu RAC, šie saka 250 rubuļi par atbraukšanu +2.2 GBP/L par dīzeli ko ieliesim tev. Saku, ka nieri netaisos pārdot un nolieku klausuli. Mentam izmainās sejas izteiksme un šis dusmīgi saka “tev ir jāvācās no ceļa prom!!!”

Man atnāk eurika moments, izsaukšu taksi, aizbraukšu līdz DUS (tur 3km talāk ir Shell), ar kanniņu atvedīšu degvielu un tad jau tikšu līdz Shellam.

Saruna sekojoša tālāk:

Es: Es izsaukšu taksi un atvedīšu degvielu.
Ments neapmierināts: Mēģini, bet viņi nebrauks...


Atrodu googlē tuvāko takšu firmu, zvanu, izstāstu situāciju, a šie saka: mēs pēc likuma nedrīkstam apstāties uz šosejas, kur nu vēl uzņemt pasažierus, nevaram tev palīdzēt.

Ments: Es tak tev teicu. Tev ir jāvācās ātri no ceļa prom!!! Ja nē, es tūlīt tevi piespiedu kārtā evakuēšu un piestādīšu rēķinu!!!
Es: (Saprotu, ka šaize briest) A tu nezini nevienu evakuatoru te vietējo?
Ments: Tu ko nevienu telefonu nezini, pameklē internetā.
Es: Neesmu no šitā apgabala, neko nezinu
Ments paskatās tā domīgi uz mani un saka: Skaidra nauda ir 180 ?
Es: 180 ?????! Ir..... (labi, ka biju paņēmis visādam gadījumam kautkas ap 500 skaidrā)
Ments: Uzgaidi. (paceļ logu līdz galam, izvelk otru telefonu pa 10 eiro tādu un zvana kādam).
Nolaiž logu un saka: pēc 45 min piebrauks evakuators. Pirms viņš tevi uzkraus, tev viņam jāsamaksā, ja nē, paliksi te.
Es: Okey, gaidu.

(Mentam no sākuma bija jāpatēlo likuma pārstāvis, un kad redzēja, ka man nav opciju un es sāku apgrūtināt viņa darbu un neesmu no KNAB, sazvanīja “savējo” no kā pašam gan jau atleca pēc tam kautkas. Viņi tur pa 10 maiņā tādus kā es satiek).

Paiet stunda, stunda 20, piebrauc evakuators. Nauda ir? Parādu, ka ir. Šis pieriktējas priekšā, nolaiž platformu, lien apakšā, meklē kur pieāķēties un pēkšņi saka: vecīt, tev tak te eļļa tek, peļķe jau! Ou fuck, tas tik vēl trūka !!!!!!!!!! Es tagad saprotu, ka ir vēl lielāki sūdi, jo esmu čuhņā prom (288km no Žeņas ), kur es te servisu dabūšu, kur man tagad vest busu?!

Šis uzkrauj busu un braucam. Prasu kur ved mani? Uz tuvāko DUS. Saprotu, ka, ja ielejot degvielu, buss neleks, tad ir vakars uz ezera. Stacijā man neļaus atstāt beigtu busu, nāksies atkal kautkur evakuēt, bet kur un cik tas maksās, tuvojas vēls vakars jau. Iebraucam Shell, un tur paveicas, ka ir milzīga smago stāvvieta un izklaides komplekss. Evakuatorists man saka: tūliņ uzzvanīšu šefam paprasīšu cik tev jāmaksā. Ko ?!? Ments man teica 180 ?! Mani neinteresē, ko viņš teica. Šefs prasa vai skaidrā maksāšu? Tad 200. Samaksāju 200 GBP par 3km braucienu, tieku nolaists uz zemes. Kur tagad dabūt kannu, lai aizietu nopirkt dīzeli? Meklēju kādu ar Eiropas numuriem, kas Krieviski varētu saprast vismaz. Skatos viens smagais ar Poļu numuriem un kautkāds Jaceks pie stūres telefonu baksta, pieeju, kautkādā valodā izskaidroju problēmu un prasu kannu, šis man iedod 5L kanniņu no AdBlue. Bet tagad ir otra problēma, UK tev neviens neslēgs iekšā sūkni, ja tu liesi hvz kādā kannā, drīkst tikai oficiālajās/atļautajās. Tā arī notika, tantuks ieraudzīja manu kannu un pa logu rāda ni nī, nedrīkst. Eju iekšā, izstāstu savu bēdu stāstu, viņa apžēlojas un ieslēdz sūkni. Nākošā problēma – nav jau trekteris! No minerālūdens pudeles uztaisu trekteri, bet Movano uzpildes caurums dziļi, normāli nesanāk, jo ar divām rokām jātur piespiesta pudele un ar vēl divām būtu jālej. Kādu ¼ daļu noleju pie zemes, bet vienalga kautkas ir bākā. Tupeles un bikses, rokas arī visas smird pēc saļarkas tagad.

Zvana telefons, no AirBnB (ģimene, privātmājā) prasa: eu, nu kad tu būsi? Tuvojas jau pulksten 22:00. Stāstu situāciju, saku, ka būšu ar busu pēc 15 min vai taksi pēc 30 min.

Mēģinu pielaist, skuju, griež pamatīgi, bet nelec – check injection rāda. Eju zem kapota to gumijas pūsli pumpēt - bez rezultātiem. Saprotu, ka ir di**** konkrēti. Esmu noguris un vairs neko negribu. Vēl ziepes tādas, ka buss neslēdzas ciet, kad nospied aizslēgt, viņš aizslēdzas un pēc 1 sek atslēdzas atpakaļ. Man salonā pāris maisi ar visādiem pirkumiem – drēbes, apavi utt. Nav variantu, atstāju busu neaizslēgtu un samierinos, ka no rīta būs nosperts viss (nekas netika nosperts). Eju uz administrācijas ēku, stāstu situāciju, sarunāju, ka drīkstu atstāt busu tur kur viņš ir, viņi neaiztiks, bet līdz rīt vakaram jāsavāc.

Eju uz Shell, prasu vai nezin kādu taksi? Šī vietējā, zin, izsauc. Tieku līdz AirBnB. Nomazgājos, paēdu kautko un sēžos pie datora. UK ir ļoti izplatīta lieta mobilie mehi, kuriem ir aprīkoti busi, kas izbrauc pie klienta un labo lamatu tavā sētā. Sēžos meklēt tādus šajā miestā, protams nulle, jo esmu mazā derevņā. Paplašinu meklēšanas teritoriju, skatos blakus miestos, atrodu trīs. No rīta uzreiz zvanu vienam, telefons izslēgts. Zvanu otram: sorry, ir weekends, esmu prom no mājām. Zvanu trešam: jā, es varētu, 90 rubuļi izsaukums, bet ne tagad, nedaudz vēlāk, ap 13:00. A man 17:00 vilciens.... Viņam jābrauc pie busa caur manu miestu, sarunāju, ka viņš mani paķers.

Divi mehi, savāca mani, tiekam līdz busam. Šis uzreiz pieslēdz diagnostiku, a tur kļūda “Degvielas spiediena devējs faulty”. Tas var būt no tā, ka izbrauc tukšu bāku, nav ko uzpumpēt, lai dabūtu spiedienu, attiecīgi kompis domā, ka spiediena devējs kaput. Bet tagad taču ir degviela, kapēc nelec es prasu? Šis saka, ka vajag uzpumpēt ar rokas pumpi, kas zem kapota pie degvielas filtra. Saku, ka es jau to darīju, viss jau uzpumpēts, bet nelec. Šie mēģinās paši. Viens mēģina startēt, otrs pumpē to pūsli. Pumpē, pumpē, griež un griež un pēc kādām 10 sekundēm buss pielec! Parādīja, ka pilns ar gaisu, varēja redzēt kā burbuļi skrien pa degvielas caurulīti. Parūcināja pāris minūtes un gaisa burbuļi pazuda. Nodzēsa kļūdu. Bet, kapēc tur eļļas peļķe bija vakar? Šie paceļ busu ar domkratu, a tur ļoti minimāli izpilējusi eļļa uz zemes, bet visa dzinēja apakša slapja eļļā. Tā esot dzinēja eļļa, tīra, dzidra (tā ko mainīju pie Žeņas Coventrijā). Šis nonāk pie secinājuma, ka eļļas filtra korpuss pie vainas – vai nu nav pievilkts, vai pārvilkts un ieplīsis. Braucot eļļa uzkarst, paliek šķidra un tek ārā tik daudz, bet stāvot uz vietas paliek bieza un tikai nedaudz iztek. Mehs nočeko un saka, ka pievilkts korpuss ir, tātad pārvilkts un ieplīsis (redzēt nevarot, viņš tizlā vietā). Aiztikt nebūtu prātīgi, jo, ja viņš salūzīs vēl vairāk, tad kur tu dabūsi tagad te sestdienā korpusu? Nekur! Brauc ar šitādu, ik pa laikam stājies, čeko līmeni un lej klāt (man pēc eļļas maiņas palika kannā diezgan eļļa vēl, ko paņēmu līdz, jo nezināju vai dzinējs nerij eļļu). Samaksāju naudu mehiem un laimīgs dodos uz Shellu. Bāka pēc papīriem 81L, bet man salien 83L.... viss skaidrs Degvielas atlikuma devējs gļuko, 100%, tagad pārbaudīts

Braucu uz AirBnB, savācu mantas un negaidu 17:00, tinos uz Eiro vilciena staciju. Iečekojos, nobraucu stāvvietā, drīz vien brauc garām stacijas darbinieks un saka, ka ir brīvas vietas, varot braukt jau uz tuvāko reisu, tā arī daru.

Francijā nobraucu no vilciena un dodu čībā no Calais uz Travemundi. Prāmis 11:00 no rīta, esmu klāt jau 5:00 (labāk gulēt pie prāmja, nekā 500km no viņa un cerēt, ka laikā paspēsi). Ik pa laikam stājos palūrēt eļļas līmeni – pielēju tikai vienu reizi 200-250ml. Biju iebraucis 1x smago stāvvietā uztaisīt express pagulēšanu uz 20 min, kafiju iedzert un ieliet degvielu.

Par cik neesmu nekad braucis ar prāmi, nezinu kur jābrauc, kur biļetes jāsaņem, kur jāgaida utt. Eju uz administrācijas ēku, tur protams 5:00 no rīta viss ciet (veras vaļā 7:00). Liekos pagulēt uz 1.5h busā uz priekšējiem krēsliem, kas īsti nesanāk, jo ir mega auksts, dzinēju rūcināt nedrīkst, zīme pat uzlikta. Nomocos līdz 6:30, eju iekšā siltumā stutēt sienu un gaidīt pie biroja kādu darbinieku. Atnāk 6:45 pirmie un saka, vari braukt tur pie tā "koridora", pie šlakbauma tev izdrukās biļeti un pateiks kur tālāk braukt. Braucu turp, stājos rindā. Skatos man priekšā 2 mašīnas ar LV numuriem, eju iepazīties. Izrādās viens Smiltenietis brauc mājās atvaļinājumā no Vācijas, otrs smagā šoferis pameta darbu Holandē, arī brauc mājās. Kopā tad arī braucam cauri un uz prāmi. Piebraucam laukumā pie prāmja, ir kautkas 8:00, gaidam kad tiko pienākušais prāmis izkrausies. Skatamies uz šoferu talantu - kā fūristiem liek stumties atpakaļgaitā uz prāmja virsū. Tiekam uz prāmja, viss, tagad zinu 100%, ka tikšu uz savas Latviju zemes ar busu!!! Ja vien nebūs Estonia 2. Uz prāmja strādā dāma no Liepājas, palūdzam, lai mūs ar šoferi saliek vienā kajītē kopā (lai netrāpos ar kādu Ļietuvišķi broļus kopā). Noguris, neēdis, gandrīz sirmiem matiem, bet nu jau mierīgu sirdi sēžam visi runājam par dzīvi, dzeram, skatamies TV, jo 24h ko peldēt, ja pareizi atceros. Uz vakarpusi kārtīgi un gardi paēdam uz tās Stenaline baržas vakariņas. Tā peldošā tupele izskatās sūdīgākā stāvoklī kā e60 tiko no Vācijas, viens saimnieks, mint kondišen. Par brīnumu ļoti labi gulēju, neskatoties uz to, ka prāmi šūpoja, gulta maza un otrā stāvā biju (šoferis tāds ap 2 kubikmetri, fiziski neuzkāptu uz augšējo, tapēc es līdu uz augšā). Iepeldam Liepājā, tieku mājās pēc 15 min. Viss ir beidzies, esmu mājās, apsolos sev un sievai, vairs nekad nebraukt tādus piedzīvojumus meklēt

Kas mani izbrīnīja, ka visu šo braucienu, nevienā vietā, nevienā valstī neredzēju policiju, robežas, muitniekus/check pointus. Man pat nelika attaisīt busam būdu pirms Eiro vilciena. Brauc kā pa vienu lielu valsti, kaut ved tonnu “zaļā”. Pat Liepājā man neprasīja attaisīt būdu (un arī busa papīrus). Ņemot vērā, ka buss tak nav uz mana vārda papīros, bet kautkāda Angļa, es tikpat labi varētu ar zagtu atbraukt no UK vai importēt tumšas ādas krāsas ekonomiski izdevīgu darbaspēku. Arī braucot uz prāmi virsū, nelūdz atvērt būdu vai parādīt mašīnas papīrus - galīgi bailes pazaudējuši.

Pēc nedēļas, aizbraucu uz Rīgas lidostas stāvvietu pakaļ mašīnai (jo savu vieglo atstājis biju RIX stāvvietā).

Pirmais ko izdarīju, aizbraucu pie meha, paskatīties kapēc tek eļļa. Izrādās Žeņa bija liekot jauno gumijas o ringu filtram, viņu sūdīgi uzlicis un skrūvējot korpusu tas savērpies vai ne tur iesēdies. Mehs izmazgāja korpusu, pareizi uzlika un nekas netek. Par to check emissions kļūdu – mehs pamanīja, ka pie DPF ir maza gumijas trubiņa (vakuma laikam), kas pārlūzusi, nogrieza galu, uzmauca atpakaļ un kļūda pazuda. Vairs kļūdu nav.

Tālāk sekoja donora meklēšana, lai pārliktu stūri. Šitiem viegli pārlikt, jo caurumi jau tur ir ieštancēti otrā malā, atliek tik izgriezt. Kā arī vadības bloks un drošinātāju kaste abām stūres pusēm ir vienā pusē. Atradu donoru (jau bez dzinēja) Valmierā, braucu ar savu busu pakaļ. Bija doma apskrūvēt to donoru, bet aizbraucot sapratu, ka tas aizņems mega daudz laika un vieglāk ir veselu aizvest uz Rēzekni nekā kastē samest, lai tas mocās salikt atpakaļ. Izlēmu nozāģēt visu purnu un iekraut manā busā. Mans buss tik liels, ka tur mierīgi iegāja iekšā viss purns no donora. Nojājos 8 stundas ap donoru. Nokurināju padsmit flekša ripas, ieskaitot no lielā 6kg flekša. Tālāk maucu uz Rēzekni atdot busu uz stūres pārlikšanu un ceru paspēt uz pēdējo autobusu uz Rīgu un tad uz Liepāju. Nokavēju. Ir 20:00 un pēdējais autobuss ir aizgājis. Pirmais tagad tikai kautkas 04:30. Par cik visu dienu nebiju ēdis, izdomāju iešu ļoti lēēēēni kautkur paēst, pavilkšu laiku garumā +auksts uz ielas. Ieeju puslīdz glaunā restorānā (trenuškās, sporta jakā, ar mugursomu) - saku, ka nokavēju autobusu, drīkst te pasēdēt siltumā līdz jūs taisaties ciet? Jā drīkst, tikai ēdienu jāgaida 1.5h, mums daudz cilvēku. Oi nē, es gatavs galdam kāju nograuzt, vairs nespēju gaidīt. Eju atkal uz ielas, meklēt ko ēdamu. Netālu liela daudzstāvu viesnīca, tur pirmajā stāvā Kebabs - perfecto!!!! Iegāju, pasūtīju kebabu, izstāstīju bēdu, man atļāva līdz slēgšanai 23:00 pasēdēt siltumā. Paēdu, tiku uz tualeti beidzot, nomazgāt rokas ar dabuju, skatījos TV. 23:00 gāju staigāt pa ielu. Vazājos augšā lejā, augšā lejā par to stāvo ielu. Apnika kursēt kā tramvajam pa ielu, gāju ko siltu padzerties sameklēt. Atradu Lukoil (vai Viada? Sarkans) pie auto stacijas, paņēmu kafiju, apsēdos uz auto stacijas pakāpieniem kā bomzis un gaidīju pirmo autobusu. Tā bija piektdiena, pilns ar kolorītiem cilvēkiem. Daudzi nāca klāt, prasīja, kapēc es uz ielas, vai negribu iedzert Sagaidīju autobusu un biju ceļā uz Rīgu, tālāk uz savu miestu Kuldīgas apgabalā. Izkāpju Kuldīgā un saprotu, ka uz manu miestu tuvākais autobuss vakarā tikai. Izlemju, ka sākšu iet ar kājām tos 19km un pa ceļam stopēšu. Biju nogājis jau pus ceļu, neviens pi***** neapstājās - ne jauni, ne veci, ne ar dārgām, ne lētām mašīnām, cilvēki palikuši diezgan nedraudzīgi. Izskatījos es normāli - sakarīgās drēbēs, neizskatos pēc džamšuta kautkāda. Mani paņēma cilvēki, kuri brauca uz baznīcu

Tālāk sekoja busa pamatīgs sakopšanas process līdz civilizētam stāvoklim kā pienākas – visi tie sīkumi, cits spārns/durvis, bamperis, lukturi, visādas gumijas, tika sataisīta centrālā atslēga un iztīrīta kabīne un būda – balta, tīra, kā pie cilvēkiem. Tehniski arī savedu kārtībā visus sīkumus.

Izgāju sertifikāciju, piereģistrēju, izgāju TA, saņēmu numurus un braucu laimīgs. Buss tiešām lielisks, iet lopā, ved 2.5t pīpēdams, izmantots jau neskaitāmas reizes, vidējais patēriņš 11.4L. Degvielas līmeņa devēju neesmu vēl atrisinājis, leju pilnu bāku un pēc km aptuveni skatos, kad jāpilda. Netiek braukts tik bieži, lai tas būtu baigais apgrūtinājums. Nostājās beigās pilnīgi viss pie 6000e – tas ir ieskaitot pazaudētās biļetes, vilcienu, airbnb utt, donoru, stūres pārlikšanu, CSDD utt. Buss kā jau no UK, sniegu/sāli nav redzējis – apakšā kā jauna, piekare/dzinējs/kārba viss labi. Tie 6k bija labi par šito busu.

Tas bija šogad Martā, tapēc iespējamas kautkādas kļūdas stāstā, neatceros tik smalki vairs.


Visas problēmas (atrisinātas):






































Brauciens mājās:






































Donors: