Online

Pašreiz BMWPower skatas 28 viesi un 5 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Gatebil 2016 Rudskogen 7.-10.July pasākuma apskats

Pievienota: 01. Aug 2016, 01:27
Atjaunota: 01. Aug 2016, 12:26

Komentāri (28)

Visas galerijas no lietotāja Kaross


Pastāstīšu kā mums gāja Norvēģijā. Jau pagājušo gad bija vēlme doties uz šo pasākumu - Gatebil, bet nekādi nesanāca noorganizēties. Tad no šogad jau laicīgi uzradās cilvēki, kas vienkārši devās skatīties. Piemetām busam aizmugurē treileri un BMW. Nolēmu uz pāris dienām slēgt servisu un visi devāmies uz Gatebil festivālu Rudskogen trasē.
Sākumā ar BMW līdz Ventspilij un tālāk pieāķējām T5 busam. 18 jaunas riepas un 100 litri E85 degvielas.



Prāmis no Ventspils uz Nīneshamni. Pa nakti kuģojam un no rīta izbraucam uz Norvēģiju. ~530km.
Ventspils ostā satiekam Dmitriy Illyuk un viņa ~1000HP jaudīgo Nissan. Gan jau būs zināms cilvēks drifta pasaulē. Izrādās no Ukrainas dodās uz Gatebil atpūsties.



Zviedrijas ceļi. Kas bija diezgan interesanti, uz ceļiem redzējām ļoooti daudz retro amerikāņus. Ik pēc 10-15min. kāds aizbrauca. Laikam baigi iecinīta klasika un muskuļauto.



Ainava kaut kur aiz Norvēģijas robežas.



Tā ap 7 stundām un esam galā. Vakarā uzceļam nojumi un sākam kost.



Pirms tam vēl aizbraucu uz tehnisko parku, lai izietu pārbaudi un skaņas testu. Nedrīkst pārsniegt 100dB pie 4000rpm. Protams, tam laicīgi sagatavojāmies, iemetinot papildus klusinātāju un tahometru VEMSā pieregulēju. Reāli pie dzinēja 2800rpm taho jau rādīja 4000 rpm. Skaņas tests iziets. Un iegūta uzlīme.
Lai brauktu pa trasi katru dienu bija jāmaksā 700NOK jeb 75 Euro. Tad iedalīja mazāku uzlīmīti, kuru ielīmēja pie attiecīgās dienas lielajā uzlīmē un varēja gāzt.
Pirms tam gan vēl jāiziet "Drivers briefing", kurā pastāsta kā uzvesties trasē u.t.t. Beigās iedod papildus aproci, kuru uzrādot varēja doties trasē. Ja nebija šis aproces, trasē nelaida. Dīvaini, ka šis brīfings bija jāklausās arī blakussēdētājam un jāiegūst aproce.



Kaut kāds tehniskā dienesta aparāts vizinājās pa kempingu.



Vienkārši M5. Kempingā pārsvarā mētājās labākas mašīnas kā mums Autoexotica pasākumā.



Pirmā diena. Starta/finiša taisnē, kur ik pa laikam laida trasē mašīnas. Pārsvarā ap 50-60 auto trasē.



Turpat tādi neslikti boksiņi bieziem onkuļiem. Fastlapu gaida.



Dienas timetable. Neizlaidu nevienu drifting.




Dalībnieku parkā.



Dalībnieku parks pie trases.



Stance diski. 15-18 collas plati varbūt.




Tā nu gāžot pa trasi sanāca arī sūdi. Pirmo reizi plīsa kompresora siksna. Kura aizspieda kompresora eļļošanas trubu un ar eļļas spiedienu izspieda kompresora ass saļņiku. Double fun.
Labi, ka biju nopircis jaunu siksnu. Tikai siksna palika uz galda servisā.
Galvenais nemīzt. Kompresors ārā un pateicoties veiksmei atrodas cilvēki, kas brauc no Liepājas otrā dienā ar lidmašīnu uz Oslo un tad uz Gatebil.




Pusstunda un kompresors zemē.
Tālāk vakarā ņemam kompresoru padusē un ciemos pie HGK uz tehnisko busu, kur uz galda gaismā pārjaucām kompresoru, salīmējām to pašu veco saļņiku, lai otrā dienā liktu virsū. Tā kā siksna ierodas ap 13:00, bet no rīta jāgāž, izdomājām pabraukt ar atmosfēru.




a huļi nē?
Tehniskajā parkā visādas bodītes un tai skaitā Biltema. Tur pa 13 euro iegādāts koniskais mūsu izmērā un auto gatavs gāzt. Biltema pa lielam kā mūsu Super netto. Lēti sūdi.
Tur pat blakus citā nojumē Liqui Moly eļļas. Pastāstījām bēdu, ka visa eļļa pa trasi, mašīna neiet, bet gāzt gribās, dabūjam atlaidi un pa ~100 Euro 10 litrus 10W60 racing eļļu.




Trase, protams, ātra, liela un jaudas maz. 300Zs ar to atmo V8 nekāda aršana nesanāk. tik vien kā clutch kick un pēc pāris apļiem izšķist reduktors.
Tā nu kā king'i braucam mājās ar evakuatoru kāmēr citi gāž.



Lai vai kā, bet reduktoru biju paņēmis līdzi. Kā pēdējo, bet domāju ja nu noder.

Pa to laiku jau siksna klāt un reduktors virsū. Varam gāzt atkal kā normāli čaļi.





Tālāk vairāk, vai mazāk bez starpgadījumiem. Tikai degviela beidzās. Tehniskajā parkā gan atradām vietējo norvērģi, kuram bija E85. Atpirku 20 litrus, lai pēdējā dienā var vēl pavizināties. Tātad kopā ap 120-130 litriem tika nokurināti. E85 kā tādu vispār Norvēģijā nevar dabūt.

Vēl tas, ka pirmo reizi braucot vēl daudz ko nezinājām un iedalīja mums kaut kādā nomaļā kempingā. It kā pie pašas trases, bet tajā pat laikā līdz startam bija jābrauc ap 1km. 600-700m pa grunteni. Trase pati par sevi ļoti liela.





Talāk sametīšu bildes ar citiem dalībniekiem.
Vienkārši lambo. Laikam pat dalībnieks nebija.




Viens no mūsu favorītiem.
Līdz pēdējam sīkumam uztaisīts fastlap Audi. Protams, 20VT dzinējs. Brauca 70 gadīgs onka. Izbaudīja vecumdienas. Auto viss pa dārgo. Amīši, salons, motortelpa, dzinējs u.t.t. Pēc visa spriežot ieguldīts kosmoss tajā auto. Nu vismaz ne 20-30000 euro, bet daudz vairāk.







Boosted?




LS ar kompresoru.




Fastlap monstrs ar Audi V8 biturbo dzinēju. Vecais V8 no Audi S6 C4 bundžas ja pareizi atceros.





Rs4 biturbo





Fiesta V8 edelbrock.



Interesants risinājums turbo vadībai. WG gaisa pievadu kontrolē divas benzīna sprauslas





Porsche monstrs.





BMW 850 turbo. 1378 Zs un 1566Nm





Volvo XC90 RWD. ar kaut kādu gan jau korvetes LS dzinēju. Driftēja ar R22 riepām. Pilnīgi slims cilvēks. Bail bija tuvoties trasē, ka tā miskaste neapgāžas.





Just stance. Fake vosseni viņiem bija ļoti lielā cieņā.





ALM racing scirocco. Tas pats trakais, kas ar 4WD iet šķērsam pa trasi. Biju gaidījis ko interesantāku salonā un motortelpā. Bet salīdzinot ar citiem diegan liels gateris. Tik daudz kā jauda.








SAdzīves ainiņas. Norvēģi pa nakti dzēruma lēkāja pa passatu. Bildē iznākums. Vispār liela daļa vienkārši dzēra treileru parkā/kempingā un pat līdz trasei neaizvilkās. Teltis pārsvarā neizmantoja, jo visiem bija treileri un pie katra treilera ģenerators un mūzika. Tas laikam bija obligāts nosacījums. Pārsvarā skanēja vietējā folkmūzika un cita mēsli pilnā skaļumā.
Pirmais iespaids, ka viņi ir resni cūkas. Mēsli vienkārši kalniem, visi aprijušies un meitenes resnas un nesmukas. Labi ja pāris normālas varēja redzēt.





Atpakaļceļā piestājot paēst pamanīju atkal kaut ko.





Bilde no Ventspils ostas jau mājās braucot pēc 5 dienām.





Izmaksas ja nu kādam interesē:

Festivāla ieeja uz visām 3 dienām ap 120 euro.
Viena diena trasē - 75 Euro.
Sporta Mašīnai vieta kempingā - 30 Euro.
Busam vieta kempingā - 60 Euro.
Kuģis turp/atpakaļ busam ar piekabi 950 Euro. Tā ka 6 cilvēki braucām, tad ap 150 Euro katram pa kuģi.

Pasākums nav lēts, bet neatkārtojams noteikti.

Trasē sadzen 50-60 auto. Visi driftē, nesās pa trasi. Valda pilnīgs haoss. Bet tajā pat laikā viss ir ļoti kontrolēts. Tehniskie cilvēki ir simtiem. Kempingā, trasē, visur.
Kāds apstājas trases malā uzreiz ir klāt cilvēks, tajā trases posmā dzeltenais karogs un auto vāc uzreiz nost. Trase netiek apturēta.
Vienīgas moments, kad apturēja, bija crash vienai Toyota GT86 pie 180-200km/h. Mašīna luputās, braucējs vesels. Trasi novāca 20 minūtēs.
Toyota nesās taisnē pa kreiso pusi un viens auto mainīja joslu, lai taisītu "kiss the wall" taisnes galā. Toyota vienkārši trāpīja pa aizmugurējo riteni tam auto un uzlidoja gaisā metot kuleņus. Es tieši tājā brīdī stāveju boksos rindā, lai brauktu ārā uz trasi. Skats bija iespaidīgs...









Telefonvideo gaidot uz starta pafilmēju.

Spied "Play", lai skatītos video!


Te viens mans brauciens

Spied "Play", lai skatītos video!


Un vienkārši viens garš video kur var redzēt visu trasi. Nekāds baigais action nav, jo ļoti daudz bija dzeltenais karogs. Beigās vēl mani nodzina no trases, jo driftēju pie dzeltenā karoga. Nevarēju vairs izturēt to rinķošanu.

Spied "Play", lai skatītos video!